Keresés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz Trailblazer #12089 üzenetére

    Az összes olyat felejtsd el, ahol 100 kg a limit, és nem azért, mert rosszabb
    a hatótávolság, ha túlterheled az akkut/motort/vezérlőt, hanem azért, mert ha
    törik a váz, az fájni fog. Gyerek rollereket hagyjuk meg a gyerekeknek, na.:DDD
    (Egyébként még csak ez sem igaz, pl. egy G30 a maga közel 20 kg-jával, és
    markáns méreteivel egyáltalán nem gyerek méret, aztán mégis max. 100 kg.)

    Neked leginkább egy tank roller lenne ajánlható, azok valóban elbírják a súlyt,
    megvan bennük a menniakarás is. Egyetlen bökkenő, hogy tömegközlekedés
    kiegészítésére ezek mind alkalmatlanok. Alacsony padlós járműre elfér talán,
    ám ha lépcsőzni kell, szinte teljesen kizárt, hogy egy 30-40 kg-os vasat csak
    úgy feldobálsz. Arról nem beszélve, hogy a BKV ki is zárhat a közlekedésből.

    Szóval lehet, hogy most azt hiszed, hogy csak válogatnod kell az "ajánlottak"
    közül, pénztárca függvényében, de a kellemetlen igazság az, hogy picit olyan
    paraméterekkel keresel rollert, amik ellentmondásosak... Vegyük pl. a Kugoo
    S1 típust, ami "papíron" bírja... a gyakorlatban meg 100-110 kg alatt is eltörik!
    Akkor már inkább az e-twow, ahol a gyártó vállalta, hogy 125 kg-ig jó a váz.:B
    Maga a roller meg nagyon könnyű.:K Viszont annak az árazása... Drága, na!
    De hát spéci igényekhez spéci árazás dukál, ha meg lehetne csinálni olcsón,
    tele lenne vele a piac. A Kugoo megpróbálta. Több-kevesebb sikerrel. Viszont
    olyan lényegi pontokon érte utol a spórolás, ami balesetekhez vezet. (Az első
    villa egy hitvány klónja az e-twownak, így hajlamos kompletten kitörni: felejtő!)

    Megjegyzés: elsőre ezt a 125 kg-ot találtam, de a gyártó oldalán ez csak 110.
    Ha igaz, hogy korábban több volt, nem is tudom, miért vették vissza...:))

    Szerk: egyébként ha már e-twow, akkor abból inkább a GT nagyobb tömeg alá,
    annak sokkal nyomatékosabb a motorja, és a hosszabb taposón jobban elférni.
    A Booster V-nél feláldozták a nyomatékot a végsebességért, ami nem csak ott
    látszik, hogy kisebb max. megmászható emelkedőt kamuznak, hanem tesztek
    alapján rosszabbul gyorsul, miközben nagyjából ugyanaz a végsebessége. Bár
    abban se vagyok biztos, hogy teljesen végig gondolták a 40 km/h vs 8" kereket.
    (Tükörsima bicikliúton ez rendben is van, csak ha meg kell állni... megintcsak a
    GT nyer, mert arra elfért egy dobfék is. Mondjuk az meg már közel 400K. Vicc.)

    Szerk2: akkor lesz irgalmatlan szívás az ilyen 500W-os 8"-os rollereknek, ha a
    belengetett KRESZ módosítás megérkezik... Akkor ugyanis ezeket átminősítik,
    SMKP-nak, és lakott területen beül a bicikliútra nem mehetnek. Közútra meg a
    kis kerék, és a relatíve kis teljesítmény miatt alkalmatlanok. Szóval lényegében
    lesz egy kategória, ami nagyjából semmire se lesz jól használható... Legálisan.
    (Illegálban biztos el lehet karistolni velük, amíg nem kezik fékpaddal kimérni.:DDD)

  • PociAti

    őstag

    válasz Trailblazer #12089 üzenetére

    Súlynak megfelelő terhelésű rollert kell választani!

    A hatótáv lenne a kisebb probléma, szerkezeti stabilitás a nagyobb gond.
    Sem a váz, sem a keréknyomás nem bírná ki a tartós túlterhelést, de a motor se abba a tartományba van hangolva. Én 63 kg vagyok, néha 10 kg-os terhet szoktam magammal vinni, de ettől a relatív kis súlynövekedéstől is látványosan megváltozik a roller működése (dinamikája).

    Rövid távon működhet a kisebb teherbírású roller, de érzésre sem lenne az igazi és a gépnek se tenne jót.

Új hozzászólás Aktív témák