Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [fatpingvin:] Thinkpad X230 mint asztali gép, mi van a bővítőkártyákkal?
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
just
aktív tag
A tiéd azért 2 mázsával könnyebb mint egy 1.4-es grandtour. Nekem is megfelelt még meg nem vettem a dci-t. 2 külön világ a kettő az biztos, egyik után furcsa a másik. Bár kívülről egyforma...
Two things what i hate. People that can't count...
_NCT
őstag
Tisztában vagyok vele, csak eddig kb minden héten volt valami a kocsival. Igaz ez apróság, csak nekem eléggé nagy bosszúságot okozott bizonyos okok miatt. 2 hónap alatt elég sokat ráköltöttem, most már jó lenne használni is az autót...
Azzal nyugtatom magam, h eddig 1.4-be van az autó, viszont hiába vennék mást, 2M körül is ki lehet fogni a szart....
rob210: nekem pl az 1.2-es 100lovas Clio Grandtour után is baromi lomha az 1.6-os M2 is... Pörgetni kell h menjen, ahhoz meg nincs szívem, mert 3ezres fordulatnál már látom magam előtt a szervizszámlákat
[ Szerkesztve ]
Én értem, amit írsz.
Fateromnak 1.6 16v (107) M1 kombi van, és nekem az is viccnek tűnik az enyém után 1.5dci (106).
Pedig megy az a gép is nagyon, csak valahogy a dci mégis autózhatóbb.
(a gépedről egy jobb képet küldhetnél, hogy berakjam az 1-be)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
_NCT
őstag
Te nem a kertváros felé laksz?
Josi
aktív tag
Esetleg nem lehetne az 1. hozzászólásnál a bocik fotóihoz beirni, hogy ki hol van?
(megye vagy település)
Minitalit, vagy spontán összefutást könnyebben lehetne szervezni.
És nem kéne állandóan kérdezni, "hol is vagy?"
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
FerNandor
őstag
nem lehet, hogy valami van az autóval, ha ennyire lomhának érzed?
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
Tőlem lehet, csak küldje el nekem mindenki a városát/települését.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
_NCT
őstag
Nem hiszem. Semmi hibaüzenetet nemdob. De ahogy mycso is írta, 1.5dci-ben nagyobb virgoncság van, mint az 1.6 16V-ben. Majd jobb időben csinálok egy 0-100-as mérést.
FerNandor
őstag
nem is a dCi-hez képest, hanem írtad hogy 1.2-es clio grandtour után is lomhának érezted..
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
_NCT
őstag
Igen, 2008-as 1.2 TCE asszem (100 lovas). Nem is az hogy lomhább, kb ugyanúgy megy, én azt hittem 1.6-os erősebb. Igaz h az egyik 4 éves másik 10 éves autó, a motorok korszerűségében is lehet látni, h manapság már nem mennek a nagy köbcentikre a gyártók. Főleg mostanában az ilyen ezres meg 1.2-es kis turbós motorok korszakában.
A gond valószínű velem van, jobbat vártam dinamikára. Mondjuk kényelemben, úttartásban, csendességben sehol nincs a Clio a Megane-hoz képest. 1000x kényelmesebb a Megane.
[ Szerkesztve ]
tresh
addikt
Jaj jaj már rég rossz ha szívó benzinhez turbos benzint meg turbodénest hasonlítunk...nem egy ligába játszanak Teljesen máshol adják le a nyomatékot, értelmetlen is hasonlítani egymáshoz... most ez olyan dolog ha haladós 1.6ost szeretnél akkor civic vti és ahhoz még az 1.9 dci is kevés lenne (persze nem nyomatékba) de a civic-et is rommá kell forgatni csak az bírja is főleg hogy gyárilag 5500 körül kapcsol a vti vezérlés és onnan jön meg igazán az ereje
De hogy a földön maradjunk az az 1.6 bőven elegendő erővel rendelkezik és ahol ezek a motornak csúfolt turbos babetta motorok már rég kihalnak a tied vígan fogja róni az utakat
(#15812) MMA87: Most így fejből meg nem mondom mennyinél adja le a max nyomatékot de semmi baja nem lesz tőle hisz 16 szelepes jobban kell forgatni...ettől függetlenül ha mind1ik fokozatban tiltásig csapkodnád neki egyértelműen nem hálálná meg.. most az hogy gyorsításnál előzésnél elforog 5000ig semmi baja nem lesz Spec édes anyám golfjával 3000-es fordulat alatt nem lehet emberien közlekedni mert megalszik a tej a szájába
[ Szerkesztve ]
_NCT
őstag
És amúgy az 1.6-osok mennyire szeretik a 3-4ezerig pörgetést? :S
just
aktív tag
Benzinesek többségének lételeme az a fordulat.
Two things what i hate. People that can't count...
_NCT
őstag
Nem lesz hengerfejes meg ilyesmi? Sokszor azt hallom, h van aki pörgeti az autót és az nem tesz túl jót a motornak, főleg a hengereknek nem.
tresh: asszem 4500-5000 környékén van a max nyomaték. Én tényleg nem szoktam 2500 fölé vinni, féltem nagyon
[ Szerkesztve ]
just
aktív tag
Fater 2500-tól autózza sokszor 4000-ig mielőtt elvált. Semmi baja a motornak és újkora óta, 7 éve nála van.
Two things what i hate. People that can't count...
_NCT
őstag
Az enyém sosem pörgette, valószínű az ő f*szságát örökölhettem, nálam a motor hangját elnyomja a menetszél
Josi
aktív tag
Célszerű idönként picit megjáratni, mert alacsonyabb fordulaton ellustul a motor és nem adja le azt a teljesítményt amit kellene neki.
Négyezres fordulat teljesen rendben van neki.
Az 1.4 16v 6500 környékén tilt le.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
rob210
Topikgazda
Pedig nyugodtan forgasd meg, semmi baja nem lesz.
Én a 8V-st szoktam 4000.ig forgatni ahol már igen tisztességesen muzsikál, 75 ló ide vagy oda.
Most a havazásban is hazafelé nagyon szépen megtekertem a kereket még 4.-ikben is 3800nál
Bár ez most élmény autókázás volt, hagy szokja egy kicsit ezt is.
Én is vigyázok az autómra hétköznapi közlekedésben nem gyilkolom, de váltani 3.000.-alatt nem szoktam.
Az ugyanis nem egészséges a benzines motorok főtengelyének, ha beejted a fordulatot 1.500 alá és ott nyomod a gázt.
Na az tönkreteszi a motort valóban.
Egy konkrét példa a végére.
Haver pont most a hetekben mesélte, hogy ment le Sopronba és olyan szarul ment a kocsi nem akart szegényke 130 nál többet menni.
Kb. Győrnél egyszer csak rántott egy kurva nagyot az autó, és elindult mint akit hátulról tolni kezdtek.
Mondtam is neki ne csodálkozz ott tisztult ki a rendszered, valami bazinagy dzsúszt kiköphetet a motorod és fellélegzett
Renault power
tresh
addikt
Tegnap én is kicsit játszottam 2 be 80-85 öt elvitte pedig ugye nekem is csak 75 ló de nem mondod meg a különbséget a 90 paci és e között csak végsebességbe
rob210
Topikgazda
meg nyomatékban.
Renault power
ESP
senior tag
3k fölé nem pörgeted? Atyaég. És csodálkozol, hogy nem megy/lusta?
2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT
_NCT
őstag
Ha menni akarok vele, akkor természetesen pörgetnem kell, ezt írtam. Csak a nyomatéka kb olyan mint a turbós benzines 1.2-esnek No mind1, azt már el sem merem mondani, hogy 40-nél 4.be rakom általában, és van hogy 1000-1300 körül muzsikál az autó.Tehát épp mikor gurul már megy 2-be, azután 2ezernél 3-ba és így tovább. 1500-2000körül tartom a fordulatot városban.
rob210
Topikgazda
ki fogod nyírni a főtengelyedet.
Renault power
giigz
veterán
En most 1.600 km-t utaztam egy 1.6-os Focussal, es a vezetoje folyamatosan 3.000-3.500 körül valtott, 130-140-nel meg folyamatosan 4.000-es fordulat 700 km-en at.
A kocsiban 130k km van, semmi baja. A nagybatyam aki vezette, mar bo 1 millio km-t vezetett, es legalabb 10-20 kocsi volt mar nala hosszutavon, mind tokeletesen mukodott, az egyik Ford dizelbe 400k km-t rakott, persze az nem ide tartozik, de az a lenyeg, hogy felejtsd el 1.500 alatt hasznalni a kocsit, es nyugodtan forgasd, hasznald 3-4.000-es fordulatig. Nem fog tobbet enni szerintem, bar ki tudja.
ESP
senior tag
Remélem tudod hogy az a fordulat még egy dízelnek is rossz nem, hogy egy kis szívóbenzinesnek
2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT
AMD Power
titán
Jó az ötlet.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
_NCT
őstag
Ejjj kapom az áldást, de nem baj, legalább tudom, h faszságot csinálok akkor elfelejtem ezt a hülye spórolós vezetést és éltetem a kocsit 2-3ezer körül
Ezért jó, hogy írok ide, legalább megtudom a tutit
[ Szerkesztve ]
Manitou
addikt
Ütemesen haladó városi forgalomban - (viszonylag) sík terepen, és lejtőn - a 4. fokozatot egyszerűen felejtse el! A 3-as után egyből kapcsoljon 5-ösbe. A mai motorok többsége megfelelően rugalmas ahhoz, hogy sík terepen már 50 km/h sebességnél, 5. sebességfokozatban is rángatás-mentesen, erőlködés nélkül hajtsák az autót. Gyakorlatilag a 4. sebesség használata, folyamatos tempós haladást lehetővé tévő forgalomban, sík úton, csak fölösleges megszokás. Egy adott sík útszakaszon, ahol azonos sebességgel 4-es helyett 5-ös fokozatban halad, 10 - 16% üzemanyag megtakarítás is elérhető.
Tehát, amennyit csak ésszerűen lehet, közlekedjen 5. sebességfokozatban, városban is.
Három dologra azonban figyeljen oda!
Az egyik: (a kocsi méretéhez képest) kisebb űrtartalmú motorok esetében elképzelhető, hogy az autó 5. sebességfokozatban 50-55 km/h sebességnél csak erőlködik. Ebben az esetben ezt a módszert ne használja.
A másik, pedig egy olyan hiba, ami figyelmetlenség esetén könnyen rendszeres velejárója lehet a módszernek! Ha a forgalom tempója nem teszi lehetővé az ötös fokozatba kapcsolást, ne felejtse a váltót hármasban, hanem kapcsoljon fel négyes fokozatba, illetve ha kissé le kellett lassítania (mondjuk 45-re) akkor gyorsításhoz kapcsoljon vissza a megfelelő fokozatba, és ne hagyja, hogy a motor ötösben erőlködjön, mert rossz lesz a gyorsítás hatásfoka.
A harmadik pedig az, ami eleinte különösen könnyen előfordul, hogy mire ránézünk a sebességmérőre, az már 60 km/h feletti értéket mutat, ugyanis a fülünkkel megszoktuk, hogy városi forgalomban, 50-60 között milyen hangja van a motornak, és az a hang 5. fokozatban nyilván magasabb sebességnél jelentkezik.
1500 alatt ne tarsd a fordulatot szeritem sem. De lehet azt érezni, hogy szenved e a motor vagy sem ezen a fordulaton. Bár elvileg van valami olyan, hogy alapjárat +500-as fordulatszám a minimum , ez nálam pl 700-750 + 500-at jelentene. De 1500 alatt érzni, hogy már erölködik a motor.
[ Szerkesztve ]
_NCT
őstag
Sokan azt írták M2-nél, hogy viszont 1esbe csak akkor váltunk vissza, ha már áll az autó, ha egy kicsit is gurul, mehet a 2-es. Viszont így 2-esnél sokszor érzem, hogy ráz a kasztni és erőlködik, de csak itt.... Akkor ez most 2 dolog miatt lehet:
ad1.: balfasz vagyok és nyomjak nagyobb gázt, a kuplungot csúsztassam
ad2.: váltsak vissza nyugodtan 1be és pörgessem a motort, amíg a 2-es erőlködés nélkül mén.
ESP
senior tag
ad2
Spórolós témához pedig: Lehet hogyha 3k fordulat közelében váltasz még jobb is lesz a fogyasztásod.
2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT
MMA87: En az "ad1"-et hasznalom, mivel ahogy mar irtam, egy elsobbsegadas kotelezo vagy stop tablahoz erkezve lassitas kozben a kocsi nem engedi 1-esbe tenni, ezert en is inkabb 2-esben "remegtetem" a motort. Nagy gazt meg azert nem adnek, mert akkor meg a kuplung szenved 2-esben.
Es - ahogy mar szinten irtam - en fel szoktam valtani 5-osbe varosban, de persze csak ugy, ahogy az iras mondja: csak sebessegtartasra, gyorsitaskor visszavaltok.
De abban a tobbieknek igaza van, hogyha igy hasznalod, ne is varj nagy erot tole. Nem tudom, hol lehet a nyomatekgorbe csucsa, de en 3500-4000 korul erzem, hogy ott nagyon megjon az ereje, de en ezt csak varoson kivul szoktam hasznalni elmenyautozasra. Es ott a hangja is nagyon megjon, bar ez lehet az uj kat+kipuff miatt van
_NCT
őstag
Én nagyobb gázt írtam, nem nagy gázt. A nagyobb gázt úgy értem, h csúsztatott kuplungnál elpörgetem akár 1500-2000ig is
eTrade
tag
Sziasztok!
Sajnos még mindig nem sikerült rátalálni a megfelelő Mégane-ra.
Nézelődés / keresgélés közben észrevettem valamit, ami nem teljesen világos számomra:
1. műszerfal és 2. műszerfal nem azonos, pedig az első kocsi 1999-es Mégane classic, a második meg 2000-es szintén M1 classic. Gondolom az első kocsiban cserélve volt egy másik típusúra.
giigz
veterán
Többféle órával szerelték. Gondolom felszereltség függő, hogy melyikben mi van. Nekem pl. analóg óra van, de új gyári óracsoportot fogok venni, amiben már fordulatszámmérő van. Nincs ezzel semmi probléma.
A második az a PH2 M1 műszerfala, azokban szerintem mindben ilyen van.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
eTrade
tag
Jah, tényleg, igazad van.
Most nézem, hogy tényleg az első az PH1 M1 a második meg PH2 M1, kormány és a kocsi orra sem azonos... csak az évjárat miatt gondoltam egyből, hogy mindkét kocsi Phase II mert ugye azok 1999 - 2002 voltak gyártva.
[ Szerkesztve ]
tresh
addikt
Így van az első kép a kifutó m1 ph1 ,a második pedig ph2 ránc felvarrott verzió
eTrade
tag
Mégane I
Phase I (1995 - 1999)
Phase II (1999 - 2002)
Mivel természetesen évközben volt a váltás így 100% hogy Mégane Phase I a 1999-es... jól benéztem
tresh
addikt
azért írtam hogy kifutó mert ugye 99 volt a váltás és ezért van hogy az egyikbe még ez a másikba meg már az újabb van
[ Szerkesztve ]
SZATA
senior tag
Ebben tudnáltok segíteni? A céltopikban nem sok eredményre jutottam. Főleg a hely érdekelne Bp-en ahol érdemes.
[ Szerkesztve ]
kisninja
őstag
Pont méganokrol van szó
Phase II (1999 - 2002) be milyen gyertyát ajánlanátok
powered by: ®MAJORMÜVEK®
tresh
addikt
NGK
_NCT
őstag
No mára "csupán" a bal oldali tompított kiégése jutott, mint hiba....
Találtam egy helyi maszek szerelőt, akinek van computere meg mindene az autóhoz, megkérdezem tőle a tükör állító joystick/kapcsolót is holnap, remélem nem mondanak horror összeget. Meg lehet átnézetem majd vele az autót, mert kezdek egy kicsit kiábrándulni, h minden napra jut valami.....
giigz
veterán
Ezért nem nyúltam én már bő 1 hete a kocsihoz, mert akkor nem jön elő újabb hiba
Josi
aktív tag
Gyári Eyquem RFN58LZ
1.4 16v-be tökéletes.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
bucilali
aktív tag
Hali Mindenkinek!
Egy R19 boldog tulaja vagyok immár 19 éve. Sajnos tegnap az első ajtó nyitásakor vettem észre, hogy azt a kis kapcsolót, ami a belső világítást kapcsolja az ajtó nyitásakor, kilőtte valahova.
Ilyen kapcsoló érdekelne 2 db. Ha tudtok valahol, megköszönném.
Köszi és üdv: bucilali
Ha nem megy, eröltesd!-Ha eltörik, úgyis ki kellett volna cserélni....(Murphy)
ESP
senior tag
tresh
addikt
röviden kb annyira megbízható és kiforrott mint a tdi konstrukció ..ha dieselbe gondolkodsz jó vétel lehet mindenképp bár én inkább 6 litere lőném a fogyiját...országúton minden autóval lehet keveset etetni..meg azért amit a fed.komp ír se mindig szent írás
_NCT
őstag
Jah es az mar csak hab a tortan,j az ajto zsanernal levo kis pocok is felcsuszott,ugy kellett visszakocogtatni,de mintha az ajtonyitaskor mindig feljebb csuszna picit. Annak
ott az aljan nem kene valaminek fogni??