Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#48351) blakey válasza gombii (#48350) üzenetére


blakey
titán

Elhiszem, hogy pl. a linkelt gyártó qrva jót csinál, de pl. rákerestem a Vitara/Scross könyöktámaszra és inkább kihagyom kinézetű. Úgy vagyok az ilyenekkel, hogy gyári vagy semmi. Utángyártott mindig is az marad, ritka amelyik felveszi a versenyt a gyárival, de annak már az ára is a gyári közelében van.

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#48352) tboldi válasza blakey (#48351) üzenetére


tboldi
nagyúr

:K

Én is inkább levadásztam egy bontott és törött gyárit, amit megjavítottam, minthogy utángyártottat vegyek.

(#48353) 2ozzmexy válasza blakey (#48349) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

[link] ha már Tesla... :C

Bocsánat az OFF-ért.

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#48354) Doki16


Doki16
addikt

Van robbantott ábrás cikkszám kereső valahol Suzukihoz? Konkrétan egy 2015-ös 1.2 Swifthez érdekelne.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#48355) Fulár


Fulár
senior tag

Sziasztok!Hihetetlenül hálás lennék érte ha valaki tudna dobni egy linket ahol le lehetne vadászni egy gépkönvyet 2005-ös Swifthez!
Már feltúrtam a komplett netet de sehol sem találok. :(

(#48356) Fulár


Fulár
senior tag

Sziasztok!Elképesztően hálás lennék érte ha valaki tudna dobni egy linket ahol találok gépkönyvet 2005-ös Swifthez!Már feltúrtam a komplett netet de semmi! :(

Egyre jobban kezdem megkedvelni ezt a kis autót. :) Pedig még nincs 2 hónapja,hogy nálam van!De ugye öreg használt autó révén szolgál azért meglepetésekkel.Mára virradóra például nem ad magáról életjelet a klímakompresszor.Cseszik bekapcsolni.Remélem konkrétan nem az nyekkent meg hanem valami más ami okozhat ilyen hibát mert ha mégis akkor az jó zsebbenyúlós történet lesz.Jövő hónapban esedékes a műszaki.Tartok tőle,hogy az első szélvédőt addig cserélnem kell.Az előző kedves tulajdonos nem észlelte,hogy a bal oldali lapát lepotyogott és így törölt még egy pár kanyart vele.Így pedig lett egy igen konkrét karc a lapát törlőtartományának ívében.Gondolom az műszakin instant bukó.
Elnézést a duplázásért de szarakodott az oldal!

[ Szerkesztve ]

(#48357) pető bá' válasza Fulár (#48355) üzenetére


pető bá'
őstag

szervizkönyvet elküldöm privátban - én is egy fórumtárstól kaptam :R

"... and I hope you have a great day!"

(#48358) Fulár válasza pető bá' (#48357) üzenetére


Fulár
senior tag

Hálásan Köszönöm! :)

(#48359) 2ozzmexy válasza pető bá' (#48357) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Ez a kezelési-karbantartási amit adnak hozzá gyárilag vagy másik?
Mert ha van facelift Vitarához ilyen akkor elkezdem vadászni a "torrent áruházban". ;]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#48360) pető bá' válasza 2ozzmexy (#48359) üzenetére


pető bá'
őstag

másik, az előszó így fogalmaz:

"Ez a kézikönyv a diagnosztikára, karbantartásra, beállításokra, kisebb szervizmunkálatokra, elemek cseréjére (szerviz) valamint nagyobb részegységek szét- és összeszerelésére (egységek javítására-nagyjavítására) vonatkozó eljárásokat taralmaz."

"... and I hope you have a great day!"

(#48361) gombii válasza Doki16 (#48354) üzenetére


gombii
tag

[link]

Én itt szoktam nézni, értelemszerűen ki kell keresni az autó típusát.

(#48362) kovsol válasza KubanitoS (#48303) üzenetére


kovsol
titán

Nekem az 1.4T hybrides vitara van, és 130-as tempomat mellett hatosban 2500-3000 között van a mutató, olyan 2800 körül. 120-as tempó mellett meg 2300 körül.

A gyári yokohama téli gumiról kinek mi a véleménye egyébként? Persze nem szalonban véve, mert lehet olcsóbban is.

May the Force be with you!

(#48363) pjen válasza kovsol (#48362) üzenetére


pjen
félisten

GPS el is mérted már?

(#48364) kovsol válasza pjen (#48363) üzenetére


kovsol
titán

Nem mértem, csak a kocsiban állítottam tempomatot.
Legközelebb két hét múlva megyek csak majd autópályán, akkor megnézem GPS mit mutat a 130-as tempomat mellett.

May the Force be with you!

(#48365) pjen válasza kovsol (#48364) üzenetére


pjen
félisten

Enyém GPS 130 nál már 140 fölött mutat,igaz Swift.

(#48366) 2ozzmexy válasza kovsol (#48362) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Ha a gyári nyárigumi van rajta, akkor kb a valóságot mutatja az óra. (nem pontosan, de kb stimmel 100-nál megy 94-96 között)
A Yokohamát engedd el, olcsóbban kapsz Kléber Krisalp HP3-at 215/60R16 méretben...
TPMS-es az autód (ezt gondolom tudod), így én azt ajánlom látatlanban hogy vegyél egy szett lemezfelnit is hozzá... anyagi megfontolásból is...

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#48367) pjen válasza 2ozzmexy (#48366) üzenetére


pjen
félisten

Ez akkor sebesség függő.Nekem 50 nél szinte pontos.GPS 50,óra 48.Viszont GPS 130,óra 140-145 között.

(#48368) 2ozzmexy válasza pjen (#48367) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Igen, nem lineáris a csalása, hanem minél gyorsabban mész, annál többet forog a kerék, annál nagyobb a mérés bizonytalansága, és ugye átlagol, majd esztimál, szóval igen, amikor azt hiszed 160-al mész, akkor valójában még csak 145-el. ;] Persze nem ennyire éles a dolog, de a Swift-nél már lehet.
Nekem az i30 hivatalos végsebessége 200 km/h, ehhez képest óra szerint ment 223-at, ha belendült a germán lejtőn, akkor fékezni kellett mert a téli szett csak H-s volt... ;] és a nyári is csak 240-ig szólt... szóval hamar ott lehetett hagyni a futófelület nagyját a lejtő közepén, "aztán meg jön a futás meg a sikítás". :D

Mindezzel csak egy baj van: Sok gyártó úgy konstruálta meg az műszerfalat, hogy baj esetén ott marad a mutató ahol az ütközés pillanatában volt: [link]
Ő hiába mondja: "de bírónő, én a GPS-t néztem, nem is mentem annyival" és még az is lehet hogy igazat mond... csak a tárgyi bizonyíték nem ezt fogja mutatni, és az elbírálásnál nagyon nem lesz mindegy h rárohad e az emberre a műanyag lakat vagy nem...

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#48369) gombii válasza pető bá' (#48357) üzenetére


gombii
tag

esetleg 2011-től gyártott Swifthez ilyen szervízkönyv nincs meg valakinek? :)

(#48370) 2ozzmexy válasza pető bá' (#48360) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Gondolom facelift Vitarához nem elérhető még... pedig jó lenne.

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#48371) pjen válasza 2ozzmexy (#48368) üzenetére


pjen
félisten

A gombóc Swift nél biztos nem rohad oda a mutató.Tapasztalat.

(#48372) Zoleee83


Zoleee83
addikt

No megtörtént a 2005-ös Swift II-m alvázvédelme.
Éppen időben sikerült megfogni a nagyobb bajt, a kerékjárati műanyagívek alatt kisebb helyen már lemezelni is kellett, mert elkezdett átrohadni a lemez a kerékjárati ívben megálló/felcsapódó sár miatt.
Szóval kerékjárati műanyag ívek kivéve, rozsda átalakítóval kezelve (ahol volt, nem volt vészes), alvázvédővel kifújva a teljes alja + üregkitöltés megcsinálva. Kapott még ~5-7 évet, nem vettem volna jobb autót 130.000 km-rel, és nagyon szeretem. Teljes felújítás megvolt az utóbbi években, bár leginkább kopó alkatrészeket cseréltem: jobb-bal első stabilizátorok, hátsó lengéscsillapítók, tankbeöntő (na ez pont nem az..), jobb első nyúlvány, ABS gyűrű, jobb első féltengely szimering, fékbetétek, gyertyasor, fék munkahengerek, szíjak, folyadékok, szűrők természetesen..

[ Szerkesztve ]

* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *

(#48373) ncc1701 válasza kovsol (#48362) üzenetére


ncc1701
veterán

Gyári yokohama swiften szerintem elég könnyen elforog.

(#48374) KubanitoS válasza 2ozzmexy (#48366) üzenetére


KubanitoS
veterán

TPMS-es az autód (ezt gondolom tudod), így én azt ajánlom látatlanban hogy vegyél egy szett lemezfelnit is hozzá... anyagi megfontolásból is... Ezt kifejtenéd?

Nothing will stand in our way. I will finish what you started.

(#48375) 2ozzmexy válasza KubanitoS (#48374) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Persze, kifejtem: ha bármelyik gumisnál elhangzik hogy TPMS akkor rögtön ugrik az ár, ha beletorik a szelep, az sem olcsó mulatság, elvallalni nem fogja h ő törte bele... Az alufelni lakkozasanak felújítása szintén nincs ingyen h a gorgozestől most tekintsünk el uriasan.
Két szett szelepnél rendelsz Ali-ról két garnitúra aztán 5-6 év nyugi van, nincsen nyűg és nyafi, telefonalgatas, időpont kérés, felesleges centrirozas ragasztott súlyokkal stb. 60bol kap rá egy garnitúra lemezfelnit Alis szelepekkel, az BP-i áron nézve 3 év alatt visszajön, utána minden év már spórolás.

Persze más véleményt is elfogadok, de én pont ezért csinálom magamnak...

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#48376) pető bá' válasza 2ozzmexy (#48370) üzenetére


pető bá'
őstag

ahhoz még nincs..

kedvenc virágboltunkban van Suzuki specifikus program, amivel gyári robbantott ábrákat lehet nézegetni 2014-es modellekig. Privátban tudok segíteni ha valakit érdekel, de ne feszegessük a fórumszabályzat korlátait..

A korábbi db alapján viszont itt megcsinálta valaki online-ra, így a 2005 Swift-ig böngészhető neten (nem valami tökéletes minőségben) itt, hátha valakinek ez is segít: [link]

"... and I hope you have a great day!"

(#48377) Petyás


Petyás
tag

Sziasztok!

2006-os Swiftre érdemes téli gumi helyett négyévszakost venni? (a nem túl hideg, ellenben kiszámíthatatlan átmeneti időkre (tavasz, ősz) számítva)
Lemezfelni, napi munkábajárás főúton, falvakban, évi kb. 15000 km.
Köszönöm!

(#48378) tboldi válasza Petyás (#48377) üzenetére


tboldi
nagyúr

Szerintem meg, én 2,5 éve gurulok Michelin CrossClimate+-okon, nekem nagyon beváltak. :K

(#48379) Petyás válasza tboldi (#48378) üzenetére


Petyás
tag

És nyáron nyárit használsz?
Mert nekem ez az elképzelésem, de lehet ez nem jött át.

(#48380) tboldi válasza Petyás (#48379) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nem, csak négy évszakost, a CC+ eleve egy nyáriasabb keverék.
De a te elképzelésed sem elvetendő egy inkább téliesebb négy évszakossal. :)

(#48381) FollowTheORI válasza Petyás (#48377) üzenetére


FollowTheORI
nagyúr

[link] Ez alapján jelenleg ez a kombináció a legjobb.

Aki meg igazán spórolni akar, valszeg elvan egy modern prémium 4 évszakossal. (ami nem olcsó, de olcsóbb mint nyári és téli prémium külön)

Ami biztos, hogy télen (minuszokban) a nyári használhatatlan majdnem, és nyáron a téli használhatatlan szinte. (értve ezt úgy hogy a paraméterek az ideálishoz képest nagyon leromlanak)

A 4 évszakos meg a tesztek szerint egy elég jó kompromisszum, ami soha nem lesz a legjobb, tehát mérhetően rosszabb télen és nyáron is, de használható. :)

[ Szerkesztve ]

Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

(#48382) AMD Power válasza Petyás (#48377) üzenetére


AMD Power
titán

Lazán. Én is 4évszakos gumit használok. Nagyon szeretem. 0 fokban esőben is jó, és 35 fokban pályán is úgy mentem és álltam meg vele ahogy kell.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#48383) ncc1701 válasza Petyás (#48377) üzenetére


ncc1701
veterán

Egy jó 4 évszakossal nem lesz gondod. Természetesen nem kell nyáron nyárit feltetetned. :)

(#48384) laca891 válasza tboldi (#48378) üzenetére


laca891
aktív tag

Hóban hogy viselkedik?

Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!

(#48385) laca891 válasza Petyás (#48377) üzenetére


laca891
aktív tag

Téli helyett a négyévszakos nem jó döntés.
Például én új téli gumikat rakattam fel 3 éve és pár hétre rá, kifogtam egy nagy hóesést éjszaka. Hát ott kijött, hogy mit tud a téli gumi...

Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!

(#48386) tboldi válasza laca891 (#48384) üzenetére


tboldi
nagyúr

Városban és pályán, azaz takarított utakon elég jól. Máshol nem járok az alig 10 cm hasmagasságú autómmal. :D

A másik hsz-eddel nem értek teljesen egyet, egyrészt léteznek kifejezetten télies négyévszakosok, másrészt igazán havas napokból egyre kevesebb van, olyan viszont egyre több, amikor reggel még mondjuk csak 3 fok volt, délután meg 17, erre pont jobb egy 4S. :K

[ Szerkesztve ]

(#48387) FollowTheORI


FollowTheORI
nagyúr

Nyári: Continental PremiumContact6
AllSeson: Continental AllSeasonContact
CrossClimate: Michelin CrossClimate
Winter: Continental WinterContact TS 860

Szóval mind prémium gumi.

Nedves fékút, a kisebb érték a jobb, ahogy nő a hőmérséklet:

Havas jeges úton pálya köridő, kisebb érték a jobb:

Száraz fékút, a kisebb érték a jobb, ahogy csökken a hőmérséklet:

Az előbb linkelt videóból a lényeg ami látszik... szárazon a nyári a legjobb, nedvesen csak 15 fok és felette a legjobb a nyári... valószínűleg 25-30-40 fokokban még jobban a nyári jobb.

A téli csak a havas jeges úton a legjobb, az a középső ábra ahol köridőket mértek havas/jeges viszonyok között részben "érzésre".

A nyári gumi vizes teljesítménye változik legjobban ahogy csökken a hőmérséklet egyre rosszabb...

Szóval szerintem a tesztek és a gyakorlat is azt bizonyítja, hogy a 4 évszakos egy jó átlagost hoz mindenhol, sehol sem kiemelkedő, de nem is rossz. Az ilyen katyvasz időben alig van különbség a gumik között amíg nincs 5 fok alatt az idő.
Szóval a téli nyári 7 fokos váltás az tényleg nem hülyeség... :D

[ Szerkesztve ]

Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

(#48388) ncc1701 válasza laca891 (#48385) üzenetére


ncc1701
veterán

Azóta sem esett itthon hó. :)

(#48389) KubanitoS


KubanitoS
veterán

2018 február havi S-Crossom becseréltem egy hybridre. A "régiben" közel 60 ezer km volt és mindössze 300 ezret buktam rajta. GL+ mindkettő AllGrippel.

Eddigi tapasztalatok (az újba sikerült eddig 110km-t beletenni): A beltér változatlan, viszont az ülések sokkal feszesebben tartanak. Nagyon úgy tűnik, hogy két év alatt sikerült kiülni az előző kocsim üléseit, ami egyébként nem tűnt fel, csak amikor beültem az újba.

Az egyetlen új extra az előttem lévő kocsit intelligensen követni tudó tempomat, emiatt kicsit variáltak a gombokon a kormányon. Számomra felejtős.

A telefonkihangosító most már kiírja a teljes beírt nevet a kijelzőre a telefonkönyvemből. pl Kovács Jóska Gumis eddig úgy jelent meg, ha hívott, hogy "Kovács Gumis". Apróság, de kényelmesebb, ha sok hasonló nevű ismerősöd van.

A kocsi hangja induláskor, mikor rásegít az elektromotort egyértelműen fickósabb. A start-stop rendszert is ugye az elektromotor működteti, gyakorlatilag észrevehetetlen a motorindítás. Szerintem a másodperc törtrésze alatt beröffenti és nincs "indítózás" sem. A teljesítményről nem tudok nyilatkozni érthető okok miatt (110km), viszont gyengébbnek nem tűnik. Városban talán kicsit nyomatékosabb. Ha menetben elengedem a gázt, ikon jelzi a visszatöltést. 100-nál 2000-et forog.

Leállításkor kiírja, hogy a start-stop rendszerrel mennyi másodpercet/percet állt a kocsi és ezzel mennyi üzemanyagot spóroltam mililiterben. :DDD

A váltója nálam egyértelműen jobb, mint a réginek volt. Annak a rükverc néha akadozott, illetve átvételkor a 4.-et nehezen vette, de ez utólag teljesen megszűnt, a hátramenet szórakozott 10-ből 2x kb. Az új autónak a váltója mint a vaj a legelső indulással kezdve.

Ha már váltás, a következő fokot sokkal hamarabb kéri a kijelző megjelenő nyíl. Szerintem túlságosan korán is, ha követném az iránymutatást, akkor 1000 körül járnék a kocsival mindig, ami azért szerintem nem tenne jót neki.

A kocsi alapból gumiszőnyeg garnitúrával jött, ez kellemes meglepetés volt. A gumiszőnyegek alatt ott voltak a sima szőnyegek is.

Nem vagyok 100%-ban biztos benne, de szerintem az óra eltűnt a kormány mögül és csak a középkonzolon van. Ezzel sincs gondom, mivel a régi kocsimban valamiért a kormány mögötti óra folyamatosan késett, így más időt mutatott a GPS-es középkonzolon lévővel. Többször utánállítottam, de semmi. Szóval nekem ez pozitívum (ha jól emlékszem, hogy eltűnt :D ).

Nagyjából ennyi egyelőre...

Nothing will stand in our way. I will finish what you started.

(#48390) mefistofeles

Új swift vásárlását tervezem, ha meglesz akkor elmondom a tapasztalataimat a régi ( 2007-es) swiftel kapcsolatban....

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#48391) kovsol válasza KubanitoS (#48389) üzenetére


kovsol
titán

Én az adaptív tempomatot szeretem autópályán nagyon. Sokkal kevésbé fárasztó azzal vezetni, és ha valami lassabb nálam szépen be tudom állítani, hogy milyen távolról kövesse. 1-2-3sec.

[ Szerkesztve ]

May the Force be with you!

(#48392) sepsi0


sepsi0
őstag

Sziasztok!

Vettem az 1,5 benzin SX4hez (2006) itt ajánlott Favorit Alu G12 hűtőfolyadékot. Tudtam valami nem stimmel... Most zőld színű van a hűtőben. Kérdés:
Ugye úgy jön ki az összres hűtőfolyadék a hűtési kőrből, ha üzemmeleg motornál kinyit a termosztát és úgy eresztem le?
Ezután desztillált vízzel át kellene mosnom a rendszert a folyadékok színének eltérése miatt? Gondolom más tulajdonságokkal bír a kettő, nem kellene keverni?
Magamtól még nem cseréltem, le kell szerelnem a motorvédő burkolatot? Alá feküdtem, de nem láttam a hűtőt, nem hogy a leeresztőt. :D
Köszönöm a sok kérdésemre a választ. :R

Ecstart akartam venni, 5L 10k,azrán néztem 5L elvileg nem elég. Itt olvastam, hogy a boltos azt javasolta, hogy a maradéknak tőltsenek utánna desztvizet...

[ Szerkesztve ]

(#48393) ncc1701 válasza KubanitoS (#48389) üzenetére


ncc1701
veterán

2019-es swiftem váltó olajat cserélve egyből pírma, hibátlan lett a váltó. Lehet a régiben is csak olajat kellett volna cserélni, gyárilag nem tudom, mit öntöttek bele.

(#48394) ncc1701 válasza sepsi0 (#48392) üzenetére


ncc1701
veterán

Na, erre én is kíváncsi leszek, örökölt insigniába rózsaszín megy.

[ Szerkesztve ]

(#48395) dethroner válasza KubanitoS (#48389) üzenetére


dethroner
veterán

Ismerősöm is hasonló cserén gondolkodik. Neki 2017-es GL+ Scross van, 4,8 milláért vette. Most kapna érte 4,7-et, de 1,2 milliót kéne rádobnia, hogy kapjon egy GL+ kocsit.
Ő próba után azt mondta neki érezhető volt a hibridből hiányzó lóerők.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#48396) pető bá' válasza sepsi0 (#48392) üzenetére


pető bá'
őstag

szia,

Swiftben cseréltem nemrég hűtőfolyadékot (szervizben, de végig ott voltam), a szervizkönyv így ajánlja: [kép] [kép]
Nem tudom sx4-ben van-e eltérés.

"... and I hope you have a great day!"

(#48397) beef válasza dethroner (#48395) üzenetére


beef
őstag

Az a 10 lóerő különbség minimális. Az 1.2mFt az már inkább fájó :)
A KubanitoS féle 300k-t viszont bármikor bevállalnám.

(#48398) sepsi0 válasza pető bá' (#48396) üzenetére


sepsi0
őstag

Szia!
Ezt köszönöm szépen, az én gépkönyvem nem ír ilyen részletesen. :R

(#48399) kovsol válasza dethroner (#48395) üzenetére


kovsol
titán

Hogy érzi a -10 lóerőt, amikor a nyomaték meg több? És szinte mindenki szerint jobban, simábban gyorsul a hibrides, mint a sima 1.4T? A Hybrid az 13LE és 50NM -t rásegítést jelent pluszban még.
Szerintem csak beképzeli.

[ Szerkesztve ]

May the Force be with you!

(#48400) dethroner


dethroner
veterán

off

[ Szerkesztve ]

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.