Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#48451) Tom1939 válasza Tom1939 (#48447) üzenetére


Tom1939
őstag

[Ez] jól mutatja, és CR 2032 elem kell (scross távirányító elemcsere kipróbálva, mükődik, volt itthon ilyen elem).

(#48452) dethroner


dethroner
veterán

Idézet a suzuki könyvből:

A VISSZAKERINGETETT LEVEGŐ üzemmód
huzamos használata a jármű levegőjének
elhasználódásához és az ablakok
bepárásodásához vezet. Éppen ezért,
amikor csak lehetséges, használja a
FRISS LEVEGŐ üzemmódot.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#48453) tm5 válasza Tom1939 (#48451) üzenetére


tm5
tag

Én elmentem vele a márkaszervízbe. mert nem akart szétpattanni a kulcs, és egy idő után már nem mertem jobban feszegetni. Jah és nekem a tartalék kulcsban is cserélni kellett, mert az meg se nyikkant, pedig kb. 1x se volt használva. A szervízes azt mondta, hogy több embernél előfordult már, hogy a nem használt kulcs is lemerült.
Azt is mondta, hogy ha a lemerült kulcs fejével nyomom be az indítógombot, akkor úgy is érzékeli, és be tudom indítani az autót. Valszeg le van ez írva a kézikönyvbe, de nem olvastam. A lényeg, hogy lemerült kulccsal is haza lehet jutni.

(#48454) pető bá' válasza dethroner (#48452) üzenetére


pető bá'
őstag

a belső keringetést én sem értettem, szinte soha nem használom.. tipikusan füstben (falusi fűtés rulz), vagy valami rendesen kormolós gépjármű (smoke&Ikarus :D ) mögött szoktam rányomni, max néhány percre.

Amúgy pára = klíma, nem is próbálkoztam még mással, pillanatok alatt lekapja.

"... and I hope you have a great day!"

(#48455) a_tesz válasza dethroner (#48446) üzenetére


a_tesz
Korrektor

Egyrészt nem tudnak csodát tenni, ha kint pára van, bent is az lesz, ha meg belső keringetésre állítod, a sofőr, vagy ha vannak, akkor pluszban az utasok fogják nagyon hamar belihegni a teret. Ha belső keringetésre állítod, és közben benyomod a klímát, az jó lehet, csak el fog fogyni a friss levegő, és fáradtabbnak fogod egy idő után érezni magad. Nyilván belső keringetésnél sem lesz zárt rendszer, mert az igen hamar oxigénhiányt okozna, és megfulladnál :)

Ha meg nincs klíma, akkor külső levegő és fűtés az ablakra irányítva, ez a legjobb, amit tehetsz pára ellen, vagy tényleg a borotvahabos megoldás segíthet.

[ Szerkesztve ]

スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison

(#48456) JohnyBlue válasza a_tesz (#48455) üzenetére


JohnyBlue
őstag

Ha meg nincs klíma, akkor külső levegő és fűtés az ablakra irányítva, ez a legjobb, amit tehetsz pára ellen, vagy tényleg a borotvahabos megoldás segíthet.

Ezt a swift nem tudja :D nyomhatom én neki négyesen a levegőt....nagy ívben magasról... klímát rápöccintem oszt eltűnik... visszapöccintem pár perc és visszajön... megint bepöccintem... megint eltűnik... jó mókának tűnik de nem az. :O

https://ipollo.com/?ref=johnyblue

(#48457) Tom1939 válasza tm5 (#48453) üzenetére


Tom1939
őstag

Igen, kicsit nehezen pattant szét, szerencsére a készletben volt megfelelő csavarhúzó fejem. Feleségemé néha van használva és jól mükődött.

A kulcsot kipróbáltam azzal bejutottam, a kulcs fejjel nyomógombos indítás nekem is rémlett, de azért köszönöm (addig nem jutottam, de éppen azért cseréltem gyorsan mert liftes garázsban ciki ha nem indul, másokat is megszivat munka utáni csúcsban).

(#48458) a_tesz válasza JohnyBlue (#48456) üzenetére


a_tesz
Korrektor

De egyrészt klíma mellett is lehet fűteni, és akkor nem is fagysz meg, és pára se lesz, másrészt sajnos ha klímáztál, a kondenzvíz nem csöpög le mind a hőcserélőről, szóval az kikapcsolás után visszakerül a levegőbe. Szóval vagy ne kapcsold ki a klímát, és keverj hozzá meleget, vagy kapcsold ki, és fel a fűtést ezerrel. Sima fizika, a meleg levegő több párát tud megtartani, és a melegebb felületeken kevesebb pára csapódik ki. Lásd még hideg sör a nyári melegben, ugyanaz a jelenség, mint az ablakon a pára.

スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison

(#48459) dethroner válasza a_tesz (#48455) üzenetére


dethroner
veterán

De a 24 éves rönőm miért nem párásodik? Ugyanolyan körülmények között én egyetlen párafolt nélkül jutok el a munkahelyemre. Nincs klíma, nem tudom lezárni a levegő bejutást, mert nincs ilyen lehetőség, levegőt nem fújom, csak ami alapból megy a szélvédőre.
Csajom swiftjévben minden csillivilli benne van, és használnia is kell, mert nem lát ki belőle.
Mennyit fejlődött az autóipar, régen párát se tudtak az autók bent tartani :D
Bár emlékszem én is olyanra hogy párás volt belül, de akkor ketten voltunk benne bőrig ázva, zivatar közepén. Na akkor törölgettem bőszen.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#48460) eami válasza dethroner (#48459) üzenetére


eami
addikt

gondolom összefüggésben van a nehezebben zárható csomagter ajtóval.

(#48461) Fulár


Fulár
senior tag

Sziasztok!Lenne két kérdésem!
2005-ös Swift.Lecserélném a gyári rádiót.Érintőképernyőset nem akarok mert nincs hangulatom menet közben képrenyőt kapargatni.Ez a cucc beférne vajon a gyári helyébe úgy,hogy ne kelljen fúrni faragni,vagy jobban járok ha vadászok egy 1 Dinest egy beépítő kerettel?Ha ez jó bele a multi kormányt bukom?

- Ha a klíma tök üres attól még bekapcsolna a kompresszor és nem fújna hideget vagy ilyenkor be sem kapcsol?
Köszönöm az esetleges válaszokat!
[link]

[ Szerkesztve ]

(#48462) Pist@bácsi válasza Fulár (#48461) üzenetére


Pist@bácsi
őstag

Be sem kapcsol.
A párátlanításhoz amúgy is az kell, hogy a hőcserélő hideg legyen, ezért csapódik ki rajta a pára, kvázi szárítja a rajta átfújt levegőt.

Beépítő kerettel minden szabványos 2DIN beszerelhető, nem kell fúrni faragni.
Kapható a Swifthez kormánytávvezérlő adapter.

(#48463) a_tesz válasza dethroner (#48459) üzenetére


a_tesz
Korrektor

Nem ismerem a Renault-dat, az itthoni autókból tudok kiindulni, egy 8 éves Swift, meg egy 17 éves Civic (feleségemé). A Swiftem már ilyen hűvösebb időben is nagyon hamar bepárásodik, de arra fújja a levegőt, amerre állítom a tekerővel. A Civic sokkal nehezebben párásodik, de abban hiába állítom bárhová a levegő irányát, mindig fúj a szélvédőre és a két első oldalablakra kicsit, így aztán félig megvan a megfejtés. :)

Az meg fura lenne, hogy nem tudsz belső keringetést választani, még a Trabantban is lehetett, pedig értelme nem igazán volt, új korában is elég huzatos volt.

スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison

(#48464) Fulár válasza Pist@bácsi (#48462) üzenetére


Fulár
senior tag

Nagyon Köszönöm!

(#48465) 2ozzmexy válasza Pist@bácsi (#48462) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Eh, végre valaki, aki bejárt fizika órára... :C

@a_tesz: Mert abban a Rönóban nincsen klíma, tehát a hőszigetelése is olyan, ezért jobban szellőzik, míg a klímás autóknak messze nincsen olyan jó szellőzése, mitöbb szigetelése van szellőzés helyett, hogy ne vegyen le sokat a motor teljesítményéből a kompresszor, ha nem lenne szigetelve, csak annyira mint egy gyárilag nem klímás autó, akkor 2 óra kellene hogy lehűtse az utasteret a klíma a 35fokban... Ilyen egyszerű, ahol nem tud bejönni a levegő, ott a pára sem tud kimenni. Voilá, megoldás: Tessék szellőztetni, vagy fűtést nyomni az ablakra konstans.

A belső keringetés nem azért kell, mert buli, hanem mert az alulméretezett fűtőkörödnek adsz vele némi esélyt a kívánt hatás elérésére, ugyanez igaz nyáron a klímával. Ha automatában használod akkor feltűnik hogy amikor elindulsz akkor belső keringetésen lehűti az utasteret, majd átvált külső levegőre és már csak szinten tart.

@dethroner: Automata mode? Amúgy ha benyomja egyszerre az első+hátsó szélvédőfűtést, akkor elindul a párátlanító üzemmód, és kb 5 perc alatt kicsapatja a párát a klíma hőcserélőjén. Én ülésfűtést szoktam bekapcsolni mellé, az 2 perc alatt felfűt.

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#48466) dethroner válasza a_tesz (#48463) üzenetére


dethroner
veterán

Nem lehet lezárni, mivel nincs kapcsoló hozzá. De majd délután rakok fel képet.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#48467) Brogyi válasza 2ozzmexy (#48465) üzenetére


Brogyi
senior tag

Az első párátlanító benyomásával a belső keringetést kikapcsolja. Így dől be rád az előtted álló busz koromja.
Én inkább törölgetek. :)

(#48468) a_tesz válasza 2ozzmexy (#48465) üzenetére


a_tesz
Korrektor

Tisztában vagyok vele, mire való a belső keringetés, automatán sajnos nem tudom kipróbálni, mert mindkét autó manuális klímás :D

Ahogy látom, közben Brogyi is írta, de nekem is mindkét autónál a szabályzón fel is van tüntetve, hogy a szélvédő páramentesítő állásban használd a külső levegőt hozzá...

スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison

(#48469) Zolás


Zolás
addikt

Bejelentkeztem szervízre, és kértem árajánlatot váltóolaj cserével. Felhívtak, hogy a gyári olajra 160k km, vagy 8 év garancia van, viszont ha cserélem, akkor kétévente kötelező. Még nem hallottam ilyet sehol.

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#48470) Tom1939


Tom1939
őstag

Apropó váltó olaj. Valaki cserélt már automata váltó olajat 1.4t scrossban vagy vitarában? Nem akarom megvárni a hiper optimista gyári intervallumot (valami 160 ezer) és 60 ezernél cserélném (50 ezerhez közelítek). Egyelőre a v60service felé kacsingatok (oda hordtam a hyundai i30-amat is, ott dolgozik egy hyundai guru), de örülnék szélesebb merítési körnek és tapasztalatoknak.

(#48471) KubanitoS


KubanitoS
veterán

A gyári SD kártyán lévő HERE térképeket nem lehet manuálisan frissíteni valahogy a legújabbra? Fene se akarna mindig újat venni csak ezért.

Nothing will stand in our way. I will finish what you started.

(#48472) ncc1701 válasza Zolás (#48469) üzenetére


ncc1701
veterán

Nem összeg, kell venned 2 litert, bele megy másfél.

A 2011-es insigniámban úgy kell automata váltó olajat cserélni, h lecseréled a felét, mert csak annyi folyik ki. Utána mész vele, majd a másik felét. Ehhez a trükkhöz kell 6 liter, dupla munka, 50k a mutatány havernál, baráti áron, 4400ft egy liter olaj

(#48473) ncc1701 válasza Tom1939 (#48470) üzenetére


ncc1701
veterán

A 160-at nehogy bevárd. Hacsak nem úgy tervezel a kocsival, h 4-5 éves korában eladod.

(#48474) dethroner válasza a_tesz (#48463) üzenetére


dethroner
veterán

Szóval semmi lehetőség egy 1996-os rönóban a belső keringetésre :N

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#48475) tboldi válasza Zolás (#48469) üzenetére


tboldi
nagyúr

:F

A 160k km túl sok, a két év meg túl kevés szerintem. :D

A Hondámnál 120k vagy 8 év a normál periódus, a szigorított (pl. rengeteg városozás esetén) meg a fele, 60k km vagy 4 év.

dethroner: Bedobtam a csomagtartóba azt a 4 tasakot, amit találtam, de most pont nem esik, nem tudtam letesztelni, mennyire hatásos. :D

[ Szerkesztve ]

(#48476) Siriusb válasza Zolás (#48469) üzenetére


Siriusb
veterán

Hallottam már autószerelőtől, hogy a váltóolaj örökéletű, nem kell cserélni. :W
Egyszer egy taxissal beszélgettem, amíg mentünk, azt mondta, ő 120k-nál cseréli.
WagonR kezelési könyvében 45k csereperiódus van. :D Lehet a mai váltók már ilyen jók...

(#48477) Tom1939 válasza ncc1701 (#48473) üzenetére


Tom1939
őstag

Azt biztos nem, 60-nál cserélem. A kérdés a hol. Márkaszervizben nem valószínű, mert ott a ráér az még válasz van. Sajna Scross/vitara esetén senki nem tudott tapasztalatot írni, pedig van egy pár automata biztosan. Mindenki ilyen bátor és tartja a 160k kilométert?

(#48478) a_tesz válasza dethroner (#48474) üzenetére


a_tesz
Korrektor

Bámulatos, ilyet is most látok először, köszi :)

Szerk: esetleg a fűtőmotor környékén nincs valami csap?

[ Szerkesztve ]

スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison

(#48479) tboldi válasza Tom1939 (#48477) üzenetére


tboldi
nagyúr

Vagy csak egyszerűen nem is tudják, hogy kéne. :D

(#48480) Tom1939 válasza tboldi (#48479) üzenetére


Tom1939
őstag

Ja aztán az lesz hogy már a suzuki sem a régi meg az Aisin is szar ha szétesik 200 ezernél :)

(#48481) dethroner válasza a_tesz (#48478) üzenetére


dethroner
veterán

Nincs semmi. A légbeömlő egy lyuk, amin menet közben folyamatosan jön be a menetszél. Annyit lehet variálni, hogy keresztülmenjen a beáramló levegő a hőcserélőn, vagy sem. Szóval, vagy fűt, vagy hűt. Persze a hűtés az a külső hőmérséklettől függ :DDD

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#48482) ncc1701 válasza Tom1939 (#48477) üzenetére


ncc1701
veterán

Insignia alatt 80k-nál már érezni az olajon az égett szagot, úgyhogy annál 60k/4év. Amúgy szerintem akármilyen sarki szerelő meg tudja csinálni. Ha van a kocsihoz részletes leírás, akkor utána lehet nézni a mentének, hátha le lehet engedni szépen az egészet egyben.

(#48483) ncc1701 válasza Siriusb (#48476) üzenetére


ncc1701
veterán

Beszélj váltós emberkével, az eligazít. Nekem elég drága volt megtudnom, h annál a kéziváltónál is kell cserélni, aminél a gyártó szerint sosem kell. MInden folyadékot kell időnként cserélni az autón, még a vizet is.

(#48484) Siriusb válasza ncc1701 (#48483) üzenetére


Siriusb
veterán

Nekem mondhatta a szerelő a magáét, én ragaszkodtam a cseréhez. Amikor hoztam el a kocsit, egyből lehetett érezni, hogy simábban jár a váltó.

(#48485) Tom1939 válasza ncc1701 (#48482) üzenetére


Tom1939
őstag

Nekem is valahol 4 év előtt kicsivel lesz a 60k, ott cseréltettem. Ahova vinném ott van egy ritka gép állítólag ami kiszedi a régi olajat és feltölti teljesen újjal. Szerintem az lesz a vége hogy én kérek mindig beszámolót, aztán az enyém lesz első 1.4t 6-os Aisin automata olajcsere ügyben...

(#48486) AMD Power


AMD Power
titán

A legdrágább a legjobb? – Suzuki SX4 S-Cross GLX 4WD Panorama (2020) teszt

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#48487) a_tesz válasza AMD Power (#48486) üzenetére


a_tesz
Korrektor

Azért ezt fájt olvasni...

スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison

(#48488) tm5


tm5
tag

A Suzuki ACROSS-ról nincs valami hír, hogy itthon mikor mutatják be és mennyibe fog kerülni?
Az angol Suzuki honlapon már legalább fent van, bár még ott sem árulják, ha jól látom...

(#48489) SyMbioTe válasza tm5 (#48488) üzenetére

Csak annyi, hogy ősszel kezdik forgalmazni, mást nagyon nem láttam.

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#48490) hzd válasza Tom1939 (#48470) üzenetére


hzd
csendes tag

Üdv.

Az én tapasztalatom automata váltóval.Nekem egy 2013-as Swiftem van automata váltóval. Én is olaj cserét akartam csinálni a váltóban. Próbáltam olyan helyet keresni ahol átáramló öblíéses olaj cserét csinálnak egy géppel, azt mondják az a legjobb. Nem találtam olyat, lehet én voltam a béna, ezért márka szervizbe vittem.
Több márkaszerviztől kértem ajánlatot, volt aki azt írta soha nem kell cserélni az olajat.:)
Két szerviz ajánlat volt értelmes a Varró, és a Tafák. Mind a kettő 55 ezret mondott a cserére.
A Tafákhoz vittem, végig ott lehettem az autó mellett a szervizelés alatt.
Gyárilag 5.8 liter olaj van a váltóban. A csere folyamán lefolyt kb. három liter olaj, ennyit töltöttek utána. Cseréltek még a szűrőt, és a tömítést. A lefolyt olajnak normál színe volt, a két mágnesnél, ami gyűjti a fém spémeket, azon volt rajta spém rendesen.
Egy dolog ami nem tetszett, hogy nem gyári olajt raktak bele, hanem Castrolt.

[ Szerkesztve ]

(#48491) dReFiX válasza tm5 (#48488) üzenetére


dReFiX
senior tag

November, de simán csúszhat. 14-16 mFt

(#48492) ncc1701 válasza hzd (#48490) üzenetére


ncc1701
veterán

Na, és ezt a folyamatot kell megismételni pár 100km után, mert olyan hülyén van megcsinálva a váltó, h nem jön le az összes olaj belőle. Castrol miatt ne aggódj. Kéziváltós swiftembe nem tudom, milyen lóhúgyot töltöttek gyárilag, de castrollal mintha új váltót kaptam volna, olyan finom lett a működése.

Insigniában van 7L, ebből két lépésben lehet cserélni 3-3 litert. Belátható, h marad benne az eredeti, sokat futott olajból is. Viszont 80ekm után már érezhetően égett szaga van az olajnak, úgyhogy muszáj cserélni, bár a gyári leírás szerint is kell.

(#48493) AMD Power válasza a_tesz (#48487) üzenetére


AMD Power
titán

Biztos velem van a baj de nekem a panoráma tető ingyen sem kéne. Az 4WD szintén. Amúgy az autó jőhetne bármikor. :R

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#48494) tm5 válasza dReFiX (#48491) üzenetére


tm5
tag

16 millió FT? Nem sok az egy kicsit. A Toyotánál 10m-ért el lehet hozni, de nagyon felkonfigurálva is megvagy 13m-ból.

(#48495) beef válasza tm5 (#48494) üzenetére


beef
őstag

Lehet kettőt adnak.

(#48496) PeterPH válasza tm5 (#48494) üzenetére


PeterPH
senior tag

Hozzál nekem Pug-In hybrid RAV4-et 10M-ért, rögtön ötöt.

(#48497) tm5 válasza PeterPH (#48496) üzenetére


tm5
tag

A címet mondjad gyorsan lécci, hogy hová borítsuk! :)
Azt hittem, hogy a sima hybrid RAV4--es lesz átcimkézve.

(#48498) Tom1939 válasza hzd (#48490) üzenetére


Tom1939
őstag

Köszönöm az infót! Ahova akarok menni ott van ilyen átáramló öblítéses gép ha minden igaz. Ha van valakinek van erről tapsztalata azt szívesen veszem. De akkor nem márkakereskedésbe viszem (nekem is a Tafák lenne helyileg jó). 2-szer nem szívesen mennék emiatt.

(#48499) dReFiX válasza tm5 (#48494) üzenetére


dReFiX
senior tag

Nem az alap változat lesz, közel a "mekafull" felszereltséget kapja a suzuki :DDD színt tudsz csak választani gyakorlatilag

[ Szerkesztve ]

(#48500) Tom1939 válasza dReFiX (#48499) üzenetére


Tom1939
őstag

Ja, gondolom toyotánál is az lesz. Csak arra vagyok kiváncsi mennyi lesz belőle, a toyota változat már hiánycikk a világban ha jól tudom. Az co2 átlagban meg a hajára kenheti a suzuki ha 3 darabot kap belőle (amit nyilván simán elad bármennyiért).

Azért egy "sima" 2,5-es hibdrid finom lenne kicsit olcsóbban.... Arról semmi hír?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.