Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- [Re:] [bitpork:] 2024 phautós tali ?
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
rob210
Topikgazda
Nem tudom miért fél mindenki a renaultoktól.
Én elégedett használója vagyok évek óta.
Kevesebb bajom van vele mint előtte golfommal volt.
A másodikat hajtom és csak a magasabb felszereltség miatt cseréltem le a régebbit.
Na mindegy is.
Ha terepezni akarsz keress Scenic rx4 et de azt jót 700.000.- környékén kapsz alatta lelakott az összes illetve valami bibi lesz velük, ami nem feltétlen baj lehet jó alku pozÍció. A sedant felejtsd el ha megpakolod terepen megülteted a seggét ezt garantálom.
Egyébként jó gazdával 10ezres olajcsere periódussal kivisz a világból, akár ki akár mit mond.
Én nem a szomszéd hallotta hogy a tesója barátja, hogy járt a renaulttal kategóriás ember vagyok hanem évek óta használom.
Renault power
tixem
addikt
Annyira komolyan terepezésről nincs itt szó Most egy ferdehátú G Astra-val járok horgászgatni, az bírja a kiképzést, ilyenkor nem nagyon van megkapolva, csak kell a hely a hosszú és terebélyes cuccoknak, botzsák, vödrök stb. De súlyra ezek nem nagyok Persze nyaralás stb, na akkor dugig van rakva az Astra.
A szóban forgó 400-500k mennyire reális egy 2000-2002 közti kombiért? Az tetszik a legjobban. Vagy a 700 amit írtál az vonatkozik ezekre is, vagy csak az rx4-re?
[ Szerkesztve ]
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
Adonimus
aktív tag
SZiasztok.
2 kérdésem lenne mára. Renault Scenic 2 félbőrös ülésekre lehet-e huzatot rakni és, milyen, hol érdemes keresni? Mire kell figyelni?
U.e. az autónál mi lehet a gond ha a hátsó ablak lehúzta magát és úgy maradt, a másik oldali vezérlővel fel lehetett húzni, azóta egyik sem megy. AZ elsők pedig szaggatva jártak ezután de tanítással az megoldódott.
Köszönöm előre is. : )
adonimus felhasználónak 41 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! - http://www.phmegbizhatosag.atw.hu
Na_Ta
csendes tag
Köszi.
NT
Adonimus
aktív tag
Hali. Nekem már több, mint 4 éve Classic-om van, de a családban már 8 éve tartózkodik. Megbecsült darab, belül, mintha új lenne. 1.6, 8 szelep, a legegyszerűbb motor, olajat, vizet soha nem evett, gombokbol fenntartható autó. Most szervíz (pl Elf olaj) + futómű felújítás kedvezményekkel 30-40.000-ba van cakk pakk. Legnagyobb gyári szárny van hátul, toronymerevítő, alufelni + téli kerekek stbstb, tehát nem egy munkásautóként tartott valami. Vezetem a szervízkönyvet, minden amit cserélek le van írva. A hátsó kerékív előtt rohad (mert 16 éves és vasbol van) 30-40 ezerböl csinálnák meg gyári fényezéssel együtt. Az autót minden bigyójával, kerekekkel stbstb nem tudtam eladni 400.000-ért, olyan szinten, hogy egyetlen ajánlat volt az autóra összesen, ami kb 150.000ft
Mivel a családban lévő másik autót 2 nap alatt elvitték, így már nem is cserélem le mivel a hirdetések és 15 kereskedés teljes átböngészése után arra jutottam, hogy még 1-2 száz ezer pótlással is lomokat tudnék venni, vagy olyan autókat amik nem tetszenek. Nemhogy szervíz könyvek nincsenek, gumi sincs az autókon, amire rá lehetne fogni, hogy 1 szezont elmegy.
115.000km után (nálunk, mert most 215.000 van benne) a legnagyobb hiba talán egy trafó volt, és pár elavult gumicső) Vízpumpa 205.000km utána adta be a derekát!!!
Szerintem nem is fogom már eladni, tőlem megy egyszer a mennyországba. Nem fogok senkinek ilyen autót a tulajdonába juttatni gombokért.
A lényeg, hogy lehet megéri az árát de persze lehet rossz is.
A pecárol annyit, hogy néha a legkisebb kapubejáróban is felakadok a classic-al, de cserébe jól néz ki
16 szelepesek már mások, modernebb, több a hibalehetőség.
Remélem tudsz csipegetni az írásbol.
adonimus felhasználónak 41 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! - http://www.phmegbizhatosag.atw.hu
Cane
őstag
Csatlakozom rob210 kolléga válaszához, ill. szerintem még fontos lehet:
A váltóméret kalkulátor oldal adataival ellenőrizd a felnik/gumik adatait, ne legyen a kerekek kerületében eltérés, legfeljebb nagyon minimális mértékben.
A peres gumik pl.: /50 /45 és így lefelé jól mutatnak egy nagyobb felnin, de kb ennyi. Hadd idézzek a Totalcar oldal peresgumi cikkéből, amelyet érdemes a belinkelt idézet mellett elolvasni.
"Arról viszont ritkán esik szó, hány ponton okozunk keserves bajokat magunknak, pedig hosszú sora van.
1:
A peres gumi kényelmetlen. A deformálódó oldalfal által elnyelt ütéseket a továbbiakban a gerincoszlopounk fogja elnyelni.
2:
A peres gumi sérülékeny. Ameddig meg nem indulunk kaszákkal-kapákkal az önkormányzatok és a Közútkezelő ellen, addig sosem lesznek rendes útjaink, ezeken a mostaniakon meg nem hiába jár Demszky G. is Allroad Quattróval, és ő csak tudja.
3:
A merev oldalú gumival gyorsabban tudunk kanyarodni, de hirtelenebb csúszunk meg. Később enged el, de kevesebb időt ad összeszorítani a záróizmot.
4:
A peres gumis autót jobban elhúzzák a nyomvályúk, csavargatja a kormányt a kezünkben.
5:
A peres gumi nem védi meg a felnit, így a rohadt kátyútól nemcsak defektünk lesz, hanem a kereket is vihetjük peremezni, görgőzni a felnijavítóhoz.
6:
Ha nem pusztán peresebb, de szélesebb is az új gumi, számítsunk rá, hogy előbb felúszik a vízen, latyakon. Sima fizika: azonos súly oszlik el nagyobb felületen, ugye. Szárazon és havon már jó a szélesség.
7:
A nagyobb felni és szélesebb gumi szinte mindig nehezebb. Az pedig annyira rossz, hogy külön bekezdéseket szentelünk neki.
8:
Különösen óvakodjunk a defektmentes gumiktól. Ezek nehezebbek és még merevebbek, és a soha be nem következő defektkor nyújtott biztonságért cserébe évekig kínoznak."
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
tresh
addikt
Az ár a francia autók esetén is takarja az állapotot. Tehát ha nem a piac alján kutatsz hanem feljebb garantálható hogy egy szerethető géped lesz amit csak tankolni fogsz meg kötelező dolgokat cserélsz és kimész vele a világból.
Sly189
senior tag
Valeo Silencio
rob210
Topikgazda
700.000 ért nagyon patent friss vizsgás darabok vannak amire sokáig nem kell költeni.
A kombit én nem szeretem azért nem javaslom soha senki ek de ez az én hülyeségem , téged ne térítsen el.
Arra figyelj, hogy ennyiért minnél több extra legyen benne.
A scenicek között pl. Van digit klímás is.
Renault power
rob210
Topikgazda
Uhh mik a hiba lehetőségek a 16 szelepesnél a 8 szelepeshez képest?
