Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Victoryus: Rapoo VT9Pro egér
- Gurulunk, WAZE?!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
Új hozzászólás Aktív témák
-
mrrr74
aktív tag
válasz
torrentszaki #12097 üzenetére
Sajnos szerintem a Niubility nem lesz jó Neked, az N1 egész biztos, hogy nem. Véleményem szerint Eleglide jobb választás, a sima és a Plus között az akku kapacitása az eltérés. Ami még 120 kg terhelhetőségű az a Navee N65, elég nehéz, de az első elemeletre fel tudod vinni, tömegközlekedésen utazni vele már nagy.
-
PociAti
őstag
válasz
Trailblazer #12098 üzenetére
Kiindulási alapnak, felületes tájékozódásnak talán nem is olyan rossz az árukereső.
Minimum terhelhetőség: 120 kg, ár szerint növekvőEz nem konkrét javaslat, és az adatok néhol pontatlanok, de kiindulási alapnak hellyel, közzel elfogadható.
Ha a lista elejéről kivesszük a MOTUST, amit olcsó árun túl sokat ígér,
Illetve a Kugoo S1, S1 PRO változatokat, mert a 120 kg-os korábbi ígéretüket nem igazán tudják tartani,
eljutunk a Blaupunkt ECS808 rollerhez 140k-ért. Talán lehet bízni a németekben. YouTube videók talán segítséget nyújtanak. Korábban én is szemeztem velük, nekem a súlypont miatt nem tetszik, ha a kormányban van az akku.Aztán jön a 150k magasságában a Joyor F1 és A3 modell, mindegyik 150 kg körül. Kb. 12 kg a roller és azt ígéri 120 kg-ig terhelhető. Ez azért elég neccesen hangzik, nehezebb rollerről inkább elhiszem. Idehaza sok helyen lehet kapni, erről is vannak YouTube-on videók, hátha találni valós hosszú távú tapasztalaton alapuló véleményt róla.
200k fölött már elég masszívnak tűnő példányokat lehet látni. Pl. Kugoo Kirin M4, ahol az 500W egyszerre előny és átok. A várható szabályozást követően SMKP-nak fog minősülni.
-
Trailblazer
veterán
válasz
mézespálinka #12092 üzenetére
300k nem fog menni. Mindegy, a kommentek alapján leteszek a tervről, marad a lábbusz. Köszöntem!
-
torrentszaki
tag
válasz
DigitXT #12095 üzenetére
A nem tétel 100kg terhelhetőség azt jelenti, hogy nem választok olyan rollert, ami maximum 100kg-ig terhelhető. Mivel a gyártó vagy forgalmazó eddig vállalja a jótállást. Ha 100 kg-ra "befogynék" sem lenne túl jó azzal a súllyal terhelni.
Ezért keresek terhelhetőbb gépet, viszont nem lenne jó, ha az árkategória emiatt durván elszállna. Kompromisszumos megoldást keresek. Az önsúly 19kg nem lényeg, az első emeleten lakom.Grafiqs Köszi, ránézek.
-
Twing94
újonc
Sziasztok,
Rollerezz.hu-n szerintetek mikorra várható készlet?(Eléggé ki vannak fosztva)
Aki innen vásárolt gépet mennyit kellett várnia? -
DigitXT
félisten
válasz
torrentszaki #12088 üzenetére
Ugyanazt tudom mondani, mint az előző versenyzőnek: nem tudom, mit takar,
hogy "nem tétel" 100 kg terhelhetőség, de ha nem tervezel 100 kg-ra befogyni,
akkor olyan rollert csak saját felelősségre. Lehet, hogy sokáig kibírja, de hogy
ajánlani nem fogom, az biztos. Amit viszont kinéztél, az elvileg 120 kg-ig jó.Első ránézésre szimpatikus, 10" pneumatikus kerekek, viszonylag nagy akku.
Ami annyira nem tetszik, hogy nincs felfüggesztése, és csak a gumin rugózik.
(Az is jó dolog, csak nem mindenre: bizonyos úthibák szinte le akarnak dobni
egy ilyen merev vázas rolleren... Ha meg túl sok a defekt és tömör gumi fordul
meg az ember fejében, ezeknél nem jó választás, mert szétráznak mindent...)Szerk: egyébként a 19 kg önsúly sem a legkönnyebb, viszont talán pont ez az,
ami miatt jobban terhelhető (van benne anyag). Ha azt a 8 km-t végig a rolleren
tennéd meg, semmi tömegközlekedés, ez nagyjából mindegy, lehetne 30 kg is. -
DigitXT
félisten
válasz
Trailblazer #12089 üzenetére
Az összes olyat felejtsd el, ahol 100 kg a limit, és nem azért, mert rosszabb
a hatótávolság, ha túlterheled az akkut/motort/vezérlőt, hanem azért, mert ha
törik a váz, az fájni fog. Gyerek rollereket hagyjuk meg a gyerekeknek, na.
(Egyébként még csak ez sem igaz, pl. egy G30 a maga közel 20 kg-jával, és
markáns méreteivel egyáltalán nem gyerek méret, aztán mégis max. 100 kg.)Neked leginkább egy tank roller lenne ajánlható, azok valóban elbírják a súlyt,
megvan bennük a menniakarás is. Egyetlen bökkenő, hogy tömegközlekedés
kiegészítésére ezek mind alkalmatlanok. Alacsony padlós járműre elfér talán,
ám ha lépcsőzni kell, szinte teljesen kizárt, hogy egy 30-40 kg-os vasat csak
úgy feldobálsz. Arról nem beszélve, hogy a BKV ki is zárhat a közlekedésből.Szóval lehet, hogy most azt hiszed, hogy csak válogatnod kell az "ajánlottak"
közül, pénztárca függvényében, de a kellemetlen igazság az, hogy picit olyan
paraméterekkel keresel rollert, amik ellentmondásosak... Vegyük pl. a Kugoo
S1 típust, ami "papíron" bírja... a gyakorlatban meg 100-110 kg alatt is eltörik!
Akkor már inkább az e-twow, ahol a gyártó vállalta, hogy 125 kg-ig jó a váz.
Maga a roller meg nagyon könnyű.Viszont annak az árazása... Drága, na!
De hát spéci igényekhez spéci árazás dukál, ha meg lehetne csinálni olcsón,
tele lenne vele a piac. A Kugoo megpróbálta. Több-kevesebb sikerrel. Viszont
olyan lényegi pontokon érte utol a spórolás, ami balesetekhez vezet. (Az első
villa egy hitvány klónja az e-twownak, így hajlamos kompletten kitörni: felejtő!)Megjegyzés: elsőre ezt a 125 kg-ot találtam, de a gyártó oldalán ez csak 110.
Ha igaz, hogy korábban több volt, nem is tudom, miért vették vissza...Szerk: egyébként ha már e-twow, akkor abból inkább a GT nagyobb tömeg alá,
annak sokkal nyomatékosabb a motorja, és a hosszabb taposón jobban elférni.
A Booster V-nél feláldozták a nyomatékot a végsebességért, ami nem csak ott
látszik, hogy kisebb max. megmászható emelkedőt kamuznak, hanem tesztek
alapján rosszabbul gyorsul, miközben nagyjából ugyanaz a végsebessége. Bár
abban se vagyok biztos, hogy teljesen végig gondolták a 40 km/h vs 8" kereket.
(Tükörsima bicikliúton ez rendben is van, csak ha meg kell állni... megintcsak a
GT nyer, mert arra elfért egy dobfék is. Mondjuk az meg már közel 400K. Vicc.)Szerk2: akkor lesz irgalmatlan szívás az ilyen 500W-os 8"-os rollereknek, ha a
belengetett KRESZ módosítás megérkezik... Akkor ugyanis ezeket átminősítik,
SMKP-nak, és lakott területen beül a bicikliútra nem mehetnek. Közútra meg a
kis kerék, és a relatíve kis teljesítmény miatt alkalmatlanok. Szóval lényegében
lesz egy kategória, ami nagyjából semmire se lesz jól használható... Legálisan.
(Illegálban biztos el lehet karistolni velük, amíg nem kezik fékpaddal kimérni.)
-
Grafiqs
őstag
válasz
torrentszaki #12088 üzenetére
Én első rollere nem akartam sokat költeni. Rátaláltam erre Niubility N2. Itt egy teszt az N1-ről, az N2-nek már erősebb a motorja és nagyobb az akksija is.
Nekem nagyon bevállt.Trailblazer: A fennt említett gépnek 120kg a max terhelhetősége és 10 colos a kereke. Érdemes számításba venni.
G
-
mézespálinka
senior tag
válasz
Trailblazer #12091 üzenetére
Etwow, 500w, 300k+, e-twow.hu.
-
PociAti
őstag
válasz
Trailblazer #12089 üzenetére
Súlynak megfelelő terhelésű rollert kell választani!
A hatótáv lenne a kisebb probléma, szerkezeti stabilitás a nagyobb gond.
Sem a váz, sem a keréknyomás nem bírná ki a tartós túlterhelést, de a motor se abba a tartományba van hangolva. Én 63 kg vagyok, néha 10 kg-os terhet szoktam magammal vinni, de ettől a relatív kis súlynövekedéstől is látványosan megváltozik a roller működése (dinamikája).Rövid távon működhet a kisebb teherbírású roller, de érzésre sem lenne az igazi és a gépnek se tenne jót.
-
Trailblazer
veterán
Hello mindenki! Munkába járáshoz gondolkodok egy e-rolleren, és tanácsot kérnék egy megfelelő darabra, ár, beszerezhetőség (nem szeretnék Kínából rendelni), súlylimit tekintetében. Sajnos a legtöbbnél 100 kiló a limit, jómagam pedig inkább tendálok a 120 felé. Ez csak a hatótávot befolyásolja? Viszonylag rövid távot kellene nap nap után megtennie a tömegközlekedéstől. Tudtok írni konkrét típust, és hogy ez hol szerezhető be, és mennyiért?
-
torrentszaki
tag
Sziasztok!
Rövidesen én is tervezek elektromos rollert venni, 150ezer a max, amit rászánok. Munkába járáshoz lesz elsősorban, napi 8km összesen. A 100 kilós terhelhetőség nem tétel, jelenleg 114kg vagyok. Eleglide s1 plus-t néztem ki, ár érték arányban tetszik. Mit ajánlotok még? -
mrhero
tag
Használt roller vásárlásánál mik azok a pontok amikre oda kell figyelni?
Megtett km, akku állapot: ezek valahogy módosíthatók pl egy xiaomiban valami főzött sw-vel?
Fizikai állapot szemrevételezéssel: egy nyomon haladás ilyen kis tengelytávnál ellenőrizhető? Kormány lötyögés, egyéb?Ezeken kívül van valami amire oda kell figyelni?
-
PociAti
őstag
válasz
Berci77 #12081 üzenetére
Én is próbáltam a gyalogos módnál a sebességhatárt kitolni, de nem sikerült. Ettől még lehet hogy meg lehet oldani, vagy azóta javítottak a CFW-n.
Én még nem találkoztam olyan CFW-vel, ahol csak a Sport módnál működött a tempomat.
Egyik leghasznosabb módosításnak azt találtam, hogy a Drive módnál kitoltam a sebességhatárt, így a Sport módra nekem már nincs szükségem.
A gyalogos mód meg nehéz áru szállításakor jött jól. 5 km/h tempót lazán lehet tartani, és egy idő után a tempomat is bekapcsol.
Amúgy én levettem a tempomat bekapcsolási idejét 3 másodpercre. De a tempomat önmagában minimális kockázatot tartalmaz magában. Valaki naivan arra számíthat, hogy gáz elvétele után lassulni fog a roller. Ezért minden esetben egy picit meg kell pöccinteni a gázkart, ha lassítási szándékot várunk el a rollertől. Könnyen meg lehet szokni.
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #12080 üzenetére
"Es en sehol nem allitottam hogy kerekpar."
Pedig szó szerint idéztelek. Akkori idézetedben kategória választóvonalaként keverted ide a kerékpárokat. Idézem még egyszer azt a mondatodat:
"A modositasi javaslat nem hatalyos, ezert jelenlegi szabalyok pedig 300W-nal huzzak meg a hatart a kerekpar kategoriahoz, tehat jelenleg az a kis roller."
-----
"Ezt ugy ellenorzik pl. az osztrakok ..."
Most akkor Ausztriáról beszélünk, vagy Magyarországról?
Lehet tévedésben voltam idáig, mert azt hittem a hazai viszonyokról, hazai jogszabályokról, hazai, azaz magyar gyakorlatról van szó.------
"A torvenyben legnagyobb teljesitmeny van es nem az, hogy mit mutat a matrica."
Melyik törvényre is hivatkozol? Arra, amelyik még nem jelent meg?
Vagy a erre:
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 168/2013/EU RENDELETE
a két- vagy háromkerekű járművek, valamint a négykerekű motorkerékpárok jóváhagyásáról és piacfelügyeletérőlMert itt elég egyértelmű a helyzet, és pont az ellenkezőjét állítják ahhoz képest, mint amit te írtál:
I. MELLÉKLET
Járműosztályozás
L1e (Könnyű kétkerekű gépjárművek)
7. legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény ( 1 ) ≤ 4 000 W továbbá ...És a magyarázó megjegyzésekből kiderül, miért a folyamatos névlege teljesítményt kell figyelembe venni, amit te jól értem "matrica" adatnak tituláltál.
Magyarázó megjegyzések az I–VIII. melléklethez
(1) Az I. mellékletben szereplő teljesítménykorlátok az elektromos meghajtású járművek esetében a legnagyobb folyamatos névleges teljesítményen, a belső égésű motorral meghajtott járművek esetében pedig a legnagyobb hasznos teljesítményen alapulnak. Egy jármű súlya menetkész tömegével egyenlőnek számít3. cikk
Fogalommeghatározások35. „legnagyobb folyamatos névleges teljesítmény”: a 85. számú ENSZ-EGB-előírás értelmében az elektromos motor kimenőtengelyénél mért legnagyobb 30 perces teljesítmény;
36. „legnagyobb hasznos teljesítmény”: a belső égésű motor legnagyobb elérhető teljesítménye, amelyet próbapadon, a forgattyús tengely vagy az annak megfelelő alkotóelem végén mérnek;
-
Berci77
tag
válasz
DigitXT #12078 üzenetére
Cipelés miatt írtam, nem a menetteljesítmények miatt. Azzal így ebben a formában teljesen elégedett vagyok, nyilván nem oszt-szoroz 2 kg. Majd jobb idő esetén tesztelem egy másik emelkedős szakaszon is, de ez nekem így elég. Majd utánaolvasok a gyalogos mód átállítgatóságának, de ennyi.
Olyat lehet cfw-zni, hogy csak mondjuk a sport módban menjen a tempomat? -
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #12076 üzenetére
Arrol szolt, hogy SMKP, de jo hogy figyelsz
Es en sehol nem allitottam hogy kerekpar.
A torvenyben legnagyobb teljesitmeny van es nem az, hogy mit mutat a matrica. Ezt ugy ellenorzik pl. az osztrakok , hogy lemerik az utcan. Ha tobb jon ki belole, akkor tobb, nem erdekli oket a felirat. Nullarol indulva 0-rol indul a motor teljesitmenye is, mivel P=M*w. A legnagyobb nem akkor lesz.
-
DigitXT
félisten
válasz
Berci77 #12077 üzenetére
Egy-két kg különbség a roller saját tömegében, haladás közben az ég
világon semmit sem számít: akkor van jelentősége, ha kézben viszed.
Többet számít, ha szembe fúj a szél, vagy éppen hátulról... A 13 km/h
nem gyenge eredmény, valószínű, hogy nem túl nagy az emelkedő, de
még az is lehet, hogy kiderül, bőven nem 300W-tal gazdálkodik. -
Berci77
tag
válasz
Berci77 #12075 üzenetére
Kipróbáltam a korábban írt meredek útszakaszon. Az utolsó 50 m-en lelassult 13-ra, ami még a pont elfogadható tempó ezen a kis szakaszon. A gyengébb gépek esetén szerintem már le kellett volna szállnom itt. Mivel azért ennek a rollernek is van súlya, úgy érzem nekem a scooter 3 lett volna a full ideàlis a kicsit kisebb akksi miatt alacsonyabb tömeg miatt. Mondjuk ezt olcsóbban kaptam, mint amaz lett volna. 😁
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #12059 üzenetére
"A modositasi javaslat nem hatalyos, ezert jelenlegi szabalyok pedig 300W-nal huzzak meg a hatart a kerekpar kategoriahoz, tehat jelenleg az a kis roller."
30-40 hozzászóláson keresztül arról folyt a beszélgetés, hogy az elektromos roller nem SMKP, ezáltal nem az SMKP előírásai vonatkoznak rá.
Most akkor fogjunk bele abba a témába, hogy az elektromos roller nem kerékpár?
Mert amennyiben a roller kerékpár, ezzel bebizonyítottad hogy ennél a járműkategóriánál is 300W-nál van a határ. Már most is, mivel ez egy élő szabály, és a roller is kerékpár.Ha pedig nem kerékpár, és figyelembe vesszük, hogy a kerékpárra a motor csak rásegít, így talán elképzelhető az eltérő motorigény. Tudom hogy a rollert is lehet lábbal hajtani, de nem sűrűn látni olyat, hogy egy 25 km/h-val haladó rollert valaki lábbal hajt. 5-10 km/h felett a rásegítés elveszti a jelentőségét. Valószínűleg ezért (és a piacon meglévő modellek miatt) fogják majd a jövőben 350W-ig a kis kategóriába sorolni a rollerokat.
"Arrol pedig ne is beszeljunk, hogy a 250W a nevleges teljesitmenye a motornak es nem a folyamatosan hosszabb ideig le tud adni."
Ha jól értelmezem, azt szeretted volna kifejteni, hogy a rollereknél nem is a névleges teljesítmény számít, hanem az elinduláskor 1 másodpercig leadott csúcsteljesítmény a mérvadó? Kissé izzadságszagú megállapításnak tűnik. -
Berci77
tag
Megvolt az első gurulásom a Xiaomi Pro 2-vel. Először az 1S pumpával felfújtam 5 bar nyomásra a kerekeket (csudajó ez a kis szerkezet is), majd lefóliáztam a kijelzőt telefonokhoz való hidrogél fóliával (elég rugalmas, a gomb simán nyomogatható továbbra is. Ha valaki szeretne ilyen fóliát írjon rám!). Baromira bejött elsőre ez a fajta gurulás. A gyerekek jöttek a kismotorral, saját rollerrel, én meg mellettük. A gyaloglós sebességfokozat sajnos rohadt gyenge a 90+ kilómhoz, ezen szívesen húznék kicsit. A D fokozat viszont pont jó, nem egy vadállat, de pint kényelmes. Kipróbáltam az S fokozatot is, az majd akkor lesz jó, ha egyedül megyek valahova.
Azt már most látom, hogy bár a gumik csillapítása lényegesen jobb, mint vártam, a mindennapos bejárásra - számomra (!) - elég kényelmetlen lenne ezzel közlekedni. Bő egy órás rollerezés során eléggé elfáradt a lában az ácsorgástól. Sajnos masszív lúdtalpam van és nem bírom az ácsorgást. Szóval szuper “kis” eszköz, amire vettem egyelőre nagyon bejött, de jól döntöttem, hogy bejárásra pedelecet vettem. A 115.000-es árát nagyon megérte. -
Reggie0
félisten
Mert miert ne? Az is jarmu, a torveny logikaja meg ugyan az marad. A kategoriat az engedelytol fuggetlenul tudni kell megallapitani, kulonben nem lehet tudni, hogy milyen szabalyoknak kell megfelelnie. Ez ha egy jarmu nem felel meg az engedelyezes felteteleinek, attol meg nem lesz jarmukategoria nelkul, csak engedely nincsen ra. Es ha egy engedely nelkuli jarmuvel kozlekedsz a forgalomban, attol meg a kategoriajanak megfelelo szabalyokat kell betartani. Es ha nem teszed a kategorianak megfelelo kozlekedesi szabalyok alapjan buntet a rendor is. Az csak egy extra bunti lesz, hogy engedely sincsen. Orbitalis hulyeseg azt mondani, hogy ha nincs engedelye a jarmunek, akkor nincsen kategoriaja es nem vonatkoznak ra a szabalyok.
-
Reggie0
félisten
Ez csak azt mondja, hogy nem hagyhatjak jova, nem lesz tipusvizsgaja soha, tehat nem hasznalhatod legalisan. De azt nem mondja ki, hogy nem SMKP.
Ezzel az erovel, ha epitesz egy szemelyautot, ami valamilyen kitetel miatt nem hagyhato jova, az nem lesz nem szemelyauto, es nem lesz legalis se az utakon. Ha egy ilyen jarmuvel kimesz az utra, akkor azert fognak megvagni, mert szemelyautot vezettel szabalytalanul, ugyanis nincsenek meg a papirja.Egyik dolog az, hogy milyen kategoria a jarmu. Es egy masik dolog, hogy az adott tipusu jarmu jovahagyasahoz es legalis hasznalatahoz milyen tovabbi felteteleket kell meg teljesitenie.
Es ugye pont ezt mondtam, hogy a KRESZ csak az EU-s rendelet tablazataban levo adatokra hivatkozik a kategoria meghatarozasahoz, azt, hogy ulessel is kell rendelkeznie szepen kihagytak. Tehat bekategorizalhato a roller, de az EU rendelet alapjan sosem lesz ra SMKP tipusengedely.
-
R a y
senior tag
válasz
Somatom #12069 üzenetére
5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletet B. Függelék 1. rész 1. cikk 7. szakasza így fogalmaz:
(7) A közlekedési hatóság kizárólag olyan járművet, rendszert, alkotóelemet, vagy önálló műszaki egységet hagy jóvá, amely a 168/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet követelményeinek megfelel.
Amíg a tanácsi rendelet úgy szól, ahogy korábban idéztem, addig az általad említett illetékes hatóság nem minősítheti SMKPnak.
Magasabb szintű jogforrás nem lehet ellentétes alacsonyabb szintűvel.
-
Somatom
veterán
Ha lenne ülőhely, akkor sem lenne SMKP. Attól, hogy megfelel a kritériumoknak, nem válik automatikusan SMKP -vá. Attól válik azzá, hogy az illetékes hatóság SMKP -vá minősíti. Ha viszont a rollereket SMKP -vá minősítenék, akkor a rendőrök elkezdenék figyelni a bicikliutakat, mert ezek a járművek ott nem mehetnek. Ergo pénzszerzési lehetőség. Sztem nem az SMKP -vá minősítés a megoldás, hanem a KFB bevezetése minden elektromos, közúti járműre.
-
R a y
senior tag
Mindenkinek, és mindenkihez! Egyszer, s örökre tegyünk rendet a fejünkben az L1e kategória kutatása miatti terjedelmes viták lezárásához.
Ha már jogi szempontból vizsgáljuk a kérdést, akkor ne csak magyar és EU-s jogszabályokat linkeljünk be, hanem értelmezni is kell, hogy miről is szól az, hogy kire, mire, mikor és milyen feltétellel hat, amit idézünk.
Akkor nézzük: ha egy jogszabályt vizsgálunk, akkor meg meg kell nézni a hatályosulás feltételeit. E nélkül értelmetlen bármit, kilóméter hosszan ide becopyzni. Jelen esetben az időbeli hatály már nem kérdés, hisz érvényben van.
De a mi esetünkben nem ez a fő kérdés, hogy érvényben van, vagy nincs, hanem hogy mire érvényes?
Jó úton haladunk, szűköl a kör.Az Európai Parlament és a Tanács 168/2013/EU Rendeletének 2. cikke részletezi a norma tárgyi hatályát. Az ide tartozó második szakasz pedig azt fejti ki, hogy mire NEM terjed ki.
(2) E rendelet hatálya nem terjed ki a következő járművekre:
A j) bekezdés így fogalmaz:
j) azok a járművek, amelyeken nincs legalább egy ülőhely;
Meg is érkeztünk a válaszhoz.
Minimum egy ülőhellyel kell rendelkeznie az adott járműnek, hogy a sokat emlegetett, l1e kategóriába beleessen. Hiába van meg a teljesítmény, hiába van meg a maximum sebesség, soha az életbe nem lesz l1e kategóra meg SMKP amíg a j) pont így fogalmaz, mert a rollerek 99,98%-a gyárilag ülés nélkül érkezik.Hatályos rendelet linkje: itt
BTW ennek a topiknak nincs összefoglalója? Belemehetne ez a tisztánlátás végett.
Üdv
-
Reggie0
félisten
-
Reggie0
félisten
válasz
PociAti #12051 üzenetére
Pff. Ez volt a regi kreszben. Mar nem hatalyos joideje, ugyhogy ne is keresd.
#12052 PociAti: Nem tehetek rola, ha nem tudsz par mondatot egyben ertelmezni. A modositasi javaslat nem hatalyos, ezert jelenlegi szabalyok pedig 300W-nal huzzak meg a hatart a kerekpar kategoriahoz, tehat jelenleg az a kis roller. Arrol pedig ne is beszeljunk, hogy a 250W a nevleges teljesitmenye a motornak es nem a folyamatosan hosszabb ideig le tud adni.
-
Berci77
tag
válasz
GoodSpeed #12055 üzenetére
Mondjuk én sem tervezem kiszerelni
Viszont párosítani nem sikerült. Mi Home nálam az okosotthon rendszer miatt china mainland-ra van állítva, de a párosítás idejére átraktam Magyarországra, úgy sem találja. Aztán megláttam a roller dobozán az orosz feliratokat, gondoltam kipróbálom, de nem ment. Mondjuk az is furcsa, hogy manuálisan kiválasztani Pro 2-t nem is lehet, nincs a listában. -
-
válasz
Reggie0 #11981 üzenetére
Igazából ez csak az egyik ok volt
A másik, hogy valamiért - pedig állítólag nincs nyolcas a hátsó kerékben, amit erősít az is, hogy egy ilyen kicsi, és ellenálló szerkezetnek a felépítése is ad némi védelmet - szóval a 120-as tárcsa enyhén, de hozzáért a fékpofához, mert hallatszott is. Szóval gondoltam kipróbálom az újat és bingó, ott nem ér hozzá... tehát minimális deformitás lehet. Igaz az újra vadonatúj 120-as tárcsa is került
Ha nem 5.5 Bar lenne benne hanem 4 alatt, kb át is lyukasztotta volna
Nekem már bőven 5200 km feletti tapasztalatom van
-
zoltanz
nagyúr
Továbbra is hol működik hol nem a power gomb. Tisztítva volt. Nincs valakinek Xiaomi M365 (aki lecserélte Pro kijelzőre a Pcb-t) plusz darabja, kölcsön vagy megvételre. Köszi!
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #12039 üzenetére
Nyersen fogalmazok de felhúztam magam.
Néha istentelenül nagy baromságokat írsz, bizonyos témákban egyszerűen nehéz komolyan venni!
(#12039) Reggie0 "Ui: irtam, hogy a kis roller a kerekpar. Csak minek arrol beszelni, amit kb. senki se hasznal. Itt a topic 90%-a 350W vagy felettivel rohangal."
Eleve a kategória meghatározás is rossz.
Kész az e-rollerekről szóló KRESZ-módosítási javaslat, megszereztük, mi áll benne
"..ezen belül kis teljesítményű motoros roller az a motoros roller, amit legfeljebb 350 W teljesítményű motor hajt.."
Hogy érts: 1 és 350W között minden a kis teljesítményű motoros roller halmazba tartozik. A 350W-os is!
És a 350W-nál nagyobbak tartoznak máshová. Gyakorlatban 400W - 4.000W közöttiek.Már az sem igaz, hogy az itteniek 90%-a 350W felettivel rohangál.
A legdurvább Xiaomi, az M365 Pro vagy a Pro2 is csak 300W-os.
A közepes, azaz 250W-os Xiaomi-ből (1S ill. M365) is bőven akad itt.
A klónok is 300W és 350W közöttiek szoktak lenni.Még ha a 350W-os klónokat levesszük, azzal is le lenne fedve a fórumozók fele.
Ha gondolod maradj meg a szokásodnál, köss bele marginális dolgokba.
Pl. olyanba, hogy 4.000W fölött is van roller (a fenti tervezet azt már kizárja).
Vagy köss bele abba, hogy ez csak egy kiszivárogtatott tervezet, viszont ellenpontként nem tudsz felhozni egyetlen rollerre írt jogszabályt sem. -
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Apple iPad 11” (A16, 2025) - a táblagépek vanília fagylaltja
- Léghűtés topik
- Fotók, videók mobillal
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- iPhone topik
- Villanyszerelés
- Kézilabda topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- PS5 konzolod megvásároljuk: Budapest, Kecskemét, Szeged, Debrecen vagy akár GLS futárt küldünk!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32 RAM RTX 5060Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! ASUS B650M R5 7600X 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080Ti 12GB Be Quiet! Pure Base 500FX ASUS 1000W
- AKCIÓ! Lenovo IS8XM LGA 1150 DDR3 alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone 11 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest