Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb hardverek  »  Hobby elektronika (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-07-13 14:16:17

LOGOUT.hu

Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#61047) csabyka666


csabyka666
addikt

Üdv mindenki!

Lenne egy autós kérdésem, foglaljatok állást, legyetek szívesek.
A lényegen ugyan nem változtat, csak a tisztán látás érdekében írom, hogy egy Opel Astra F-ről van szó, 1.7-es Isuzu dízel, turbós. Az ékszíj néha csúszik, ezt a héten orvosolni fogjuk, addigis leírom a jelenséget, amit tapasztaltam. Tegnap mentem vele esőben, lehet hogy vizet vert fel a szíjra, mindegy is, kb 15 másodpercig világított a töltésjelző menet közben. Levettem a tompítottat, ezt követően elaluldt, és azóta nem produkálta a jelenséget.

Nem hagyott nyugodni, ma rámértem az akksira - üzemmeleg, járó motornál. Világítás nélkül 14,2V körül töltött, ez eddig rendben van. Ráadtam a világítást (helyzetjelző + tompított + hátsó világítás), ekkor leesett 13,6V-ra, de azt tartotta. Ezután ráadtam ehhez még a ködlámpát is elöl és hátul, ekkor lassan elkezdett esni század voltonként lefelé. Egészen 13V-ig figyeltem, de még mindig csökkent, így nem mértem tovább.
A motor alapjáraton járt, menet közben nem is tudom megmérni a pontos töltést ebben a formában, szóval elképzelhető, hogy fordulaton (kb 2000RPM-en forog 5-ösben 100 körül) már felépül a töltés, mindenesetre az érdekelne, hogy a mért értékek rendben vannak szerintetek így alapjáraton? A generátort azért eléggé megterheli ez a fogyasztómennyiség, gyors számolással a tompított 2x55W, a hátsó helyzetjelző 2x4W, a ködlámpa elöl 2x55W, hátul 21W, szóval ~250W-ot minimum utána kellene töltenie, plusz a veszteség, illetve az elektronika amit felvesz. Az akksi pár hónapos, 78Ah-s. A generátor elvileg 70A-t tud névlegesen, ez legyen mondjuk a gyakorlatban az elhasználódást figyelembe véve 55A, a fenti fogyasztók 20A körül esznek, szóval elvileg maradna még tartalék, és ez a kérdés nekem, hogy ez hova lett?
Ahogy írtam is, a szíj biztosan csúszik kicsit, szóval lehet, hogy emiatt is van ez a jelenség, de jobban örülnék, ha kapnék konkrét értékeket. A legjobb lenne, ha ezeket az értékeket egy hasonló kaliberű autóról kapnám, mert ez egy elég régi gép, a maiak lehet teljesen máshogy töltenek.

Bocsi, hogy hosszúra nyúlt, köszönöm a segítséget előre is!

[ Szerkesztve ]

Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb hardverek  »  Hobby elektronika (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.