Nekem mind a kettő hibamentesen tette teszi a dolgát
Renault power
+1
Én is valeozok. Silencio x trm. Igaz nem olcsó, de nekem is ez jött be.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
mihione
őstag
Aterzem ezt a cikket 195/45 R16 Clio alatt plusz sport futomu
Felniket mar vinni kene gorgoztetni...de cserebe igen mutatos es en meg elvezem is ahogy pattog
Lenovo Legion 5 R7 5800H, Rtx3070, Poco F5 ,Samsung QE65QN90B
tresh
addikt
8 szeleppel többet kell cserélni ha szelepesre hajtod
[ Szerkesztve ]
Adonimus
aktív tag
Akkor nem szóltam
adonimus felhasználónak 41 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! - http://www.phmegbizhatosag.atw.hu
rob210
Topikgazda
Ez igaz de azért a széthajtásért mind a kettőnél komolyan kell tenni.
Renault power
tresh
addikt
Ne hidd!Nálunk a szívó dízelek is kihullanak a srácok alól mert annyira bot lábúak...
[ Szerkesztve ]
Cane
őstag
Sajnos bajságok vannak. A használtan vettem tetőcsomagtartót (gyári Espace IV-hez való, renault gyártmány) de nem passzol a tetősínemhez. A méret, fesztáv igen, az mm pontos, de a feszítő görgők nem mennek bele a járatba.
Fentebb linkeltem egy képet az előző hozzászólásomban, ami nem az én gépemről készült, azonban gyanítom abba belemenne a formája alapján a tetőcsomagtartó, viszont nem ez a fajta sín van az enyémen. Az enyémről linkelek egy képet, de ebbe nem megy bele a gyári tetőcsomagtartó fém kifeszítő görgője. Mit lehet tenni ilyenk]or vagy mi a bibi egyáltalán?
...És a másik sín
(Látható hogy az alsó képen lévő sínnek van pereme olyan szögletes C betű formájú, az enyém meg szögletes U alakú.)
[ Szerkesztve ]
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
Cane
őstag
Vazzzzzzz
A sínem az ún. alap sín. Ehhez kell egy adapter sín, azt kell az "alap" kiképzés helyére felcsavarozni...
Problem solved.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
Predator2
addikt
erre valaki?
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
Cane
őstag
ITT próbáld megnézni.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
Gyurike
tag
Sziasztok!
A napokban olyat kezdett el a Megane 2-esem, hogy a műszerfalon levő fed. comp. kijelző kissé zagyvaságokat jelez.
Az üzenetből mintha kimaradna 1-1 szó, vagy menüváltásnál az előzőből kijelezve marad a fele, a másik fele az aktuális.
Néha 1-2 pixelt is felvillant a hecc kedvéért.
Ez mitől lehet?
Szia.
Nekem nemrég össze-vissza karaktereket mutatott [link] ez akku gond volt.
Még esetleg azt próbáld meg ilyenkor, hogy a kijelző+környékét óvatosan megnyomkodod, az is szokott segíteni.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Gyurike
tag
Szia!
Mit értesz akku gond alatt? Kb. 3 hónapja kapott új akksit...
Kicsit inkább a biztosítéktáblára gyanakodnék, ma reggel is csinálta ezt, plusz egyik gázadásnál furcsán pörgött fel, meg 2-3 relékattogást is hallottam...
[ Szerkesztve ]
Sly189
senior tag
Biztosíték az vagy átad vagy nem. Inkább feszültség ingadozás.
Gyurike
tag
Volt már olyan esetem ~2 éve, hogy meghülyült az elektronika (kapcsolgatta magának a lámpát, ablaktörlőt, menet közben néha kihagyott a szervó, és társai), olyankor a motortérben levő biztosítéktáblát (UPC Box) kellett cserélni, mert elvileg beázott...
Sgt. Chris
aktív tag
Nah, ma megvolt a vezérléscsere a batáron... (szíj+görgők+vízpumpa+hosszbordás) meg a munkadíj 86k..ez fájt, de muszáj, akkor muszáj...remélem most sokáig semmi se lesz...bár a határoló még eléggé zavarja a fülemet...
ASUS ROG Strix B350-F, AMD Ryzen 5 1600, 2*8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX, ASUS RX470 4GB STRIX, Samsung EVO 970 250GB+Adata SP920 128GB SSD, 1TB+2TB WD HDD, FSP Hyper 600W
kimster69
újonc
Sziasztok és kellemes hétvégét!
Segítségre lenne szükségem,a hiba a következő Renault Scenic 2..2006 1.9dci 131LE,szóval alapjáraton felvillan a servic lámpa 1-2 tized másodpercre,aztán megjelenik Einspritzung Puffen szintén 1-2 másodperce,le kötöttem az EGR szelepet,hiba tovább maradt,kipucoltam a légtömeg mérőt,hiba maradt,cseréltem turbó nyomásszabályzót hiba maradt,amikor a hiba előjön a turbó nyomásszabályzó lefúj,ha adok egy kis gázt és megemelem az alapjáratot 800-850-re hiba megszűnik,ha leveszem a gázról a lábam hiba visszajön,ha lekötöm az intercooler csövet akkor hiba egyáltalán nincs,ha vissza dugom abban a pillanatban,valakinek valami ötlete?..a hibakód olvasóval nyomásszabályzó hibát ír,azt is kicseréltem és még mindig meg van a hiba
Köszönöm a válaszokat és a segítséget!.
diablo1984
veterán
befecskendező hibát ír, nem értem minek a többire költöttél....
kimster69
újonc
Egyszerre több hiba volt sajnos,és inkább csrélem,de sajna nincs megoldva a probléma
diablo1984
veterán
sajna jellemző az injekor hiba a dci-kre, lehet az a porlasztó is, lehet a nagynyomású szivattyú is, az a lényeg, hogy a befecskendező rendszer hibáját tolta a kijelzőre!
kimster69
újonc
És akkor ha le veszed az inter cooler csövet akkor miért szünik meg a hiba,és miért csak alapjáraton jelentkezik?...tudom ez olyan kérdés amit elég nehéz megválaszolni,voltam komplett diagon,de semmi minden szépen működik,ha pedig megjön a hiba akkor a diag nyomásszabályzó szelepet dobja ki...szóval tanácstalan vagyok és érthetetlen számomra,főleg akkor jö ez is amikor rettentően szükség van az autóra,mivel mindennap ingázom a beteg édesanyámhoz Amúgy akkor is befecskendező hibát ír ha nem mükszik a fojtószelep,vagy a levegő nyomásszabályzó,vagy a légtömegmérő,vagy a turbó nyomásszabályzó,szóval ezért sem egyszerű.Ja és majd elfelejtettem ami nagyon fontos,a hiba csak meleg motornál jelentkezik tehát 50fok-tól...
[ Szerkesztve ]
diablo1984
veterán
hát a cooler csövet ha leveszed, akkor elvileg a turbó felől a nyomás eltűnik, szabadabban "lélegzik" a motor, lehet ahhoz a befecskendezés elégséges.....
a túrbónyomást írja hibára, vagy az üzemanyagét? mert a dci már nagy nyomású rendszer és ott is a nyomásváltozásból tudja, hogy jól dolgozik-e a rendszer....
az 1,9 dci-knél népbetegség az injektor/porlasztó hiba, szar minőségű gázolaj seperc alatt hibakódosra vágja a gépsárkányt!
[ Szerkesztve ]
kimster69
újonc
egy kicsit olvass vissza mert írtam oda is,a kérdésedre pontos választ adok MAPS senzor hibát jelez,de csak részlegest.
speedydb23
senior tag
Einspritzung Puffen, szerintem ez a befecskendező rendszerre panaszkodik, semmi köze a turbóhoz vagy az intercoolerhez.
Méresd be a porlasztókat, meg a magasnyomású szivattyúdat is.
kimster69
újonc
köszi meg volt és minden rendben amúgy amit mond a szerelőm az még okozhat ilyen jelenséget méghozzá a fojtó szelep,hogy bemelegszik és nem hajlandó megfelelően dolgozni,de ezt csak úgy lehetne kiszűrni ha van aki tud adni,hogy ki próbáljuk vagy,ujjat veszek 40.000ft....vagy még mivel állandó Maps senzor részleges hiba van és kevés az intercoolerből érkező levegő,hogy az van eldugulva.....és az Einspritzun puffeng hiba üzenetett több dologra is írja,mivel ha nincs elegendő levegő,vagy nyomás a rendszerben akkor is ezt írja ki,szóval ezért nehéz mert ez a hiba üzenet összetett dolog,köze van az autó működásáhez mint ahogy az üzemanyagnak és a levegő áramlásnak...
[ Szerkesztve ]
speedydb23
senior tag
Akkor érdemes lenne felkeresni egy dízel szakit, aki ismeri minden csínját bínját a dci motoroknak. Vagy lehet tovább cserélgetni az alkatrészeket, de ez szerintem vaktában lövöldözés, aminek elég drágán mérik az árát...
kimster69
újonc
Hát szakinál jártam,de kitudja lehet csak a neve szaki...amúgy az illető jelenleg is a Renaultban dolgozik,de tényleg fingja nincs a hibával kapcsolatban,mindent megnéztek új szoftvert kapott az értékek gyáriak,nagyon minimálisak az eltérések,a turbó 100% a befecskendezők 100% az autóban 350.000km van eddig semmi gondja nem volt 9 éves,meg kapott minden szépet és jót amit egy autó megérdemel,olaj fogyasztása 0 a részecskeszűrő tiszta kamerával ellenőrizve,9 éve velünk van soha semmi gondja nem volt..na mindegy ha esetleg meg lesz a hiba akkor természetesen be fogom írni!
Nagyon köszönöm a válaszokat és további kellemes vasárnap délutánt kívánok!
Predator2
addikt
Helló
Ha a utastérben lévő visszapillantóm tükre hibás (olyan mintha fel lenne hólyagosodva a peremnél) azt lehet külön cserélni? Mármint benne az üveget, vagy csak kompletten lehet az egész vissza pillantót?
Illetve ismertek olyan ajánlott bontót, ahol érdemes kutakodni alkatrészek kapcsán?
THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
pècsimunkás
addikt
A nyíregyházai autóbontós nagyon korrekt ! Többször rendeltem tőle , mindig minden a megbeszéltek szerint zajlott !
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
diablo1984
veterán
elvileg lehet cserélni, csak nem biztos, hogy kibírja az üveg a kivételt/berakást. inkább a bontóból vegyél hozzá egyet, ha nincs benne semmi elektronika, csak sima tükör, az párezerért megkapható!
Predator2
addikt
Sajnos úgy is kell mennem diagnosztikára a Renaulthoz, majd ott rákérdezek.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
SZATA
senior tag
A topikból valaki volt a múltban észak pesten (IV. - XIII. ker.) szélvédő cserén és meg volt elégedve. Melyik ez a cég, vagy tudtok ajánlani valami jó helyet ezen a környéken?
Berepedt a Thalia szélvédője a pályán.
diablo1984
veterán
Mr.Minyi
tag
Hello. Igaz régen is volt meg a cégnévre sem emlékszem de vagy 4 éve az astrámnak itt IV kerben cseréltettük a váci úton. Írd be gugliba, hogy szélvédőcsere iv ker és hamar rátalálsz. Soós autóüveg
Don't live your life in vain!
eTrade
tag
Jelentem hogy mai napon a kocsim átment a műszaki vizsgán!
SZATA
senior tag
Köszi, kaptunk egy jó ajánlatot innen.
speedydb23
senior tag
Na ma megrendeltem a 4db nyári gumit a verdára, Barum 175/65 R14 9000ft/db áron.
Viszont esedékes a vezérlés cserém, így érdeklődnék, hogy szerintetek mennyivel számoljak munkadíjra?
[ Szerkesztve ]
Pecc
őstag
15-20k
szvsz
Josi
aktív tag
Az enyém a múlt héten kapta meg az új tappancsokat.
Maradtam a bevált márkánál:
175/65 R14 Conti Premiumcontact5.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon