Jesszum Pepi... na jó, azért erre nem számítottam...
A gumis témához: jó ez a diskurzus, csak szerintem nem idevaló, tboldi linkelte a másik topikot, úgyhogy nem OFF-olnám szivesen ezt tovább, de: Döntsön mindenki belátása szerint, van akinek jó a 4évszakos, van akinek nem, a régiek csapnivalóak voltak és a mostaniak is kompromisszumosak, ez tény, hogy miért? A másik topik összefoglalójában ott a válasz...
Aki leesik egy 4évszakossal az útról (főleg az újakkal), ott már nem a gumi a szűk keresztmetszet, mert az valószínűleg egy középkategóriás szezonális gumival is leesne.
Nekem is két szett van a Vitarához, azért mert én élvezem, én ilyen mazochista vagyok, felnin vannak és magam cserélgetem, a gumist meg olyan messziről kerülöm el, mint (spoiler veszély!) Suzuki tulaj az autószerelőt...
A 4évszakos gumi sem mennek el 5-6 évet, azok általában 3-4 évesen cserések, mert felkeményednek, de ez nem törvényszerű... szóval anyagilag ugyanott vagyunk, ahol a part szakad, annyi viszont igaz, hogy a 3-4 évente cserélt 4évszakossal frissebb és jobb mintákon járhat az ember, mint az 5 éves szezonálissal, ami 5 éve tesztgyőztes volt, de mára már a középmezőny is megszorongatja... Arról nem is beszélve, hogy bizony menet közben képesek változtatni egy keveréken (lásd: Hankook Ventus Prime 3), de ami ennél is izgalmasabb hogy a Suzuki gyári szerelésű Continental EcoContact5 abroncsa 2014-ben bizony tesztgyőztes volt, már meg úgy dobálják el emberek mintha a legszutykabb Taurus lenne... Pedig jelentem a családban második autón van ilyen és még mindenki köszöni szépen jól van...
Szóval csak óvatosan ezzel a témával Uraim!
A fiatalok megfogása: Jó a kezdeményezés, főleg a mai ingatlan árak mellett, amikor apuci-anyuci nem tud az ember hátsója alá tolni egy kéglit, akkor egy fiatal friss házaspárnak horror mennyiségű hitelt kell felvenni, főleg a fővárosban, ahol ha nincsen 20 millió a zsebedben irány a bank... ezzel az elképzeléssel csak egy gond van, nevesül az, hogy megint tovább nyújtózkodnak, mint ameddig a takaró ér, bérel egy új autót, de azt fenn is kell ám tartani és a bérleti díj meg a lakáshitel, esetleg baba/babák mellett fizetéstől fizetésig fog élni, ahelyett hogy elmagyaráznánk nekik, hogy nem feltétlenül kell minden családba 2 autó... hiszen az autó akkor hajt "hasznot", amikor mozgásban van, tehát utazik vele valaki/valakik, magyarul ha a 4 nagyszülő és 4 gyerek le tudná bokszolni egymással mikor kinek kell a kocsi, akkor elég lenne 1 is, bőven... és így voilá 4 háztartásra jutna egy autó, tehát a költségei is negyedelődnének... hát nem zseniális? Ehelyett tudjátok mit látok? Minden reggel kiürül a parkoló és a szomszédok (akik ugyanott dolgoznak) egyesével ülnek a saját autójukban és versenyeznek a dugóban... Több autó -> nagyobb ökológiai lábnyom -> nagyobb fajlagos költség minden autón, hiszen ezt nyomja a fogyasztói társadalom belénk: "Nem baj ha nincsen rá pénzed se, majd megoldjuk, csak fogyasszál, fogyasszál..." mintha nem lenne holnap... Sok nyugdíjasnak meg ott áll az orvoshoz járós Ignis a parkolóban és havonta kétszer van beindítva, ahelyett h kölcsön adná a gyerekeknek... szerintem azt a havi két alkalmat kibírják a gyerekek és szülők hogy buszoznak, amíg papa beviszi mamát az orvoshoz, de neeeem, vegyünk mi is külön autót, lehetőleg hitelre/lízingre aztán álljunk a dugóban. Tehát fizetnek 6 KGFB-t, 6 Casco-t, 6 Lízingdíjat, 6 Teljesítményadót, ennek a fele kb hulla fölösleges... (ideális 4 tagú családokkal számolok az egyszerűség kedvéért) De állambácsi okos-ügyes-jószagú, mert mindezt lenyomja a torkunkon mi meg nyelünk egy nagyot és még meg is köszönjük... Nem ismerős valamelyik felnőtt filmből a jelenet!?
Nem a kondíciók meg az anyagi háttér itt az izgi, hanem az hogy a ma forgalomban lévő autók 75%-a felesleges, mert csak áll és nem mozdul, vagy ha mozdul olyan útra indul, amihez nem elengedhetetlen az autó,d e ha már van, akkro tudják-lássák-hallják, hogy nekem van... "mert nagyobb paraszt vagyok mint Te" (Hadházi László)
@dethroner: Jót nevettem ezen a fosvágenes poénon... végre le valaki viccelni is mer vele. A gumiteszteken nem furcsa hogy 2000 óta mindig a Michelin vagy a Continental győz?
Amúgy nézd meg az árkülönbséget (mert Te ár/érték érzékeny vagy) 215/55R17 méretben egy Kléber vagy egy Michelin gumi között, nem hiszem hogy utóbbi 50%-al többet tud...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."