Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
darvinya
titán
Ha igaz, hogy elektromos szivattyús, s nem fogasléces villanymotor.
Akkor ezzel igazi sz…roller lesz.
Mert itt szinte egész kocsit ki kell belezni, ha egyszerűen nincs meg a hiba.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
kcsa
veterán
Ok, jogos, nem néztem vissza.
Ez esetben óracsoport hibára gyanakodnék első lépésként, testkábel vizsgálata után.
[ Szerkesztve ]
vicze
félisten
Sziasztok, remélem ez szórakoztató lesz.
Ford Focus 2014(MK3) Automata(DCT) 1,6-os.
Van egy nagyszerű problémája, hogy néha néha nem lehet elindítani, kulcs elteker és csak egy katt majd semmi. Nincs hibaüzenet, nincs semmi OBD kód. Januárban kezdte eddig 5x fordult elő, hogy indítom és egy kattanáson kívül semmi. Eddig 4x "magától" megjavult csak úgy(motorháztető felnyit kábeleket nézeget/minimálisan mozgat, azt megy.), nem volt szerelőnél, első alkatommal hívtam egyet, de végig néztem és gyakorlatilag semmit nem csinált és elindult egyszer csak 1,5óra fejvakarás után. Így nem akartam belemenni egy esetlegesen hosszan tartó és drága hibakeresésbe.
Tudom önindító, de. Mikor legelőször történt konkrétan menet közben, egyszer csak eltűnt a hajtás és csak gurultam(motor ment, de nem tudtam gázt adni), azóta csak parkolásból nem akar elindulni. Ma kivettem az önindító relét a biztosíték dobozból és rövidre zártam az önindítót, működött gond nélkül, és ezután mindent visszarakva simán indult gond nélkül.
0 autós tudással egyértelműen elektronikai problémára tippelek. Ennyi leírásból esetleg tud valaki konkrétabbat mondani?
[ Szerkesztve ]
darvinya
titán
Ha relé lábin nem voltak eltronkoszosak/elszíneződve, akkor maga biztosíték doboz érintkezői koszosak.
És ha már 1db relénél ilyen, akkor többi is ilyen lehet.
Doboz lehajt, kontakt spray-vel megtisztítani.
Spray-zés után többször(pl: 3x) ki/berakni relét, hogy a koszt leszedje.
Utána relé lábait letörölni és ismételten spray-zni, de kis száradás után visszarakni.
Érintkezők megtakarítva.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Sys85
veterán
Nekem egy az egyben nem indult az 1,6 TDCI.
Már gondoltam mindenre,próbáltam mindent mire kiderült,hogy az önindítón a testkábel oxidált volt.
12V-ot megkapta,de nem indított.
Kábel le,tisztítás,csavar drótkefézés,zsírozás és vissza.
Azóta pöcc-röff.
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
Ránéznék én is, nagyjából merre keressem?
zsírozás -> Milyen zsír? Mert van kábé ezer féle.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Sys85
veterán
Mk3 1.6tdci-nél blokk hátulja szívósor alatt.
Csak alulról férni hozzá,úgy se egyszerű.
Én Liqui Moly akkuzsírral kentem le.
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
patomi
őstag
No ez mi a bánattól lehet? Jelenleg álló helyzetben van a kocsi. Hazafelé kezdte, egyszercsak lámpánál állva megemelkedett az alapjárat és kiírta ezt az üzit. Hibakód nincs. Leállítás után beindít és lehet menni tovább. Majd megint két-harom lámpa múlva megint. Heeeeelp please! .. Ja és fura az alapjárat 750-1000 közt mocorog. Eddig 750 volt kb stabilan. Lehet alapjárat motor?
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
vicze
félisten
Igen gondoltam az oxidált kábelékére. Szemmel sehol nem látszik semmi, nyilván tudom nem jelent semmit.
Ha valamilyen testkábel probléma az magyarázná, hogy random a probléma megjelenése, illetve, hogy menet közben elvesztette a hajtást?
radi8tor
MODERÁTOR
Sajnos Gyurcsók már nem él hogy távolról megmondjuk.
OBD-t kell rádugni esetleg ez is megmondja, de OBD a tuti.
⭐ Stella
darvinya
titán
Ezt adja be Mk 2-nél lévő menü(Set/Reset) gombnál is.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
paltom
tag
Elvileg, màshol azt mondjàk óracsoport hiba lesz vagy előtte azért nézhessem meg szereplővel?
Ryzen 5 3600, RTX 3070
Sys85
veterán
Az enyémen se látszott,csak amikor a multimétert rátoltuk és az lett úgymond a test,ugye így megkerülte a gyári testkábelt,akkor egyből indult.Ekkor jöttünk rá mi is lehet a baj.A pucolás és zsírzás óta gond nélkül indul mindig.
A menet közbeni hajtás elvesztés nem tudom mitől lehet.
[ Szerkesztve ]
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
+ (#24294) paltom: Sok minden lehet, ki kell olvasni a hibatárolót. Nem egy drága hacacáré ha nincs otthon nekünk saját. Értelmesebb műhelyekben azért komolyabb diag cuccok vannak.
Óracsoport volt már javítva?
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
paltom
tag
Nem tudok róla, nem rég került hozzàm az autó.
Ryzen 5 3600, RTX 3070
patomi
őstag
radi8tor
MODERÁTOR
Emiatt simán jöhetett az a hibajelzés.
⭐ Stella
patomi
őstag
Biza, ahogy rátettem a repedésre az ujjam el is kezdett fulladozni a motor. Nem is tudom(nem értek hozzá) de talán most nyílt ki annyira, hogy már gondot okozzon, mert nem két pillanat alatt lesz olyan a cső amilyen ez. Szinte mállott azon a részen. Pedig nem olajsáros. Ja és a check engine nem gyulladt ki, így valszeg hibát sem tárolt el.
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
V.T.
aktív tag
Rakott már valaki utólag tolatókamerát Sync3 fejegységhez Beépítéssel aktiválással? Ha igen Milyen kamerával stb? 😃
McNamara
Ármester
Sziasztok!
Mi a véleményetek erről a kocsiról: [link]
Illetve lehet hülye kérdés, de autókereskedőknél lehet alkudozni?
[ Szerkesztve ]
Gergőke88
addikt
Hello
rossz a link, vagy már nem elérhető.
Meg kell próbálni, jelen helyzetben talán rugalmasabbak.
Megvolt a probléma forrása.
Ma reggel rádugtam a gépet és nem írja a hibát.
A gólyalábról le volt csúszva a fék kábel és azt vissza rakva már nem írja a hibát. Szerintem a nem megfeszített kábel miatt írja a nyomásra a problémát.
Most csak a P1000-et írja, de nem gyári olvasóval van kiíratva az agya.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
kcsa
veterán
Ezt írtam én is, nem kell ehhez máshova menni
Lehet hogy nem ez a közvetlen hibád, de ezzel kezdeném, mivel vagy most, vagy később, de elő fog jönni, kidobott pénznek nem mondanám.
Shodan
addikt
Úgy néz ki a forscan a hibás, vagy máshonnan olvassa az adatot. A belső hőm szenzort próbaképpen kicseréltem egy másikkal. Ugyanúgy 215 fokot mutat.
www.pc-style.hu - Első magyar minimal modding oldal.
McNamara
Ármester
Tényleg nem elérhető. De van másik is amit kinéztem: [link]
darvinya
titán
Nekem ferdehátú jobban tetszik, de ez képről nem rossz.
Viszont élőben rendesen át kell nézni.
Ha tudod előzményeit le kell kérdezni.
Alku csak egy összegű fizetésnél adnak nagyobb kereskedésnél.
Kisebb kereskedésnél könnyebb az alkudozás, de ott inkább.ritka a jó ár/értékű autó.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
McNamara
Ármester
Nekem is jobban tetszik, csak sajnos a Magyarországon üzembe helyezett ritka.
darvinya
titán
Hát nem tudom, de 200+ -os listát dobott találatként. [link]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Gergőke88
addikt
Hányan fogjatok használni?
hatul borzasztóan kevés hely van benne.
McNamara
Ármester
Bocsánat az kimaradt, hogy MK3 Ti-VCT, 2011-2013, kb 2,2M max. Km bajban vagyok, mi az ami vállalható? Mennyire kell félni 200+ ezresektől? Ha rendszeresen karban tartott nyugodtan meg lehet venni?
diablo1984
veterán
mk2,5 kombiban is csak a lábbal rendelkező emberekre nem gondoltak, ott is ha 10cm-el tágasabb lenne a lábtér....de nem az!
darvinya
titán
Ez tényleg kimaradt, hogy konkrét paraméterest keresel.
200+ is vehető, ami rendesen karban van tartva, szervizelve, és látszik, hogy nyúzták és csak kötelező lett megcsinálva.
Ha előzmények lekérhető, és látszik, hogy eladás előtt lett karbantartás, azt kerülném, mert csak eladásra lett összepofozva.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
McNamara
Ármester
Köszönöm az infót! Nézegetem őket. Van valami bevált hely ahova el lehet vinni vásárlás előtt bevizsgáltatni?
Gergőke88
addikt
Nekem mk2 5 ajtós volt azzal nagy baj nem volt.
mk3 hulladék volt szerintem. Igaz használtan kaptam, de hátul feleségem nem fért el. Mk2 esten nem problémázott.
mk4 tökéletes lett ebből a szempontból. Van benne lassan 25e km, semmi baja. Az atlagom 5.9 vele, a 25e km nagy része pálya. Megengedett+15-20km/h-val. Néha kicsit többel
gabor9991
őstag
8év/160000 km után kell cserélni a vezérműszíjat+vízpumpát és a segédberendezések szíját ami nem olcsó, szóval ha találsz ilyet amelyiken el van végezve az előírt karbantartás,( mert pont ilyen korúakat nézegetsz) inkább örülj neki, hogy nem neked kell majd kifizetni
McNamara
Ármester
Köszönök minden jótanácsot. Ha nem fárasztalak vele titeket majd osztanék meg pár kiszemeltet és kérném a véleményeteket. Illetve ha esetleg láttok ti is valami jó, megbizható fókát akkor azt szívesen fogadom.
Ez amit kinéztem még: [link] 125LE milyen fogyasztása van?
gabor9991
őstag
[7,8]-at fogyaszt az átlagnak.
[ Szerkesztve ]
Hétvégi autóbuzera is megvolt.
Tegnap kiporszívóztam és áttörölgettem a belteret.
Ma pedig kapott új szélvédő spricniket, sajna a régiek alatt elporladt a gumi tömítés. Kicsit sokba volt, 5700 pénz volt a pár helyben véve de rendelve se lett volna olcsóbb mondjuk Cromaxból, mert ott meg a PK ami rátesz egy lapáttal szal egykutya.
Az anyós oldali lifegős műanyagot ami az ülés mellett van az ajtó felé azt is megcsináltam. Belül fúrtam egy lukat a tönkrement patent talpába és gyorskötözővel a patent lukán átbújtatva odaerősítettem. Kicsit macerás volt hozzáférni, de most olyan mint a gyári!
Akkut fél délután megint töltőre dugtam, holnap irány a meló.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
7Sony7
addikt
Nálam annyi volt a karbantartás, hogy 1 hét után be lett indítva, és ment egy kicsit.
Te hogy szoktad tölteni? Le veszed az akkusarut?
-
kcsa
veterán
Ne is mondd, a felújított alufelnikbe vettem gyári kupakot, ehhez képest a spricni ingyen van
[ Szerkesztve ]
Olyan vagy! Kééépet a görgőkről!
Meg némi infót, h mibe fájt a felújítás meg a kupakok. Ha nem publikus akkor privátba!
7Sony7: Lidlben vettem töltőt. Nem kell levenni hozzá a sarut.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Az utóbbi néhány napban, de főleg ma két "aggasztó" dologra lettem figyelmes. Tudom ez nem a látó és javasasszonyok topicja, de hátha van tippetek mi a franc lehet.
1. 18:20-kor értem haza. 2km míg hazaértem és kiszállva a kocsiból az asszony és én is égett műanyag szagot éreztünk. Namost tegnap a motorháztető szigetelést tisztítottam ki kárpit tisztítóval, talán annak a szaga lehet?
Felpattintva a géptetőt a motortérből ~4km után dőlt a forróság, mondjuk reggeltől mostanáig a napon állt.
2. Mióta felkerültek a nyári kerekek, dinamikusabb vezetési stílusban éles balos kanyarokban bizonytalan a kocsi hátulja. Jobbos kanyarokban nem. Olyan, mintha a gumi betapadna, de a kocsi hátulja nem követné. Lehet csak a ballonos gumi miatt (205/55 r16, hankook vp3 egy nyarat futott gumik), de tavaly emlékeim szerint nem volt ilyen. És miért csak balosban. Azon is gondolkodtam, lehet én csináltam rosszul valamit, de minden csavart rendesen meghúztam, a fékeket nem vettem le, csak féktisztítót, drótkefét és rozsdagátlót láttak és szerintem ha maradt is valami a tárcsákon vagy a betéteken azok már elpárologtak.
Ötletek?
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
patomi
őstag
Nekem is csak balosban csinálta mk1 kombi. Mintha egy pillanatra ki akarna törni a fara, olyan érzés volt. Lengőkar szilent csere megoldotta.
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
Hátul minden új. Komplett futómű javító készlet szilentekkel és vasakkal, új lengéscsillapítók és rugók is kerültek bele tavaly.
Fura ez egy elsőkerék-meghajtású kocsitól. Guminyomás rendben, 2.3-ra fújtam az összeset kerékcserekor ami talán egy vagy másfél hete volt.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
patomi
őstag
Akkor csak a geometria hiba marad, egy beállítás nem ártana neki(talán)
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
Értékelem az igyekezeted és a segítséget de tavaly háromszor volt futómű állításon.
Téli kerékkel nem volt ilyen gond de még hasonlót sem tapasztaltam, igaz az prémium gumi 15-ös acélon. Tapadt, mint a bélyeg. Persze ettől még lehet érdemes lenne elvinni megint, a jó magyar utak és a méteres kátyúk amik itt a városban vannak biztos nem tesznek jót a geometriának és a felniknek, de 90%-ban ismerem az összes ilyen gödröt és aknafedelet és messziről kerülöm mind.
A hibás mozgókúpos anyát is cseréltem szinte azonnal, szóval az sem lehet. Pedig bal hátul volt.
A szilentek meg csak nem mennek szarrá egy év alatt. Gynús ez nekem, h kerékcsere után jött ez elő.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
darvinya
titán
Maga a gumi is öregszik, főleg ha nem használják.
Lehet azon az oldalon gyengébb lett az oldalfal, emiatt elkezdett kúszni a gumi, ezzel kibillen futófelület, stb.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
diablo1984
veterán
Könnyen lehet lengéscsillapító is, nekem anno az escortom adta meg magát az egyik hátsó és annyira bizonytalan lett a hátulja, hogy egy erősebb, tempósabb kanyarban, ahol feszegettem a határokat, egyszerűen kitört a segge, de éreztem is, hogy keresztbe úszik a hátulja és a lengéscsillapító sem fosta el magát, csak már jelentős volt az eltérés a 2 hátsó csillapítás között! Lehet neked is érdemes lenne ráméretni.
Ezzel is tisztában vagyok, de 2518 és 2418 a DOT szám, tehát nincs két éves és ebből csak egy nyarat ment.
Másfél év alatt tettem bele ~10500 km-t, szal tulajdonképpen alig futott. Ennyire nem lehet szar a gumim. 5-6 éves guminál még elhiszem, de ezek még szinte újak.
diablo1984: Értem. Így minden esetre nem maradhat. Egyébként Sachs gátlók és ROC rugók kerültek hátra napra pontosan tavaly január 24-én.
Legegyszerűbb lesz ha elviszem szervizbe, basszus mennyire nem hiányzott ez most... Na mindegy, legalább megejtjük rajta a szepfedél tömítést is, ha már úgyis bekerül.
Csináltatott már valaki teljes revíziót mostanában? Állapotfelmérés óta csak toldozva-foltozva volt.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
A Zéé
addikt
ugyanaz az oldali ment vissza? Tehát bal oldalon volt a bal oldali gumi előző szezonban is?
Ha igen, akkor is lehet a tárolás miatti torzulás. Nekem is fura volt a csere után, én a lassú, nagyobb jobbkanyaroknál éreztem kicsit bizonytalannak az elejét, de szerencsére már elhagyta (vagy megszoktam).
Esetleg amikor felraktad a kereket, valami törmelék odaszorulhatott a felni, és a kerékagy közé, és emiatt nem pont irányba áll a kerék. Érdemes lehet levenni, áttörölni a felületeket és visszarakni a kereket.
[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...