Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [bitpork:] 2024 phautós tali ?
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [petipetya:] Nagy chili topic. :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
troll81
addikt
Ha autohaus ban veszed ott 1 évet ad rá
Az lényegtelen hogy, magyar rendszam lesz rajta neki ott rizikót vallani nem eri meg. De általában friss vizsga meg miden létező papírjaval kapod meg.
Direkt csak 4500 ig kerestem. De látod a difi így is arban meg mindenben nezz szet a linken jobban
oliwire
őstag
Akkor arra a forgatókönyv az lenne, hogy megyek tömegközlekedni 1-2 hónap, fizetésből félrerakok, gyűjtök a javításra. És mondanám, hogy igazatok volt de amúgy valószínű egy kis anyagi segítséget tudnék kapni, és a 1-2-3 hónap fizetésből visszaadnám annak, akitől kaptam a tőkeinjekciót.
Még nincsen megkötve semmilyen adásvételi.. szerencsére.
A Focust rendbetettem, mielőtt eladásra szántam, esztétikai hibák vannak már csak rajta, én is úgy állok a dolgokhoz, mint te, ha már a hangja nem olyan, nem bírom, megjavíttatom..
Rendben, köszönöm!
[ Szerkesztve ]
gergobaby
aktív tag
Minden hirdetésbe lassan beleírják, hogy leinformálható km, de azért érdemes tényleg tüzetesen átvizsgáltatni, mennyire tükrözi az állapot. Nem tudom, mi a felhasználási terület, de azt szerintem a többiek is meg tudják erősíteni, hogy ez a motor+váltó kombináció autópályán 120 felett nem ideális. (nem túl hosszú váltó, nincs 6.)
+1: érdemes az elején már kideríteni, eszik-e olajat (van rá esély, hogy fog), és ha igen, mennyit
Én jártam pár évet Ti-VCT C-Max -szal, nem volt rossz, még mindig családban van, lassan 400k km benne van, de azt nem állítanám, hogy "sosemkellszervízelni"
Egyébként a gumi DOT számát meg tudod nézni, abból kalkulálhatsz, hogy mennyire új
DeFranco
nagyúr
ja, amikor meg betétet vagy gumit kell cserélni, vagy éppen kicsit lóg a kormánymű akkor meg ráérazmég.
és így lesz egy csomó közveszélyes kotvány az utakon amit aztán rá lehet sózni a következő madárra amikor már végképp nem tűri a halasztást, de legalább körbe króm meg adja a könyöklő.
nem kifejezetten rád értem de pont ez az egyik oka annak hogy hárommillió guruló budi országa vagyunk.
reszerk: ok, de ha így állsz hozzá akkor meg szerintem erre az autóra nincs pénzed, érted. tényleg nem akarok most észt osztani a látszat ellenére, de szerintem a másfeles szabályt azért érdemes betartani. max. berakod gépkocsinyeremény betétkönyvbe amíg nem kell 'szt max lesz két autód
[ Szerkesztve ]
oliwire
őstag
A DOT számot meg fogom még nézni, az eszembe sem jutott.
Miket kellett költeni arra a kocsira?
Anno te a Focust mennyért vetted? Te sokat költöttél rá?
Most látom a nyereménybetétkönyves szerkesztést abban is van pár százezer, azokhoz is tudok nyúlni, ha kell De te mindig betartod a másfeles szabályt?
[ Szerkesztve ]
DeFranco
nagyúr
"Anno te a Focust mennyért vetted?"
"Te sokat költöttél rá?"
Ez relatív. Forintban sokat, de semmilyen extra gondja nem volt a szokásosan tudható/várható dolgokon kívül, elment ez-az, de ami betérdelt kb. akkor amikor el szokott menni kor vagy futás alapján. váltóhoz, futóműhoz nem kellett nyúlni, vízpumpa, kuplung, szervópumpa stb. cserés volt, kasztnit nem kellett javíttatni soha, kormányművel szintén nem volt baj, motor patika, klíma hibátlan, semmi szívroham.
[ Szerkesztve ]
darvinya
titán
oliwire
őstag
köszönöm a választ!
bajnokpityu
félisten
Jelzem gyárban is simán így hagynak illeszteseket.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
darvinya
titán
Hát, eddig látott autónál nem volt ekkora hézag.
Ez közel 3cm távolság van.
Nem is beszélve a púpos motorháztetőről.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Sziasztok! 2006-os Ford Focushoz hol érdemes mankókereket venni?
gergobaby
aktív tag
TLDR: Nem az a gond, ha olyan autót veszel amire költeni kell, hanem az, ha nem számítasz rá
A teljesség igénye nélkül:
lambda szonda (még 200k km környékén okozott némi kiadást, ha jól emlékszem kétszer is), üzemanyag pumpa (már a 3.-at járja), olajpumpa, generátor csere (2x eddig), volt már váltó csere, 2x elrepedt már a kiegyenlítőtartály, "kutyacsont" szereti megadni magát...
Ezen kívül ha jól tudom előfordulhatnak meghibásodások az okoskerékkel (kopp-kopp mi még megúsztuk)
De egyébként elég ha csak a "kopó-fogyó" alkatrészek cseréje rövid időn belül következik be, itt egy szimering 2 ezer forintért meg 2 óra munkadíjért, ott egy féktárcsa+betét csere, aztán generátor, vezérlés bármi. Oké, hogy nincs kettőstömegű, de egyszer majd csere érett lesz a kuplung is, nem tudhatod az eddigi tulajok hogy bántak vele. Lehet 2 hónap múlva, lehet 100k km múlva, lutri
Ha a 10+ év alatt ráköltött összeget, futásteljesítményt nézzük akkor azt mondom nem drága autó. De volt olyan év amikor 30k km futás mellett 700-at rá kellett borítani, és ebben voltak utángyártott alkatrészek is.
Ritkán írok a topikba, inkább olvasni szoktam napi szinten, de azt nem titkolom, hogy nem vagyok gépész zseni De azt szokták mondani a nagyok, hogy attól, hogy az autó öreg és beárazta a piac az eredeti értékének 20-25%-ra, az alkatrész árak nem esnek 75%-ot, ezt érdemes fejben tartani
kcsa
veterán
"én amikor a focust vettem, ennél fiatalabb korban (épp nem volt még 9 éves) akkor úgy kalkuláltam, hogy a vételáron felül még legalább a fele legyen ott tartalékban amit különösebb gond nélkül rá tudok borítani ha kell."
Én mondjuk ehhez képest kockáztattam: az árak felső szegmenséből válogattam, drágán is vásároltam, de: előtte biztosítóknál lekérdeztettem hogy volt-e káresemény (volt, egy ajtó javítás, tükör csere), megvásárlástól végig egy márkaszervizben szervizeltették - ott is rákérdeztem, ők is rögtön az ajtó+tükröt mondták, más extrém sérülés, javított hiba nem volt szóbeli tájékoztatás alapján, vásárlás után megkaptam papíron is a szerviztörténetet.
Mindezek a - zömmel belsős - információk megfejelve igazolhatóan elég alacsony futással, így mertem megvenni.
Na ez volt az a vásárlás, ahol nem készültem a vételár felével javításra, de helyette kifizettem vételárban
szerk.: de ez nem német import volt ár alsó harmadából 199.999-es futással.
[ Szerkesztve ]
DeFranco
nagyúr
én sem "költöttem rá" csak tartalékoltam, és ez is az árszegmens tetejéről lett véve. olyan is volt.
(persze én sem mint kötelező szabályt hoztam fel, csak leírtam hogy én hogy gondolkodtam - ami persze implikálja, hogy ezt tartom helyesnek, de ettől még elő nem írom. ami érzékletes, az a két elképzelés közötti gap mértéke)
[ Szerkesztve ]
kcsa
veterán
Én akkor tudtam hogy megvehető az autó, amikor emlékeztek már a rendszám alapján arra, hogy melyik autóról beszélek (tehát járt ott, és megfelelő mennyiségben), majd miután rákérdeztem hogy "ugye nem azért emlékeztek rá, mert a javításának az árából ment a karácsonyi díszvacsora az egész cégnek?", akkor volt mosolygás, és mondták hogy nem, csak rendben tartott autó, és ritka az ilyen felszereltségű, ezért emlékeznek rá.
oliwire
őstag
Az ész kezd beérni, amit itt leírtok nekem, kezdem lelkileg is feldolgozni. Nem hiszem, hogy bele fogok ugrani ebbe, igazából megalkuvásnak érezném az egész kocsit. Pl szerettem volna tempomatot bele, de nincsen, hiába van Oda írva. A Bluetooth egység a telefonálást átviszi, de zenét már nem. Az 1.6 motort a Focus mellett is lomhábbnak éreztem, a tesztkör alatt nem zavart annyira, de egyre jobban azt érzem, hogy zavarni fog. Ebben nincs még menetfény, csak a FL verzióban. Úgy érzem, hogy mivel a Focust most tettem rendbe, nem kellene beszámíttatni ennyire alacsony áron. (800.000-at akar érte adni a kereskedő). 950-ért szerintem el lehetne adni, igaz, nem mostani vírusos időkben. Inkább gyűjtök még és 2.500.000 körül gondolkozok majd ebben.
albiosz
őstag
Grat az eladáshoz és a vételhez! Az újról lehet tudni valamit? Te általában eléggé utánamész a dolgoknak, így érdekel, hogy szerinted merre érdemes nézelődni manapság. Nekem még van pár évem.
DeFranco
nagyúr
privátban megírom, nem titok, de nem akarom kitenni publikba
Zoli-bácsi
senior tag
Szerintem nagyon jól döntöttél.
molnarpeter
nagyúr
Facelift után még nehezebb kérdés a benzinmotor, szerintem maradnék egy 2.5T-nél, nagyobb pénzügyi tartalék mellett (ha esetleg lehullik egy kettőstömegű, stb, ne legyen gáz)
gabor9991
őstag
" 2000 után már sima szívó benzinest nem szereltek semmibe."
2018-ban még lehetett venni sima szívó 1.6 ti-vct focust
radi8tor
MODERÁTOR
Sőt az enyém 2002-es.
⭐ Stella
troll81
addikt
nem drága rá csak jó helyen kell venni
patomi
őstag
Szerintem is jó döntés. Én sem adnám el az enyém. (nem is fogom egy jóóóóóó pár évig) Főkép, hogy rendben van. Ismered a kocsit és nyűgjeit.
DeFranco Sok-sok balesetmentes kilométert az új verdához. Ne feledd, A Ford nem múlik el nyomtalanul.
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
oliwire
őstag
És ennél is problémák lehetnek?
[link]
darvinya
titán
Tehát karburátor van rajta nem befecskendező.
Ja Ti VCT befecskendező rendszer, akkor ez mióta szívó?
CFI, EFI is befecskendező rendszer.
Az, hogy félre írják sok helyen, azaz a turbó nélküli befecskendezésre írják a szivót, az nem szivó.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Zoli-bácsi
senior tag
Kicsit nagy az ugrás az előzőhöz képest, vagy csak gyorsan tudsz spórolni.
oliwire
őstag
Gyorsan tudok spórolni természetesen ez nem 2 hónapi spórolás lenne, eltolnám jövőre a dolgot. A face-lift verzióban van benne minden, ami nem lenne megalkuvás
oliwire
őstag
Új kérdés: szeretnék egy 2005-ös Ford Fiestába (CD-s) aux kimenetet varázsolni. Valaki végezte már el ezt a műveletet? A 2006-os Focusba gond nélkül lehetett.
Zoli-bácsi
senior tag
Igen, szerintem is a facelift az igazi. Egyébként az 2.0 EcoBoost nem olyan rossz motor, csak sokat eszik. Viszont csakis manuál váltóval, mert a Powershiftre lehet költeni rendesen ha baja lesz. ( és lesz )
troll81
addikt
Miert eszik sokat, vízzel nem mehet gondolom 10 körül kijon az meg reális nekem.
Manuális váltóval mindenképp egyet értek.
radi8tor
MODERÁTOR
Aux bemenetre gondoltál nem?
Vannak ilyen olyan átalakítók amit rá lehet dugni. Milyen csatlakozói vannak hátul a fejegységnek?
⭐ Stella
Zoli-bácsi
senior tag
10? Max tojással a lábad alatt. Persze, nyilván ki lehet hozni belőle, de ha már kicsit forszírozod, akkor 14-15 is meglesz.
troll81
addikt
Forszirozom az enyém 11 liter 160 folyamatos haladás mellett... az meg csak 2.5 ugye én ha nem csapom elvan 10 literel siman
Zoli-bácsi
senior tag
Nem a folyamatos (akár 160-as) sebesség miatt nagy a fogyasztás, hanem a sok gyorsítás, sportos vezetés miatt. Jó, lehet a 15 kicsit túlzás, de 13 litert simán megeszik/iszik. Persze nyilván normálisan használva a 10 is hozható vele. Sőt, akár 8-9 is.
[ Szerkesztve ]
oliwire
őstag
Valószínű, hogy a 105 lóerő után a 200 le fog nyűgözni de legalább nem lesznek kettős érzéseim, ha ilyenbe belevágok Manuális váltóval szeretem a kocsikat, ahhoz vagyok szokva
Igen, arra gondoltam, hogy a 3.5mm-es jack csatlakozót be tudjam dugni a fejegységbe.
Vasárnap terveztem szétszedni a nagynéném kocsijában, hogy megnézzem a fejegységet. Csak nincs most előttem a kocsi nem tudom megmondni. Azt meg tudod mondani, hogy a Ford CD6000-hez való villákat kell használni, vagy speciálisan más kell hozzá?
Így néz ki neki:
Sys85
veterán
1.6 tdci fóka elvan 4,4L gázolajjal normál használat mellett,ha forszírozom 5-5,2L,ha "német" pályán csapatom 160-nal akkor 7,5-8L.
Cserébe nem is egy sportgép a maga 115lovával és 270Nm-rével.
[ Szerkesztve ]
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
troll81
addikt
Jo az a másik meg nekem is foka 1. 8 benya de jól elvan. Igy 397 000 körül 7 9 liter ahogy csapod. Soha nem lesz ilyen strapabíró autom.
molnarpeter
nagyúr
Képzeletbeli listámon utolsó helyen van a linkelt kombináció. FL esetén inkább dízel, ha kraft kell, 2.2 is megbízható, és még hagyományos automatával készült.
[ Szerkesztve ]
kcsa
veterán
Ez egy Fiesta, ehhez le kell venni a középkonzol burkolatát, alatta már csak csavarok figják.
Dißnäëß
veterán
A legjobb a Ka 2.2 tdci, csak olyan nincs. Ha lenne, ajjj de veretném neki.. Hátul kaparós formában persze, ülések ki, moci be..
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
oliwire
őstag
radi8tor
MODERÁTOR
⭐ Stella
gabor9991
őstag
Hanem mi ha nem szívó?
Írd már le, hátha ma is tanítasz valami újat
oliwire
őstag
Köszönöm!
darvinya
titán
Szerinted mi a szivó?
Turbó ami összeszűríti a levegőt.
Szívó annyit tesz, hogy benzint beszivja a henger vákuuma, mint karburátornál, nincs porlasztó fecskendő.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Qru
MODERÁTOR
2019-ben még volt az 1.5 PFI. [link]
#nincsbennetarcsi
Zoli-bácsi
senior tag
Ez nem szívó motor!! Olvass vissza párat!