Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#48651) tboldi válasza erh75 (#48650) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ha jól tudom, gyári alufelni esetén megegyezik a csavar az acélfelniével.

(#48652) erh75 válasza tboldi (#48651) üzenetére


erh75
tag

Köszönöm, gyári alufelnim van.

(#48653) dethroner válasza KubanitoS (#48635) üzenetére


dethroner
veterán

És hol, mivel lehet kikapcsolni?

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#48654) KubanitoS válasza dethroner (#48653) üzenetére


KubanitoS
veterán

Kormányon van egy gomb.

Szerk: gondolkodom egy csomagtartó élvédő beszerzésén. Ezek ragasztósak? Mire kellene figyelni a felrakáskor, hogy ne legyen probléma a későbbiekben sem?

[ Szerkesztve ]

Nothing will stand in our way. I will finish what you started.

(#48655) AMD Power


AMD Power
titán

Kis méregzsákok nagy csatája – Ford Fiesta ST Line és Suzuki Swift Sport teszt

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#48656) [CS]Blade2


[CS]Blade2
addikt

2017 óta a GL-es CD lejátszó és/vagy a GL+ érintőképernyős cucc játszik USB-ről MP3-at? Vagy az USB port csak telefontöltésre, stb. és a CD-s csak CD-ről, a másik BT-on keresztül, stb.?

(#48657) AMD Power


AMD Power
titán

SX4 mindegyik felszereltség "tartalmaz" átlag vagy aktuális fogyasztás kijelzést!?

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#48658) dethroner válasza KubanitoS (#48654) üzenetére


dethroner
veterán

Ja, tényleg, csak swiftben nem a kormányon, hanem a kormány alatt lehet kikapcsolni a kétérzékelős fékasszisztenst, sávelhagyásra figyelmeztetést is. Eddig ezek nem is kerültek a látóterembe, csak a start stop kikapcsoló :)

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#48659) szivacs1987 válasza [CS]Blade2 (#48656) üzenetére


szivacs1987
aktív tag

2018 Swift GL+: érintőképernyős cucc játszik USB/SD-ről MP3-at
másikat nem tudom

Gigabyte B450 Aorus Pro ● R5 3600 allcore 4,2GHz 1,31V ● Asus ROG Strix RTX 3080 V2 White OC Edition

(#48660) dethroner válasza [CS]Blade2 (#48656) üzenetére


dethroner
veterán

Használd a kézikönyvet, az minden ilyen kérdésre tudja a választ.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#48661) beef válasza dethroner (#48660) üzenetére


beef
őstag

Egyébként valahol megszerezhetőek a kézikönyvek pdf-ben?

(#48662) [CS]Blade2 válasza dethroner (#48660) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

[link] Ez alapján van egy USB gomb, és játszik, de aszem csak 4GB alatti pendrive-ot ír.
A vészfékes ökörséget ki lehet kapcsolni, az nagyon jó.

Ha valakinek kellene a GL és GL+ közti kül. Swift esetén: (2020):
A plusz:
185/55R16 könnyűfém keréktárcsa
Távosági fényszóró asszisztens
Ködlámpa elöl
Sötétített hátsó ablakok
Sötétített hátsó szélvédő
Forgalmi jelzések felismerése (táblafelismerő)
Távirányítós központi zár vészvillogó-visszajelzéssel
Okostelefon kapcs. Érintőképernyő + BT + DAB
Tolatókamera
Ülésfűtés az első 2 ülésen
Kombinált érzékelős vészfékasszisztens (DSBS)
Sávelhagyás figyelmeztetés
Sávtartás figyelmeztetés
Holttérfigyelés (BSM) / Hátsó keresztirányú forgalom figyelmeztetés (RCTA)
Parkolóradar Hátul x 4 szenzor

Nekem a 16-os felni inkább hátrány, a sötétített ablak sem kellene, a telefont sem akarok rákapcsolni, azt mp3-at meg a másik is viszi, az érzékelős bizbaszokat kikapcsolnám örökre, és rövid utakra talán az ülésfűtés sem érne sokat.
Tolatókamera a parkolóradarral nem rossz dolog. Az legalább segít vigyázni a vasra, nem az elpusztításán dolgozik, mint a vészfékasszisztens.

(#48663) mefistofeles válasza [CS]Blade2 (#48662) üzenetére

...tolatni és parkolni meg ugye nem árt ha megy segédek nélkül is.... :DDD

[ Szerkesztve ]

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#48664) Pist@bácsi válasza [CS]Blade2 (#48662) üzenetére


Pist@bácsi
őstag

Az ülésfűtés pont a rövid utakon, vagy induláskor a legjobb. Egyből melegít, míg a fűtéshez kell egy kis idő.

(#48665) [CS]Blade2 válasza mefistofeles (#48663) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

Főleg, hogy GL-al még ki is látsz tisztán, rendesen. Meg aztán marha rövid is a gép. Néztem MK3-as Focus-okat sötétített ablakokkal. Oda már tesztekben is írják, hogy nem jön rosszul, mert hátra nem a legtutibb a kilátás.
Tegnapelőtt meg egy Lamborghini Huracan-al fordult meg egy csávó előttem, vagy 2-3 percig tartott egy Y. Két postaláda csík van hátul a géphez képest magasan, egyébként a két tükörből tudsz dolgozni. Amíg szarakodott, elhúzott mögötte egy Tranzit, azonnal megállt. Elvileg ezekben kellene, hogy legyen kamera meg istenf...a. Egyébként egy parkoló felé fordult csak be, és onnan akart visszatolni az útra.

Gab.68: Annyira rövideket is megyek, hogy 1km, megáll, 1km. (akku visszatöltés sem egyértelmű néha) A mostanihoz is van, igaz külső megoldás, nem gyári, és nem használom. Mondjuk a felsoroltak között valszeg a 2. értelmes dolog, normál használatnál jól jöhet.
A 16-os felni meg jól néz ki. A többi gondolom filléres tétel, igazából ezek teszik ki az 500.000Ft-os felárat az érintőképernyővel.
Egyedileg azért jobban testre lehetne szabni. Pár kacat helyett inkább a GLX-ből 1-2 tétel a GL-be. :))

[ Szerkesztve ]

(#48666) mefistofeles válasza [CS]Blade2 (#48665) üzenetére

Hát sajnos lamborghinit még nem vezettem, de ott aztán felesleges is hátra fordulgatni. Mondjuk spec. én swiftel is simán két tükörből parkolok, tolatok, egyáltalán nem kell a hátsó kilátás.

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#48667) 2ozzmexy válasza [CS]Blade2 (#48665) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Csak a facelift Vitara ülésfűtéséről tudok nyilatkozni, de amíg nem volt nem értettem miért kell egyeseknek annyira... Mióta van, azóta mondogatom hogy soha többet e nélkül autót... Én is sok rövidet megyek, van h 1km-t se, mert megállok 50x mire hazaérek, de a rendes fűtés az esetek 99%-ban a fasorban sincsen amikor az ülés már meleg, olyan 3-4 perc alatt már melegszik és nem kell kabátban vezetni ha kint - 10 fok is van, mert nem fázom induláskor sem már...felfázósabb hölgy utasok verekedni szoktak a jobb1-ért, a derekam meg azóta is hálát rebeg ha bekapcsolom télen. Csak lesnek az emberek h a pingvin is feljebb tekerni a fűtést otthon én meg beülök a kocsiba farmer+pulcsiban és nem úgy szállok ki belőle mint egy jégkocka...
Szóval csak ajánlani tudom, a telefon tükrözés szintén nagy királyság, főleg ha wazze sem bal lábbal kelt és Sirinek sem jött meg... :DDD

[ Szerkesztve ]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#48668) [CS]Blade2 válasza mefistofeles (#48666) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

Én sem, de kívülről nem tűnt úgy, mintha pontosan tudná, hogy mi folyik mögötte. Majdnem fekszel, úgy nehéz is lenne fordulgatni.
Countach-ra és Diablo-ra mondták annó, hogy azzal így kell Malibu Beach-en:

Mondjuk ezekbe kb. a klíma volt a full extra.

(#48669) mefistofeles válasza [CS]Blade2 (#48668) üzenetére

Ha jól látom ez egy countach. Azon még nem sokat érhetett a tükör. Mondjuk azt sem tudom, hogy az újabb modelleken mit ér de legalább elég széles és jól kitették a kaszniból. Az igaz, hogy elég vékonka mind..... A suzukimon a gyári szép nagy tükrök vannak, mindent meg tudok velük csinálni....

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#48670) simonjoe


simonjoe
senior tag

Sziasztok!
Vettem a Splash-be egy ilyet:
[link]
Gondoltam jól beszerelem.
Ott bukott el a mutatvány, h nem találtam a motortérben kapcsolt 12V-ot, majd a ködlámpa takarót sem sikerült letépnem. :W
Valaki járatos ebben a témában?
Van lehetőség kapcsolt feszt vételezni a motortérből, és 1általán, hogy a francba lehet leszedni a ködlámpa takarót?
THX! :R

Joe

(#48671) Brogyi válasza simonjoe (#48670) üzenetére


Brogyi
senior tag

Ez bukta. A ködlámpa az sárga. A többi az gagyi. Ennek a szinhőmérséklet 6000, és kékes-fehér.
Ködben semmit nem ér. Jó időben csicsa/szép.
Valószinűleg csak el van vékonyítva a spoiler alja, de majd a többiek segítenek.

(#48672) KubanitoS


KubanitoS
veterán

S Crossra való élvédő. 13 ezer volt szállítással együtt. Ha valakit érdekel adok linket szívesen.

Nothing will stand in our way. I will finish what you started.

(#48673) tboldi válasza simonjoe (#48670) üzenetére


tboldi
nagyúr

A WagonR-en 3 füllel van hozzácsavarozva a takaró a lökhárító belső felén, talán a Splash-en is ugyanígy lehet megoldva.

A másikat nem tudom, nem ismerem a Splash kapcsolási rajzát. :B

(#48674) AMD Power válasza mefistofeles (#48666) üzenetére


AMD Power
titán

Nekem már akkor szóltak érte ,hogy ne tükörből tolassak amikor még csak tanuló vezető voltam. 1x vezettem egy dobozos B Corsat, ott nem volt mit nézni hátra. 20 perc után már észre sem vettem, hogy nincs hátsó szélvédő.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#48675) AMD Power


AMD Power
titán

Sx4-nél az 1.6 motor is ugyan olyan ajánlott mint az 1.5 benzin? Mostanában elég sok 1.6 hirdetéssel találkozok.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#48676) tboldi válasza AMD Power (#48675) üzenetére


tboldi
nagyúr

Persze, ugyanaz a motorcsalád. :)

(#48677) AMD Power válasza tboldi (#48676) üzenetére


AMD Power
titán

Mert akkor már inkább az 1.6 venném meg. ;]

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#48678) ncc1701 válasza szivacs1987 (#48659) üzenetére


ncc1701
veterán

Sima GL is játszik. Losslesst sajna nem.

(#48679) [CS]Blade2 válasza ncc1701 (#48678) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

és pendrive méretről van valami tapasztalat? 4GB-s partícióra kell formázni FAT16/32-re, vagy megeszi a nagyobbakat? 8-16 legalább. A könyv szerint USB 1.1/2.0. Elvileg a 3.0-snak visszafele kompatibilisnek kellene lennie technikailag.

(#48680) SyMbioTe válasza 2ozzmexy (#48667) üzenetére

+1

Én télen még a kormányfűtéssel vagyok ugyanígy. Sose értettem miért jó az, de amikor megfogom a jéghideg kormányt, akkor már kezdem sejteni. :DDD

Telefonos tükrözés +1, ha van egy autóban AA / Carplay lehetőség, nem is kell fedélzeti rendszer , meg navi.

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#48681) [CS]Blade2 válasza SyMbioTe (#48680) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

Nem használok okostelefont, mert úgy döntöttem, amikor bejöttek, hogy ebből én nem kérek, így nincs mit csatlakoztatni hozzá. Azért meg nem sok értelme lenne töltögetni egyet, hogy onnan játszassam a zenét. Rádiót sem hallgatok soha. Ellenben arról sem lehetett volna szó, ha csak CD-ről vinné az MP3-at. Akkor mindenképp meg kellett volna mókolni egy külső egységgel, hogy vigye, vagy akkor mindenképp a GL+.
Ha GL+t veszek végül, akkor nekem az csak dísz lesz. Jobban néz ki, mint a CD-s rádió. A digi klíma vezérlőpaneljével néz ki a legjobban a műszerfal.
Egyébként klíma kérdésben is egyedi eset vagyok. A mostani vas is klímás, de döglött benne, mert én sem szeretem, és ált. az utasaim sem. Nekem zavarja a szemem. Egy plusz teher lesz életben tartani. Az előzőét nem sikerült.

(#48682) mefistofeles válasza [CS]Blade2 (#48681) üzenetére

Te is swift vásárlás előtt állsz?
Mikorra tervezed? Én megmondom őszintén, nekem nem éri meg a GL+ A könnyűfém felni jól néz ki de a bentiek közül csak az ülésfűtés és a digi klíma hiányzik nekem. Az meg nálam nem ér meg fél misit.

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#48683) [CS]Blade2 válasza mefistofeles (#48682) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

Digi klíma már GLX.
Ha bejön egy jó használt ajánlat az utolsó generációból, akkor bármikor. Múltkor volt egy 7km-re innen 3 millióért, a végén már 2,8-ért, de akkor még azt sem tudtam, hogy Swift legyen-e, és lemaradtam róla, meg sem tudtam nézni élőben. Mondjuk 85.000km volt egy 2018/8-as példányban. GL+, de volt benne Navi is, és 2 szezonos nyári gumi, 1 szezonos téli gumi. Elvileg autópályán ingáztak vele. 5 vagy 6x márkaszervízelt, még fél év garis.
Még talonban van, hogy végül Honda Jazz lesz, mert az lett volna az eredeti elképzelés.
Jövő hónapban viszem a meglevő Focus mk1-est műszakira, és onnantól maximum 2 éven belül, mert a meglevő eszi az olajat, megy a harc a rozsda ellen, meg a korából fakadóan sok alkatrésze mostanság adja be a kulcsot. Még nemrég kapott egy új kuplungot, váltóolajat, de már nem akarok 100K-kat rálocsolni egy max. 300-400K-t érő gépre.
A használt piac nekem nagyon lutrinak tűnik, zsákbamacskának, így az eredeti Focus mk3, Jazz, Civic vonalról eljutottam oda, hogy ránéztem, hogy mit tudnék újonnan megvenni, így bekerült a Sandero, Swift, és a kifutó 1.5-ös Yaris.
Ezekből kiesett a Sandero a 3 henger miatt. A használt Focus a fogyasztása és az ára miatt, mert azt csak 1.6 ti-VCT-vel vettem volna.
Összességében a legjobban hozzám a 2015-2020-as Honda Jazz passzolna, azokat még nézegetem, mert +110 liter a csomagtartó, és a variálhatóságával még inkább passzolna. Ellenben olyanok vannak, hogy vagy sárga, vagy horpadt valahol, vagy 120.000-t már lefutott, vagy valszeg tekert órás 3000km/3év-alatt, de legalább külföldről behozott, és még túl is van árazva. 3,5 egy 4 éves. A Swift-nél egy kis kompromisszumot kell kötnöm csomagtartó szempontból. Cserébe kb. 1 literrel kevesebbet fogyaszt.

A 16-os felnihez egy komolyabb gyártó gumija 30-35K, és olyan út vezet a melóhelyemre, hogy valszeg én is elég hamar le fogok mondani erről.
Én eddig mindig otthon cseréltem a kereket. A Focus-hoz is két szett felnim van. A GL-hez még vennem kellene egy 15-ös alu szettet, a GL+-hoz meg akkor egy szett lemez felni szettet. (már, ha nyári gumival tudnám venni, mert az ciki lenne, ha a téli lenne alu-n 16-osba.)
Nem tudom, hogy TMPS-es szenzor témába hogy állsz ismeretekbe, mert az is elég sz..oka, a napokban volt itt róla szó. 10-15K/db, 8 felnihez 8 kell, és képes elpusztulni a gumi élettartama előtt is, nekem tuti, hogy guminként 2 fog kelleni.
Szóval felni+gumi témából itt már felni+gumi+szenzor téma van, és a szenzor is komoly tétel.

(#48684) mefistofeles válasza [CS]Blade2 (#48683) üzenetére

Nekem a használt autó az nagyon gázos.. Én elhiszem, hogy ki lehet fogni jókat de bele is szaladhat az ember a faszerdőbe, aztán rá megy a gatyája, hogy egyáltalán guruljon. Aki annyira szaki az oké de én nem vagyok az és nem tudom mit kéne meglátnom, hogy elgondolkodjak rajta.
A Jazz az jó kis autó lehet, nagyobb csomagtérrel de megbízhatóságban és fenntartási költségben a suzuki verhetetlen.
Nekem már nagyon viszket a tenyerem az új GL swiftre de asszony még vacillál, fél, hogy mit hoz a jövő.... Ugye nem egy táska pénzel vennénk, hitelre lenne. Mondjuk most baromi jó feltételekkel lehet elhozni és törleszteni. Ha rajtam áll, idén meglesz.

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#48685) tboldi válasza mefistofeles (#48684) üzenetére


tboldi
nagyúr

A Jazz az jó kis autó lehet, nagyobb csomagtérrel de megbízhatóságban és fenntartási költségben a suzuki verhetetlen.

Van itthon Honda Jazz és Suzuki WagonR+ is, elenyésző mértékben drágább csak az előbbi fenntartása. Sőt, van olyan alkatrész, ami még olcsóbb is, mint a Suzukihoz (pl. hátsó fékgarnitúra). És ugyanolyan megbízható a Honda is. :)

(#48686) mefistofeles válasza tboldi (#48685) üzenetére

"Elenyésző mértékben drágább a fenntartása" + drágább maga az autó. Szóval nem egy pénztárca kategória szerintem.....

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#48687) mefistofeles

Egyébként lehet, hogy röhejes de nekem az új ignis is nagyon bejövős..... Mondjuk abban nem szabad a legalsó komfortokozatot választani és akkor kapsz egy kis négyszemélyes városi terminátort, hatalmas csomagtérrel és trendi belsővel....

[ Szerkesztve ]

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#48688) tboldi válasza mefistofeles (#48686) üzenetére


tboldi
nagyúr

Viszont nyújt is annyival többet a Jazz, amennyivel többe kerül. Kényelmesebb futómű, jobb hangszigetelés, nagyobb csomagtartó, minőségibb burkolatok és patentek az utastérben (14 év és többszöri megbontás után sem zörög semmi!)... És nem csak a WagonR-hez képest, a vele egykorú Swiftet is be lehetne helyettesíteni. ;)

Az elenyésző alatt olyanokra gondolok, hogy mondjuk egy adott márkájú légszűrő a WagonR-hez ~3000 Ft, a Jazz-hez meg ~3300. A legtöbb alkatrésznél ugyanez a tendencia, 5-10%-kal drágábbak csak a Hondához, nem mondanám soknak.
De eszembe jutott még egy alkatrész, ami a Suzukihoz drágább: a gyújtógyertya. Bár a Hondában 40k km-enként cserélni kell, és 8 db-ra van szükség, de csak 8-900 Ft darabja, míg a Suzukinál 105k km a periódus, viszont közel 6000 Ft/db, és kell belőle 4. Ez 210k km alatt a Hondánál 36k Ft, a Suzukinál meg 48. :D
Illetve ott a váltóolaj is: a WagonR-ben 45k km-enként kell cserélni, 2,2 liter kell bele, azaz 3 egyliteres flaska, aminek darabja 3-3500 Ft, a Jazz-ben viszont elég 120k km-enként ledobni, 1,5 liter kell csak bele, habár kizárólag a gyári olajat szeretik a szinkrongyűrűk, aminek literje ~6000 Ft. A Suzuki esetében már majdnem 3x12000 Ft-nál járunk, mire a Hondából először engedjük le. Vagyis amit az alkatrészáron spórolunk az S-nél, azt az ilyen apróságokon közel el is veszítjük. :)

[ Szerkesztve ]

(#48689) ncc1701 válasza [CS]Blade2 (#48679) üzenetére


ncc1701
veterán

Nem tudom, én 4 gigással használom, sima fat32-re van formázva. Mivel max 256k-s mp3-at tud, ezért válogatást teszek rá, abból meg piszok sok rámegy. Ami negatív, h nem veszi el a hangot, ha a bt-n keresztül a telefonról dumálna a waze.

(#48690) ncc1701 válasza [CS]Blade2 (#48683) üzenetére


ncc1701
veterán

Nálam a 16-os kerekeken ment el a GL+ swift. Nem voltak hajlandók a GL+-os autót a 15-ös kerekekkel adni, nem is értettem, mert az emberek 90%-nak kell a nagyobb felni, szerintem jó biznic lett volna nekik, de ennyire rugalmasak voltak. Mondjuk az első gumicserénél már elgondolkodnak a nagy felnisek, meg majd a futóművesnél is, de a népek nagy része ebbe bele sem gondol vásárlásnál.
Csak összehasonlítás, az insigniámon 17-es kerekek vannak. Vannak, akik 20-as papucsokat tesznek rá, nekem így 30k egy gumi, nekik a duplája, triplája simán.

(#48691) mefistofeles válasza tboldi (#48688) üzenetére

"Viszont nyújt is annyival többet a Jazz," Nyilván...
Aki suzukit keres az tuti nem azért teszi mert a világ legjobb autója, hanem azért mert a daciat kivéve a piac legolcsóbb négykerekűje , az új modellek már alapfelszereltséggel is vállalhatóak, motorikusan (megbízhatóság) és fenntartási költségben pedig minden márkát maga mögé utasít.
Szóval az annyival többet nyújt kategóriában száz típust is felsorolhatsz de összességében ár/érték arányban a véleményem szerint überelhetetlen.
nyilván van az a vásárlói szegmens ahol nem ajánlott, ez tény....

[ Szerkesztve ]

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#48692) [CS]Blade2 válasza mefistofeles (#48684) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

Én hosszú távra tervezek vele, annyira, amennyire nem is látok előre, szóval szintén zenész :DDD . Számolgattam olyan költségeket, benzint, stb. A Jazz sem vészes. Szívó benzin, nem közvetlen befecskendezés. 6 liter körül eszik. Amivel többe kerül az alkatrész, annyival talán többet is bír, csak ugye újat a használttal hasonlítom. Az új Jazz felejtős, horror áron van.
Konkrétan én 16 évre számoltam előre. Egy 2016-os Jazz-t, és felszoroztam évben 16-ra, valamint két használt 1 generációval idősebbet. 10,6 millióra jött ki, az új GL+ Swift fehér fényezéssel meg 11,6-ra. Az első években nagy az értékvesztés. 6 évesen már csak 2-2,5 milliót ér, onnantól majdnem egyezik a fenntartása. Ha viszont veszel egy használtat 1,8-ért, meg ráköltesz azonnal egy kicsit, majd 18-20 évesen lelökőd a domboldalról (egy mai 20 éves Swift 100.000Ft), és veszel egy akkori használtat 1,8 + egyebekért, akkor összességében durván ott vagy. 16 év alatt szerintem 1 millió körül van a felár, hogy ezt te kezded meg 0km-esen, 0 naposan, és nem zsákbamacska.
Új autó vásárlásról, márkaszervízbe hordásról nekem nincs tapasztalatom. Nem is tudom, hogy élni fogok-e a +7 év garival. Én csak 3 évre számoltam casco-t meg márkaszervizt első körben. Látom, hogy húzós a szerviz.
Ami aggasztó, hogy látom, hogy az újat manapság gariba kell visszahordani, meg beázik, meg egyebek. Sejtettem, hogy évről évre egyre rosszabbak, de ezt nem gondoltam, hogy már itt tartunk. A régi megbízhatóak meg öregednek, az meg azért ázik be, meg áll meg.
A 2018-as Swift nekem azért lett volna jó, mert tudom, hogy kb mennyit fogok menni, és az a +85.000km belefért volna, és 2,8-ért megspóroltam volna a első két év értékvesztést és márkaszervízt. De utána kérdezve, már ezt a 2 évest is el kellett volna vinni bevizsgálni. Már kopott a két gumiszett, már van 85.000 a futóműben, a kuplungban, motorban. A fékeket elvileg 200km-el előtte márkaszerviz szervizelte, de nem írta, hogy az mit takar. Ennyinél már lehet, hogy kell 4 új fék. A ráncfelvarrás miatt ebbe még nem volt a hybrid rendszer, amivel kb. 0,5 literrel még többet is eszik. Lízing volt még rajta, kicsit bonyolultabb is lett volna megvenni. Árban pedig a végén már 700.000Ft-al volt a többi hirdetett alatt. Hát itt én már rögtön azon gondolkodtam, hogy az autópályán bejáratás nem tett neki jót, vagy valami valami baj van a géppel, és azt közölték az utolsó szervíznél, mert rá 200km-re hirdette meg. 3,2-ért, majd 3-ért, és végül 2,8-ért. Nagyon szabadulni akart tőle. És akkor ez egy 2 éves gép, garanciával, márkaszervizes vezetett szervizkönnyvel.
Használt 10 éves Jazz-be olyan kopott a kormány, amilyen nekem a Focus1-esbe 30-40 év után sem lenne, és az 1,8 millió. Igaz, típushiba a kormány öregedése ennél, de azért katasztrófa, hogy milyeneket árulnak. Gyári fény. Aztán eleje hátulja lehúzva, hátulja behorpadva. Ja, gyári, a horpadásban tényleg az még a gyári, mert nem javíttatta meg.

[ Szerkesztve ]

(#48693) KubanitoS válasza [CS]Blade2 (#48692) üzenetére


KubanitoS
veterán

Az irásod alapján én azt mondanám, hogy talán kicsit túltolod ezt az autóvásárlás témát. 16 évre előre tervezni egyszerűen nem lehet és szerintem tök felesleges is. Bármi történhet, összetörik a kocsit, megunod, vagy egyszerűen nem fog annyit kibírni, vagy elköltözöl Madagaszkárra...

Egyetértek veled, hogy a használt autó lutri, az új meg drága. A helyedben maradnék egy új Swift mellett és akkor inkább egy alapszín GL+ felszereltséggel, mint metál sima GL-lel.

Nothing will stand in our way. I will finish what you started.

(#48694) dethroner


dethroner
veterán

Swift fejegység kérdéshez: igaz, nekem glx van, de a kézikönyvben szerepel a cd lejátszós fej leírása is. Szóval, cd-ről tud mp3, aac és wma. Tud usb-t is kezelni, a lejátszható formátumok ugyanazok, lossless egyik esetben sem támogatott. Usb fat12/16/32 és vfat fájlrendszert ismer. Usb maximális méretről nincs szó, de maximum 2500 dalt tud kezelni, így gondolom 64GB még menne neki. Amúgy [itt] olvasható is mindez.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#48695) Chereiose


Chereiose
addikt

Sziasztok!

Szeretnénk venni egy új swiftet / ignist (vagy vitara, vagy sx4, de az ár miatt inkább a kisebbek). Főleg városi használatra ti melyiket vennétek? Ignisben jó ilyen magason ülni, de vicc, hogy 4 üléses a jobban felszerelt, és kicsi a csomagtartó, és épp ezek szólnak a swift mellett. Viszont az üléspozíció miatt a családnak jobban bejön kicsit az Ignis. Fogyasztásuk is megegyezik vajon?

(#48696) dethroner válasza Chereiose (#48695) üzenetére


dethroner
veterán

Nekem swift van, csajom hajtja, nagyon szereti. Szinte csak városban megy. De ha belefér az árba, lehet hosszú távon jobban jársz a vitara srcross párossal. Egyrészt hamarabb hozzájutsz mert idehaza gyártják, másrészt nagyon sok van belőlük, így sok alkatrészből van utángyártott. Míg a swift sose lesz ennyire tömegmodell, alig valamiből lesz utángyártott, évek múlva is csak gyári alkatrészt kapsz majd hozzá.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#48697) Chereiose válasza dethroner (#48696) üzenetére


Chereiose
addikt

Hm ez se mellékes szempont, igazad van. Ugye +1-1.1m-val lenne több egy Vitara, azért lennének pályázgatások is balatonra vele, oda meg biztos kellemesebb utazni vele a turbós motorral.

(#48698) mefistofeles válasza Chereiose (#48695) üzenetére

Főleg városira én mindenképp a swift, ignis párosból választanék. A csomagtartó méret pont nem a swift mellett szól. A +os ignisben előre tolható a hátsó ülés is (ezért kell beáldozni az 5 személyességet) viszont akkor adott esetben lényegesen nagyobb csomagteret kapsz. A swift gyengéje a csomagtartó. Két sporttáskával már full tele van. Motor ugyanaz, futóműben van tudtommal némi eltérés, de a fogyasztás az megegyezik. Városra mindkettő ideális, kicsi fogyasztás, nagyon jó fordulékonyság, mindenhová beférnek (főleg ignis). Ha az öt személy a fontosabb akkor szerintem swift, ha a csomagtér akkor ignis.

[ Szerkesztve ]

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#48699) dethroner válasza Chereiose (#48697) üzenetére


dethroner
veterán

Swift is bírja a pályát, főleg ha csak néha kell. Inkább komfort szinten lehet jobb a két nagyobb modell, 6 sebességes váltó miatt és talán jobb a hangszigetelésük. Bár erről a tulajok többet tudnak mondani. Az 1,2-es szívó motor is zokszó nélkül ment 150-el.
Lehet értéktartásban is jobb a két nagy. Munkatársam 3 éves scross-t vitt vissza, és 1,2 milla ráfizetéssel kapott új hibrid scross-t. Értsd 4,8 milláért vette, és 3 évvel később 4,7-ért adta el. Eszmélettel értéktartás. Swift sajnos nem tud ilyet.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#48700) Chereiose válasza mefistofeles (#48698) üzenetére


Chereiose
addikt

Hát mondjuk ez az állandó tologatás meg elég macera az ignis esetén, hátulról meg a formája azért jobb a swiftnek, előröl viszont meg jobb az ignis :D Szerintem ha maradunk ezen a vonalon, akkor úgyis egy teszt vezetés után fog eldőlni ez a kérdés. Legegyszerűbb a Vitara lenne ami úgymond mindent megold, csak mivel rendszerint helyben rohangálunk inkább, így kicsit feleslegesnek érzem, főleg úgy, hogy az ignis enne 5 alatt, a vitara meg inkább 7 fele.

dethrone: Amit írsz mondjuk főleg a mi esetünkben nagyon nem mindegy, mert 5-6 éves lízingre vennénk a Vitarát/S-crossot. A Swift miért nem tartja úgy az árát?

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.