- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: AdMOS AdWave 32
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Kempingezés és sátrazás
- sziku69: Szólánc.
- Fenyő: Ingyenes iskolai linux szerver disztrók a Sulix, Huedu utánra
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
WZP
aktív tag
válasz
AMD Power #72414 üzenetére
Amikor olvastam, hogy megvették a franciák és "költséghatékonyítani" akarnak, az első gondolatom az volt hogy el fogják cseszni a családi napokat.
Hát sajnos igazam lett. Kopaszi gáton kb semminek és senkinek nincsen hely, autós programok kizárva. Megközelíthetőség, parkolás is kérdéses eléggé... hát ez van sajna. Meglátjuk milyen lesz...
Mindenesetre idén már biztosan nem vonulok fel a Hungaroringen
-
AMD Power
titán
Opel Családi nap.
Opel Insignia Piknik
2017. június 10., 10:00–21:00
A várva várt hír: idén újra megtartjuk a már hagyományos Opel Családi Napunkat! Ezúttal vadonatúj zászlóshajónkat, a formabontó Insigniát köszönthetjük egy új helyszínen, a Kopaszi gáton, ahol a szokásokhoz híven egész nap izgalmas programokkal várjuk a család minden tagját. Találkozzunk tehát június 10-én az Opel Insignia Pikniken! További részletek hamarosan!
-
Drótszamár
őstag
G astra szivargyújtó:
Ha valaki keresne szivargyújtós telefontöltőt, akkor ma találtam a solymári Auchanban a bejáratnál az akciós "százforintos" lomok között egyet. Egészen rövid. Stabilan tartja magát a lukban. Kb 1 centit lóg csak belőle.
2 port van rajta, és összesen 2.1 A-t tud.
600 Ft-ért árulják.Nincs rajta led, nem fogja éjszaka kiégetni a szemedet
Azt nem tudom mennyire lesz tartós, de ez legalább nem esik ki ki a helyéről, így nem fogom az első nap kidobni / elajándékozni.
-
Szada85
aktív tag
válasz
BigBlackDog #72402 üzenetére
Szia.
Arra készülj fel, hogy család, barátnö/feleség, barátok többet nem látnak, mert éjjel-nappal brümmögtetni fogod...
No, de, hogy komolyra fordítsam a szót, illetve ahogy feljebb már leleplezödtem, cirka egy hónapja vettem egy V6 Vectrát. Próbálok nem ömlengeni róla, mert engem teljesen elvarázsolt, gyakorlatilag instant rajongást váltott ki nálam, amire még a G OPC Sem Volt képes.
Az egy hónap miatt igazi "hosszútávú tapasztalatok" még nincsenek, csak amiket a fórumokon olvastam, ellenben az 1 hónap végére beletolok 5 Ezer Km-t, amiböl 3 Ezer autópálya, a többi autóút, és város, így azért vannak észrevételek...
A Motor:
Elég Atombunker, jó öreg, szívó iskola, alaposan meg kell nézni vétel elött, akkor nagy aknákba nem nagyon lehet belefutni. Szenzorokból nyilván Dupla annyi van a két hengersor miatt, de ezek minden idös autónál elromolhatnak, ez itt is elörodulhat, de szériahibáról nem tudni ezeknél.Fórumokon Sem sok rosszat olvasni róla, az egyetlen, amire szerintem érdemes odafigyelni, az, hogy a hütörendszer mindig tip-top legyen, mert valami brutális mennyiségü höt termel a Motor, egy városi mászkálás után kiszállsz járó Motor mellett, és rendesen pofon vág a kiömlö hö.
Emiatt (is) én a motorolajat böven a gyári intervallumnál gyakrabban cserélem, 8 de max 10 ezernél, ártani biztos nem árt neki, ha mindig hibátlan a kenés.
A 211 Le megfelelöen dinamikusan mozgatja a kasztnit ( bár nyilván ez relatív mindenkinek ), a Magyar, és a környezö országok limiteit csípöböl hozza erölködés nélkül, a 300 Nyúlmókus végett pedig alulról is gyönyörüen tol a motor, de pl városban simán 1000-1500-as fordulaton is elvan, szépen csendben lehet vonulni.
A váltó:
A kéziváltó szerintem tökéletes kiosztású, óra szerint 130-140 környékén 3000 körül forog a Motor, itt még tökéletesen csendes is, de pont ez az a határ, ahonnan ha nagy gázt adsz, a legdurvábban elindul a Motor, megjön a V6 hang is, és eröböl lehet elözni, kerülni bármit.
Automatát én nem akartam, azokkal több nyüg is szokott lenni, dobálja a fokozatokat, csúszik, de persze, ha kényelem a fontos, akkor ki lehet próbálni egyet vele, csak picit rizikósabb.Fogyasztás:
Átlagfogyasztása nálam most 9,5L/100 km, ez vegyes fogyi, melóba autóúton stabil 80-nal gurulok, pályázunk is vele, és olyan 20-30%-ban városozunk csak.
Csak városban könnyen felmegy 12 Liter köré is, nyilván ha klímázol, esetleg még egy picivel feljebb. Autópályázáskor, nyugodt 130-as guruláskor nem lehetetlen 8 körülre vinni a fogyit, bár - legalábbis én - elég sokat "zenélek" a V6-tal, meg valószínü mindenki fog, olyan szép a hangja, szóval én még 8-assal kezdödö átlagot nem láttam.Hogy valami rossz is legyen:
Ami egy ismert gyengesége - úgy zusammen a C Vectráknak -, az a futómüben a rugó, ezek szeretnek eltörni, Fb-os csoportban is rendszeresek az ilyen bejegyzések, érdemes lecserélni valami minimális ültetö szettre, azokkal utána nincs gond. Maga a futómü inkább komfortos, mint sportos, stabil az autó, nem billeg, a kisebb úthíbákat szépen átlépi, a nagyobbakat megérzed benne azért, nem egy versenyautó, ezt már csak a saját tömege ( V6: 1500+ kg ) miatt is kijön.Én azt gondolom, hogy tökéletes utazóautó, kirándulni, pályázni szuper vele, ugyanakkor városban Sem jön zavarba, bár ott néha érzed rajta, hogy kicsit ilyen elefánt a porcelánboltban feelinged van.
Az utastér tágas, a csomagtartó is böséges, a GTS ( 5 ajtós )-nál a hátsó szélvédö együtt nyílik a csomiajtóval, ezért hatalmas a nyílás. Én már csak emiatt is GTS-t néztem, sportosabb a formája, a lökösök is sportosabbak, az elsö ülések is kagylósabbak, mint a sedan/Caravan, de persze olyan variánst nézel, amilyent Te keresel. A Signum ugyanez, ott a hátsó pad inkább két személyes, föleg, ha középre berakod a hütöboxos-tálcás cuccot.
Azt tudom felajánlani, hogy vasárnap elvileg összefutunk Petyyyyy fórumtárssal valahol Budapesten, ha ráérsz, és van kedved eljönni, szívesen megmutatom élöben is az autót, gurítunk egyet vele, az úgyis hasznosabb, mint 1000 szó.
-
mephi666
nagyúr
válasz
AMD Power #72409 üzenetére
elől polaris3, hátul polaris2 van... 175/65 r14
...télen-nyáron... habár most elkél még amúgy is a téligumi... hihetetlen, hogy majd 2hónapja a céges kocsival defektet kaptam... lementem az 52esen a legközelebbi földútra kereket cserélni, akkor felraktam bal hátsónak a méretazonos pótkereket, ami nyári volt és utána már az összeset cserélték nyárira, olyan volt az idő... és azóta se volt errefelé nagyon 5fok alatt... tegnap óta meg visszajött a tél
-
Daffchy
őstag
válasz
molnarpeter #72376 üzenetére
A motorkód alapján merre tudom megnézni?
Bocs csak telefonról vagyok, köszi mindenkinek a hozzászólást.
"Used... exhaust filter" nekem nincs a leírásban, hátha nincs is benne DPF.
-
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Úgy döntöttem, hogy lecserélem az öreg F Astrámat. '93 évjárat 210e km 1.6 8V de a hengerenkénti injektoros 101 ló (C16SE). 3 ajtós GT, gyári elektromos ablakok, központi zár, napfénytető, GSI körmány + spoiler, gyári Recaro ülés ami nem makulátlan, de szép huzat van rajta, alufelni 6-7000 futott gumik(klíma, szervó nincs(. Kb 1 éve lett cserélve féltengely tárcsa, betétek, 2 hónapja olaj+ szűrők, hátsó lengéscsillapító, lambdaszonda. Műszaki szeptemberig van rajta.
Hibák: első futómű kopog kicsit húz is, tető ki van fakulva, két küszöb cserés és a szokásos tankbeöntő nyílásnál látszik a rozsda. A többi része rendben van.
Mennyit érhet? Itt egy kép róla. (díszléc megvan)Helyette pedig egy G Astra lenne 1.8 szívó benzines motorral. Erről mi a vélemény? Főleg Bertone coupét keresnék, vagy ha nem lesz szép akkor 5 ajtós. Mire érdemes figyelni, mi a típus betegségük?
Köszi előre is.
-
zolikaDB
veterán
válasz
BigBlackDog #72402 üzenetére
Szada85 forumtars most vett egy V6 Vectrat.
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Benzines V6 C Vectra/Signumokról mi a vélemény, van esetleg valakinek tapasztalata? Mennyire tartósak motorok ezekben?
-
samurai81
újonc
Sziasztok!
Nagy gondban vagyok.Adott egy Astra H 1.4 (Z14XEP).Dieseles hangja kezdett lenni az autónak.Volt rajta komplett szivosor csere,kicsit halkult,de még mindig maradt.Ezt követte komplett vezérmülánc minden tartozékával együtt.Ez után érezhetöen legyengült az auto nem megy ugy mint elötte és alapjáraton se igazi a motor járása.Többen mondták,hogy a vezérlés arréb kerülhetett egy picit,de célszerszámmal történt a csere nem tudott elmozdulni.Azota 2 szer lett szét-összerakva.Viszont a diesel hang teljesen elmult
Valakinek bármilyen ötlet?Kompresszio teljesen jo,az auto mégis erötlen.Gyári Tec2 vel kivillogták Fötengelyjeledo hibát.Ez is cserélve lett a hiba ugyanúgy tart.Bármilyen ötletet,tanácsot szivesen fogadok.
-
mosqito
csendes tag
Sziasztok,
Van egy Opel Astra H-nk(Z17DTH) 2006-os evjarat, amelyen az index igen furcsan mukodik, valamint neha a duda abszolult nem es ebben az esetben a radio hangerejet noveli a duda kapcsoloja.
Olvastam korabbi hozzaszolasokat, amiben irtatok hasonlo tunetekre, hogy a kormanyoszlop panelja (talan CIM modul a neve) okozza a problemat.Milyen szervizeket ajanlanatok, akik megbizhatoan el tudnak vegezni a panel ujraprogramozasat es/vagy cserejet Budapesten es kozeli kornyeken?
Egy hivatalos szervizben mar jartam az autoval, ott motor teri panelt is szerettek volna kicserelni, akar hasznalt darabra is. Mondamon sem kell hogy ropkodtek a 100e-k es ugy valtunk el, hogy hivnak ha talaltak bontott panelt, de ennek lassan masfel eve. Valoban 100e-kre szamitsak a javitasnal vagy meg lehet uszni olcsobban is?Elore is koszi a valaszokat!
T -
_seth_
veterán
válasz
CsonkaImo #72396 üzenetére
Egy dupla gömbcsuklós stabilizátor. Jellemzően apróbb, de folyamatos úthibák esetén lehet hallani a kopogását. Cseréje a kerekek teljes elfordításával könnyen megoldható általában.Valójában hátul is van egy hasonló, de azt általában az úthibák nem teszik annyira tönkre és nem is hallható úgy mint az első.
-
CsonkaImo
addikt
válasz
Grande Ale #72394 üzenetére
Mi ez a "kutyacsont" pontosan? Mert nekem is rá van írva valami "joint" az utolsó műszakira, de nálam nem zörög egyelőre.
-
_seth_
veterán
válasz
Grande Ale #72394 üzenetére
Csak elöl van, és nem kell állítani utána.
Petyyyyy: nem picik az tuti
-
Grande Ale
őstag
Sziasztok!
Kicsit zörgött, nyekergett a futómű. (meriva 2005)
Elvittem szervizbe, szerelő megnézte, rendelt két kutyacsontot.
Ez az alkatrész csak elöl van, hátul nincs?
