- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Gurulunk, WAZE?!
- sziku69: Szólánc.
- hcl: Kelj fel komám, ne aludjál
- bambano: Bambanő háza tája
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
válasz
dominating #47297 üzenetére
Mert gyorsabb, mint a 4G és ezért több feldolgozással jár, ami pedig több áramfelvétellel a chip részéről.
gejala: Ez oké, de attól még gáz, hogy olyan keveset raktak rá
Nem véletlenül jött a 12GB-os frissítés. A 3070 16GB-os prototípusa is 30 helyett 60fps-sel futtattja a Callisto Protocol-t 1080p maximum grafikán, tehát látszik, hogy hány kártya esetén játssza ezt el az NVIDIA.
-
gejala
őstag
Mintha nem lenne mindegy, hogy 2 vagy 3 fpst kapsz natív 4K-ban... RT-t nem renderel senki 1080p fölött, mert nincs hozzá hardver és nem is lesz egyhamar. 1080p-ben meg nem kell olyan rengeteg VRAM.
Nem is értem, miért tesztelnek DLSS nélkül, Super Resolution + Frame Gen mellett teljesen oké a dolog. -
dominating
tag
az 5g hálózat miért meríti jobban a telefont? nem értek hozzá azért kérdem, laikusként az egy fejlettebb technológia így számomra ez érthetetlen...
-
Egon
nagyúr
válasz
keIdor #47292 üzenetére
4K-ban igen, de 1440p-ben még mindig elég, legalábbis a vram. A 30 fps is megvan...
Ami nem is olyan rossz eredmény, tekintve hogy 60 fps felett egyedül a 4090 van.
Optimalizálatlan fosnak tűnik. Ahogy az alapjátékot is elég sok kritika érte, amikor megjelent, a jelek szerint ez sem az igazi. -
-
CP2077Phantom Liberty Full Pathracing felskálázás nélkül. Egy pár évig jó lesz tesztelni a benchA játék kritikái :
Cyberpunk: Phantom Liberty | Reviews10 - Gamespot
10 - Press Start
9.5 - GamingTrend
9 - IGN
9 - PSX Brasil
9 - TechRaptor
9 - PCGamesN
9 - GamingBolt
9 - Push Square
8.5 - Game Informer
4.5/5 - GamesRadar
4.5/5 - Windows Central
4/5 - VGCMetacritic: 87
Opencritic: 90
redditen teljes rajongás van érte.
Meg is vettem. -
válasz
paprobert #47277 üzenetére
Xess már vagy 60+ játékban van és kiforrott. A legjobb minőség és teljesítményhez persze kell neki Arc mert annak a hardverét használja (pontosabban az ai gyorsító részt)
Összehasonlítás cyberpunkban:
Cyberpunk 2077: XeSS 1.1 vs. FSR 2.1 vs. DLSS 3 Comparison Review
A legjobb persze az lenne ha az összes létező ilyen tech egyből elérhető lenne minden nagyobb játéknál ami kijön.
Starfieldben modderek pillanatok alatt összerakták hogy működjön frame gen is, csak azért mert fejlesztők hanyagul (vagy direkt) kihagyták a támogatást. -
-
paprobert
őstag
Fél szemmel figyeltem csak az XeSS-t, és olyan emlékem van, hogy DLSS2 szinten volt nem egy idei cím esetén, és nem csak ARC-ot használva.
Ha ez téves információ, akkor egyet kell értenem veletek, hogy kell az összes eljárás. De én a "DLSS2"-re nem tudok olyan hévvel fújolni, mint a kényszerített FSR2 okozta képminőségromlásra.
Oké, a framegen teljes hiánya jó érv, meggyőztél.
-
válasz
paprobert #47274 üzenetére
A problémát nem a skálázásban látom, hanem abban hogy minden felskálázásnak benne kellene lennie egy A kategóriás címben ha azonos elven működnek. Itt egyértelmű, hogy Intel miatt van benne egyedül XeSS, tehát megint az van hogy korlátoznak, a szponzorációjukért cserébe ami felháborító egy fos dolog 70-80 dolláros játékokban csillagászati áru hardvereken. Ez nem jó tendencia a jövőre nézve és nem jó üzenetet hordoz.
A jó minőségű XeSS csak Intel hardveren fut a DLSS 3,5 pedig nagyon ellépett mindegyiktől minőségben. nemsokára CP 2077 debüt lesz, de már most Redditen nagyon jó tapasztalatokat írnak a DLSS 3,5 ről azok a szerencsések akik kipróbálhatták.
Az FSR meg ugye hozza a framegent az AMD / Nvidia non Ada széria számára is. Tehát mind az FSR mind a DLSS előnyöket élvez jelenleg az XeSS -sel szemben de nem lesz választási lehetőséged. -
paprobert
őstag
Nem arról volt szó, hogy az XeSS a legutolsó pár címben már ott loholt a DLSS minősége körül(alatta, nem túl messze), még a kompatibilis dp4a kódutat használva is?
Jobb az új DLSS persze, és ideális esetben mindegyik eljárás elérhető, de ha igaz hogy egy koraibb DLSS2 szinten van most az XeSS, akkor túl nagy gond nincs.
-
-
[Assassin’s Creed Mirage PC Requirements Revealed, Only XeSS Supported at Launch]
Nevetséges az egész PC gaming ipar már.
Itt van három nagyon hasonló eljárás, minimális munkával lehet beépíteni őket és tolják a szart az arcunkba.
KI a f.sz fog ez miatt Intelt venni ? -
hokuszpk
nagyúr
star*.* ez a sok csillag na.
nemgondolom, hogy az NV belehackelt egy csillagot, azt gondolom, hogy a dlss igenis generativ ai ( faek egyszeruseggel : keppontokat (ujra)general) es ennek megfeleloen ahogy a gugli emlitette, ez is tud "hallucinalni".
mondjuk ott valoban megbukik az elmelet, ha az adott esetben nemvolt dlss kapcsolva ; vagy az NV deklaralta, hogy a dlss nem generativ ai. ( ha ok aszondjak, akkor elhiszem na. ) -
válasz
hokuszpk #47257 üzenetére
A Starfieldben engedik nem starwarsben és elég komoly nyomás nehezedett az AMD re ez ügyben, tehát valószínűleg mostantól változtatnak az eddigi hozzáállásukon . Ez egy fontos dolog hogy mi miért és mikor történt.
Azt gondoltam humorizálsz amikor írtad a fenti kommentet.
Az AI támogatott DLSS, ami egy felskálázási eljárás hogy tudna beletenni önálló fényforrásokat az Grafikus engin-be játék grafikájához szabott dizájnnal méretarányos modellezéssel?
Gondolod hogy aza normális ha nincs ott fényforrás ami árnyékot vet és az Nvidia belehackelte hogy jól jöjjön ki belőle ? Atyavilág ne már... -
hokuszpk
nagyúr
válasz
bertapet11 #47263 üzenetére
na ez valoban valoban. a kerdes jogos, nemtom.
-
Raymond
titán
válasz
hokuszpk #47259 üzenetére
"nem a gugli hallucinal, hanem a gugli szerint az AI hallucinal."
Igen, de ez a ket szo volt a legrovidebb hivatkozas a linkedre.Ott amirol szo van egy teljesen mas dolog mint a DLSS alltal krealt par pixel. A DLSS nem fog fenyforrasokat es objektumokat oda "hallucinalni".
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
Raymond #47258 üzenetére
anno nem arrol volt szo, hogy a dlss -t trainingelni kell, mert holmi neuronhalo, meg az ai gyorsitokat is azert tettek bele a geforceba, mert ilyen ai alapu tech ?
legalabbis az NV szerint :
"DLSS is a revolutionary breakthrough in AI graphics that multiplies performance"szoval az NV ai az nem "hallucinalhat" olyasmirol, amire egyaltalan nincs trenirozva ?
csak erdeklodom, hogy a konteot tovabbfejleszhessem
*** nem a gugli hallucinal, hanem a gugli szerint az AI hallucinal.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
Raymond #47256 üzenetére
miert, nem ment hetekig a haborgas, hogy jaj-jaj szemet AMD nemlesz dlss a starwarsban ?
szerinted a gugli hallucinal az ai hallucinaciorol ?
szoval ahogy erzed
ugyis mindig mindent is jobban tudsz. -
hokuszpk
nagyúr
"amikor valami "made up" dolgot valaszol (nincs meg hozza a megfelelo statisztikai adata, de ugye mindenkeppen valaszt ad)."
hát a dlss-nek biztos nincs semmi adata a starizeről, ugye itt hetekig azon ment a háborgás, hogy az AMD nem engedi beépíteni, és ha jóltudom egyelőre csak a modderek tették elérhetővé.
-
válasz
hokuszpk #47239 üzenetére
A generativ AI eseten azt nevezik "hallucination"-nek, amikor valami "made up" dolgot valaszol (nincs meg hozza a megfelelo statisztikai adata, de ugye mindenkeppen valaszt ad).
Ma volt egy nagyon jo eloadas/beszelgetes a cegnel az AI-rol, Fernando Lucini-vel, ez is szoba jott. Tobbek kozt ezert nincs kb sehol sem "production"-ben a generativ AI, mas egyebb okok miatt.
-
"his first update is a small hotfix targeted at the few top issues were are seeing. After that, expect a regular interval of updates that have top community requested features including:
- Brightness and Contrast controls
- HDR Calibration Menu
- FOV Slider
- Nvidia DLSS Support (PC)
- 32:9 Ultrawide Monitor Support (PC)
- Eat button for food!We’re also working closely with Nvidia, AMD, and Intel on driver support, and each update will include new stability and performance improvements."
-
zsid
senior tag
válasz
MasterDeeJay #47234 üzenetére
De ha igaz Buildzoid felvetése akkor nálad az i9 2 csatorna és az i9 4 csatorna között mérhető különbségnek kellene lennie.
-
Az ám a gond hogy önmagában a 4 csatorna megléte kevés. Rakás más tényező van.
Az i9 7980xe és a többi nagyobb sokmagos felépítése miatt eléggé ram érzékeny azaz inkább ram sávszél és időzítés érzékeny. TFRC állítása sokkal többet hoz mint maga a többi időzítésé. Ugyanígy IMC órajele is igen sokat számít. Nálam ez már ki van élezve, ramoknál még az időzítésen tudok állítani. Órajelben a 4000 a max, túl sok fesz kellene azért hogy 4200-on menjen vagy szűkösebb időzítésen. Jó persze a 4 csatona 4000-en jól hangzik és sávszél van dögivel de a késleltetés meg magas. Azaz amúgy is magas mert 8 modult használok. (8x16Gb 1Rx4 3200 ECC REG) na igen meg a REG buffer is ad hozzá a késleltetéshez.
Játékoknál szerintem a késleltetés is számít, több magot használóknál meg a sávszél.
De valóban érdekes teszt lenne. -
zsid
senior tag
Ezt még nem láttam linkelve, lehet megmagyaráz néhány Starfield anomáliát és további ihletet ad MasterDeeJay 4 csatornás tesztjéhez:
[link] -
HSM
félisten
"Optimalizáció egyértelműen nem jó"
Ez sok játékban megfigyelhető, sokszor szándékosan így csinálják, hogy maradjon kapacitás a processzorban a háttérfeladatoknak is. Amikor egy CPU-n elkezded a virtuális szálat is terhelni, az mindig a másik szál kárára történik, és onnantól kiszámíthatatlanabb a futás, ami egy "real-time" működésű játéknál nem feltétlen szerencsés. -
válasz
Yutani #47226 üzenetére
Nem tesztelték Intel kártyával, pontosabban nem kapott Intel tesztelési lehetőséget.
Illetve látszólag dx12 a játék valójában szerintem nem teljesen az, tekintve hogy dx11-es kártyán játszok vele éppen notin. (960m ami egy 750ti).Hagyjunk időt kiforrni neki, cyberpunk is hasonlóan azaz még rosszabbul aztán ma már igen jó játék lett szerintem.
-
PuMbA
titán
válasz
proci985 #47224 üzenetére
A HUB mérés jó. Másik topikban tesztelt kollega SMT és magok tiltásával és a játék nem lassult, szóval a játék többszálúsága csak beetetés. 4 magot használ ki rendesen, a többi dísznek van, hiába terheli a játék. Optimalizáció egyértelműen nem jó, miközben az AMD a promó videóban “highly multi-threaded” kifejezéssel etette a népet.
-
válasz
MasterDeeJay #47225 üzenetére
De most ennyi idő után kiadnak egy bughalmazt? Még mindig van lejjebb?
-
válasz
Busterftw #47221 üzenetére
Sehogy nem jó a driver (azaz nyilván elindul legalább), meg maga a játék sem. Egy helyben állva 0 terhelésen is ingadozik az fps. GPU használat össze vissza megy, proci használat szintén totál random az egész. 20-60 fps között megy, de teljesen logikátlanul és kiszámíthatatlanul.
Sem a videókártyát sem a procit nem használja ki.
megeszik:
9-10Gb Vramot
8-9Gb ramot
Prociból 6-7 magot használ de nem 100%-ra.
Nem játszhatatlan de messze van még a normálistól. Szóval várok driverre, patch-re stb.
Grafika meg moddolható, tény hogy gyárilag ez a zöldes shader szerintem ocsmány. Filmgraint/mblurt kikapcsoltam. Xess sem működik még szerintem hardverből.
Crash van jópárszor, felbontásváltáskor azonnal.Majd kiforrja magát.
-
proci985
MODERÁTOR
elszurtak a mereseket, pontosabban pontatlanul mertek amibol tul nagy kovetkeztetest vontak le. szeretem HWunboxedet, de ez most bulvar lett.
1080p highon a 3950X gyorsabb a report szerint, mint 1080p ultran. 5600-5950X eredmenyek is mereshataron belul vannak.
ami lehet egyebkent, hogy X tempoig optimizaltak Bethesdanal, utana jol volt az amugy. open world jatekoknal ez normalis
FLATRONW: FSR ultra quality ami jellemzoen meg nagyon jol nez ki, 1440pben is, legalabbis nativhoz kepest az jo ha kell az a 20% teljesitmeny.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
MasterDeeJay #47222 üzenetére
"Na azért ez már tényleg ronda. "
Amugy sem szep -
-
Busterftw
nagyúr
válasz
MasterDeeJay #47219 üzenetére
Az a tegnapi driver?
-
Raymond
titán
válasz
MasterDeeJay #47219 üzenetére
"Hozzáteszem régi notin is játszható (értsd ~20fps, i7 4820qm, 16gb, Gtx960m)"
Egy R7 5700G-n is de ha a korai impresszionista festok rajongoja vagy (megspekelve a standard anime FPS-el) akkor egy Athlon 3000G-n isLasd itt [link]
-
Érdkes, azért a 8700k se mai, majd beszámolok róla hogy fut a gépemen. Ahogy olvastam ramsávszélre is érzékeny.
i9 7980xe@4.5ghz, 128gb quad ch ddr4 4000, A770 16Gb, de még nincs rendes driver a videókártyához csak olyan amivel éppen elindul de crashelhet és grafikai hibák is vannak.
Hozzáteszem régi notin is játszható (értsd ~20fps, i7 4820qm, 16gb, Gtx960m) igaz mindenféle hack kellett rá hogy egyáltalán elinduljon. -
PuMbA
titán
Lehet röhögni, ultra gáz a CPU optimalizáció
Starfield: 44 CPU Benchmark, Intel vs. AMD, Ultra, High, Medium & Memory Scaling
"I really didn’t think I’d ever see the 8700K beat the 5950X on a benchmark chart for a newly released game. Creation Engine 2 is definitely one of the graphics engines of all time. Amazing stuff."
-
FLATRONW
őstag
válasz
Yutani #47215 üzenetére
Fura dolog ez. FSR még úgy ahogy használható 4k Quality módban, tehát egy 1440p-re képes kártyától kicsivel erősebb kell hozzá.
Nvidia oldalon nincs olyan GTX kártya, ami megüti ezt a szintet, a legerősebb az 1080 Ti ( az 1660 is csak 1070 szintjén van).
Sajnos, nem sajnos, de jelenlegi állapotában tényleg nem tud nekünk az FSR sokat adni. Előbb utóbb viszont váltunk, és akkor szeretnénk használni a DLSS-t, így már most is támogatjuk, hogy mindhárom kerüljön be a játékokba.
-
-
-
Busterftw
nagyúr
válasz
bertapet11 #47205 üzenetére
Erdekes komment:
~250k Starfield players on Steam
~200k DLSS mod downloads -
DudeHUN
senior tag
válasz
Petykemano #47202 üzenetére
A Creation engine még mindig nem tudja például a desktop felbontástól függetlenül állítani a játék felbontását...
-
proci985
MODERÁTOR
nem hasznal RTt a jatek, pure raszter helyzetben kb hasonlo sorrend van mashol is. ld Cyberpunk RT nelkul, a 4080 ott is minden felbontasban lassabb a 7900XTXnel
RThez is kell eroforras, szoval lehet egyszeruen arrol van szo, hogy az architektura egy reszet egyszeruen nem terheli a jatek. vagy belso bottleneck van valahol, de azon driveresen altalaban lehet javitani
-
Petykemano
veterán
válasz
huskydog17 #47192 üzenetére
Így fogalmaztál:
"Az AMD mérnökei viszont itt megveregethetik saját vállukat, ugyanis sikerült elérniük, hogy az RX7900XTX gyorsabb, mint az RTX 4090. Igaz, az általános sebessége a játéknak annyira pocsék, hogy még viccnek is rossz. Legalább majd az AMD marketingesei megveregethetik a mellüket, hogy "a mi kártyáink gyorsabbak Starfield-ben, mint a konkurencia".
[...]
A baráti VRAM igény viszont számomra is kellemes meglepetés, itt sokkal rosszabbra számítottam az AMD-től."A megfogalmazásod számomra azt a benyomást kelti, mintha azért ugyan a Bethesdát okolod, hogy minden szempontból ennyire rossz minőségű lett a játék, de azt, hogy az Nvidia kártyák - kivételesen - alulteljesítenek önmagukhoz, a szokásoshoz képest, ezáltal - kivételesen - alulmaradnak az AMD kártyákhoz képest, azért az AMD-t tartod felelősnek.
Abból szűröm ezt le, hogy ebben a két kiemelt bekezdésben 3x jelenik meg felelősségi kontextusban az AMD márkanév és egyszer a Bethesda.Erre lehet mondani, hogy hát ha az AMD emberei ott voltak, akkor bizonyára van közük/kezük abban, hogy olyan lett az optimalizálás, amilyen és hogy lehet benne szándékosság is.
De ha ezt feltételezzük, akkor akkor ugyanez elmondható a számos TWIMTBP és Gameworks játékról is, ahol az Nvidia emberei voltak jelen?
Ha esetleg tévednék, vagyis valótlanul fedeztem fel soraidban cinizmus és valójában tényleg megdícsérted az AMD mérnököket és marketinget, akkor elnézést kérek.
Szerintem az van, hogy ez egy "Hát ez nem történthet meg!!!" típusú felfújt ügy, ami remek alkalmat teremt arra, hogy rossz színben lehessen feltűntetni az AMD-t.
Bocsánat, elnézést, az Nvidia nem ismert el semmit hivatalosan.
Arra nézve, hogy a Starfield megfelelő driver-optimalizációjához nem volt meg a szükséges dedikált erőforrás MLiD a forrásAmi számomra azért hihető, mert az alulfogyasztás miatt láthatóan nem GPU limitbe ütközve teljesítenek alul, így itt meg lehet majd találni idővel a hiányzó teljesítményt.
Esetleg az vetődhetne fel, hogy nem az Abu által sokat emlegetett CPU limitről van-e szó, vagyis hogy az Nvidia drivernek nagyobb a CPU overheadje. Elképzelhető, hogy a driver megfelelő optimalizálása részben arról is szól, hogy miképp lehet a driver feladatait konzisztens módon többszálasítani és ez nem minden játéknál működik egyformán. Tehát lehet, hogy amikor megérkezik az a driver, ami jobban teríti a munkát a CPU szálak között, hirtelen meglesz a kártyák hiányzó teljesítménye is.
Még annyit tennék hozzá, hogy olvastam egy olyan állítást a játékról, hogy nincs benne brightness control. Nem tudom, hogy ez vajon a játék jellegéből fakadóan van-e így, de aki ezt a megjegyzést tette, olyan módon rótta fel, hogy ha még ez sincs beépítve a játékba (nem is beszélve microlagekről és egyéb polírozatlanságokról) akkor nem csoda, hogy a fejlesztőknek nem volt idejük (büdzséjük) az FSR-on kívül más skálázót beépíteni, vagy más GPU-gyártókkal együttműködni a megfelelő optimalizáláson.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! AMD Ryzen 7 3800X 8mag 16szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Realme 8i 64GB / Normál állapotban / 12 hónap jótállással
- AKCIÓ! Gigabyte H610M i5 13600K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Zalman S2 TG Seasonic 650W
- Bomba ár! Dell Latitude 7420 - i7-1185G7 I 16GB I 512SSD I HDMI I 14" 4K I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest