Hirdetés

2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#9301) DZs válasza Bandi18 (#9299) üzenetére


DZs
senior tag

Miért váltanál eneosrol? Az egyik legjobb olaj. 125k szerintem mindazért nem sok.

(#9302) aginor válasza Bandi18 (#9299) üzenetére


aginor
addikt

Az a motortól függ.
1,6 Fiestába tavaly ősszel, nem kaptam jóformán 100k alatti ajánlatot, szíjjak, szűrők, olaj cseréjére. 95 volt a Jóautónál egyedi kedvezménnyel, +gyertyákkal.

Amúgy a Ford gyári olaj is Castrol, ha jól emlékszem.

[ Szerkesztve ]

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#9303) AMD Power válasza aginor (#9302) üzenetére


AMD Power
titán

Az szerintem nem is volt olyan veszes 100e. Foleg ha mindenbol a "jo" minoseg ment bele.

(#9304) aginor válasza AMD Power (#9303) üzenetére


aginor
addikt

Szíj, Dayco erősített, olaj Castrol Ford, szürő Mannfilter.. ;)

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#9305) AMD Power válasza aginor (#9304) üzenetére


AMD Power
titán

Vizpumpa?

(#9306) aginor válasza AMD Power (#9305) üzenetére


aginor
addikt

Passz. :B

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#9307) AMD Power válasza aginor (#9306) üzenetére


AMD Power
titán

Mert ugye azt vezérlésnél illik cserélni. A legtöbb autónál.

Nem csak munkagépnek- VW Amaraok vs. Ford Ranger

(#9308) TigerCat


TigerCat
nagyúr

Sziasztok,

Holnap autót kell vennem. Nagyon régóta húzom-halasztom, de itt a vége és egy kis segítség, tanács jól jönne. Kipróbáltam egy-két típust, de úgy döntöttem, hogy kizárólag a legfrissebb Ford Focus jöhet szóba, ebből is egy használt és egy új.

Használt:
Pontosan 1 éves
19 ezer km
1.5 benzin, 150 LE
Frissen szervizelve, márkaszervizben.
4 év jótállás van rá, 150 ezer km-ig.
Egy helyen meg van pattanva a szélvédő, kétoldalt egy-egy rányitás nyoma látszik, illetve egy alapos tisztítás ráférne. Más gond nincs, rendben van a gép.

Új:
Sajnos 1-3 hónapot várni kell rá, de konfigurálható, 5 év jótállással kapom és mégis csak új.

Kérdések:

Ha az új, akkor megéri-e a 182 lovas változatot rendelni, szemben a 150 lóerőssel? Szeretem, ha dinamikus az autó...

A holttérfigyelő, sávtartó, táblafelismerő, automatikus parkolás, vezetői éberség funkció stb., megéri az árát?

Navigáció nem kell, a telefonnal jól elvagyok, de ha az újat rendelem, abban a Sync 3 lesz ami tudtommal támogatja az iPhone-t. Ha kábellel csatlakoztatom, megy a navi a telefonról? Ha nem, akkor kérek bele azt is...

Az újat aktív Bi-Xenon fényszórókkal rendelném. Sosem volt ilyen autóm, ott javasolták. Mit gondoltok, megéri az árát? Vagy inkább a vezetéstámogatás és a navigáció menjen helyette, mint a használtban?

Készítettem egy összehasonlító táblázatot, szívesen veszek néhány véleményt...

Köszi!
:-)

♛ Kanapékirály Bútor és Kanapé Webáruház »»» https://kanapekiraly.hu

(#9309) bajnokpityu válasza TigerCat (#9308) üzenetére


bajnokpityu
félisten

Nézz utána, hogy hardveresen ugyanaz e a két féle teljesítményszint. Első körben turbó cikkszám árulkodó.
Fordnál elég gyakori, hogy a változó geo turbó szoftvere különböző, és kb 30 rugóért gari megtartása mellett megkapod az erősebbet. Csomó szalon rá van állva erre a témára.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#9310) TigerCat válasza bajnokpityu (#9309) üzenetére


TigerCat
nagyúr

Gyakorlatilag ugyanaz a motor, ugyanaz a nyomaték, csak kicsit jobban lehet húzatni a több lóerő miatt. De jó ötlet... Köszi!

Felszereltségről vélemény?

