Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz Yutani #46848 üzenetére

    Szerintem azt ők is érzékelik, hogy a kurrens "big thing" a grafikában a raytracing, a next big thing meg a neural rendering. Jelentsen utóbbi akármit is a gyakorlatban.

    De hiába erős a pozíciójuk a konzol piacon, a PC piacon nem ők diktálják a trendet.
    A dolog érdekessége, hogy - elvileg - nagyon sok dolgot az AMD (+ a konzol gyártók) dikálnak (az AMD-nek). Szerintem az FSR is valahol egy ilyen dolog. Valahol mintha azt olvastam volna... Nehezemre esne elhinni, hogy ne tudtak volna jobb algoritmust megalkotni - ugye nem egyedül, hanem a MS-tal és/vagy a Sony-val. De vélhetően fontos szempont volt, hogy legyen takarékos az erőforrásokkal.

    Azon gondolkodtam, el, hogy vajon az AMD tudott-e volna hozni - egy nem a konzol piacról származó, ott be nem vetett - jobb felskálázó megoldást, ami
    1.) jobb minőséget biztosít, mint az FSR, aminek persze - mint azt a XeSS esetén láttuk sokszor nagyobb erőforrásszükséglet az ára
    2.) A nagyobb erőforrásszükségletet úgy próbálja tompítani, hogy fixfunkciós/FPGA elemeket épít be. (ilyen hardverelemet be lehetne építeni a konzolba is)

    Szerintem nem lenne lényegesen jobb a helyzet, mint most. Az AMD tulajdonosok - legalábbis a frissebb kártyával rendelkezők - örülnének a jobb minőségnek, amit az új kártyások többletterhelés nélkül élvezhetnek.
    De az Nvidia tulajdonosok akkor is vernék a tamtamot, hogy ők nem hajlandók bevállalni sem a rosszabb (hagyományos) FSR minőséget, sem a többletterhelést, ami a jobb minőséggel jár, és amihez nincs megfelelő hardverelemük, hanem igenis a fejlesztő építse be a nekik járó DLSS-t.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés