Hirdetés

2024. június 26., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#10401) pet007 válasza Levi123 (#10400) üzenetére


pet007
aktív tag

Valami ilyenre gondoltal? kupak

[ Szerkesztve ]

(#10402) ReFleXx válasza Levi123 (#10400) üzenetére


ReFleXx
addikt

akkor varok vele kicsit, hatha lerohad aminek lekell a kulsejen es elsötetedik :)

kerekanya, nem mind gyari mar, mert 1ről hianyzott a kupak meg a kerékörök helyett vettem 4et, igy összesen 5db-ot 3500Ft-ert. De a gyari szar, mert egy ido utan az igenybe vetel miatt lelazulhat a kromkupak es leesik az anyárol.
foleg ha a gumis a mar kopott fejű legkulccsal esik neki, eltudja ganyolni.

letezik olyan ami kromszinu es tomor anyag -> [link]

[ Szerkesztve ]

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#10403) Levi123 válasza ReFleXx (#10402) üzenetére


Levi123
senior tag

Furcsa, hogy a gyári ilyen gyatra minőség.. leesik meg egy két szerelés után úgy néz ki mintha összeverték volna kalapáccsal. Most nincs egy se rajta, mindet leszedtem, csak így csúnya a kerékanya.
Köszi a linket.
Kerékőrt érdemes beszerezni, ha igen milyet?

(#10401) pet007: köszi, igen néztem én is ezeket, de ha jól emlékszem a ford anya 21-es és ebben a méretben nem találtam, még tavasszal nézegettem vagy lehet csak én bénáztam.

Levi

(#10404) SG3rg0


SG3rg0
őstag

Sziasztok!

Megvan a téli szett! Valami dísztárcsa kellene! Van jobb alternatíva ár érték arányban a gyárinál, ami 15-18 ezer?

(#10405) kcsa válasza Levi123 (#10403) üzenetére


kcsa
veterán

19-es, a kis kupakot levéve 17-es.

(#10406) Goose-T


Goose-T
veterán

Nem akarok közvetlenül hirdetni, csak szólok, hogy egy régi barátom árulja a 2007-es 1,4-es Ford Fusionjét. Ha érdekel valakit, akkor privátban tudok több információval szolgálni.

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#10407) ReFleXx válasza Levi123 (#10403) üzenetére


ReFleXx
addikt

en szoptam be kerékörrel, gumis elnyirta a gyári mcgard kerekőr fejét meg a kerékőrös anyát is ugyhogy csak ugy lehetett leszedni, hogy hegeszteni kellett ra egy csavart es akkor le lehetett csavarni, mind a 4 keréken persze...
de védelemben az elforgós fejű mcgard az egyik legjobb, csak ha balfasz gumisok legkulccsal elkurjak akkor 30-40k megy ki az ablakon. szal jol gondold meg hogy tenyleg kell-e az neked. darabig nem fogok kerékörözni az fix. amelyik nem elforgós fejű az meg kb semmit nem véd, ráütnek egy dugokulcs fejet es leszedik.
kerékört tenyleg csak ugy ajanlom ha szervizbe vagy gumicserénél csak te magad rakod fel / le es húzod meg odafigyelve....

amugy elnyírodott leszedofejet lehet utolag rendelni cserére mcgardttol, par het alatt megkuldik, de ha a kerékör sérül az kuka.

[ Szerkesztve ]

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#10408) ReFleXx válasza SG3rg0 (#10404) üzenetére


ReFleXx
addikt

nem írtál méretet, de olyan fél árban szoktak lenni jofogáson szép de használt gyári dísztárcsák, csak gyárit tennék a többi nem tetszik.
asszem en 9k-ert vettem tavaly Y küllöset 16collba.
ilyet:

[ Szerkesztve ]

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#10409) SG3rg0 válasza ReFleXx (#10408) üzenetére


SG3rg0
őstag

Szia!

16 colba, kell igen néztem ez 15.000ft annyiért megveszem a szalonba is.
Gondolom ki kell fogni.

(#10410) ReFleXx válasza SG3rg0 (#10409) üzenetére


ReFleXx
addikt

Hmm, tavaly mintha 10k-ba mentek volna ezek amiket most 15k-ert adnak, de mar nem vagyok benne biztos. ha 15-ert veszel szalonba újat akkor vedd meg azt, mert én csak 25k-ert látok.

[ Szerkesztve ]

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#10411) bull84ghia válasza DZs (#10395) üzenetére


bull84ghia
őstag

A német piacra szánt 1.6-os is tárcsafékes hátul.

Hazámat szolgálom...............ameddig tart a cérna :

(#10412) Land


Land
veterán

Ford Focus MK2 mennyire jó döntés?
2008 FL utániakat nézegettem újabb 1.6 116 LE-s benzines motorral, 5 ajtósat és minél felszereltebbet (Ghia, Titanium).
Az 1.8-as vagy 2.0-ás benzines motorokkal jobban megy a kocsi? Érdemes azokat keresni, ha "bugira" vágyik az ember?
Videók alapján 4 felnőttnek elég hely van benne és a csomagtartója is elég lenne.

1-5-1.7 millió Ft-ért már elég nagy a választék, de 90%-uk Trend, Ambient stb felszereltségű csupán.

Eredetileg Toyota Avensis T25 2.0 benzinest nézegettem, mely 1 kategóriával nagyobb, viszont ennyi pénzért 2004-2005-ös autókat lehet kapni. Persze kényelmesebb (vélhetően), tágasabb, extrásabb is, de nem szebb.
Megbízhatóságban fene tudja melyik a jobb.
Gyerkőcök még nincsenek, de 2-t szeretnénk majd.
Köszi!

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#10413) DZs válasza Land (#10412) üzenetére


DZs
senior tag

Érdemes nagyobb motorral venni, fogyasztás többlet csekély, cserébe jobban megy, másrészt a nagyobb motorhoz helyből magasabb felszereltség járt. A benzines motorok megbízhatók. Ha tetszik kívül-belül, a focus jó választás.
2 gyerek mellé pedig a 4 ajtós változatot válaszd a csomagtartó mérete miatt.

[ Szerkesztve ]

(#10414) DeFranco válasza Land (#10412) üzenetére


DeFranco
nagyúr

1,5-1,7-ért a nagyobb motorosok mennek, vagy az 1.6-osok?

[ Szerkesztve ]

(#10415) SG3rg0


SG3rg0
őstag

Sziasztok!

Van itt olyan aki a téli szettet nem gyári TPMS szenzorral használja? Ebből lehet valami galiba?

(#10416) Land válasza DeFranco (#10414) üzenetére


Land
veterán

Főleg 1.6.
1.8/2.0 amúgy is nagyon ritka.

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#10417) DeFranco válasza Land (#10416) üzenetére


DeFranco
nagyúr

na ez a kemény.

ezek szerint egy 9 éves alsóközép felszereltségű fóka kerül most 1,5-1,7 millió forintba úgy, hogy még az állapotáról nem is beszéltünk.

én '13-ban a 9 éves középfelszereltségű fókámat 1 millióért vettem az ársáv tetején, úgy hogy az akkor nem számított egy olcsó vételnek.

itt tart most az autópiac ennyit (nem) alakult az elmúlt 4-5 évben.

(#10418) SzlobiG válasza SG3rg0 (#10415) üzenetére


SzlobiG
félisten

Ha működik vele, akkor nem. A gyári is continental asszem, már akartam venni, de 8db húzós még ha ebayről is veszem.

[ Szerkesztve ]

(#10419) SG3rg0 válasza SzlobiG (#10418) üzenetére


SG3rg0
őstag

Tehát Te is valamilyen utángyártottat használsz?

(#10420) Land válasza DeFranco (#10417) üzenetére


Land
veterán

Ha a motor méretét nem nézem, 1.8M Ft-ig 2008 utáni Focusból hahun most 90 db van, amely nem kevés. Persze nagy része gyengébb felszereltségű, sok km-es stb
Ezekből kellene találni Ghia/Titaniumot téli/nyári gumival, szép állapotban, viszonylag kevés km-rel. Persze jó lenne az 1.8-as motorral, de ritka mint a fehér holló.

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#10421) Gombinyó válasza DeFranco (#10417) üzenetére


Gombinyó
őstag

Elég nagy a szórás 800k-tól 2m-ig vannak 8-9 éves Focusok.

(#10422) kcsa


kcsa
veterán

Ilyenkor mindig erős a késztetés hogy felajánljam megvételre a Mondeómat, de miután ráköltöttem egy zsák pénzt, és most éppen hibátlannak mondható, nincs kedvem elölről kezdeni egy másik autóval :)

(#10423) Norbika88


Norbika88
senior tag

Jobb oldali tükröm kiakadt? vagy eltörött. Belső karral csak vertikálisan tudom a tükröt mozgatni.
Kívül elég nagy rés lett a tükör és a ház között javított már valaki ilyet házilag?

Vissza térve olaja leeresztőcsavaromat, autószerelő meg tudta nyitni. Bár ő is mondta hogy ez bele volt barmolva rendesen, nagy valószínűséggel azért mert múltkor nem cserélték ki egy újra csavart és a tömítő gumi a csavar homlok felülete alatt volt vagy egy síkba, de biztosra mentek és megtépték. Az új csavaron szépen látni, hogy a homlok felületből jó pár mm-re kiáll a gumi. És elég volt neki 40 nm meghúzáshoz.

A kérdéses Eneos 5w30 premium hyper fullsynth. olajra azt mondta, hogy igen fasza olajat vettem, hiába hogy nincs rajta ford tanusítvány.

BMW, Porsche, Mazda stb. nek jó akkor talán a kis 1,4 szívó is elcsattog vele :)

(#10424) Sub-ZeRo válasza Norbika88 (#10423) üzenetére


Sub-ZeRo
nagyúr

A tükörnél a bowden lehet megadta magát, vagy ha szerencséd van, akkor csak kiakadt, ahogy írtad.

Az olajra annyit mondok, hogy nekem ismeretlen olaj volt benne mikor vettem az enyémet és 10e km után alig volt benne, ette a motor. Most gyári van benne és 1 mm az olaj csökkenésem 6e km után...
Én mindenképpen gyári olajra esküszöm! :)

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#10425) kcsa válasza Norbika88 (#10423) üzenetére


kcsa
veterán

A szerelőd képzett tribológus? ;)

(#10426) Norbika88


Norbika88
senior tag

(#10424) Sub-ZeRo Majd keresek valami videót dzsutúbon róla akkor.

(#10425) kcsa Hehe :))
Csak ők is ezt a márkát használják a cégnél.

[ Szerkesztve ]

(#10427) kcsa válasza Norbika88 (#10426) üzenetére


kcsa
veterán

Akkor ez még mindig olyan, mint a motoros topikban a Honda imádat. Azt szeretjük, mer... mer csak :D

(#10428) -v- válasza DeFranco (#10417) üzenetére


-v-
addikt

És kb. ennél meg nem is tudsz normálisabb autót venni, csak sokkal drágábban .. ha 9 évesnél újabbat akarsz az már pont a válság után amikor megszűnt az új autó eladás .. egyre szarabb bonyeszebb technológiák jöttek ráadásul, pláne ha nem fapadot akarsz venni akkor se értelmes típus nincs értelmes motorral, ami ne hullana szét, se kínálat nincs belőle, ami van az meg horror drága. Tudsz venni szívóbenzin akkordot (ami még mindig nem igen megy) 3.5 millióért ..

[ Szerkesztve ]

(#10429) DZs válasza -v- (#10428) üzenetére


DZs
senior tag

Miért említed az accordot, amikor van ford is, ami ráadásul megy is.

(#10430) DeFranco válasza -v- (#10428) üzenetére


DeFranco
nagyúr

ezért szuboptimális de reális alternatíva egy szalon kia bármennyire is fejet falba verős.

de baszki 9 éves... van pár jó éve aztán kakukk, az lesz majd itt is mint kubában, 20 év múlva is ezekkel a valahogy életben tartott csajkákkal fogunk gurulni miközben azt nyikorogják, hogy pleeeasee kill meeee

az azért nem normális, hogy ülök egy autón, és nem hogy az inflációval korrigált vételárán nem tudok cserélni egy mostani "olyanra" mint az volt amikor vettem, de még az eladási árán és az akkori vételárán is csücskös.

és akkor arról még nem beszéltem, hogy mi van akkor ha képes és hajlandó vagyok 3+ milliót kifizetni egy autóért csak éppen nem vagyok hajlandó ennyi pénzt az utcán tartani meg bevinni abba a darálóba amit úgy hívnak hogy pesti forgalom. mer' jön egy köcsög lomis ladás okosbiztosítással meg hirtelen előkerült három tanúval és volt-nincs.

[ Szerkesztve ]

(#10431) Land válasza -v- (#10428) üzenetére


Land
veterán

(A BKV-n felül...:) ) szerinted mi az okosabb döntés, ha azt vesszük figyelembe, hogy méretileg pár évig NEKÜNK elég lenne mindkettő kinézett autó.Keret mondjuk 1.7 millió Ft. Indokolt esetben több. A haverok akik velünk szeretnének jönni nyaralni húzzák össze magukat, mert nem nekik vettünk autót hanem magunknak:

1. Ford Focus 2008+ FL utáni 5 ajtós, 1.6 Ti-VCT 116 LE kézi váltóval Ghia/Titanium felszereltséggel. Tehát jelenleg max 9 éves autókról beszélünk.

2. Toyota Avensis 5 ajtós T25 2004/2005 körüliek mennek ennyiért. 2.0L-es benzines motorral, kézi váltóval. Minimum Sol Technic/Sol Elegant felszereltséggel, de legjobb esetben Executive lenne a megfelelő. 5 személynek is kényelmes, tágas, nagy a csomagtartó. Halk futás, normális, erős motor. Csak ugye ezek jelenleg is 12-13 éves autók...

A kinézet szubjektív, ne az alapján döntsünk. Amúgy a Focus nekem mindig tetszett 5 ajtósként. Avensis elölről okés, de hátulról az 5 ajtós megszokást igényel. Komolyan a 1999-es Ave jobban bejön hátulról.

(Bár lehet felesleges egy autó korán rugózni, azon múlik, hogy a tervezők mennyire időre rakták össze. A T22 Ave 18 évesen is autó volt a maga korlátaival. Csak ugye ahogy becsületesnepper mondja, minél újabb egy autó, annál szarabb. Nem cél, hogy tartós legyen.)

[ Szerkesztve ]

Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive

(#10432) -v- válasza DZs (#10429) üzenetére


-v-
addikt

Igen, de ez is csak 2006-os :) 2008 előtt még csak-csak találni gépeket, utána állt meg az élet, ez is pl. egy szívóbenzin, épeszű áron megvehető/fenntartható, úgy ahogy akad is kínálat. Pl. utána következő mondeóból a 2.5T már sokkal ritkább ..

(#10430) DeFranco: abszolut reális.. kicsi most az értékcsökkenés :K

(#10431) Land: gőzöm sincs, mindkettő jó meg nem szétesős gép

"Csak ugye ezek jelenleg is 12-13 éves autók"

Ok, ez mindig előjön, de sose értem. Ez két (három) okból lehet gond: műszaki állapot illetve értékcsökkenés/eladhatóság stb. illetve ha az annyival újabb annyival többet tud/biztonságosabb, hogy mindenképp az kell.
Ha műszakilag jó (márpedig pont, hogy az újabb, bonyeszebb technológiával van a baj, ezek az egyszerű szívók ha karban vannak tartva megbízhatóak és olcsón fenntarthatóak), nem rohad, ez miért zavar?
Második pontra most pont az érvényes, mindenki ezeket keresi, látod, nem csökken hanem szinte nő az ára, akkor mi a baj? Harmadikat te döntsd el, tud-e mindent ami kell, vagy kell bele heremaszírozó :D
A régi gépekkel általában az szokott a baj lenni, nincs már kínálat értelmes állapotban lévőkből.. ha találsz, akkor nem értem miért számít a kor, mi az érv ellene (amit esetleg kihagytam a felsorolásból)?
(ha meg valaki az újautós gondtalanságot akarja élvezni, akkor azért elég újat kell venni 2-3 éveset meg 50e km-eset, hogy ez még igaz legyen rá, szóval az meg tök más árkategória még)
Én a focust venném amúgy :K

[ Szerkesztve ]

(#10433) DeFranco válasza -v- (#10432) üzenetére


DeFranco
nagyúr

jól tudod, veled is beszéltük már, sőt te érveltél ezzel, hogy a kor igenis szempont. hiába nem volt elsődleges szempont a 10 éven belüli szétesés vagy elrohadás egy modellnél, a gumik öregednek, a csapágyak kopnak, az illesztések kiverik egymást, ez modellfüggetlen. vannak különbségek, de egy toyota kormánymű sem adamantiumból van összerakva, sem egy szervómotor, egy idő után ott is kiszopósodhat bármi, és ez az egy idő nem nagyon tér el más modellektől.

karottáék nagyon jól megetették a népet ezzel a maszlaggal, hogy a honda termeli az alkatrészt meg gyertyát gyújtottak amikor kiégett egy beltéri izzó ez igaz volt 7, 9, 11 évesen de az apró, tömített, forgó és folyamatos igénybevételnek kitett (és k.va drága) alkatrészekért ott is eljön a kaszás, azok se mennek el 20 évet gondozásmentesen. többet bírtak többet bírnak mint más modellek, az lehet, de kb. annyival amennyivel többet kell fizetni egy azonos állapotú modellért, vagy amennyivel öregebbet kapsz ugyanazért a pénzért.

és akkor még mindig japán lesz, azt még mindig nem szerelik minden bokorban egy szabvány krovával, főleg nem szakszerűen. ismerősöm egy liana miatt is szívja a fogát ha csináltatni kell, pedig az nem űrtechnika.

szerk: persze ez laikus magánvélemény, és lehet csak magamat nyugtatom, hogy á, neki se álljak kocsit keresni nem érdemes :D de nagyjából tényleg így látom a piacot.

[ Szerkesztve ]

(#10434) -v- válasza DeFranco (#10433) üzenetére


-v-
addikt

Igen, ez még mindig igaz, de annak a fényében, mennyire szarok az új autók ... :U megéri cserélgetni a tömítéseket, szilenteket stb. mert még mindig kevesebb macera meg pénz, mint beszopni valami bonyolult de szar motorral. Meg pont egyet feljebb lépni nem lehet, mert az a hiányzó kategória, ha erre vágysz akkor rögtön 3-4 millát elköltesz.

(#10435) DeFranco válasza -v- (#10434) üzenetére


DeFranco
nagyúr

jó csak ha nem egy szilent kopik el, hanem egy szervószvattyúban szopósodik ki, vagy egy kormányművet kell felújítani ott már annyira nem ledobom-feldobom a móka.

(#10436) -v- válasza DeFranco (#10435) üzenetére


-v-
addikt

Hát ok, az kerül x-be, de ha megnézed kapsz-e plusz x-ért többért olyan autót, ami van annyival újabb, hogy ezeket elkerülöd .. a tapasztalat sok modellnél azt mutatja, annyival hitványabb, veszel egy 5 évvel újabbat, de pont annyival szarabb, hogy annyival több nyűgje van/korábban jön a baj, hogy ott sem kerülöd el ezeket, csak még drágább is volt az autó. Ha meg mondom, a gondtalanabb YOLO kell, akkor jóval jobban a pénztárcába kell nyúlni, nem egyet ugrottál felfele.
Egy 2-es focus a tiédhez képest plusz 600e mondjuk, abból azért elszervizeled egy ideig a tiédet, belefér pár kormánymű felújítás :) és azért nem hagy ott minden sarkon. Ahhoz meg bőven van elég öreg a 9 éves focus 2 is, hogy bármikor elszáll abban is a vízpumpa, gátló stb.
Ilyen 2-es focus H astra mittom szívó motoros nem annyira régi dolgokat lehet még venni szerintem, amíg vannak ..

de baszki 9 éves... van pár jó éve aztán kakukk

Szerintem ez azért is volt így eddig, mert mindenkinél ez a "majd lassan cserélem újabbra, erre már nem érdemes költeni" dolog volt, de most lassanként rájön mindenki, nincs nagyon mire cserélni, meg azok szarok/nagyon drágák, szóval meg fogja rajta csináltatni amit kell, meg jobban megbecsüli, hogy van egy nem szétesős gépe. Ha meg kicserélik rajta, amit kell, törődnek vele, meg nem rohad szét, akkor kakukk se lesz pár év után :)

[ Szerkesztve ]

(#10437) DeFranco válasza -v- (#10436) üzenetére


DeFranco
nagyúr

2-es fókához képest kb. igen, ez a helyzet, én a toyota-honda vonalat árnyaltam ezzel.

meg ok. elfizetgetem ezt a pénzt a kedvesuramnak (ne kelljen, ketyegjen sokáig hibamentesen) de akkor még mindig ott a kasztni... a rozsda nem fog magától kikopni, lakatoltatni meg egy vagyon, vagy tényleg azt mondom, hogy leteszek arról hogy bármikor is értelmes pénzért el akarom adni és le van baszva majd a gitt összetartja. DE ha ezt egyszer elhanyagolod akkor az végleges, nem nagyon lehet visszafordítani. vagy megint a habisztire fizetsz elég sok pénzt, hogy egyszer majd ha eladod másnak jó lesz. feltéve hogy blabla.

(#10438) SzlobiG válasza SG3rg0 (#10419) üzenetére


SzlobiG
félisten

Nem, csak venni akartam, de ahogy írtam 8db kellene, annyit meg nem ér meg.

(#10439) -v- válasza DeFranco (#10437) üzenetére


-v-
addikt

Hát ja, de nem minden típus meg márka rohad amúgy, és ha még van egy nem rohadód akármiből (ha csak nem mazda, mert az úgyis szétrohad :D ) akkor egy alapos üreg és alvázvédelem megelőzi a gondokat jó időre.

focus 1 pont rohadgat, ja, nem vészesen, de kb. mind, pont emiatt nincs is szerintem annyira értelme foglalkozni pl. ajtók aljával, nem lesz lassan értékcsökkentő típuson belül, mert mindnek olyan. Ráadásul ha megnézed, 5 év alatt semmit nem vesztett az értékéből, na bumm, lehet a következő 5 évben már fog, mert mind a négy ajtó alja rohadni fog. Még ha ezt összeadod is iszonyat jó (= kevés) értékcsökkenésed lesz mondjuk a 10 év alatt. És attól, mert az ajtók alja rohad, még egy következő tulaj lehet 10 évig elautózgat vele, mire mondjuk az alváz, küszöb meg lényeges dolgok is elrohadnak, hogy tényleg kuka lesz már az autó.
5 év múlva elmegy haccázé', az 10 év alatt 400e, autós világban ez kb. nulla ennyi idő alatt. Ha megcsináltatod, tízezrekben van, igazán jó úgysem lesz, esélyesen újra előjön, vagy meg kell csinálni újra ... és annyival többet érni nem fog ettől (ha fog egyáltalán).

[ Szerkesztve ]

(#10440) DeFranco válasza -v- (#10439) üzenetére


DeFranco
nagyúr

na pont eközött a 3 bekezdés között tikktakkolok én is :)

valami lesz.

(#10441) -v- válasza DeFranco (#10440) üzenetére


-v-
addikt

Erről ez a kiszamoló cikk jut eszembe: [link]
Sztem az x év időtartam alatt ezzel nem tudsz érdemben igazán ide vagy oda lendülni, hogy megérje vele foglalkozni vagy pörögni rajta ... őszintén, szerinted 5 év múlva, egy 20 éves autón mennyi lesz a különbség a csak kicsit rozsdás az ajtó alja mert már taknyolva lett ott valami darabok meg a nagyon rozsdás az ajtó alja darabok között árban? :D (rozsdamentes meg valószínűleg már nem lesz)

[ Szerkesztve ]

(#10442) DeFranco válasza -v- (#10441) üzenetére


DeFranco
nagyúr

feltéve, hogy 5 évig megtartod. mert ha 10 év alatt "lelaksz" egy 10 éves autót 0-ra az ok de ha mondjuk jövőre eladnád...

ez is mint minden "közgazdasági" döntés feltételezésekkel él.

plusz ugye feltételezünk egy kiszámítható és többé-kevésbé racionális (versenyző) piacot ami a mostanira minden csak nem igaz

na így kalkulálj befektetést :D

btw. amikor megvettem, akkor azt mondtam, hogy ha 5 évig kiszolgál és eladom a feléért utána akkor már jó bolt volt, tehát nem sakkoztam rosszul, csak a másik lába nincs meg a gondolatmenetnek, hogy kiegészítem "teljes árra" és beülök egy mk2-be, mer' kicsit máshogy alakultak az árak :D

ezt olvastad amúgy? [link] :D kicsit perpetum grálnak van beállítva ez is de vannak benne érdekes ötletek, amerre ösztönösen is elmozdulsz gondolkodásban egy idő után.

[ Szerkesztve ]

(#10443) Sethdobaloah válasza DeFranco (#10442) üzenetére


Sethdobaloah
senior tag

2011-ben valahol 3 és 3,5 milla között vettük a 2 éves fapados focust. Ha ezt az árat indexálom az inflációval kb ugyanott vagyunk most is.

...csak én vagyok helikopter?

(#10444) kcsa


kcsa
veterán

Ne csináljatok nagy ügyet a dologból, van még rengeteg jó vétel. Pl ez (másik topikból nyúltam)

(#10445) pet007 válasza kcsa (#10444) üzenetére


pet007
aktív tag

Hat 10 penzt meger...

(#10446) ReSeTer


ReSeTer
senior tag

Helló!

Még régebben írtam, hogy mk2 focus 1.6 tdci nincs erő, 3 ezres fordulat fölé nem megy.
Azóta sincs meg a hiba forrása.

Ki lett olvasva, izzítógyertákat írta, ki lett cserélve az összes, hengerfej le lett véve, kitakarítva a sok fekete szutyoktól, egr működik, turbo működik, jeladója is.

Mégis mi lehet a hiba akkor?

A tünet pontosan:

Elindítjuk, először még még megy, aztán teljesen erőtlen lesz, utána alig tudunk vele menni 50 km/h fölé.
A hangján semmi nem hallatszik, nincs rángatás ingazodás stb. Feketén füstölt még az izzítógyertyacsere előtt, azóta nem tudom, mert a szerelőnél van.

(#10447) SzlobiG válasza ReSeTer (#10446) üzenetére


SzlobiG
félisten

Van benne Dpf? Ha igen, akkor lehet az is a probléma forrása. Turbo nyomást mértetek? Ezen kívül rámérnék a nagy nyomású szivattyúra is, hogy egyáltalán elő tudja-e állítani a kívánt nyomást.

(#10448) Levi123 válasza kcsa (#10405) üzenetére


Levi123
senior tag

Kupakkal 22-es lötyög rajta a 21-es meg nem megy rá :)
Kupak nélkül a 21-es megfogja, de nem tökéletes szerintem 20-as lehet, de most nem találtam a tolómérőt, hogy megmérjem.

@(#10407) ReFleXx: sajnos katasztrófa mi megy itt (tisztelet a kivételnek), amikor nekem cserélték a gumikat (sajnos még nincs külön felni garnitúra így szereltetni kell), az autót emelték alulról a küszöbnél az emelési pontnál a gumi pogácsákkal, elkezdi emelni az ürge előttem, erre nekem kelle rákiabálni, hogy a bal elsőnél pont előttem a gumi pogácsát elfelejtette betenni a 4-ből 1-et elfelejtett csak úgy.. és gyűri fel a sárvédő alján lévő műanyag részt. Azt hittem hülyét kapok, erre mondja "jaja ez kimaradt" nem vagyok ott simán felemeli, a fém rész meg lekaristolja a festéket alul.

Levi

(#10449) ReSeTer válasza SzlobiG (#10447) üzenetére


ReSeTer
senior tag

Ez még a dpf nélküli 109 lovas. Holnap utánajárok, de elvileg a turbó jó.

(#10450) -v- válasza DeFranco (#10442) üzenetére


-v-
addikt

Nem .. de most se fogom, túl hosszú ez már nekem.. egyre komolyabb problémáim vannak a koncentrációval, ha valami nem érdekel igazán :D

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.