Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#47151) villifog válasza TommyY2 (#47147) üzenetére


villifog
tag

Swift 2010-2016 K12B 0W-20
Legújabb Swift K12C 0W-16

1.4 turbó 5W-30, már a turbó miatt is.
[link]

(#47152) tboldi válasza SyMbioTe (#47150) üzenetére


tboldi
nagyúr

De a Volvo-féle (benzin-dízel egyaránt), meg az olasz 5 hengeres is hasonlóan jó hanggal bír. :K

(#47153) csaba1203 válasza TommyY2 (#47147) üzenetére


csaba1203
addikt

Egy hónapja voltam az 1 éves szervizen és ezt rakták bele az Ignis-be:
- [link]
Szerintem ez jó a tiedéhez is....

(#47154) kunberci válasza TommyY2 (#47147) üzenetére


kunberci
aktív tag

Szia!
Szerintem rosszul gondolod.
"(akkor már miért nem 5w40, ami magasabb hőfokot bír?)."
Ez így egyáltalán nem igaz. Mindegyik olajnak bírnia kell az üzemi hőfokot.
Olyan viszkozitású olajat öntsetek az autóba, ami a szervizkönyvébe szerepel.
Amennyiben a Splash szerviz könyvébe 0w20-at írnak, akkor én biztos nem tetetnék bele 5W40-et. A 0w20-as olaj hígabb, előbb eljut a kenési pontokra, téli hidegindításkor sokkal jobban védi a motort, sok városi rövidtávú használatkor is előnyösebb. Amennyiben a szervizkönyvében 0w20-as olaj szerepel, akkor sürgősen a gyári viszkozitású olajra cserélném.
Nézzél egy-két motorolajos videót Gajdos tanár úrtól: [link]

(#47155) ncc1701 válasza kunberci (#47154) üzenetére


ncc1701
veterán

Ennyi, én sem kezdenék el okoskodni. A 2009-es swiftemben most 0w20 van, de csak azért, mert lusta voltam keresgélni, castrol boltban nem volt 0w16. De találtam 0w16-ot azóta, gyárit, következő az lesz.

(#47156) kunberci válasza ncc1701 (#47155) üzenetére


kunberci
aktív tag

Gondolom, hogy elírtad. Nem 2019-es Swift akart lenni? 2009-ben még nem használtak 0w16-os olajat.

(#47157) kunberci válasza TommyY2 (#47147) üzenetére


kunberci
aktív tag

Ezt a videót nézd meg: [link]

(#47158) TommyY2 válasza kunberci (#47157) üzenetére


TommyY2
tag

Nagyon jó videó, most már értem. Eddig nem foglalkoztam vele, mivel nem a szakmám, de az a baj, hogy a szerelőm se értett hozzá. Használtan vettük 4 éve a Splash-t, azóta van benne 5w40-es olaj a 0w20 helyett (most néztem meg a leírásában).
Remélem, hogy azért nem okozott benne kárt. Az S-Cross-ra, ami csak 1 éves lesz, majd jobban odafigyelnek, ragaszkodni fogok az 5w30-hoz. Mindenkinek köszönöm a segítséget.
TommyY

(#47159) kunberci válasza TommyY2 (#47158) üzenetére


kunberci
aktív tag

Az én 2016-os Swift-em is gyárilag 0w20-as olajjal jött ki. A szerviz könyv szerint még az 5w30-as olajat is bele lehet önteni. Én a gyakori rövidtávok, sűrű városi használat miatt maradok a 0w20-nál.

Az S-Cross-nál a turbó miatt 5w30-as olaj kell. Azt jól tudod. Oda nem lehet 0w20-as, vagy 0w16-os olajat tenni.

(#47160) dethroner válasza tboldi (#47149) üzenetére


dethroner
veterán

Sok dologtól függ a turbó is, pl attól ki veszi le és rakja fel. Az én esetemben a már említett Subaru TD-n megkotlott a turbó, elengedte az olajat, lógott benne a belvilág. A Subaru márkaszerviz csak a leszedést, az autó ott tárolását és a visszarakást vállalta, a turbóba nem is hajlandóak nyúlni. Szóval amit vállaltak, az került volna kb 100 rongyba. Plusz ugye a turbó felújítás. Ismerős szerelő ugyanezt azt hiszem 40 alatt megcsinálta,
a turbó javítás pedig még plusz 110-be fájt.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#47161) ncc1701 válasza kunberci (#47156) üzenetére


ncc1701
veterán

Jaja, bocs, 2019, 1.2 alap mocis.

(#47162) SyMbioTe válasza 2ozzmexy (#47082) üzenetére

Hát, asszem én ezt hanyagolom. :DDD
Fat32-re formázva, 8GB-os USB2 pendrive, kicsomagolt mappa rámásolva.
Kimegyek, bedugom pendriveot, beindítom, semmi. ~10perc múlva fogaskerék, szintén semmi. BT, SD semmi nincs rákapcsolva.

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#47163) dethroner válasza SyMbioTe (#47162) üzenetére


dethroner
veterán

A nyerő az SD kártya, penről nekem se ment.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#47164) SyMbioTe válasza dethroner (#47163) üzenetére

Ha találok itthon, akkor megpróbálom azzal, de emiatt nem fogok venni.
Adapter + microSD is jó lehet?

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#47165) 2ozzmexy válasza Napfénysüti (#47144) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Egy darab műanyagért meg némi szövetért... azért talán abból az utángyártott is megteszi ha illeszkedik, én utoljára talán 3500-ért vettem vmelyik toyotába (vagy az e11 faceliftbe vagy az aurisba) és már akkor is megkérdeztem az eladót, hogy nem érzi e rablásnak... a légszűrő ami sokkal kifinomultabb meg 2200... a pofám leszakad ilyenkor...

@SyMbioTe: Én lehet cserélném, de én eleve ilyen karbantartás buzi vagyok és amit meg tudok csinálni azt magam csinálom meg... az autószerelőkről meg van a véleményem, tisztelet a kivételnek (amelyik nem aranyáron dolgozik és jól) a többi úgy szerel autót h nem a saját szerszámával veri a csalánt, szóval neki nem számít... de az is igaz hogy szeretem bütykölni. Látom a lakótelepen például egyre kevesebben csinálják a szezonális kerékcserét, inkább elviszi a sarki emberkéhez és megcsináltatja vele... pedig nem nagy meló. Mondtam is annó a nejemnek, hogy amíg a kezem fel tudom emelni, addig én fogom csinálni...
Akkor SD kártya, én sem tudok ennél okosabbat mondani, én egy ezeréves 4GB-os kingston datatraveller 2.0-val csináltam és elsőre simán megcsinálta (1870->1880). Az adapteres is jó lehet, mivel ha szétszedsz egy ilyet akkor nincsen a microsd->sd adapterben elektronika. Ha úgysem megy akkor agyalunk még.

@tboldi: Hiába van szép hangja, egyik sem napihasználatra lett tervezve, a porsche boxer motorja is és a Quattro motorja is eléggé beteges tud lenni... Dethroner szerintem az élettartamára meg a karbantartás igényére célzott, mivel a 3 hengeresek zömében kettőstömegűvel jönnek ki, amit 80-100k alatt szét is vernek... ha meg nem azt akkor a motortartót vagy a főtengely csapágyat...
A turbó generált arányaiban mondtam, BP-i árakkal, itt egy kuplungcsere is 120k-ról indul a "Fosch" szervízben... Debrencenben/Karcagon 65k-ból megvagy. Ha abból indulsz ki hogy a gyári EC5 215/55R17 méretben 44k/db és még TPMS szelep is kell hozzá, akkor a 150k-s (csak a Te kedvedért :P ) turbógenerálozás innen nézve szerelmeskedés az apróval... [link] és ez egy retek dobd el messzire kínai gumi... ebből is 4db már 80ropi, szóval aki egy ilyen autón a turbó miatt parázik... nos eléggé szánalmas, nemde? ;)

@vacs: 12év átrozsdásodás elleni garancia van rá, véleményem szerint azt ha elbukod nem nagy kár, mivel 11 év múlva úgysem fogod tudni érvényesíteni, erre nagyon sok pénzt fel merek tenni... kibújnak azzal hogy nem volt lemosva az alja, ha meg le volt akkor rossz technikával mosták le... (tudom előre h nem fog tetszeni ;] ) szóval én a helyedben megcsináltatnám rendes üregvédelemmel és 5 év múlva megint ránézetnék...

@TommyY2: A BoosterJetbe csak 5w30 A3/B4 (ugye jól írom srácok?) és valami rendeset, nem szék-szék-házikó márkájút vagy Gasprome-t... (Ecstar, Motul, Shell, Castrol, Total)
A Splash-be is rendes márkát, mindig új szűrővel, és abból sem akármilyen (ManFilter, Nipparts, JP). Az 5w40 felmerült korábban is, komoly "eszmecserét" folytattunk tboldival a témában, ha gondolod keresd vissza. Igen, elméletben jobban bírja a meleget, gyakorlatban viszont mindig a gyártói ajánlás a mérvadó. Az előző autómba azért öntöttem bele bátran, mert annak a gépkönyve az 5w30-at és az 5w40-et is engedte, azzal a megkötéssel, hogy 5w30-at csak akkor szabad ha a külső hőmérséklet 30C fok alatt marad, de ez ugye nem igaz, főleg itt a fővárosban nem ritka a 34-38C fok, plusz itt a sok lámpa, dugó, araszolás végett sem ajánlott, mert hamar elforr... de a BoosterJet nem engedi az 5w40-et, a Splash könyve sem engedi szerintem, azt öntesd bele ami az ajánlott, ha el akarnak térni tőle akkor emeld fel a hangodat. :DDD

@dethroner: Nekem ment penről a hétvégén, nem tudom hol lehet a hiba... elsőre minden gond nélkül... :K

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#47166) TommyY2


TommyY2
tag

Szia 2ozzmexy: Tegnap este nézegettem a 2008-as gyártású Splash szervizkönyvét. Meglepően tapasztaltam, hogy új korától fogva 5W40-es olaj volt beletöltve (egyszer volt 10w40 is), pedig volt, amit szuzuki szervíz csinált. Mi 8 évesen vettük, a szerelőnk teljesen magától értetődően 5w40-et tett bele.
Mit gondoltok, az 5w40 után nem lesz gond, ha a gépkönyvének megfelelően 0w20 kerül bele?
TommyY

(#47167) dethroner válasza SyMbioTe (#47164) üzenetére


dethroner
veterán

Perszre, én is azzal csináltam.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#47168) 2ozzmexy válasza TommyY2 (#47166) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Japán motor, szóval lehet hogy csipegetni fogja, érdemes rá figyelni, mert a "vékonyabból" jobban fog fogyni mint a "vastagabból". Ha sok fogyna, akkor visszaváltasz 5w40-re maximum...
Gépkönyvet néznék a helyedben elsősorban, hogy az mit ajánl, és én cserélném 10-12 ezrenként... ami marad a 4L-es kannából azt érdemes bedobni a garázs sarkába és figyelgetni a szintet, legalább havonta egyszer napi első hidegindítás előtt... én a csomagtartóban hordom magammal, de Splash esetén, nos ez nehezen kivitelezhető, de ha szerzel egy 1L-es olajosflakont valahonnan (vagy veszel ugyanolyan olajból pluszban 1L-t), akkor az is megteszi és kisebb helyet foglal mint a 4L-es kanna...
A Vitarához én kértem pár decit az 1hónapos szervíz során egy flakonban. [link]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#47169) laca891 válasza TommyY2 (#47166) üzenetére


laca891
aktív tag

Az 1 éves Swiftembe, májusban a 0w16-ost tettem. Mintha jobb lenne a fogyasztása és eddig nem "csipegette" az olajat. Szerintem a gyári ajánlást fogad meg, ha "csipegetné", akkor a következő olajcserénél válaszd az 5w30-at.

Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!

(#47170) AMD Power


AMD Power
titán

Sok bajtól megment ez a használt autó Wagon R+

Csúnya de finom! :)

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#47171) tboldi válasza AMD Power (#47170) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nem tudom, miért a 76 lovas G13B-t ajánlják inkább, az M13A sokkal jobb, és még a szelepszárszimmering problémája sem érvényes rá.

És nem láttam, hogy említették volna a világításkapcsolót, pedig ugyanolyan típushiba, mint a váltó nyelestengelycsapágya. [kép]

szerk.: Mondjuk a használt Jazzes cikkükhöz is elég hosszú kiegészítést írtam a milyen autót vegyekben. :D

szerk. 2: Drága gumi? Fasza Hankook van 12-14k Ft-ért...

[ Szerkesztve ]

(#47172) tboldi válasza 2ozzmexy (#47165) üzenetére


tboldi
nagyúr

A Volvo 5 hengeresei mondjuk eléggé hétköznapiak és kifejezetten megbízhatóak is. :K
Vagy a BMW régebbi, M-mel kezdődő motorkódos 6 hengeresei sem voltak rosszak.

szerk.: Még eszembe jutott a Merci OM606-osa is - csak, hogy legyen egy dízel is. :)

[ Szerkesztve ]

(#47173) 2ozzmexy válasza tboldi (#47171) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

"szerk. 2: Drága gumi? Fasza Hankook van 12-14k Ft-ért..." khmm, itt vagyok ám... :P amúgy apollo is van emberi áron, mondjuk a kisza25 féle "traktorgumi"... ;]
Ha már fillértb***unk akkor 4évszakos kínai legyen, mondjuk infinity ecofour (hogy halmozottan hátrányos helyzetből induljon eco is meg four is meg kínai is, de főleg occsó ;] ) legyen, az sóheréknál 10 évet is kiszolgál... :W

Bocs, ha nem tudsz összekaparni 1 gurigát verdára, az már régen rossz, azt fenn is kell ám tartani... mi lesz ha egy azon évre esik egy gumicsere egy kuplungozással, ne adj Isten egy nyelestengelycsapágy is befigyel, akkor hívja a providentet!? :Y nevetséges... Ezt az árkategóriát sosem értettem, ezt a félmillió és az alattit... a 2000-es évek elején még épkézláb autókat lehetett annyiért venni, megkímélt, szervízkönyves, 8-10 éves másodautókat kevés futással (120k km alatt!), pl: Civic, Yaris, Brava, Polo és ezek mind olyanok voltak hogy kaptak 4L friss olajat meg 3-4 új szűrőt és elmentek még 100-150ezret hibamentesen, igaz hogy ki kellett fogni, de nem nyújtott be egyik sem 100k+ szervizszámlákat váratlanul... (ezek gyártási éve: '96-'99) De ma? 1M alatt kb bontószökevények vannak, szervízmúlt a homályba vész, ahogyan a futásteljesítmény is, aztán egyszercsak elpattan a vezérműlánc és alhangon 200ezer forintos szervíz (csere bontott motorra, ami tulajdonképpen 21-re lapkérés megintcsak...), szóval az alatt értelmes autó nincsen, akinek meg olyan van ami ebbe az árkategóriába esik (mondjuk faterodnak), amíg nincsen komoly baja, nem adja el, hanem használja, mert ismeri a nyügjeit, tudja mi mikor volt cserélve, stb. Miért is vállna meg tőle és venne helyette egy bizonytalan előéletű szervízigényesebb újabb modellt!? Igaza van ha nem adja el, mert az a pár száz k amit adnak érte manapság semmit sem ér... ;)

Más a helyzet ha a melódhoz kell, de akkor meg nem számít mert beleszámolod az amortizációt, tehát belekalkulálod hogy bonthatóra vágsz egy verdát 1-2 év alatt, cserébe nem költesz rá egy petákot sem, friss műszakija legyen, meg legyen rajta vmilyen gumi, menni menjen meg talán álljon is meg aztán szia dobozos, mire megint kell vinni már úgyis bontóérett lesz... leírod és hozod a neppertől a kövit... ha törik törik, ha belenyitják az ajtót is letojod, mert tudod hogy max másfél év és kuka, nem félted a futóművét stb.

[ Szerkesztve ]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#47174) Tigerclaw válasza 2ozzmexy (#47173) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

En top kategorias All Weather gumira valtottam. Sok embernek ez a legjobb, vagy nagyon optimalis valasztas. Viszont ilyen gumibol nagyon olcsot venni az mar nem csak fillerb****s, de mar veszelyesnek is mondhato.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#47175) tboldi válasza 2ozzmexy (#47173) üzenetére


tboldi
nagyúr

Tudom, hogy neked nem a szíved csücske a Hankook, én viszont elégedett vagyok a K435-W452 párossal, ami a mi WagonR-ünkön van. :)

Bár lehet, hogy rádumálom apumat, hogy legközelebb vegyünk mondjuk Nexen 4 évszakost. Sokat megy (évi 24-25000 km), ezért viszonylag hamar elkopna, de legalább akkor sűrűn kapna új gumit az autó, nem lenne mérvadó az öregedés, és nem kell a másik szett tárolásával sem vacakolni.

A második bekezdéstől meg TL;DR. ;]

(#47174) Tigerclaw: Egyetértek, nekem is az van a Hondán, Michelin CrossClimate+. :K

(#47176) tboldi


tboldi
nagyúr

Megjött a szeretetcsomag. :))

[ Szerkesztve ]

(#47177) zzz03


zzz03
őstag

Nekem is jött 1 csomag. S-Cross gyári center hangszóró a műszerfal közepére. Csavar kereséssel kb 10 perc volt berakni. Érezhetően jobban szól. Legalábbis amiket én hallgatok (Metallica, NH stb.) És a telefonálás kihangosítva is jobban / szebben szól. Sztem megérte ez a kis méretű hangszóró :) :DD

(#47178) AMD Power válasza tboldi (#47171) üzenetére


AMD Power
titán

A drága gumis dolgot én sem értettem. Amúgy tényleg jó kis igásló lehet "olcsón" de számomra annyira csúnya ,hogy az valami eszméletlen. :N

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#47179) tboldi válasza AMD Power (#47178) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nekem olyan semleges, bár lehet, hogy csak azért, mert 16 év alatt hozzászoktam. :DDD
[kép]

(#47180) AMD Power válasza tboldi (#47179) üzenetére


AMD Power
titán

Persze a külső szubjektív. :R
Mondjuk ebből egy ilyen szép mint ez és jó állapotú még mindig messze nem "olcsó".

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#47181) tboldi válasza AMD Power (#47180) üzenetére


tboldi
nagyúr

Háááát, ha ezt el akarnánk adni, akkor 2 dolog lefelé nyomná az árát:
1, Nincs benne klíma*;
2, Lassacskán 200k km van benne, ami biztosan sokakat elriasztana (hozzáteszem, alaptalanul).

Úgyhogy inkább megtartjuk, amíg ki nem pusztul alólunk. De mondjuk másik, ugyanilyen megbízható, ingázós autót nem is találnánk ebben az ársávban. Immár 8 éve jár napi szinten Ausztriában, ezalatt egyszer nem indult csak a végelgyengülésben elhalálozott akkumulátor miatt. :D

*Apum nem kérte 2004-ben, mondván azelőtt is megvolt nélküle, de amióta megtapasztalta az én Hondámban utazva, hogy milyen jó dolog, már bánja. :D

(#47182) AMD Power válasza tboldi (#47181) üzenetére


AMD Power
titán

Klima nélkül mondjuk én sem vennék már autót. :( Mikori évjárat?

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#47183) tboldi válasza AMD Power (#47182) üzenetére


tboldi
nagyúr

"Apum nem kérte 2004-ben..." :P

szerk.: Pont az EU-hoz való csatlakozás előtt vettük át a szalonban, még magyar rendszámos. És ez már az M13A, a.k.a. Ignis-motoros variáns. :)

[ Szerkesztve ]

(#47184) AMD Power válasza tboldi (#47183) üzenetére


AMD Power
titán

200e km egy 16 éves autóban az semmi. Mondjuk nekem az Astra 2001 ebben is alig van 179e km. Csak a kaszni nem bírja már a bulit. :(

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#47185) tboldi válasza AMD Power (#47184) üzenetére


tboldi
nagyúr

Persze, de sok ember már döglött motort, meg mindenféle pénztemetőt vizionál, ha meglátja a számlálót. :D

Amúgy az első 8 évében csak ~16000 km jött össze, a maradék 2012 óta halmozódott fel. :D

(#47186) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Veletlenul rossz topikba ment korabban:

Az egy eves szerviz mennyi szokott lenni es mit cserelnek ki, neznek meg? (Baleno az auto, de gondolom a Swift is hasonlo lehet)

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#47187) SyMbioTe válasza Tigerclaw (#47186) üzenetére

Scross ugyan, de nem sokkal feljebb bedobtam az első éves szervízről miket cseréltek. :)

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#47188) SyMbioTe válasza zzz03 (#47177) üzenetére

Hmmm, már gondolkodtam rajta én is, hogy megérné-e. Hol vetted, mennyibe fájt?
Garanciát gondolom nem nagyon érinti, ha egy ilyet beszerelek, ugye? :D

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#47189) dethroner válasza zzz03 (#47177) üzenetére


dethroner
veterán

Most ez hogy? Gyárilag nincs benne magas sugárzó és ott középen van kialakítva hely ha utólag be akarod építeni?

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#47190) zhali válasza Tigerclaw (#47186) üzenetére


zhali
csendes tag

Nyíregyházán 36.000 volt, olajat és olajszűrőt cseréltek, kb. 1 óra.

(#47191) ncc1701 válasza Tigerclaw (#47186) üzenetére


ncc1701
veterán

BP, 48e volt, csak olajat cseréltek.

(#47192) SirKero válasza Tigerclaw (#47186) üzenetére


SirKero
őstag

S-Cross februárban 44 818 HUF Suzuki Varró.
Olaj , olajszűrő , pollenszűrő , levegőszűrő , tömítő gyűrű , hűtőfolyadék pótlás + munkadíj.

(#47189) dethroner Most ez hogy? Gyárilag nincs benne magas sugárzó és ott középen van kialakítva hely ha utólag be akarod építeni? Úgy tudom gyárilag csak a GLX felszereltségtől van. :K

[ Szerkesztve ]

Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....

(#47193) PeterPH válasza dethroner (#47189) üzenetére


PeterPH
senior tag

Nem. Gyárilag van magassugárzó a műszerfal két szélén, legalábbis GL+-tól. Ez egy kiegészítő szélessávú hangszóró.

(#47194) 2ozzmexy válasza tboldi (#47181) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

"Persze, de sok ember már döglött motort, meg mindenféle pénztemetőt vizionál, ha meglátja a számlálót. :D" Persze, és az a motor döglött is lenne ha mindezt városi araszolásban teszik bele a karbantartási utasítást az első napon nagyon messzire hajítva... messziről jött ember meg azt mond amit akar. :R

"Úgyhogy inkább megtartjuk, amíg ki nem pusztul alólunk. De mondjuk másik, ugyanilyen megbízható, ingázós autót nem is találnánk ebben az ársávban. " TL;DR részben erre utaltam. ;)

A szeretet csomag viszont adja, Sumos?

Igen, Hankook nem a kedvencem, mert... most leírjam vagy ne!? (remélem nem kapok ki érte) leírom mert nem vagyok én PC igazgató: nem európai gyári, a profitot nem az EU-ban adózza le hanem a távol-keleti kormányoknak, így abból nem látunk viszont semmit sem, míg egy Conti, Misi keményen beszáll az EU GDP-jébe, így abból a pénzből talán vissza is csorog(na) valami, ha jó (lenne) a külpolitikánk, de ez mocskos fröcsögés részemről megint úgyhogy ismét elhatárolódom... :U

@AMD_Power: "Klima nélkül mondjuk én sem vennék már autót. :(" Sajnos az éghajlati változás sem cáfol meg ebben, inkább a téligumi lesz lassan felesleges itt a fővárosban...

@dethroner: "Most ez hogy? Gyárilag nincs benne magas sugárzó és ott középen van kialakítva hely ha utólag be akarod építeni?" Igen, a Vitarában sincsen, de bele lehet szereltetni, csak nem occsó és valami spec cucc, nem csak egy standard csipogó.

@zzz03: Majd ha használod még egy kicsit akkor írd le a tapasztalatokat, mert nem olcsó és ha már kiad az ember ennyi pénzt rá, akkor érjen is vmit. ;] Főleg a kihangosító része érdekelne... (a többit túlkornyikálom :DDD )

@Tigerclaw: "En top kategorias All Weather gumira valtottam. Sok embernek ez a legjobb, vagy nagyon optimalis valasztas. Viszont ilyen gumibol nagyon olcsot venni az mar nem csak fillerb****s, de mar veszelyesnek is mondhato." Azért azt hoztam fel, mert én azt vettem a pótkerékre, kettő fő kiválasztási szempontot vettem figyelembe: 1. ne "rotation" márkájú legyen 2. minél olcsóbb
Ezzel azt értem el hogy Sumo ára alá mentem pótkerék ügyben, a teljesértékű pótkerekem került durván annyiba, mint Sumo-nál egy gyári mankókerék.
Talán 34-36k között állt így meg és ebben minden benne van, de én sokszor hetekig járok rajta, szóval a mankó nekem nem megoldás a defektjavítótért meg akasztanám az autógyártókat. Egy "kukac készletet" még bedobtam tuti ami tuti alapon, a folyadékot meg eladtam egy kedves családnak (gondolom el kellett sütniük a sajátjukat...)
A magyar autósok többségének bőven sok lenne egy Vredi Quatrac5, anyagilag is, közlekedés biztonságilag is és ökológiai lábnyom miatt is... a magyar úgyis járna rajta 5-6 évig, mert "nem megy annyit és különben sem hajt annyira". (lefordítom: csak verőfényes napsütésben száraz úton, az orvosig vagy a tesco-ig, odáig is 40km/h alatt lopakodó üzemmódban Véda/trafi előtt nagyot fékezve, hátha jár pénzvisszatérítés ha kevesebbel megy...) :B

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#47195) Tigerclaw válasza ncc1701 (#47191) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Nincs elottem a szervizkonyv, de abban nincs veletlenul leirva, hogy mi az amit kotelezoen cserelni kell az aktualis kotelezo szerviz soran?

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#47196) csaba1203 válasza Tigerclaw (#47186) üzenetére


csaba1203
addikt

Szia nekem 1.2-es Ignis és ezeket cserélték:
- [link]

(#47197) ncc1701 válasza Tigerclaw (#47195) üzenetére


ncc1701
veterán

De, benne van, az alapján csináljuk a szerelő haverral a szervízt. Annyi diffivel, h én az olajcsere periódust a hivatalos 20ekm-ről levittem 15-re, vele együtt a pollen-levegő szűrő periódusát is. A váltó-fék olajat viszont meghagyom a hivatalos 40 ezrenkéntire. Megyek évi kb 30ekm-t, úgyhogy nálam a km hamarabb jön el, mint a kötelező év alapú csere.

(#47198) Brogyi válasza Tigerclaw (#47195) üzenetére


Brogyi
senior tag

Nem tartják be. Gondolom ezért kérdezted. Az olaj típusát is cserélgetik.

(#47199) Tigerclaw válasza Brogyi (#47198) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

En biztos ott leszek vegig, ha kell az auto mellett. Az olajjal viszont atverhetnek, mert gondolom az hordobol jon. Ez az amikor a fejlett autogyarto talalkozik az atkosbol orokolt igenytelenseggel, meg a szerviz tulajanak kapzsisagaval.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#47200) ncc1701 válasza Tigerclaw (#47199) üzenetére


ncc1701
veterán

Nem sok (márka)szervízben hagyják, h a tulaj a szerelő srác seggében ácsorogjon, és kritizálja a munkáját. :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.