Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Argos:] MuzsikAI
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [callmeakos:] A bukott koncepció, amiért háromszor is fizettem.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
TayRol
veterán
Jah, bár feleségem a mai nap azt mondta, hogy sajnál ennyi pénzt kiadni kocsira. Így valószínű marad a 3.5M-os keret használtra.
Recon666
Közösségépítő
Ismerős a szitu, nekem elég volt megemlíteni a 2008-as benzines Mazda 6 -os 2 milla körül inkább fölött.
SzlobiG
félisten
Annyiért még jó fl mondeot is kapsz ám. Mondjuk egy 2.2-est 200 lóval.
TayRol
veterán
Á, akkora nem kell.
Btw mazda 6 is volt a pakliban, de miután olyanom is volt, ezért asszony nem akar megint.
Lomha 8V
addikt
Anno, mikor először olvastam ezt az adBlue témát, viccnek hittem, áprilisi tréfának. És mikor megjelentek az első ilyen autók, nem akartam elhinni, hogy ez tényleg ilyen. Hogy valami méregdrága szart kell beleöntözni, nem is keveset. Ma meg hetente 500 litert cipelek fel a raktárból, szóval nyugodtan rohadjon el, aki kitalálta.
kcsa
veterán
A legjobb hogy nem is méregdrága a karbamidoldat. Csak onnantól drága, hogy rákerül a márkanév
Lomha 8V
addikt
Főleg legyen átkozott.
SzlobiG
félisten
Pedig a kamionokba már évek óta van, a dpf-et is tőlük vették át a személy autókba. Amúgy a személy autók nem fogyasztják olyan gyorsan legalább is a pug 1.6 motorral szóval azzal nem is lenne baj, hanem az egyéb hibák.
Milyen jó is mikor az adblue szivattyú megáll és a 440 lóerőből lesz körülbelül 200, 40 tonnára...
Igen, nagyon jó...
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
bajnokpityu
félisten
Szerencsére ebből is kapható józan áras korrekt megoldás.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
Sethdobaloah
senior tag
após 1.6 hdi motorjába 1x kellett tölteni az elmúlt 100 000 km alatt... azért ez annyira nem vágja földhöz az embert.
Akik meg 5 literenként tankolnak, ne vegyenek dieselt eleve
...csak én vagyok helikopter?
SzlobiG
félisten
Adbluet, vagy a Fap eolys adalékot? Nem mind1.
Mert ugye a pug nem sima DPF-et használ hanem FAP-ot ami alapból löttyöt igényel.
Real_Necro
veterán
Meg Mondeosan mondtad egyszer, hogy a kovetkezo motor erosebb lesz.
Amugy i40?
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
Klemens
őstag
Sziasztok!
2008-as Focus (már a faceliftes) 1.6 115le (Ti-VTC) SIDA motorkód.
Üzemanyag szűrő kellene nekem, Nem találok sehol. Bárdinál nincs, Unixnál detto, sem cromax, sem ZS+U, se fékmester, semmi.
Nem hiszem, hogy soha az életben nem kellene cserélni azt a kis szerencsétlent.
Annyit tudok, hogy hosszú élettartalmú és betétes, de tényleg nem találok sehol.
Összesen valami ebay-es cuccot találtam, de az csak a háza a szűrőnek, mert elméletileg betétes szűrője van.
Magyar honban hol tudok venni?
"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
TayRol
veterán
Akkor 2.2d jön.
kcsa
veterán
Azért nem találtál, mert ha jól tudom része a pumpának, és ha tényleg így van akkor gyári álláspont szerint pumpával együtt cserélhető.
Úgy van ahogy kolléga írja.
Nekem a C30-ban (ami technikailag Focus) sincs külső üzemanyagszűrő, csak ez a fekete hengeres valami, amit linkeltél, de ez nem az. Az üzemanyagpumpa része a szűrő, ezért csak együtt cserélhető..
"Less but better" - Dieter Rams
Sethdobaloah
senior tag
FAPhoz eolys folyadékot, de szerepük szempontjából az ugyanaz mint a DPF+adblue.
...csak én vagyok helikopter?
pet007
aktív tag
Azt tudja valaki esetleg, hogy az ecubol a ventivezerlobe jovo lilas kabelen milyen ertekeket kellene kapjak? Ket jo ventit is probaltam, ket kulonbozo vezerlot, de mindket vezerlo lead 12voltot ventinek mindket csatlakozojan (nem kap foldet sehol csak 2db 12voltot, igy szegeny venti nem tudja merre ne porogjon). Emlitett lilas kabelen 12-14volt kozott merek jaro motorral (0.01 korul ha nem jar a motor). Jo lenne tudni, hogy lila kabel rossz, vagy csak van 2db szar ventivezerlom...
[ Szerkesztve ]
7Sony7
addikt
Üdv. Mk4 mondi, ha benne a gyújtáskulcs, akkor bizonyos időnként a műszerfalból fura hang ( szervomotor?) hallatszik. Mi lehet ez?
-
kcsa
veterán
MK3-nál a szellőzőlamellákat mozgatja. Gondolom ott is.
molnarpeter
nagyúr
Szerintem is klíma csappantyú motor hangját hallani Ha gyanúsan sok a kattogás, talán hibakód is lehet rossz modul esetén.
[ Szerkesztve ]
7Sony7
addikt
Na jó, de ennek így kell mocorognia? Kp percenként csinálja.
-
kcsa
veterán
Nyilván nem normális ha folyamatosan megy (és tényleg a csappantyúk mozognának). Klíma öndiagnosztika nem mond semmit?
7Sony7
addikt
Azt hogy tudom megnézni? Nem ismerem ezt az öndiagot.
-
kcsa
veterán
Vannak videók, leírások is. Kipróbálni persze nem tudom, mert nem ilyenem van.
7Sony7
addikt
Ok. Köszi!
-
Klemens
őstag
Oh, értem. Viszont akkor így mennyi lenne a csereperiódus? Gondolom nem akkor kell cserélni amikor már megáll az AC és nem indul az autó. Jelenleg ugye 9 éves és 106 ezer Km van benne. Viszont ez a futás szerintem valós. (Nem azért, mert az enyém és mindig mindenkinek a sajátja a legjobb és beton biztos a futásteljesítménye, stb...stb...hanem tapasztalat alapján gondolom ezt)
xeon.Szabi: Köszönöm!
Másik kérdés. Ugye ez a változó szelepvezérlésű. Első indításnál még nem melegszik egy kicsit, ez a 6-8 fokban kb. 2 perc alapjáraton, addig eléggé csörgő hangja van. Mármint, mint ha a szelephézagok túl nagyok lennének. Bár tegnap egyetlen egyszer már meleg állapotban fordulaton is előjött volna ez a hang, de ez nem biztos. 1 hónapja vettem amúgy az autót, 3000km-t mentem vele azóta, cseréltem olajat (Ford formula 5W30) meg ugye szűrőket.
Egyik oldalról azt olvastam, hogy ez ennél a motornál teljesen természetes, mármint, hogy hidegen kicsit csattog. Másrészről meg olvastam, hogy ez nem jó és utalhat a VCT elem meghibásodására.
Viszont talán itt a topicban írta valaki, hogy Ford márkaszervízben tudnak külön csak VCT diagnosztikát csinálni amivel ki lehet mutatni, ha valami nem úgy működik, mint kellene. Egy komplett VCT javítás elméletileg valami 200K. Ennek a diagnosztika áráról tudtok valamit?
Szerk.: 2x raktam rá eddig diagnosztikát amúgy. Először 2 hiba volt benne. Az egyik a hűtőventillátor 1-es fokozata megadta magát a másik meg 2-es henger szívóoldali valami áramkör folyamatosan nyitott.
Ebből a ventilátor nem lehetett valós, mert akkor a klíma sem menne, de az pedig hűt rendesen. A másikat nem tudom. Lett törölve hibatároló, aztán talán 1 hete volt megint rajta gép és akkor nem írt semmi hibát.
[ Szerkesztve ]
"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
Igaz nekem csak a 74kW / 101 ló benzines van, de hidegen 1-2 percig ennek is van hangja, elvileg a hidrotőkék csinálják, mivel még nem tökéletes olyankor a kenés. Mindezt garantált 53.000 kilométernél 8 évesen.
"Less but better" - Dieter Rams
kcsa
veterán
Nézd, volt már olyan Escortom amiben több mint 300ezer volt, és garantáltan nem cseréltek benne soha szűrőt, de baja sem volt. Mostani autóm is közeledik 200k-hoz, és ebben sem volt. Ha mindig kulturált helyen tankolsz, és ritkán hagyod kiürülni a tankot én azt mondanám hogy engedd el, majd jelzi ha baja van.
Klemens
őstag
Akkor hagyom ezt a dolgot.
Viszont a hidegen csattogás egyszerűen nem hagy nyugodni.
Már annyira rá vagyok állva, hogy melegen is hallom (de ezt lehet már csak bebeszélem magamnak).
Ma megkérdezték, hogy milyen diesel motor van benne. Mondom ez benzin...
Írtam az Essomotor-nak időpont egyeztetés miatt. Kiviszem hozzájuk Gödre, csak ha nincs baja és ez teljesen természetes, akkor megmondják, ha meg a VCT elemeket cserélni kell, akkor kicseréltetem.
Hibakódot nem dob, semmi. Erőtlennek sem érzem meg ilyen (bár egyszer mélygarázsból kiállásnál 1-esben amikor a meredek emelkedőn jöttem föl, nagyon erőtlennek tűnt, de csak akkor egyszer arra az időre még felértem).
Van fent youtube-on videó, talán ezen 04:26-tól ami hangja van, kb. az enyémnek detto ez hidegen. Bár a videón szerintem az a hibátlan állapot.
Viszont ezen a videón azért sokkal te csúnyább a hangja, bár lehet csak a felvétel ilyen.
Esélyes, hogy csak én reagálom túl, de mocskosul idegesít.
Meg ha már elmegyek, akkor szerintem megcsináltatom a szervószivattyúnál az olajfolyást. Ez mondjuk típushiba. Kíváncsi leszek, hogy a szimering cseréjét mennyiért vállalják.
[ Szerkesztve ]
"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
alfa20
senior tag
Ismer valaki, olyan személyt aki ért a Ford Denso nagy kijelzős navis rádióhoz?
"Az agy olyan, mint az ejtőernyő: csak akkor működik, ha nyitott." (Thomas Dewar)
ReFleXx
addikt
Nah, ma kicseréltem a fiestán a hűtővíztartályt, ahogy utana neztem nem egyedi eset, mondhatni tipushiba, bár igy is bírt 13 évet. Persze mikor anyám elvitte korábban a szerelőhöz, hogy csökken a hütővíz mennyiség kicseréltek neki csöveket, meg komplett termosztátházat, persze nem szünt meg a csökkenés, végül megtaláltam, hogy a tartály sarkán volt egy hajszál repedés, ami motormeleg üzemben, nyomás alatt spriccelte ki a folyadékot.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
radi8tor
MODERÁTOR
Kormány jobbra, majd balra tekerésnél koppanó hang az toronycsapágy lenne? Leginkább álló helyzetben hallom ezt (pl parkolóból kiállás, stb esetén).
2002-es Focus
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
kcsa
veterán
Az is lehet, vagy kormányösszekötő vahy törött rugó, vagy millió más dolog. Sajnos nem távdiagnosztizálható az ilyen.
radi8tor
MODERÁTOR
Rugónál azért kopogna erősen kátyúban, nem? Lehet összekötő lesz, mert olyasmi jellegű a dolog. Még a kormánykeréken is érezni valamit.
Na majd megnézetem.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
DeFranco
nagyúr
mk1 fókába milyen fékfolyadékot vegyek?
ereszt valahol a kuplung-körön, elvileg még van benne annyi, amennyivel eljutok a szerelőhöz, de ha mégis lefogy (elfolyik álltában) annyi hogy rá kell tölteni nem baj ha van nálam tartalék.
a tünet annyi, hogy a pedál baromi furán könnyű, éppen még kiemel, de szinte semmi ellenállása nincs és nagyon lent fog, majdnem padlón, és az olajteknő és a váltó közötti illesztésnél találtam folyást, kb. másfél tenyérnyi tócsát csinált egy fél nap alatt.
akkor még volt minimum felett a tartályban (kb. minmax között felénél) azóta bele kellett tenni 100km-t meg pár napja áll az autó.
http://www.nagyauto.hu/alkatresz-ford-fekfolyadek-05-liter-t8.html
Ezt találtam neked!
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
radi8tor
MODERÁTOR
Bármilyen DOT4
⭐ Stella
DeFranco
nagyúr
köszi, ez jó, még keresek valami alternatívát (a legjobb a minél "általánosabb" amit akár egy teszkóban is megveszek) mert értelemszerűen nem vagyok túl "mobil" most.
@radi8or: köszi. ezek szerint bármit megvehetek amire rá van írva hogy dot4?
ReFleXx
addikt
focusnal betegség hogy a kuplung munkahengerénél folyik a lé, de ilyenkor szépen rá is tud folyni a lábadra. a pedálnál van az alkatrész.
vmi ilyesmi:
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
DeFranco
nagyúr
kinyomócsapágy lesz azt hiszem, a motortér alatt folyik, én is a munkahengert néztem először. csuriba az ujjakat hogy kijussak a szerelőig.
hogy szokták ezeket cserélni? tárcsa, kinyomócsapágy, munkahenger egyben, komplett kuplungcsere jelleggel?
[ Szerkesztve ]
radi8tor
MODERÁTOR
Igen, főleg hogy úgyis kifolyik/lecserélik amit bele töltöttél.
⭐ Stella
bajnokpityu
félisten
Nah, ma megvolt az első éles világitása a lednek. 8-9 percig világitott. Kb 2. percnél érkeztem meg haza, onnastól alapjáraton termelte a hőt. Ahogy led elaludt, a ventillátor leállt, alapjárati fogyimérő 1.4literről 0.5literre csökkent, úgyhogy jelentem működik.
Kiszereltem a sony fejet, meg a metavoice kihangosítót. Jó sokat kellett vadászni erre a sonyra, 2012 után mondeoknál a fejegység adja ki a radar hangját, és ami sonyt találtam, mind régi kocsiból való volt, amik nem adják ki a hangot.
viszont beraktam egy aftermarket fejet, úgyhogy sony kikerült.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
TayRol
veterán
ha mondim lesz, engedelmeddel kereslek majd.
bajnokpityu
félisten
nagyon szivesen. hozz majd lengő biztosítékot, ledet foglalattal, meg vagy 2-3m kéteres hőálló szigetelésű 1mm2 körüli keresztmetszetű kábelt. fúróm, pákám akad.
nem én találtam ki, két helyen is olvastam róla, de nem értem, miért nem terjed el. kvázi megszünne a dpf para.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
radi8tor
MODERÁTOR
Inkább úgy fogalmaznék: miért nincs benne alapból az autóban. Ha van izzítás visszajelző, akkor arra simán ráköthető lenne.
⭐ Stella
bajnokpityu
félisten
gyártónak nem érdeke, hogy megszünjön a márkaszervizek munkája, az alkatrészekből is busásan éldegél.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
(#10699) molnarpeter válasza bajnokpityu (#10698) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Új Corsa Van-ben mintha lálttam volna a napokban ilyen visszajelzőt (1.3 CDTI), a gyárban raknak is ki fityegő cetlit tájékoztató szöveggel ON párhuzam, hogy a Fiesta Van kifutott, egyelőre úgy néz ki, nem csinálnak már az újból.
[ Szerkesztve ]