Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#24101) Real_Necro válasza kcsa (#24100) üzenetére


Real_Necro
veterán

A következő olajcserémnél (kb május vége) elérem a 300k-t. Lehet az eladásig még lesz egy kettőstömegű meg kuplung munka vele. Még a gyárit használom. Ha nem, annak meg csak örülök.
Szóval sokat nem hinném, hogy ki tudok majd belőle szedni, valamint a következő kocsira is kb 3-3,5et(max 4) szánok, dízel, manuál váltós, kombi vagy suv, legalább 150 ló, de mennék 200 fölé, max 5 éves. :B

Egyébként jól kiszúrtam magammal, hogy 1,4 G Astrából ebbe ültem. Ez lett az alap... :DDD

[ Szerkesztve ]

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#24102) kcsa válasza Real_Necro (#24101) üzenetére


kcsa
veterán

Asszonynak vasútállomásra járáshoz vettünk egy HA22-es Altot. Durva élmény oda-vissza ülni a két autó között. (külön poén hogy egy hónapja ő se volt dolgozni, szóval remek időérzékkel vettük meg másfél hónapja :D)

(#24103) Earl_Muttley


Earl_Muttley
aktív tag

Embléma problémához:

OEM cikkszám:1779943

Meguntam a töröttet is nézni, meg miután leszedtem, a helyét is. Gyanítom nem gyári, de tán tartósabb, nem tud úgy kopni. Az aliexpressen kaphatóakkal ellentétben még jó is az autóra. :D Van egy kis fül, ami 1-2 modellen kellhet,nekem nem volt neki ott a hely, roncsolás nélkül leharaptam fogóval. [link] (tudom, koszos...)

[ Szerkesztve ]

Kiszámoltam, hogy életem nyolc évéből kilenc és felet töltöttem apa háborús történeteinek hallgatásával - Louie élete

(#24104) flymi


flymi
addikt
LOGOUT blog

Kicsit off (ma volt némi időm ezen elmélkedni) de azért kíváncsi lennék, h a mérnökök miért csak 100-101 lóerőt tudtak/akartak kipréselni a Focus 1.6-os sima szívó motorjából, mikor ugyanekkora hengerűrtartalom mellett egy Astra vagy egy Hyundai is simán tud 116 / 124 lóerőt. Még egy 1.4-es Renault motor is képes leadni 98-at mindenféle extra (turbó) nélkül.
Ok, a lóerő nem minden de azért furcsa. Kíváncsi lennék, mennyi tartalékot hagytak benne. Persze annyira nem böki az oldalam, h a sajátom optimalizáltassam. :N Annyit nem ér az egész. Csak úgy elméleti síkon mégis mennyi lehet/ne az annyi? 115-125?

Ma voltam tankolni (negyednél járt a mutató) + vittem egy frissen vásár't 10 lityis kannát és így sikerült épp egy hangyányival 14k-t fizetnem a prémiumból. Őrület. Pár hónapja ugyanez kanna nélkül 16k körül volt. 1-2 hónapot eláll a 100-as lötty a kannában.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#24105) darvinya válasza flymi (#24104) üzenetére


darvinya
titán

Nyomaték adat nélkül lóerő csak egy jó hangzó valami.
Ha mellérakod a nyomatékot már is kiderül, hogy nagy lóerő semmit sem ér.
Ráadásul lóerő megadás lehet csak magát a motor mérve megadni, vagy tényleges lóerő, amit meghajtó tengelyen jelentkezik.

Annyit tudtam kibogarászni pár szakismereti könyvből, hogy Ford meghajtott tengelyen mért tényleges lóerőt adja meg, és ezt vetíti vissza a motorra, mint adat.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24106) #31733248 válasza Real_Necro (#24090) üzenetére


#31733248
törölt tag

Nekem is marad a Mondeo, bár pont most váltottam volna BMW-re, de ezt elvitte a válság. Nem anyagilag, hanem mert nem szeretném az alkalmazottaimat azzal ingerelni, hogy miközben nekik ugrik a jutalék, a főnök új Bömöst vesz... Próbáld ki az új Mondeot, tényleg jó!

Srácok, kaptam egy levelet a Fordtól, visszahívják a kocsimat (Mondeo) egy biztonsági javításra. Kapott más is? Másfél éves, 1.5 Ecoboost az enyém.

[ Szerkesztve ]

(#24107) Hannibhál válasza flymi (#24104) üzenetére


Hannibhál
őstag

Ford Focus 1.6 nyomaték görbe
Opel astra 1.6 nyomatékgörbe
mind2 2006-os, a focus 90-nél ~2700-at pörög, míg az astra ~2650-et.
Ezeken a fordulatszámokon a focusnak 137,3 Nm-el 52 LE-t tud, míg az astra 140 Nm mellett szintén 52 LE-t.
Ugyanezek az adatok 130-nál:
Focus: 3870 rpm, 149 Nm, 80 LE
Astra: 3820 RPM, 154 Nm, 82 LE

Tehát hiába erősebb papíron az astra bő 13%-al, ez normál napi használatban nem jön ki :)
Az meg, hogy kb 4500as fordulaton melyik erősebb, majd mindegy is a legtöbb ember számára, így is úgy is pörgetni kell mind2-őt :)

Gépelés nem az erősségemasdsdk

(#24108) bajnokpityu válasza Hannibhál (#24107) üzenetére


bajnokpityu
félisten

hát a nyomatékgörbén kivül a váltó áttétel, illetve súly is erősen gyorsulási élmény befolyásoló tényező. ezzel együtt a 101lovas kókusz 98as tervezés( ha az egyes fokusz féle 101lóról beszélünk) mig a kia 1.6osa 132 és 136 lóval meg minimum 10évvel fiatalabb.

és a kiát tényleg annyival erősebbnek is érezni, tosztára olyan, mintha 2 literes lenne.

Econ:: mármint a legeslegújabb mondeot? az miben más?
a sima 5ös mondeo érzésre nekem semmivel nem adott többet, mint a 4es. sőt, még a térdemet is nyomta a középkonzol. az egy gyönyörű facelift, sztem, igazából.

darvinya: már megint nem vágom miről beszélsz....
a teljesitmény az fordulatszám* nyomaték. egyikből jön a másik...
legyen akármilyen nyomatékos valami, azt is agyon lehet vágni egy hosszú áttétellel. lsd suzuki csomó tipusa.

[ Szerkesztve ]

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#24109) molnarpeter válasza bajnokpityu (#24108) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ford szívócső, viszont emlékeim szerint a koreai meg közvetlen bespricc, az is sok szempontból különbséget jelent (lóerőn kívül).

(#24110) Hannibhál válasza bajnokpityu (#24108) üzenetére


Hannibhál
őstag

Persze, minél újabb egy motor, annál jobb alapvetően. Mondjuk az sem mindegy szerintem, hogy mikortól van maximum nyomaték, én pl az 1.4es 80 pacis fiestamat fickósabbnak éreztem a focus 1.6 101 lovasánál, de a haverom 1.8as 120as mazda 6osánál is, ugyanis a fiestamnak már 3500nál megvan a max nyoamték, míg az utóbbiaknak kb 4000-4200 fele.
Aztán lehet csak én érzem így s amúgy teljesen tévesen érzékelem :)

Gépelés nem az erősségemasdsdk

(#24111) darvinya válasza bajnokpityu (#24108) üzenetére


darvinya
titán

Nem kell fordult számot növelni, ahhoz hogy nagyobb LE/Nm legyen.
Elég hosszított löket, és emelt vezérmű, máris 20-30% plusz lehet elérni.
Hosszítot lökettel Nm, emelt vezérművel LE.

De nem mindegy min mérsz LE/Nm, mert motor közvetlenül mérve 30LE+ is lehet.
Míg hajtott tengelyen, érthetőbben kereken mérik, mennyit tud átadni az aszfaltra, −30LE is lehet.

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24112) #27070592 válasza Hannibhál (#24110) üzenetére


#27070592
törölt tag

Az "érzés" elég nagyban függ a nyomatékgörbe alakjától. Ha egy motor hajlandó már 2000rpm körül is megközelíteni a nyomatékcsúcsát, vagyis "lapos fennsík" a görbe, az szerintem sokat hozzá tesz a vezetési élményhez.
Nincs sok tapasztalatom, nem vezettem még annyi Fordot amennyire kiváncsi lennék :) de a most használt 1.8b Focusomat is leginkább azért kedvelem, mert már alul is jól húz, nem kell szétforgatni ahhoz hogy történjen valami. Pedig az 20+ éves tervezés, összesen 115ló/160nm.

(#24113) flymi


flymi
addikt
LOGOUT blog

Hannibhál: Érdekes az a lefejezett görbe.

Értelek benneteket.

Városban használva elég sokat megy hidegen, ha melóba is megyek vagy onnan haza inkább a hosszabb utat választom, h az olajnak is valamenyire, de a víznek legalább tutira legyen ideje felmelegedni. Ez télen kicsit nehezebb. (Olajhőmérőt kár, h lespórolták a műszeregységről)
Ebből kifolyólag nem igazán van pörgetve a motor 3000 fölé.
Ha néha hosszabb útra megyek akkor érezni igazán, h 4500 körül húz rendesen. No meg elbírna még egy hatodik sebességet simán...

Igazából nem annyira érdekes a lóerő/nyomaték hányados, teljesen jó ez így ehhez a kasznihoz is.
Csak a helyi kereskedés kínalatát szoktam néha áttúrni és nézegetni a választék alját (apósnak ha egyszer elporlik alóla végleg a rönyó) és szemet szúrtak az eltérő 1.6 benzines motorok adatai.

Lehet úgy voltak a Fordnál (ez csak feltételezés) mint más gyártók is, belőtték "középre". Elvégre a Focus a középső gyerek.
Mindenki csinálta a teljesítmény visszafogást, de Ferrarira tudok gyors példát. Ugyanaz a motor egy Maserati-ban mégis gyöngébb, mert egy Masi nem lehet olyan vagy jobb, mint egy Ferrari. Vagy egyik Alfába pakolt motor is maranellói fejlesztés csak két hengert lecsippentettek belőle és tádáám! Kész is.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#24114) kcsa válasza flymi (#24104) üzenetére


kcsa
veterán

"(ma volt némi időm ezen elmélkedni) "

Túl sok időd van ilyenekkel foglalkozni, mondom a címem, kicsit ásni kéne tereprendezés miatt :DDD

(#24115) flymi válasza kcsa (#24114) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Munkaidőben üresjáratban elmélkedtem, telóról néztem a Hahu-t.
Itthon többet dolgozok mint melóhelyen, komolyan! :DDD
Egészségügyi megfontolasból eltiltottam magam a nyeles szerszámok használatától, bocsika. ;)

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#24116) #31600896 válasza Hannibhál (#24110) üzenetére


#31600896
törölt tag

Ez érdekes összehasonlítás, de tudok én is egyet. Nekem MK2 Focus van ferdehátú, 1.4 benzin 80 lóerővel. Javarészt egyedül használom, esetleg a feleségemmel, azaz 2 főnél többen nem utazunk vele soha. Jól szalad az autó, erős. Volt szerencsém azonban kipróbálni egy 1.6-os benzinest is, ami 100 ló. Én nem vettem észre érdemi különbséget, hogy sokkal harapósabb lenne, csak egy kicsit húzott jobban magasabb fordulaton. Úgyhogy szerintem olyan nagy különbség nincs, igaz azért a 20 lóerőtöbblet azért valahol megmutatkozik. Fogyasztásban pedig szerintem u.a.

(#24117) darvinya válasza #27070592 (#24112) üzenetére


darvinya
titán

Ha 1x vezetnél hosszított löketűs, emelt vezérmű tengelyes, stb. benzinest, azután már dízelt nem értékelnéd.

Utóbbi időben beleástam magam ebbe, mert ugye előző kocsimhoz képest ugyanilyet motor csiga, gyengékcske.
Aztán most előkerültek ilyen olyan tunningok, amin elgondolkodtam, mert alkatrészek(főtengely-dugattyúk, vezérmű tengely, váltó, vezérlő e.) összesen 150eFt, csak munkadíj lenne 2.5x ennyi.
Aminek eredménye 130LE lenne, amit keréken leadna.

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24118) bajnokpityu válasza Hannibhál (#24110) üzenetére


bajnokpityu
félisten

Ez igy van, de a közvetlen befecsisek ebből a szempontból rohadt jól működnek, jóval nyomatékosabbnak érezni őket.
pl 1040kg vitara 1.6 szivó 120lóba ültem anno át a focus 101lovából,( mindkettő szivócsöves, hasonló súly) és alig ment jobban a vitara.
majd az 1500kg sportage 1.6 szivó direktbefecsis, rövid áttételű 136 lovas rugalmasabbnak, nyomatékosabbnak, erősebbnek tünt. elindulásnál kicsivel, de ami megdöbbentő, hogy 120fölött érezni igazán. Vitaránál nemtom hol fogyna el, a kiát simán meghajtottuk anno 170ig megpakolva. cserébe eszik, és kormol.
már a finomitott verizós közvetlen befecsis újabbik sportage meg egy aszkéta, nemtom, mit csináltak, hogy városban 7.2vel eljárni vele, autóúton meg 6.2. egy másfél tonnás szekrény, kisköbcentis szivóval..

[ Szerkesztve ]

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#24119) DeFranco válasza #31600896 (#24116) üzenetére


DeFranco
nagyúr

szoktak itt poénkodni a tartalékkal de tényleg a tartalék a különbség.

egy kicsit jobban megy, egy kicsit kevésbé kell neki nyomni, de amikor előzni kell kicsit élesebb helyzetben (klímával, rövid távon vagy emelkedőn) akkor pont azt rakja alád amivel akkor már lényegesen előrébb vagy.

ez természetesen minden lépcsőre igaz.

ettől élhető az 1.4 is teljesen nincs vele az ég világon semmi gond.

(#24120) bajnokpityu válasza #31600896 (#24116) üzenetére


bajnokpityu
félisten

mk1 esetén tök ugyanúgy ment a 3 ajtós 1.4es mint az 1.6os sedan.viszont mig nálam az 1.6 evett 6ot, a kis 1.4 meg 8at...
anno foka 1nél, ha padlóztál, akkor leeoldotta a klimát, nem kellett kapcsolgatni előzésenként.

[ Szerkesztve ]

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#24121) #27070592 válasza darvinya (#24117) üzenetére


#27070592
törölt tag

Valamit félreértesz, benzines Focusom van, nem is vágytam soha dízelre. :)
A dízelmotor szerintem kamionokba való. Ott egy 12000 köcenti körüli blokkból kijön cirka 500le/1800nm, aminek a nagy részét leadja már 1200-1500 közötti fordulaton és megmozgat 40 tonnát, 28literes átlagfogyival.
Az annyi mint 0.7liter/tonna. Egy frankó korom/NOx-kezeléssel teljesen rendben van. Mutass egy személyautót, ami csak közelíti ezt a szintet.

(#24122) darvinya válasza #27070592 (#24121) üzenetére


darvinya
titán

:)
Nem tudok.
De ugyanilyen nyomatékos volt előző, ezt is hiányolok a mostaniból.
Olvasom, hogy milyen sokat eszik 1.4, pedig 1.6 megeszi 10-t is városban, míg 1.4 6-7-el el van.
Autópályán/autóúton mindkettő 4-5L-rel el van.
Sőt most gyertya csere óta, közel sík területű autóúton állandó 80-nal 3-3.5L között evett a 1.4-esem.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24123) Hannibhál válasza darvinya (#24122) üzenetére


Hannibhál
őstag

Az az 1.4es zetec 80 pacis soha nem fog 7 alatt enni városba, hacsak nem folyamat zöldbe mész, állandó 50-60as tempóval negyedikbe :)
Fiestammal volt.rekord 6,9 de akkor főleg elkerülőkön mentem.

Gépelés nem az erősségemasdsdk

(#24124) Sidorovich


Sidorovich
senior tag

Ford Petrányival van valakinek tapasztalata? (Szerviz, autó vásárlás)

Egy 2013-as Focust hirdetnek bő 100.000 km-el, ami érdekelne.

Mindenki azt tanácsolta, hogy bármilyen használtautót is veszek, vigyem el előtte állapotfelmérésre pl. Bosch Avalon szervizbe. Ha egy Ford szalon és szerviz az eladó, szerintetek ez ekkor is indokolt?

(#24125) darvinya válasza Hannibhál (#24123) üzenetére


darvinya
titán

1.4-ben nincs zetec, az 1.6-os.
Most tettem meg Bp-en városban 120km, és 6L jött ki, zöld hullámmal sem találkoztam.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24126) Hannibhál válasza darvinya (#24125) üzenetére


Hannibhál
őstag

Utolag jutott eszembe h az durateces volt már.
Nem tom nekem mjnt írtam 6,9 volt a minimum, országuton volt már 4,8 is

Gépelés nem az erősségemasdsdk

(#24127) Real_Necro válasza Sidorovich (#24124) üzenetére


Real_Necro
veterán

Melyik?

A kerepesi úton vizsgáltattam anno az enyémet. Elég alaposak voltak.
Aztán átiratás után ők fényezték a hátsó lököst. A szín nem lett tökéletesen pontos, de tartós.
Fújtak már át klímát is.

Összességében szerintem korrektek, ha nagyobb baj lenne kocsival, lehet ők is szóba kerülnének.

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#24128) darvinya válasza Hannibhál (#24126) üzenetére


darvinya
titán

Nekem még az sem.
Escort-ba még csak normál CVH van.
Vicces, hogy Wiki szerint [link]
1.4-re ezt írja:
In European trim, this engine produced 75 bhp (56 kW)
1.6-ra ezt írja:
Output was 69 hp (51 kW) and 86 lb⋅ft (117 N⋅m), while European versions produced 78 hp (58 kW)

Nincs akkora többlet 1.6-ben, max. fogyasztásban és szeret hamar tönkremenni. :D

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24129) kcsa válasza darvinya (#24128) üzenetére


kcsa
veterán

Bár igyekszem nem reagálni, de: az 1.6 92-ig volt CVH, utána már Zetec volt 90 lóerővel, már az is elég rég volt... Valódi konstrukciós hiba nélkül, fogyasztásban pariban a régi 1.4-essel. Tudom, mert volt mindkettő.

(#24130) Sidorovich válasza Real_Necro (#24127) üzenetére


Sidorovich
senior tag

Budaörsi úton árulják amit kinéztem.

Már fel is hívtam őket, és a kinézett 1.6-os benzines Focus DPS6 Powershift váltóval szerelt, nem MPS6-tal, utóbbit a dízelesekhez adják.

A DPS6-ról van valakinek tapasztalata? Telefonon Petrányiból azt mondták, hogy ezen nem kell 60.000 km-ként cserélni az olajat mint az MPS6-on, kevésbé bajos. :F

A kuplunggal van egy típushibája amit telefonon mondtak és neten is olvastam róla, USA-ban és Ausztráliában pereskedés is volt érte. (A kinézett Focuson már volt kuplung csere, egyébként 4 évig Ford flottában volt, ismert előéletű autó.)
Pár nap múlva kipróbálom és meglátjuk. Ha szépen finoman vált, nem rángat akkor lehet ez lesz a befutó. A motor legalább tutira megbízható, 1.6 szívóbenzin, bátyám Focusában is ez van, csak a váltót nem ismerem. :)

[ Szerkesztve ]

(#24131) Real_Necro válasza Sidorovich (#24130) üzenetére


Real_Necro
veterán

Flottásnál kérdéses mennyire kímélték.

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#24132) kcsa válasza Sidorovich (#24130) üzenetére


kcsa
veterán

hát ezek bizony a Getrag váltók, elég hírhedtek sajnos... Javaslom kérdezz körbe pl. FB automata váltós csoportokban, ott azért vannak szakik. Esetleg felhívnék egy-két műhelyt, hogy mire érdemes odafigyelni vásárlásnál (persze lengesd be hogy elviszed hozzájuk olajcserére :D)

Az élettartam olajban meg továbbra sem hiszek, 4F727E esetén pl. eu-ban nem volt előírva olajcsere, usában meg igen. Az utóbbinak hiszek... :)

(#24133) darvinya válasza kcsa (#24129) üzenetére


darvinya
titán

Ez igaz, meg az is, hogy
The Zetec can be identified by having a silver cam cover with "DOHC 16v" on the bottom left. The Zetec-E has "ZETEC 16v" on the bottom left, and the Zetec-R has a black plastic cam cover. The Focus RS and ST170 (SVT) are both Zetec-R engines, despite being branded Duratec.

The original manufacturing plan involved replacing the Dearborn manufactured CVH with Zeta. This resulted in the need to retain much of the architecture of the US CVH block. However, later in the development process, the plan was changed and the Chihuahua engine plant in Mexico was rebuilt to allow manufacture of the US engines. For Europe the decision was taken to build Zetas in Bridgend (Replacing CVH) and in Cologne.

Zetec E meg a 16V-os 1.4-es, vagyis összes Zetec motor 16V-os, a 12V-os OVH, CVH, stb.

Élettartam olaj csak kézi váltóra vonatkozik.
Automatára nem, ott X időnként csere szűrővel együtt.

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24134) Sidorovich válasza kcsa (#24132) üzenetére


Sidorovich
senior tag

Neten most elég sok külföldi cikket elolvastam, ez alapján lehet, hogy inkább hanyagolom. Facebook csoportokban még körbekérdezek, de lehet inkább Prius lesz ha így haladunk.

Alig van normális automata váltós autó 3.000.000 forintig bezárólag. :U :(

(#24135) kcsa válasza Sidorovich (#24134) üzenetére


kcsa
veterán

A régiebbek (hogy beférjen a keretedbe) között még aránylag ritka az automata, mostanában kezd divatos lenni. Priussal nem nyúlsz mellé valószínűleg, én azt nézném a helyedben.

Igazából nézegettem is, de az én határom olyan 2m volt, a végén 2.2-ért hoztam el ezt a Focust, ennyiből hasonló állapotú Prius azért nem jött volna ki :)

(#24136) kcsa válasza darvinya (#24133) üzenetére


kcsa
veterán

Vagy elhiszed vagy nem, de az én EU automatámra is ezt írták elő még (élettartam, nem cserés), lekérdeztettem márkakereskedésben. De én lecseréltettem szakműhelyben, USA előírás szerint 60k mérföldenként.

[ Szerkesztve ]

(#24137) Real_Necro válasza Sidorovich (#24134) üzenetére


Real_Necro
veterán

Lehet csak én vagyok "régimódi", de következő kocsiban is 6 sebességes manuál váltóst keresek.
Mondjuk ilyet biturbós Edgeben nem láttam.

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#24138) darvinya válasza kcsa (#24136) üzenetére


darvinya
titán

Hát aki ezt mondta, az csak várta mikor veszed az új autót nála.
Nem elektromos automata váltóban olaj végzi valójában a váltást, így nagyobb terhelésnek van kitéve, mint súrlódás csökkentés.
Ez kb. olyan, mint motorban élettartam olajos.
Belegondolva igaz, mert addig lesz jó az olaj, ameddig megdöglik a motor. :D

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24139) cappa72 válasza kcsa (#24136) üzenetére


cappa72
nagyúr

Azon gondolkodtam, hogy mit is jelent az élettartam garancia.
Az ember azt gondolná, hogy amíg él az autó. (Vagy meg nem döglik a váltó)
De vajh' tényleg azt jelenti-e?
Mintha valahol azt olvastam volna, hogy a termék (direkt nem ítram most, hogy mire értem ezt) élettartam-ciklusát jelenti, tehát a gyártásból történő kivonásáig. Ha a gyártó 3évig gyártja az adott terméket, akkor addig.
Csupán hangosan gondolkodom.

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#24140) Sys85 válasza Real_Necro (#24131) üzenetére


Sys85
veterán

Az én 1.6TDCI Mk3-as fókám a Swietelsky osztrák flottájában volt.
Elég megkímélt ahhoz képest,hogy közel 300k van benne.
Eddig 15k-t tettem bele,de hibátlanul működik.
Vagyis egy testkábel csatija volt oxidált,de az bármelyik magánszemélyes kocsinál előfordulhat.
Olajat nem eszi,kettőstömegű még bírja,DPF bírja,turbó nem hordja az olajat,motor nem eszi az olajat,sehol sem kezdte ki a rozsda,futómű hibátlan,végig szakszervizben volt szervizelve.
Igaz,a menetlevelek alapján elég hosszú utakat mentek vele,többségében autópályán.
Szervizben amikor átnézettem,azt mondták,legalább felét letagadhatná a futott km-nek az autó mind külső/belső esztétikai állapotban,mind mechanikailag.
Ha nagyon szemét akartam volna lenni,forgalomba helyezés előtt az órát is visszatekerhettem volna,de nem szórakoztam ilyesmivel,ez egy őszinte autó így. :)
Az osztrákok jobban vigyázhatnak a céges autókra mint a magyarok,vagy csak mákom volt ezzel az autóval?

#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#

(#24141) darvinya válasza Sys85 (#24140) üzenetére


darvinya
titán

Inkább mák, azaz autópályás kocsik nem használódnak annyira mint a városiak.
Mondhatom a vízet kirázod 100km feletti sebességnél, így nem tud rohadni.(autó mosás után megyek pár kilómétert 100-as tempóval szárításnak :DDD )
A motort egyenletesen volt használva, nem kellett sokszor gyorsítás, stb-nek kitenni.

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24142) Real_Necro válasza Sys85 (#24140) üzenetére


Real_Necro
veterán

Az enyém is német flottás volt, egy posta vezető cégeseként. Az első 180k km-t többségében pályán tette meg, végig rendesen szervizelve. Most május vége felé lépem át a 300k-t, a többit nem régen leírtam. Annyi, hogy én sűrűbben cseréltetek benne szűrőket meg olajat, valamint csak omv maxxmotiont kap.

A következő olajcserére viszont lehet beviszem Petrányihoz, nem lesz lehetőségem faterhoz elvinni vidékre.

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#24143) kcsa válasza darvinya (#24138) üzenetére


kcsa
veterán

Nyilván, a szervizes aki látja hogy most vettem tíz éves autót, az szeretne eladni újat, aha :D

Tudom hogy ehhez IS értesz, de akkor ne nekem hidd el, hanem ETIS-nek. Csak hatévente írja elő ezt itt:

Mindeközben az USA-ban.

Szóval én lecseréltem, és fogom is.

(#24144) kcsa válasza cappa72 (#24139) üzenetére


kcsa
veterán

Rejtély számomra amit a 4F27E-vel művelnek, tökugyanaz a váltó (tudtommal még ráadásul ugyanúgy made in USA, mint a kintiek), mégis gyökeresen eltérő előírások. Ráadásul menet közben olajelőírást is váltottak visszamenőleges hatállyal.

(#24145) Sys85 válasza Real_Necro (#24142) üzenetére


Sys85
veterán

A gyári 20k-s olajcsere periódust én sem tartom be.
Nem városi autó,de 10k után olajcsere.Üzemanyagszűrőt is korábban fogok cserélni mint a gyári ajánlás.Én Molnál tankolok jobbára,de csak Evo Diesel Plust.Sokáig szeretném használni,úgyhogy megadok neki mindent ami kell.

#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#

(#24146) darvinya válasza kcsa (#24143) üzenetére


darvinya
titán

Ne becsüld alá nepper képességét. :D

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24147) 7Sony7 válasza Sys85 (#24140) üzenetére


7Sony7
addikt

Szia. A tiedben van Eolys, vagy ezekben már nincs?

-

(#24148) Sys85 válasza 7Sony7 (#24147) üzenetére


Sys85
veterán

Ezekben már nincs.

#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#

(#24149) #31600896


#31600896
törölt tag

Szevasztok!
2-es Focusba néznék egy jófajta kartámaszt. Melyik az ajánlott? Ebay és Aliexpress nem játszik, csak hazai oldalakról rendelném.

(#24150) #31733248 válasza bajnokpityu (#24108) üzenetére


#31733248
törölt tag

"Econ:: mármint a legeslegújabb mondeot? az miben más?"

Nem tudom, nem vagyok ebben kompetens. Nekem a régebbi is tetszett, de hogy ehhez képest milyen volt, arra már egyáltalán nem emlékszem. A korábbi tanácsom Real_Necro részére az volt, hogy ne cseréljen autót. Most van egy általa ismert, megbízható kocsija, ehhez képest egy másik, hasonló kategóriájú és lóerejű autó használt autó nem fog komoly változást eredményezni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.