Hirdetés
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Gurulunk, WAZE?!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Rap, Hip-hop 90'
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- droidic: Windows 11 önállóság nélküli világ: a kontroll új korszaka
- sziku69: Szólánc.
- laskr99: DFI és DFI Lanparty gyűjteményem
- GoodSpeed: Pillangóhatás: F billentyű meghibásodása -új gamer számítógépasztal
Új hozzászólás Aktív témák
- 
			
			válasz  Yutani
							
							
								#46697
							
							üzenetére Yutani
							
							
								#46697
							
							üzenetéreA DLSS-t nem támogatnia kell, hanem engednie. Ez egy fontos különbség. 
 Mint látod az utóbbi idők "A" kategóriás címeit, amiben van skálázás azokban szinte mindegyik gyártó megoldása jelen van vagy jelen lehet. Kivéve az AMD szponzorált címek nagy részében, amiben véletlenül csak az FSR-t szeretnék a fejlesztők.Ez nekem is eszembe jutott hogy tulajdonképpen Nvidiának jó, ha van FSR a régebbi gen miatt, de igazából az a generáció amiben nincs DLSS támogatás most már a 8. évét tapossa és egy RTX 3060 szintjén jár belőle a csúcs 1080 Ti a többi meg a 3050 és a 3060 8 GB környékén karistol. Már csak ez miatt is érdemes lecserélni egy 1080 Ti-t, meg nekik jó is ha cserélnek. 
 Szerintem ez már nem hotspot.
- 
			
			  HSM félisten válasz  Petykemano
							
							
								#46696
							
							üzenetére Petykemano
							
							
								#46696
							
							üzenetéreA dedikált gyorsítós dolog szerintem mellébeszélés. Valahol megnézték, és nem sokat használt a DLSS sem. Persze így lehet mondani, hogy nem csak dísznek rakták bele a tensor magokat.... Ami a többit illeti, én úgy látom, más a fókusz. A DLSS egyértelmű jó képminőségre és RTX-exkluzívitásra ment, az FSR viszont inkább arra lett célozva, hogy a lehető legkevesebb erőforrást vegye el a GPU-ból, miközben jó eredményt ér el (konzolok) és bármin fut. Az XeSS általános módja lényegesen több erőforrást használ el, és ezáltal az is ma már sokak szerint jobb minőséget ad, mint az FSR, de ilyenkor már nem is biztos, hogy megéri használni. Valahol olvastam erről egy alapos tesztet, de nem emlékszem már hol. Ez is jó kiindulási alap, bár régebbi: [link] . 
- 
			
			  Yutani nagyúr Szerintem túlgondoljátok. Az AMD a szükséges minimumot támogatja a szponzorált játékokban, ami minden kártyán működik. Láttunk már rá példát, hogy lehet jól is implementálni, így a legnagyobb probléma, a shimmering megszüntethető. Az NV meg persze, hogy implementáltatja a DLSS-en kívül legalább az FSR-t, hogy a saját, régebbi kártyáit használók ne legyenek kizárva. Azt nem tudom, hogy mi alapján döntik el, hogy FSR vagy XeSS. Olyan nem tudom, hogy van-e, amikor az FSR kimarad és csak a másik kettő kerül be. 
- 
			
			  Petykemano veterán Bocs, lehet, hogy volt már róla szó... 
 Azon gondolkodtam el, hogy állítólag a DLSS jobb képminőséget ad, mint az FSR. Nekem semmilyen alapom nincs ezt az állítást kétségbe vonni. Csak elgondolkodtam, hogy vajon ennek mi lehet az oka.
 Ez szimplán az alkalmazott algoritmus által eredményezett - szoftveres - különbség? Vagy elképzelhető, hogy lenne mód az AMD számára is, hogy valamilyen olyan módon fejlessze az algoritmust, ami megfelelő - dedikált - hardverelemek megléte esetén jobb képminőséget és/vagy teljesítményt nyújtana, csak épp sem az AMD kártyák nem tartalmaznak ilyen dedikált hardverelemet, és az FSR-ral kapcsolatos policy is az, hogy bármilyen hardveren futhasson, ennélfogva azzal kapcsolatban, hogy milyen trükköket lehetne bevetni a minőség javítása érdekében, limitált.Az RDNA3-mal kapcsolatban korábban volt egy olyan várakozás, hogy az AMD dedikált gyorsítókat épít(het) amitől az FSR amd hardveren futtatva gyorsabb/jobb lesz, de eddig ennek sincs semmi jele. Viszont ha dedikált hardverelem nélkül, bármilyen GPU-n futó algoritmussal nem lehet a DLSS-nél jobb megoldást kivitelezni, és ennélfogva a vásárlók hozzáállása az, hogy megveszem a jobb felskálázó megoldást biztosító GPU-t, akkor az AMD miért nem csinál valami olyasmit, hogy az FSR bár default minden hardveren megy, de AMD hardveren mégiscsak jobb - és annálfogva a DLSS-szel versenyképesebb? 
- 
			
			  HSM félisten válasz  huskydog17
							
							
								#46694
							
							üzenetére huskydog17
							
							
								#46694
							
							üzenetére"DLSS out of the box jobb minőséget ad és ráadásul felhasználóbarátabb" 
 Én nem nevezném felhasználóbarátnak, hogy kizárólag Nv kártyákon működik."...a DLSS esetében nem kell foglalkozniuk a frissítéssel" 
 Miért ne kellene? Ugyanúgy igazítaniuk kell verzióváltáskor, illetve ellenőrizni a minőségét. Lásd pl. legutóbb ez a frissítés egész biztosan fejlesztői igazítást igényelt: [link] ."míg FSR esetében minden felelősség a játékfejlesztőké" 
 Sok fejlesztő nem szereti a feketedoboz jellegű külső csomagokat. Nincs rá hatásuk, nem látnak bele a működésébe, így ha problémát okoz, akkor nekik is nehezebb helyrehozni.
- 
			
			  huskydog17 addikt Nincs ebben semmi meglepő, teljesen logikus lépés az AMD-től, ugyanis az FSR a három IHV specifikus felskálázási eljárás közül a leggyengébb minőséget adja, ezért az AMD-nek nem jó, nem éri meg, ha mindhárom van a játékban, mert akkor az FSR-t a kutya se fogja használni, így még gyorsabban kikopna a köztudatból és kizárólag a konzolokban lenne életképes. 
 Na most a köztudatban már meglehetősen széles körben elterjedt az a tény, hogy az AMD RT-ben nem versenyképes, ezért valószínűleg megpróbálják nyomni az FSR szekerét, ha már pénzt öltek bele. Ezt viszont csak úgy lehet, hogy DLSS nincs a játékban, így az általuk fizetett PC portokban tiltják a DLSS beépítését, hogy az FSR ne rontsa még jobban a renoméjukat. 1-2 címben engedik a beépítést, hogy a PR csapat mondhassa és hivatkozhasson arra, hogy ők aztán nem blokkolják, ők nyitottak mindenre.
 Ez nekem úgy tűnik, mintha ezzel próbálnák az FSR-t a PC portokban lélegeztetőgépen tartani. A gond csak az, hogy ezzel pont a játékosok járnak rosszul, ráadásul sok esetben a moddolt (nem hivatalos) DLSS injektálás is agyonveri minőségben az FSR-t. (Ezt írtad te is.)
 Ez számomra józan paraszti logika: ha a mienk nem elég jó, akkor tiltjuk a jobb technika beépítését.Van még egy teóriám, ami üzleti szempontból számomra logikusnak tűnik: 
 Az AMD a legtöbb szponzorált játékukhoz adnak egy saját embert, egy programozót, aki beleintegrálja a játékba az FSR-t, de cserébe semmilyen más upscale tech nem lehet a játékban.
 Néhány játékhoz viszont nem adnak programozót, ott valszeg a fejlesztő saját maga meg tudja oldani az integrálást, ez esetben az AMD itt jóval kevesebbet is fizet, cserébe nem tilthatják más tech beépítését.Persze az AMD mondhatja (és mondja is), hogy a miénk nyílt forráskódú, így a fejlesztőn múlik a minősége, viszont ez egy terelés, mert a gyakorlatban rendkívül kevesen vagy szinte senki nem fog nekiállni átírni az FSR forráskódját úgy, hogy a DLSS out of the box jobb minőséget ad és ráadásul felhasználóbarátabb, a DLSS esetében nem kell foglalkozniuk a frissítéssel, míg FSR esetében minden felelősség a játékfejlesztőké, akkor meg miért vesződjenek vele. Az AMD azért force-olja az exkluzivitást, mert másba nem tudnak kapaszkodni, egyszerűen nem versenyképes a technológiájuk, így nincs más lehetőségük. Jó nyilván lenne olyan opció, hogy hagyják kihalni a francba, de valószínűleg ezt nem akarják, egyrészt a beleölt pénz miatt, másrészt marketing szempontból egy öngyilkosság lenne: ha a konkurenciának van ilyenje, akkor nekünk is fel kell mutatni valamit (lásd FSR 3 csak ott még rosszabb a helyzet: 7 hónap után még mindig sehol, miközben a konkurencia letarolja a piacot). 
- 
			
			Pont ez az.Ezek szponzorált címek. 
 Tehát Nvidia mondhatná azt hogy a saját címében ne legyen FSR , csak DLSS és XeSS mert az Only NV , szarul fog futni AMD-n legalább.
 XeSS/Intel meg benne van az általuk indított nyílt [StreamLine] támogatásba, tehát az XeSS oda vissza adott lesz hogy amiben van ez, lesz a másik is. Ezzel szemben nem korlátozzak az FSR-t semmilyen szinten. AMD szponzorált játékoknál jelenleg az van hogy, Nincs DLSS és megnövelik a video memória igényt.pedig semmit nem veszítenének vele ha engednék a DLSS támogatást.Pl Residentbe nagyon vibrált az FSR [link] konkrétan a meghekkel belemókolt DLSS lenyomta az gyárilag beépített FSR-t.[link]
 Állítólag 1-2 napos munka betenni ha már megvannak az alapok az egyik gyártó megoldására.
 40 címbe került bele a DLSS az utóbbi időben, míg az FSR 17 be.
 Úgy néz ki hogy A Nvidia támogatott játékokban mindegyik felhasználó használhatja a saját megoldását.
- 
			
			  Busterftw nagyúr Intel spends $33 billion in Germany in landmark expansion Berlin has agreed subsidies worth nearly 10 billion euros with the U.S. chipmaker, a person familiar with the matter said, more than the 6.8 billion euros it had initially offered Intel to build two leading-edge facilities in the eastern city. Initially, Intel wanted to invest 17 billion euros in the Magdeburg plant, an amount that has nearly doubled to more than 30 billion. 
- 
			
			Hmm, egy elég érdekes meglátás... 
 [What’s Up With The Missing NVIDIA DLSS Support In AMD Sponsored FSR Titles?]
 Az Nvidia az általa támogatott játékokban szinte kivétel nélkül elérhetővé tette az FSR/ XeSS-t míg az AMD szponzorált címekből 13 ból 3 ba került bele utólag a DLSS,a többiben csak FSR található.. 
- 
			
			válasz  huskydog17
							
							
								#46679
							
							üzenetére huskydog17
							
							
								#46679
							
							üzenetéreRégebben sokat játszottam multis unreal motoros játékkal ahol arányaiban nagy területek voltak. (Red Orchestra 2 és Rising Storm) Ott amikor betöltött a pálya akkor még a textúrák felét sem töltötte be a játék. 
 Magyarán a félig meddig betöltött pályán is tükör folyamatosan lehetett játszani kávéfőző videókártyával is jelentős akadás nélkül. (nyilván itt nem a 64 bites vramos ultra low end kártyákra gondolok)
 Voltak trükkök ezen textura streaming befolyásolására. Akkoriban úgy volt hogy aki elöbb beért a pályára lenyúlhatta a limitált kasztokat (ugyanakkor nagy felelőség is volt ez).
 Ez miatt ramdriveba futtattam a játékot. (ez még a korai ssd korszak idején volt).Lényeg az hogy még ha vram/proci stb limit is volt azt a játék el tudta rejteni de csak az fps szintjén, látványban meg háát hulladék kártyával is volt fps csak egy agyonmosott paca volt minden. Ez miatt totál értelmetlen volt benchmarkolni. 
 Szóval szerintem unreal motor ha nem változott ezen a téren akkor alacsony vram esetén nem lesz lassabb a játék csak rondább.
 Vram mérést sem igazán értem, pont az lenne a lényeg hogy totál tele legyen rakva, a sima ram üresen elpazarolt ram, ennek igaznak kellene lennie vram-ra is. Rakja tele előre akkor is ha nincs rá az adott pályán szükség, akkor és úgy töltse tele amikor nem okoz lagot.
- 
			
			  Ragnar_ addikt válasz  huskydog17
							
							
								#46679
							
							üzenetére huskydog17
							
							
								#46679
							
							üzenetéreAz egészben az 5K a legviccesebb. Már akinek a 4K kevés lenne, nem kell szomorkodnia, mert itt az 5K. Viszont a LoF nagyon jól skálázódik a proci teljesítménnyel is, ez mindenképp pozitív. 
- 
			
			  gV őstag válasz  huskydog17
							
							
								#46679
							
							üzenetére huskydog17
							
							
								#46679
							
							üzenetéreAkkor legyen itt ez is: 
 Satisfactory UE5+Lumen
 vigyázat! GameGPU [link]
 összehasonlító képek meg a VRAM/RAM (azokat csaknem az ujjukból szopják ki) használat miatt szerintem hasznos oldal
- 
			
			  PuMbA titán válasz  huskydog17
							
							
								#46679
							
							üzenetére huskydog17
							
							
								#46679
							
							üzenetéreÉrdekes, hogy mennyire NVIDIA favorizált. 4060 Ti 8GB a 6800XT-vel egy szinten maximum grafikán 1080p-n és 1440p-n. Ha így fog folytatódni, akkor az nem jó hír az RDNA2 architektúrás kártyáknak. A 4060 Ti 16 GB így odavághat. 
- 
			
			válasz  huskydog17
							
							
								#46679
							
							üzenetére huskydog17
							
							
								#46679
							
							üzenetéreAhogy te magad is emlitetted, szuk folyosok... ergo minimalis textura mondjuk egy open vagy reszben open scene based jatekhoz kepest... Ez alapjan azert en meg nem konyvelnem el, hogy ez az alacsony VRAM igeny rahuzhato lesz a tobbi UE5 cimre is.  
- 
			
			  huskydog17 addikt Nézzük mit kínál az első 3rd party UE5 játék: Layers of Fear (2023) Benchmark - PCGH A sebességre szerintem nem lehet panasz, meglepően jó, de a legjobb hír, hogy a shader compilation akadások végre eltűntek, legalábbis ebben a játékban nincs, viszont traversal akadások vannak továbbra is. 
 Vicces olvasni az alábbit:
 "Bemerkenswert ist auch, wie sparsam das Spiel mit VRAM umgeht. 6 GiByte genügen selbst in WQHD und mit 8 GiByte lässt sich sogar 5K (stets mit TSR Quality) nutzen. Wir gehen davon aus, dass kommende UE5-Spiele mit offener Spielwelt deutlich mehr Grafikspeicher benötigen werden, allerdings zeigt Layers of Fear die (erfreulich hohe) Effizienz bei kleinen Spielwelten auf."Igaz, hogy itt szűk folyosók vannak és nagyon szűk a játéktér, ettől függetlenül vicces belegondolni, hogy korábban a fórumokon sokan jósolták, hogy at UE5 annyira fogja zabálni a VRAM-ot, hogy a 8GB-os kártyákat ki elhet dobni a kukába. 
 Az első 3rd party játék ezt megcáfolta nem is akárhogyan:
 1440p-ig bezárólag elegendő 6 GB VRAM, míg 8GB VRAM még 5K-hoz is elegendő. (TSR Qaulity upscaling mellett és aktív RT mellett)Ezért szoktam mindig nevetni, amikor néhányan megjósolják, hogy így meg úgy lesz, aztán a valóság arcon csapja őket. 
- 
			
			  Raymond titán válasz  huskydog17
							
							
								#46676
							
							üzenetére huskydog17
							
							
								#46676
							
							üzenetéreSok ertelme eddig se volt szerintem. Az a +8 Ecore ami a jatekok alatt nem jelent semmit vagy a +7% orajel nem igazan eri meg a plusz 140-180EUR-t. 
- 
			
			  Jacek veterán válasz  huskydog17
							
							
								#46674
							
							üzenetére huskydog17
							
							
								#46674
							
							üzenetéreCPU-nal szep pofontot kap a KS   
- 
			
			  huskydog17 addikt Kimaxolt RT effektekkel úgy tűnik elegendő a 8GB VRAM. 1080p rendering felbontás mellett (1440p grafikon) az RTX 3070 és 4060Ti stabilan hozza a 60 fps-t (1% Low sem megy 60 alá). Elég jó PC portnak tűnik, úgy tűnik a Codies odafigyelt a performance-ra. 
 Sajnos az AMD legújabb drivere visszahozott egy grafikai hibát, amit egyszer már javítottak: hibásan jelennek meg a fák.
 Szerintem ahhoz képest, hogy mennyire tele pakolták RT-vel a játékot és köztük DDGI is van, a képkocka-sebességre szerintem nem lehet panasz.
 A DLSS Frame Generation és a SER egyelőre még nem működik, de azokat állítólag egy post launch patch-el aktiválják majd.
 1440p rendering felbontáshoz (Ultra HD grafikon) már nagyon erősen ajánlott egy RTX 4070Ti.
- 
			
			  huskydog17 addikt 
- 
			
			  Televan74 nagyúr 
- 
			
			  Petykemano veterán válasz  paprobert
							
							
								#46667
							
							üzenetére paprobert
							
							
								#46667
							
							üzenetéreén el tudom képzelni. 2022 elején még azért enyhén leszálló ágban, de azért a csúcs közelébe volt még a bányászat. Én nem gondolom, hogy az elképesztő GPU árak kizárólag a boltokban kialakult hiány miatt alakult ki. Értem ez alatt azt, hogy a GPU alkatrész gyártók is tervezett mennyiségekkel és árakkal dolgoznak, ha a bolti GPU szűkösség miatt növelni akarják a termelést akkor a tervezetthez képest GDDR6-ból, rézből, alumíniumból is hiány alakulhat ki, ami azok árát is felveri. 
 Az ábrán a felszálló ág nem látszik, csak a leszálló.Én úgy vélem, hogy az RTX 3000 széria msrp árai nem voltak eleve, tervezetten kamuk. Persze az AIB kártyák ára mindig jellemzően magasabb, de nem annyival, mint amilyen különbség 2020 végétől elkezdett kialakulni. A kialakult extrém kereslet az alkatrész árakra is nyomást gyakorolt, azok árát is felverte és én úgy már tényleg nem fért bele az msrp-be. Nem fogjuk sosem úgy megtalálni, hogy ki járt jól, hogy egyvalakire rá lehet mutatni. Az egész láncban a tervezőtől, félvezetőgyártótól a réz, alumínium szállítótól, összeszelőn át a szállítóig és boltig mindenkinek vastagabban fogott a ceruzája. Valahol azt is érthetőnek tartom, hogy egy ilyen váratlan és vélhetően nem tartós piaci sokkra nem reagáltak a hivatalos msrp árak folyamatos igazításával. Úgy fogalmaznék, hogy az akkoriban a hivatalos $329 ellenére $500-600-ért árusított RTX3060-ba valószínűleg tényleg $180 értékben kerülhetett VRAM. 
- 
			
			  Raymond titán válasz  paprobert
							
							
								#46667
							
							üzenetére paprobert
							
							
								#46667
							
							üzenetéreTermeszetesen az NV es az AMD nem akkor es nem olyan arakon veszi a RAM-ot, igaz egy 3060 kategorianal nincs megkotes es a partnerek ott veszik ahol akarjak ha jol tudom. Ott pedig ugyanugy nem tudod, de a spot price amolyan worst case aminek veheted es meg akkor se problemas mert MSRP ide vagy oda egy mondjuk MSI Ventus masfel eve meg 600-700EUR-ba kerult es nem 309-be mint most [link] igy belefert az a $13-as arszint  
- 
			
			  paprobert őstag válasz  Petykemano
							
							
								#46661
							
							üzenetére Petykemano
							
							
								#46661
							
							üzenetéreSzóval az RTX3060-ra $329 MSRP-n 180 dollárnyi VRAM került volna másfél éve? Sántít egy kicsit. 
- 
			
			  Pipó őstag válasz  Petykemano
							
							
								#46661
							
							üzenetére Petykemano
							
							
								#46661
							
							üzenetéreTalálós kérdés: Ha veszi 3 dollár, ha eladja 100, mi az??? 
- 
			
			  Petykemano veterán 
- 
			
			
- 
			
			  nubreed veterán válasz  huskydog17
							
							
								#46650
							
							üzenetére huskydog17
							
							
								#46650
							
							üzenetéreMondjuk szerintem a Diablo 4 nagyon jól lett optimalizálva PC -re. Nekem a 3060Ti -omon tökéletesen fut röccenés nélkül 100+ nem tudom hány fps -el 1440p -ben DLSS nélkül is. (De mondjuk én utána direkt vissza vettem 90-re, bőven elég nekem). 
- 
			
			  huskydog17 addikt F1 23 will support Ray Tracing Dynamic Diffuse Global Illumination "Codemasters has detailed the PC graphics settings for F1 23, confirming that the game will take advantage of Ray Tracing Dynamic Diffuse Global Illumination. 
 This is the first time that an F1 23 game supports Ray Tracing Global Illumination.
 Alongside RTDDGI, F1 23 will support Ray Tracing Shadows, Reflections and Ambient Occlusion. So, in theory, these RT effects should noticeably improve the game’s graphics.
 Now the good news here is that F1 22 ran silky smooth on PC, even at 4K resolutions. Not only that, but NVIDIA added support for DLSS 3 via a post-launch update." 
 Engem az F1, mint téma, így a játék a legkisebb mértékben sem érdekel, viszont technikai szempontból nagyon is érdekes lesz, főleg mert nem sok játékban van RTDDGI, nagyon kíváncsi leszek, hogy mit fog tudni mind sebesség, mind képminőség tekintetében. RTDDGI mellett ugye kap még RT Shadow-t, Reflections-t és AO-t is, szóval elég gazdag RT felhozatal lesz benne.(A kép hivatalos Press Release, a TPU is lehozta.) 
- 
			
			  huskydog17 addikt válasz  Yutani
							
							
								#46651
							
							üzenetére Yutani
							
							
								#46651
							
							üzenetérePersze, hogy lehet, csak nem nagyon jellemző. A FSR nyílt forráskódú, így minden fejlesztő úgy módosíthatja, ahogy akarja. A kérdés itt az, hogy a legtöbb játékban miért nem sikerült ezt a szintet elérni, pontosabban miért marad el képminőségben a DLSS-től. Itt két lehetőséget/magyarázatot látok: 
 1. Az FSR 2 out of the box (azaz gyárilag) rossz képstabilitást nyújt és mivel a legtöbb fejlesztő csapat nem tud vagy nem akar foglalkozni a forráskód átírásával, így marad úgy, ahogy az AMD kiadta. Ez esetben a Blizzard mérnökei feltehetően átírták az FSR kódját, hogy jó képstabilitást adjon.
 2. Az FSR az izometrikus kamera miatt ebben a játékban alapból sokkal jobban működik (talán ez a kameraszög jobban fekszik a kódnak, ki tudja). Ennek alátámasztására (vagy cáfolására) több izometrikus játékkal kéne összevetni, ahol szintén van FSR 2 és DLSS 2 is.Nem csak a CP2077-ben volt rossz az FSR 2, hanem sok más játékban nagyon rossz temporális képstabilitást nyújt. Ezért is tippelek az első felvázolt lehetőségre. Nyilván az igazságot csak a Blizzard szoftvermérnökei tudják, akik a motort írták és beleintegrálták a felskálázó eljárásokat. 
- 
			
			válasz  Yutani
							
							
								#46653
							
							üzenetére Yutani
							
							
								#46653
							
							üzenetérepersze , hogy meg lehet jól oldani.  
 DLSS 2.0 is lehet volna jó ha foglalkoztak volna vele, meg volt szar is ha nem. emlékezz vissza az 1.0 utáni verziók sem voltak tökéletesek még. A 2.3 tól jött el az hogy nehéz volt rosszul beépíteni. Az FSR 2.1 jó lett a CP-ben. Biztos az FSR 3 is erre az útra lép , mikor a gyenge munka is már elfogadható minőséget jelent, a jó meg kíválót, akár natív fölöttit.
- 
			
			
- 
			
			válasz  Yutani
							
							
								#46651
							
							üzenetére Yutani
							
							
								#46651
							
							üzenetéreA CP2077 ben 1.61 frissités óta jól működik az FSR 2.1, saját AMD címekben sem sikerült úgy beépíteni, sőt némelyikben tragikus ahhoz nézve, de így is elmarad a DLSS -től némileg. Szerintem elfogadható még neked is hogy nem egyforma minőségben dolgoznak a stúdiók és jelenleg a DLSS 3 valóban jobb képességekkel bír, azért jön az FSR3... 
 Amúgy Mindenben példa értékűen dolgoztak a Diablo- folytatáson.. A késleltetések, a textúrák, a Grafika, a tartalom, átvezetők, hangok... Pár apróság van benne hibaként, ami kezdésnél elfogadható. Bárcsak minden mai játék így készülne el.
- 
			
			  Yutani nagyúr válasz  huskydog17
							
							
								#46650
							
							üzenetére huskydog17
							
							
								#46650
							
							üzenetéreNocsak, lehet jól is implementálni az FSR-t? A Cyberpunk 2077-ban nem sikerült, máshol meg igen? Csak akkor miért a CB2077-et hozzák itt fel némelyek példaként, hogy milyen szar az AMD meg az FSR?   
- 
			
			  huskydog17 addikt Diablo IV - ComputerBase Benchmark Egy újabb olyan cím, ahol a felskálázó eljárások brillíroznak és szebb képminőséget nyújtanak, mint a natív felbontás. Itt sikerült az FSR 2-is jó minőségben implementálni, ami viszonylag ritka. 
 A sebességgel nincs gond, az új motor nagyon gyors, viszont kell alá VRAM bőven. 8 GB talán éppenhogy elég 1080p-hez, de 4K Ultra-hoz 16 GB az ajánlott. Ultra-ról High-ra történő váltás óriási grafikai visszalépést jelent, a textúrák gigantikus különbséget mutatnak a presetek között. E miatt a játék Mediumon már nagyon ronda.
- 
			
			1440P-n elérhető a VRR/ Freesync/ gsync 144 Hz 32 " ban és ezért 115 ezret kifizetsz míg ezért 4 K ban közel 400 ezret kiperkász hogy meglegyen a magas képfrissités is. 
 Az 1440P a legnépszerűbb felbontás magas frekvenciához mostanában szerintem a 4 K magas ára és jóval nagyobb hardverigénye miatt egyelőre biztos, hogy így is marad.
 Az 1440P-t de az enyém amúgy tudja( Philips OLED 706) meg az LG Tv -k C2-C1 tudja meg azok a Tv-k amik monitor módban képesek működni.
 Xbox már több éve támogatja.
- 
			
			  Egon nagyúr Nyilván mindenkinek van valami kattanása, de a 1680x1050 és az 1440p között párhuzamot vonni, az minimum erőltetett. Míg az előbbi tényleg egy köztes felbontás, addig az utóbbi a 720p-nek pont a duplája, és mint ilyen, több szempontból is jónak tekinthető. 
 Btw én is 1280*1024-ről váltottam full hd-re (19 colról 24-re), csak éppen 1920*1200-ra, hogy ne legyen akkora a kontraszt a korábbi "kocka" monitoromhoz képest (5:4 képarány ugyebár), majd arról nyergeltem át 1440p-re (27 colon). Ennél nagyobb jó ideig nem lesz: 27 colnál nagyobb monitor nem nagyon fér el, ekkora képméretben meg nem fogom magam szivatni 4K-val (arról nem is beszélve, hogy inkább tolom 1440p-n 144-166 fps-sel, mintsem 4K 60 fps-sel).
- 
			
			  gV őstag na, nem vagyunk egyformák. bennem pl. fel se merült anno a GTX 680 lecserélése amíg nem jött a 1080 Ti, ami már bírta a 4k-t. az 1440p az nekem olyan mint a 1680x1050, nem létezik. van ismerősöm aki beiktatta még a Full HD-ra váltás előtt, én 1280x1024-ről egyből 1920x1080-ra váltottam. TV-ben nem is tudom van-e, de most megnéztem az árukeresőn, nincs ilyen felbontás opció. Sony is csak nem rég tette a PS5-nél (tavaly szeptember) elérhetővé. 
- 
			
			  bobalazs nagyúr https://www.youtube.com/watch?v=y3uh7s3Scuo How Graphics Cards are made 
 Biztos feszengtek a dolgozók hogy jó munkásemberként látszódjanak 
- 
			
			Igen mert aki FHD.-n tolja egy olcsobb kártyával annak ne fér bele hogy high legyen a textúra Ultra helyett, úgy nem élvezetes a FHD játék.  ? [link] [link] ? [link] [link]
 Én személy szerint játszanék 1440p-n medium textúrával, mint FHD-n Ultraval.
 Amúgy 3080 már szinte zeró újan, de használtan garanciával közel sem 800 dollár az ára a 6700XT meg nem 3080 teljesítményben. Itt az aprón még 1 év magyar garival 170 ezer foritnért van Asus TUF és onnan felfele meg zsibvásár.
- 
			
			  gV őstag válasz  Raymond
							
							
								#46634
							
							üzenetére Raymond
							
							
								#46634
							
							üzenetére3060-ról olvasd kicsit tovább, ezt mondják: 
 A GeForce RTX 3060 with 12 GB is also recommended to a limited extent, which offers enough memory, but is a little weak for the latest titles
 4070 a táblázatban szerepel, külön nem emlékeznek meg róla, talán mert jön a 16GB-os 4060 Ti
- 
			
			  huskydog17 addikt válasz  Busterftw
							
							
								#46633
							
							üzenetére Busterftw
							
							
								#46633
							
							üzenetéreÉs az sem, hogy "More memory matters" - élt kb. 1 hónapot 
 RTX 4070 launch-nál fontos volt a több VRAM, most már nem az.  
- 
			
			  gV őstag Itt tartunk   
 Recommendations for Full HD
 Graphics cards with 8 GB are no longer enough for modern games – especially not if you don't want to nervously display the VRAM load with every new game in the future. As a result, and in view of the recent significant increase in the requirements of the games, the new recommendations for unrestricted Full HD enjoyment are at least a GeForce RTX 3080, GeForce RTX 4060 Ti with 16 GB (which will not be released until July), a Radeon RX 6700 XT or a Radeon RX 7900 XT.
 These are undoubtedly fast graphics cards, which are not absolutely necessary for 1,920 × 1,080, but only from these there are more than 8 GB of VRAM. [link]
 $800-os kártya ajánlott 1080p-re
 másik 3 is sorrendben kifutott, még nincs és amikor lesz $500-ba fog kerülni, kifutó
- 
			
			válasz  huskydog17
							
							
								#46630
							
							üzenetére huskydog17
							
							
								#46630
							
							üzenetéreMivel ez a legolcsóbb AV1 enkóder kártya és játékra valljuk be nem igazán jó (RX6400-1650 szint) ezért tekintek rá úgy mint egy igen olcsó munkakártyára. 
 PCIE kompatibilis minden irányból. Azaz 1x slotba is rakhatsz 16x-es kártyát, és 16x-be is 1x-eset, nincs jelentősége (sávszélben persze van, illetve elvben van olyan hogy 1x slot max 25w de gyakorlatban mindegy mert a 4x-8-x16x pineken nincs táp csak adat)
 Én 8x slotba raktam az A380-ast.
 Összerakott gépeken valóban nem jellemző de ha valaki otthonra mondjuk dell, hp, lenovo stb gépet vesz ott simán találkozhat a 16x slott mellett 4x-8x slotokkal amelyek vége ki van vágva hogy belemenjenek a 16x kártyák is. Worstationoknál alap hogy több slot van, bussiness desktopon inkább kivágott végű 1x-4x slotok vannak pluszba. (pl optiplex)
 Korábban is elég sok 8x kártya volt pl:
 https://www.techpowerup.com/gpu-specs/geforce-gt-630-rev-2-pcie-x8.c2396
 ma meg talán még több is van, de lehetséges hogy valami tápszabvány miatt kell 16x slotosnak lennie meg akkor is ha nincs bekötve rajta semmi.
 Egy slotos kártya nem feltétlenül hangosabb mint a két slotos kártya. Nézz/halgass meg egyszer mondjuk egy Quadro M2000-est ami már ilyen 20eft-os kategória (amúgy a legolcsóbb VP9 képes kártya tehát youtube/netezni talán ez a legolcsóbb megoldás ha nincs intvga, a másik 1030GT ha van 20eft alatt)
- 
			
			  huskydog17 addikt válasz  MasterDeeJay
							
							
								#46629
							
							üzenetére MasterDeeJay
							
							
								#46629
							
							üzenetéreTudtommal konzumer vonalon nem nagyon találkozni 8x PCI-E foglalattal, az alaplapgyártók nem alkalmazzák, az inkább szerver vonalon használatos. Én legalábbis még sosem találkoztam olyan otthonra szánt alaplappal amin 8x csati volt. 16x, 4x és 1x slotokat szoktak alkalmazni a konzumer vonalon, így nagy valószínűséggel emiatt használnak minden 8x VGA-n 16x fizikai csatlakozót, hogy 100%-ban biztosítva legyen a kompatibilitás. 
 Nyilván lehetne egy slotos is, csak akkor valamelyest hangosabb lenne.
- 
			
			válasz  huskydog17
							
							
								#46628
							
							üzenetére huskydog17
							
							
								#46628
							
							üzenetéreÚgy értem hogy fölöslegesen 16x slot hosszú amikor 8x lehetne. AV1 encode-ra, munkára másodlagos kártyának inkább 8x vagy akár csak 1x kártya lehetne és akkor nem foglalná a 16x helyet. (Bár ki szokták vágni a 4x-8x stb slot végét hogy beférjen 16x-es kártya workstationbe) Ezt nem nevezném aprónak (ebben a kategóriában), vastag kártya ez (Asrock A380-asom van az ugyan ilyen csak tápcsatival). 
 Nekem volt nem egy egyslotos kártyám, nem voltak hangosak sem (Quadro szériában a kicsi modellek szinte mind egy slotosak azaz 400-600-1000-2000-3000-4000 modellek de ugyan így AMD-nél is igen sok egyslotos kártya van ennél jóval nagyobb TDP-re)
- 
			
			  huskydog17 addikt válasz  MasterDeeJay
							
							
								#46627
							
							üzenetére MasterDeeJay
							
							
								#46627
							
							üzenetére8 PCI-E sáv van kivezetve/bekötve a képek alapján. 
 Szerintem a dual slot rendben van ilyen apró kompakt, 1 ventis hűtő esetén.
 A PCI-E tápcsati nélkülözése valóban üdvözlendő.
- 
			
			válasz  huskydog17
							
							
								#46626
							
							üzenetére huskydog17
							
							
								#46626
							
							üzenetéreBiostar A380. Maga a márkáról nekem jó véleményem van, volt pár lapom tőlük és igen jók voltak. 
 Tápcsati nincs, az jó.
 PCIE 16x fölöslegesen van kivezetve ha csak 8x a kártya. (vagy táp miatt kell neki?)
 Megint ez a fölöslegesen túlnagyított műanyag vacak a borda elött, ilyen kategóriában nem kell a fölösleg műanyagként sem.
 60-70w-os a kártya, fele ekkora de jobb minőségű hűtés kellene rá.
 Azaz az A380-asnak egy slotosnak kellene lennie.
 Illetve jöhetne az A310-es modell 1x pcie-vel low profile-ban.Pontosabban minden ilyen kategóriájú kártyának eleve egy slotosnak és/vagy low profilnak kellene lennie, mivel pl az rx6400 ellenfele amiből van low profile (mondjuk az egy szerencsétlen kártya). 
- 
			
			  huskydog17 addikt Biostar is another company to offer AMD, NVIDIA and Intel ARC GPUs Companies that offer AMD, Intel, and NVIDIA GPUS: 
 Biostar
 Gigabyte
 MSI
 AcerEgy újabb jó hír, a belépés mindig jobb, mint a kilépés.   
- 
			
			válasz  MasterDeeJay
							
							
								#46624
							
							üzenetére MasterDeeJay
							
							
								#46624
							
							üzenetéreAzt akarod mondani, hogy egy új 24pol filigrán kontaktos csati piacra erőltetése, olcsójános kontaktos adapter kábelek, és a rossz design + nehéz csatlakoztatás esetén a felhasználók okolása nem a megfelelő út egy új VGA tápcsatihoz? Nahát ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)  
- 
			
			válasz  Devid_81
							
							
								#46608
							
							üzenetére Devid_81
							
							
								#46608
							
							üzenetéreEzt a fajta megoldást hotswap szervertápokon használják persze szélesebb formában több ezer wattokra is. Vissza a gyökerekhez, legegyszerűbb megoldás de több rézre van szükség mint a sima csatiknál lehet hogy 50 centel többbe kerül és nem kell hozzá seregnyi fejlesztő mivel már 70-80-as években is ilyeneket használtak. 
 Elromlani sem igen tud (elkopni esetleg de az elég extrém), szóval egyértelműen nem jó földi halandó usernek.
 Ide az RGB kell meg a hajszálvékony kábel és alulméretezett csati de azért úgy hogy a garanciaidőt egy nappal meg bírja haladni. Asztali gépeken leginkább talán az ISA csatira hasonlít.   Ha kellően széles akkor bőven jó lehet 1000w+ kártyákra is. De úgy is el fogják valahol cseszni. 
 Alaplapra én nem raknám mert akkor az lesz a gyenge pont. Sima vastagabb 2x4pin kábelre ráforrasztani jó széles rézzel azt jónapot.2x4pin EPS is elbír 332w-ot és cseszekedünk ma napig 2x6 2x8 pines vackokkal a kissebb kártyákon. 
- 
			
			válasz  huskydog17
							
							
								#46622
							
							üzenetére huskydog17
							
							
								#46622
							
							üzenetéreNem 100%, de a redditszálon most boncolgatják, hoyg a Nixxes srácok azt írják a csúcs Pc től a Steamdeckig mindenre tervezik 
 Ebből gondolom, talán a D.S. támogatást meghagyják, átültetik. Aztán meglátjuk, valójában úgy néz ki felesleges.
 Amúgy úgy néz ki az Nvidiás szivárogtatási lista valóban jó vol t 2 ével ezelőtt:[link]
- 
			
			  huskydog17 addikt Arról nem tesznek említést, így nem venném biztosra, hogy használni fogják. 
 Akár használni fogja a játék, akár nem, erre a PC portra piszkosul kíváncsi leszek, illetve nagyon remélem, hogy jól lesz összerakva, mert ez a játék az eddigi hulladék portokkal ellentétben már érdekel is.  
- 
			
			  HSM félisten 
- 
			
			  PuMbA titán Nem fog kelleni DirectStorage, ugyanis tudjuk már jó ideje, hogy egy játék sem igényli (még)  Anno leragasztotta a Digital Foundry a külső Gen4-es PS5 SSD érintkezőinek egy részét, amivel így 1700MB/s-re csökkentették a sebességét a PS5 saját diagnosztikai mérése alapján és nem lettek akadozások egy játékban sem, tehát a Ratchet and Clank-ben sem. Majd talán a konzol életciklusa végén egy igazi next-gen cím kihasználja a konzolokban lévő hipergyors adatmozgatást. Anno leragasztotta a Digital Foundry a külső Gen4-es PS5 SSD érintkezőinek egy részét, amivel így 1700MB/s-re csökkentették a sebességét a PS5 saját diagnosztikai mérése alapján és nem lettek akadozások egy játékban sem, tehát a Ratchet and Clank-ben sem. Majd talán a konzol életciklusa végén egy igazi next-gen cím kihasználja a konzolokban lévő hipergyors adatmozgatást.
- 
			
			válasz  huskydog17
							
							
								#46613
							
							üzenetére huskydog17
							
							
								#46613
							
							üzenetéreA Directstorage technológiával is, kíváncsi leszek, hogy működik.  
- 
			
			válasz  Devid_81
							
							
								#46616
							
							üzenetére Devid_81
							
							
								#46616
							
							üzenetéreÉn már annak is örülök, hogy egyre minőségibb légkavarók kerülnek a kártyákra - a korábbi airflow helyett jól látható pressure irányba mozdulás, és a külső gyűrű is üdvözlendő. 
 Visszanézve az éveket, az elején elég erősen a design uralkodott, aztán valakinek eszébe jutott, hogy effektív is lehetne a hűtés.Valóban lehetne már végre máshova tenni azt a tápcsatit, de épp most megyünk a kisebb PCB irányba, így hacsak nem az alaplap felé tesszük, nem sok más opció marad. (Nem fognak miattunk hosszabb NYÁK-ot rátenni a gyártók, mert az $$$) Az Asus cuccra: tetszik, és a betáp is jól megválasztott helyen van, de sajnos hülyeség az egész. 
 Hacsak nem spéci vastag rezes struktúra ($), hanem a standard 35um, akkor jó nagy hőveszteség lesz ott (12V@30...60A -> ~5-10W), hiába a kis táv a tápcsati és VGA betáp között. Ez (is) jól fűt majd minden alá.
- 
			
			  Devid_81 félisten Jo lehetne a VGA-kon is valahol mashol logikusabban elhelyezve a tapcsatlakozo es akkor ezt lehetne mellozni. 
 De sajnos senki nem akarja elengedni a mostani, mar nem praktikus verziot.Sott akar lehetne a PCB alul a VGA-kon vegre es a tetejen az 1kg+ hutoborda. Igazabol valami valtozas nem artana, mert a jelenlegi koncepcio (mar) nem f@sza.  
- 
			
			  huskydog17 addikt Hoppácska! Ratchet & Clank: Rift Apart - Features Trailer | PC Games Most már hivatalos. Jön a PC port és a Nixxes készíti, így végre nagy valószínűséggel ismét egy jó PC portot fogunk látni. 
 DLSS 3, FSR 2, XeSS támogatás, RT Shadows és RT Reflections, NVIDIA Reflex és DLAA támogatás. Lesz itt minden.
 A sok katasztrofális PC port után itt az ideje, hogy a mesterek ismét megmutassák hogyan is kell jól PC-re portolni. Ha ők nem tudnak jó PC portot csinálni, akkor senki. Reméljük ez a port már jó lesz. Figyelembe véve, hogy a Spider Man portok nagyon jók lettek (továbbá a Nixxes-nek van a legtöbb tapasztalata PC portolás terén), így bizakodva várom.
- 
			
			Egy szerintem érdekes tweet. Itt hagyom. Nem akarok politikát behozni, de érdemes megnézni, főleg az utóbbi 5 évet. Durva.  
 [Ranking of the countries that "produced" the most engineers during the last 30 years.]
- 
			
			  Devid_81 félisten ASUS Shows Off Concept GeForce RTX 40 Graphics Card Without Power-Connectors, Uses Proprietary Slot     Erdekes koncepcio, de sokkal jobb lenne ez mint a sok h#lye kabel mindenfele a VGA tetejen. 
 Persze majd meglatjuk a user alpha teszteken, hogy ez mikor es hol gyullad ki vagy olvad el.
- 
			
			  Petykemano veterán FSR2 és DLSS2 összehasonlítása egy a videoenkódolás minőségét értékélni hivatott szoftver, a VMAF segítségével. Elég érdekes [link] 
- 
			
			válasz  Petykemano
							
							
								#46605
							
							üzenetére Petykemano
							
							
								#46605
							
							üzenetéreValószínűleg igen,de az a 10 % magával rántja azokat is akik csak üzleti megfontolásból állnak bele. 
 Ez történt az utóbbi 6 hónapban : 
 És az utóbbi 5 napban nőttek 20 % ot ,mikor bejelentették, hogy plusz megrendeléseket intéztek TSMC felé a nagy kereslet miatt, ez pont elég volt ahhoz hogy az egész piac ráugorjon .
 AZ Nvidia az utóbbi 6 évben 4x duplázta meg a részvényeit a vételi mélypont árhoz képest.
 Ha valaki 6 hónapja megvette 168 dolcsiért a lent lévő részvényt az utóbbi 6 év trendje alapján szint biztos lehet benne hogy éven belül jókora nyereséggel eladható. Azaz az Nvidia az egyik legjobb és biztosabb gyors és nagyhozamu befektetésnek minősül mélypont vásárlásnál ,immáron sokadszor bizonyosodik be.tehát hosszú távon abból nőnek hogy bezuhannak néha 
 AMD folyamatosan lassan növekszik, ez látszik náluk.
 Ez, ami Nvidiánál zajlik, hosszú távon nem engedi bezuhanni a vállalat részvényeinek árát és nagyon könnyen eladható, nagy kereslet van rá. azaz a legközelebbi mélypont szinte biztosra vehető, hogy nem 168 dollár lesz hanem ennél jóval magasabb és ez így zajlik náluk már 1999 óta, de szigorúan véve 8-10 éve. Ezzel növekszik ennyire a piaci kapitulációjuk. Ha az ARM biznisz összejött volna , most nem tudom hol tartanának, valószínűleg ajánlatot tennének Intelre( természetesen vicceltem). 
 A többi cég kb bottal üti a nyomát marketing szempontjából, ahogy befolyásoljak a tőzsdét.
- 
			
			  Petykemano veterán Ez a részvényárfolyam változás annyit jelent, hogy a részvényvásárlóknak mondjuk 5-10%-a azt gondolja, hogy az AI nagyon jó üzlet lesz, sokat lehet rajta majd keresni, tőzsdézők fennmaradó 90-95%-a pedig azt, hogy az AI által keltett tőzsdei hullám lesz nagyon jó üzlet, amin sokat lehet majd keresni. 
- 
			
			  huskydog17 addikt válasz  Yutani
							
							
								#46603
							
							üzenetére Yutani
							
							
								#46603
							
							üzenetéreÍgy van. Azért az durva, hogy még az Intel technikája is jobb képminőséget ad, mint az FSR 2.1, miközben pont az XeSS jött utoljára a három eljárás közül. 
 Sajnos nagyon sok játékban shimmeringgel az FSR, érdemes megnézni a DF tesztjeit is, azokban is tökéletesen látszik, hogy a játékok többségében az FSR képminőségben meg sem tudja közelíteni a DLSS-t. Nagyon sok példát lehetne felhozni erre.
- 
			
			  Yutani nagyúr válasz  huskydog17
							
							
								#46601
							
							üzenetére huskydog17
							
							
								#46601
							
							üzenetéreKépen nem látszik rossznak az FSR sem, de amint a videót nézed, látszik, mi a baj vele. Ha ezt a shimmeringet és flickeringet megszüntetnék, nem lenne (sokkal) rosszabb az XeSS-nél. Szerk: FSR 2.2 teszt van fent a TPU-n Dead Island 2 és Jedi Survivor játékokkal, ott nincs ilyen shimmering és flickering gond, vagy minimális, szint alig látható. Szóval a Kiberpánk nem képviseli a legjobb minőséget FSR tekintetében. 
- 
			
			  huskydog17 addikt Cyberpunk 2077: XeSS 1.1 vs. FSR 2.1 vs. DLSS 3 Comparison Review - TPU Csak a szokásos forgatókönyv: képminőség terén a DLSS és XeSS jó, az FSR 2.1 továbbra is versenyképtelen. 
 DLLS 3 FG képminősége kiváló.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Intel Core i5 3470 confidential Ivy bridge Quad Core
- Samsung Galaxy A33 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3263, 100% Akkumulátor
- Honor Magic5 Pro Green LTPO 120 Hz, 50 MP triplakamera, 66 W gyorstöltés 12/512 GB
- Bomba ár! Dell Latitude E5440 - i5-4GEN I 4GB I 320GB I 14" I HDMI I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
 
								 
							 
								 
							 
								 
							 
								 
							 
							 
								 
								![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif) 
  
								 
							 
								 
								
 
							 
								 
								 
								 
								
 
							 
  
								 
							 
								 
  
								 szerintem nagyon ütős.
 szerintem nagyon ütős. 
 
								 
							 
							 
							 
								
 
								 
								 
							

 
								 ?
 ?  
							 
  
  
							 
							

 
							 
								
 
  
								




