- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- Rap, Hip-hop 90'
- Gurulunk, WAZE?!
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr Bubo
MODERÁTOR
Még csak gondolkodom roller vásárláson, de lenne egy kérdésem. Kapható hozzájuk olyan kiegészítő, amivel lehet indexelni, hogy ne kézzel kelljen kalimpálni egy ilyen járművön?
-
ρσгτσ
addikt
válasz
DigitXT #18498 üzenetére
Eleve amikor megfogta a kacsázást már elindult jobbra a géppel. Szóval itt azért lett volna esély, hogy kimegy, vagyis kiesik jobbra, mert kiment a sáv szélére. Ami mákja lehetett volna, hogy jobb szélső sáv elkanyarodik.
Tehát a legtöbb autós már valószínű ezen a részen fékez vagy figyeli az utat. Vagyis ezen a részen már valószínű kevesebben nyomkodják vezetés közben a telefont.
Vagy éppen felnéznek az aktuális "ki volt a nap csaja" FB posztból.
Bár hozzáteszem szerintem a legnagyobb baj még mindig az, hogy a legtöbb emberen nincs semmilyen védelem. Nála volt sisak, meg talán egy térdvédő? Nem látom rendesen...de azért aki ilyen helyen (és sebességgel) megy rollerrel egy teljes protektort beszerezhetne. Most így általánosságban írom, mert nála a videó minősége miatt egyáltalán nem látszik.
Amúgy még nem is a kátyú a legnagyobb gáz a sz@r utakon, hanem ezek a besüllyedések, egyenletlenségek az utakon. Ami még az autók kormányát is el tudja dobni valamelyik irányba, és nem annyira feltűnő, mint amikor hiányzik az aszfaltból 30 centi. Simán át tud dobni a másik sáv felé is rollerrel.
Persze ezek többsége a kamionok, buszok miatt van. Tehát elsősorban haladási irányban, nem keresztbe, de sajnos ezek is sz@rok.
Én azért itt pesten sokszor látok rolleresek az utakon sisak nélkül. Simán egy kötött sapiban, ott meg azért tényleg nagyon kellene a védelem. Múltkor is ugye tettem be egy képet, de már gondolkoztam azon, hogy a cégesbe is veszek egy fedélzeti kamerát, mert rengeteg a hülye. Természetesen nem csak a rolleresek között.
Szerk.:
Másik baj amúgy az, hogy a reakcióidő azért némileg azzal is összefüggésben van, hogy mennyire figyelemfelkeltő az előtted haladó. Pl. normális méretű és erősségű lámpák, nagyobb méretű jármű. Vagyis...másszóval egy autó sokkal figyelemfelkeltőbb.Bár nála azért az a táska nagyon jó választás volt. Tehát ezt a figurát több szempontból sem mondanám hülyének. Mert tett azért, hogy némileg védje magát és ne olvadjon bele a környezetbe.
-
DigitXT
félisten
Azért túlzás, mert ha vki esett már el komolyabb tempónál, és volt
olyan szerencséje, hogy nem talált el semmit, akkor jól tudja, hogy
épp ez volt a túlélése kulcsa... Csúnya égési sérüléseket is be lehet
ilyenkor gyűjteni (még motoros cuccokban is), ill. ha már az aszfalt
nyúzza a bőrt, lesz más baja is, DE még mindig jobb, mint bármibe
becsapódni, és nagyon rövid idő alatt nagy lassulást elszenvedni...Magyarán nem áll meg azonnal az elfirkált rolleres, lesz idő fékezni
a mögötte érkezőknek.A másik sávba átesés egyenes szakaszon
kizárt: csak kanyarban tud átcsúszni, ott viszont sajnos át is fog, ill.
ha balos kanyar, az kezd égető kérdéssé válni, mi van az út szélén.*Mindezek ismeretében is persze istenkísértés ennyire fos aszfalton
ennyire bizonytalan járművel ekkora tempót menni. Ha megereszti
egy tükörsima szakaszon, azt mondom oké, de ide nem való...*: egy esés legtöbbször azért végződik (azonnali) halállal, mert vmit
elgombázik az aszfalton csúszó pilóta: villanyoszlop, fa, esetleg épp
egy szalagkorlát tartóláb. (Legtöbbször gyorshajtás miatt csúszik ki
aki túlvállalja magát kanyarban...) A másik, amikor keresztbe érkezik
valami, amit nem tud kikerülni, és abba csapódik be... Sokkal inkább
félnék egy ilyen jellegű ütközéssel járó balesettől, mint egy kátyútól.Amúgy meg SMKP-val se életbiztosítás ez a szakasz, főleg miniatűr
10" kerekű gyösszel, miközben tudjuk hogy ott az csak felniméret. -
Peaceliker
addikt
válasz
gergo5991 #18492 üzenetére
muszáj így állni, legalábbis amikor nagyot gyorsítasz. Kormányban nem lehet úgy kapaszkodni, illetve ha azt teszed eltörik. Nem véletlen vannak azok a lábtartók. De amúgy én sem szeretek úgy menni, csak amikor faszkodok padlógázos gyorsítással, akkor lépek oda.
De normál közlekedési gyorsításnál általában nem feltétlen indokolt. De kormány rángatást kerülni kell. Nem mindig egyszerű.
Illetve C futóműves dögök szoktak/tudnak ilyet néha, mindegy hol állsz. Gép függő melyik mennyire meg milyen tempón meg sok minden kérdése. -
ρσгτσ
addikt
válasz
gergo5991 #18494 üzenetére
Nem jött még ki.
Mondjuk az sem túl jó, ha a járdán csinálják ezt a gyalogosok között.
Az a baj, hogy kénytelenek szabályozni, mert őrület, hogy miket csinálnak az utakon és sokan nincsenek képben a KRESZ -szel sem. Persze ezek között sok a külföldi is a belvárosban, nem szomjasan... Ahogy az egyik fórumtárs is írta múltkor.
Szerk.:
Amúgy ezekkel a rollerekkel nem fognak 10-20-30 km/h -val közlekedni az arra kijelölt utakon. Szóval nem kifejezetten a kerékpárútra vagy a járdára valók. -
gergo5991
őstag
na ja igazad van, ha oldalra esik baszhatja.. csak azon gondolkodtam egy majdnem 2 millás nami árából inkább venne autót és azzal menne az autók között..ha ki is jön majd a rolleres törvény vagy nemtom ki-e jött már, azért az durva hogy leparancsolják őket az útra.. jó kis rolleres felvonulás kéne minden nap megbénitani az utcákat rollerel lassan haladva, hogy jöjjenek rá ez nem jó ötlet
-
ρσгτσ
addikt
válasz
gergo5991 #18492 üzenetére
Ezt írja elő a KRESZ, csak nem igazán így működik a való életben. Egyébként ha oldalra esik a másik sávba, akkor lehet skandálni az ide vonatkozó szabályokat, mert úgy fognak átmenni a nyakán, hogy még fékezésre sem lesz idő.
Amúgy nem írtam, hogy jól vagy rosszul csinálja a rolleren álló figura. Csak azt, hogy ez egy baromira balesetveszélyes helyzet volt egy olyan útszakaszon, ami eleve nem túl jó.
-
gergo5991
őstag
a kresz előirja hogy olyan követési távolságot kell tartani, ha bármi van meg tudjál időben állni.
Ha meg rendesen álna a rolleren, nem csak az első lábán rögtön az első kerék mögött, lehet akkor nem is történt volna majdnem baleset, nem lengett volna ki a roller alatta ha 2 lábon áll és elosztja a súlyt a rolleren.. Elvégre erre való az a 165mm-es rugóút ami a namin van hogy az efféle úthibákat is elnyelje -
ρσгτσ
addikt
válasz
gergo5991 #18490 üzenetére
Miért túlzás az, ha itt a 70 -es szakaszon elnyal, akkor nagy eséllyel átmennek rajta?
Van ott egy törés az aszfalton, ami egyébként az autóknak is odavág azon a részen. Keresztbe az úton.
Szerk.:
Vagy inkább szintkülönbség.Itt lesz a Hungáriából Róbert Károly körút. Jobbra az M3 kivezető van.
-
ρσгτσ
addikt
Egyre TÖBBEN, egyre KOMOLYABBAN gondolják
Talán "kicsit" túlzás a videó alatti szöveg...de ha ezt nem hozza vissza, akkor esélyes, hogy a halottaskocsi jön érte.
Budapest, Hungária körút, 70 -es szakasz. Mert ugye nem mindenhol frankó az út.
Szerk.:
Aki nem ismerné, az egyik legforgalmasabb út Budapesten. -
salieri.
őstag
válasz
Thunderzolee #18486 üzenetére
Már le van frissitve
Akkor ezt buktam sajnos
Amatőr kérdés,de ,hogy tudom osszecsukni, nincs valami videó róla? -
Casseius
tag
válasz
PociAti #18470 üzenetére
Az mintha nagyobb lenne mint 160 🤨
Enyém ilyen perpill, kb egy az egyben a motor mérete a tárcsa, hasa nálam is alacsonyan, viszont azzal a képpel/gèppel ellentètben èn tudok rajta emelni egy hosszabb levegős tag behelyezèsèvel amit 2 nap mulva veszek meg, csak azt nem tudom h 165mm vagy 190mm hosszú Exa RR1 menjen bele 😁 -
-
Csigusz 1
aktív tag
válasz
Peaceliker #18473 üzenetére
Pesten? Hol? Amerre én járkálok, minden gyakorlópálya van tankok számára!
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Reggie0 #18480 üzenetére
Az szép. Utóbbi időben több alkatrészre vagy alkatrész típusra panaszkodtak a szerelőim. Sokszor inkább az olcsóbb felújítást javasolják a csere helyett. Már aminél megoldható.
Tárcsa is például egy darabig esztergálható. Attól is függ milyen a deformáció. Nálam már szépen remegtette a kormányt meg a pedált fékezéskor...
Eddig nekem nem voltak ilyen problémáim. Pedig rendszeresen ellenőriztetem mindegyik autót.
Szerk :
Rollernél amúgy vannak ilyen fékkel kapcsolatos megbetegedések? Vagy ami ajánlott márka, ott nem nagyon fordul elő? -
ρσгτσ
addikt
válasz
Peaceliker #18478 üzenetére
Nagyon jó volt eddig, valamiért mostanában tényleg elég nagy gázok vannak a cuccaikkal. Hátsó kettőt korábban cseréltem, az rendben van.
Na de ha olcsó sz@r lenne még azt mondanám oké, de így tuti váltani fogok.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Peaceliker #18475 üzenetére
Az. A képen meg van döntve a roller (kitámasztás miatt), és azért látszik úgy, mintha alul nagyon leérne. De a tárcsák ugye minden irányba azonos méretűek.Felül, alul, oldalt, mindenhol.
Jah hogy a hasa.
Gondolom az is emiatt látszik úgy.
Én autón most a Brembo tárcsákkal szenvedtem. Fél év után eldeformálódott elől...tiszta vicc.
-
salieri.
őstag
Megjött nekem is az F30E,ha frissítést kínál futtassam le,vagy maradjon a gyári fw?
-
válasz
Peaceliker #18473 üzenetére
Kb 20 méterig...
-
DigitXT
félisten
-
Casseius
tag
válasz
Thunderzolee #18457 üzenetére
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Thunderzolee #18466 üzenetére
Mondjuk Pesten is van nem egy olyan út, ahol járda sincs. Nagyobb utaknál is van ilyen. Bringa út meg végképp. Meg aztán van olyan rész, ahol mehetnék a járdán, de nem akarom havonta szervizeltetni a járgányt.
Annyira sz@r.
Az esetek nagy részében amúgy bringa úton vagy járdán megyek. Van ahol viszont nem tudom megoldani, hogy ne az úton nyomjam.
Szerk.:
Amikor a Margit-sziget -re ruccantam ki nagyon hasznos volt, hogy tudok a "saját" sávomban menni védve az autóktól a körúton. Csak az volt a baj, hogy többször is ki kellett mennem a rendes útra, mert ott parkolt néhány barom. Általában a szállítók csinálják ezt. A járda meg persze szokás szerint tömve volt.Viszont az autósok jó arcok voltak. Simán jeleztek meg engedtek.
-
válasz
gergo5991 #18464 üzenetére
Rengeteg település van, ahol nincs bicikliút.
És rengeteg olyan járda, ahol minden egyes kereszteződésnél 10-15cm-es padka.
Lehet a járdán szüttyögni vele, de max 10km/h sebességgel ugye. Nyilván ha nincs sok gyalogos, használom a járdát én is, de ha sok a padka, amik miatt meg kell állni, fel/letenni a rollert, inkább kihagyom.
Úton meg hát 25-el lehet menni. Mégiscsak gyorsabban lehet haladni. Az út szélén mennek a kerékpárosok is. Előbb utóbb lesz szabályzás, úgyis kb azok a szabályok fognak a max 25km/h-ra képes rollerre is vonatkozni, mint a kerékpárra. -
gergo5991
őstag
az előző képen azért megnézném egy nagyobb széllőkés nem-e ad egy taslit
MO-on már hivatalosan is az úton kell menni vele? mert nálunk simán mehetek a járdán is, nem látom értelmét visszapillantónak, rontja az esztétikát szerintem.. pont ezért is tetszik a g30 maxom mert letisztult forma, nem kell rá semmi csecsebecse... -
ρσгτσ
addikt
válasz
gergo5991 #18462 üzenetére
Nem az enyém a roller, csak loptam a képet. Egyébként én is valami hasonló! méretűt szeretnék. Amiben látszik is valami. Nem csak ilyen csökött tükröket, ami ki sem lóg rendesen és kitakarom. Mondjuk ahhoz nagyobb extender is kellene, mert a kisebb verzió emiatt nem sokat ér.
Szerk.:
Ennek például nem vágom mi értelme: -
ρσгτσ
addikt
Rollex -nél tegnap óta megint vannak akciók.
A kormány extender most 2.920 HUF.Egyébként most láttam az egyik FB csoportban, hogy ezekre egyszerűbb felszerelni normális méretű tükröket:
Bár a fenti linken kisebb méretű van, de kb. oda szerelhette fel a fenti tükröket, ahol a kisebb verziónak a vége van.
-
pescara
aktív tag
válasz
Thunderzolee #18457 üzenetére
Ja ertem, tehat nem a rossz uttol es buckaktol , godroktol lesz, mint a bringaknal elofordul, hanem kulso utestol.
-
válasz
pescara #18456 üzenetére
Pedig ez nem ritka, mármint az elgörbült féktárcsa.
Nem a kerékben lesz a nyolcas, hanem a tárcsában, de ezt gondolom nem értetted félre.
Tárcsában meg úgy lesz, h pl éles lépcsőről, padkáról, járdáról lefelé haladva, esetleg megemelve a hátulját, majd szabadesésben leér, és rosszul sikerül (oldalazva) letenni, máris koccoljuk a tárcsát, és pikkpakk benne a nyolcas.
Ha lefelé "esik" a roller hátulja, pl egy elszámolt, elnézett lépcsőfok miatt, az a nehézségi gyorsulással arányosan növeli a becsapódás erejét. Négyzetesen ugye.Biciklinél ez nincsen, mert ott akkora a kerék, h soha sem ér hozzá a kerék közepén levő tárcsa semmihez. Hát rollernél nem így van.
Ugyanígy törik a hátsó sárvédő iv is. Fennakad párszor járdáról, padkáról való lehaladáskor, pláne pár lépcsőfokról lefelé haladáskor, és máris gyengül, reped, törik. Nem erre tervezték. -
pescara
aktív tag
válasz
Thunderzolee #18454 üzenetére
Nyolcas? Ilyen kis kerekben is lehet? Azert ahhoz gondolom mar egy teherauto is at kell hogy menjen rajta
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Thunderzolee #18454 üzenetére
Az király, akkor megbízható eladó. Ezeket mondjuk jó tudni itt.
Egyszer én is odavertem az alját az enyémnek, amikor átemeltem a padkán. Pedig vigyázok rá... Szerencsére nem nagyon lett nyoma és nem ütöttem oda nagyon.
-
Tőle már vettem én is rollert.
Az pedig egy lerugott F40 volt, asszem 120, vagy 130 volt. Emlékszem, a féktárcsát cseréltük rajta ki, de ha nem cseréltük volna ki, akkor is lehetett volna használni, csak mivel nem nekem lett, így inkább ezt megcsináltattam rajta.
Nyolcas volt benne, lepadkázták, amit nem nehéz véghezvinni, elég egy rossz mozdulat, h lekoccoljuk. :/ -
salieri.
őstag
válasz
Thunderzolee #18450 üzenetére
Erről van szó.szemelyesen nem tudom megnézni, futárral szallittatnam.kaptam róla képeket.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Thunderzolee #18450 üzenetére
Erről van szó. Amiket írtam az nem derült ki belőle. De akkor ez itthoni, csak céges vásárlás.
-
Azt hittem erről van szó:
hardverapro.hu/apro/xiaomi_mi_electric_scooter_3.html -
salieri.
őstag
Céges vásárlás volt ezért 1 év garancia volt rá.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
Thunderzolee #18447 üzenetére
Én nem azért kérdeztem, vagyis írtam feljebb, mert mániám a garancia. Bár szerintem értéknövelő tényező.
Azért érdekes, mert lehet rosszul tudja és van még rá garancia. Vagy lenne rá, de nincs már meg a papírja. Vagy éppen bontották a gépet és ezért nincs garancia.
Vagy az is lehet, hogy olyan országból származik, ahol 1 évet adnak. Vagy a származási hely miatt korlátozott a maximális sebessége. Pl. 20 km/h -ra.
Tehát ahogy feljebb írtam nem feltétlenül azért érdekes, hogy van -e. Hanem azért, hogy milyen okból nincs rajta. Mert pl. külföldi vásárlás és 1 év volt rá.
Szóval azért felmerül pár kérdés, mielőtt valaki belemegy egy ilyen vásárlásba és azért ajánlott felkészíteni arra, hogy mit érdemes megkérdezni. Pl. milyen körülmények között, milyen súllyal mennyi a hatótáv.
Persze jó áron van, ez kétségtelen.
Szerk.:
Már vagy 2 éve változott a garanciára vonatkozó szabályozás, de még a mai napig sokan nem tudják ezeket. Pedig nem bonyolult.Ezért kezdek mindig ezzel kereskedésnél (bár nem rollernél), és bizony sokan nincsenek képben. Sokszor meg a kereskedő mond hülyeséget.
-
válasz
salieri. #18443 üzenetére
Ezek a Mi 3-as rollerek tavaly jelentek meg év elején. Így olyan régi nem lehet.
10-15ezer km amire tervezték.
Benne van 800km. Ez semmi.Én is külföldről vettem, így gyakorlatilag gari nincs rajta.
Idehaza 2-3 évet is lehet kapni rá, DHGate, GShopper egy évet ad. De a 150ezres roller 110 volt. (Mi 3)
A 170ezres ~130ezer (Pro 2), a 320ezres meg 230ezer (G30).Akinek mániája a garancia, az vegyen nyugodtan felárral garis gépet. Igaz, h kevés az esély rá, h kelleni fog a gari, de ha van pénz lóvéra, és ettől jobban alszik, ő dolga.
Aki meg sokallja az árakat, nyugodtan megveheti gari nélkül is, nem az a jellemző, h elromlanak ezek a rollerek.
A sok éve nyúzott példányokra jellemző inkább a meghibásodás.Ami egyébként megeshet:
Vezérlő meghibásodik - 20ezer egy új. Nagy kaland.
Akkupackban leválik a nikkelszalag egy-egy pontban. Emiatt meg nem kell az egész akksit cserélni, javítható.
Vagy ha egyik cella hibásodna meg, az is cserélhető, már akár az applikáció is mutatja melyik cella hibás, szintén nem kell az egész akksit cserélni, ez is javítható.Szóval sokat lehet spórolni vásárláskor, és ha netán gond van, viszonylag olcsón javítható.
Persze nem noname rollert kell venni, akkor nincs az, h egyik szerviz se vállalja mégcsak a bevizsgálást se.A defekt meg nem garis, ugyhogy arra úgyse vonatkozik.
Sztem a többiek itt a topicban óvatosabbak a garit illetően, én nem nagyon foglalkozok vele.
Vettem már több használt rollert is a Hardverapróról ismeretségi körbe kerültek, egyiket se bántuk meg.
Van amelyik tiptopp volt, van amelyik ütött-kopott, volt amihez doboz is volt.Valaki írta itt feljebb, h első rollernek a Mi 3 110-ért jo vétel lenne, aztán ha nem válik be, még mindig el tudod adni bukó nélkül ugyanennyiért.
Legalább rosszul nem tudsz vele járni semmiképp sem, és utána még mindig tudsz venni egy F30-at teljes áron garival.Most pont nem kell senkinek a környezetemben a linkelt Mi 3-as, különben már megvettem volna, mert ennyiért igen jó vétel.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
salieri. #18443 üzenetére
Szerintem ez attól is függ, hogy milyen állapotban van és mennyi kilométert raktak bele. Pl. mennyire van szétütve az alja, milyen a többi része. Mert néhányan adnak a rollernek rendesen.
Meg például miért nincs rajta garancia? Külföldről van, vagy belenyúltak és onnantól annyi a hivatalos, garanciális javításnak.
Szerk.:
Nem feltétlen az a lényeg, hogy van -e garancia. Hanem az, hogy miért nincs. -
salieri.
őstag
Köszönöm,nem kell félni tőle,hogy nincs rá garancia?
-
-
salieri.
őstag
Sziasztok, melyik az ésszerűbb vétel?
Új f30e 2 év garral 180k vagy mi3 kevés km,garancia nélkül, használt 110k. -
Vicoo
senior tag
válasz
Peaceliker #18437 üzenetére
Szia !
A két csavar teljesen meg van húzva , de most H mondod lehet rakok valamit bele H jobban szoruljon.
-
gyuri6
csendes tag
válasz
Casseius #18408 üzenetére
Szia!
Megpróbáltad bekapcsolni? Nem lehet, hogy fel van töltve az akkumulátora? Nekem is ilyen rollerem van, egy éve használom, de ha áll nem nagyon merül az akkumulátora. Az alábbi helyen találtam hozzá alkatrészt : AKAI elektromos roller alkatrészek (elektromos-roller.net)
Gyuri
-
Peaceliker
addikt
Az a csavar szerintem nem az. Amennyire jól emlékszem, amire rá van rakva ez (és a gyári) kormány nyak, az maga a villa. És a nyak 2 csavarral szorul rá, attól nem csavarodik el.
Az a két csavar ami a zár alatt van az jól meg lett húzva? Mert az nem nagy csavar ami függőlegesen megy bele az csak csapágy irányban tart, az a dolga -
Vicoo
senior tag
válasz
Thunderzolee #18430 üzenetére
Még nem. Eddig nem volt jó tapasztalatom ott, ahol jártam.
Reggie0: hát kedvem lenne. Most megint költhetek a limera, ahelyett hogy a sajátom használnám. Egy szaros alumínium karika miatt itt rohad el az előszobában... -
-
Vicoo
senior tag
Nem látok rá nagy esélyt, de hátha tudtok megoldást.
A jó kis kormánytörés után kicseréltem az m365 pro kormányát Monorimre, de a kormány csavarja alatti alátét ami elég puha alu, eldeformálódott. Így aztán a kerék a kormánytól függetlenül képes elfordulni, szóval használhatatlan a roller. Azon kívül, hogy flex segítségével felaprítom, és veszek egy kevésbé szar rollert, mit lehet vele csinálni? Hirtelen az Obi jutott eszembe, hátha van valami alátét, ami saccra jó. -
Reggie0
félisten
válasz
Thunderzolee #18419 üzenetére
Kello sebesseggel a melyebb pocsolyaba is be lehet menni, ugyis szetcsapja a vizet es nem fogja a tengelyt elerni.
-
Nordik
őstag
válasz
Thunderzolee #18421 üzenetére
Köszönöm, hogy ennyi energiát fektettél ebbe a hozzászólásba…
Igazad van amúgy, kicsit túl gondoltam a dolgot. Nem is igazán tudom szükségem van e rollerre, különben már rég megvettem volna. Lehet majd beruházok egy használtra, aztán más nem kis bukoval ki tudok belőle szállni.
-
Peaceliker
addikt
válasz
Mr.White #18418 üzenetére
[így bárják a vizet]
meg motor sem szereti, van néha fent kép, rommá rohadt álló és forgó részrőlde egy ideig elég derekasan viselik
-
Mr.White
senior tag
válasz
Thunderzolee #18419 üzenetére
Akkor megnyugodtam. Pocsolyákat kerülöm mindenképp, fedett helyen lesz tárolva mindig.
Köszi a választ, PociAti neked is. -
gergo5991
őstag
válasz
Thunderzolee #18421 üzenetére
volt 1 fazon a biciklis topikban, 10 éve próbál biciklit venni, amikor talál egy jót, bele köt abba hogy túl sok a festés a bicajon és emiatt nehezebb és roszabb az aerodinamikai tulajdonsága.. meg hogy most csinálják előttük az utat és az uj aszfaltra másféle bicaj kell stb.. asszem próbálkozott itt is, nemrég a motoros-autós topikban is próbálkozott, de még jogsija sincs, és majd csak 30 év mulva venne bármit is, de már elkezdte felmérni a terepet..
vannak durván klinikai esetek, de az a csoda, hogy ezek még szabadlábon vannak..
-
válasz
Nordik #18402 üzenetére
Összefoglalom az eddigieket.
Az elmúlt nyár óta kerestél rollert.
Amíg még nem kerül olyan sokba, nem vetted meg a Mi 3-ast.
Mi mondtuk, h vedd meg a Hardverapróról, mert nagyságrendekkel olcsóbban megkapod, pláne ha el is akarod majd később adni, nem buksz vele.
Aztán felment az ára, most majdnem 200ezer.
Megláttad időközben a Mi 3 Lite-ot 150-ért. Felderültél, h nolám, megint van régi áron Mi 3, de aztán lekonyult a mosoly, mikor kiderült, h abban bizony kisebb az akksi.
Felmerült az Essential is, de (szerencsére) hamar lebeszélted magad róla.
D28-ról nincs különösebb tapasztalat, lévén, kevesebb fut belőle, leszámítva egy-két negatív kommentet, ami sztem bármelyik másik rollernél is előfordulhat.
Én az akkupackok alapján a D28 helyett a D38-at javasolnám.
Vagy inkább az F30-at, F40-et.
Mi 3 is oké, de kisebb az akksija, hiába írnak hatótávra ugyanazt.És akkor kérdezed, h lesz-e Mi 3 utód.
Hát, nem hiszem, van-e értelme várni bármilyen utódra, miközben az látszik eddig is, h a Mi 3 óta semmi értelmes fejlesztést nem voltak képesek letenni az asztalra, gondolok itt a nemrég megjelent Pro 4-re is, amiben semmi innovációt nem látok, van már n+1 kb. ugyanilyen roller olcsóbban is a piacon. (Segway F, D sorozat, vagy a korábbi 10"-os rollerjeik).
A Segway GT sorozatnál sikerült végre a gázkar mellé tenni a mód választó gombot, illetve indexeket a rollerre applikálni.
De pl az agyonfavorizált Pro 4-nél még nem sikerült ezt a mércét megugrani, miközben ez végülis némi vezeték, meg egy fröccsöntött műanyag gomb, semmi több.
Ja de, több... A Pro 2-ben nagyobb az akksi, mint a Pro 4-ben .
( 12.800mAh/474Wh vs. 12400mAh/446Wh)Erről az jut eszembe, mikor egy fél kilós, szemre műanyag hangszóróra odaírják, h 1000Watt (na jó, általában szerepel a P.M.P.O. kitétel is mellette), miközben az én ~40kilós Klipschem csak 200Wattot tud (RMS). Hát nyilván a fél kilós a legkorszerűbb neodínium mágnessel szerelt, titán-karbon fiber membránt alkalmazza ferroplazma-fluiddal, a míg az én hangfalaim "hagyományos" hangdobozok, és különben is már eleve ott "elavult", h álló sugárzó, (több mintegy méter magasak) cseresznyefából, így csak "ennyit" tud.
Hehhh...hát egy JBL Boombox lenyomja. 'szt az hordozható is.
Hát nyilván a Pro 4 is valami ilyesmi ujjittást tudhat a magáénak, különben hogy lenne már jobb a többi Xiaomi rollernél.Na de térjünk vissza a rollerekhez.
Nem értelek, ha van pénz lóvéra, mit számolgatod a kuponokat.
Ha meg nem szereted a pénzt szórni, miért nem a Hardveraprót hívod segítségül.
Az olcsóbb rollerek többnyire azért kerülnek annyiba, amennyibe, mert akik egykor megvették, még a régi árakon tudták megvenni, így ha el is adják, elég ha kiteszik a beszerzési árakon, azt mégis jóval olcsóbb tőlük megvenni.
Teljesség igénye nélkül, csak a mostani válaszék:
Mi 3 + elektromos pumpa hozzá: 155ezer
Mi 3 800km-el (ez semmi):120ezer, már csak 115ezer
Vagy itt egy 0km-es D28 2 év garival: 135ezer -
PociAti
őstag
válasz
Mr.White #18418 üzenetére
IP védettség a Wikipéádián.
Első szám a porra vonatkozik, második a nedvességre (vízre).
5: Por ellen védett (nem károsító mértékű behatolás megengedett)
4: Fröccsenő víz ellen védett minden irányból (nem károsító mértékű szivárgás megengedett)Csak hogy értsd, mit jelent a nagyobb vízállóság:
5: Kisnyomású vízsugár ellen védett minden irányból (nem károsító mértékű szivárgás megengedett)
6: Erős vízsugár és vízbe merítés ellen védett (rövid ideig tartó merülés, nem károsító mértékű szivárgás megengedett)
7: Vízbe merülés ellen védett korlátozott ideig (0,15–1 m között 30 percig)
Nos ezeket már nem tudja.Feleslegesen nem jó szétszedni a rollert. A Xiaomik összeszerelésével nem szokott probléma lenni (a hátsó sárvédő csavarjától eltekintve).
A kijelzővédő fóliát az első és második generációs Xiaomi rollerek középen osztott kijelzőjére találták ki, nagy esőben be tudott szivárogni a víz. A mi 3-asnak már összefüggő a kijelzője, arra hülyeség / pénzkidobás ilyet venni.
-
válasz
Mr.White #18418 üzenetére
Nem tudom, IPhányas, de ezek a rollerek vízállóak többnyire. Azaz esőben is használhatod, a pocsolyákba viszont ne menj bele, ne merüljön bele tengelyig, tessék kikerülni a tócsákat, ahogy biciklivel is kikerüljük őket (többnyie).
Meg hát ne hagyd kint az esőben ázni, miután odaértél az úticélhoz, tedd a rollert fedett helyre, ne áztassuk feleslegesen.
Ha biztosra akarsz menni, sziloplassztal ki lehet kenni a vezetékek gumiharangjait, meg a kijelzőre lehet venni kijelzővédőt. -
Mr.White
senior tag
Egyébként a MI 3 lite ip54 tanúsítványos?
-
pescara
aktív tag
válasz
Thunderzolee #18416 üzenetére
Megy az joval tobbet is
Nekem hatizsakkal mindennel egyutt 90+ kiloval , nehany hosszabb emelkedovel , gyakori fekezes es gyorsitas mellett is boven 12 km korul hazavisz, ugy hogy meg nem is kell tolni! Szerintem kisebb sullyal sik terepen , folyamatos haladassal tudhatja a 20-at is.
-
-
Mr.White
senior tag
Köszönöm mindenkinek a segítséget, úgy döntöttem Xiaomi MI 3 light lesz, az AKAI akksi cserés sajnos ami 50k lenne és még első kereket is cserélni kéne idővel.
Kérdésem az lenne, hogy a mi-home.hu mennyire megbízható oldal? -
Nordik
őstag
válasz
Mr.White #18413 üzenetére
Ár/érték arányban én is nézegettem a Mi 3 Lite rollert, de engem az a 20km hatotav csekélynek bizonyul. Ami jó esetben inkább 15km.
Szerintem annyit nagyon hamar belerak az ember és nincs tartalék. Én a sima Mi Scooter 3al szemezek, az 30km tud.
A Lite gondolom inkább az Essential utódja. -
Mr.White
senior tag
válasz
Thunderzolee #18411 üzenetére
Szia. Köszönöm a részletes írást.
80 kg vagyok, napi 4-5 km távra használnám, sík terepen, 80% bicikli úton. Szóval a körülmények egészen jók.
Úgy tűnik a Xiaomi Mi 3 lite lesz a befutó, de még reménykedek az Akai meggyógyul. 🙂 -
-
válasz
Mr.White #18407 üzenetére
Hány kiló vagy?
Mekkora hatótávra lenne szükséged?
Emelkedőkön is fogod használni, vagy szinte csak teljesen sík terepen?
Jó minőségű aszfaltozott bicikliúton fogod használni, vagy rossz úton?Ezek a márkásabb pálcikarollerek, így már eligazodsz:
Xiaomi - 8.5"-os kerék
Essential.........250W 20km max 20km/h
1S....................250W 30km
Mi 3 Lite..........300W 20km (dobfék)
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45km
Pro 4...............350W 55km (10"-os, tömlő nélküli kerekek)
Tömlős gumik
Tárcsafék hátulSegway - 10"-os kerék
F sorozat:
F25.............250W 20km
F30.............300W 30km
F40.............350W 40km
Tömlő nélküli, "defekttűrő zseléréteges" gumik
Tárcsafék hátulD sorozat:
D18.............250W 18km
D28.............300W 28km
D38.............350W 38km
Tömlős gumik
Dobfék hátulMax sorozat:
G30............350W 65km
G30LE........350W 45km
Tömlő nélküli gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv életszerű használattal általában kb a 2/3-a a feltüntetettnek, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb akksis.
Lengéscsillapítót lehet utólag szerelni rájuk, ha szükséges. (Sharkset, Monorim)A "könnyű legyen" lesz nálad a fő probléma, mivel a könnyebb rollerekben túl kicsi az akkumulátor, bár még nem írtad mekkora hatótáv kell.
Lehet a már ajánlott Mi 3 Lite is elég neked. -
BaLee
addikt
válasz
PociAti #18405 üzenetére
Osztákoknál láttam még december elején. 10" kerekek miatt teljesen hasonló mint egy Ninebot F40, szintén tárcsafékes, akkuja kicsit nagyobb (+20% körül).
Az meg mondjuk vicces, hogy akkor ott 700€ volt az ára akcióban, most ahogy nézem 750€ ami 400-as euróval 300 ezer alatt van, itthon meg 330-tól indulnak.
-
Mr.White
senior tag
Hello. Kaptam egy Akai f10es rollert, hogy munkából haza tudjak járni, mivel akkor már nincs buszom. A roller 1 évig állt a pincében, ami nem volt jó előjel, rá dugtam a rollert a töltőre, de nem töltötte, az adapter csatlakozóját is lecseréltem mert volt benne egy törés, az új csatival 42v-ot mutatott a multiméter és így se tölt, csak zölden világít a led az adapteren. Szerintetek aksi adhatta meg magát? Holnap szét kapom megnézem multiméterrel az aksit.
Lényeg a lényeg. Úgy néz ki ez a roller kuka. Alkatrészt is nehéz hozzá találni, és drága is bele.Milyen rollert tudnátok ajánlani 150000 forint-ig bezárólag? A lényeg hogy ha valami baja van, legyen bele alkatrész, illetve buszon való szállításhoz legyen kényelmes.
Köszi a segítséget!
-
Aaron14
őstag
válasz
PociAti #18401 üzenetére
Nekem pl. a Pro 2 is nehéz volt kezdetben, aztán a konditól megerősödött a vállam és most már kényelmesen tudom összecsukás nélkül is fel-le hordozni a lépcsőkön. Ezt egy G30-cal nem biztos, hogy meg tudnám csinálni.
Nehezebb rollerek közül a TIER és a Lime rollereit próbáltam. Nekem mindkettő nehezebben kormányozhatónak tűnt, olyan nehézkesnek éreztem vele a közlekedést.
-
PociAti
őstag
válasz
Nordik #18402 üzenetére
Mármint olyanra gondolsz, mint Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 4?
Az árukeresőn 2022. szeptember 7-én megjelent, és jelenleg is sok helyen raktáron: euronics, emag, mall, mediamarkt (Budaörs, Székesfehérvár, stb.).
Ha a közepes és kis hatótávú modellt keresed, azok indokolatlanul magas árát nehezebben lehetne megmagyarázni a vevőnek, így azok behozatalát nem erőltetik a forgalmazók. -
Peaceliker
addikt
válasz
Revolit #18400 üzenetére
Nyilván elbírom, de nem kívánja a szervezetem
főleg a sérvem... Mondjuk csak heti 1-2x pakolgatom... De igen, emiatt kattogok. Lehet inkább mantisba kéne nagyobb akku. Nem vagyok már biztos, hogy Mantis pro t akarom, mert mióta megtudtam, hogy minimotors vezérlő nem szenzoros és még négyszögjeles is tartok tőle, hogy nem lehet vele nagyon kis tempón menni rángatás nélkül... De persze ennek majd utána kérdezek még. Nyilván egyszerűbb venni egy pro t mint akkut variálni, sőt valszeg olcsóbb is.
Minimotors cucc javára az szólna, hogy értelmesen állítható efék, mert most csak ki-be... -
Gyuree91
tag
Korrekt módon összefoglaltad, köszi!
-
Nordik
őstag
Tavasszal várható Xiaomi electric scooter 3 utód? Vagy még nem tudni semmit?
-
PociAti
őstag
válasz
Gyuree91 #18398 üzenetére
Szerintem senki nem mondta azt, hogy maradj a Pro 2 mellett.
Ilyen kevés információ mellett nehéz nekünk határozottabb tanácsot adni, ezért mindenki lát érvet a csere és a megtartás mellett is.A Xiaomi Pro 2 komolyabb kellemetlenségek nélkül hordozható, a Ninebot G30 számos szituációban már pont átesik ezen a határon. A hordozás nem csak fizikai erő kérdése, csomagtartó méret, bejárati ajtó szélessége és tömegközlekedési eszközökön a hely szűke a kritikus pont. Azért, mert a környezetünk nem ekkora "kézipoggyászra" lett méretezve.
Amúgy a többiek még nem említették a Ninebot G30 esetén a nagyobb gumiból és tengelytávból adódó extra kényelmet. Még ha a Pro 2 teljesítménye és hatótávja elegendő lenne, fizikai paramétereiből adódóan nem tud annyira kényelmes lenni. És 10-20 perc rollerezés felett már ez is számíthat. Próbáld ki (szólíts le egy G30 tulajt az utcán, és menj át pár úthibán. Sokkal lazábban veszi, ezáltal a Nineboton a kényelmes/biztonságos tempó pár km/h-val magasabb). Ha neked ez megér 70k-t, akkor vágja bele!
Új hozzászólás Aktív témák
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Egér probléma
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- A One Ui 8.5 és a Snapdragon 8 Elite 2 már biztos
- Yettel topik
- Elite: Dangerous
- Viccrovat
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Jogtiszta Microsoft Windows / Office / Stb.
- PS Plus előfizetések
- ÚJ Asus TUF Gaming F17 FX707 - 17.3"FHD IPS 144Hz - i7-13620H - 16GB - 1TB - RTX 4060 -3 év garancia
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync