Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Kolondrum:] Én és a Martes foina, közismertebb nevén a nyest
- [Re:] [bitpork:] 2024 phautós tali ?
- [Re:] [cigam:] Milyen NAS-t vegyek?
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
rvn_10
senior tag
1,3-1,4 körül szannék rá, és 1,6 benzint néztem
Gigabyte B760M Gaming X, I5 13400, 2x16 DDR4 Corsair Vengeance 3600Mhz, NZTX Kraken X61, Sapphire Pulse RX 5600XT, EVGA Supernova G2 750W, Samsung 850 Evo 128Gb, WD Blue 1TB, Phanteks Enthoo Pro M Acrylic
Gombinyó
őstag
Annyiért lehet már jót venni.
Vaze
őstag
Szia.
Koszi a valaszt,raneztem erre az atis-re,de sajna nem sokk infot ir az autorol.
Azt nem tudom hogy van e benne GPS antenna,de mikor megyek az autoval,mutatja digitalisan az iranytut.
Nem tudsz esetleg olyan Magyar vagy Angol forumot,ahol kerdezhetnek az autoval kapcsolatban?
Valaszod elore is Koszonom
MSI Raider GE78 HX 13V Intel® Core™ i9-13980HX -- GeForce RTX 4090, GDDR6 16GB -- 32GB, 2TB SSD
ReFleXx
addikt
mondeo.hu
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
Vaze
őstag
Koszonom
MSI Raider GE78 HX 13V Intel® Core™ i9-13980HX -- GeForce RTX 4090, GDDR6 16GB -- 32GB, 2TB SSD
Real_Necro
veterán
Sziasztok!
Biztosan vannak itt autóbütykölő szakik, így bedobnám a kérdésem.
Meg szeretném lepni faterom egy akkus ledes szerelőlámpával. Még neoncsöves lámpái vannak ami a kanóc miatt körülményes, meg manapság egy ledes elég jó fényerővel rendelkezik. Említette is, hogy melóhelyén (autószerelő) már olyanokat használnak, otthonra sem lenne rossz egy...
Nézem mit találni a piacon de nem szeretnék gagyit venni. Ezeket találtam:
Az elsőnél kérdés mennyire valós az 1500lm, a második leírás alapján kevesebb, kérdés, elegendő e annyi fény...
Tudtok megfelelőt ajánlani?
[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
Csak kontárkodni tudok: Szerintem a cső alapból jó és kell, hiszen ad egy alap erős fényt, és kiegészítőnek kellhet egy olyan, amit be lehet dugni szűkebb részekbe is, legyen kampós és esetleg mágneses is. Aldi/Lidl néha nyomat ilyeneket elég jó áron.
Pl: [link] 10k szerintem rablás érte...
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Real_Necro
veterán
Elemesben nem bízom, mint ahogy a 200-400lm-ben sem. A jó megvilágítás gondolom itt is fontos.
Kollégám ajánlotta a "szerszamok-webaruhaz"-at, itt van 5 percre kocsival. Szerintem kiugrok nap közben körbe nézni. Ja és amit nem írtam, ma/holnap meg akarom venni.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
Nekem elemes van, meg nem tudom mondani hány éve, és semmi baja.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
DeFranco
nagyúr
ha elemes, akkor ha lemerül akkor kicseréled az elemet és tada.wav
ha akkus akkor ha lemerül, nem dolgozol.
Goose-T
veterán
Sőt, vannak tölthető elemek is. bigtada.wav.
Tegnap amúgy cseréltettem szűrőket (gázolajszűrőt is) és olajat a kocsiban (Mondeo MK4 2011, 2.0TDCi), valamint csináltattam rá alvázvédelmet. Megvolt egy nap alatt, mert a szerelőmnek lemondták az egyik munkáját, és fizettem mindezért 65 ezret. Szerintem nem volt drága.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
DeFranco
nagyúr
nekem volt egy kuplungcsere meg féltengely csapágy csere plusz akkor már váltóolaj ha meg van bontva.
azóta ráz 120-130-nál most sűrű imák vannak hogy nem a szerelésnél csesztek el valamit csak a trélerezéskor a kerék platóra spaniferezésnél ment el a centrír. egyenesben ráz alul, néha kanyarodáskor beszáll a kormány is egy kicsit de csak néha. 120 körül kezdődik, szerintem a szerelés előtt nem volt.
ha féltengely csapágyat/szimmeringet cserélnek az a futóműbeállítást érintheti? kell utána futóműbeállítást csinálni (eltekintve a kibicneksemmisemdrága állítsdbeazabiztos hozzáállástól, sem időm (szabadnapot kell kivenni) sem pénzem (most költöttem el) felesleges túrákra).
[ Szerkesztve ]
Goose-T
veterán
A futómű elállítódásának általában nem rázás a tünete, inkább instabilitás, húzás valamelyik irányba, gumik egyenetlen kopása. Szerintem centrírprobléma lesz, gondolom úgyis nemsokára téli gumikat tetetsz fel, akkor majd centríroztathatod. Ha az sem oldja meg, akkor mehet tovább a találgatás. A féltengely-szerelés mondjuk még érintheti a futómű pontosságát, attól függ, hogy mennyire kell szétszedni a szereléshez. Ha például ki kellett szerelni egy lengőkart vagy kormányösszekötőt, akkor tutira kell utána futóműállítás.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
DeFranco
nagyúr
én is így gondoltam de akkor ezt visszaigazoltad. stabilnak stabil, nem húz semerre.
gumicseréig nem sok van hátra, az időjárás előrejelzés szerint még korán van, de az elkövetkező két hétben felrakatom a télit.
radi8tor
MODERÁTOR
Miféle alvázvédelmet csinálnak ilyen olcsón? Linked van róla vagy ez ilyen offline hely?
⭐ Stella
Goose-T
veterán
Hozzájuk járok, de érdemi információ nincs az oldalon erről a témáról. Semmi extra egyébként, ledrótkorongozták a szükséges helyeken a kocsi alját, és befestették alvázvédővel. Saját kocsijaikon is így szokták megcsinálni.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
Klemens
őstag
Na, egy ideig nem voltam most itt.
Elvittem a Focus-t Gödre. Kértem egy átvizsgálást és legfőképpe azt, hogy hallgassák meg a motort, mert ugye hidegen nagyon csattog. Már előre jelezték e-mail-ben, hogy nem módosító kerék baja lesz, hanem a dugattyúk billegése, de ez a jelenség az S betűvel kezdődő motorkódú motoroknál megszokott jelenség.
Ezt élőben is megerősítették. Én mondjuk kicsit értetlenül állok a dolog előtt, mert nem egy 300-400 ezret futott motorról beszélünk, hanem 108 ezer km sincs benne.
Annyit tettek még hozzá, ha nagyon zavar, akkor fél millió egy vadi új fűzött blokk és akkor egy ideig nem fog csattogni.
Nekem eléggé fura, hogy ez megszokott jelenség, hogy billeg a dugattyú és emiatt hidegen olyan hangja van a motornak, mintha kb. diesel lenne.
"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
SzlobiG
félisten
Ez nekem is új, de legalább már tudjuk, hogy ilyen is van. Sztem ne foglalkozz vele, gondolom nem akarsz annyi pénzt rá locsolni...
Klemens
őstag
Egy új blokkért fél millió + az átszerelés...
Ha nagyon elfajul a dolog, akkor maximum kivetetem és leadom gépműhelybe. Fúrják fel a hengert és menjen bele túlméretes dugó. Viszont ehhez a művelethez teljesen szét kell szedni a motort és utána sosem lesz olyan, mint gyárilag.
Viszont ez is szerintem olyan 250-300 ezres történet. Ennyit sem ér igazából.
Marad az együttélés a "hibával", de kíváncsi leszek ha 5-10 fokban ilyen, akkor mi lesz -10-20 fokban.
A napokban csináltam rajta egy komplett alváz védőzést, dobbetéteket is kibontottam és a kerékjáratok is ki lettek fújva. Az egész alja néger lett.
Apránként haladunk tovább.
"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
SG3rg0
őstag
Szia!
Pontosan milyen motor ez?( 8 évjárat, LE, stb. )
DZs
senior tag
Mit mondtak pontosan, hogyan és hol billeg az a dugattyú? A lehúzógyűrű mit csinál közben? Ha billegne a dugattyú égetné a motorolajat és kéken füstölne.
bajnokpityu
félisten
Ez az S motorkód melyik évjárat, melyik blokkja lenne másnéven?
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
Klemens
őstag
Nekem SIDA a motorkód.
Ennyit mondtak csak, hogy jellenző ezekre a motorokra.
2008-as MK2,5 Focus, 1.6 Ti-Vct, 115le.
Először ezt a mailt kaptam tőlük:
"Kedves Péter,
ez a zaj valószínűleg jellemzője a motornak. Meg kellene nézni a forgalmiban, hogy a motorkód S betűvel kezdődik-e. Ha igen, akkor hiba nincs, jellemző zaj amit hall. A dugattyúk billegése okozza, ami a dugattyúk hőtágulásával változik. Segíteni rajta nem lehet, csak a motorblokk és dugattyúk együttes cseréjével, ami igen költséges.
A fentiek értelmében szívesen látjuk bármikor egy meghallgatásra, de valószínű, hogy nem fogjuk tudni megoldani a zajt."
Élőben lényegében ugyan ez volt a rekació.
[ Szerkesztve ]
"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
Klemens
őstag
Ez a videóm van jelenleg róla.
"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
bajnokpityu
félisten
olajfogyi is járul hozzá?
nagybátyám 1.6 diesel fokáról akar továbblépni, mi azt javasoltuk, hogy vegyen 1.6 szivó benyás fókuszt. 2-3 éveset akar, a mostaniaknál is előfordul?
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
westcoastog
veterán
Hidegen nekem is csattog a 20 éves zetec, bemelegszik csöndes. Semmi baja szerintem.
[ Szerkesztve ]
SzlobiG
félisten
Hát ez tényleg mint egy dízel úgy szól. Ha nem eszi az olajat, akkor ne foglalkozz vele...
troll81
addikt
Igy megnyugodtam.az enyem is csattog de nem ennyire Meg 320 000 Van benne Ora szerint se ki tudja.jol le rendeztek a zaj normalis.ez biztato Volt.
Azért a videón valószínűleg sokkal erőteljesebben hallatszik, mint élőben lecsukott motorháztetővel. Én nem aggódnék miatta, ez ilyen.. a 101 lovas benzinesemnek is csúnya a hangja nyitott tetőnél hidegen, pedig ebben fele annyi kilométer van. Tekerd fel a hangerőt, aztán csá.
"Less but better" - Dieter Rams
Real_Necro
veterán
Sziasztok!
Faceliftes MKIV Mondeo ma reggel úgy indult, hogy a műszerfalon csak a trip computer és a settings jelent meg, valamint a navis rádió kiírta, hogy a motor álló állapotában 1 óra után a rádiót lekapcsolja. Poén, hogy a motor már ment. Kihangosító, klíma/fűtés nem reagál... szerintetek mi lehet a gond? Kiment egy bizti?
Kiszállok kocsiból, nem kapcsolja le a rádiót sem... Többszöri újra indítás nem segített.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
Lomha 8V
addikt
Nekem is ez a motor van, pontosabban HXDA, de jóformán ugyanaz. 237.000- km. van benne és nekem is van hidegen csattogás, szerintem ezzel nem kell foglalkozni.
Goose-T
veterán
Ugye nem rendőrautó volt? Nem fehér, igaz?
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
DZs
senior tag
Ez kalapálás üzemmelegnél eltűnik? Gyújtásidőzítést nézték?
(#10834) molnarpeter válasza Real_Necro (#10830) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Akku le, pár perc úgy hagyni, aztán vissza a test?
(#10835) Real_Necro válasza molnarpeter (#10834) üzenetére
Real_Necro
veterán
Most sétáltam ki kocsihoz megnézni, ráadtam gyújtást és mintha mi sem történt volna, minden működik újra. Otthon mikor elindultam, 3x állítottam le és nem javult...
Rákerestem neten, úgy látom ez új autóknál is elő szokott jönni, van ahol csak szoftver frissítéssel ment le.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
Lomha 8V
addikt
Nekiestem a Focus-nak, amit nemrég vettem és szeretném veletek megosztani, amit találtam. Tanulságos dolog arról, hogy hiába vagy Te jó gazdája az autónak, ha nem magad szereled és elviszed egy szerelőhöz, aki tróger. Sajnos nincs a homlokukra írva, így egy jóhiszemű kuncsaft könnyen beleesik abba a hibába, hogy azt hiszi minden rendben van az autóján. Szétszedtem a vezérlést és láttam, hogy a kerekek össze vannak pöttyözve, így:
Ekkor már rögtön rosszat sejtettem, így rátettem a szerszámot:
Azt hiszem ez nem igényel különösebb magyarázatot, de laikusok kedvéért elmondom, hogy a képen a még nem szedett vezérlésre van rakva a beállító szerszám, ami nyilvánvalóan nem ül a helyére a jobb oldalon. El volt állítva a vezérlés, ami kb. a legfontosabb dolog a motoron.
Vezérlés csavart sosem rakunk be menetrögzítővel és főleg nem rakjuk vissza a régit. Mindkét hibát elkövették:
Miután felraktam az új vezérlést, egy új autót kaptam. Megjött az ereje, magas fordulaton eltűnt egy mély, hörgő hang és megszűnt, hogy minden váltáskor rántott egyet, mint amikor az ember kezdő vezető és nem tudja kezelni a kuplungot.
A másik probléma az volt, hogy az egyik féltengely ropogott. Legalábbis ezt hittem. Aztán a féltengelyeket nézegetve megállapítottam, hogy azok tökéletesek, így másfelé kerestem a hibát. Hamar meg is lett, íme:
Motortartóbak rosszul felrakva, fém a fémen. Ehhez már idiótának kell lenni, tényleg. Helyesen berakva tökéletes, minden nem kívánt zörej megszűnt:
Az előző gazda egy rendes gyerek volt, de nem értett az autókhoz, szerelőhöz hordta. Nem biztos, hogy ezek a dolgok nála történtek, de egy szerelőnek illik ezekre ránézni, mikor az ügyfél az első szervizre viszi az autót. Más gányolás nem került elő, reméljük nem is lesz több.
troll81
addikt
igy eleg eros es nehez jo szerelot talalni mindenhol de mondjuk ha az en szerelom csinalta volna es kiderul biztos kovetkezmenyi lennenek
radi8tor
MODERÁTOR
Nekem se foglalkozott az olajfolyással a szagszervíz. Folyton azt mondták szelepfedél.
Aztán a futóműves ránézett és mondta hogy olajgombát kéne cserélni mert az alatt folyik. Mondom nem a szelepfedél? Nem, felette tök száraz a motor.
Amúgy nem lenne gond velük, de nem figyelnek oda sokszor.
⭐ Stella
Lomha 8V
addikt
Honnan látszott neked, hogy kinyomja az olajat? Mert én látom, hogy olajos a gyertyáknál és én is rögtön a szelepfedél tömítésre gyanakodtam. Neked is ott volt olajos?
radi8tor
MODERÁTOR
Onnan hogy gyakran újra kellett tölteni és a blokk alja sosem volt száraz.
Ja meg pár éve volt szelepfedél tömítés cserélve.
⭐ Stella
Megcsináltam, jó 20-30 km-t mentem 3-4 ezres fordulaton, azóta sokkal másabb a kocsi. Jobban gyorsul, könnyedén indul egyesben, valamint a korábban említett hiba sem jött elő, hogy egyesben nem reagál. 2 napig teszteltem a kocsit, tökéletes minden. Remélem így is marad, azért lekopogom. Innentől inkább 3asban, 2ezres fordulaton járok városban, mint 4-esben 1500-on.
Your car, your life ;)
molnarpeter
nagyúr
Benzines t 2-3 ezer között illene használni
SzlobiG
félisten
Na mi ezért csinálunk mi magunk mindent.
(#10841) Pardise Ez is azt mutatja, hogy hiába új autó, ha nincs kihúzatva néha-néha eltunyul.
Igen, most már tudni fogom és köszönöm a segítségeket Nektek! A műszerfal viszont közel 2ezres fordulatnál jelez, hogy váltsak fel. Akkor ezzel sem fogok foglalkozni.
Your car, your life ;)
szilchi
őstag
Szép napot.Ma munkából hazafelé zajra lettem figyelmes a Focusom jobb első kerekénél menet közben,ami jobb kanyarokban felerősödött.De csak a jobbosokban.Lehet csapágy lesz ?
Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...
kcsa
veterán
a felváltás jelzés igen idiótán van felprogramozva, egy céges skodával jártam így, egy darabig játékból nézegettem a felváltás-jelzőt, de kb. épp hogy remegéshatárra váltat fel... Pörgetni kell és kész.
radi8tor
MODERÁTOR
Nagyon valószínű.
⭐ Stella
Lomha 8V
addikt
(#10840) radi8tor: Ja, akkor nálad azért komolyabb volt a dolog. Én csak egy kis olajat látok a gyertyáknál.
(#10843) SzlobiG: Így van, amit csak lehet sajátkezűleg oldom meg.
(#10845) szilchi: Milyen zaj, mire emlékeztet?
szilchi
őstag
Hát pontosan nem tudnám leírni,de nekem úgy tűnik,mintha a kerék nem egyenes tengelyen forogna.Ahogy nő a kerék forgási sebessége,a zaj "ritmusa" is nő.A nyomás ok,2 bar.Szerelve,levéve nem volt a kerék,amióta nálam van (február).
Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Játszós PC , i7 7800X , GTX 1080 , 32GB DDR4 , 256GB NVME , 1TB HDD
- Gaming PC v2 , R5 4500 , RX 5700 XT , 16GB 3000MHz , 256GB NVME , 1TB HDD
- Samsung Galaxy A04s 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Microsoft Surface Go 3 Wi-Fi - I5, 8GB/128GB SSD Platinum
- Dell Latitude 7320 Intel Core i7-1185G7 16GB memória 512GB SSD 13.3 colos Full HD kijelző