Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#63801) FoxiestFox válasza sss (#63795) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Óóóó de aranybogarak *-*

SzőRézör: munkavédelmi boltba is érdemes bekukkantani, elég jó bakancsaik vannak, amik jók télire is.

(#63802) Valkűr


Valkűr
őstag

Jó reggelt! Aki még nem tudna róla!

iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5

(#63803) FoxiestFox válasza Valkűr (#63802) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Ennél hogy lehetnének bringázhatóbbak a hidak? A régi legalábbis biztos az. Túlzottan is, ami azt illeti.

(#63804) Rick4 válasza FoxiestFox (#63803) üzenetére


Rick4
félisten

Kíváncsi lennék egy statisztikára, az előtte- utána egy órában összesen hány szabálytalanságot követnek el a résztvevők... :U

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#63805) FoxiestFox válasza Rick4 (#63804) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Jó, hát nincs ezzel semmi baj. Még mindig inkább a bringások vonuljanak fel, mint a rózsaszín lelkűek.
Csak találhattak volna valami normális jelmondatot. Mondjuk, Le az autósokkal! :D

(#63806) Valkűr válasza FoxiestFox (#63803) üzenetére


Valkűr
őstag

Igazán? Hát érdekes meglátás, mert mikor felujitották mi bringások voltunk az elsők akiket kitiltottak a hidról..A másik pedig, h egyik oldalon engednek menni az úton, a másikon a járdán kell lavirozni a járókelőket kerülgetve, ami a 30 centis patka végett elég balesetveszélyes..A harmadik a hid végén lévő közlekedés és átkelés, az valami borzalom. :)

A Szabályok a felvonulás ideje alatt, mivel rendőri felvezetéssel történik, az elején és a végén is rendőr van igy módosulnak ez idő alatt. Nyilván a megkülönböztető jelzést elengedjük és a kötött pályás járműveket is, pld villamos elszoktuk engedni a lehetőség szerint.

[ Szerkesztve ]

iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5

(#63807) FoxiestFox válasza Valkűr (#63806) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Szerintem egyből tiltsuk ki róla a gyalogosokat, nem? Csak bringával lehessen átmenni. :D
Figyelembe kéne venni annak a hídnak a fizikai adottságait.
Így is necces a szélessége, és totál nonszensz, hogy az egyik oldalon már nem is lehet átsétálni.
Autóval is szarabb, mióta levágtak az út széléből.

A megoldás egy bringa és gyalogoshíd lenne, ekkora forgalomra és kihasználtságra nem számítottak ennek a hídnak a tervezői.
Esetleg a híd alá lehetne befűzni egy bringasávot, ha jól tudom, a lábai felett van elég hely hozzá.

[ Szerkesztve ]

(#63808) Rick4 válasza FoxiestFox (#63805) üzenetére


Rick4
félisten

Jó, hát nincs ezzel semmi baj. Még mindig inkább a bringások vonuljanak fel, mint a rózsaszín lelkűek.

Való igaz, minden rosszban van valami jó, akkor inkább tényleg ezek legyenek. :K

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#63809) Valkűr válasza FoxiestFox (#63807) üzenetére


Valkűr
őstag

Elég érdekes mentalitással állsz a dolgokhoz...Egy szóval sem emlitettem, h bárkit is ki kellene tiltani, mindamellett, h a legtöbb esetben a bringások az elsők akiket mindig kitiltanak mindenhol, ha történik valami. Csupán ők is egy közlekedési forma és egyre többen vagyunk. Szeretnénk csupán, ha minket is figyelembe vennének. Nekem semmi bajom az autósokkal, ahogy nyilván a gyalogosokkal sem, ez az egész nem erről szól.

A probléma az, hogy van Szegednek 2 hidja és egyiken sem lehet normális körülmények közt, biztonságban kerékpárral közlekedni, akkor úgy gondolom van miért felszólalni, természetesen nem csak a hidakon van gond. Azért az érdekelne, hogy te mivel jársz nap mint nap?

iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5

(#63810) FoxiestFox válasza Valkűr (#63809) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Figyelembe vagytok véve, mint írtam, a Belvárosi híd közlekedési rendjét teljesen összeszarták miattatok, írd le, hogy szerinted mi lenne azon a hídon jó megoldás, hogy a gyalogosok is elférjenek mindkét oldalon, illetve ti se kényszerüljetek szinte az autók alá.
Én csak egy gyalogos civil vagyok, aki szeretett a másik oldalon sétálni. :)
Tömegközlekedéssel és gyalog járok, igazából sem az autósokkal, sem a bringásokkal nincs bajom.

