Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PociAti

    őstag

    válasz Trailblazer #12104 üzenetére

    Rolleres fórumon én konkrétan rollerre gondoltam.
    Műszaki berendezést én se venném meg tőlük, mert amikor még német kézben voltak, a konkurencia szépen elment mellettük.

  • PociAti

    őstag

    válasz Trailblazer #12102 üzenetére

    Wikipedia szerint 2016 óta már nem német, hanem luxemburgi.
    The brand is now managed by GIP Development SARL of Luxembourg and is used on various product groups worldwide.

    Az pedig nem meglepő, hogy Ázsiában gyártatja szinte mindenki a hasonló jellegű járműveit, de nagyon nem mindegy ki a tulajdonos, milyen minőségbiztosítási kultúrával rendelkeznek.

    Én is gondolkodtam Blaupunkt rolleren, és nagyon nem tűnt "kínai szemétnek".

  • PociAti

    őstag

    válasz Trailblazer #12098 üzenetére

    Kiindulási alapnak, felületes tájékozódásnak talán nem is olyan rossz az árukereső.
    Minimum terhelhetőség: 120 kg, ár szerint növekvő

    Ez nem konkrét javaslat, és az adatok néhol pontatlanok, de kiindulási alapnak hellyel, közzel elfogadható.

    Ha a lista elejéről kivesszük a MOTUST, amit olcsó árun túl sokat ígér,
    Illetve a Kugoo S1, S1 PRO változatokat, mert a 120 kg-os korábbi ígéretüket nem igazán tudják tartani,
    eljutunk a Blaupunkt ECS808 rollerhez 140k-ért. Talán lehet bízni a németekben. YouTube videók talán segítséget nyújtanak. Korábban én is szemeztem velük, nekem a súlypont miatt nem tetszik, ha a kormányban van az akku.

    Aztán jön a 150k magasságában a Joyor F1 és A3 modell, mindegyik 150 kg körül. Kb. 12 kg a roller és azt ígéri 120 kg-ig terhelhető. Ez azért elég neccesen hangzik, nehezebb rollerről inkább elhiszem. Idehaza sok helyen lehet kapni, erről is vannak YouTube-on videók, hátha találni valós hosszú távú tapasztalaton alapuló véleményt róla.

    200k fölött már elég masszívnak tűnő példányokat lehet látni. Pl. Kugoo Kirin M4, ahol az 500W egyszerre előny és átok. A várható szabályozást követően SMKP-nak fog minősülni.

  • DigitXT

    félisten

    válasz Trailblazer #12089 üzenetére

    Az összes olyat felejtsd el, ahol 100 kg a limit, és nem azért, mert rosszabb
    a hatótávolság, ha túlterheled az akkut/motort/vezérlőt, hanem azért, mert ha
    törik a váz, az fájni fog. Gyerek rollereket hagyjuk meg a gyerekeknek, na.:DDD
    (Egyébként még csak ez sem igaz, pl. egy G30 a maga közel 20 kg-jával, és
    markáns méreteivel egyáltalán nem gyerek méret, aztán mégis max. 100 kg.)

    Neked leginkább egy tank roller lenne ajánlható, azok valóban elbírják a súlyt,
    megvan bennük a menniakarás is. Egyetlen bökkenő, hogy tömegközlekedés
    kiegészítésére ezek mind alkalmatlanok. Alacsony padlós járműre elfér talán,
    ám ha lépcsőzni kell, szinte teljesen kizárt, hogy egy 30-40 kg-os vasat csak
    úgy feldobálsz. Arról nem beszélve, hogy a BKV ki is zárhat a közlekedésből.

    Szóval lehet, hogy most azt hiszed, hogy csak válogatnod kell az "ajánlottak"
    közül, pénztárca függvényében, de a kellemetlen igazság az, hogy picit olyan
    paraméterekkel keresel rollert, amik ellentmondásosak... Vegyük pl. a Kugoo
    S1 típust, ami "papíron" bírja... a gyakorlatban meg 100-110 kg alatt is eltörik!
    Akkor már inkább az e-twow, ahol a gyártó vállalta, hogy 125 kg-ig jó a váz.:B
    Maga a roller meg nagyon könnyű.:K Viszont annak az árazása... Drága, na!
    De hát spéci igényekhez spéci árazás dukál, ha meg lehetne csinálni olcsón,
    tele lenne vele a piac. A Kugoo megpróbálta. Több-kevesebb sikerrel. Viszont
    olyan lényegi pontokon érte utol a spórolás, ami balesetekhez vezet. (Az első
    villa egy hitvány klónja az e-twownak, így hajlamos kompletten kitörni: felejtő!)

    Megjegyzés: elsőre ezt a 125 kg-ot találtam, de a gyártó oldalán ez csak 110.
    Ha igaz, hogy korábban több volt, nem is tudom, miért vették vissza...:))

    Szerk: egyébként ha már e-twow, akkor abból inkább a GT nagyobb tömeg alá,
    annak sokkal nyomatékosabb a motorja, és a hosszabb taposón jobban elférni.
    A Booster V-nél feláldozták a nyomatékot a végsebességért, ami nem csak ott
    látszik, hogy kisebb max. megmászható emelkedőt kamuznak, hanem tesztek
    alapján rosszabbul gyorsul, miközben nagyjából ugyanaz a végsebessége. Bár
    abban se vagyok biztos, hogy teljesen végig gondolták a 40 km/h vs 8" kereket.
    (Tükörsima bicikliúton ez rendben is van, csak ha meg kell állni... megintcsak a
    GT nyer, mert arra elfért egy dobfék is. Mondjuk az meg már közel 400K. Vicc.)

    Szerk2: akkor lesz irgalmatlan szívás az ilyen 500W-os 8"-os rollereknek, ha a
    belengetett KRESZ módosítás megérkezik... Akkor ugyanis ezeket átminősítik,
    SMKP-nak, és lakott területen beül a bicikliútra nem mehetnek. Közútra meg a
    kis kerék, és a relatíve kis teljesítmény miatt alkalmatlanok. Szóval lényegében
    lesz egy kategória, ami nagyjából semmire se lesz jól használható... Legálisan.
    (Illegálban biztos el lehet karistolni velük, amíg nem kezik fékpaddal kimérni.:DDD)

  • PociAti

    őstag

    válasz Trailblazer #12089 üzenetére

    Súlynak megfelelő terhelésű rollert kell választani!

    A hatótáv lenne a kisebb probléma, szerkezeti stabilitás a nagyobb gond.
    Sem a váz, sem a keréknyomás nem bírná ki a tartós túlterhelést, de a motor se abba a tartományba van hangolva. Én 63 kg vagyok, néha 10 kg-os terhet szoktam magammal vinni, de ettől a relatív kis súlynövekedéstől is látványosan megváltozik a roller működése (dinamikája).

    Rövid távon működhet a kisebb teherbírású roller, de érzésre sem lenne az igazi és a gépnek se tenne jót.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés