Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#10801) rvn_10 válasza Gombinyó (#10800) üzenetére


rvn_10
senior tag

1,3-1,4 körül szannék rá, és 1,6 benzint néztem

Gigabyte B760M Gaming X, I5 13400, 2x16 DDR4 Corsair Vengeance 3600Mhz, NZTX Kraken X61, Sapphire Pulse RX 5600XT, EVGA Supernova G2 750W, Samsung 850 Evo 128Gb, WD Blue 1TB, Phanteks Enthoo Pro M Acrylic

(#10802) Gombinyó válasza rvn_10 (#10801) üzenetére


Gombinyó
őstag

Annyiért lehet már jót venni. :K

(#10803) Vaze válasza SzlobiG (#10791) üzenetére


Vaze
őstag

Szia.
Koszi a valaszt,raneztem erre az atis-re,de sajna nem sokk infot ir az autorol.
Azt nem tudom hogy van e benne GPS antenna,de mikor megyek az autoval,mutatja digitalisan az iranytut.
Nem tudsz esetleg olyan Magyar vagy Angol forumot,ahol kerdezhetnek az autoval kapcsolatban?
Valaszod elore is Koszonom :R

MSI Raider GE78 HX 13V Intel® Core™ i9-13980HX -- GeForce RTX 4090, GDDR6 16GB -- 32GB, 2TB SSD

(#10804) ReFleXx válasza Vaze (#10803) üzenetére


ReFleXx
addikt

mondeo.hu

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#10805) Vaze válasza ReFleXx (#10804) üzenetére


Vaze
őstag

Koszonom

MSI Raider GE78 HX 13V Intel® Core™ i9-13980HX -- GeForce RTX 4090, GDDR6 16GB -- 32GB, 2TB SSD

(#10806) Real_Necro


Real_Necro
veterán

Sziasztok!

Biztosan vannak itt autóbütykölő szakik, így bedobnám a kérdésem.

Meg szeretném lepni faterom egy akkus ledes szerelőlámpával. Még neoncsöves lámpái vannak ami a kanóc miatt körülményes, meg manapság egy ledes elég jó fényerővel rendelkezik. Említette is, hogy melóhelyén (autószerelő) már olyanokat használnak, otthonra sem lenne rossz egy...

Nézem mit találni a piacon de nem szeretnék gagyit venni. Ezeket találtam:

[link]

[link]

Az elsőnél kérdés mennyire valós az 1500lm, a második leírás alapján kevesebb, kérdés, elegendő e annyi fény...

Tudtok megfelelőt ajánlani?

[ Szerkesztve ]

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#10807) Tsebacsi válasza Real_Necro (#10806) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Csak kontárkodni tudok: Szerintem a cső alapból jó és kell, hiszen ad egy alap erős fényt, és kiegészítőnek kellhet egy olyan, amit be lehet dugni szűkebb részekbe is, legyen kampós és esetleg mágneses is. Aldi/Lidl néha nyomat ilyeneket elég jó áron.
Pl: [link] 10k szerintem rablás érte...

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#10808) Real_Necro válasza Tsebacsi (#10807) üzenetére


Real_Necro
veterán

Elemesben nem bízom, mint ahogy a 200-400lm-ben sem. A jó megvilágítás gondolom itt is fontos.

Kollégám ajánlotta a "szerszamok-webaruhaz"-at, itt van 5 percre kocsival. Szerintem kiugrok nap közben körbe nézni. Ja és amit nem írtam, ma/holnap meg akarom venni. :B

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#10809) Tsebacsi válasza Real_Necro (#10808) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Nekem elemes van, meg nem tudom mondani hány éve, és semmi baja. :U

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#10810) DeFranco válasza Real_Necro (#10808) üzenetére


DeFranco
nagyúr

ha elemes, akkor ha lemerül akkor kicseréled az elemet és tada.wav

ha akkus akkor ha lemerül, nem dolgozol.

(#10811) Goose-T válasza DeFranco (#10810) üzenetére


Goose-T
veterán

Sőt, vannak tölthető elemek is. bigtada.wav. :D

Tegnap amúgy cseréltettem szűrőket (gázolajszűrőt is) és olajat a kocsiban (Mondeo MK4 2011, 2.0TDCi), valamint csináltattam rá alvázvédelmet. Megvolt egy nap alatt, mert a szerelőmnek lemondták az egyik munkáját, és fizettem mindezért 65 ezret. Szerintem nem volt drága.

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#10812) DeFranco válasza Goose-T (#10811) üzenetére


DeFranco
nagyúr

nekem volt egy kuplungcsere meg féltengely csapágy csere plusz akkor már váltóolaj ha meg van bontva.

azóta ráz 120-130-nál most sűrű imák vannak hogy nem a szerelésnél csesztek el valamit csak a trélerezéskor a kerék platóra spaniferezésnél ment el a centrír. egyenesben ráz alul, néha kanyarodáskor beszáll a kormány is egy kicsit de csak néha. 120 körül kezdődik, szerintem a szerelés előtt nem volt.

ha féltengely csapágyat/szimmeringet cserélnek az a futóműbeállítást érintheti? kell utána futóműbeállítást csinálni (eltekintve a kibicneksemmisemdrága állítsdbeazabiztos hozzáállástól, sem időm (szabadnapot kell kivenni) sem pénzem (most költöttem el) felesleges túrákra).

[ Szerkesztve ]

(#10813) Goose-T válasza DeFranco (#10812) üzenetére


Goose-T
veterán

A futómű elállítódásának általában nem rázás a tünete, inkább instabilitás, húzás valamelyik irányba, gumik egyenetlen kopása. Szerintem centrírprobléma lesz, gondolom úgyis nemsokára téli gumikat tetetsz fel, akkor majd centríroztathatod. Ha az sem oldja meg, akkor mehet tovább a találgatás. A féltengely-szerelés mondjuk még érintheti a futómű pontosságát, attól függ, hogy mennyire kell szétszedni a szereléshez. Ha például ki kellett szerelni egy lengőkart vagy kormányösszekötőt, akkor tutira kell utána futóműállítás.

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#10814) DeFranco válasza Goose-T (#10813) üzenetére


DeFranco
nagyúr

én is így gondoltam de akkor ezt visszaigazoltad. stabilnak stabil, nem húz semerre.

gumicseréig nem sok van hátra, az időjárás előrejelzés szerint még korán van, de az elkövetkező két hétben felrakatom a télit.

(#10815) radi8tor válasza Goose-T (#10811) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Miféle alvázvédelmet csinálnak ilyen olcsón? Linked van róla vagy ez ilyen offline hely? :)

⭐ Stella

(#10816) Goose-T válasza radi8tor (#10815) üzenetére


Goose-T
veterán

Hozzájuk járok, de érdemi információ nincs az oldalon erről a témáról. Semmi extra egyébként, ledrótkorongozták a szükséges helyeken a kocsi alját, és befestették alvázvédővel. Saját kocsijaikon is így szokták megcsinálni.

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#10817) Klemens


Klemens
őstag

Na, egy ideig nem voltam most itt.
Elvittem a Focus-t Gödre. Kértem egy átvizsgálást és legfőképpe azt, hogy hallgassák meg a motort, mert ugye hidegen nagyon csattog. Már előre jelezték e-mail-ben, hogy nem módosító kerék baja lesz, hanem a dugattyúk billegése, de ez a jelenség az S betűvel kezdődő motorkódú motoroknál megszokott jelenség.
Ezt élőben is megerősítették. Én mondjuk kicsit értetlenül állok a dolog előtt, mert nem egy 300-400 ezret futott motorról beszélünk, hanem 108 ezer km sincs benne.
Annyit tettek még hozzá, ha nagyon zavar, akkor fél millió egy vadi új fűzött blokk és akkor egy ideig nem fog csattogni.
Nekem eléggé fura, hogy ez megszokott jelenség, hogy billeg a dugattyú és emiatt hidegen olyan hangja van a motornak, mintha kb. diesel lenne. :F

"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"

(#10818) SzlobiG válasza Klemens (#10817) üzenetére


SzlobiG
félisten

Ez nekem is új, de legalább már tudjuk, hogy ilyen is van. Sztem ne foglalkozz vele, gondolom nem akarsz annyi pénzt rá locsolni...

(#10819) Klemens válasza SzlobiG (#10818) üzenetére


Klemens
őstag

Egy új blokkért fél millió + az átszerelés...
Ha nagyon elfajul a dolog, akkor maximum kivetetem és leadom gépműhelybe. Fúrják fel a hengert és menjen bele túlméretes dugó. Viszont ehhez a művelethez teljesen szét kell szedni a motort és utána sosem lesz olyan, mint gyárilag.
Viszont ez is szerintem olyan 250-300 ezres történet. Ennyit sem ér igazából.
Marad az együttélés a "hibával", de kíváncsi leszek ha 5-10 fokban ilyen, akkor mi lesz -10-20 fokban.
A napokban csináltam rajta egy komplett alváz védőzést, dobbetéteket is kibontottam és a kerékjáratok is ki lettek fújva. Az egész alja néger lett. :D
Apránként haladunk tovább.

"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"

(#10820) SG3rg0 válasza Klemens (#10819) üzenetére


SG3rg0
őstag

Szia!

Pontosan milyen motor ez?( 8 évjárat, LE, stb. )

(#10821) DZs válasza Klemens (#10817) üzenetére


DZs
senior tag

Mit mondtak pontosan, hogyan és hol billeg az a dugattyú? A lehúzógyűrű mit csinál közben? Ha billegne a dugattyú égetné a motorolajat és kéken füstölne.

(#10822) bajnokpityu válasza Klemens (#10817) üzenetére


bajnokpityu
félisten

Ez az S motorkód melyik évjárat, melyik blokkja lenne másnéven?

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#10823) Klemens


Klemens
őstag

Nekem SIDA a motorkód.
Ennyit mondtak csak, hogy jellenző ezekre a motorokra.
2008-as MK2,5 Focus, 1.6 Ti-Vct, 115le.

Először ezt a mailt kaptam tőlük:
"Kedves Péter,

ez a zaj valószínűleg jellemzője a motornak. Meg kellene nézni a forgalmiban, hogy a motorkód S betűvel kezdődik-e. Ha igen, akkor hiba nincs, jellemző zaj amit hall. A dugattyúk billegése okozza, ami a dugattyúk hőtágulásával változik. Segíteni rajta nem lehet, csak a motorblokk és dugattyúk együttes cseréjével, ami igen költséges.

A fentiek értelmében szívesen látjuk bármikor egy meghallgatásra, de valószínű, hogy nem fogjuk tudni megoldani a zajt."

Élőben lényegében ugyan ez volt a rekació.

[ Szerkesztve ]

"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"

(#10824) Klemens


Klemens
őstag

Ez a videóm van jelenleg róla.

"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"

(#10825) bajnokpityu válasza Klemens (#10823) üzenetére


bajnokpityu
félisten

olajfogyi is járul hozzá?
nagybátyám 1.6 diesel fokáról akar továbblépni, mi azt javasoltuk, hogy vegyen 1.6 szivó benyás fókuszt. 2-3 éveset akar, a mostaniaknál is előfordul?

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#10826) westcoastog válasza Klemens (#10824) üzenetére


westcoastog
veterán

Hidegen nekem is csattog a 20 éves zetec, bemelegszik csöndes. Semmi baja szerintem.

[ Szerkesztve ]

(#10827) SzlobiG válasza Klemens (#10824) üzenetére


SzlobiG
félisten

Hát ez tényleg mint egy dízel úgy szól. Ha nem eszi az olajat, akkor ne foglalkozz vele...

(#10828) troll81 válasza Klemens (#10824) üzenetére


troll81
addikt

Igy megnyugodtam.az enyem is csattog de nem ennyire Meg 320 000 Van benne Ora szerint se ki tudja.jol le rendeztek a zaj normalis.ez biztato Volt. :R

(#10829) xEon1337 válasza Klemens (#10824) üzenetére


xEon1337
őstag

Azért a videón valószínűleg sokkal erőteljesebben hallatszik, mint élőben lecsukott motorháztetővel. Én nem aggódnék miatta, ez ilyen.. a 101 lovas benzinesemnek is csúnya a hangja nyitott tetőnél hidegen, pedig ebben fele annyi kilométer van. Tekerd fel a hangerőt, aztán csá. :D

"Less but better" - Dieter Rams

(#10830) Real_Necro


Real_Necro
veterán

Sziasztok!

Faceliftes MKIV Mondeo ma reggel úgy indult, hogy a műszerfalon csak a trip computer és a settings jelent meg, valamint a navis rádió kiírta, hogy a motor álló állapotában 1 óra után a rádiót lekapcsolja. Poén, hogy a motor már ment. Kihangosító, klíma/fűtés nem reagál... szerintetek mi lehet a gond? Kiment egy bizti?

Kiszállok kocsiból, nem kapcsolja le a rádiót sem... Többszöri újra indítás nem segített. :(((

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#10831) Lomha 8V válasza Klemens (#10823) üzenetére


Lomha 8V
addikt

Nekem is ez a motor van, pontosabban HXDA, de jóformán ugyanaz. 237.000- km. van benne és nekem is van hidegen csattogás, szerintem ezzel nem kell foglalkozni.

(#10832) Goose-T válasza Klemens (#10823) üzenetére


Goose-T
veterán

Ugye nem rendőrautó volt? Nem fehér, igaz?

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#10833) DZs válasza Klemens (#10824) üzenetére


DZs
senior tag

Ez kalapálás üzemmelegnél eltűnik? Gyújtásidőzítést nézték?

(#10834) molnarpeter válasza Real_Necro (#10830) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Akku le, pár perc úgy hagyni, aztán vissza a test?

(#10835) Real_Necro válasza molnarpeter (#10834) üzenetére


Real_Necro
veterán

Most sétáltam ki kocsihoz megnézni, ráadtam gyújtást és mintha mi sem történt volna, minden működik újra. Otthon mikor elindultam, 3x állítottam le és nem javult...

Rákerestem neten, úgy látom ez új autóknál is elő szokott jönni, van ahol csak szoftver frissítéssel ment le.

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#10836) Lomha 8V


Lomha 8V
addikt

Nekiestem a Focus-nak, amit nemrég vettem és szeretném veletek megosztani, amit találtam. Tanulságos dolog arról, hogy hiába vagy Te jó gazdája az autónak, ha nem magad szereled és elviszed egy szerelőhöz, aki tróger. Sajnos nincs a homlokukra írva, így egy jóhiszemű kuncsaft könnyen beleesik abba a hibába, hogy azt hiszi minden rendben van az autóján. Szétszedtem a vezérlést és láttam, hogy a kerekek össze vannak pöttyözve, így:

Ekkor már rögtön rosszat sejtettem, így rátettem a szerszámot:

Azt hiszem ez nem igényel különösebb magyarázatot, de laikusok kedvéért elmondom, hogy a képen a még nem szedett vezérlésre van rakva a beállító szerszám, ami nyilvánvalóan nem ül a helyére a jobb oldalon. El volt állítva a vezérlés, ami kb. a legfontosabb dolog a motoron.

Vezérlés csavart sosem rakunk be menetrögzítővel és főleg nem rakjuk vissza a régit. Mindkét hibát elkövették:

Miután felraktam az új vezérlést, egy új autót kaptam. Megjött az ereje, magas fordulaton eltűnt egy mély, hörgő hang és megszűnt, hogy minden váltáskor rántott egyet, mint amikor az ember kezdő vezető és nem tudja kezelni a kuplungot.

A másik probléma az volt, hogy az egyik féltengely ropogott. Legalábbis ezt hittem. Aztán a féltengelyeket nézegetve megállapítottam, hogy azok tökéletesek, így másfelé kerestem a hibát. Hamar meg is lett, íme:

Motortartóbak rosszul felrakva, fém a fémen. Ehhez már idiótának kell lenni, tényleg. Helyesen berakva tökéletes, minden nem kívánt zörej megszűnt:

Az előző gazda egy rendes gyerek volt, de nem értett az autókhoz, szerelőhöz hordta. Nem biztos, hogy ezek a dolgok nála történtek, de egy szerelőnek illik ezekre ránézni, mikor az ügyfél az első szervizre viszi az autót. Más gányolás nem került elő, reméljük nem is lesz több.

(#10837) troll81 válasza Lomha 8V (#10836) üzenetére


troll81
addikt

igy eleg eros es nehez jo szerelot talalni mindenhol :K de mondjuk ha az en szerelom csinalta volna es kiderul biztos kovetkezmenyi lennenek :K

(#10838) radi8tor válasza Lomha 8V (#10836) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Nekem se foglalkozott az olajfolyással a szagszervíz. Folyton azt mondták szelepfedél.
Aztán a futóműves ránézett és mondta hogy olajgombát kéne cserélni mert az alatt folyik. Mondom nem a szelepfedél? Nem, felette tök száraz a motor.
Amúgy nem lenne gond velük, de nem figyelnek oda sokszor.

⭐ Stella

(#10839) Lomha 8V válasza radi8tor (#10838) üzenetére


Lomha 8V
addikt

Honnan látszott neked, hogy kinyomja az olajat? Mert én látom, hogy olajos a gyertyáknál és én is rögtön a szelepfedél tömítésre gyanakodtam. Neked is ott volt olajos?

(#10840) radi8tor válasza Lomha 8V (#10839) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Onnan hogy gyakran újra kellett tölteni és a blokk alja sosem volt száraz.
Ja meg pár éve volt szelepfedél tömítés cserélve. :)

⭐ Stella

(#10841) Pardise válasza ReFleXx (#10795) üzenetére


Pardise
senior tag

Megcsináltam, jó 20-30 km-t mentem 3-4 ezres fordulaton, azóta sokkal másabb a kocsi. Jobban gyorsul, könnyedén indul egyesben, valamint a korábban említett hiba sem jött elő, hogy egyesben nem reagál. 2 napig teszteltem a kocsit, tökéletes minden. Remélem így is marad, azért lekopogom. Innentől inkább 3asban, 2ezres fordulaton járok városban, mint 4-esben 1500-on.

Your car, your life ;)

(#10842) molnarpeter válasza Pardise (#10841) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Benzines t 2-3 ezer között illene használni ;)

(#10843) SzlobiG válasza Lomha 8V (#10836) üzenetére


SzlobiG
félisten

Na mi ezért csinálunk mi magunk mindent. :K

(#10841) Pardise Ez is azt mutatja, hogy hiába új autó, ha nincs kihúzatva néha-néha eltunyul.

(#10844) Pardise válasza SzlobiG (#10843) üzenetére


Pardise
senior tag

Igen, most már tudni fogom és köszönöm a segítségeket Nektek! A műszerfal viszont közel 2ezres fordulatnál jelez, hogy váltsak fel. Akkor ezzel sem fogok foglalkozni.

Your car, your life ;)

(#10845) szilchi


szilchi
őstag

Szép napot.Ma munkából hazafelé zajra lettem figyelmes a Focusom jobb első kerekénél menet közben,ami jobb kanyarokban felerősödött.De csak a jobbosokban.Lehet csapágy lesz :F ?

Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...

(#10846) kcsa válasza Pardise (#10844) üzenetére


kcsa
veterán

a felváltás jelzés igen idiótán van felprogramozva, egy céges skodával jártam így, egy darabig játékból nézegettem a felváltás-jelzőt, de kb. épp hogy remegéshatárra váltat fel... Pörgetni kell és kész.

(#10847) radi8tor válasza szilchi (#10845) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Nagyon valószínű.

⭐ Stella

(#10848) Lomha 8V


Lomha 8V
addikt

(#10840) radi8tor: Ja, akkor nálad azért komolyabb volt a dolog. Én csak egy kis olajat látok a gyertyáknál.

(#10843) SzlobiG: Így van, amit csak lehet sajátkezűleg oldom meg.

(#10845) szilchi: Milyen zaj, mire emlékeztet?

(#10849) szilchi válasza Lomha 8V (#10848) üzenetére


szilchi
őstag

Hát pontosan nem tudnám leírni,de nekem úgy tűnik,mintha a kerék nem egyenes tengelyen forogna.Ahogy nő a kerék forgási sebessége,a zaj "ritmusa" is nő.A nyomás ok,2 bar.Szerelve,levéve nem volt a kerék,amióta nálam van (február).

Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...

(#10850) Lomha 8V válasza szilchi (#10849) üzenetére


Lomha 8V
addikt

Amennyiben viszonylag mély hangú morgás, ami erősödik a sebességgel, akkor valószínűleg csapágy, ahogy gondoltad és a kolléga is említette.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.