(#63811) bitpork válasza Valkűr (#63809) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Autóval sem lehet rendesen közlekedni, akkor mi is bénítsuk meg a várost fél napra? :U

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#63812) Rick4 válasza Valkűr (#63809) üzenetére


Rick4
félisten

Sosem azzal volt baj, hogy a hídon bringások akartak áttekerni. Mindig az üt vissza, hogy a kerékpárosok túlnyomó része sokkal gyorsabban megy, mint amennyire hajlandó a szabályokat betartani. Egy éve pont egy ugyanilyen alkalommal kapcsolatos cikk alatt a FB-on a szegedi critical mass-os egyik vezető megpróbálta nekem megmagyarázni, hogy márpedig ő átkelhet a zebrán biciklivel. Hiába magyaráztam, és másoltam be a vonatkozó kresz §-t, ami leírja, kerékpárral hol közlekedhet, és hiába magyaráztam neki at útról, mint hossztengelyére értve meghatározott úton haladásról, nem akarta megérteni, csak hajtogatta a magáét, hogy neki keresztbe is lehet. Így se szimpatizánsokat nem fogtok tudni szerezni, se a jövőben nem lesz kevesebb problémátok A-ból B-be eljutás során. Azt már nem is akarom mondani, hogy az Algyői út mellett lakom, végig ki van téve az élére állított sárga keretes négyzet tábla, miszerint ez főút, ennek ellenére napi szinten elfordul, hogy a járda, és a 20m-re futó szervizút helyett itt tekernek a bringások, ismét csak szabályellenesen. Valamelyik este mentem befelé a városba, három bringás áll az út túloldalán, a semmivel szemben, se kereszteződés se semmi, amikor nekem lehetőségem volt kifordulni, mit csinálnak? Egyik hajtva, másik tolva gyönyörűen elém jöttek.
A gyalogosok nagy része legalább magára kötelezőnek érzi a gyalogátkelőhelyen látható lámpa fényeit, az autósok nagy része szintén, egyedül a kerékpáros enged meg magának olyat, ami nem csak, hogy szabálytalan, hanem veszélyes is. Addig, amíg ezen nem változtattok, ott, ahol sok gyalogos és sok autós van egyszerre, kis helyen, mint pl a hidak, bizony ez az egy eszköz marad. De a bringát tolni nektek se tilos. ;)

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#63813) Valkűr válasza FoxiestFox (#63810) üzenetére


Valkűr
őstag

Mint a jelmondat is írja, mi csak megoldást keresünk, nekem teljesen jó lenne a másik híd is, de aki mondjuk a családdal akar átkelni a Mars tér, vagy a belváros környékéről az nem fog, nem tud akkorát kerülni, h az Új híd fele menjen.

Nem nekem kell eldönteni, hogy mit kell csinálni, nem vagyok építészmérnök. De mondok konkrét példát, hogy értsd miről is van szó, mi a probléma.

A legnagyobb probléma, míg a felújítás alatt az autós átmehetett addig a bringást kitiltották. Ennek az én, és a legtöbbünk meglátása szerint pont fordítva kellett volna lennie. Az autós áttudott volna gurulni a másik hidra és a bringások, gyalogosok, tömegközlekedés pedig elfért volna egymás mellett a Bertalanon. Ez ugye jelen esetben pont fordítva történt, amit a mai napig senki nem tudott megmagyarázni, hogy miért, még a kivitelező sem!

Az Új híd állapota szintén katasztrofális, mert ott ugyan hely lenne az úton csak épp senki sem mer a családdal áttekerni.Ennek két oka van, az egyik az útszélén lévő 10-15 centis kátyúk amik ledobnak a hídról, a másik a kerékpársáv hiánya. A járdán pedig nem lehet az oszlopoktól rendesen közlekedni, és elvileg ott nem is szabadna. Itt mondjuk a megoldás az utak javítása és a kerékpársáv felfestése lenne. Tervben van egy harmadik híd építése is, nem ártana akkor átgondolni a kerékpárosok helyzetét.

Szóval ezért a jelmondat a Bringázható hidakat. :) Remélem elég érthetően fogalmaztam, és így tisztul a kép nagyjából. :)

iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5

(#63814) tisn válasza FoxiestFox (#63810) üzenetére


tisn
addikt

a jo megoldas az lett volna, ha mindket jardan mennek a gyalogosok, bicajosok is, szetvalasztva (bicajosoknak elozni tilossal, bekamerazva, vegen a penzbeszedo zsaruval, akkor viszonylag kis helyen elfernek)
uton csak az autok/

esetleg meg a mostani rendszer, annyi valtoztatassal, hogy a jardas bicajut ketiranyu, az uton nincs kerekparos kozlekedes

(#63815) tisn válasza Valkűr (#63813) üzenetére


tisn
addikt

az uj hidon teljesen jol lehet kerekparral kozlekedni a jardan, esetleg minden kerekparos megtanulhatna, hogy ha lefele gurul, akkor o all meg, elengedve azt, aki felefele kuzdi magat azon a brutalis emelkedon :)

(#63816) martonx válasza tisn (#63814) üzenetére


martonx
veterán

Neeem, a legjobb megoldás az lenne, ha megépülne a harmadik Tisza híd, az előző kettőt pedig szélesítenék pont egy bicikliútnyival (mint pl. bajai Duna híd).

Én kérek elnézést!

(#63817) Rick4 válasza Valkűr (#63813) üzenetére


Rick4
félisten

Az autós áttudott volna gurulni a másik hidra
Nem hiszem, hogy bárki ne látná be, ugyanarra a hídra terelni két híd járműveit, mindezt a két híd közötti utcákban elvezetve, illetve úgy, hogy a hídra felhajtás eleve lámpával szabályozott, az totális közlekedési káosz lenne az első fél óra után. Amíg a kerékpáros arra az 500 méterre le tud szállni, addig az autós ezt nem tudja megoldani. Őt a legegyszerűbb minél hamarabb elengedni a célja felé-

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#63818) Valkűr válasza Rick4 (#63812) üzenetére


Valkűr
őstag

Kissé elbeszélünk egymás mellett, te ki tudja hány ezer bringásból kiragadtál néhány szerencsétlent és az alapján ítéled meg a bringás társadalmat. Kiragadhatom én is a több száz idióta autóst, gyalogost aki xarik a szabályokra, de nem teszem, mert nem erről szól a téma.

Tudom, h sok idióta bringás van, sokra még én is rászólok menet közben, ahogy van gyalogos és autós is aki felrúg minden létező szabályt. A zebrán átkelést semmiféle törvény nem tilt a mai napig, annyit ír miszerint a zebrán a kerékpárosnak nincs elsőbbsége. Ez nem jelenti azt, h nem is tekerhet át, még akkor sem , ha ezt a törvény őrei ránk akarnak erőszakolni. A szabályokat akkor módositani kell és konkrétizálni akkor lesz érvényes és érthető.

A statisztikát megnézve a balesetek legnagyobb részét a figyelmetlen autósok és a gyalogosok okozzák, nem pedig a kerékpárosok. Ez csak egy információ így végszónak.

iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5

(#63819) tisn válasza martonx (#63816) üzenetére


tisn
addikt

ja, az lenne a legjobb, esetleg meg teleportallomasok a varos kulonboz pontjain :)

(#63820) tucsok. válasza tisn (#63815) üzenetére


tucsok.
senior tag

Teljesen jól látod.

"So say we all"

(#63821) Valkűr válasza tisn (#63815) üzenetére


Valkűr
őstag

Csak, h elvileg a járdán nem szabadna kerékpározni. :)

iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5

(#63822) Rick4 válasza Valkűr (#63821) üzenetére


Rick4
félisten

Látod, pont ez a baj a bringásokkal, fogalmuk sincs a rá vonatkozó szabályokról. Pont hogy lehet ott tekerni, ha nincs egyéb, kerékpározásra alkalmas út. :U

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#63823) Attix82 válasza Valkűr (#63821) üzenetére


Attix82
őstag

Már sulit elkezdve is el kéne kezdeniük a KRESZ szabályait tanulni, mert jelenleg sok esetben fogalmuk sincs kinek van elsőbbség, hol mehetnek és hol nem.....

(#63824) Tigerteam

Ha nincs kerékpárút, akkor a legbiztonságosabb helyen kell tekerni....azaz a járda. Rendőrök is tévedhetnek.

[ Szerkesztve ]

(#63824) Valkűr válasza Rick4 (#63822) üzenetére


Valkűr
őstag

De az új hídon van és nem tilja a törvény az úttesten kerékpározást. Szállitottak már le bringást a járdán, csak ezért vagyok ebben biztos.

iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5

(#63825) Valkűr válasza Attix82 (#63823) üzenetére


Valkűr
őstag

Ebben egyet értünk...Szoktak lenni ez irányú megmozdulásaink is. Hamarosan egy Makoi suliba mennek a CM munkatársai egy kis kreszt tanitani. Péntekenként van UP ahol szintén a szabályoknak megfelelően indulunk neki.

iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5

(#63826) Rick4 válasza Valkűr (#63818) üzenetére


Rick4
félisten

Már egyszer leírtam, hogy nem ismered a rád vonatkozó szabályokat, akkor most megteszem még egyszer: Nem ismered a rád vonatkozó szabályokat. A kresz 54.§-a írja le, kerékpárral hol közlekedhetsz, még az is benne van, hogy a gyalogosátkelőhelyen hogy kell közlekedni, ennek ellenére te fújod a jól ismert szöveget.... Kérlek jelöld meg, hol írja, hogy te a gyalogos átlekőhelyen, azaz az út hossztengelyére merőlegesen (definiálva ez lenne az úttesten való áthaladás, amit egy éve a szegedi vezető sem volt képes értelmezni) közlekedhetsz:

Kerékpárok és segédmotoros kerékpárok

54. § (1)343 Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - a lakott területen kívüli úton, a főútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni.

(2)344 Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.

(3)345 Kerékpárral az útpadkán, az úttesten és a járdán csak egy sorban szabad haladni.

(4)346 Kerékpárral

a) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá

b) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni

nem szabad.

A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.

(5)347 A kétkerekű kerékpáron 16. életévét betöltött személy szállíthat 10 évnél nem idősebb, a kerékpárt nem hajtó utast a kerékpár pótülésén. Kettőnél több kerekű kerékpáron 17. életévét betöltött személy szállíthat a kerékpárt nem hajtó utast.

(6)348 A kerékpárral éjszaka és korlátozott látási viszonyok között abban az esetben szabad közlekedni, ha a kerékpáron vagy a kerékpároson

a) előre fehér-, hátrafelé piros színű, folyamatos vagy villogó fényt adó lámpát és fényvisszaverőt helyeztek el, és

b) lakott területen kívül kerékpáros fényvisszaverő mellényt (ruházatot)

visel.

(7) Tilos

a) főútvonalon 12. életévét be nem töltött személynek kerékpározni;

b) elengedett kormánnyal kerékpározni;

c)349 kerékpárhoz oldalkocsit, valamint - kerékpárutánfutót kivéve - egyéb vontatmányt kapcsolni;

d) kerékpárt más járművel, illetőleg állattal vontatni;

e) kerékpáron oldalra kinyúló, előre vagy hátra egy méternél hosszabban kinyúló, a vezetőt a vezetésben akadályozó vagy a személy- és vagyonbiztonságot egyébként veszélyeztető tárgyat szállítani;

f) kerékpárral állatot vezetni.

(8)350 Az (1) és a (3) bekezdésben, a (4) bekezdés b) pontjában, valamint a (7) bekezdés b)-f) pontjában foglalt rendelkezéseket a segédmotoros kerékpárok - a quad és a mopedautó kivételével - közlekedésére is alkalmazni kell azzal, hogy

a) lakott területen a kerékpársávon segédmotoros kerékpárral közlekedni,

b) kétkerekű segédmotoros kerékpáron utast szállítani,

c) segédmotoros kerékpárhoz utánfutót kapcsolni

nem szabad.

(9)351 A három- vagy négykerekű segédmotoros kerékpárral személyt szállítani akkor szabad, ha a jármű vezetője a 17. életévét betöltötte.

(10)352 A gyalog- és kerékpárúton a kerékpáros a gyalogos forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti.

(11)353 Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki, a kétkerekű kerékpároknak a kerékpárúton vagy a gyalog- és kerékpárúton kell közlekedni. Ha a lakott területen a nem főútvonalként megjelölt út mellett annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki és az úton kerékpár nyomot (158/k. ábra) is kijelöltek - ha a közúti jelzésekből más nem következik - a kétkerekű kerékpárok az úttesten is közlekedhetnek.

Amennyiben persze nem sikerül, veled be is fejeztem az erről való társalgást. ;)

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#63827) ritkaság


ritkaság
tag

Sziasztok!

Van valaki aki jól boldogul az Ubuntu - Wine - Virtual desktop világában? :F
Ha valaki tud segíteni irjon privit és felhívom. :R Előre is kösz. :C

(#63828) bitpork válasza Valkűr (#63818) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Ez a végszó egyszerűen hihetetlen. Kérek szépen forrást.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#63829) Valkűr


Valkűr
őstag

Nálam a kresz annyit ir:

1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól /KRESZ/ A jogszabály mai napon (2014.IV.2.) hatályos állapota
21. § (7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van – kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is – az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.
43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel – kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is – elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik.

A KRESZ szerintünk áttételesen fogalmazza meg, hogy átbiciklizhet-e egy zebrán a kerékpáros vagy nem. Van egy szabály, ami megvilágítja az elsőbbséget – ám nem ad választ arra, hogy le kell-e szállni vagy sem:

iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5

(#63830) bitpork válasza Valkűr (#63829) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Konkrétan ez van a net.jogtárban
"A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia."

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#63831) Valkűr válasza Rick4 (#63826) üzenetére


Valkűr
őstag

Ok mutasd meg hol irja itt, h a zebrán le kell szállni? De egyértelmű utalás legyen amit az is megért aki nem tanulta a kreszt! :)

iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5

(#63832) Valkűr válasza bitpork (#63828) üzenetére


Valkűr
őstag

A közúti balesetek túlnyomó részét, 59 %-át a személygépkocsi-vezetők okozták, de a közúti forgalmon belüli aránya ennek a csoportnak a legmagasabb. A tehergépkocsi-vezetők a balesetek 9 %-ának, az autóbusz-vezetők pedig az összes baleset 1 %-ának az okozásáért felelősek. A kerékpárosoknak a balesetet okozók körében betöltött aránya az első kilenc hónapban 12 %-os..

Forrás:

[link]

iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5

(#63833) FoxiestFox válasza Valkűr (#63831) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Aki nem tanulta a kreszt, miért ül biciklire?

(#63832): Akkor ezt vesd össze arányok szintjén is. Mennyi autó, és mennyi bringa van? Így mindjárt ijesztőbb egy kicsit, és nem az autósokra nézve...

[ Szerkesztve ]

(#63834) Attix82 válasza Valkűr (#63832) üzenetére


Attix82
őstag

A lényeg az, hogy ha nincs kerékpárút hanem csak zebra, gyalogosan van csak elsőbbsége a bicajosnak. Ha nem akarsz leszállni , akkor mint ha autós lennél neked kell megadni az elsőbbséget.

(#63835) bitpork válasza Valkűr (#63832) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Jaaa tehát az összes -tehát a biciklis érintettség nélküli- számot veszed alapul. Nem fals kicsit olyanba keverni a zangásokat amiben nem is érintettek és következtetésnek levonni h a sok autós hülye és veszélyes a kerekesekre? Miért nem vesszük ide -ha már- a konyhai baleseteket is? :U

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#63836) Rick4 válasza Valkűr (#63829) üzenetére


Rick4
félisten

Pont ez a baj veletek, kerékpárosokkal, akkor legyél te is nyugodtan egy kiragadott példa, hiszen pont ugyanúgy nem tudod értelmezni a kresz rád vonatkozó részeit, mint a többi.
Ugyan, áruld már el, mikor veszed le a szemellenződet?
Ha a kerékpárosokra az 54.§ vonatkozik, és ott le is írják, hol közlekedhet a kerékpáros, akkor miért próbálsz úgy csinálni, mintha ez nem létező dolog lenne, és miért olvasgatod a 21.§-t? Az a gyalogosokra vonatkozik, oda is van írva, ha leszállsz, rád is, ha ülsz, nem rád vonatkozik. Azt keveritek, hogy bizonyos feltételek mellett gyalogúton is közlekedhet kerékpáros, de a gyalogosátkelőhely sosem volt gyalogút, az úton való haladás az a hossztengellyel megegyező irány, az ÁThaladás az pedig erre merőleges. Ennyire egyszerű.. Ja, ne is írj vissza, felesleges.

[ Szerkesztve ]

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#63837) FoxiestFox


FoxiestFox
félisten

Ez a közlekedés-téma mindig hoz egy kis életet ebbe a topikba. :D

(#63838) Valkűr válasza FoxiestFox (#63833) üzenetére


Valkűr
őstag

Mert a kerékpárosoknak nem kötelezik a kreszt, pedig én betenném az általános iskolai oktatásba...

iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5

(#63839) Rick4 válasza FoxiestFox (#63837) üzenetére


Rick4
félisten

Nem a közlekedésre kell szűkíteni, lehet bármilyen téma, ha egyszer csak idejön valaki, és lövése sincs arról, amiről beszél, én meg fél perc alatt 5 féle módon igazolom az állításomat. :D Ja, nekem biciklim sincs, szimplán csak ismerem a kreszt, azon túl, hogy naponta alkalmazom, olvasgatni is szoktam, sosem árt.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#63840) Valkűr válasza Rick4 (#63836) üzenetére


Valkűr
őstag

Utoljára irom le, mert nem érted vagy nem akarod. Neked egyértelmű mert láttad és tanultad a kresz szabályait. Azt egy szóval sem mondtam, h én nem ismerem, csak annyit irtam, h nem egyértelműen van fogalmazva, a laikusok számára és aki nem tanulta az nem fogja tudni és nem is köteles tudni amig számára ez nem kötelező. Lehet itt vitázni órákat erről de addig amig nincs egyértelmű szabály ami a kerékpárosokra vonatkozik és kötelező mint autósnak a vizsga addig csak szócséplés az egész téma.

Vagy jogsim, idestova 25 éve szóval a kresz szabályaival tisztában vagyok. Nem is a magam nevében beszélek. A személyeskedésedre pedig nem vagyok kiváncsi, örülnék ha ezt kihagynád a témából és inkább figyelmesebb lennél.

[ Szerkesztve ]

iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5

(#63841) bitpork válasza Valkűr (#63840) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Éppen most cáfolod amit állítasz! Ha ismered a kreszt akkor ismerned kell az egyértelmű megfogalmazását annak, hogy zebrán csak tolni lehet, ha nincs mellette kijelölt kerékpárút.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#63842) Rick4 válasza Valkűr (#63840) üzenetére


Rick4
félisten

Kérlek pontosítd, mekkora IQ-ra van szükség ahhoz, hogy bárki azt a totál egyértelmű, tömör, mindenféle sllangtól mentes egy sort "nem egyértelmű"-ként definiálhassa. Ott vannak a kerékpárosokra vonatkozó egyértelmű szabályok, csak el kellene olvasni, meg az úton alkalmazni. Egyelőre te vitázol a kresz §-okkal, azt meg szerintem teljesen feleslegesen teszed. Nem baj, megállapítottuk, hogy megint egy kerékpárossal több, aki képtelen beismerni, hogy vannak rá vonatkozó szabályok, amiket nem hajlandó sem elfogadni, sem megérteni. Mostmár tényleg ne írj vissza. ;)

Bitpork:

Ráadásul a gyalogosátlekőhely mellett az útra merőlegesen sosincs kerékpárút, nagy tévedés, az nyomvonal, vagyis a kerékpárosok számára kijelölt hely, ahol áttolhatja a kerékpárt.

[ Szerkesztve ]

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#63843) Valkűr válasza bitpork (#63841) üzenetére


Valkűr
őstag

De a kreszt nem mindenki ismeri, erről beszélek... és mivel nem is kötelezik ezért ennek betartatása is érdekes dolog. Ha azt akarják, h mindenki betartsa akkor kötelezni kell és oktatni alap képzésben a minimális tudnivalókat.

iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5

(#63844) bitpork válasza Rick4 (#63842) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

(#63845) Valkűr válasza Rick4 (#63842) üzenetére


Valkűr
őstag

Kérlek szépen ne ferdíts, én nem veszekedni jöttem ide. Nem a magam, hanem a legtöbb, akár gyermek kerékpáros nevében szólaltam fel. Gyermek is kimehet egyedül kerékpárral adott kor felett, de ettől még nem fogja ismerni a kreszt, és mivel nem is kötelezik akkor mitől kell egyértelmű legyen számára bármiféle szabály? Nem is értem miért rám van háritva ez az egész? Többször leirtam, h nem a magam nevében beszélek, autóval is járok, jártam, tehát ismerem, ismernem kell a szabályokat. Mindegy...

iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5

(#63846) sss válasza FoxiestFox (#63801) üzenetére


sss
senior tag

Még megvannak. :K

(#63847) bitpork válasza Valkűr (#63845) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

link :U

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#63848) FoxiestFox válasza sss (#63846) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Én vinném őket, de ide sajnos nem lehet. :(

(#63849) Rick4 válasza bitpork (#63844) üzenetére


Rick4
félisten

Akkor kezdjük elölről: Mint ahogy eddig is mondtam, úton keresztbe nincs bicikliút, az ott egy nyomvonal, ahol a kerékpár áttolható. A képen aki akarja, látja, hogy a kerékpárút merőleges az út hossztengelyére, az úthoz érve ott is van a kerékpárút vége tábla, majd a kerékpárt a nyomvonalon áttolva ismét kerékpárút következik.

Csak hogy egyértelmű legyen, itt van a kerékpáros szemszögéből is:

Természetesen a google képén is csak egy Kiragadott Példa nevű kerékpáros szegi meg a szabályt, ő is csak egy az együgyűek közül, akik nem értik, mi vonatkozik rájuk. Holott neki is ott volt a kerékpárút vége tábla, mielőtt az úthoz ért volna. No comment.

[ Szerkesztve ]

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#63850) Valkűr válasza Rick4 (#63849) üzenetére


Valkűr
őstag

Ez egy jó példa az emberi hülyeségre...Ha csak áttolni lehet, akkor mi a francnak festették fel, akkor leszáll és áttolja a zebrán ugyan úgy, hiszen amikor leszáll akkor ugyan olyan gyalogos mint a többi, de minek akkor a felfestés :) Bár erről is olvasni millió dolgot, h itt nem kell leszállnia a bringásnak, hanem a a kereszteződésekre vonatkozó elsőbbségi szabályok érvényesek. Ez utobbit elvileg meg is erősítette a Nemzeti Közlekedési Hatóság Kommunikációs és PR Osztálya, ha ez az irás valós.

[link]

De lehet ezt én értem félre, ezt emeltem ki: . Előbbiek alapján bármilyen úttest keresztezése kerékpárral csak gyalogosan történhet. Kivételt képez az a helyzet, ha a kerékpáros gyalog-kerékpárúton vagy kerékpárúton halad, amelyet átvezetnek egy másik úton."

Az NKH levele így folytatódik: „A kerékpáros a gyalogos-átkelőhelyen a gyalogosokkal elvileg párhuzamosan halad, elsőbbségadásról ekkor nem lehet szó. Ha ez az átkelő csak zebra, ott nincs mód átbiciklizni, ahogy alapesetben a járda sem a kerékpárosoké, ezért leszállva át kell tolni a kerékpárt a gyalogos-átkelőhelyen. Ha a kerékpáros kijelölt gyalogátkelőhely mellé felfestett kerékpárút-átvezetésen akar átkelni, a párhuzamosságot kihasználva leszállás nélkül is áthaladhat az úton, ha a gyalogosokkal együtt vagy tőlük függetlenül az úton haladó járművektől az elsőbbséget megkapta."

[ Szerkesztve ]

iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.