A csere után kell futómű állítás, vagy ennél nem szükséges? -
adorjant
őstag
válasz
zolikaDB #72378 üzenetére
Nekem az ezüst jobban tetszik,plusz szerintem a gyengébb motor csak jobb használtan,ha jól tudom dpf sincs még benne. Váltóáttételt meg kell nézni,van-e egyáltalán hátránya a hat fokozathoz képest.
Max mehet rá a chip ha nagyon gyengének érzed,bár az 1.4 után ponjólenne -
zolikaDB
veterán
válasz
Phobion #72383 üzenetére
Bosokot mondják itt a fiúk ár/érték arányban a legjobbnak.
Én pollenszűrőből, ugyan G-be aktív szeneset szoktam venni, márka azt hiszem, SCT, olyan 1200 körül van. Persze létezik drágább is, pl MANN, de összesen aktív klímahasználat nálam 3 hónap, annyit bír az olcsóbb is.
Levegőszűrőből vettem MANN-t valami 1500 körül, abból évi 2 jöhet (poros a környék, ahol melózok, plusz szántóföld is van, meg túrják a munkagépek, amikor tudják.)
Plusz: kovácsautónál vásárolok.Declare: köszönöm!
-
Declare
őstag
válasz
zolikaDB #72378 üzenetére
En az erösebb motor es a 6 sebesseges valto miatt a feketet reszesitenem elönyben.
A valtora ra kell nezni, mert az ugye szeriahibas ezekben, bar az 200k km alatt meg szokta adni magat. Ennek a szerviztörtenetben utanna kell nezni.
Kettöstömegü ugyan csak egyszer mar cserelve kellett, hogy legyen jo esellyel, de az akar megint aktualis lehet....hasznalat függö-
A masik az EGR gaz hütö szelep vagy mi a neve, ami be szokott rohadni. Azt vagy kiszereltek, vagy kicsereltek. Jo esellyel ennek is meg kellett mar törtennie.
Ugyancsak erdekes kerdes a DPF (amiröl beszelgettünk pont most egy kicsit feljebb). Illetve a Turbo is ennyi km el erdekes kerdes lehet, hogy milyen allapotban van.
Plussz elvileg a vezerlescseres nagyszerviz is most esedekes.
Ezeket szem elött kell tartani, ha ezek közül aktualis/érik ez-az akkor azzal szamolni kell. Mivel 1,2M ert hirdetik (ez a talalati lista eleje), gondolom szamolnak egy kis alkuval, ugy viszont valoban eleg olcson adjak, szoval en feltetelezem, hogy kell ra költeni, de ettöl meg lehet ez tuti
Megbizhato, jo motor, ami valoban takarekos
-
-
AMD Power
titán
válasz
Luck Dragon #72384 üzenetére
Neken a teli-nyari is Barum. 175/70 mind a ket szett. Az en automra bosegesen megfelelnek.
Vasarnap viszem a gepet motormosasra.
-
-
Phobion
őstag
Sziasztok!
F Astrához melyik a legjobb flex. ablaktörlő illetve pollenszűrő ami a bárdinál kapható?
-
Ferike81
senior tag
Együtt még így koszosan, sárosan, szakadó esőben is jól mutatnak. Még jó, hogy múlt hét csütörtökön megmosattam őket, tegnap az újra is felkerült a nyári garnitúra. Bár így 4 fokban épp maradhatott volna a téli is rajta.
-
AMD Power
titán
-
zolikaDB
veterán
Tisztelt fórum- és opeles kartársak!
Mik a vélemények, meglátások ezekkel a szekerekkel kapcsolatban?
1, Astra H Caravan 1.7CDTI Essentia 110LE
2, Astra H Caravan 1.7CDTI Enjoy 101LE -
-
AMD Power
titán
Jot rohogtem reggel a kocsiban,mikor vittem a kocsit a gumishoz es esett a ho a piros lampanal!
-
kocolaci
csendes tag
válasz
realpopek #72328 üzenetére
Sziasztok!
realpopek: A komfort modul sajnos csak Astra H, Zafira B, Vectra C (facelift) és Signum (szintén facelift) modellekben használható.
Declare: egy kis méretű egység, amit az OBD csatlakozóra kell rátenni, ezen keresztül olvassa a CAN forgalmat, és küld vissza adatokat. Semmilyen maradandót nem okoz, eltávolítás után nem marad nyoma. Az adat visszaküldés lényege, hogy a kijelzőn megjelenjen a saját menüje. Emiatt csak GID vagy CID kijelző esetén működik.
Alapesetben a kihangosító helyén jelenik meg, emiatt célszerű - de nem kötelező - átállítani a kijelzőt menüsorosra. Itt a hűtővíz hőmérsékletét mutatja állandóan, és innen lehet belépni a menüjébe. Abban kijelzi a rendszer feszültséget, üzemanyag szintet, klíma nyomást (ECC esetén), töltőnyomást. A DPF menüben a szűrő telítettséget és regenerálás alatt annak folyamatát, szűrő be és kilépő gázhőmérsékletet, legutóbbi tisztítás óta megtett távolságot, annak időpontját, az eddigi távok átlagát. Regenerálás kezdetén és végén felugró ablak figyelmeztet, illetve a folyamat követhető a napi számláló helyén.
Gyári parkolóradar esetén az egyes szenzorok által mért távolságok kijelzése cm-ben, hátramenetbe kapcsolva automatikusan megjelenítve.
A beállítások menüben lehet többek között megadni, hogy figyelmeztessen-e az üzemmeleg állapot elérésére, hol és mikor jelezze ki a vízhőmérsékletet, OPC tacho be/ki, sebesség kijelzés (pontos érték az ABS alapján), hazakísérő fény be/ki és melyik lámpával, ablak fel/lehúzás, stb.
Ha valakit komolyan érdekel, akkor szívesen segítek a beszerzésben (természetesen ingyen, opeles szeretetből).És egy kis érdekesség a kistesóról (Corsa C):
Furcsa hangja volt, kiderült, hogy a szíjfeszítő csapágya a végét járja. Mivel időszakos teendő is lett volna, megbeszéltem a szerelővel tegnapra a javítást. Mindez múlt héten szerdán történt, csütörtök estére (30 km használat után) bizony beadta a kulcsot a csapágy. Előrehozott javítás lett belőle szombaton. -
beg
veterán
válasz
diegho #72360 üzenetére
Én az egyik legolcsóbb 3,x dollárosat vettem, torque appal teljesen jól működik és törölni is tud. (kivéve légzsák, abs, és hasonló, mert az csak op-com ha jól tudom)
Mikor EGR gondom volt mindig ezzel csekkoltam, meg a kb. félévente beugró kettes lambda feszültség hibáját néha kicsapom vele.
-
diegho
nagyúr
Használ valaki olcsó bluetooth OBD2 olvasót? Ezekkel hibakódot törölni is lehet? Itthon 5k körül van egy ilyen, ebay-en 1k alatt is van már, gondoltam bepróbálok egyet, de nem tudom melyiket.
-
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
Luck Dragon #72354 üzenetére
Akkor meg miért kérdezed?
-
válasz
B-L-A-C-K #72339 üzenetére
Áhh nem, facelift sedan ára még az egekben van.
4M-től indul, használtban, azért már új Tipot vagy bármely más új autót kapok. Igaz nem egy kategória.
3,5M-től pedig olyan kombik vannak ami 120-130 lóerős 2.0CDTI, és szerintem az nagyon nem elegendő egy ekkora autóhoz. De lehet tévedek..
Azt sem értem hogy ebből a 2.0CDTI motorból hogy tudtak ennyi variáns kihozni? 120-131-136-140-163-170-194LE -
_seth_
veterán
Vectra B1 rendszámtábla világításhoz ez a LED-es megoldás hibátlanul működik, a fénye is nagy, a minősége a lámpának szintén nagyon jó, maga a nyák lap bele van csavarozva a búrába és az egész ki van öntve műgyantával, tehát vízálló, a gyári lámpa alsó részéhez is tökéletesen illeszkedik.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! HP ZBook Firefly 14 G9 üzleti notebook- i7 1255U 32GB RAM 512GB SSD nVidia T550 4GB Win11
- 126 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX8H) - Intel Core i9-13900HX, RTX 4080
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Samsung Galaxy A34 5G 128GB mobiltelefon garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB GDDR6 Rampage Shiva Zalman 500W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest