Hirdetés
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- urandom0: Száműztem az AI-t az életemből
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- hcl: Poco F2 Pro facepalm
Új hozzászólás Aktív témák
-
huskydog17
addikt
Megjelent a Star Wars Outlaws hivatalos gépigénye. Sok tech oldalon fent van, itt az egyik példa, ahol átláthatóan összegezték és rögtön egyértelműsítették a render felbontást is, merthogy az Ubi upscalinget ajánl Quality preset-tel. Igen magas gépigénye van, ami abból a szempontból nem nagyon meglepő, hogy ugyanazt a Snowdrop motort használja, mint az Avatar.
Természeten a játék hivatalos honlapján is fent van már.
Technikai szempontból érdekel a játék, hogy mit fog tudni, főleg, hogy mennyit tesz majd hozzá az RTXDI. -
Devid_81
félisten
-
válasz
dominating
#47696
üzenetére
Nekem sem igen, pedig Intel/ Nvidia kombóm van. Talán egyszer töltöttem az utóbbi 1-2 évben.
-
Raymond
titán
válasz
Yutani
#47691
üzenetére
Az van hogy hiaba hasznalnak AMD-s GPU-kat is ha az NV-bol sokkal tobbet hasznalnak. 2006 kozepe ota, tehat 18 eve az AMD konzisztensen kevesebb dGPU-t szallitt negyedevenkent mint az NV, 2014 ota jelentos lemaradassal:
Ezen kivul ott van az is hogy a Steam-ben lathato gepek jelentos resze gamer noti, itt az AMD gyakorlatilag nincs jelen, az szinte mind NV. A covid alatt volt 1-2 ev amikor volt AMD GPU-s gamer noti is a 6000-es sorozattal, de az is csak egy mareknyi modell es rovid ideig, nem oszt nem szoroz a komlett bazist figyelembe veve. -
Yutani
nagyúr
válasz
gejala
#47690
üzenetére
De amiket valaki leváltott, azt valaki más megvette és betette a gépébe, nem kerülhetett minden AMD a polcra. Bár nekem is van egy 6600K gépem RX 480-nal, be sem volt kapcsolva egy ideje, csak az NV-s fő gépem használom. Múltkor volt Steam Survey felkérő, csodálkoztam is, mert nagyon régen volt nálam utoljára.
-
gejala
őstag
válasz
Yutani
#47689
üzenetére
Itt csak Polaristól kezdve vannak benne a 10%-ban.
500-as széria sokáig elérhetetlen volt a bánya miatt, Vega/Fury sose volt népszerű, 5700XT-től meg tömegesen szabadultak meg a vevők, miután az első félévben vállalhatatlan volt a driver.
Az ilyen 460/480/5600XT kártyákról meg mostanra rengetegen váltottak 3060-ra vagy másra. -
Yutani
nagyúr
Nem. Arról van szó, hogy az ÖSSZES valaha kiadott AMD kártya (HD sorozatok, R sorozat, RX 400/500, Vega, RX 5k/6k/7k) száma a Steam usereknél nem éri el még a Turing kártyák összmennyiségét sem. Ez az, amit nem tudok elhinni, és nem azért, mert szegény AMD.
Nem tudom, így jobban érthető?
Szerk: Csak abban az esetben tudom elfogadni, ha az AMD sosem adott el 10%-nál több kártyát, mert akkor nem is lehet több a usereknél arányaiban. Vagy valamiért a Steam userek az NV kártyákat részeítik előnyben.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Yutani
#47683
üzenetére
A tényleges darabszámok minden gyártó vonatkozásában majdnem annyira titkos adatnak számítanak, mint például az orosz-ukrán háború emberi és anyagi vonatkozású veszteségei. Mindkét esetben főleg másodlagos és harmadlagos adatforrásokból próbálhatunk következtetni a valós helyzet állására.
Ebből következően mindenki csak különböző származtatott adatok közül választhat egy neki szimpatikusat, és aztán azt hozhatja fel a saját véleményét alátámasztásaként.A Steam adatai – még ha a saját területével kapcsolatban pontosnak is tekintjük – például a nagyjából 100 milliónyi aktuális generációt képviselő konzol, valamint a legalább 150 milliónyi eggyel korábbi generációt képviselő konzol teljesen kimarad abból a halmazból, míg a mai játékokban már erőteljesen kompromisszumos Maxwell/MX/Pascal/GTX-16 GPU kártyákat beleszámolja. Az a 250 millió egységnyi AMD-eredetű konzol-GPU például alighanem az Ampere körcikk méretét is meghaladná, és máris teljesen más képet mutatna az eloszlás, amivel a fejlesztőknek számolniuk kell piacként.
De ugyanígy hiányzik a mintavételi körből a Steam Deck és a Nintendo Switch is, ami megint valószínűleg erősen megkavarná az eloszlási arányokat. -
Igen erről beszéltünk már régebben,de szerintem raszterben sincs annyira jelentős előnye az AMD-nek, mint RT terén lemaradása. Én Computerbase teszteket szoktam nézni.
Tuning nélkül, mert az szilícium lottó, arra alapozni igen nehéz, bár én is tettem már ezt és be is jött, a 3080 12 GB esetén. -
Jacek
veterán
E max akkor igaz ha RT teéjesitmenyt nézünk, ha rasztert akkor jóval olcsobb az AMD.
Ez nem AMD vs NV, aki olcsobban akar raszterben jó kártyát nem spur memoval vehet AMT, aki DLSS és RT-ben jobbat akat NV de drágább lesz.
Én mindig nettóban beszélek de ugye brutttóban az még több egy 7900GRE 30-40e HUF al olcsóbb mint egy 4070S.
Igaz én tuningot is nézek ahol GRE kb 15%+ a 4070S meg 5-6%+ csak.Mindenki eldönti it akar ha 16Gb lenne a 4070S nem lenne kérdés.
-
válasz
Yutani
#47683
üzenetére
"Egyszerűen nem tudom elhinni, és nem tudom, hogy ti, többiek meg hogy tudjátok ilyen magától értetődőnek venni."
nem értem mit vársz? Mit kellene tenni?
Remélem nem térünk vissza ahhoz az időszakhoz hogy támogassuk a kisebbet, mert az AMD egy giga cég óriási bevétellel és profittal.
Jelenleg az Ada kártyákat ugyan annyiért vagy akár olcsóbban, nagyobb választékban érheti el a vevő. Kevesebbet esznek ,gyorsabbak RT ben, támogatnak egy rakás ficsőrt generációkra visszamenőleg. Nincs piacfordító lehetőség egy AMD kártyában sem. Ezzel nem azt írom, hogy rosszak természetesen, csak pár Giga Vram önmagában, főleg a Super generáció megérkezésével nem elég semmire. -
gejala
őstag
2024 júniusi Steam Survey alapján így állunk most:

Ampere durván feljött a bányászláz ellenére is, de Lovelace is több van, mint AMD összesen.

-
gV
őstag
DLSS+FSR FG+Reflex nem megy [link]
én eddig is csak azért örültem a DLSS FG-nek, mert így bekerül a Reflex is az adott játékba, de aki RTX 2000/3000-el használta volna az AMD megoldását, annak rossz hír. -
Minek vered ezért a fejed a falba ?

Igen, látom sajnos, nagyobb baj van mint elsőre tűnik. Közben láttam róla jó pár videót, például ezt : [link] linkeltek másik topikban is, így van ahogy írod abszolút, instabil lesz a rendszer, hol a memóriával hol a feszültséggel egybekötve ráadásul most már egyre több hardveres és szoftverest környezetben előfordul.Busterftw: Szerintem akkora lemaradása van Intelnek a Ryzennel szemben hogy igazából miattam pakolhat bele újdonságokat ha közben ilyen magas fogyasztás és ilyen hibák társulnak mellé eszembe se jut rájuk nézni. Az AMD messze túlmutat most rajtuk minden téren. Ezek ráadásul azért nem kis hibák, AMD-t már szétkapták volna ezért, Intelt is jól seggbe kell rúgni.
-
Busterftw
nagyúr
Én ArrowLake-re kíváncsi vagyok, nyilván 12600k-ról 13th-14th gen amúgy sem érdekelt, hibák ide vagy oda.
Elég sok mindent bepakol most az Intel, új node, powervia, ribbonfet, szerintem én ezzel váltom a DDR4-et.
Nekem AMD pár zen generáció után unalmasnak tűnik.
Ami nyilván pozitív is, de na. Most az Intel tűnik érdekesebbnek. -
HSM
félisten
Csak a lényege nem ment át a mondanivalómnak...
A lényeg pedig az, hogyha INSTABIL a CPU/Memória rendszer, teljesen mindegy mi miatt, annak lehet a következménye konzisztensen a grafikus driver kifagyása nagyobb számítási terheléseknél.
Márpedig nagyon gyakran lehetett látni már régebben is látványosan szénné hajtott, nagy valószínűséggel nem teljesen stabil rendszereket a panaszkodóknál... -
válasz
Yutani
#47669
üzenetére
Nekem személy szerint eszembe se jutna most Intelt venni gépfejlesztésénél.
Tavaly akartam fejleszteni, -most 12600 CPu van -,de akkor még bizonytalan voltam de most( tényleg most, kb 10 perce) már meg is rendeltem az Asus TUF AM5 deszkát, pár hónap alatt összerakom az új rendszert.
Számomra GPU terén sem rossz a helyzetük, nekem tetszik a 7000 generáció. -
Ez az Intel processzorok energiagazdálkodásának a következménye. Az AMD processzorok és a régebbi Inteleket nem érinti, mint írja is a cikk. Alaplapi BIOS frissítése szükséges hogy megoldódjon a hiba.
Most már a harmadik szotfver ami összeomlik így a 13.-14. Intel generáción.
Kíváncsi lennék itt változott e a teljesítménye a BIOS frissítés után ezeknek az Intel proceszroknak, mert redditen többen írták, hogy igen, csökkent.
Intel nem tudom hogy fog kitalálni ebből a gödörből. -
HSM
félisten
Ha ugyanez az AMD driverével történt volna, akkor most mindenki ujjal mutogatna rá, hogy nem tudnak drivert írni...

Nem győztem írogatni évekkel ezelőtt, hogy a grafikus driver kifagyása ugyanúgy lehet instabil CPU, rendszer vagy tuning következménye is, mint a rossz drájveré.
-
és egy újabb dolog. [link]
While investigating crashes in Warframe we came across a particular series that were not crashing in our code (they were crashing in nvgpucomp64.dll, a component of Nvidia drivers). After aggregating hundreds of reports from helpful players we discovered a pattern: almost all were coming from systems with 13th and 14th generation Intel processors.
Because the crash wasn’t in our code it was hard to guess what we could be doing wrong but as we looked over the reports we noticed that these crashes tended to occur when the graphics driver was working very hard on all CPU-cores. The penny dropped when we realized that this was a particularly power-hungry state for the processor to be in and we were reminded of a recent report from Intel that suggested that a BIOS update might help.

-

( According to @Level1Techs, Intel processors in the analyzed crash database have a 169-fold chance of a decompression error as AMD processors (at Oodle compression of the Unreal Engine 5, normalized for the different shares of AMD and Intel CPUs).[link]
Ez durva.
-
-
Yutani
nagyúr
-
PuMbA
titán
válasz
gejala
#47658
üzenetére
Az UE5-ben lévő beépített felskálázó, a TSR, ahogy a DigitalFoundry videó végén látszik viszont jobb, mint az FSR 3.1 és közel van az XeSS-hez vagy a DLSS-hez. Ez jó hír a Radeon tulajoknak.
HSM: Ratchet & Clank esetén a natív TAA-s kép 1440p felbontásnál ugyanúgy eltünteti a konfettiket, mint az FSR 3.1 Quality módban, a saját gépemen néztem meg. A DLSS Quality jobb képminőséget ad, mint a natív TAA és ez jó pár játékban így van még.
-
gV
őstag
válasz
huskydog17
#47652
üzenetére
ami nekem most már nagyon zavaró, hogy közben evvel tesztelik a Radeont. pl ma jött ki a CB havi GPU-s elemzése [link] amiben ott a Ratchet és FSR-el, de ez így nem igazságos a képmínőséget tekintve. úgy kellene, hogy AMD-vel a natívot nézik, mert úgy összehasonlítható a DLSS adta látvánnyal.
-
huskydog17
addikt
Meglepődtünk? Én nem. Pont erre számítottam, de vannak olyan emberek, akik szerint az FSR 3.1 jobb minőséget ad, mint a DLSS, mert több dolog tűnik el.
Ebben a videóban tökéletesen látszik (más videókban is), hogy valóságban az FSR 3.1 még mindig versenyképtelen a DLSS-el, mindössze most kevésbé rossz.
Jól látszik, hogy az AMD nagyon apró lépéseket tesz az FSR-nél, ami sajnos kevés, mert olyan nagy a lemaradásuk, hogy így sose fogják beérni a DLSS-t. Ahogy Alex is mondta, gyökeres változás kellene, mert a jelenlegi kód nem túl jó, túl nagy a lemaradás még mindig képstabilitás szempontból.Vicces lesz majd nézni, ahogy a Sony saját, szintén FSR-re építő felskálázója jobb minőséget fog hozni, mint az FSR. (Ez nem tény, hanem egyszerűen erre számítok, miután az Intel is elsőre jobb felskálázót hozott, mint az AMD.)
-
válasz
Alogonomus
#47647
üzenetére
"csere megtagadása irányába mozdult, mint az Nvidia annak az olvadós sztorija kapcsán"
A mondamester visszatért. Néha jó lenne ha egy-egy kommented fedné teljes egészében a valóságot. [link]
"Nvidia Official Statements:
"We are actively investigating the reports. We are aware of about 50 cases globally. Our findings to date suggest that a common issue is that connectors are not fully plugged into the graphics card. To help ensure the connector is secure we recommend plugging the power dongle into the graphics card first to ensure it's firmly and evenly plugged in, before plugging the graphics card into the motherboard."
"We are investigating additional ways to ensure that the connector is secure before powering on the graphics card. NVIDIA and our partners are committed to supporting our customers and ensuring an expedited RMA process, regardless of the cable or card used"
"Nvidia has been able to test the cables that were RMA'ed by affected customers. In all of the cases a wear line is clearly visible that indicates the cable wasn't fully inserted into the 16-pin power connector"
"Anybody who has an issue [relating to this] will be taken care of. We'll expedite an RMA"
"Any issues with the burned cable or GPU, regardless of cable or GPU, it will be processed"
Nvidia Official Article: https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5413
GN Updated research:
0.04% to 0.05% failure rate range
Sales source = 125,000 units. Updated GPU sales via 4 board partners
Connector burn count source = 50 units. NVIDIA statement
50/125000 = 0.04% failure rates
GN again showed that the cable could look like they are inserted but not fully seated and you can wiggle it out. This means you need to push the connector more to fully seat it.
GN referred to Tomshardware article talking about a paragraph within the warranty manual that stated it "may" void manufacturer warranty.
GN Confirmed with Nvidia that this is not the case and Nvidia will honor the warranty
GN asked Nvidia about their foreign object debris findings but no confirmation on this side
How to improve the connector -
gV
őstag
Upscaling Face-Off: FSR 3.1 vs DLSS 3.7/ XeSS 1.3 - Has AMD Improved? (youtube.com)
továbbra messze a leggyengébb az FSR. -
Busterftw
nagyúr
válasz
Alogonomus
#47647
üzenetére
Csak a linkelt cikk semmit nem említ a nagy OEM-ekről.
Illetve nehogy azt hidd, hogy ezeknél a vendorknál nincs normális RMA Intel részéről. -
Alogonomus
őstag
Csak míg az AMD pár hét kiderítette és kezelte is az olvadós sztorit az Asus "felpofozásával" együtt, addig az Intel először tagadott, aztán az alaplapgyártókra mutogatott, végül pedig a hírek szerint az RMA ügyek megszaporodása láttán ugyanúgy a csere megtagadása irányába mozdult, mint az Nvidia annak az olvadós sztorija kapcsán.
A károsult elhajtása még működhet is, ha a panaszos egy "bloodsteve69", aki egy az elutasítás miatti dühös reddit poszton túl nem sokat tud csinálni. Viszont egy HP, Dell, Lenovo és hasonlók esetén az elfüstölt CPU cseréjének a megtagadása már egy a jogi osztályok közötti levélváltást eredményezi, ami később hosszadalmas pereskedésbe is fordulhat. Valamint ahogy a cikk is fogalmaz, a prebuilt gyártó inkább a másik processzorgyártó irányába fordul, mert azok termékeivel nincs gond. -
Busterftw
nagyúr
válasz
Alogonomus
#47644
üzenetére
Az igazi kérdés az, hogy mennyi eladott CPU-t érint ez és ebből mennyi az RMA.
Minden más wishful thinking jelenleg. -
HSM
félisten
válasz
Alogonomus
#47644
üzenetére
Na, mert az AMD-nél nem volt erős az AM5 elején a foglalat olvasztós story...
Egyszerűen gyárilag a határig vannak feszegetve a mai CPU-k a nagy versenyben, erre rátesznek egy lapáttal az alaplap gyártók, akiknek az az érdekük, hogy még egy hajszállal gyorsabbak legyenek a másiknál, és már meg is van a probléma.... -
Alogonomus
őstag
Ha ebbe az irányba folytatódik a sztori, akkor az Intel saját maga okozza a saját vesztét az utolsó erős bevételt hozó "bástyájának" a bedöntésével. Persze kérdés, hogy melyik gyártók fordítottak/fordítanak hátat az Intelnek a meghibásodások és döcögős garanciaintézés miatt, illetve az AMD tud-e elég processzort szállítani a nagy prebuilt gyártóknak.
-
paprobert
őstag
Csak lazán kapcsolódik, de szerintem a topikba való:
A Snapdragon X-et Linustechtips élőben tesztelte 30+ játékkal, nagyon jóindulatú hozzáállással.
A játékok fele megy, a másik fele nem indul el. -
FLATRONW
őstag
válasz
Alogonomus
#47638
üzenetére
Egy dologban biztos lehetsz, amikor a 4090 egy Fortnite szerű játékban valamilyen limitbe ütközik, és a 7900xtx a nyakán van, akkor már nem takarékosabb a 7900xtx.
-
Alogonomus
őstag
Az AW2, a CP és a R&C a 3 erős RT-s cím a Geforce oldalán. Amelyik tesztben ez a három játék a tesztelt címek nagy részét kiteszi, ott a Geforce látszólag kiemelkedően erős választásnak tűnik. Ugyanígy lehet játékválogatást találni, ahol a Radeon kártyák tűnnek nagyon jó ajánlatnak.
-
Raymond
titán
válasz
Alogonomus
#47638
üzenetére
"de akár hozhattam volna ezt is, mint váratlanul erős eredményt."
Mitol lenne varatlan? Csak raytraced shadows van a Dirt 5-ben
-
Alogonomus
őstag
Erre gondolok, de akár hozhattam volna ezt is, mint váratlanul erős eredményt. De ez az eredmény is meglepő volt a fele annyiba kerülő és 20%-kal takarékosabb AMD-s kártyától.
Remélem már érted, hogy egy kártya általános értékének a megítélésekor miért nem csak néhány játékban elért eredménye számít, miért veszélyes a cherry picking. Egyik játékban egyik jobb, másikban másik. Egy teszten elért átlagos eredmény pedig attól függ, hogy a tesztelt játékok közül melyik kártyának kedvezőbbek kerültek a válogatásba.
-
gV
őstag
válasz
Alogonomus
#47634
üzenetére
a CP2077 PT-ben sem jobb a helyzet. emellett -meglepetés- AW2-vel játszom ( amúgy a CP2077-el is). lehet ezért erről dobok be tesztet? segitek, igen. MW2 és AC sose érdekelt. TPU-n el se jutott előbbi, hogy teszteljenek vele. ACV-ra meg ránéztem, raszteres játék, egál közeli teljesítmény, nem meglepő. de ugyanebben a tesztben van F1 2021 is ugyanezzel az eredménnyel. 3090Ti/6950XT [link] így fogalmam sincs mire gondolsz.
-
FLATRONW
őstag
válasz
Alogonomus
#47634
üzenetére
Itt inkább az RT-n van a hangsúly.
Ennél a generációnál ezekre a különbségekre lehet majd számolni a jövőben.
Érdekes mód RT mérések esetén pont a játékok átlagolása félrevezető, mert pl. a gyengén terhelő RT megoldások eltorzítják a végeredményt.
-
gV
őstag
Alan Wake 2, a
40904080S 4k-n is gyorsabb mint a 7900XTX 1080p-n,2.1. menet. ComputerBase
[link]
4080S@4k a: 39.2fps/ 1%: 36.4fps
7900XTX@1080p a: 31.5fps/ 1%: 28.6fps
a legnagyobb gond az, hogy a 3080/4080S közti különbség nagyságrendileg akkora mint a 6800XT/7900XTX közötti (kivéve 4k 1%), nagyobbat kellett volna ugrani a RDNA3-al lévén nekik az a 2. RT gen. -
DaVE-1
senior tag
Tudna nekem linkelni valaki core ultra 155H ,185H game teszteket (igp miatt) ahol esetleg a 780m-el van összevetve? Vagy még nincsenek ilyenek nda van? Nem igen találok googleba..
-
Raggie
őstag
válasz
bertapet11
#47626
üzenetére
Ez leginkább a DIY és OEM piac különbsége szerintem.
Itteni fórumos emberek sokszor a DIY piacból indulnak ki és a Mindfactory is arra mérvadó.
A JPR pedig a globális OEM piac által leuralt teljes eladási számokban mérvadó. -
Devid_81
félisten
-
Busterftw
nagyúr
-
Raymond
titán
Valaki irta par hete az egyik topicban amikor a JPR GPU report kijott hogy majd a dGPU lesz erdekes, hat az lett:
NVIDIA Dominated The AIB GPU Market In Q1 2024 With An 88% Market Share, AMD At 12% & Intel At 0%
-
válasz
Valdez
#47620
üzenetére
A hétköznapi emberek nagy többsége szerintem már sokkal több ARM alapú eszközt használ, mint X86 alapút.
ARM-ra ott a droid, ott a telefonod, ott a Tv-d, a media lejátszód. Ha sikerül rá áthozni megfelelő minőségben a Windowst, akkor azt gondolom olyan széles felhasználói kört és hardverréteget érnek el vele, aminél nincs határ. Már akár vizionálok egy Google/ Microsoft ökoszisztémát is egybe gyúrva amúgy.
Az X86 alapú Windows jelenleg nagyon sok embernek már akadályt vagy szükséges eszközt jelent a szoftverek miatt,de nem ragaszkodnak hozzá.
Azt gondolom az MS hosszú távon újra a mobil szegmensben is gondkodik,de most fordítva próbálják meg a dolgot, előszőr legyen kompatibilis az asztali és laptop / hordozható PC az ARM alapú hardverrel aztán mobil szinten elkezdeni nyomulni.
Akkor olyan ökoszisztémájuk lesz mint az Applenak sokkal szélesebb gyártói körrel és fejlettebb játéktámogatással ugyan olyan fejlett hosszú üzemidős laposokkal.
Igazábol onnantól hogy nem X86 hoz lesz kötve a Windows hatalmas lehetőség lesz a Micronak.
Az Nvidiát úgy néz ki sikerül behozniuk onnantól azt gondolom a játék és munka része már csak rövid idő kérdése hogy egyenértékű vagy jobb legyen mint most. Az Nvidia az ARM alapú PC rendszerekkel kulcsszereplő lesz ebben az egészben. -
válasz
FollowTheORI
#47616
üzenetére
Hát az ARM ,Mediatek cpu és az MS windows támogatása nem ezt jövendöli számora.
-
-
Durva...
-
válasz
Alogonomus
#47612
üzenetére
nehéz megmondani az igazságot,de amit leírtál az természetesen biztos, hogy igaz.
Persze hogy nem örül a TSMC a Samsung előretörésének, illetve törekvéseinek,de az Nvidia mindíg elég kemény volt ebből a szempotból, szóval fene tudja. Az biztos, hogy én örülnék, ha a Samsunggal és majd az Intellel is kialakulna egy komolyabb gyártásoi kapcsolata a zöldeknek, mert egy lábon állni azért veszélyes és nem tesz jót a waffer áraknak sem. -
Alogonomus
őstag
Amennyiben igaz a WCCFTech felületén is megjelent állítás, hogy "some related it to the fact that TSMC was also a bit reluctant to see the inclusion of Samsung into the supply chain", akkor az elbukás némileg kikényszerített volt, és az nem is csak a két konkurens cégnek ozozhat gondot, de előrevetíthet egy TSMC-><-Samsung iparági komolyabb feszültséget is, valamint az SK a TSMC stabil hátszelével pofátlanul is árazhat.
-
-
HSM
félisten
válasz
Alogonomus
#47609
üzenetére
Ügyesen zsonglőrködsz a "garantált" és "bármilyen" szavakkal.
Ilyen feltételekkel nyilvánvalóan igazad van, minden más, józanabb esetben lásd, amit írtam.
Részemről a vitát lezártam. -
Alogonomus
őstag
"Jó lenne, ha röviden és tömören átmenne," a nagyobb cache nem egy varázseszköz, ami bármilyen elképzelés mentén tervezett processzor esetén garantáltan jelentős hasznot hoz.
A Broadwell még teljesen más tervezési elképzelés alapján készült, mint amit minimum az Alder Lake óta követ az Intel. Többek között abban biztosan különbözik a mai termékektől, hogy a méltán felemlegetett Meltdown és Spectre sebezhetőséget még aktívan kihasználta a Broadwell kapcsán az Intel.
-
huskydog17
addikt
Nagy valószínűséggel az első FSR 3.1 implementáció, a CB teóriája abszolút logikus, mindenesetre a legjobb FSR implementáció eddig.
FSR FG viszont itt nem túl jó, Radeon alatt pedig katasztrofális. A legjobb képminőséget itt a DLSS/DLAA adja, a játék saját TAA algoritmusa borzalmasan rossz.
FullHD-hoz elegendő a 8 GB VRAM, magasabb felbontáshoz 10 GB VRAM elegendő.Senua’s Saga: Hellblade II - CB Teszt
Szokásos forgatókönyv: legjobb képminőséget DLSS/TSR adja. A játék performance szempontból nagyon heavy annak ellenére, hogy csőjáték ahogy az elődje. Nem maradhat ki az UE-re jellemző shader compilation stuttering sem.
VRAM igény itt is nagyon alacsony: FullHD és WQHD felbontásokhoz elegendő a 8 GB VRAM, 4K-hoz kell már a 10 GB. -
HSM
félisten
válasz
Alogonomus
#47604
üzenetére
Egy dolog kísérletezni valamivel, és egy nagyon másik dolog, amikor van egy a gyakorlatban is jól működő, financiálisan is életképes, sorozatgyártás-képes megoldásod.

Jó lenne, ha röviden és tömören átmenne, a nagyobb cache gyakorlatilag azon tud bukni, hogy vagy nem tudod kellően gyorsra megcsinálni, vagy nem lesz gazdaságos, vagy nem lesz gyártható. Az órajel emelésének nem ez a korlátja, főleg, hogy akármilyen órajelen járathatod külön az L3-at, ha akarod.
Annak idején a Broadwell is kapott egy 128MB-os L4-es verziót, ami az L4 és eDRAM megoldások miatt csigalassú volt cache léptékben, de még így is jelentősen gyorsított az őt alkalmazó 5775C CPU-n bizonyos alkalmazásokban. [link]
Vagy PH: [link] : "Az eredmény kissé meglepett minket, hisz a 128 MB-os L4 gyorsítótárral felvértezett Broadwell, azaz az i7-5775C mindent vitt. Ennek oka egyértelműen az eDRAM-ban keresendő, melyet valamilyen okból nagyon kedvelt a DiRT Rally."
Mégsem terjedt el a megoldás, lásd az első mondatom. Ez is csak kísérletezni lett jó.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Alogonomus
#47604
üzenetére
Szerintem a hirek meg epp arrol szoltak az ArrowLake eseteben, hogy nem lesznek a korabbi generaciokhoz kepest hatalmas kikahercek hajszolva.
-
Alogonomus
őstag
"Intelnél egyszerűen arról van szó, hogy ők nem ebben az irányban kezdtek el fejleszteni, így jelenleg nincs válaszuk/megoldásuk erre a kihívásra."
De pont az a helyzet, hogy egy időben az Intel is a nagy extra cache irányába próbálkozott, és látszólag már nagyon előrehaladott állapotban volt, csak aztán Pat Gelsinger és az átszervezései látszólag elsöpörték azt az irányvonalat. Sőt a hírek szerint a idei Arrow Lake még a HT képességet is elveszíti az architektúra további egyszerűsítése során, hogy cserébe a frekvenciát még tovább emelhessék.
-
HSM
félisten
válasz
Alogonomus
#47601
üzenetére
Amit írsz egyszerűen nem így működik.
Ami kevés és gyors kell legyen, az az L1, L2 a jelenlegi felépítés mellett. Az L3 régóta azért van, mert lassabb, de az nagy. Megnézheted az AMD-nél is, az X3D CCD-s L3 +4 órajel késleltetéssel működik (ez a háromszoros méret ára), amit a nagyobb találati arány bőségesen kompenzál (9ns szemben 11-12-vel: [link] ).Intelnél egyszerűen arról van szó, hogy ők nem ebben az irányban kezdtek el fejleszteni, így jelenleg nincs válaszuk/megoldásuk erre a kihívásra. Mert egy ilyen technológiát az ember nem csak úgy rábiggyeszt a meglévő CPU tetejére....

Kb ugyanúgy, ahogy a Zen2-nél bejött chipletes, 16-magos otthoni megoldásra sem volt válaszuk, amiknek a magjai egyszerre voltak gyorsak és takarékosak is, úgyhogy jobb híján levették a polcról, ami már ott volt, és így született a P+E magos CPU....

Minden más már csak a marketing.
-
Alogonomus
őstag
Te is úgy megfogalmaztál, hogy "megfelelő mennyiségű és sebességű cache"
Az Intel "pörgős" processzoraihoz annyi cache optimális, amennyit azokban kialakítottak. Annál több cache már nem hoz lényeges hasznot, mert a belső adatfeldolgozási folyamatokat eleve a kevés és gyors cache erősségeire építve tervezték meg.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Az SK Hynix elárulta, hogy meddig nem lesz elég memória
- SörcsaPH!
- EU-s vám vethet véget a nagyi temus vásárlási lázának
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Vicces képek
- További aktív témák...
- ASUS RTX 5070 12GB GDDR7 PRIME OC - Új, 3 év garancia - Eladó!
- BONTATLAN ASUS Prime Radeon RX 9070 XT 16GB GDDR6 OC Edition
- 27% - SAPPHIRE RX 7900 XTX Nitro+ 24GB DDR6 Nitro+ Videokártya! BeszámítOK!
- MSI Radeon RX 5700 XT MECH OC 8GB használt videókártya számlával és garanciával eladó!
- ASUS RTX 3080 TUF Gaming , dobozával
- Xiaomi Redmi 14C 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 175 - Lenovo Legion Pro 7 (16IAX10H) - Intel Core U9 275HX, RTX 5070Ti (ELKELT)
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF B760M i5 12400F 32GB DDR4 1TB SSD RX 6800 16GB ZALMAN Z1 Plus Cooler Master750W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 9600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Microsoft Surface Laptop 5 13,5" Fekete i7-1265U 16GB 512GB magyarbill 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest




![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)








