- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- LordAthis: Ismét egy "Idióta" A.I. Projekt, hogy meglovagolja az aktuális trendeket...
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sh4d0w: Netflix? Ugyan, VW előfizetés!
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bobalazs
nagyúr
Radeon RADV Driver's Emulated Ray-Tracing Achieves 100% Pass Rate
Emulating Ray Tracing is now possible on GCN4, GCN5 and RDNA1 with Mesa 23.2-git (and 23.2 final when it's released).[link] -
PuMbA
titán
Eddig is így volt, de az a furcsa, hogy visszamenőlegesen megnéztem és RDNA2 esetén se volt jelentősen jobb. TechPowerUp tesztek alapján például 60Hz VSync alatt a 3060 Ti 60W-tal kevesebb fogyaszt, mint egy 6700XT: TechPowerUp - AMD Radeon RX 6700 XT Review
-
[link]
ÚJ műfaj virágzik."Ez a derékvédő és vállvédő! A kínai vámhatóság jelentése szerint egy fekete ruhás férfi Makaóból Zhuhaiba utazott a Gongbei vámon keresztül, akit a vámtiszt a rendellenes testtartásban sétáló utast találta és elfogta. További ellenőrzést követően a vámosok 306, műanyag fóliával és szalaggal becsomagolt Intel CPU-t találtak az utas lábán és hátán, becsült értékük körülbelül 459 000 RMB.
A kínai törvények és rendelkezések értelmében a kínai vámhatóság nyilvános árveréseket fog lebonyolítani az elkobzott árukról, az „árverési törvény” vonatkozó rendelkezéseivel összhangban.
-
válasz
Yutani #46893 üzenetére
Mondjuk nem volt az annyira alacsony azon a kripto árszinten.
Lassabb volt a megtérülési idő, csak ennyi.de nagyon profitábilis volt az RDNA 2 is az alacsonyabb fogyasztás miatt. Ezért nem lehetett azt sem venni, nem azért mert a gamereknek az jutott.
Például a mai árfolyamon :RTX 3090 : Profit per day: 0.67 USD
RX6800: Profit per day: 0.53 USD -
Yutani
nagyúr
válasz
Busterftw #46884 üzenetére
Valamikor a bányászláz idején, egy b-vel való vitámban már kifejtettem, hogy az AMD kártyák eleve olyan alacsony hashrate-tel jöttek, mint a korlátozott NV kártyák. Ezen már tovább korlátozni bármit felesleges lett volna, ha egyáltalán lehetett volna a gaming teljesítményre negatív hatás nélkül.
De nézheted úgy is, hogy az AMD eleve feloldhatatlan LHR-es kártyákkal jöttek, mert ők bizony love gamers!
-
válasz
keIdor #46890 üzenetére
ha megnézed amit írtam, feljebb:
"A 7900XTX amúgy 4070 szintjén lenne, ha nem lenne eltolva a szint.
Vissza köszönne a Turing korszak amikor az 5700XT volt a porondon a 2070 ellen.
Nem jó ez se az Nvidiának se az AMD nek mert hogy nézne ki ha a 7900XTX = 4070 esetleg 4070 Ti lenne max 600 dolláros áron.
Nvidia ezzel a szint eltolással kompetensé tette az RDNA3-at és ( mindkét cég) több pénzt keres. Sima kartell."Nem vagyok benne biztos, hogy gyártásilag is fel voltak készülve a fenti forgatókönyvre.
Ha a csúcs SKu-t, a 7900XTX -et ugye mondjuk valahol a 4070 környékére lehetett volna max pozícionálni, akkor Nvidia 3 kártyával lefedte volna az egész RDNA 3 porfóliót. kb annyit tudott volna AMD is hozni. nem lett volna hely,alulról meg ott a régi gen teljes választékban.
Nagy gondban lett volna AMD, lehet belekalkulálták ezt a forgatókönyvet is a rendeléseikbe, így meg legalább fogyb a régi gen. Szinte minden promociójukban az RDNA2-t nyomatják most is, 6600XT-t vagy mit adnak egy játékhoz.
Valószínűleg az lett volna mint az RDNA 1 nél. Két új SKU mondjuk 7800 XT meg 7700 XT , és alatta az RDNA 2.Szerintem most az lesz hogy valamelyik szinten, mondjuk a 7800 nál egyetlen versenyző lesz, nem lesz XT meg XTX vagy sima és XT,meg lehet a 7700 is így jár.
-
válasz
keIdor #46888 üzenetére
igen ez a probléma, még inkább a használt piacra terelik azt, aki nem fél ettől ( nekem a 3080 karim is bányászott annál akitől vettem, el is mondta korrekten, tudtam milyen körülmények között volt ( klímatizált, tiszta rendezett környezet, dobozában bent a számla) tökéletesen működik 1 éve.nem mindegy honnan veszi az ember.)
De már többször leírtam én is itt, épp a héten is itt : [link]
hogy ezzel az AMD is nagyon jól járt hogy elcsúsztatta Nvidia a számozást . Két cég ezzel "megoldotta" a helyzetet. -
keIdor
titán
Az annyiért elég jó ajánlat, 24GB vrammal nem mostanában lesz vele gond, újonnan meg egy 4060Ti annyi és 1080p-ig elég a 8GB rajta kb. és a sávszélesség is.
Egyébként az Adával az a baj, hogy felfelé csúsztatták a számozást.
Helyesen így nézne ki: (és ezt a korábbi szériák alapján írom, azt vettem alapul)
4080 -> 4070Ti
4070Ti -> 4070
4070 -> 4060Ti
4060Ti -> 4050Ti
4060 -> 4050
Ennek megfelelően is kéne árazni, mert akkor egyik sem lenne rossz ajánlat. -100-150€ MSRP.Mert 128bittel én xx50 fölé nem mennék, és eddig az nVidia se ment, kevés a sávszélesség, már most látni 1440p-n, mert jobban esik a fps, mint kéne, és ez mind a 128bit miatt van.
A megvariált számozás miatt valójában nincs is 4080, az a 4080, aminek a 3080 az elődje. Tier 1-es nagy GPU-s most csak a 4090. Kérdés meddig marad ez így. -
válasz
Busterftw #46884 üzenetére
Mondjuk naív elképzelés volt, hogy ezt lehet korlátozni, legyünk őszinték. A csúcson pár hónap alatt nullán voltál egy kártyával ha bányásztál, már akkor kerestél egy vagyont.
még azokon az árakon is.
Inkább a saját piacuk összeomlása, a hatalmas mennyiségű használt kártya és a gamer piac "megnyugtatása" hogy mi próbálkozunk,de..." felkiáltással volt a cél.Valójában bekövetkezett, amitől tartottak.
Most olyan árakon vannak a használt és Garis Ampere kártyák a piacon, hogy az van most Nvidia fronton, mint volt anno a Vega-RX korszakos bányászláz végén. 80 ezer körül garis 3060 Ti,100ezer forint fölött kicsivel garis 3070 meg egy 4060 Ti árán garis 3080 kártyákat tudsz venni. 210 ezerért ment múlt héten 3090 kártya itt. egyszerűen elöntötte a piacot 1-2 hónapja a kártyaáradat. Ebayen most licitálok egy 3090 EVGA-ra garis-dobozos, 4 hónapot bányászott,400 uroval eddig én vagyok a befutó. és mindjárt lejár a licit.( Elötte 435 euroval ment el egy ugyan ilyen)
Szóval ez van.Már nem is érdekel mennyiért megy a mostani gen bármelyik oldalon,
még Táp cserével is jobban járok most ,mint hogy Ada-t vagy 7000 RX -et vegyek. -
Petykemano
veterán
válasz
Busterftw #46884 üzenetére
Az Nvidia próbálkozásának célja valójában nem annyira a gamer piac kímélése volt, hanem hogy a lapkákat úgy értékesíthesse a nyilvánvalóan túlkeresletet eredményező bányászat felé, hogy amikor a bánya beomlik, a kiáramló nagy mennyiségű használt kártya ne döntse be az új - akkor esetleg már újgenerációs lapkákra épített - kártyák piacát.
Ezt a célt szolgálta a dedikált kártya, amin nincs display kimenet és némiképp tweakelve volt a BIOS. De miért venné ezt az újraértékesíthetetlen kártyát a bányász a gamer kártya helyett? Na ezt a kérdést volt hivatott megválaszolni a gamer kártyákra kitalált korlátozás.
Nem tudom pontosan, hogy a lapka, vagy' a dram vagy egyéb alkatrészek jelenthették-e a szűk keresztmetszetet, de abban az időben valószínűleg mindent eladtak, amit le tudtak gyártani. Nincs okunk azt feltételezni, hogy a szűk keresztmetszetet a display kimenetek jelentették volna, ennélfogva biztosak lehetünk benne, hogy a miner kártyák nem valamiféle "kvóta feletti" mennyiségként jelentek meg a piacon.
Az, hogy az nvidia legalább próbálkozott valamivel, valójában egy zöldszemüveges mítosz (kábé olyan, mint hogy az eredményes kormányzati intézkedések hatására csökken az infláció)
Az nvidia ezzel nem a gamer piacot, a gamereket akarta megmenteni, hanem saját magát a később beomló áraktól és eladási mennyiségektől. Ebben nincs mit számonkérni az AMD-n. -
hokuszpk
nagyúr
válasz
Busterftw #46884 üzenetére
vagy lehet az AMD annyira nem reklamozza. a cryptolaz elmultaval ( ezzel a driverrel ) komolyat gyogyult a folding@home teljesitmenye , meg a hashcat is ugrott egy aprot ( hashtol fuggoen, md5 pl. ugy ~15% -ot javult. ) ugye ezek opencl -t hasznalnak, pont mint a cryptominerek.
-
wjbhbdux
veterán
talán jó is, hogy így volt. mert most van 3070 olyan áron mint anno a 970 volt, ha nvidián múlna ez nem így lenne.
-
HSM
félisten
válasz
Busterftw #46873 üzenetére
"Illetve az Nvidia direkt kihozott crypto only cuccot, ami nyilván sokat nem ért, de legalább próbálkoztak."
Mivel próbálkoztak? Elárulom, több hasznot termelni maguknak a GF-okon tiltással, majd szállítva emelt áron a "megoldást" a saját tiltásukra, amit ráadásul nem lehetett gémereknek olcsón eladni később (hint: mégtöbb gamer eladás). -
válasz
Thrawn #46877 üzenetére
"A pletyka szerint az EVGA tajvani irodájának munkatársai, köztük a legendás overclocker Vince "K|NGP|N" Lucido, lemondtak, és a bezárás küszöbön állt. Megkerestük Lucidót, de sajnos azt mondta, jelenleg nem tud nyilatkozni. Megkerestük az EVGA-t is nyilatkozatért."
Annyi bizonyos hogy még a csapat tagja,de ilyen pletykák nem röppennek fel csak úgy. Valószínűleg kényszerhelyzetbe került EVGA. Lucido választás elé állította aztán most vagy megegyeznek vagy nem.
Az biztos, hogy a márkanevet megtartják, mivel az övék, szóval ebből a nyilatkozatból, sokkra nem lehet következtetni, hogy a Kingpin továbbra is az EVGA része.
"Our Taiwan office is still operating and Kingpin is still with EVGA" -
Thrawn
félisten
-
keIdor
titán
Illetve szerintem alaplapokkal és tápokkal nem is tudtak volna megélni, a profit nagyrészét a VGA-k adták, és azt is engedték el tavaly.
Továbbá alig volt alaplapjuk, évente 1-1db, az is drága, high-end extreme OC-re kihegyezett DARK, amit alig vesznek, hiszen ez a réteg nagyon pici. AMD oldalon egy darab X570 alaplap volt, de a generáció legvégén, amikor már senkit sem érdekelt, készült mindenki az AM5-re.
A picit olcsóbb Classified-ot nem is tudom mikor láttam tőlük utoljára, melyik Intel chipsetnél, de több éve, az biztos.
Tápot és házat meg nem két évente vesznek az emberek, inkább 5-10 év között, tehát ebből nem igazán lehet megélni, valamint nagy a választék, sok a konkurens, több lábon kell állni.Sajnálom őket, mert az egyik legjobb 4090 lett volna az övék. BFG sorsára jutnak végül, azokat is sajnáltam, de már lassan 15 éve, hogy tönkrement az is.
-
Gyuri27
félisten
válasz
Busterftw #46873 üzenetére
Több vgat adtak a bányászoknak bizonyitottan. Az árakat a mai napig az egekben tartják. Cseréve kapod az okositást, hogy ezért az árért fasza a 8 giga ram. Amdnél azt se felejtsük el, hogy konzolokhoz is kell kapacitás. Ami a bányászat, covid alatt dübörgött. Az amdböl is volt mining változat.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Gyuri27 #46871 üzenetére
A "we love gamers" Lisa Su mantra, nem Jensené.
Az Nvidia legalább annyit tett a crypto boom alatt, hogy ugyanúgy sokkal több vga-t tolt ki a piacra vs AMD, akik a mai napig csesznek több wafert foglalni, mert Epyc és Ryzenen van a prioritás. Illetve az Nvidia direkt kihozott crypto only cuccot, ami nyilván sokat nem ért, de legalább próbálkoztak.
-
válasz
Gyuri27 #46871 üzenetére
Az EVGA egy jó cég volt de szűk portfólióval és kicsi piaccal. Az mellé nem fért bele ez a szolgáltatás amit nyújtottak.
Egyedi nyákokkal dolgoztak, áttervezték a hűtést és a PCB-t nem igen volt náluk referencia megoldás .Rengeteg pénz ez és költség.
AZ mellé a magas szintű RMA szolgáltatás az EU ban ez horror pénz volt az USA-ban jobban ment a dolog, de az is volt a fő piacuk neki.
A bányászszezon utolsó évében 79 millió dollárt kerestek míg egy átlagos évben kb ennek a felét. A csúcson szálltak ki.
A idei bevételük 27 millió dollár lett és ennek nagy része az Ampere Geforce eladások tették ki még mindig.
Kingpin azért áll fel, mert ők nem egy alaplaptervező meg Tápgyártó csapat nem erre tették fel a nevüket és a tudásukat.
Sajnálom az EVGA-t, de megértem a zöldek álláspontját, hogy nem kivételeznek, az EVGA--ét kevésbé. Jól kerestek ők ahhoz képest, hogy egy Asus mondjuk kiegészítők, laptopok ,alaplapok, házak stb tömegét árulja és mindegyik földrészen azonos portfólióval és hasonló eladással és ehhez csapódik a szerverek és a komolyabb munkaállomások bevétele az nvidiával.
Halkan hozzáteszem hogy ezt megoldhatta volna valami fű alatti módon Nvidia amúgy , hogy bent tartja őket a piacon, ebben mindenképpen igazat adok,de sajnos nem igen mérlegelik ők a Játékosok valós igényeit.
Még reménykedek, hogy azért most lépnek valamit a zöldek de nem sok esélyt látok rá. -
Gyuri27
félisten
Csak hát mint utóbb kiderült az xfx nem az onlyságát adta fel. Hanem konkrétan only radeon gyártó lett. Ennyibe nézte az nv öket is. Meg az usereket is mikor majd minden vgat a bányászoknak öntöttek. Mr börjakó elmondra ök a gémerekért vannak. Persze azok több vgaval nem találkoztak. Csak a folyamatos drágulással. Egyedüli cég aki próbált is tenni a játékosokért az evga volt. Ennyit az nv koretségéröl. Még mindig nem lehet a rermékeikröl rosszat irni, mert megsértödnek? Vagy a cikket elöbb nekik kell küldeni jóváhagyásra? Esetleg mókolt benct kell futtatni?
Na de félre bú, félre baj. Nézd ahogy mr bördzseki kifejti miért is jó és elég 2023-ban a 8 giga vram. -
Egon
nagyúr
válasz
Gyuri27 #46864 üzenetére
LOL...
Egyrészt még anno te is azt írtad, hogy fontosabb volt az XFX-nek a lovetta, mint az nv exkluzivitás, ergo nyilván az nv szivatta meg őket, ki más: [link]
Másrészt a jelen piaci részesedés, valamint nemkülönben az eltelt időszak fejleményei, többek között az Abuthizmus látványos bukása fényében a reménykedésed, miszerint az nV majd jól bedől, még viccesebb... -
[NVIDIA unhappy board partners may work with Intel on the Battlemage Series]
Nagyon ráférne mindkét cégre hogy Intel odapirítson nekik.
-
-
válasz
Yutani #46859 üzenetére
Nem fértem hozzá sajnos a 12 GB verzióhoz.
Ázsiai beszállítás volt a hiány alatt csak ,aztán hozzánk így nem jutott igazán németből. Amúgy jellemző a cégre, mivel feliratkozás volt náluk a skalperek miatt, hogy pár hónap után küldtek egy emailt hogy felajánlanak egy 10 Gigás verziót vásárlásra a 12 GB helyett és mivel 10 éve regisztráltam hozzájuk több vásárlással, így kapok rá 10 % kedvezményt is, de vissza utasítottam mert 12 GB verzió volt a cél.( + nem tudtam hogy vége lesz náluk)
Ezért lett aztán MSI. -
Devid_81
félisten
-
válasz
-FreaK- #46852 üzenetére
Még nekik sem válaszoltak és jók a következtetések. Nagyjából minden értelmes ember így gondolkodik ahogy GN.
A legrosszabb hogy szerintük most végigrohan az AMD a stúdiókon és próbálja finomítani a dolgot. Sonynál nem tudták átütni a dolgot úgy néz ki ,mert az ő játékaiban van DLSS.
Ez gáz.
Amúgy azokra a stúdiókra nézve is , akik ezt elfogadták. -
HSM
félisten
válasz
huskydog17 #46844 üzenetére
"Sőt szerintem számítógépet se használj, mert bármilyen fájlt meg lehet fertőzni."
Remélem megvan a különbség, amikor valaki megbízható forrásból származó DLL fájlokat használ szemben az innen/onnan letöltött, vagy moddolt forrásokról."Én azt hittem eladásokból él, de akkor lehet tévedtem."
Óriásit. A kiadó él az eladásokból, a fejlesztő pedig a fejlesztésből."Az upscaling nem zárja ki a jó képminőséget ahogy te írod."
Kinek mi a jó képminőség ugyebár. Nekem a 1440P monitoromon a natív 1440P. Próbáltam az FSR2 és DLSS2-t is, egyik sem győzött meg."A gyakorlat az ellenkezőjét mutatja."
Látványosan nem sikerült érvet is raknod az állításod mellé...."játékokban brand cég logó van a stáblista végén, ahol több logó is van? A többi nem zavar?"
Nem is értem, hogyan jutottál ilyen marhaságra, mint végkövetkeztetés.Nem az a kérdés, engem mi zavar, hanem az, hogy a különböző jogi megkötések esetlegesen mit lehetetleníthetnek el.
"A nagyobb black box érdekes módon nem zavar téged"
Az a játék, amit megvásároltam."a kisebb black box, ami szintén egy szellemi végtermék, amit a készítők a játékélmény növelésére használnak"
Az aztán a játékélmény növelése, hogy rosszabb minőségű képet bámulhatsz. -
huskydog17
addikt
válasz
paprobert #46851 üzenetére
Logikus, nem lennék meglepve, ha valami ilyesmi történne a jövőben, mert az alapok már adottak ehhez. Bár tippem szerint ez talán jelentősen növelné a játék fejlesztésének idejét és ezzel együtt a költséget is. Ennek ellenére nem lennék meglepve, ha a jövőben majd akadna 1-2 olyan szponzorált játék, ahol lenne az általad is említett Ultra+ szint (mondjuk például a textúrabeállításnál).
-
-FreaK-
veterán
AMD Screws Gamers: Sponsorships Likely Block DLSS - Hardware Unboxed
(nem követtem a témát, csak felbukkant) -
paprobert
őstag
válasz
Petykemano #46849 üzenetére
"a next big thing meg a neural rendering. Jelentsen utóbbi akármit is a gyakorlatban. "
Szerintem a következő DLSS egy extra réteget fog húzni a meglévő grafikára, pl. magasabb textúraminőség lesz vele elérhető mint a natív. Sebességet nem fog hozni (vagy nem annyit), de Ultra+ minőséget igen.
És akkor már megint nem az ár/érték arányon vagy a kártya nyers sebességén gondolkodna a vevő, hanem hogy "Nvidia kártyával a legszebb a játék".
Persze ez csak az én konteóm, de adja magát, hogy a másik irányba is elkalandozzon a sebesség-minőség tengelyen az NV.
-
Kolbi_30
őstag
válasz
Petykemano #46849 üzenetére
Szerintem meg, a jatekokat kellene jobban megirni, es akkor nem kellene dlss meg fsr...meg nem kene a parasztvakitas az 500 fps meg 244 fps/mhz monitor ha boven jo a 120 is..mert ertem en hogy mindenki erzi a kulonbseget...
-
Petykemano
veterán
válasz
Yutani #46848 üzenetére
Szerintem azt ők is érzékelik, hogy a kurrens "big thing" a grafikában a raytracing, a next big thing meg a neural rendering. Jelentsen utóbbi akármit is a gyakorlatban.
De hiába erős a pozíciójuk a konzol piacon, a PC piacon nem ők diktálják a trendet.
A dolog érdekessége, hogy - elvileg - nagyon sok dolgot az AMD (+ a konzol gyártók) dikálnak (az AMD-nek). Szerintem az FSR is valahol egy ilyen dolog. Valahol mintha azt olvastam volna... Nehezemre esne elhinni, hogy ne tudtak volna jobb algoritmust megalkotni - ugye nem egyedül, hanem a MS-tal és/vagy a Sony-val. De vélhetően fontos szempont volt, hogy legyen takarékos az erőforrásokkal.Azon gondolkodtam, el, hogy vajon az AMD tudott-e volna hozni - egy nem a konzol piacról származó, ott be nem vetett - jobb felskálázó megoldást, ami
1.) jobb minőséget biztosít, mint az FSR, aminek persze - mint azt a XeSS esetén láttuk sokszor nagyobb erőforrásszükséglet az ára
2.) A nagyobb erőforrásszükségletet úgy próbálja tompítani, hogy fixfunkciós/FPGA elemeket épít be. (ilyen hardverelemet be lehetne építeni a konzolba is)Szerintem nem lenne lényegesen jobb a helyzet, mint most. Az AMD tulajdonosok - legalábbis a frissebb kártyával rendelkezők - örülnének a jobb minőségnek, amit az új kártyások többletterhelés nélkül élvezhetnek.
De az Nvidia tulajdonosok akkor is vernék a tamtamot, hogy ők nem hajlandók bevállalni sem a rosszabb (hagyományos) FSR minőséget, sem a többletterhelést, ami a jobb minőséggel jár, és amihez nincs megfelelő hardverelemük, hanem igenis a fejlesztő építse be a nekik járó DLSS-t. -
Yutani
nagyúr
válasz
bertapet11 #46845 üzenetére
Ez nem csodavárás, hanem jogos elvárás, hogy végre odaérjenek RT-ben az NV köré a 3. RT-s generációjukkal. Ha nem így lesz, inkább húzzák le az RTG rolót és a használható mérnökeiket adják át az Intelnek.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
bertapet11 #46845 üzenetére
Szoltak az Nvidianak, hogy legyszi Ada utan alljatok le es maradjon ki a next gen, hadd erjunk mar be.
-
bertapet11
tag
csodavárás ON
-
huskydog17
addikt
A jogi dolog engem mint vásárlót a legkisebb mértékben sem érdekel, de nem is kell hogy érdekeljen, az nem az én dolgom, ezen felül, ha bármi probléma lenne vele, nem implementálták volna a DLS-t több száz játékba köztük rengeteg indie címbe is.
Most belinkeltél egy cikket arról, hogy dll fájlokat hogyan lehet rosszindulatúan kihasználni. Ha ennyire félsz általánosan a DLL fájloktól, akkor kerülj el minden videojátékot a piacon, mert kb minden játék DLL fájlokat használ, továbbá fertőzés esetén nem csak DLL, hanem bármilyen fájlkiterjesztéssel vissza lehet élni, így DLSS esetén általános DLL visszaélésre hivatkozni finoman fogalmazva is csak egy értelmetlen és végtelenül gyenge terelés. Semmi köze a DLSS-hez. Ez inkább paranoia a részedről. Sőt szerintem számítógépet se használj, mert bármilyen fájlt meg lehet fertőzni.
Egyébként a megbízható/ellenőrizhető forráshoz találták ki például az ellenőrzőösszeget is (checksum), továbbá a TPU nem egy századrangú kalóz/crack oldal."Miből gondolod, hogy nem akar? A játékfejlesztő a forráskódból él."
Én azt hittem eladásokból él, de akkor lehet tévedtem. Az eladásokat általában a jó minőség segíti, míg az antikonzumer hozzáállás rontja.
"Te érveltél itt a minőségről."
Akkor nem sikerült megfelelően értelmezni a leírtakat. Egyrészt az upscale technikákról volt szó, azok közül egyértelműen a DLSS adja a legjobb minőséget. Az upscaling nem zárja ki a jó képminőséget ahogy te írod."Komolyabb projektekben a fejlesztők éppen a fekete-dobozokat nem preferálják."
A gyakorlat az ellenkezőjét mutatja.
"Azzal nincs előrébb a fejlesztő, hogy akkor sem tud belenyúlni a működésbe (a DLL-be), ha szükség lenne rá."
Nem is kell, ha out of the box jól működik. Miért gondolod, hogy bele akarnának nyúlni?
"Nemcsak beépíteni kell, hanem utána esetlegesen karbantartani a játék részeként, plusz a jogi szöveg értelmében pl. a betöltő képernyőn is logót elhelyezni és tájékoztatni az Nv-t a használatról."
A karbantartás a DLSS esetén a legegyszerűbb, főleg hogy automatizálni is lehet. A másik dologról pedig idő közben kiderült, hogy nem igaz. Egyébként tegyük fel ha igaz lenne, akkor se értem, hogy téged miért zavar egy brand/cég logó egy olyan helyen ahol sok más logó is van. Neked mi károd keletkezik abból, hogy játékokban brand cég logó van a stáblista végén, ahol több logó is van? A többi nem zavar? Megint azt tudom tanácsolni, hogy minden videojátékot kerülj el, mert mindben van valamilyen brand/cég logó. Ha valaki felhasznál egy más cég szellemi termékét, akkor nem gondolod, hogy úgy a korrekt, hogy illik feltüntetni valahol, hogy egy másik fél technológiáját használják? Szerintem abszolút korrekt elvárás lenne amúgy, de amint kiderült, nem kötelező feltüntetni.
"Nincs. A játék egy végtermék, amit használsz. Valamint abból nem is készülhet általában újabb játék."
Na ezt úgy hívják, hogy kettős mérce. A nagyobb black box érdekes módon nem zavar téged, de a kisebb black box, ami szintén egy szellemi végtermék, amit a készítők a játékélmény növelésére használnak, az már nagyon zavar téged.
Ez egyértelmű kettős mérce, innentől valóban semmi értelme tovább beszélgetni a témáról.Köszi az infókat, legalább őszintén leírtad, hogy képtelen vagy objektívan nézni a dolgot.
-
Raggie
őstag
"Nvidia szponzorált címeknél valahogy eljutnak oda a fejlesztők, hogy beépítik a konkurens megoldást ."
Egyébként ha nagyon egyik oldalról szeretném nézni erre azt is mondhatnám, hogy az Nvidia megoldását akkor lehet jól beépíteni ha ad hozzá embert is az Nvidia a fejlesztőknek, míg az AMD FSR-t enélkül is be lehet jól építeni, és így jöhet ki ez a helyzet.
(nem gondolom, hogy ez feltétlenül a valós helytet, de lehetséges) -
válasz
Raggie #46841 üzenetére
Inkább egy vélemény elég óvatos és jó nagy körítéssel és megfogalmazással. Nagyjából ők sem tudnak egyértelműen kijelenteni semmit, egy elképzelésük van róla. AZ hogy ez pénz vagy technikai segítség mindegy.
Nvidia szponzorált címeknél valahogy eljutnak oda a fejlesztők, hogy beépítik a konkurens megoldást .
hát izé...bírom a srácokat de hogy gyakorlatilag ott mi történik és miért nem merül fel ez egy AAA kategóriás támogatásnál bekerüljön XeSS és DLSS az továbbra is szerintem egyértelmű és ők is mondják, hogy igazából ők sem tudják ott mi hangzik el mi nem.. -
Raggie
őstag
HuB-os srácok mostani Q&A videójában elég jól megbeszélik, hogy hogyan is történhet mindez amiről itt teljesen meddő vita folyt hosszasan...
LINK
Nagyon nagy valószínűséggel egyik gyártónak sincsen ilyen kitétele semmilyen szerződésben.Ettől függetlenül az is egy tény marad, hogy az FSR minden hardveren fut. A DLSS nem.
Valamint az is tény, hogy a nagyobb stúdiók AAA játékaiba mindegyik megoldást be kellene építeni, mert ott nem értelmezhető indok a munkaerő hiánya, főleg ilyen egyszerűbben implementálható dolgokra. -
FLATRONW
őstag
válasz
Callisto #46837 üzenetére
A 2.0-ás verziótól már nem kell a DLSS-t játékonként tréningeztetni, egy általános megoldás van mindenre.
Egyébként milyen lehetőségei vannak a fejlesztőknek a módosításra? Pont ez a kritika forrása, hogy zárt az egész. Annyit kell csak tenniük, hogy beteszik a játékba, és működik.
Ha pedig valami hiba van vele, akkor az NV szállítja az újabb verziót. -
PuMbA
titán
Nem, az én véleményem számít ebben a legkevésbé. Én csak azt tudom elképzelni programozóként, amit a Nixxes grafikai fejlesztő ír és az teljesen helytálló. Tisztában vagyok vele, hogy mi az az API, wrapper meg az újrafelhasználhatóság, ilyeneket én is programoztam. Mindig annak kell hinni, aki a legjobban benne van és ért a témához, tehát ebben az esetben ő a Nixxes programozó, nem én.
-
PuMbA
titán
válasz
Callisto #46833 üzenetére
Persze, nem mondom, hogy nem plusz erőforrás, de amikor egy játékfejlesztés több tízmillió dollár és 3-5 évbe telik, akkor nem azon az 1 fejlesztő 1-2 napos béren fog múlni a dolog, ez tuti
Még az AMD a saját doksijába is leírja, hogy csak pár nap implementálni az FSR2-t.
Én is programozó vagyok, úgyhogy helló
Ilyen apró fejlesztéseket én is ki szoktam harcolni szakmai alapon a cégnél, ha az a felhasználóknak jó.
-
PuMbA
titán
válasz
gejala #46830 üzenetére
Így van. Az indok, hogy valamelyik kimarad a három felskálázási megoldásból az vagy szerződés miatt van vagy a fejlesztők kegyetlen lusták és nem érdekli őket, hogy mindhárom márka tulajai megkapják, amit a kártyájuk támogat. A Nixxes nagyon jó és optimalizált munkákat csinál és én elhiszem amit mondanak.
-
gejala
őstag
válasz
Callisto #46828 üzenetére
De ennek kb. semmi költsége nincs, max egy kicsit tesztelni kell a legjobb beállításhoz. Ha meg Unreal vagy Unity motoros a játék, ott alapból benne van a motorban is, csak be kell pipálni.
Ráadásul egy új AAA játék esetében a potenciális vásárlók legalább 2/3 része RTX kártyán fogja játszani, akik szeretnék, ha a legjobb minőségű megoldást tudnák használni, ami a DLSS. -
PuMbA
titán
válasz
Callisto #46828 üzenetére
"Tehát nem fogok még egy egységnyi erőforrásra költeni csak"
Pont ezt mondta el a Nixxes grafikai fejlesztője, hogy nagyon hasonló mindegyik bekötése és adatigénye és nagyon könnyű implementálni egyszerre őket
Ha az egyik megvan, akkor a másik már kisujjból kirázós meló, szóval ez nem így megy, ahogy leírod, hogy ha egyet beleraktad az FSR-t, akkor a második (DLSS vagy XeSS) ugyanolyan sok időbe fog telni. Ráadásul egyszer kell csak megírni egy wrappert a fejlesztő cégnek, ami támogatja mindhárom gyártó megoldását egyszerre, amit utána mindegyik játékhoz felhasználhat a fejlesztő a jövőben, tehát itt is csak a legelső kis fejlesztés lesz többlet idő, aztán 0 óra munkaidővel mehet mindhárom megoldás a stúdiónak mindegyik játékába.
-
Ez csak egy framework semmi több. Én játékfejlesztésnél ugyancsak FSR-t (vagy Xess-t ) integrálnék a vezetés helyében. Miért? Azért, mert gyártófüggetlen. Egységnyi fejlesztési erőforrással és költséggel mindenen is megy. Azonban a DLSS nem.
Az csak NVidia-n megy. Tehát nem fogok még egy egységnyi erőforrásra költeni csak azért, hogy ugyanarra használt megoldásból legyen még egy, ami még exkluzív is. Minden fejlesztőcég maga dönti el van-e vagy akar-e erőforrást allokálni az egyes megoldások integrációjára/implementálására. Nyilván, ha NVidia azt mondja, hogy ha beleteszik akkor a költéségekhez hozzájárul vagy fizeti az egészet bele fogják tenni. -
Linkeltem neked többet is, egy github oldalt, ahol azt gondoltam megy az hogy átnézd a többi bejegyzést is egy vissza gombnyomással.ahol értelmezheted magad is a Licensz feltételeket.
A Steramline Plugin tartalmazza a DLSS-t is."Semmi nem akadályozza meg a kiadót, hogy megpróbáljon magának az általánostól kedvezőbb licenszfeltételeket kialkudni a jogtulajdonostól, és hogy akár kapjon is, ha a zöldeknek is megfelel az ajánlat. Így ennek bizonyító ereje nincs arra nézve, általánosan kötelező-e avagy sem. "
cool magyarázat.
Úgy kötelező, szerinted hogy még sem az .
Ez egy partatlan vita kitaláltál egy okot miért is teszi jól AMD a DLSS tiltását és mikor az ember mondja hogy nincs semmilyen nyitó oldali logó a játékokban akkor meg nyomsz egy ilyen magyarázatot, ami szerint még sem kell megjeleníteni azta logót... Van ennek így értelme? -
HSM
félisten
Megint összekevered a szezont a fazonnal... Licensz helyett linkelsz egy developer guide-ot...
A Streamline egy keret, ezekszerint csináltak egy opensource keretet, amit én is javasoltam, ez nagyon hasznos.
A probléma, hogy ettől még a DLSS ugyanúgy licensz köteles marad, csak a keretnek nincs külön license, azaz a Streamline-nak.
Lásd, itt a hivatalos fejlesztői oldal: [link] , itt a "NVIDIA DLSS End User License Agreement" néven megtalálod a licenszt, amit linkeltem Githubról korábban. -
A DLSS új verzió amiket te is linkelsz és és idézel az a meglévő DLSS módosításához és frissítéséhez van.
Egy független szoftverbe való beépítéshez a Streamline [link] van ami teljesen ingyenes és nyílt és elérhető benne minden Streamline funkció ideértve a DLSS-t [link] és nincs semmilyen trademark kötelezettség.[link]
És pontosan hasonló a célja mint amit te is felvázoltál egy egységes keretrendszer. -
HSM
félisten
"ha van AAA játék, ahol nincs ott a logó és van benne DLSS, akkor biztosan nem kötelező"
Semmi nem akadályozza meg a kiadót, hogy megpróbáljon magának az általánostól kedvezőbb licenszfeltételeket kialkudni a jogtuladonostól, és hogy akár kapjon is, ha a zöldeknek is megfelel az ajánlat. Így ennek bizonyító ereje nincs arra nézve, általánosan kötelező-e avagy sem. Fontos azonban észrevenni, hogy ebben az esetben a jogtulajdonos (zöldek) vannak alapvetően döntési helyzetben, és nyilván NDA alatt lesz, a megállapodás, vagy annak esetleges kizáró tényezői és feltételei is, hiszen ezek alapvetően üzleti titkok. -
PuMbA
titán
Egyik mondat ezt állítja, másik amazt. Mindig is értelmezhetetlennek tartottam egyszerű halandónak az ilyen jogi szövegeket
Igazából mindegy, hogy ide mi van írva, ha van AAA játék, ahol nincs ott a logó és van benne DLSS, akkor biztosan nem kötelező. És ilyenek márpedig vannak.
-
PuMbA
titán
Ez így teljesen korrekt
DLSS és NGX esetén nem kér logót az NVIDIA, de ha már a jóval jelentősebb és komplexebb Path Tracing SDK-t használja egy alkalmazás, akkor igen. A Cyberpunk esetén akkor ezért van NVIDIA RTX logó, de még ugye ezen kívül 7 másik is, hiszen pl. a Jali arcmimikát is ki kellett logózniuk.
-
válasz
Yutani #46814 üzenetére
csak épp egy kicsit kellene tovább olvasni :
" NVIDIA Trademark Placement in Applications with a licensed SDK, other than
the DLSS SDK or NGX SDK. For applications that incorporates and/or makes use of
a licensed SDK, other than the DLSS SDK or NGX SDK, you must attribute the use
of the applicable SDK and include the NVIDIA Marks on the credit screen for
applications that have such credit screen, or where a credit screen is not
present prominently in end user documentation for the application. -
Yutani
nagyúr
Akkor ez mit is mond ki konkrétan?
(b) NVIDIA Trademark Placement in Applications with the DLSS SDK or NGX SDK. For applications that incorporate the DLSS SDK or NGX SDK or portions thereof,you must attribute the use of the applicable SDK and include the NVIDIA Markson splash screens, in the about box of the application (if present), and incredits for game applications. [link]
3 játékot csekkoltam, 2 esetén (A Plague Tale: Requiem, Alan Wake Remastered) volt NV logó a többi közt az elején, egynél (Alone In The Dark Prologue) nem. Ennek jobban utána kell járni.
Szóval nem, az AMD nem szent, csak (ha a fenti feltétel igaz valamilyen módon) nem akar reklámot csinálni a konkurensének egy saját maga által szponzorált címben. Egy jól implementált FSR a játékban elég jó a felhasználóknak is. Ha trágya módon van megcsinálva, na akkor van baj.
-
-
PuMbA
titán
válasz
FLATRONW #46807 üzenetére
Én sem értem ezt a kötelező logózást, mert szerintem nem kötelező. Marvel's Spider Man Miles Morales. Én itt nem látok indításkor NVIDIA logót, pedig ebben a játékban is van DLSS. RDR2-ben sincs NVIDIA logó, csak a Cyberpunk 2077 esetén tudom, hogy van, de ott is 8db logó közé rakva és pirosan, tehát még az NVIDIA zöld színe sincs használva.
-
FLATRONW
őstag
válasz
Yutani #46806 üzenetére
Igazából nem kell az nv logojaval indítani.
Teljes képernyőn elindul a Gaming Evolved, majd a következő képernyőn a többi kiegészítő midleware között, ömlesztve fel lenne tüntetve az NV is.
Engem nem zavar, hogy nem teszik bele a DLSS-t, viszont fordított esetben sem kell háborogni. Ha pedig az Intel nem követel reklámot, akkor az Xees-t simán bele lehetne tenni. -
Yutani
nagyúr
HSM-nek igaza van. Az AMD valószínűleg azért nem támogatja az általa szponzorált játékban a DLSS beépítését, mert akkor az általa szponzorált játék a konkurencia logójával kellene induljon.
Fordított esetben semmi gond nincs, mert az AMD (és gondolom az Intel) nem követeli meg a splash screent, így a fejlesztő minden további nélkül beépítheti a másik két upscaling eljárást.
Az NV a saját feltételeivel is képes az AMD-t feltüntetni rossz színben, és mivel erről beszélünk, sikerült is. Zseniális a mi Jensenünk, nemde, Mr. Twelvetrees?
-
válasz
Busterftw #46802 üzenetére
Az nem bizonyíték. Szokj hozzá!
A "józan ész" nem bizonyíték, ahogy a "trust me bro" sem az. (Én pedig nem hiszem, hogy beletartozok a nektekbe.) Tehát ismét Ismét bizonyítod, hogy mennyire sikeres vagy félremagyarázásban és fogalomzavarban. Valóban ezek számodra bizonyítékok?OMG. Leesek a székről
Ez amiről itt, mint bizonyíték beszélsz csak feltételezés vagy következtetés. Bizonyíték az lesz, ha pl. kikerülnek hiteles belső szerződések vagy emailek erről vagy bármely fél elismeri. (Bár utóbbi akár trollkodás is lehetne)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Google Pixel topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Path of Exile 2
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- E-roller topik
- Autós topik
- További aktív témák...
- XFX RX 7900 XTX Speedster MERC 310 24GB GDDR6 videokártya 1 év garanciával
- ASUS STRIX GTX 960 2GB
- Gigabyte RTX 2070 SUPER WINDFORCE 3X OC 8GB GDDR6
- BESZÁMÍTÁS! Sapphire Nitro+ RX 7900XTX 24GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Eladva,értékelésre vár !Hibátlan,garanciás Gainward GeForce RTX 4070 Ghost OC 12GB/ beszámolok
- Autószimulátor! Leírásokkal, mindenestül, játékkal, kulcsrakészen!
- Azonnali készpénzes Intel i5 i7 i9 8xxx 9xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB DDR5 RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B85M-D3H B85 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest