Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [GoodSpeed:] ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2022-07-13 14:16:17
LOGOUT.hu
Hozzászólások
csabyka666
addikt
Üdv mindenki!
Lenne egy autós kérdésem, foglaljatok állást, legyetek szívesek.
A lényegen ugyan nem változtat, csak a tisztán látás érdekében írom, hogy egy Opel Astra F-ről van szó, 1.7-es Isuzu dízel, turbós. Az ékszíj néha csúszik, ezt a héten orvosolni fogjuk, addigis leírom a jelenséget, amit tapasztaltam. Tegnap mentem vele esőben, lehet hogy vizet vert fel a szíjra, mindegy is, kb 15 másodpercig világított a töltésjelző menet közben. Levettem a tompítottat, ezt követően elaluldt, és azóta nem produkálta a jelenséget.
Nem hagyott nyugodni, ma rámértem az akksira - üzemmeleg, járó motornál. Világítás nélkül 14,2V körül töltött, ez eddig rendben van. Ráadtam a világítást (helyzetjelző + tompított + hátsó világítás), ekkor leesett 13,6V-ra, de azt tartotta. Ezután ráadtam ehhez még a ködlámpát is elöl és hátul, ekkor lassan elkezdett esni század voltonként lefelé. Egészen 13V-ig figyeltem, de még mindig csökkent, így nem mértem tovább.
A motor alapjáraton járt, menet közben nem is tudom megmérni a pontos töltést ebben a formában, szóval elképzelhető, hogy fordulaton (kb 2000RPM-en forog 5-ösben 100 körül) már felépül a töltés, mindenesetre az érdekelne, hogy a mért értékek rendben vannak szerintetek így alapjáraton? A generátort azért eléggé megterheli ez a fogyasztómennyiség, gyors számolással a tompított 2x55W, a hátsó helyzetjelző 2x4W, a ködlámpa elöl 2x55W, hátul 21W, szóval ~250W-ot minimum utána kellene töltenie, plusz a veszteség, illetve az elektronika amit felvesz. Az akksi pár hónapos, 78Ah-s. A generátor elvileg 70A-t tud névlegesen, ez legyen mondjuk a gyakorlatban az elhasználódást figyelembe véve 55A, a fenti fogyasztók 20A körül esznek, szóval elvileg maradna még tartalék, és ez a kérdés nekem, hogy ez hova lett?
Ahogy írtam is, a szíj biztosan csúszik kicsit, szóval lehet, hogy emiatt is van ez a jelenség, de jobban örülnék, ha kapnék konkrét értékeket. A legjobb lenne, ha ezeket az értékeket egy hasonló kaliberű autóról kapnám, mert ez egy elég régi gép, a maiak lehet teljesen máshogy töltenek.
Bocsi, hogy hosszúra nyúlt, köszönöm a segítséget előre is!
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD