- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- sziku69: Szólánc.
- MasterDeeJay: Alacsony fogyasztású házi szerver a korábbi projektekből összeépítve
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- bambano: Bambanő háza tája
- Klaus Duran: Youtube AI szinkron
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Life is Strange: Double Exposure [link]
Unreal 5 motort kapott a játék,Lument használnak benne. 8 GB vram elég full grafikán WQHD-n és 10 GB UHD-n .
Elég jól sikerült port lett,de a lumenre nagyon érzékenyen reagál, gyorsan romlik a minősége megjelenített grafikának.
Ami még érdekes hogy az új generációs kártyák ( AMD és Nvidia oldalon is) gyorsabbak az átlagnál az előzőhöz nézve. ( 1440P-n 4070 7 % kal gyorsabb , mint a 3080 és a 7800XT 11 % kal mint a 6800XT) -
Gyuri27
félisten
válasz
Yutani #47995 üzenetére
Én az egész évet nézem. Főleg, hogy a btc 2018 dec 15-én volt a legolcsóbb: 2844 eur. Előtte 5000+. És utána is magasabb.
Ha jól emlékszem a számok is azt mutatják akkor lett "vége" az első láznak.
És ha nem a 2017 q4-től számolom (ami 14.9%-s esés) hanem 2017 q3-tól akkor az esés 17.3%. szemben a 8.9%-s felfutással.
Na de mindenki értelmezze a számokat ahogy akarja. -
Yutani
nagyúr
válasz
#90868690 #47988 üzenetére
2017 Q3-tól 2018 Q2-ig az amd dvga részesedése 27.2%-ról 36.1%-rá nőtt. Ehhez baromi sok vga-t kellett eladni, sokkal sokkal többet mint az nvidia, ekkora százalékos változáshoz.
Hogy tetszik mondani? 100-ból 27 darabról 36 darabra növelte az AMD az eladásait, míg az NV ugyanakkor 64 darabra csökkent. Hogy adhatott el baromi sokat, többet is, mint az NV, amikor az NV még mindig majdnem kétszer annyit adott el? Nem a usereknél lévő mennyiség nőtt 36%-ra, hanem a folyamatosan mért eladási mennyiség aránya, tehát ha az AMD eladott 3,6 millió darab kártyát egy negyedévben, akkor az NV eladott 6,4 millió darabot. Manapság ott tartunk, hogy 100-ból 90 kártya NV, ami a vásárlókhoz kerül, és csak 10 az AMD.
-
Gyuri27
félisten
A negyedévvel nem sokra megy az ember. Mert egy év az 12 hónap. És hiába futott fel némileg mikor közben ott a 14.9%-s csökkenés. Ezzel együtt 2016 q4 és 2017 q4 között lett egy 4.2%-s növekedés. Csak a láz nem ért véget 2017 év végén ha jól emlékszem. Az valamikor 18 vége és 19 elején csöngött le. A 2018-s számok meg azt mutatják, hogy az nv majd 15%-t nőtt.
De nyilván az amd kereste gennyesre magát a bányászokkal.
Részemről befejeztem veletek.
Mert ez nem amd vs nvidia vs intel topik. Hanem mindig mindenben is az amd a szar topik. A hsz-ek 99%-a erről szól. -
fLeSs
nagyúr
Jensen és Lisa helyében mi is eladtunk volna mindent amit tudunk annak akiknek csak tudjuk.
Álszenteskedés ez a vita.
Btw az AMD ezt nyilatkozta [link] -
Egon
nagyúr
-
válasz
Gyuri27 #47989 üzenetére
elfelejtetted gondolom véletlenül a végét a bekezdésnek....
"In Q3 2017, NVIDIA increased its discrete GPU market share to 72.8% compared to 69.70% in the previous quarter. AMD, on the other hand, saw its market share fall slightly to 27.2%. This was a rather interesting trend as AMD graphic cards were known to ship well when crypto mining was at its peak. NVIDIA graphics cards showed increasing demand over the crypto cycle, resulting in a higher market share at the conclusion. In the next quarter in Q4 2017, AMD’s market share saw a big increase to 33.70%, decreasing Nvidia’s share to 67.30%.
-
Gyuri27
félisten
válasz
#90868690 #47988 üzenetére
[link]
"In Q3 2017, NVIDIA increased its discrete GPU market share to 72.8% compared to 69.70% in the previous quarter. AMD, on the other hand, saw its market share fall slightly to 27.2%. This was a rather interesting trend as AMD graphic cards were known to ship well when crypto mining was at its peak. NVIDIA graphics cards showed increasing demand over the crypto cycle, resulting in a higher market share at the conclusion."
Nagyban tombolt a bányász láz és az amd 2017 q4 - 2018 q4 alatt esett 14.9%-t.
Nem tudom te mivel jöttél de nem jó járattal az biztos. -
#90868690
törölt tag
válasz
Gyuri27 #47987 üzenetére
2017 Q3-tól 2018 Q2-ig az amd dvga részesedése 27.2%-ról 36.1%-rá nőtt. Ehhez baromi sok vga-t kellett eladni, sokkal sokkal többet mint az nvidia, ekkora százalékos változáshoz. A gamerek barátja, az amd direktbe szállíthatott a bányászoknak ehhez a mennyiséghez.
Durván tolod itt a szent amd propagandát, csak nem tudom kinek. Senki nem a hathúszassal jött.
-
Gyuri27
félisten
A tényen akkor sem változtat. Ment a szöveg a jétékosokért minden, aztán meg örültünk, hogy a bányászok elvszik a vga-t helyből. Nem kell csomagolás, gari, marketing és minden árat kifizettek. Utána meg jöttek a számok, hogy mekkorát kaszált az nv ezzel.
-
Egon
nagyúr
válasz
Gyuri27 #47977 üzenetére
LOL.
Az XFX már tizensok éve nem nVidia partner, ugyanis miután korábban csak nV kártyákat gyártottak, leszerződtek még az ATI-val, nem is az AMD-vel, az nV-nek meg nem tetszett, és ezért megszüntette a szerződést velük. Pont nulla köze volt a bányászlázhoz.
Btw ezt te is pontosan tudod, ráadásul anno még azt írtad te magad, hogy "mocsok XFX", most meg "tisztes gyártókról" beszélsz, nyilván kicsit sem nV-haterkedve...[link]
EVGA meg akkora haszonkulccsal dolgozik, mint egy jó nagy ház ház, elég csak ránézni az alaplapjaik árára. Mivel a vga-k árát nem lehetett az egeknél jobban emelni, az alacsony csíkszélességen gyártás meg egyre drágább, ergo több pénzt kérnek a chipért, nyilván nem tudtak k. sokat, csak szimplán sokat kérni a kártyákért, ami a jelek szerint nem volt nekik elég. Ráadásul az utolsó eresztés minőségileg is elég gagyi lett, ezt a saját bőrömön tapasztalom - "ennyit a tisztes gyártókról"...
-
Ha te jól keresel egyből elköltöd?
befekteted részvényekbe, meg gyárakba, fejlesztésekbe,Mérnökökbe. ( Nvidiánál keresnek a legjobban jelenleg az IT iparban az alkalmazottak,igaz dolgoznak éjjel nappal,de szinte mind milliomosok. )
Ők is ezt teszik. Jön a Grace, jönnek az ARM kombók, fejlesztenek évente AI-ra. kell marketing, kell a show.Amúgy az Nvidia bevételeiben jelenleg a gaming szinte elenyésző..
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Gyuri27 #47981 üzenetére
Ha az EVGA rendelt XY mennyiseget, azt az EVGA megkapta.
"Az lhr meg megmaradt marketing bullshitnek és van aki el is hitte."
A LHR merhetoen mukodott es amikor nem, akkor volt ra erofeszites, hogy tovabbra is mukodjon.
Ilyet az AMD-tol nem lathattal.
"Nekik semmi ráhatásuk nem volt semmire."
Az AMD kartyakra volt hatasuk, csak szartak ra. Amikor vegre enyhult a crypto es lehetett volna tobb kartyat a gamerek kezebe adni, akkor meg szepen visszamondtak a berendelt wafert. Ennyit az AMD-rol. -
Gyuri27
félisten
válasz
Busterftw #47980 üzenetére
Az semmi volt. Porhintés. Kiadása előtt lehetett tudni. A gamerek védelme annyi lett volna, hogy nem adják el a vga-t kamionszámra a gyárkapuba a bányászoknak.
Hanem olyan tisztes eladóknak szállítanak pl mint az evga és mások.
De hát ők ezen bevallottan is gennyesre keresték magukat. Az lhr meg megmaradt marketing bullshitnek és van aki el is hitte.És ne mutogassunk az amd-re pls. Mert a piac 90%-t az nv uralja. Nekik semmi ráhatásuk nem volt semmire.
-
Gyuri27
félisten
Bőrkabátra. Meg fellépésekre. Aztán a cég bohóca a ceo kiállt a népek elé, hogy bizony ő a játékosokat támogatja. Majd a gyárkapuban a bányászok elvitték kamionszámra a vgakat. A játékosoknak meg a 10%-a se jutott. És az a partner akinek ez nem tetszett mehetett a levesbe (evga, xfx pl).
-
Alogonomus
őstag
válasz
szmörlock007 #47973 üzenetére
Koduri nagyon jól el tudta adni a koncepcióit bármelyik cégvezetésnek szóban, csak amiikor a termék sok év után nem hozta a beígért teljesítményt, akkor eddig mindig megváltak tőle.
-
-
Busterftw
nagyúr
Erdekes comment a videobol:
NVDA CEO: "We’re not trying to take any share from anybody. NVIDIA is a market maker, not a share taker. If you look at our company slides, not one day does this company talk about market share. All we’re talking about is how do we create the next thing? What’s the next problem we can solve? How can we do a better job for people?" -
fLeSs
nagyúr
válasz
szmörlock007 #47969 üzenetére
Rajától elvették a csapata nagyját hogy a Navin dolgozzanak a Sonynak, Kodurinak esélye nem volt semmi értelmeset összehozni.
Az Inteltől is kirúgták, ott meg éppen leépítettek mindent, szóval nem volt szerencséje ennél a két cégnél.
De igen, valszeg jobban járt volna az AMD vele. A jelenlegi <10%-nál biztosan.Btw itt egy jó videó a témáról (Raja @ AMD): [link]
-
szmörlock007
aktív tag
Hát ja, remélhetőleg az AMD az AI felfutásából tud vaskos pénzt szerezni és ezáltal tovább növelni a kutatási részt, mert a jelenlegi anyagi helyzet mellett amúgy kimaxolják a büdzsét. Nullszaldó/kis profit körül vannak már jó pár negyedéve. Bár szerintem AMD R+D költsége azért szépen, dinamikusan emelkedik egyfolytában, szóval kb most áll az AMD a legjobban a történelme során, elég sok mindenre van már pénzük ami a fejlesztéseket illeti.
-
-
fLeSs
nagyúr
Erről beszéltem a múltkor vmelyik topikban. Ehhez képest az AMD jól nyomja még a VGA-kat is.
Csak több talentet kéne felvenniük és a David Wang-ot meg kipenderíteni, mert semmit nem ért el amióta ott van. Pontosabban amióta visszament az AMD-hez, azóta az RTG mélyrepülésben van. -
Busterftw
nagyúr
-
gV
őstag
válasz
huskydog17 #47958 üzenetére
összesen 21 órám van benne. a DLSS RR már a kezdettől, amik a DF videóban vannak (FT, 30 fps limit és a 2 Lumen kapcsoló) úgy 14. nekem így teljesítmény/látvány szempontjából rendben van a játék.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
gainwardgs #47961 üzenetére
A cikk szerint épp nem fogy el
-
X2N
őstag
válasz
gainwardgs #47959 üzenetére
Majd veszel új gépet ha stutterel
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #47958 üzenetére
"Alig várom, hogy az új Witcher és Tomb Raider mekkora stutter fest lesz" meg a Stalker 2
-
huskydog17
addikt
Silent Hill 2 - ComputerBase teszt
"Es vergeht kaum eine Spielminute, in der Silent Hill 2 nicht plötzlich spürbar hakt. Und es gibt Gebiete, in denen es mehrere große Haker direkt nacheinander gibt. Diese sind sehr störend und lassen sich auch nicht durch die schnellste Hardware verhindern.
Die PC-Version von Silent Hill 2 ist bezüglich der so genannten Traversal-Stotterer das vielleicht schlimmste Spiel, das die Redaktion je im Test hatte. Selbst Star Wars Jedi: Survivor war zum Launch nicht schlimmer unterwegs – auch wenn das Spiel noch so einige andere Probleme zusätzlich hatte. Hier müssen die Entwickler schnellstmöglich Abhilfe schaffen."DF:
Silent Hill 2 Remake PC - Visuals Scale Beyond PS5 - But #StutterStruggle Cannot Be AvoidedItt az újabb Stutter Engine 5 remekmű, egy újabb stutter fest. Helló Jedi Survivor!
FixedTic Rate segít? Helló id tech4!
RT-vel is vannak bajok, ahogy az UE5 saját denoisere is egy fos, a DF videójában tökéletesen látni, hogy az NV RR denoiser fényévekkel fejlettebb/jobb.
Alig várom, hogy az új Witcher és Tomb Raider mekkora stutter fest lesz.
-
fLeSs
nagyúr
Na a kijött slide-ok alapján ez egy olyan Intel gen, amit már megvennék. Az előző kettő nagyon erőltetett fosásnak tűnt nekem. Állítólag ebben benne van Jim Keller keze is.
A fogyasztásra nagyon kíváncsi vagyok, állítólag jó és az a -80W az az átlag volt több játék alatt.
Az összes SKU 125W-os TBP-vel jön de hát a 14900K TBP-je is 125W csakhogy ez fel tud szökni 250W-ra is. Szóval nálam ez lesz a kérdéses. -
paprobert
őstag
Youtube kommentben valaki összefoglalta a 2024-2025-ös időszakot:
AMD Zen5%, Intel I9 2.85%, Nvidia RTX $5090
-
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #47950 üzenetére
Igen, a Silent Hill 2 Remake frame pacing szempontból egy katasztrófa lett. Ezt a CB tesztje megerősíti.
-
gainwardgs
veterán
válasz
FollowTheORI #47943 üzenetére
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #47941 üzenetére
Jelen állapotban egy hulladék az egész, meg hát ugye jó kis Unreal "traversal stutterrfest", lassan már engine feature-ként kéne reklámozniuk
(Silent hill 2 remake még erre is rátesz egy lapáttal
)
De azért 70$, hogy nem sül le a pofájuk... -
Jacek
veterán
Nem csak gamingben javul ahogy nezem.
-
fLeSs
nagyúr
válasz
Devid_81 #47939 üzenetére
Mondjuk az a 3 fps különbség sztem nem gond, mert legalább kevesebbet eszik.
Viszont sztem az a fogyasztáskülönbség kevés, mert a 14th gen nagyon sokat zabál, szóval ennél nagyobb esést várnék. A magas fps-szám alapján vmi régi, igénytelen, esport játékkal teszteltek, azok meg alig hajtják a procit, szóval -80 helyett -180-at várnék minimum.
Ezzel a procigenerációval így az lesz a gond, hogy az Intel itt már mindenféle tile-okból összerakott szuperkomplex, vadiúj procit készített, jelentősen alacsonyabb csíkszélességen (két generációt átugrottak) mint az 14xxx-ek és hogy így is csak ennyire tellett tőlük.
Lehet, hogy a Raptor Lake a TSMC gyártósorán (az Intelé helyett) 3 nm-en ugyanezt tudná, és azt gyártva megspóroltak volna egy csomó K&F költséget és órát.
Sztem itt a fogyasztás azért nem esett nagyobbat mint amivel az RDNA3-nál is találkoztunk, a chipek (tile-ok, chipletek) közti kommunikáció a távolság miatt többet zabál, mintha egy darab chipben lenne minden. -
Alogonomus
őstag
válasz
Devid_81 #47939 üzenetére
Ezek az eredmények leginkább azért lehangolóak, mert már tartalmazzák a TSMC 3 nm hozadékát, míg a konkurencia még nem lépte meg az 5 nm -> 3 nm váltást, ami a TSMC állítása szerint vagy 25-30% fogyasztáscsökkenést, vagy 10-15% gyorsulást eredményez változatlan architektúra esetén. Ez így maximum egy újabb Alder Lake szituáció lehet, csak már játékokban is erősen lemaradva.
-
-
-
Devid_81
félisten
-
huskydog17
addikt
Until Dawn Remake – AMD FSR 3.0 Frame Generation, Ray Tracing & HDR are not working on PC
Until Dawn Remake ComputerBase teszt
A két cikk megerősíti egymást, a játékkal vannak bajok, nem is kevés. Nézzük röviden tömören:
- FSR Frame Gen nem működik (DLSS Frame Gen hibátlanul működik)
- HDR nem működik
- RT a CB tesztjében valamit csinál, de figyelembe véve, hogy több feature nem működik, valószínűleg ez se, mivel szinte zéró a különbség képminőségben
- Az UE5 egyik nagy újítása a Virtual Shadow Maps nem működik
- Véletlen szerű fagyások, game breaking hibák
- Mentések minden előjel nélkül működésképtelenné válhatnakEz sem lesz az idei év legjobb PC portja, az már biztos!
Egy pozitívuma azért van a portnak: UE5 itt is takarékos a VRAM-mal, sőt nagyon takarékos, CB tesztjében 6 GB VRAM is elegendő volt mindenre, így hosszabb session esetén nagy valószínűséggel 8 GB VRAM még 4K-hoz is elegendő.
A felskálázók esetén a papírforma érvényesül: DLSS adja a legjobb képminőséget, még a játék saját TAA algoritmusánál is jobbat. Natív hívőknek újabb rossz hír.
FSR a legrosszabb, így Radeon felhasználóknak az UE TSR az ajánlott, amely a natív TAA-val nagyjából egy szinten van. -
Devid_81
félisten
Intel admits Core Ultra 9 285K will be slower than i9-14900K in gaming
Ez igen, ujabb Zen5 remekmu a lathataron
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A natív render az az, amikor a kijelölt felbontáson számol. Az, hogy mi az élsimítás rajta mindegy.
-
válasz
huskydog17 #47936 üzenetére
Igen. Nem a natívval van a probléma, hanem a TAA-val ami egy kalap csoki.
-
huskydog17
addikt
"Taa-t nem tudsz off-olni nekem ez azt jelenti hogy nincs natív res render"
Akkor te kevered a szezont a fazonnal, semmi köze hozzá. A natív render azt jelenti, hogy felskálázás nélkül megy, az a TAA ennél a játéknál. A TAA az a Temporal AA, ami natív felbontáson fut a fenti képen, ahogy az FSR és DLSS is tud natív felbontáson futni. Fogalomzavar van nálad, ami megmagyarázza, hogy miért írtál valótlan dolgot.
A képen amit beraktál az natív 1600p felbontás.
-
Busterftw
nagyúr
-
Eddigi legjobb megoldás a real time Global Illumination-nel kapcsolatban a GGG vezető fejlesztőjétől jött?
Exploring a New Approach to Realistic Lighting: Radiance Cascades
A videó nem a fejlesztőé, hanem egy másik grafikai programozóé aki nagyon jól, érthetően mutatja be a problémát.
Itt pedig lehet játszadozni vele WEB-es felületen.
Iszonyatosan gyors és nem kell hozzá ray-tracing sem. Ez van, ha valaki ésszel és optimálisan akar megoldani egy problémát a lustaság, kényelem és brute force helyett... -
Egon
nagyúr
Kontrasztként ott van, hogy mit lehet kihozni egyetlen fejlesztő projektjéből:
Bright Memory: Infinite teszt | GamekapocsNyilván nem lett tökéletes, ugyanakkor a sokat emlegetett látványvilág (amin állítólag több száz (!), helyenként több ezer (!!) fejlesztőnek kell évekig (!!!) dolgoznia) szerintem eléggé rendben van, pár apróságon kellett volna még csiszolni, valamint megnövelni a játékidőt, és egészen jó játék lehetett volna.
-
X2N
őstag
Ott van pl a Sony-s Concord aminek a fejlesztésére összesen több mint 400millió dollár ment el. Mindezt úgy hogy marketingre szerintem semmit nem is költött a Sony. Én arról a játékról konkrétan akkor hallottam először, amikor megjelent, de csak azért mert akkora bukta lett és sok youtuber elkezdett videókat csinálni róla a PS5 árazásával és annak okával kapcsolatban...
A Concord amúgy 8 évig készült, még a covid előtt kezdték a fejlesztést(ez meg is magyarázza miért került ennyibe, gondolom több fejlesztőt is felvettek mint kellett volna, ami nem jelenti azt hogy gyorsabban és jobb minőségbe készül a játék), és akkoriban jó ötletnek tűnt egy Overwatch-oz hasonló AAA kompetitív játék készítése a Sony-nak az új konzolhoz. Ha engem kérdeztek a probléma ezzel csak az hogy senki nem ezt várta a Sony-tól...hanem új single player játékokat a PS5-höz. Szerintem teljesen rossz ez az irány, több fejlesztővel nem lehet jobb játékot készíteni, csak még nagyobb bukták lesznek a jövőben is. -
Egon
nagyúr
Azt mondjuk én sem értem, hogy miképp jutottunk el a pár tízezer/százezer dollárból megvalósított játékokból a sokmilliós gémekig.
Dolgozik nálunk egy srác, aki korábban magyar fejlesztésű, A kategóriás játékokon dolgozott - ő sem tudta sem megmagyarázni, sem megindokolni, hogy miért is kerül manapság egy AAA kategóriás játék többtízmilliószázmillió dollárba...
Btw ezek a költségek 5-6 évvel ezelőtt is még a töredéke volt ezeknek az összegeknek, jellemzően megállt 100M USD alatt... -
X2N
őstag
Én a továbbiakban bojkottálni fogom az ilyen játékokat ahol forcolva van a TAA és nem lehet még kikapcsolni se moddal...az összes AAA játékban ki lehetett eddig kapcsolni. Játszanak a konzolosok ilyen képminőséggel...PC-n ez okádék minőség, még egy 2015-ös Witcher 3 is jobban néz ki mint ez az Outlaws, ott legalább látom a textúrákon hogy részletesek. Már a youtube-os videón is megdöbbentően rosszul néz ki az Outlaws....az is egy vicc hogy egy 4090 kevés hozzá miközben rosszabbul néz ki mint az évekkel ezelőtti Fallen Order.
-
Enton
addikt
válasz
huskydog17 #47924 üzenetére
Tpu teszt: [link]
"Upscalers supported are NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS and Temporal antialiasing":
Taa-t nem tudsz off-olni nekem ez azt jelenti hogy nincs natív res render, persze szó se róla 4k taa-nál már bőven kevés 3090-em is hozzá.
Persze a minap jött valami frissítés majd mindjárt megnézem variáltak-e vele.
-
Enton
addikt
válasz
gainwardgs #47916 üzenetére
Nvidia is gyorsan kidobta a videóját a témáról:
Is Native Resolution Always the Best Image Quality? | GeForce Fact or Fiction
Mi más is lenne a verdikt mint ami(első a marketing), de ez ettől azért sokkal többrétegűbb téma mintsem ezzel a pár példával és mondattal ilyen egyszerűen el lehessen intézni.
-
válasz
gainwardgs #47918 üzenetére
Ezzel nagyon egyetértek,de ennek hangot adtam már anno. Nagyon remélem, hogy azért lesznek stíúdiók, akik kitartanak a saját motor mellett.
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #47920 üzenetére
Ne is mondd, olyan beesések vannak 15-20 Fps-re hogy öröm nézni
-
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #47918 üzenetére
Én a Stutter Engine-en csak röhögni tudok, mármint azon a trenden, hogy mindenki azt isteníti, miközben egy nagy stutterfest az egész. Sajnos ez a jövő, a legtöbb fejlesztőnek - érthető okokból - fontosabb a gyorsabb haladás egy projekttel (pl. gyorsabban készül el egy pálya), mint a jó performance. Sok indie stúdió ezért váltott UE4/5-re, mert úgy gondolták, azzal hamarabb készülnek el egy játékkal, illetve adott idő alatt így több játékot tudnak csinálni. Az UE-re jellemző súlyos akadás problémákkal a legtöbb fejlesztő nem foglalkozik.
Bár én nem ismerem a train sim world 5-öt, de úgy látom, hogy UE4-re épül, meg se merem tippelni mennyi akadás van benne.Minden UE játéknál sajnos számítani kell arra, hogy nagy stutterfest lesz, rendkívül ritka az olyan, ami nem az (pl.: Atomic Heart), olyankor örülünk, mert az egy kellemes meglepetés.
#47918 PuMbA: A Frame Gen emeli meg jobban a VRAM igényt, de a játéknak vannak nagyobb problémái is, mint ez.
Az is érdekes jelenség, hogy 4-5 VGA nagyon szorosan egymás nyakán van:
RX 6800 XT, RX 7800XT, RX 7900GRE, RTX 3080 és RTX 4070 szinte ugyanazt a tempót hozzák. Mondjuk azon abszolút nem lepődöm meg, hogy az RX 7800 pontosan ugyanazt a tempót hozza, mint az elődje, mert ez nagyon sok játékban így van, viszont az fura, hogy az RX 7900 GRE mindössze erre a tempóra képes, nem tudja lehagyni a sima RTX 4070-et. -
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #47917 üzenetére
Low és Ultra között 600-700MB VRAM különbség
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #47917 üzenetére
A train sim world 5 is megér egy misét
És még azt mondják hogy unreal engine a jövő....hangos röhej
Aztán egy alapvető hibát nem tudnak éveken keresztül kijavítani -
huskydog17
addikt
Tudom, hogy eltelt egy hét, de jobb későn, mint soha, talán még így is érdekel valakit.
Final Fantasy XVI PC Tesztek:
A játék saját TAA algoritmusa annyira pocsék lett, hogy annál még az FSR is lényegesen jobb képminőséget ad alacsonyabb render felbontással.
Azaz ebben a játékban minden felskálázó algoritmus jóval szebb képminőséget ad, mint a natív render, ennek a natív hívők nagyon nem fognak örülni.
A játékban semmilyen RT nincs és ez a megvilágításon meg is látszik, ugyanis az nem valami szép, de cserébe a játéknak piszok magas a gépigénye és a VRAM igénye is. 12-16 GB VRAM ajánlott. Nem ez lesz az idei év legjobb PC portja, az biztos, de japánoktól már ez is teljesítmény.
A PCGH tesztjében igencsak szép összegzést láthatunk a játék technikai hiányosságairól (3. oldal). 30 fps cap átvezetőknél PC-n már 10 éve is ultra gáz volt, ma már vérlázító, de lelkes modderek pár nap alatt javították ezt. Itt úgy tűnik a moddereknek kell helyre tenniük azt, amire a fejlesztők képtelenek vagy nem hajlandóak. Még szerencse, hogy engem az a játék franchise se érdekel a legkisebb mértékben se. -
X2N
őstag
-
fLeSs
nagyúr
Ha érdekel valóban komoly és részletes elemzés, akkor itt egy, az emberke angolját nézd el neki.
Szumma: "The data indicates Nvidia has just eliminated AMD and Intel from the discrete desktop and mobile PC graphics market on manufacturing economies of scale.""Unless AMD reconfigures Radeon division which they have expressed, AMD discrete consumer graphic products are not competitive in the production chain, among volume manufacturers, other than when AMD provides GPU and other unwanted components priced at cost, or less and to be pawned off onto another, as close incentive into a demanded Ryzen, Threadripper or Epyc CPU procurement bundle."
[link]
SI nélkül:
AMD ~16%, Intel ~0.5%, NV ~83.5%csak PC SI-vel (laptop nélkül)
AMD 7%, NV 93% -
X2N
őstag
válasz
bertapet11 #47908 üzenetére
Nem látott még az ai elég zöldséget csak pornót, honnan tudja hogy kell felskálázni...
Maradok továbbra is a natív felbontásnál. -
paprobert
őstag
Az elmúlt 5.5 év felskálázást érintő vs. érvei felsorolva, a teljesség igénye nélkül:
DLSS1 (2019 február)
-A DLSS használhatatlanul csúnya. Haha, inkább veszek erősebb kártyát sok VRAM-mal, mint hogy bekapcsoljam a DLSS-t. A 16GB-os videokártyák jelentik a jövőt, nem holmi felskálázás.
-A tréningezésnek óriási költsége van játékonként, a játékstúdiók nem fognak ezért fizetni, zsákutca a DLSS.DLSS2 (2020 április):
-Hazudik az NV arról hogy AI van a DLSS-ben, 95%-ban nem AI.
-A játékfejlesztők nem fognak energiát fordítani arra, hogy kibelezzék az engine-üket a DLSS kedvéért.
-Megtévesztés, hogy kéne AI-t használni, szinte ugyanolyan jó a fix algoritmus. Marketing bullshit az egész, és aki ezt nem látja az zöld-szemüveges...
-A Digital Foundry-t az Nvidia pénzeli titokban, a videóikat Santa Clara-ban állítják össze előre.Frame generation (2022 szeptember):
-A DLSS frame generation lerontja a válaszidőt, és teleartifactolja a képet. FÚ FÚ FÚ HASZNÁLHATATLAN!!!
-Ugyan kinek kellene fake frame? Átverés.FSR1 (2021 június):
-Az FSR nyílt, szabadon állítható a fejlesztők által, lekörözi a zárt zöld okádékot.
-Az FSR népszerűbb lesz, mert elég egyszer dolgozni vele, és mindenen futni fog.
-A spatiális FSR sokkal jobb, mert könnyebben implementálható. Imádják a fejlesztők, hogy nem nyúl bele a grafikai pipeline-ba.
-Sőt, mivel spatiális az eljárás, nincs ghosting az előző képkockából.
-Az FSR egyszerűségében van a nagyszerűsége, és ha hunyorítok, ugyanolyan szép mint a DLSS.
-Mit szerénykedek, szebb az FSR, mert a kontraszt-adaptív(CAS) élesítés jobb minőségű az NV élesítésénél.FSR2.0 (2022 március):
-Oké, az FSR2.0 is temporális, ghostingol, de jobb az élesítés benne! És hardverfüggetlen! Az DLSS mindig túlélesít!
-Stabilabb a kép!
-Csak az FSR adja vissza az eredeti artist által megálmodott képi világot! A DLSS, XeSS széttúrják a pixeleket, taszító a képi világ velük.
-Imádják a fejlesztők hogy testreszabható az utolsó kódsorig. A eredmény szinte garantált, mert a hozzáértő fejlesztő mint egy jó kovács, a motorjához patkolja az FSR által felkínált lehetőségeket, így a végeredmény mindig tökéletes.FSR 3.0 frame generation (2023 szeptember)
-Akár duplázza a képkockaszámot, és fut mindenen. Hát nem csodás?FSR4.0 / PSSR (hamarosan, valamikor)
-Ilyet még nem látott a világ, annyira jó lesz.
-Valós idejű AI tartalomgenerálás
-Ez AI-bb mint bármi amit eddig AI-nak neveztek. A DLSS csak szeretne ennyire AI lenni.
-A Digital Foundry újabb lejáratóhadjáratba kezdett. Nyilvánvaló hazugság a "minőségre jobb mint az FSR, de rosszabb mint a DLSS" megállapításuk./s
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
gainwardgs #47896 üzenetére
Azok a dolgok hiányoznak, amikre a PS-en ID Buffer van használva, mert ilyen megoldás nincs a PC-s API-kban. Ezek nem lettek átírva, hanem ki lettek vágva.
-
#90868690
törölt tag
válasz
Petykemano #47902 üzenetére
Ne tegyünk úgy, biztosan létezik. Csak nem gondolnám hogy az ultravékony, ultrahordozható zenbook sorozat lenne az.
-
Petykemano
veterán
válasz
#90868690 #47901 üzenetére
Szerintem csodásan sikerült a Lunar lake. Lehet kritizálnj a Strix Pointot, de azért ne tegyünk úgy, mintha ez a mobil/mini workstation kategória nem létezne, vagy nem bontogatná szárnyait az Apple égisze alatt évek óta és a Qualcomm nemrég debütált chipje képében.
A másik sarkalatos kérdés az ár szokott lenni. Lehetne például felvetni, hogy a N3-on készülő, bonyolultabb tokozási technikát alkalmazó Lunar lake előállítási költsége biztos drágább, mint az évek óta használt és finomított N5/N4.
De sajnos nem ezt fogjuk majd látni, hanem készülékek árait. És nem biztos, hogy abban reflektálódni fog a SoC költsége. Ha egyiken vagy másikon esetleg sokat spórolnak is, miért adná át direktben a fogyasztónak?
Sok esetben szerintem Intelhez készült designt alakítanak át amdhez, és ennek az átalakításnak a költségét a fogyasztóval fizettetik ki. (Tudtommal legalábbis az intelnek van olyan részlege, amelyik notebook tervezésben segít a gyártóknak)
Arról nem is beszélve, hogy az OEM számára is biztos fontos szempont az árazásban a skálázódás, vagyis hogy melyik készüléket milyen volumenben fogják rendelni/venni.Bármilyen szomorú is abból a szempontból, hogy az AMD tehet vagy nem tehet valamiről, de egyébként végeredményben tényleg azt kell nézni, hogy a célterület szempontjából a Legjobb teljesítményt adja, megfelelő üzemidővel és megfelelő áron.
-
#90868690
törölt tag
válasz
Alogonomus #47895 üzenetére
ComputerBase tesztben is volt strix point, és messze jobb fogyasztási adatokat produkált a lunar.
Amit te feszegetsz a workstation szerű felhasználása ezeknek a laptopoknak éppen nem normális használat, csak itt neked tetsző eredmények születnek.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Milyen videókártyát?
- Autós topik
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Házimozi belépő szinten
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Battlefield 6
- Sorozatok
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- További aktív témák...
- gigabyte 5080 aorus master videokártya
- Manli GeForce RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X 256bit LHR videokártya (használt)
- 8GB-os RX570 - RX580-as VGA kártyák +1db RX 5500-as VGA eladóak
- Gigabyte AORUS Radeon RX 6800 XT MASTER 16G
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U727 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 12,5" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- LG 55B4 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- iKing.Hu - Samsung Galaxy S25 Edge Használt, karcmentes állapotban 12 GB RAM / 512 GB tárhely
- PS 5 kontroller // Számla // Garancia //
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest