Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#24351) patomi válasza flymi (#24346) üzenetére


patomi
őstag

Sajna nem jelent semmit, ha háromszor rosszul állítják be. Még mk1-es időkben volt téma, hogy a lézeres az igazi, lehet itt is ilyesmi. Régen kellett futóművet állíttatnom.
Esetleg tedd át az első kereket hátra, hátsót előre. Ha marad a hiba akkor valszeg futómű.

Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)

(#24352) flymi válasza A Zéé (#24350) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Igen, ugyanazok kerültek vissza mindenhova, nem cseréltem az elsőket a hátsókra. Gumis topicban mondták anno, h szezononként vagy 10e km után javasolt váltogatni.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#24353) darvinya válasza flymi (#24349) üzenetére


darvinya
titán

Semmit nem jelent.
Gumi eltételekor le kell fújni gumi regenerálóval és öregedés stabilizálóval.
Ezt most tudtam meg, mikor Alu kerékre rakattam a gumit, mert előttem kezelték le másik autósnak gumiját.
Emberrel beszélve, azt is elmondta, hogy hőmérséklet mellett 2 hetenként át kell forgatni, de ez ember hiány miatt ők sem teszik már meg.
Szóval tároláskor folyamatosan gumi oldalfalát terheli és legalsó lassan nyúlik, stb.

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24354) radi8tor válasza darvinya (#24353) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Én nem követem az előírásokat és állítva tárolom a felnire szerelt gumikat. Nem forgatom, mert nem nálam parkolnak szezonon kívül.
Semmi baj nem volt ebből 10 év alatt.

⭐ Stella

(#24355) darvinya válasza radi8tor (#24354) üzenetére


darvinya
titán

Akkor szerencséd van.

Én nem foglalkozom téli-nyárival, mert nem kötelező mennem mindig, így elvagyok 4 évszakossal.
Régebben (10 éve) nyárival is elvoltam télen, hóban is.
Mostani gumikkal biztosan nem tenném, mert mások már.

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24356) 7Sony7 válasza flymi (#24352) üzenetére


7Sony7
addikt

Basszus, amit mondani akartam, mindet lelőtték a többiek. Esetleg szervíz/beállítás óta eltörhetett valami gömbfej, mittudomén. Amúgy ez tényleg megmagyarázhatatlan. Guminyomás esetleg, meg az, hogy bal kanyart általában gyorsabban vesszük mint a jobbot, lehet, hogy azért csak balra csinálja.

-

(#24357) radi8tor válasza darvinya (#24355) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

300-400 kilót bírnak el a gumik. A kerék súlya meg mennyi? 20 kiló és lehet még sokat mondtam. Nem kellene gondnak lennie abból ha a gumi egyik felét 20 kilóval nyomod, viszont az már neccesebb ha egymásra pakolod felnistül mert akkor az alsót már 80 kiló nyomja, volt így is 2 évig amikor pincében tároltam, de ez se volt hatással a gumi állapotára.
A konzerváló spray-ről nem hallottam még.

⭐ Stella

(#24358) flymi válasza darvinya (#24353) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Gumiápolóval voltak kezelve, de forgatni nem forgattam. Egymáson voltak tárolva, elvileg így kell/biztonságos.

Ok, kösz mindenkinek. Átnézetem szervizben, hátha találnak valamit.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#24359) darvinya válasza radi8tor (#24357) üzenetére


darvinya
titán

Nem spray, hanem fényező pisztollyal fújták le, 30L-es tartályból keverik ki az egészet.
Hőmérséklet nagyban függ a páratartalommal együtt az öregedésre, stb-re.
De ez függ gumi gyártójától is, mert azok a folyamatos futásra tervezik, nem használat-tárolásra.
Gumi ápolás, mondhatni konzerválás, csak egy plusz védelem, hátha pl: hőmérséklet ±10°C ingadozik sűrűn.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24360) gabor9991 válasza radi8tor (#24357) üzenetére


gabor9991
őstag

Gumis topikban volt aki meg volt róla győződve, hogy az egymásra pakolt kerekek az alsóból kinyomják a levegőt :D

(#24361) darvinya válasza gabor9991 (#24360) üzenetére


darvinya
titán

Ha rossz a felni és a szelep, akkor biztosan.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24362) #27070592 válasza gabor9991 (#24360) üzenetére


#27070592
törölt tag

Gumi és szelepfüggő, függetlenül a pozíciótól. Jóatyám nyári kerekeit múlt héten dobtuk fel az autójára, fél év garázsban egymásra pakolva töltött pihenő után.
Átlagosan fél bár nyomás hiányzott mind a négy gumiból (két éves nexenek)

(#24363) sparta2 válasza gabor9991 (#24360) üzenetére


sparta2
tag

Én is fektetve tároltam, a hivatalos 2,1 Bar helyett 1,9 volt mind a négyben. Annyit szoktam megtenni, hogy kb. félidőnél megcserélem a sorrendet, így a legalsó kerül legfelülre.
Egyébként: [kép]

(#24364) #31600896 válasza patomi (#24308) üzenetére


#31600896
törölt tag

Nekem is írt ilyet ki egyszer egy téli reggelen. Ekkor még rendbejött valahogy magától, vagy nem tudom már hogyan, de egy évre rá óracsoport újraforrasztás lett a vége. Hogy ez már annak az előjele volt nem tudom.

(#24365) patomi válasza #31600896 (#24364) üzenetére


patomi
őstag

Nem lehetett örömteli. Nálam nagy esélyek meg van a hiba, kartergázcső van elrepedve. Már jön az új.

Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)

(#24366) #31600896 válasza patomi (#24365) üzenetére


#31600896
törölt tag

Azt nekem is cserélték mikor legutóbb forrasztották az óracsoportot. Holnap meg viszem a zörgő fékbetéttel.

(#24367) Real_Necro


Real_Necro
veterán

Csütörtökön én is csatlakozom az ESSmotor szervízt látogatók köréhez egy olaj meg szűrőcserére. Szerencsére a melóhelytől csak 15 perc. Akár még a jövőben is maradhat, ha rendben lesznek a dolgok.

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#24368) radi8tor válasza Real_Necro (#24367) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Cool, én a legutóbb (2 éve) megejtett kuplungcserével nem vagyok teljesen elégedett - nem eredetit raktak bele és ez 50k-val korábban már erősen kopik (kicsit rángat). Sajna gyakran rábeszélik az embert a jó utángyártottra, ami azért mégis csak utángyártott.
Ha van pénz határozottan jelentsd ki hogy eredetit kérsz bele. :K

⭐ Stella

(#24369) darvinya válasza radi8tor (#24368) üzenetére


darvinya
titán

Jó az utángyártott, vagy még jobb is, csak kérdés melyik rakták bele.
Vagy spórolásból egy bontott kicsit használt darabot raktak bele.
Hideg motornál én is érzem, hogy nehezen tudom csúsztatni, tehát nincs rendben a kuplung.

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24370) radi8tor válasza darvinya (#24369) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Bebaszna ha spórolásból nem újat tettek volna bele. Azért az akcióért majdnem 200k fizettem (volt más is de a lényeg akkor kuplung volt)

⭐ Stella

(#24371) darvinya válasza radi8tor (#24370) üzenetére


darvinya
titán

Nem voltál ott, így franc se tudja mit raktak bele.
Legtöbb bontóba csak 2000 utániak vannak, s teli kuplung, stb.-el.
Csak új tárcsa 35-75eFt van, bontóba ez 5-25eFt között van.
Ezért fogok el menni szereld magadhoz megcsinálni, de persze segítséggel.
Költség ugyanannyi lesz, de legalább tudom, hogy az van benne.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24372) radi8tor válasza darvinya (#24371) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Biztos hogy nem használtat raktak bele, mert akkor nem bírta volna 100000 km-t gond nélkül. A gond azzal van, hogy a gyári 150000 km után produkálta ezeket amit most 100k után érzek. (tolatásnál rángat)

⭐ Stella

(#24373) darvinya válasza radi8tor (#24372) üzenetére


darvinya
titán

Gyári használt, amibe alig volt 3000km, ez szinte újnak mondható.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24374) radi8tor válasza darvinya (#24373) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Nem adhatnak el használtat újként. Amúgy meg utángyártott van a számlán tehát nem a gyári használt volt a gond.

[ Szerkesztve ]

⭐ Stella

(#24375) lizakattila válasza radi8tor (#24370) üzenetére


lizakattila
senior tag

Nem olcsó mulatság. Nekem is most volt kuplung felújítás (tárcsa, kinyomószerkezet, féltengely szimeringek, kinyomócsapágy), plusz fékbetétek, olajcsere, pollenszűrő csere. Nekem is 190-be állt meg a "móka". Nekem LUK szett ment bele, elvileg az a gyárija is. Ez legalább biztosan új, mert olyan vajpuha volt a kuplung, hogy első indulásnál úgy lefulladtam, mint a szél (20 éves jogsival). :DDD

"Ha próbára akarod tenni egy ember jellemét, adj neki hatalmat." - Abraham Lincoln

(#24376) radi8tor válasza lizakattila (#24375) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Újkorában csak annyit vettem észre, hogy a kuplung pedál nem volt egy vonalban a többi pedállal. Erre azt mondta a szervíz hogy ez ilyen utángyártott esetén és nem lehet állítani. Szokjam meg. Megszoktam. :D
Keménységgel nem volt gond, úgy ment mint a vaj.

⭐ Stella

(#24377) darvinya válasza radi8tor (#24376) üzenetére


darvinya
titán

Bocs, de ez a szerviz totál át…szott.
Már '80 évek óta a kuplung pedál önállítós szerkezetű, tehát mindig egyvonalban van.
Nem tudom mit műveltek, de nagyon nem jó ott valami.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24378) radi8tor válasza darvinya (#24377) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Rég volt, már túltettem rajta. Viszont azt nem árt mérlegelni hogy Ford márkaszervizben mindig azt kaptam amit kértem, ha gond volt orvosolták INGYEN.
Csak már egy ideje úgy voltam vele hogy 15 éves kor felett talán nem gyári alkatrészeket veszek bele... eddig nem győztek meg. :D

[ Szerkesztve ]

⭐ Stella

(#24379) gabor9991 válasza darvinya (#24377) üzenetére


gabor9991
őstag

A.80-as években még tényleg így működött az utánállítás sőt, ne felejtsd ki a különböző színű fogasíveket se, de azóta eltelt ám 40 év.
Ma már hidraulikus az alsó és a felső munkahenger is azon még nem nagyon van lehetőség állítgatásra.
Az alsó munkahenger egyben a kinyomócsapágy is konkrétan és műanyag az egész.

[ Szerkesztve ]

(#24380) zoger


zoger
tag

Ha már a kuplungnál tartunk. 2007-es fiestámon 10 év után a nagy ráérésben kicseréltem a fékolajat. A fékkel nagy csoda nem történt, még ennyi év után is nehéz volt eldöntenem az áttetsző csövön, hogy mikor jött ki a régi s mikor jön az új. Na de a kuplungba lévő olaj nagyon retek volt. A csere óta nem mondom, hogy nem reccsen néha, de sokkal simábban veszi a rükit. Azóta nem volt olyan, hogy kicsit előre kelljen mennem ahhoz kapcsolni tudjam a hátramenetet.

(#24381) darvinya válasza gabor9991 (#24379) üzenetére


darvinya
titán

Hidraulikus kuplung '30 vagy előtte van, itt pedál mechanika a lényeg.
Hidraulikus pedálnál beljebb van, akkor vagy levegős, kevés a folyadék, vagy az egész tré.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24382) radi8tor válasza zoger (#24380) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Van leeresztő csavar a kuplungon?

⭐ Stella

(#24383) radi8tor


radi8tor
MODERÁTOR

Elektromos téma

Honnan tudok olyan 12V-ot levenni a kocsiban ami gyújtás előtt kap áramot (mint a rádió), de nem veszi el az áramot róla az autó önindítózásnál (mint a rádióról teszi).
Egy hifi cuccot akarok betenni a kocsiba (nem áramzabáló) de 40mp a boot ideje és szeretném ha önindítózásnál nem indulna újra.
Van erre lehetőség szerintetek?

⭐ Stella

(#24384) darvinya válasza radi8tor (#24383) üzenetére


darvinya
titán

Szivargyújtó.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24385) molnarpeter válasza radi8tor (#24383) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Esetleg egy ötlet, mivel nem ismerem a jelöléseket - önindító vezeték levenni, kulcs megfelelő pozícióban tartani, és úgy kimérni a bizti táblát?

(#24386) radi8tor válasza darvinya (#24384) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Az nem kulcsra aktiválódik. (van rákötve voltmérőm és sosem kapcsol le)

molnarpeter: reménykedek benne hogy már valaki kikereste ezt. Holnap felhívom a villanyász ismerőst hátha felveszi a telefont. Márciusban nem értem el...

[ Szerkesztve ]

⭐ Stella

(#24387) darvinya válasza radi8tor (#24386) üzenetére


darvinya
titán

Ez kimaradt.
Akkor viszont passz.
Csak ötlet, ablaktörlő, mert az gyújtás nélkül nem működik.

Viszont nem fogyasztás miatt veszi el tápot ilyen eszközöktől, hanem ilyenkor olyan visszaható áram van, ami tönkre teszi.
Igaz nem egyből, hanem lassa, vagy ameddig elektronikája bírja.

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24388) radi8tor válasza darvinya (#24387) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Mármint mit tesz tönkre? A voltmérő indítózásnál le megy 12,5-re. Rosszabb napokon (télen) 11,8-ra.

⭐ Stella

(#24389) molnarpeter válasza radi8tor (#24386) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

[link] hátha, szerintem a 30 lesz :R

[ Szerkesztve ]

(#24390) darvinya válasza radi8tor (#24388) üzenetére


darvinya
titán

Áram(A) és feszültség(V) nem ugyanaz.
Indítózáskor rövid időre az indító motor rövidzárban(nem rövidzárlat) működik, ekkor feszt csökkenti, de áram elkezd visszafelé folyni.
Ezt akku nyeli el.

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24391) radi8tor válasza molnarpeter (#24389) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Azt szerintem nem kapcsolja a gyújtáskulcs rádió állása. Fix 12V van a szivargyújtóban. Kapcsolt kéne amit nem kapcsol le indítózásnál.

darvinya: de ez gondolom nem nyírna ki egy 100 mA-es fogyasztót. 8-28V bemenete van (DC-DC konverter)

[ Szerkesztve ]

⭐ Stella

(#24392) darvinya válasza radi8tor (#24391) üzenetére


darvinya
titán

Dehogynem.
Nem fogyasztó áram felvétele számít, mivel visszaható, visszafolyó áram ellentétes normál áram folyás iránnyal.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24393) molnarpeter válasza radi8tor (#24391) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Bocsi, akkor mégiscsak eltaláltam elsőre - 15e -, csak mégis azt hittem, rosszul értettem valamit és szerkesztettem :DDD pl adagoló mágnesszelephez is ez kell szerintem.

15e battery+ from ignition switch, also when starter motor runs

[ Szerkesztve ]

(#24394) zoger válasza radi8tor (#24382) üzenetére


zoger
tag

Ha nem is leeresztő, inkább légtelenítő akár a fékeken.

(#24395) radi8tor válasza darvinya (#24392) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Ja ok, felfogtam. Akkor a fogyasztók védelmében kapcsolja le ezeket indítózásnál.
Akkor nem tudom mi lesz a megoldás erre a “problémára”.

⭐ Stella

(#24396) darvinya válasza radi8tor (#24395) üzenetére


darvinya
titán

Nem tudom, ezzel nem foglalkoztam még.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24397) radi8tor válasza darvinya (#24396) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Talán ha akkuról közvetlen hoznék tápot, amit relével szakítok meg (rádió táp adja a relé behúzójára a feszültséget) és erre a relére párhuzamosan egy nagyobb kondit rakok hogy az indítózás alatt se maradjon áram nélkül a behúzótekercs...

⭐ Stella

(#24398) darvinya válasza radi8tor (#24397) üzenetére


darvinya
titán

Nem rossz ötlet, de végeredménye ugyanaz lesz.
Akkunak nagy belső ellenállása, így kisebb ellenállás felé fog folyni az áram.
Kicsit olyan jelenség, mint jobb erősítőknél.bekapcsolás pillanatában a hangfalak le vannak választva, ezzel védve mind a hangszórók, mind a végfokok.

Én próba képen mindkét ágba 250mA -es olvadó gy.biztosítékot raknék.
Indítoznék, s ha 250mA -nél nagyobb az áram, ami visszahat, akkor biztosíték megy tönkre, nem a berendezés.
Ha nem, akkor maradhat így.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24399) 7Sony7 válasza radi8tor (#24383) üzenetére


7Sony7
addikt

Csak simán egy jó nagy kondi nem bírja ki vajon? Valami autóvillamosságist kérdezz meg.

-

(#24400) radi8tor válasza 7Sony7 (#24399) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Megkérdem az autóhifi topikban hogy oldották meg, ott ugye az a szokás hogy egy farádos vagy több farádos kondi megy bele puffernek, de hogy az mit csinál önindítózásnál...

⭐ Stella

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.