♛ Kanapékirály Bútor és Kanapé Webáruház »»» https://kanapekiraly.hu

(#9311) forintuser


forintuser
őstag

Sziasztok.Leírnám a kálváriámat hogy más is okuljon belőle.Ford Focus MK3 kombi.1.0 ecoboost 125 LE.Volt nekem nyűgöm, nevezetesen a "P0420 hibakódjelű, katalizátor hatásfoka nem megfelelő" istencsapása..Amit az összes szerelő katalizátor cserével old meg, aztán megint jön a hiba nem sokára vissza.Esetemben sürgős is volt, mert idén február-márciusban kezdtem csak intézkedni, utána olvasni a dolgoknak.Először felhívtam egy budapesti katalizátor tisztítással, cserével foglalkozó céget.Flegma srác, nincs csak Euró 4-s katalizátor.De hozza be, bemérjük bla bla.Hagytam.Áprilisban jött a műszaki.Addig úgy voltam megoldom.Mindenhol azt olvastam, hallottam, mondták hogy a katalizátor nagyon ritka esetben hibások meg sok százezer kilóméter alatt. Nosza mi van még benne? Lambda szonda.Isteni sugallat, hátsót kell cserélni.Gondoltam hátha mákom lesz, belenyúlok a tutiba olcsón megúszom.Elvittem szerelőhöz, cserélje ki a hátsó szondát.Ez volt hétfőn.Nézem műszakit is csinálnak.Kértem opció gyanánt ezt a szolgaltatást is.Hétfőn, és csütörtökön csinálnak csak műszakiztatást.Akkor jövök csütörtökön reggel.Csütörtökön otthagytam azzal, hogy majd hív ha készen van.Oké. Következő hét kedden mondja az asszony, hívjuk már fel mi a túró van? Felhívom-Á maga az, már régen készen van.(Fuck.) Bemegyek, első kérdés.Műszaki van? Van igen persze. :Y (Gondoltam tényleg belenyúltam.) -De a katalizátort cseréltesse majd ki, mert volt egy kis gondunk vele. :W Na nem baj, van két évem rendbe rakni, spórolni a katalizátorra.Közben P0420 serényen törölve.Néztem volna online árat, gondoltam van haverom együtt kicseréljük..Igen ám, de egész európában nem találtam a kocsimhoz passzoló utángyártott katalizátort. Volt még egy hetem a haza út előtt.(Német-Magyar).Bánja kánya alapon bevittem agy Ford szalonba Olvassák ki hogy mi az igazi baja.Ha tényleg katalizátor, akkor nincs mese. csere. Időpont, várakozás, elkészült.Elém nyomtak egy 850€ !! -s árajánlatot.Fele a munka, többi alkatrész.Sűrű kereszt vetés mellett elhagytam az épületet, és letettem az előbbi tervemről.Irány haza.Békéscsabán volt egy kis időm, és én még mindig hittem abban hogy a szonda a hibás.El egy szervízbe, kértem olaj cserét, és első lamda szonda cserét. Megcsinálták faszán, nem is volt olyan vészes az ár sem.Semmi gond, hibakód nuku.Na uccu akkor irány Erdély.Természetesen románia közepén megint hibakód. :W Tudatosult bennem a gondoltat, katalizátor. :(( Bárdi autó kérdez:-Mennyi? 115.000..De csak cserében.(Platina vagy mi miatt.) Mondom neki hogy hagyjam itt a régit, ha még benne van a kocsimban? Ezt az ötletet is jegeltem.Közben minden 100 km után hibakód törlés.Még jó hogy annó vettem egy OBD2-s diagnosztikai akármit.Na mindegyA feleségem sógora közben megkérdezte a mindentudó ismerősét, ő azt mondta így látatlanban, hogy EGR szelep.Juhú.És mi a f.szom az is már. :O Kérdezte hogy hajtom a kocsit? Hogyhogy hogy? Megyek vele.. :F Mikor szoktam váltani? -Amikor a computer fel ajánlja.80-nál hatodikban.1500-s fordulaton.Hátha kevesebbet eszek.Jól van fiam.Akkor kicsit húzasd ki.Hátha.Még volt hibakódom, minden mindegy alapon kettesben hatezerig, hármasban szintúgy mentem vele pár kilómétert.Hibakód kitöröl.Irány vissza németbe.Lekopogom pár ezer kilómétert raktam bele, de hibakód nem jött elő. :C Igaz hogy azóta száznál még csak harmadikban vagyok, de minden klappol.Nem tudom hohy a szonda, vagy a húzatás segített-e neki.Bocsánat hogy hosszú lett.

Holnapkészítést vállalok.

(#9312) darvinya válasza forintuser (#9311) üzenetére


darvinya
titán

Nem huzattad ki, emiatt lassan felgyülemlett minden.

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#9313) kcsa válasza forintuser (#9311) üzenetére


kcsa
veterán

TSI Fabia is ilyen botrányosan alacsony fordulatszámokon váltat el, persze hogy bedzsuvásodik az EGR. De ne higyj neki, középtartományig ugyanúgy ki kell húzatni, mint ha nem lenne kijelző :)

(#9314) Pardise válasza kcsa (#9313) üzenetére


Pardise
senior tag

Hali!

Nekem is új Ford Focus van, 1.6 benzin, 125 ló. Általában akkor váltok, amikor a computer mutatja, de rendszeresen kiszoktam húzatni, igaz, max 4-4500-as fordulatig. Városban pedig 4-esban szoktam menni. Valakinek ezekről tapasztalat? Hogyan érdemes váltani? Úgy, ahogy mutatja, vagy 2-2500-as fordulatnál?

Your car, your life ;)

(#9315) aginor válasza Pardise (#9314) üzenetére


aginor
addikt

Az újabb motorokhoz nem értek annyira, de én 2000-alá nem engedem ha haladni kell. Ez alá csak csordogálásnál, néha egyenletes sebességtartó haladásnál engedem néha.

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#9316) Pardise válasza aginor (#9315) üzenetére


Pardise
senior tag

Köszönöm! Még azt lenne jó tudni, kitapasztalni, hogy városban kell-e a 4. sebesség, vagy elég a 3-as. 50 fölé nem nagyon szoktam menni, kis város, lámpák nincsenek, lehet egyenletesen haladni.

Your car, your life ;)

(#9317) kcsa válasza Pardise (#9314) üzenetére


kcsa
veterán

szívóbenzines annyira nem kényes erre, de ideális üzemnél a gyorsítás középtartományban(ból) történik, nem kis fordulatszámról. Nekem is cserélni kellett már az EGR-t, de tíz éves autónál ez benne van a pakliban.

A közvetlen befecskendezéses benzinmotorok (szerk.: ilyenek már az ecoboost és a tsi is) már problémásabbak, pont a magasabb koromképződési hajlam miatt, így EGR és szívószelepek is elkokszolódnak hamarabb.

[ Szerkesztve ]

(#9318) Mi5u


Mi5u
tag

Közvetlen befecskendezéses motoroknál a spórolós nagypapi mód szívóoldali kokszosodást és idő előtti EGR elhalálozást okozhat. Igaz ez benzines(TSI, Ecoboost,stb.) és dízel(TDI,TDCi,CRDi,stb.) motorokra is.

[ Szerkesztve ]

(#9319) aginor válasza Pardise (#9316) üzenetére


aginor
addikt

Ott a fordulatszámmérő, ha beesik 2000 alá, akkor visszaváltasz, ha nem, akkor haladsz tovább. Hideg motornál különösen figyelni kell erre, olyankor 2500 környékén van az ideális tartomány amíg be nem melegszik.

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#9320) Pardise válasza aginor (#9319) üzenetére


Pardise
senior tag

Igen. Hidegnel 2500 körül szoktam tartani. Eddig négyesben mentem városban akkor forog 1500at otvennel. Hármasban meg olyan 2200at. Melyik az egészségesebb?

Your car, your life ;)

(#9321) westcoastog válasza Pardise (#9320) üzenetére


westcoastog
veterán

Inkább 3-asban az 50.
Én úgy közlekedek városban. 4.-be is berakom de akkor csak gurulás pici gázzal 1900-as fordulat környékén, nyilván ha gyorsítani akarok akkor nem alacsony fordulaton adok gázfröccsöt a motornak hanem visszaváltok.

[ Szerkesztve ]

(#9322) aero. válasza forintuser (#9311) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Vezettem en is ilyet es botranyosan ajanlgatja a fokozatokat, mint minden mas uj auto. Ez egy turbos gep, nem szabad 1500 alatt hasznalni, kigyorsitani meg szigoruan csak 2000 felett nagyobb fokozatokban. Egyebkent illik hajtani legalabb havonta egyszer, uzemmelegen.

(#9323) forintuser válasza aero. (#9322) üzenetére


forintuser
őstag

Most már tudom.De köszönöm a tanácsot. :K

Holnapkészítést vállalok.

(#9324) Sub-ZeRo válasza aginor (#9319) üzenetére


Sub-ZeRo
nagyúr

Én a 2000-et tudom, hogy az jó a motornak.

Itt egy videó, bár kicsit érdekesen fogalmaz.

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#9325) DZs


DZs
senior tag

Az ecoboost is hengerbe fecskendez, nem csak a tsi?

(#9326) aero. válasza DZs (#9325) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Ma már majdnem minden, a szivo is. Vw pl 2005 ota.. A fiat t-jet nem. Szerintem az ecoboost is kozvetlen, de javitsatok ha tevedek.

[ Szerkesztve ]

(#9327) -v- válasza DZs (#9325) üzenetére


-v-
addikt

Persze :K

(#9314) Pardise: teljesen mindegy, az egy egyszerű szívó, nincs nagy nyomaték se, kb. alapjárat környékén ne eröltesd aztán annyi, amíg nem meleg a motor addig ne bántsd, utána meg mindegy.

[ Szerkesztve ]

(#9328) DZs válasza aero. (#9326) üzenetére


DZs
senior tag

A szelepsár nem csak a vw-nál lesz gond akkor?

(#9329) -v- válasza DZs (#9328) üzenetére


-v-
addikt

Ez egy ecoboost: [link]

(#9330) Pardise válasza -v- (#9327) üzenetére


Pardise
senior tag

Köszi! :R

[ Szerkesztve ]

Your car, your life ;)

(#9331) aero. válasza DZs (#9328) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Az összesnél, még az EGR is rájátszik (kivéve Suzuki 1.4T, ott nincs egr). Kokszosodás úttörő az 1.6-os Prince PSA/BMW turbó, ott nagyon :D , de előbb utóbb mindegyiknél.

[vilike]: de csúnya :U

[ Szerkesztve ]

(#9332) SzlobiG válasza -v- (#9329) üzenetére


SzlobiG
félisten

Az szép, aztán a dízel kormol. :D Amúgy meg dugó az egr-re azt csók...

(#9333) Erdei88


Erdei88
veterán

Ha már EGR, nekem mostánában jelzi, hogy gond van vele.
Világít a motorlámpa, majd pár 100km után eltűnik. Olyankor mintha a fogyasztása is nagyobb lenne, de lehet csak én látom így
Cseréltessem, vagy elég ha kitakaríttatom?

(#9334) kcsa válasza Erdei88 (#9333) üzenetére


kcsa
veterán

Nekem városi araszolós forgalomban dobott egy checkenginet, aztán pár nap országutazás után elalszik, majd kezdődik elölről. Tisztítás (nálam) nem ért semmit, csere volt a megoldás.

(#9335) AMD Power válasza kcsa (#9334) üzenetére


AMD Power
titán

Ez gondolom tipikus "városi" autós betegség. Olvasva a többi autós topicot ez az EGR mindig egy probléma forrás, főleg a városi gépeknél. Ezt ki kötni nem lehet a kocsiban?

Minden az EGR szelepről.

[ Szerkesztve ]

(#9336) Erdei88 válasza AMD Power (#9335) üzenetére


Erdei88
veterán

Ehhez a részéhez nem értek, de egy ismerősöm azt mondta jó lenne ha cserélném, mert hosszútávon tönkre teheti a kataliztort. Ezt sem megerősíteni, sem pedig megcáfolni nem tudom.
Viszont a ledugózás is egy olcsó opció, esetleg műszakin okozhat problémát

(#9337) kcsa válasza AMD Power (#9335) üzenetére


kcsa
veterán

Duratec HE-nél nem lehet, az is végig csekkendzsin lesz, és azt hiszem okoz más gondokat is.

Pluszban: bármilyen hihetetlen (nekem is az), az eddigi jellemzően 8,5-ről 7,5-re ment le az átlagom az EGR csere óta. Kb. ugyanúgy használom mint előtte (hétvégi autós vagyok, hétközben motorozok :) ). Tény hogy jobb a forgalom nyáron, de ekkora csökkenés még soha nem volt.

(#9338) aginor válasza Erdei88 (#9336) üzenetére


aginor
addikt

Nem támogatom a ledugózást, nézzetek utána, hogy pláne városban milyen élettani következményei lehetnek.. :C

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#9339) SzlobiG válasza AMD Power (#9335) üzenetére


SzlobiG
félisten

Amit írtam le kell dugózni filléres megoldás és kevesebb hibalehetoseg arról nem beszélve, hogy a motornak is jót tesz mivel nem kap kormot az egr miatt így a szívó sor se fog koxosodni. Nekem még hibakódot se dob rá, hogy dugózva van.

(#9340) Erdei88 válasza aginor (#9338) üzenetére


Erdei88
veterán

Én cseréltetni fogom. Nagyon jól fogni megint több mint 50 ezret rákölteni :W

(#9341) AMD Power válasza SzlobiG (#9339) üzenetére


AMD Power
titán

5 hsz 5 kulonbozo velemennyel! :)

Amugy neztem Bardinal. 2006 1.4 Fiestahoz ilyen 30e - kedvezmeny.

(#9342) darvinya


darvinya
titán

Honda CCVC motorok menők ma, dehogy ennyire el… és a sok összetevővel csak megbizhatóság rovására lehet használni.
Ráadásul kibocsátás sem csökken, inkább nő, ha nincs naprakészen karbantartva.

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#9343) kcsa válasza AMD Power (#9341) üzenetére


kcsa
veterán

dízelnél magasabb a koromképződés, ott szokták dugózgatni a motor védelme érdekében (cserébe kipufogja, mindenki saját értékrendje szerint kezelje a kérdést). Benzinesnél kisebb súlyú a probléma, én inkább cserélném :)

(#9344) bajnokpityu válasza SzlobiG (#9339) üzenetére


bajnokpityu
félisten

irtózatosan ellene vagyok a szándékosan megnövelt károsanyagkibocsájtásnak.
jogos bünti lenne a ledugózott autótulajok számára, ha életük végéig a saját autójuk mögött kellene biciklizniük.

városon kivül nem okoz gondot az egr, városban meg szopjon csak a dieseles, nem oda való.

[ Szerkesztve ]

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#9345) kalmanchris válasza SzlobiG (#9339) üzenetére


kalmanchris
tag

Offos autónál - benzin 1.8 16v - én rákérdeztem Jena mesternél, ő azt mondta: "nem ajánlott az egr kiiktatás, mivel szabályzott katalizátorom van, ki kéne iktatni a monitor szondát akkor pedig kati off"

(#9346) SzlobiG válasza bajnokpityu (#9344) üzenetére


SzlobiG
félisten

Akkor jobb ha nem is tudod hány autón van kiiktatva... Pl mondi fórumon állítom a tulajok 70%-a ledugózta már és ez csak egy konkrét típus, csomó másik márkánál is így tesznek a tulajok. Én nem bántottam volna a dpf együtt, ha normálisan működne...

(#9347) Gombinyó válasza SzlobiG (#9346) üzenetére


Gombinyó
őstag

Első körben én is megcsináltattam. Kár volt, mert nem sokat bírt az új, pedig én szinte csak városon kívül használom. Fele annyiből lefalazták és kiírták a rendszerből, így a check engine se világít. Azóta hibátlan az autó.

(#9348) AMD Power válasza Gombinyó (#9347) üzenetére


AMD Power
titán

Az új sem bírta sokáig? Ez mit jelent? időben?

(#9349) Gombinyó válasza AMD Power (#9348) üzenetére


Gombinyó
őstag

Amíg le nem járt a garancia. Kb 30ezret ment.

Ehez képest 2 hónapja megcsináltattam szintén Jenával az offolást meg kapott szolid motoroptimalizációt fele annyiból mint az új alkatrész lett volna.

Egr hiba tünetei nálam hidegindításnál fehéren füstölt a kocsi, gyorsításnál meg meg torpant és alapjáraton rángatta a kasztnit a motor. Mikor telefonon egyeztettünk a szerelővel rögtön mondta, hogy egr hiba lesz, mert a fordoknál ez különösen gyenge pont. Onnantól kezdve nem is gondolkodtam egy újabb 100ezres kiadásban.

(#9350) Gombinyó válasza Gombinyó (#9349) üzenetére


Gombinyó
őstag

Ez 1.6 TDCi (HDi). Benzinesekkel nem tudom mi a helyzet.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.