- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- weiss: Logi MX Master 3S FW NEM frissítés
- sziku69: Szólánc.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- icemad: Melyik vpn-t? Help please...
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Raymond #46788 üzenetére
Hol itt a bizonyíték? Sehol
Ez pontosan az a fajta HIT, amiben egyesek HINNI akarnak. Sehol semmi bizonyíték csak az én hitemnek az lenne a jó, ha az lenne amit én hiszek.
És persze csak egyik oldalról, a másikról sosem.Ja igen: általában az ilyenek azok, akik HISZNEK és nem TUDNAK.
-
FLATRONW
őstag
A reklámozás terén azt kell eldöntenie mindkét gyártónak, hogy mennyit veszítenek azzal, hogy megkövetelik vagy nem, hogy a beépítés esetén megjelenjen-e a logó.
Az AMD természetesen nem követeli meg, mivel alacsony piaci részesedéssel és gyengébb megoldással nem ők mutatják az utat, így nem lehetetleníthetik el magukat. A játékban nem jelenik meg az AMD logó, viszont a saját reklámjaikban, bemutatóikban már megjelennek ezek a játékok is. Ez is jóval több, mint a semmi.
NV szempontjából pedig nem tudjuk, hogy hogyan viselkednének hasonló helyzetben. Lehet, hogy ők kitennék a logót, lehet hogy nem.
Sok játékba, úgy is beleteszik a modderek a DLSS-t, ahogy azt megtették az FSR-ral is.
Utána meg majd a játékosok levonják azt a következtést, hogy az így beletett DLSS is jobb, mint az FSR (lásd RE 4), ami jó reklám az NV-nek, rossz az AMD-nek.
Persze, ha hivatalosan is be lenne téve már megjelenéskor, a minőségi különbség akkor is meglenne, viszont a kutya sem foglalkozna vele. Mindenki használná azt, amit akar vagy amire lehetősége van. Nem lenne az, hogy ment itt a cicaharc. -
HSM
félisten
válasz
Raymond #46794 üzenetére
Szerintem a jogászkodós részt ismét az Nv nyerte.
Ők nem tiltanak semmit, mossák kezeiket, csak csendben a licenszfeltételekkel ellehetetlenítik magukat a konkurencia szponzorálta címekben. Ügyes, ahogy általában.
Nem kell az AMD-nek tiltania ehhez így már semmi konkrétat. -
HSM
félisten
válasz
Raymond #46792 üzenetére
A szponzori szerződések általában tiltják a konkurencia reklámozását. Így viszont indirekten az Nv zárja ki magát ezekből a szoftverekből a licenszfeltételei miatt.
Ilyenkor ki tilt mit? 22-es csapdája.FSR-nél nincs kötelező reklám, meg semmi, így azt tényleg "könnyű" belerakni a zöldek szponzorált címeibe is akár.
-
HSM
félisten
válasz
Raymond #46788 üzenetére
"Nem tiltjuk, mindenki azt epit be amit akar."
De azért a logó kötelező a splash screen-en....Tehát nem tiltjuk, de némi reklám kötelező a beépítésért. Mint tettem rá utalást, szponzori esetekben ez elég hülyén jön ki.
"NVIDIA Trademark Placement in Applications with the DLSS SDK or NGX SDK. For applications that incorporate the DLSS SDK or NGX SDK or portions thereof, you must attribute the use of the applicable SDK and include the NVIDIA Marks on splash screens, in the about box of the application (if present), and in credits for game applications."
Plusz az Nv is felhasználhatja a címedet marketingre: "You hereby grant to NVIDIA the right to create and display self-promotional demo materials using the Assets, and after release of the application to the public to distribute, sub-license, and use the Assets to promote and market the NVIDIA RTX SDKs."
[link]
Arra célzok csak, hogy nem olyan egyszerű és magától értetődő a szituáció, mint ahogyan az Nv-s válasz sejteti... -
Raymond
titán
Bizonyitast is nyert azota. Paran rakerdeztek mindket cegnel.
Sajto:
"Tiltjatok mas gyartotol szarmazo felskalazas beepiteset az alltalatok szponzoralt jatekokba?"Nvidia:
"Nem tiltjuk, mindenki azt epit be amit akar."
[a gyakorlatban lasd az NV cimekben elerheto FSR es XeSS tamogatast]AMD:
"Hallottad mar hogy a Geza is szereti a Turo Rudit!?..."
[a gyakorlatban lasd az AMD cimekben csak FSR tamogatast es a DLSS kivetelet ott ahol mar benne volt miutan az AMD belepet mint szponzor] -
HSM
félisten
válasz
Raymond #46783 üzenetére
"AMD szponzoralt cimekben nem enged beepiteni mas felskalazo algoritmust mint az FSR"
Lehet, felszínesen követtem az eseményeket, de ez bizonyítást úgy emlékszem nem nyert végül.
Egyébként kicsit hülyén is venné ki a DLSS licensz alapján kötelező Nv logó a splash képernyőn az AMD-s mellett, nem?Én ha szponzorálnék egy címet biztosan nem örülnék neki.
"Az FSR nem ugyanaz a minoseg"
Nem is írtam mást. Ugyanakkor szvsz vitán felüli, hogy jó a minősége, és amit állítottam, hogy hardverfüggetlenül ugyanazt a minőséget hozza. Pl. a DLSS hozza a legrosszabb minőséget más hardveren (semmilyent), az XeSS is rosszabb, ha nem a gyártó hardverén fut. Az FSR-nél nincsenek ilyenek.
-
FLATRONW
őstag
A lényeg az, hogy tegyék be mindhármat, nem nagy feladat. A piac 70 százalékát hiba lenne nem kiszolgálni egy jó minőségű eljárással, és rákényszeríteni egy olyan megoldást, amit jó eséllyel nem is használna.
-
paprobert
őstag
A 20%-nyi AMD felhasználó kizárása a jobb technológiából(zárt DLSS), vagy a 80%-nyi NV felhasználó kizárása a jobb technológiából(tilos a DLSS) a nagyobb kizárás?
Mindkettőben van igazság szerintem.
-
Busterftw
nagyúr
Elérhető szponzorált címben a DLSS? Nem, tehát ki van zárva.
Aki a jobb DLSS-t akarja, az nincs kisegítve az FSR-ral. Nem ugyanaz a kettő, ahogy a XeSS sem.Itt a választáson van a hangsúly, hogy még legyen mint opció.
Szerintem ezt védeni fanboyság.A piac 80% Nvidia, szóval ha van exkluzivitás akkor direkt tolnak ki az userek többségével.
Fordítva az Nvidia szponzorált címek többségében ott van az FSR és a XeSS, ha a piac kisebbik része azt preferálja.Szerintem teljesen egyértelmű mi a gond ezzel.
-
Szerintem épp ez a hozzáállás vérfan.
"Bezzeg az olyan eseteknel, amikor csak DLSS only a jatek, ami valoban kizar az nV usereken kivul mindenki mast.... aaaaz rendben van
Szponzorált címekről van szó.
Nvidia szponzorált címben 2 daraban nincs FSR a többibe vagy van vagy belerakhatja a készitő. Amiben csak DLSS van az nem Nvidia szponzorált hanem független vagy pedig az FSR elött jelent meg.Akkor ez így rendben van mert az FSR még ha szarabb minőségű is de megy mindenen és jobb megoldást korlátozzák, mert a DLSS - 3 generációnyi Nvidián, 7-8 éves kártyákon is frankó minőségben megy, és a piac 80 % án futna jobb minőségben. Nektek meg ugyan úgy ott lenne az FSR ahogy most is.
Ki veszít ezzel? Nem ti, nektek mindegy. Cserébe aki szeretné hogy a készítőt ne korlátozza AMD az vérfan titulust kap AMD meg megértést tőletek, "pártatlanoktól"
Amúgy az XeSS SDK XMX verziója ami szinte ugyan olyan minőségű, mint a DLSS, szintén nem fut minden hardveren. -
válasz
Busterftw #46773 üzenetére
Khm.. DLSS fut nV-n kivul mason? Tudtommal nem...
FSR fut mason is AMD-n kivul? Tudtommal igen...
Ha csak FSR van implementalva, akkor az minden gyarto termeket birtoklo user tudja futtatni? Tudtommal igen...Akkor milyen kizarasrol is beszelsz? Ertem, hogy verfan vagy, de azert nah...
Bezzeg az olyan eseteknel, amikor csak DLSS only a jatek, ami valoban kizar az nV usereken kivul mindenki mast.... aaaaz rendben van
-
FLATRONW
őstag
Itt nem az a kérdés, hogy DLSS vagy FSR.
A DLSS jelentősen jobb minőséget ad, mint az FSR és van egy elhanyagolható teljesítmény előnye is. Ha a fejlesztő beteszi a játékba, akkor kb. a piac 70 százalékát le is fedte egy jó minőségű megoldással.
A kérdés az, hogy a maradékot melyik gyártófüggetlen eljárással fedjék le.
Xess vagy FSR?
Szerintem az Xess-t kéne beépíteni, mert az már szinte DLSS minőségre képes. Semmi sem szól az FSR mellett.
De ha már kettőt beépítettek, akkor már felesleges kihagyni a harmadikot.
Nekem nagyon úgy tűnik, hogy ezek karbantartást sem igényelnek. Ha meg igen, akkor tesznek rá, jól van az úgy alapon. Pl. a RE4 is pocsék FSR minőséget ad. Nem is tűnik úgy, hogy nagyon foglalkoztak volna a fejlesztők a módosításával, pedig a lehetőség adott volt. -
PuMbA
titán
A Nixxes (Tomb Raiderek, Spider-Manek és a hamarosan megjelenő Ratchet & Clank) programozójának a véleménye, hogy pofon egyszerű mindhárom felskálázási módszert belerakni egy játékba, tehát "nincs mentség" bármelyik kihagyására: NVIDIA DLSS, AMD FSR and Intel XeSS Can Be Easily Supported at the Same Time, Nixxes Graphics Programmer Says
-
Yutani
nagyúr
Nem az a gond, ha valaki pozitívan nyilatkozik bármelyik gyártóról, hanem az értelmetlen szidalmazás, fikázás, trollkodás. Nekem semmi bajom egyik gyártóval sem, mindtől van otthon cuccom, azok nem ártanak senkinek. A toxikus rajongók, az a probléma.
Egyébként a 4060 vs 7600 véleményemet már megosztottam, láttad is. Egyértelmű, hogy minden drágább, mint lennie kéne, de ahogy alkalmazkodtunk a mining craze idején, majd most is fogunk (vagy nem vásárolunk, hátha...) Az, hogy a sajtó mit ír a 4060-ról, az ő dolguk, én nem nagyon szoktam az értékeléseket elolvasni, csak a teszt eredményeket nézem meg és levonom a konzekvenciákat. Így nem tudnak megvezetni, és ha rosszul döntök, akkor nem próbálom ráfogni a PH-ra vagy akármelyik oldalra.
-
-
paprobert
őstag
válasz
Petykemano #46757 üzenetére
A legegyszerűbb az lenne, ha az FSR beérné vagy megelőzné minőségben a DLSS-t, amivel egy csapásra értelmetlenné tenné a zöldek eljárását.
Megszűnne a felskálázók körüli fanboy sírás.
De ezt egyedül az AMD teheti meg, a pirosaknál pattog a labda.Ennek viszont van egy gátja, egy játékelméleti gond.
Az AMD csak azért kezdte el fejleszteni a mindenen futó megoldását, mert loholnia kellett a konkurencia után, mivel az előnybe került.
Ugyanez vonatkozik a továbbfejlesztésre is. Az FSR good enough already? Akkor seggre leülés, és pénzszámolgatás kezdődik, mert a fejlesztés drága.A további fejlesztés megtérülésése diminishing return kategóriába esik, amit leállít az AMD menedzsment.
Ha az AMD az FSR fejlesztése által nem tud csak magának gesztenyét kikaparni, nem fog pénzt ölni bele.
Úgyhogy az helyzet, hogy amíg minden hardveren fut az FSR, addig mindig csak közelítő eljárás marad, mert nem hoz pénzt Austinba.Ha pedig a jövőben bezár az FSR néhány funkciója, akkor ugyanott vagyunk, mint a DLSS-sel.
-
Yutani
nagyúr
válasz
Petykemano #46757 üzenetére
Ezt hívják kettős mércének. Itt a PH-n nagyon megy az NV javára és az AMD kárára. Csak ezt nem értem, miért kell istenként imádni az egyik gyártót, és démonizálni a másikat.
Én olyan jól elvoltam tízen X évig a PH-n az ilyen csörték nélkül, aztán sajnos felhígult az úri közönség.
Mikor kezdődött ez az egész vajon itt a PH-n?
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
Petykemano #46757 üzenetére
pontosan ertettem eddig is, csak nem mertem ennyire polkorrekten leirni.
-
Petykemano
veterán
válasz
hokuszpk #46754 üzenetére
Ha ezzel arra akarsz utalni, hogy mint felskálázó technológia kizárólag DLSS-t tartalmazó játék is bőven van, akkor azt kell mondjam, látom, nem érted.
Amikor egy játékban csak DLSS van, akkor az nincs is. Ha van, akkor sincs. És ha mégis van, akkor az jól átgondolt, megalapozott és helyes üzleti döntés a fejlesztő/kiadó részéről. Ahhoz az Nvidiának semmi köze. Az Nvidia még örülne is, ha a felhasználók saját szemükkel tudnák összehasonlítani mennyivel jobb a DLSS ugyanabban a játékban. Annyira támogatja és bíztatja a partnereit erre, hogy éppenhogy csak embert nem ad rá, hogy saját maga tegye meg. De a fejlesztők befolyásmentesen önérdekből meghozott saját döntésével nem csak maguknak spórolnak egy csomó időt és energiát, amit a következő játékok jobb minőségére fordíthatnak inkább, hanem valójában azzal, hogy a jobb minőséget építik be, felhasználókat is megkímélik a választás terhétől. A felhasználók pedig értékelik a minőséget és a kényelmet.
De amikor egy játékban csak FSR van, az nyilvánvalóan az AMD bűnös és sötét összeesküvésének, lefizetésének és ravaszkodásának eredménye, amivel a felhasználók érdekeit figyelmen kívül hagyva ellehetetleníteni igyekszik a szegény, ártatlan, és fair Nvidiát. Kifejezetten büntetni akarja a szar, semmirekellő felskálázó technikájával az Nvidia felhasználókat. Ez teljesen nyilvánvaló. Olyan ostobák! A pénzt, amit erre az értelmetlen gátlástalan piacrombolásra fordítanak (ráadásul eredménytelenül), költhetnék inkább arra, hogy jobb hardvert és szoftvert készítsenek. Szánalmas, amit amit csinálnak.
Így már érted?
-
Petykemano
veterán
válasz
bobalazs #46752 üzenetére
Azt sajnálom, hogy nem állnak bele, hanem maszatolnak.
Az exkluzivitás jelensége nem ismeretlen a piacon. Pontosan tudjuk, hogy az Nvidia is kínált olyan segítséget, eszközöket, amivel a gyakorlatban exkluzivitást vásárolt. Ha nem pénzben, akkor természetben (munkával, eszközök rendelkezésre bocsájtásával) fizet azért, hogy a saját hardverét helyzetbe hozza.
Hajdanán több technológia is volt különböző effektek megvalósítására. Az NVidia a haj emulációjára a Hairworks-öt kínálta, az AMD-nek meg valami TressFX nevű megoldása volt. Különös, hogy nem emlékszem egyetlen olyan esetre sem, hogy egy Hairworks beépítő játék kapcsán hírverés, patália lett volna abból, hogy az AMD vásárlók számára miért nem építik be egy alternatív, az AMD hardver számára kedvezőbb, jobb eredményt nyújtó technológiát.
Amennyiben az AMD - hasonló módon - tényleg exkluzivitást vásárolt a játékban az FSR-re, akkor abba szerintem bele kellene állnia. Nem igaz az, hogy a DLSS-nek csak előnye, az FSR-nek pedig csak hátránya van: még ha árnyalatnyi különbséget fel is lehet fedezni a DLSS javára, az FSR mellett szól, hogy bármilyen hardveren fut. Ezt egészen nyugodtan lehetne mondani. Abban is biztos vagyok, hogy ha ilyen exkluzivitás létrejött, az nem szól örökre.
Nem megalapozott magánvéleményem az, hogy nem az FSR2-ről lehet szó, hanem az FSR3 első implementációjáról szól és annak szerettek volna megágyazni.
-
bobalazs
nagyúr
AMD nem adott határozott választ (No comment, illetve másik forrásnál is félremagyarázás volt)
arra hogy blokkolják e konkrétan az FSRtől eltérő skálázókat az exklúzív AMD címekben.
Ha kiderülne hogy igen, az elég meglepő lenne.
YT
4:36 - 12:24 -
Devid_81
félisten
-
Kolbi_30
őstag
válasz
Busterftw #46745 üzenetére
Igaz en nem programozok/fejlesztek...vezeto beosztasban dolgozom, de max csak javasolhatok, a mindenttudo feletteseim meg eldontik mi lesz..tobbnyire nem az amit javasolok..utanna meg jon a siras rivas...es ez eddig minden munkahelyemen igy volt..multinal is, es maszeknal is...a multinal legalabb lattam a rendszerben kik dontenek, a projektben..minden szakmai hozzaertes nelkul..
-
Busterftw
nagyúr
Mondod te, hasrautve.
"Szerintem az lenne a jó, ha lenne erre egy gyártófüggetlen megoldás, ami mögé a gyártók igény szerint tehetnék a saját megoldásukat. Így a szoftverfejlesztőknek is egyszer kellene dolgozni, és minden gyártó belerakhatná a saját tudása szerint legjobb megoldást."
Ez hatalmas ellentmondas. Ha egy megoldas lenne, akkor kevesebb munka lenne vele.
Ha mindenki azt rak bele amit maganak, sajat kepessege szerint osszetakolt, akkor nagyon gaz lesz a minoseg. Ez semmikeppen nem jo az usereknek. -
HSM
félisten
"Az SDK szabadon hozzáférhető ,a legújabb is Githubon."
Én is láttam Githubon az SDK-t, DLL-t. Ahogy a licenszfeltételeit is."szerinted tehát sokkal jobb ha nincs abszolút,mint hogy beletegyék a modderek"
Szerintem az lenne a jó, ha lenne erre egy gyártófüggetlen megoldás, ami mögé a gyártók igény szerint tehetnék a saját megoldásukat. Így a szoftverfejlesztőknek is egyszer kellene dolgozni, és minden gyártó belerakhatná a saját tudása szerint legjobb megoldást."Arról van szó, hogy a felskálázást aki használja annak mi a jobb."
Szóval ragaszkodunk a rossz képminőségből a legjobbhoz. Logikus. Én itt kiszálltam a vitából, mert kész kabaré. -
mindegyik érved amit kiemeltél egytől egyik félremagyarázás, inkább úgy írom süket duma.
"Úgy látom, még mindig nem esett le, hogy úgy tűnik, jobban ismerem a területet, mint te..."
Semmiből nem látszik ez meg , hogy azona területen szakember lennél vagy értenél hozzá .
Szoftverfejlesztő vagy ? Elhiszem. Ebben a témában dolgozol amiről szó van? Kizárt.(I)Úgy látom, az sem ment át, hogy nem elég csak beépíteni.(/I)
Lásd fentebb, komolyan vehető ez így ebben a formában?
"A lelkes rajongók utána supportálják is, ha gond lenne vele? Költői kérdés volt...
A black box nem azért rossz, mert nehéz beépíteni, hanem mert nehéz karbantartani, mivel nem látsz bele a működésébe, és nem tudsz módosítani rajta, ha szükséges lenne."Most komolyan mit nem értettél meg abból amit Husky leírt? Az SDK szabadon hozzáférhető ,a legújabb is Githubon.[link]
Február óta a 3. verziónál jár a DLSS 3.0 és hozzáférhet bárki, nem korlátozza Nvidia a használatát.[link]
Ha benne van a DLSS onnantól te magad otthon a legfrissebb SDK-t használhatod a játékban .
Just work ,nincs szükség a fejlesztő közbenjárására és arra hogy hajlandó legyen számodra frissíteni bármit is ezzel kapcsolatban a játékban.
Ezt írta le neked Husky hosszú kommentben.
Amúgy szerinted tehát sokkal jobb ha nincs abszolút, mint hogy beletegyék az AMD-s játékba a modderek és felhasználó frissítse néha ha akarja vagy egyáltalán szükséges..."Nekem, mint aktív Radeon Rx 6800XT, és nem olyan rég még RTX 3060 12GB tulaj is az volt a jó, amikor egyik felskálázást sem kapcsoltam be, mert látványosan romlott a képminőség egy minőségi natívhoz képest. "
Nyilván ez ebben a vitában abszolút nem kompetens, ,hogy neked mi tetszik mi nem .Arról van szó, hogy a felskálázást aki használja annak mi a jobb.
-
HSM
félisten
"A szoftverfejlesztés hatalmas terület ne húzz már rá mindent egy kaptafára."
Úgy látom, még mindig nem esett le, hogy úgy tűnik, jobban ismerem a területet, mint te..."Azaz ha van FSR 2.0 semeddig nem tart beépíteni a DLSS-t"
Úgy látom, az sem ment át, hogy nem elég csak beépíteni."belehekkelt DLSS támogatása lelkes rajongók által"
A lelkes rajongók utána supportálják is, ha gond lenne vele? Költői kérdés volt...
A black box nem azért rossz, mert nehéz beépíteni, hanem mert nehéz karbantartani, mivel nem látsz bele a működésébe, és nem tudsz módosítani rajta, ha szükséges lenne."...hogy nektek, radeon kártya tulajdonsoknak jobb legyen."
Nekem, mint aktív Radeon Rx 6800XT, és nem olyan rég még RTX 3060 12GB tulaj is az volt a jó, amikor egyik felskálázást sem kapcsoltam be, mert látványosan romlott a képminőség egy minőségi natívhoz képest. Nekem fontos a jó képminőség, így inkább játszom kicsit alacsonyabb, de felskálázás nélküli felbontáson. A 1440P-s monitoromon ugyanúgy fut skálázás nélkül is pl. natív centered 1188P is, kicsit kisebb, de legalább éles. Majd veszek erősebb kártyát, ha ennél több kompromisszumra lenne szükség.
Ezért sem értem ezt az ölre menő viszonyulást, a jó képminőség a natív, innentől nem gondolom akkora jelentőségűnek, hogy egy fél hajszálnyival kevésbé rossz a DLSS képe a natívhoz képest, mint az FSR2-nek. Nevetséges az egész. -
Miért miből kellene nem ezt gondolnom?
milyen világhírű stúdiónál vagy és építesz be felskálázásokat "A" kategóriás címekbe?
A szoftverfejlesztés hatalmas terület ne húzz már rá mindent egy kaptafára.
Ha a három közül egyetlen megoldás be van építve onnantól minimális munkával beépíthető bármelyik eljárás a játékba. Azaz ha van FSR 2.0 semeddig nem tart beépíteni a DLSS-t hisz erről szól a Resident Evil belehekkelt DLSS támogatása lelkes rajongók által ami végül jobb minőséget adott, mint a gyári FSR... Blackbox eljárástól nem rossz nem?Felhasználóknak az a jó, ha választhatnak egy játékban melyik felskálázást akarják használni és a saját kártyájukhoz mérten a lehető legjobb eljárást kapják.
Pont az segíti elő a versenyt ha az AMD szembesül azzal hogy a felskálázási megoldásuk jelenleg a harmadik helyen van a minőségben és ezen változtassanak, hogy nektek, radeon kártya tulajdonsoknak jobb legyen.
Annak, akinek lehetősége van rá, azaz RTX kártya tulajdonos, ne kellejen beérnie az FSR 2 vel mikor a DLSS 3.0 többet ad neki minőségben. A verseny az nem ennek az ellehetetlenítése.
Amúgy meg alvó oroszlán bajszának a huzogatása ,mert Nvidia szerintem már nagy ívben leszarja a Pascal támogatását az FSR -rel és a DLSS egyforma minőséggel megy minden RTX kártyán, azaz az lesz a vége ennek, hogy pénztárca kinyit, aztán jönnek az only DLSS játékok, full RT terheléssel, és széthúz a piac. -
HSM
félisten
"Ne a fejlesztők szempontjából érveljünk már mert azt nem látjuk, te sem"
Ezt ugyan miből gondolod?Azt látom, hogy itt sokaknak fogalmuk sincs, hogyan néz ki egy szoftverfejlesztési projekt, de én nem tartozom ezek közé.
"de a felhasználóknak ez jobb szerinted?"
A felhasználónak szerintem az a jó, ha jó játékok készülnek és verseny van a GPU-piacon. Ahhoz pedig az vezet, ha gyártófüggetlen megoldások vannak, és egy problémára elég egy megoldás, és nem kell 3-félét is pátyolgatni. -
Nem értem a végeredmény türkében mire reflektász? Miért, az FSR 2 jobb végeredményt ad? A végeredmény tükrében az látszik hogy a felhasználóknak minőség szempontjából jobb a DLSS,a fejlesztőknek konzolportoknál valószínűleg az egyszerű átültethetőség és kevesebb munka miatt jobb az FSR de a felhasználóknak ez jobb szerinted?
Ne a fejlesztők szempontjából érveljünk már mert azt nem látjuk, te sem , nekik ez valójában mivel jár, mit kapnak érte, mennyi munka, mennyire elégedettek valójában ők,a készítők maguk az eredménnyel vagy csak úgy vannak vele hogy mindegy ezt így le tudják,de biztos látják , hoyg aDLSS jobb minőséget ad a felhasználók szempontjából aki az amúgy is szar minőségű játékokért pénzt ad , amiben a felskálázó eljárások végzik el az optimalizációt a fejlesztő helyett.
Épp ezért nagyon nem mndegy milyen minőségben kapod azt meg. Amúgy az Nvidia fejlesztők a SDK cserét a TPU oldalán heti szinten hagyják jóvá... -
-
Busterftw
nagyúr
-
HSM
félisten
válasz
huskydog17 #46728 üzenetére
"??? Hogy jön ide ez a téma, mi alapján gondolod ezt? Mindegy is, mert egyrészt nonszensz, másrészt irreleváns ez a gondolat, ugyanis a DLSS az NV saját terméke, nyilván ők azért készítették ilyen felhasználóbarátra és modulárisra, mert nincs jogi akadálya."
Jó volna, ha utánanéznél előtte, van jópár jogi vonatkozása. Lásd: [link] .
Ami meg a biztonságot illeti: [link] . Ennél könnyebben nem is nyithat valaki hátsó ajtót a gépére, mintsem egy nem megbízható/ellenőrizhető forrásból származó DLL-el..."Ha nem akarsz forráskóddal szöszmötölni (márpedig a legtöbb játékfejlesztő nagy valószínűséggel nem akar)"
Miből gondolod, hogy nem akar? A játékfejlesztő a forráskódból él.Komolyabb projektekben a fejlesztők éppen a fekete-dobozokat nem preferálják. Azzal nincs előrébb a fejlesztő, hogy akkor sem tud belenyúlni a működésbe (a DLL-be), ha szükség lenne rá.
"Arról van szó, hogy ha a felhasználó upscaling-et szeretne használni"
Te érveltél itt a minőségről. Erre én azt mondom, aki minőségre vágyik, engedje el az upscaling-et. Ha nem elég most a 4090, akkor ez van, attól nem lesz minőségibb az upscaling, hogy kevés a VGA a megcélzott beállításokhoz. Ha pedig a minőség mégsem annyira fontos, az FSR-el is bőven vállalható képminőség érhető el."a DLSS-t nagyon egyszerű beépíteni, egy tapasztalt játékkészítő pár perc alatt is be tudja építeni, az pedig nem lehet nagy költség"
Nemcsak beépíteni kell, hanem utána esetlegesen karbantartani a játék részeként, plusz a jogi szöveg értelmében pl. a betöltő képernyőn is logót elhelyezni és tájékoztatni az Nv-t a használatról."Még egyszer érdemes zárójelben megjegyezni, hogy a játék amivel játszol szintén egy black box. Azzal nincs problémád?"
Nincs. A játék egy végtermék, amit használsz. Valamint abból nem is készülhet általában újabb játék.#46727 Busterftw : 2080Ti körül szokott lenni RT-ben a 6800XT...
-
huskydog17
addikt
"Itt azért felmerülnek problémák, akár jogi, akár biztonsági szempontból."
??? Hogy jön ide ez a téma, mi alapján gondolod ezt? Mindegy is, mert egyrészt nonszensz, másrészt irreleváns ez a gondolat, ugyanis a DLSS az NV saját terméke, nyilván ők azért készítették ilyen felhasználóbarátra és modulárisra, mert nincs jogi akadálya. Ha lenne bármi jogi akadálya, szerinted így tervezték volna? Ennyire ne nézzük már hülyének az NV-t. A másik dolog, hogy a felhasználók, játékosokat a legkisebb mértékben sem érdekli ez a kérdés, ők használni akarják és kész és erre az NV meg is adja a lehetőséget.
"Nyilván látták, hogy a kézi DLL cserélgetés problémás, megoldották, bár azért nem az igazi, hogy csak fejlesztői jóváhagyással működik. Persze, hogy ez mennyire jó, azzal lehetne vitatkozni. "
Tehát a DLSS verzióit mind a fejlesztő, mind a játékosok szabadon változtathatják, e mellé pedig automata frissítésre is van lehetőség. Ennél jobb megoldást én elképzelni sem tudok, de szerintem te sem."Miért kéne átírják?
A nyílt forráskód nem csak az átírás lehetőségéről szól, hanem fontos a könnyebb hibakezelés, és hogy nincsenek külső DLL-ek sem."
Mert az AMD által szállított kód sok esetben sajnos nagyon gyenge képminőséget ad, és ha ez a helyzet, de te a játékodban FSR-el is jó képminőséget akarsz nyújtani, akkor nincs más lehetőséged, mint átírni a forráskódot, ami nem biztos hogy megéri az időt és energiát. Nincs külső DLL, ahogy nincs semmilyen lehetőség a verziók között egyszerűen váltatni, ahogy ezt elmagyaráztam korábban. Ha nem akarsz forráskóddal szöszmötölni (márpedig a legtöbb játékfejlesztő nagy valószínűséggel nem akar), akkor meg kell elégedj annyival, amit az AMD adott. Ez se a játékfejlesztőnek, se a játékosoknak nem jó."Ahelyett, hogy vennének egy normális videókártyát, amihez nem kellenek ilyen szuboptimális megoldások, és elbírja natívan.... Ha már fontos a minőség, ugyebár."
Ez terelés. Arról van szó, hogy ha a felhasználó upscaling-et szeretne használni, akkor melyikkel jár a legjobban. Itt egyértelműen a DLSS a nyerő. Amúgy meg vicces, hogy azt várod el a felhasználóktól, hogy ha kevés a sebesség, vegyenek rögtön erősebb VGA-t. Akinek kevés az RTX 4090 tempója natív felbontáson (pl.: 4K path tracing stb.), az hogyan vegyen gyorsabb kártyát? Nyilván sehogy.
"Egy kiadónak minden technológia beépítése plusz költség, amit utána karban is kell tartani. Persze, kiszúrásból is kimaradhat, de azért más szempontból ez is egy őrület, hogy ugyanarra a feladatra rakjanak bele 3-féle megoldást is. Aztán meg csodálkozunk, hogy a mai játékok tele vannak feature-ökkel, aztán a fele nem működik kiadáskor...."
Egyrészt sehol nem láttam konkrét számokat, de szerintem te sem, mivel ezek soha nem publikus adatok, az viszont tény, hogy a DLSS-t nagyon egyszerű beépíteni, egy tapasztalt játékkészítő pár perc alatt is be tudja építeni, az pedig nem lehet nagy költség. Ezen felül a Unity motorba már alapból bele is van integrálva natívan, míg UE-hez csak egy plugin kell és kész. A játékba való implementálás pont az FSR-nél problémásabb, időigényesebb. Unity-ban például olyan egyszerű beépíteni, hogy egy indie dev is hamar és könnyen meg tudja oldani.
"Említetted az Nv piaci részesedését, itt azért hozzátenném, hogy a DLSS-hez RTX kártya kell, ami nyilvánvalóan lényegesenen kevesebb, mint a teljes piaci részesedésük. Én ezt is hátránynak látom, a black box jelleg mellett."
Konkrét számokat megint csak nem tudunk, de figyelembe véve, hogy az RTX mobil fronton is jele van, szerintem nem túlzok, ha azt mondom, hogy milliós nagyságrendeben érdemes gondolkodni, továbbá ahol szükség lenne rá, ott a játékosok nagy részének RTX kártyája van, elég csak megnézni az interneten milyen sokan szeretnének DLSS-t olyan játékokba ahol csak FSR-t építettek be, továbbá egyre több modder is foglalkozik ezzel. A black box azért vicces, mert számodra és számomra, mint játékos, mint vásárló a legteljesebb mértékben irreleváns, hiszen már önmagában a játék is számodra egy black box, mert nem látod a forráskódját, de a DLSS forráskódját meg látni akarod? Minek? Mit akarsz vele? Fejlesztői szemmel sincs sok értelme, nem hogy egyszerű felhasználói szemmel. Tehát te elvágnád magad a legjobb minőségű felskálázó technikától csak azért, mert nem kapsz hozzá egy olyan dolgot (forráskód) amivel úgyse tudnál mit kezdeni? Még egyszer érdemes zárójelben megjegyezni, hogy a játék amivel játszol szintén egy black box. Azzal nincs problémád?
-
válasz
Petykemano #46723 üzenetére
Már a követelmények is érdekesek.Nvidia oldalról eggyel régebbi generációt adnak meg mindkét esetben.
RX5700 és 1070 Ti.
6800XT és RTX 2080.
majd jól pofára esnek,mert beleheggesztik a modderek DLSS-t ami jobb lesz,mint az eredeti,mint volt rá példa legutóbb. -
Busterftw
nagyúr
válasz
Petykemano #46723 üzenetére
"AMD and Bethesda are working together to bring cutting-edge graphics technologies for the game at launch."
Elobb nem cutting-edge hardvert kene hozni? -
Petykemano
veterán
az AMD versenyellenes tevékenységet űz [link] máglyára vele!
-
HSM
félisten
válasz
-FreaK- #46721 üzenetére
Én ha megnézek egy 4K tesztet, azt látom, hgy alig van különbség. Megnézek egy 720P-t, esetleg 1080P CPU tesztet 4090-el egyből látom, hol van még tartalék és mennyi.
Úgy is mondhatnám, ha tudom, mit tud a proci 720P-n Ultra-n, és tudom, mit tud a VGA a kiszemelt felbontáson, szintén Ultra-n, abból ki tudom sakkozni, mit fog tudni a rendszer, viszont ha mindent a célfelbontáson néznék, akkor a vegyes limit nagyon moshatna.... -
-FreaK-
veterán
Ez örök vita lesz.. Szerintem meg nem. Ha ilyen cpu-t akarok épp venni, akkor arra vagyok kíváncsi hogy most mit nyújt, méghozzá abban a felbontasban amiben játszom (4k,3440x1440, stb), nem azt hogy milyen szimulált eredményt mutat, ha majd két generációval később VGA-t cserélek.
Még akkor is kíváncsi vagyok rá, ha valószínűleg nem lesz túl sok difi az egyes cpu-k között, de ugye amíg nem tesztelik le, addig nem tudjuk. -
Raymond
titán
Vegre egy normalis HUB CPU teszt ahol nem Medium-on tesztelik a jatekokat:
Ryzen 7 7800X3D vs. Core i7-13700K, The Best $400~ CPU For Gaming?
-
[Cyberpunk 2077 Phantom Liberty First Look: PS5, Xbox Series X, PC RT Overdrive]
Elképesztően néz ki szerintem konzolon is. -
HSM
félisten
válasz
huskydog17 #46706 üzenetére
"akkor saját maga (tehát a felhasználó, a játékos) kicserélheti kedve szerint bármelyik verzióra"
Itt azért felmerülnek problémák, akár jogi, akár biztonsági szempontból."...ezzel a DLSS teljesen automatikusan lefrissíti magát, a fejlesztőnek nem kell vele foglalkozni. Ez a fejlesztőnek és a játékosnak is jó."
Nyilván látták, hogy a kézi DLL cserélgetés problémás, megoldották, bár azért nem az igazi, hogy csak fejlesztői jóváhagyással működik. Persze, hogy ez mennyire jó, azzal lehetne vitatkozni."a fejlesztők túlnyomó többsége a büdös életben nem fog nekiállni átírni az FSR forráskódját"
Miért kéne átírják?A nyílt forráskód nem csak az átírás lehetőségéről szól, hanem fontos a könnyebb hibakezelés, és hogy nincsenek külső DLL-ek sem.
"A felhasználóknak inkább a "feketedoboz" kell, mert egyszerűen jobb minőséget ad."
Ahelyett, hogy vennének egy normális videókártyát, amihez nem kellenek ilyen szuboptimális megoldások, és elbírja natívan.... Ha már fontos a minőség, ugyebár."ha egy játékban kizárólag FSR-t teszik elérhetővé, ezzel csak a játékossal (vásárlóval) szúrnak ki"
Egy kiadónak minden technológia beépítése plusz költség, amit utána karban is kell tartani. Persze, kiszúrásból is kimaradhat, de azért más szempontból ez is egy őrület, hogy ugyanarra a feladatra rakjanak bele 3-féle megoldást is. Aztán meg csodálkozunk, hogy a mai játékok tele vannak feature-ökkel, aztán a fele nem működik kiadáskor....
Említetted az Nv piaci részesedését, itt azért hozzátenném, hogy a DLSS-hez RTX kártya kell, ami nyilvánvalóan lényegesenen kevesebb, mint a teljes piaci részesedésük. Én ezt is hátránynak látom, a black box jelleg mellett.#46709 b. : A gond, hogy akkorát nem ugrottak, mint a felhasználói igények... Legyen magas felbontás, pl. 4K az 4X annyi számolnivaló pixel, mint a FHD-n, legyen magas frissítés, sokan tolják 144Hz vagy gyorsabb megjelenítőn, legyen realtime RT, régen egyetlen sugárkövetett képkockára perceket vártál....
#46711 gejala: Lehet azért, mert közben 60%-al drágább is lett.
-
Kolbi_30
őstag
Aki rx580 rol nem tud váltani vagy gtx1060 rol, ott nem azzal van baj hogy nincs mire, hanem azzal hogy neki nincs mibol..ez pedig nem a hw gyartok baja es nem is a fejlesztőké...Nyilvan egyik sem ad ingyen semmit..vagy akar olcsobban mint amennyiert viszik..es igen a jatekoket kell optimalizálni, nem kamu fps generatort meg"fotoshoppot" epiteni hogy fusson ertekelhetoen placebobol..
-
Petykemano
veterán
Befejezték az Aurora telepítését. [link]
novemberre lesz eredmény, amit 2EFlop/s fölé várnak.Az egyetlen szépséghibája, hogy míg a Frontier 23MW-ot fogyaszt 1.2EFlop/s mellett, és az El Capitan szintén 2 EFlop/s melletti várható fogyasztása 30MW lesz, addig az Aurora 60MW körül lehet.
-
PuMbA
titán
Lejárt a szerkesztési idő, tehát folytatom. Most, hogy az RX6600 új ára 200 dolcsi és euró köré esett, talán valami el fog indulni és nagy ütemben megindul a népkártyák lecserélődése, de az még mindig nem jó dolog, hogy szinte ugyanazt a 8GB-ot kapják meg a felhasználók, mint ami eddig is volt nekik.
-
PuMbA
titán
-
-
Kolbi_30
őstag
válasz
huskydog17 #46706 üzenetére
Vagy csak ugy kene optimalizálni a játékokat, hogy ne legyen ezekre szükség...
-
huskydog17
addikt
Felhasználóbarát:
Ha a játékosnak nem tetszik a fejlesztők által szállított verzió, akkor saját maga (tehát a felhasználó, a játékos) kicserélheti kedve szerint bármelyik verzióra pofon egyszerűen. FSR-nél erre nincs lehetőség, azzal kell beérni, amit a fejlesztő adott (mint konzolon), ezt nem nevezném felhasználóbarátnak. DLSS esetén teljes szabadásgod, átjárhatóságod van a verziók között, FSR-nél nincs. A felvetésedre pedig csak annyit, hogy az NV piaci részesedése 80% körül van, így ebből a szempontból sincs értelme kihagyni a DLSS-t.Frissítés:
DLSS esetében a fejlesztő alkalmazhatja az automata frissítést, ezzel a DLSS teljesen automatikusan lefrissíti magát, a fejlesztőnek nem kell vele foglalkozni. Ez a fejlesztőnek és a játékosnak is jó. FSR-nél ilyen nincs. Ezen felül ott a fentebb említett user friendly design, ahol a játékosok saját maguk azt a verziót használhatják, amelyiket akarják.
FSR-nél a játék készítőjére van bízva, hogy fektet-e időt és energiát az FSR frissítésébe, miközben a DLSS nem csak szebb minőséget ad, de automatizálni is lehet. A gyakorlat is azt mutatja, hogy a legtöbb fejlesztő nem nagyon foglalkozik az FSR frissítésével.Felelősség:
A legtöbb fejlesztő nem szereti a sok felesleges munkát és itt a DLSS megint nagy előny, hiszen out of the box jobb minőséget ad, mint az FSR. Hiába fekete doboz, ha jelenleg az a legjobb a piacon, továbbá a fejlesztők túlnyomó többsége a büdös életben nem fog nekiállni átírni az FSR forráskódját, de még a legtöbb AAA stúdió sem.
Hiába a nyílt forráskód, az FSR only játékokban valamiért mégis sokan próbálkoznak a DLSS-el, nem véletlen. A felhasználóknak inkább a "feketedoboz" kell, mert egyszerűen jobb minőséget ad.
Addig nincs is gond, ha a felhasználó tud választani. A gond akkor van, ha egy játékban kizárólag FSR-t teszik elérhetővé, ezzel csak a játékossal (vásárlóval) szúrnak ki, mert elvágják őket a legjobb minőségű technikától. -
És akkor egy kis Unreal Engine 5.2 ami ki is néz valahogy, de még hogy
Total VRAM usage:
FHD max-on: kb 12GB
4K max-on: kb 14GB -
[Test series with cards from NVIDIA and AMD – When suddenly the memory of the graphics card is no longer enough]
Igor bácsi a csúcson van megintérdekes tesztet csinált.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Autós topik
- PlayStation 5
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Külső merevlemezek - USB, eSATA, FireWire HDD
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- YouTube
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- Bomba ár! Dell Latitude 5410 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- DELL Precision 5540 Workstation i7-9850H Nvidia Quadro T1000 16GB 512GB 15.6 új akksi 1év garancia
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 9/Apple Watch Ultra/Apple Watch Ultra 2
- iKing.Hu - Xiaomi 14 Ultra Ultra White Használt, karcmentes állapot, Kamerás csúcsmobil
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest