Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
Szia!
Ez a focusoknál típushiba, főleg az első ajtóknál. Pont olyan hülyén van az illesztés, hogy meg tud állni a nedvesség. Tudtommal nem vészesen rozsdáll, ha időben elkapod könnyen javítható. Nem válóok, én is úgy vettem, hogy az anyósajtót már megkezdte.
Karosszériáshoz el fogom vinni, de még nem tartok ott.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Sziasztok srácok!
Focus 1-esről kellene lebontanom a belső ajtókárpitot. Csinált már ilyet valaki?
-
DeFranco
nagyúr
Bontotta már meg valaki az első radiátor és/vagy lökhárító környékét?
Volna ott egy hülye alkatrész, be kellene azonosítani...
-
DeFranco
nagyúr
Megkérdezem, hátha: valakinek van vagy lesz eladó acélfelnije? 14'-os Focus gyári méret érdekel.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Ilyen távokra szerintem felesleges a dízel, nem nyersz annyit a fogyasztáson, mert keveset megy az autó, a dízel pedig nem szereti a rövid távokat alapból. Tovább is lesz hideg a motor a magasabb hatásfok miatt, gyakorlatilag végig hideg motorral fogsz járni, annak minden hátrányával.
Ettől persze meg lehet venni, csak számolni kell vele, hogy annyival jársz jobban, hogy nyomatékosabb, cserébe számolnod kell pár hátránnyal (magasabb ár, nagyobb futás, magasabb szervízköltségek stb.)
Legalább is ez a kánon.
-
DeFranco
nagyúr
hm... tudtommal nem lehet, max. azzal ha lekötöd az akksit, talán.de mindig csak egy bizonyos megtett távot figyel, utolsó 50-100 km vagy ilyesmi, tehát idővel felülírja magát.francokat... R gombbal lehet nullázni, kezelési 31. oldal
tudtam hogy valami nem stimmel
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
170 ezernél ennyi költség reális, egy része nálam egy év után előjött, gyakorlatilag eddig nem sok gondod volt az autóval.
(nem úgy értem, persze volt hiba, de ennyi benne van, aki mást mond hazudik)
mennyire volt rozsdás? csak belül, vagy már átütött kívülre is? mennyire rohadt? mindegyik ajtónál előjött? mit csináltak meg? csak kívülről kezelték, vagy kapott üregvédelmet is? hol csináltattad?
-
DeFranco
nagyúr
válasz Richard! #330 üzenetére
nekem barum brillantis 2 a nyárim a focuson, a télim pedig dunlop winter response 2
meg vagyok elégedve a barummal is, nem igazán zajos, érzésre jól tapad, vizen sem bizonytalan. a dunlop nyilván egy fokkal kellemesebb, az mégis csak prémium gumi, és mivel téli, puhább is persze, de nem túl nagy a különbség a kettő között.
ha azt mondom, hogy az eredeti debcia és a barum között van 10 egység különbség akkor a barum és a dunlop között 1, maximum 2.
-
DeFranco
nagyúr
Sziasztok!
1-es Fóka tulajt keresek egy kérdés erejéig, minél többet, annál jobb. Egy egyszerű dolgot kellene megnézni az autón. Ha valaki erre jár, jelentkezzen goobyplz.
-
DeFranco
nagyúr
Nos, uraim, elnézést, hogy csak most reagálok, de betonsűrű napokon vagyok túl, és nem akartam elkapkodni.
A sztori összefoglalva annyi, hogy (mint szokásos) fura hangot kezdtem hallani a futóműtől. Nagyobb akadályon átmenve, jellemzően kis sebességgel és függőleges erővektornál (pl. lassan áthajtasz egy fekvőrendőrön) hallok egy jellegzetes klang-klang hangot a kocsi bal eleje felől. Nem a szokásos kutyacsontos kopogás, azt ismerem, az teljesen más, műanyagos hang. Ez, amiről beszélek olyan mint amikor két fém lemez összeütődik, vagy amikor egy rugó pendül. Klang-klang. Nehéz leírni.
Szerelőnél voltam más miatt, elvileg átnézte a futóművet (nem voltam ott) nem talált sem a rugónál sem a féknél semmit. Tudni kell, hogy az első rugók bő egy éve voltak cserélve, gyári került bele.
Oldalról benéztem a kerékjáratokba, ellenőrizve a rugót, és érdekes dologra lettem figyelmes: a két oldalon a rugó nem egyformán fut fel, máshogy néz ki az alsó rész a két oldalon.
Van a bal első rugó. Ahol lent kezdődik, ugye ott ráfekszik a tányérra a kis mélyedésben, menetemelkedés, megtesz egy kört, és a következő szint (tehát a kezdő felett egyel) tök közel van a kezdő részhez, max. egy milliméter van a kettő között. Nem is nagyon akar menetemelkedni, ha egész hátul benyúlok a motor felé eső oldalon, akkor ott is csak egy pici rés van a legalsó két szint között. Utána a többi kör már rendesen emelkedik.
Körbetaperoltam, törésnek nincs nyoma (szép is lenne most volt cserélve).
A másik oldalon (jobb), szintén ugye jobb kéz felől kezdünk, mire megtesz egy kört a spirál van jó fél centi a két alsó szint között, hátul benyúlva a motor felé már befér az ujjam is közéjük.Mutatom fotón, hogy mire gondolok, a details részt lenyitva a filenév azonosítja, hogy melyik oldal melyik, ha nem lenne egyértelmú: képek.
Van egy olyan gyanúm, hogy ennek az asszimetriának köze van a fent említett klang-hanghoz, de nem tudom, hogy hogyan is kellene ennek normális esetben állni. Az is lehet, hogy természetes, hogy nem egyformán áll a két oldalon.
Ezért szeretném azt kérni tőletek, hogy tegyétek már meg, hogy benéztek az első kerékjáratokba, és megnézitek a rugót, milyen az első kör menetemelkedése, egyforma-e a két oldalon vagy különböző, és hogyan viszonyul a mellékelt fotókhoz. Nem nagy cucc, két perc alatt ellenőrizhető, aki esetleg be tud nyúlni a rugó túloldalára, és meg tudja nézni hogy ott mennyire emelkedik el a 2. szint az elsőtől az még nagyobb segítség (persze megértem, ha valaki nem akar ezzel kezet koszolni, már a ránézés is nagy segítség).
A segítséget előre is nagyon köszönöm!
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
OK, rossz szót használtam, na
nekem is fl fókám van, 2004 áprilisi, tehát várhatóan nem lesz vele gond, ezt jó tudni
ez a hack megvan? Automatikus ajtóbezárás indulás után
-
DeFranco
nagyúr
Nekem is úgy tűnik, de ránézésre nincs megereszkedve egyáltalán. Pár mm-ről van szó, tehát szerintem egy ekkora kasztnin fel sem tűnne amúgy.
Amikor látok egy fókát, akkor megpróbálok alánézni, hogy mi a helyzet, de teljesen vegyes a kép, és mindig csak az egyik (jellemzően jobb) oldalát látom a kocsiknak, mert direktben körbenézni nem fogom más kocsiját, csak úgy csinálok, mintha cipőt kötnék, és gyorsan benézek a felém levő oldalnál
Van amelyiknél olyan, mint az én balom, szinte teljesen ráfekszik a második kör kezdete az elsőre, van amelyiknél meg olyan mint a jobb.
Ezért is kérdeztem itt többőtöket, hogy legyen több autóról alapos tapasztalatom, mert úgy tudok utána asztalt verni a szerelőnél. Megvárom még, hogy a másik két kolléga, illetve az esetlegesen még betévedők mit mondanak, aztán meglátjuk mi az eredmény.
-
DeFranco
nagyúr
elvileg bármit utántölthetsz, ami megfelel a kocsi előírásainak, gyakorlatilag meg olyan masszív adalékolással érik már el a kívánt tulajdonságokat ezekben az olajokban, hogy a Jóisten nem mondja meg neked, hogy ha egy más olajat a más adalékaival beletöltesz, akkor abból milyen kémiai reakció megy végbe és mit kapsz végeredményként.
vagy kicsapódik az adalék fele mint a túró és beáll a francba az egész vagy nem.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Na, azért ne túlozzunk... lehet, hogy az ST-knek a taknya nyála egybe folyik, nem tudom, de én azért olyannal még nem találkoztam, hogy ez a kortárs gyalogfordoknál rendszeres probléma lenne. Te sokkal jártasabb vagy a témában, mint én, de annyit már én is jártam utána, hogy feltűnt volna, ha ez egy issue.
Nekem lekopogom minden folyadékszint stabil, a szervóolaj folyt amikor megvettem, de azt egy tömítéscsere megoldotta, nem konstrukciós hiba.
-
DeFranco
nagyúr
tölteni kell és figyelni. ha tovább fogy, akkor meg kell nézetni, hogy mi a baj. vízbe tudnak rakni uv reagens anyagot, az kimutatja mindenképpen ha szivárog, az olaj meg azért látszik ha ereszt valahol. ha fogy de nem ereszt akkor meg a kipufogón távozik, és közben gyilkolja a katalizátort.
-
DeFranco
nagyúr
Érzékeli a kopogást
Nem nagyon van olyan szabványnak megfelelő benzin, amivel kopogna a fóka, nem szokása, de lehet olyan takony nyálat tankolni, ahol ez előfordul. Erre való a kopogásérzékelő, ami ilyenkor utánállít valamit a gyújtáson (ne kérdezd meg hogy mit, majd valaki előkotorja a vonatkozó TC-s cikket) ezzel védve a motort.
A facelift utáni fókákban viszont a kopogásérzékelő kb. népmesei elem, hol van hol nincs, teljesen random, hogy tettek-e bele vagy sem. Elvileg máshogy is tudja nézni a rendszer, hogy van-e kopogás, de ebben nem vagyok biztos.
Nekem tuti nincs kopogásérzékelő benne (üres a csati ami a nívópálca csöve alatt van közvetlenül) de ismerek olyan fl-es fókást akinek meg van benne.
-
DeFranco
nagyúr
Gondolom nem xenon van benne, hanem sima H7 nem? Nézd meg a gépkönyvet, ott le van írva a csere.
Fókában a bal oldal macerás, mert ott az akku, de meg lehet oldani, csak elsőre nehéz, amíg kitapasztalod, hogy mit kell csinálni, de elvégezhető a művelet kézi erővel szerszámok nélkül. Szerintem mondeoban is.
izzót meg bárhol kapsz.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
gondoltam ha te azért képes vagy 6k-ért izzót venni mert a kollégád szerint ami épp nálad van az nem tetszetős akkor nem kommentálom tovább a témát
színvonalon aluli, meg nem méltó az autóhoz... az...
lesz kedves akkor befáradni a boltba aztán megvenni a színvonalas izzót
kösszép' jól elvagyok az ezerötös tungsrammal aztán ha valakinek ez nem tetszetős akkor kinyalhatja a s... erleget.
-
DeFranco
nagyúr
Érdekes módon közelebb van átmérőben a 185/70R14 a gyári méret 195/60R15-höz, mint a gyári 185/65R14.
Valószínűleg az lehet az oka, hogy mégis a /65 a gyári méret, mert a /70 már nagyon ballonos, ahogy te is mondod, nagyobb valószínűséggel fordulhat elő, hogy egy forszírozottabb kanyarban leugrik a felniről.
-
DeFranco
nagyúr
Egyáltalán nem volt drága. Vezérlés most volt cserélve először? Vezérléscserével volt cserélve a vezérmű kerék is? (a gyári afaik bakelit, szokták cserélni a vezérléssel acélra)
Nekem a vásárláskori nagyszervíz volt 130k és abban se vízpumpa se fesszabályzó se akku (vezérléscsere, persze hosszbordással, vezérműkerékkel, olajcsere, fékfolyadék csere, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, benzinszűrő, fékolaj, fagyálló, klíma, 4 gyertya, mindenből gyári).
-
DeFranco
nagyúr
Állj tuti vízszintesre, hagyd a kocsit kb. egy órát hűlni majd nívópálca. Ha olyan ergya görbületes van mint nekem, akkor megszívtad, mert azt fogod tudni, hogy túltöltötték-e valóban, azt viszont nem, hogy mennyivel.
Egy-két deci túltöltés nem téma három-négy már gáz. Nem fogja bírni lehúzni a lehúzógyűrű, égéstérbe kerül és előbb utóbb a katalizátorod fog elköszönni, meg nyilván a lehúzógyűrű sem köszöni meg, elkezdheti csipegetni az olajat a kocsi.
Ha túl van töltve, akkor le kell engedni, vagy le kell szívni. A leengedés a leeresztőcsavarnál lehetséges, ha aknára tudsz állni, vagy csinálod azt, mint én. Nekem is túl lett töltve márciusban, vettem gumicsövet ami lemegy a nívópálca csövén meg egy nagy fecskendőt, ami pont rámegy a gumicső végére, és a fecskendővel szépen leszívtam "fentről" a többletet. Négy deci jött le.
-
DeFranco
nagyúr
Valahogy bizonyosodj meg róla, hogy tényleg vízszintes az aszfalt, szabad szemmel érzékelhetetlen minimális dőlésnél is nagyot változik a nívópálcán mért szint, tapasztaltam. Múlt hétvégén paráztam rá erre nagyon, abszolút nem volt érzékelhető a lejtés, és 50%-kal alacsonyabb volt a mért olajszint.
A min-max között meg 7,5 deci van, tehát ez is olyan 4 deci csalást jelentett.
@radi: ezt nem fejtettem ki, mert nem akartam bonyolítani, de még nem 100 hogy tényleg túl is lett töltve. pont most a hétvégén döbbentem rá, hogy basszus lehet pont a szokásos mérési hely lejt egy minimálisat (nem érzékelhető abszolút, kocsi sem gurul el, elvileg sima vízszintes) és vaklárma volt a túltöltés anno. Amíg ezt ki nem szintezem valahogy, hogy lássam mi a helyzet, addig nem mondanék semmit arról hogy hol és mennyivel lett túltöltve, mert nem biztos. Attól függ lejt-e a pálya, vagy nem.
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #574 üzenetére
Nem ettől lesz pontos, és nem is erről beszél. Nem tudom neked milyen nívód van a fordban, de a miénk olyan, hogy a max. felett kb fél centivel van egy C görbület a pálcán, aminek a mérési pontossághoz semmi köze de legalább le sem lehet olvasni hogy mennyivel van a max. felett, ha esetleg ilyen túltöltés esete forog fenn.
Igazából nem is tudom mire való ez a görbület.
@Dorien: te hogy használod amúgy a nívót? A nívópálcán ez a C ugyanarra görbül, mint a nívópálca csöve, vagy ellentétesen? Merre domború amikor bedugod, a motor felé, vagy a kocsi orra felé?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen