Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#24651) kcsa válasza gergobaby (#24649) üzenetére


kcsa
veterán

Nem kell ehhez hideg, egy sima cellazárlat, valószínűleg ez történt nálad is. Ráadásul én megelőző jelleggel csak nagyon sok év után cserélnék egy hibamentes akkut, pedig elég perverz módon szeretem ha minden rendben van az autón. :)

(#24652) Zoli-bácsi válasza albiosz (#24650) üzenetére


Zoli-bácsi
senior tag

Bárdiból. Ha jól emlékszem Klokkerholm-ot rendeltem, de tuti valami kínai csodát kaptam, legalábbis a doboza az volt. :D

(#24653) gabor9991 válasza Zoli-bácsi (#24652) üzenetére


gabor9991
őstag

Rendeltem ködlámpa fölé díszlécet, klokkerholmból azt hiszem a harmadikat sikerült feltenni aminek nem tört le a rögzítőfüle.Ígazi hitvány kínai gyártmány még ránézésre se olyan mint a gyári, de legalább olcsó volt :D

(#24654) molnarpeter válasza gabor9991 (#24653) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ilyesmi dolgokat érdemes némileg megmelegíteni, mielőtt helyére van téve :R

(#24655) albiosz válasza Zoli-bácsi (#24652) üzenetére


albiosz
őstag

Köszi! Hm, 3 találat van az én autómhoz: [link]

Azt mondjuk nem értem, hogy a két Van Wezel között miért van 5e különbség, ráadásul az olcsóbbon van több lyuk megmunkálva.

(#24656) Jenne


Jenne
senior tag

Sziasztok!
Remélem tudtok segíteni.
Az autó: 2006-os Ford Fiesta 1.4 TDCi. Szeretném én magam cserélni (az itthoni nagy unalomban) a pollenszűrőt. Ebben az autóban én, a garázsban, különösebb szerszámozás és autószerelői szaktudás nélkül ki tudom cserélni a pollenszűrőt? Ez az a gázpedál kiszereléses cserés.
Másik kérdésem: ehhez a Fiestához a fékfolyadék a DOT 4 besorolású kell ugye? A DOT4+ (például a MOL ilyen plusszos) az is jó?
És egy harmadik kérdésem is lenne: az autó az most volt (tegnap előtt) 14 éves, de nagyon kevés 54000 Km-el (valós Km). Érdemes vagy kell váltóolajat cseréltetnem?
Rákérdeztem a Ford szervizben és az itteni egyik jó hírű független szervizben erre a váltóolaj cserére, de azt mondták ne foglalkozzak vele, csak ha nehezen vagy akadozva menne a váltás. Kipróbálták és azt mondták ez így tökéletes. Egyébként szépen, simán és könnyen megy a váltás.
Köszi előre is a válaszokat.

A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

(#24657) molnarpeter válasza Jenne (#24656) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

[link]

DOT4 legolcsóbb is jó igazából, de okés a pluszos is, full extra pedig 5.1. A lényeg, hogy ne DOT 5 legyen.

Váltót én is hagynám, ha jó a szint.

[ Szerkesztve ]

(#24658) Jenne


Jenne
senior tag

Köszi. :R
Gondolom a DOT 5.1-nél is ajánlott az évenkénti (esetleg 2 évente) a csere. Keveset megy az autó, szerintem elég lesz a DOT 4+ is.
Én vinném majd a cseréhez, de mennyit vegyek? 0.5 litert vagy 1 litert?

[ Szerkesztve ]

A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

(#24659) molnarpeter válasza Jenne (#24658) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

A forráspontot tekintve tovább bírja, de olyankor több a víz, szóval korrózió szempontból az olcsó, de gyakrabban cserélt jobb :R Kis tétel, én rábíznám a szerelőre, ha nem kell mostanában másik kocsin is cserélni :R

(#24660) darvinya


darvinya
titán

Utca szerviz.

Mindkét oldali szilent cserélve, az összehasonlító kép a baloldaliról készítettem.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24661) gabor9991 válasza molnarpeter (#24654) üzenetére


gabor9991
őstag

Lehet, hogy úgy jobb lett volna, de a vonószem ott van mögötte, a gyári díszléc simán le- és felpattintható melegítés nélkül is ezért nem is gondoltam hogy az utángyártott ezt nem bírja ki.

(#24662) Jorus válasza V.T. (#24642) üzenetére


Jorus
nagyúr

Én voltam a kecske, az a rész nem volt meg, hogy az AA-t fel kell tenni a telóra. :DDD Azt hittem része az OS-nek, mint iPhone-on a CP. A Samuval azért ment korábban, mert az nem AA-vol, hanem MirrorLink, ami alapból benne van. Nemmm igazán ismerem az Androidot... Szal letöltöttem az AA-t, most már megy minden rendben, köszi! :)

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#24663) 7Sony7 válasza Jenne (#24656) üzenetére


7Sony7
addikt

Esetleg előtte nézd meg, megfelelőek-e hozzá a meglévő szerszámok. A gázpedáltartó nálam (C-max) tőcsavaros, és arról kell lecsavarni a csavaranyát. Racsnis kulccsal fértem hozzá, viszont hosszú a csavar (vagy rövid a crovafej) :) úgyhogy nem érte el az anyát. Ezért csőkulccsal kellett dolgoznom.

-

(#24664) flymi


flymi
addikt
LOGOUT blog

Skacok!
Az mennyire normális, h mélyebben fog a kuplung a munkahenger csere óta?
Elindultam melóból hazafelé és kapásból kétszer lefulladtam, pedig eddig még nem sikerült ilyet összehozni. Lehet ezen állítani vagy h orvosolható, h a pedálút 25-30%-a ne legyen holtjátékban?

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#24665) radi8tor válasza flymi (#24664) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Ennek így kell működnie, amikor nem kopott még a kuplung sokkal beljebb fog. Nekem is kellett 1-2 nap míg megszoktam. :D

[ Szerkesztve ]

⭐ Stella

(#24666) flymi válasza radi8tor (#24665) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Eddig kb 10% volt a holtjáték, ehhez képest most fura a duplája.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#24667) radi8tor válasza flymi (#24666) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Nyugi ez is olyan lesz mint a régi 3-4 év múlva. Az új kuplung sokkal hamarabb kezd el fogni felengedéskor.

[ Szerkesztve ]

⭐ Stella

(#24668) A Zéé válasza flymi (#24666) üzenetére


A Zéé
addikt

ez a jó pedig. A jó kuplungnak ott kell fognia valahol az első harmad vége felé.
Hogy állítani lehet-e, azt nem tudom, de az nem jó, ha szinte semmi holtjáték nincs, hiába azt szoktad meg :) Pár nap, és átáll a lábad a mostanira.

[ Szerkesztve ]

Just a simple Lineman...

(#24669) darvinya válasza A Zéé (#24668) üzenetére


darvinya
titán

Eddig volt neki 10%, csere után 25-30%.

flymi

Átnézném, mert valami nem jó, nem lehet duplája a holtjáték.
Szerintem levegős maradt.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24670) radi8tor válasza darvinya (#24669) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

De felülről nézi a "holtjátékot" nem alulról.

⭐ Stella

(#24671) A Zéé válasza darvinya (#24669) üzenetére


A Zéé
addikt

Ha eddig 10% volt a kuplung holtjátéka bármelyik irányból is nézzük, az nem jó.
A jó kuplung a kinyomott állapottól a teljes útjának valahol az 1/4 és 1/3-a közt (tehát a 25-30%-a közt) kell elkezdjen fogni, és kb. félúton, kicsit felette kell teljesen zárjon.
Ha nem így van, akkor a kuplunggal baj van. Ha így van, akkor jól működik.

[ Szerkesztve ]

Just a simple Lineman...

(#24672) darvinya válasza radi8tor (#24670) üzenetére


darvinya
titán

Igen, mikor nyomod ki a pedált, akkor már 10% nyomás útnál már csapágynak kinyomó lapoknál kell legyen, ekkor 30%(⅓) útnál már oldást megkezdi.
Igaz enyém bovdenes, de 7% pedál útnál már megkezdi.
Ha 30%-nál kezdené, akkor 65%-nél kezdené csak oldást, teljes pedál útnál nem oldana teljesen, tehát folyamatosan csúsztatja, ezzel tárcsa jobban kopik.

A Zéé

Pedál holtjátékról beszélünk mindig, és annak kinyomásától.
De ok, ti ismeritek jobban hidraulikus rendszert.

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24673) darvinya válasza A Zéé (#24671) üzenetére


darvinya
titán

Itt rajzban is pedál útról. [link]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24674) flymi válasza radi8tor (#24667) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Csak kuplung munkahenger csere volt, papír szerint előző tulajnál lett cserélve komplett kuplung szett 2018 tavaszán (igaz, sajnos csak olcsójános márka került be).
Most pont olyan a pedál játéka, mint amit darvinya linkelt. Korábban az a felső holtjáték kisebb volt, ezt éreztem a csere után. Ezek szerint akkor minden jó, szerintem hamar megszokom.
De nyugtassatok meg, ugye elvileg véletlenül sem szabadna visszalevegősödnie a rendszernek?

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#24675) sparta2 válasza darvinya (#24672) üzenetére


sparta2
tag

Csak hogy kötekedjek.
"10% nyomás útnál már csapágynak kinyomó lapoknál kell legyen"
Mi van azokkal a rendszerekkel ahol támaszkodik a kinyomócsapágy? :DD

(#24676) darvinya válasza sparta2 (#24675) üzenetére


darvinya
titán

Csapágy mindig ott van, csak kiemelő lamellára később tart rá.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24677) mtade


mtade
aktív tag

Sziasztok!
Kis segítséget szeretnék kérni.
Keresek olyan fl mk4 mondeo vagy s-max tulajt, akinek 2.2TDCi 200Le- motorja van, és tud forscan logot csinálni.
Ismerősömnek indítási gondja van egy ilyen s-max-szal, alá kellene támasszak egy kinyiffant AC pumpát. Nem cserélnénk le komoly indok nélkül egy 130eFt-os alkatrészt. Köszönöm előre is.

[ Szerkesztve ]

Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford

(#24678) darvinya válasza mtade (#24677) üzenetére


darvinya
titán

Elsőkörben akkut vizsgálnám meg, hogy jó-e.
Utána AC pumpát tesztelném, hogy tényleg az romlott el, és nem cső tömödés van.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24679) molnarpeter válasza mtade (#24677) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Helyileg? Mondjuk szerintem nem kell hozzá diag, be kéne csatlakozni egy nyomásnérővel aztán jóidő, persze ha szenzor ellenőrzésről lenne szó, nem árt (hátha hőmérséklet, rail nyomás, stb).

Mk4 Mondeo fb csoportban is érdemes próbálkozni.

Illetve ko-csi.hu foglalkozik javítással, érdemesebb lenne nekik elküldeni az AC-t, ha valóban az a baj.

[ Szerkesztve ]

(#24680) mtade válasza darvinya (#24678) üzenetére


mtade
aktív tag

Akku jó, indításhoz megvan a fordulatszám, csak a railnyomás nincsen.
AC pumpát nem tudom, hogyan kellene kiszedve tesztelni. Anno lediagoztam az indításkori viszonyokat akkufesz-fordulatszám-railnyomás tekintetében, ezt szeretném összehasonlítani egy jól indulóéval.

Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford

(#24681) mtade válasza molnarpeter (#24679) üzenetére


mtade
aktív tag

Részemről bárhol, ahol van email postaláda. :)
IT fórumban átlag fölöttinek gondolom a diag hardver tulajdonlást, gondoltam, összeírok 3 PID-et, meg egy procedúrát, a gazda megcsinálja és elküldi nekem. Legalábbis ez volt a terv. :C

[ Szerkesztve ]

Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford

(#24682) darvinya válasza mtade (#24680) üzenetére


darvinya
titán

Ezeknél autóknál, már csak hátsó ülés kell felhajtani és a szönyeget, ott van szerelő nyílás a tankhoz.
AC pumpa és szint jeladót, vagy bajonett zárral, vagy csavaros fedéllel van rögzítve.
Egységet kivéve, közvetlenül megtáplálni, és figyelni, hogy pumpa jár, és szívó nyíláson van-e vákuum.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24683) Jenne


Jenne
senior tag

Sziasztok!

Tudna valaki segíteni, hogy normális áron hol tudok venni Ford Super DOT 4 fékfolyadékot?
Ford szerviz kizárva, ott (rákérdeztem) 3904 Ft/ 0.5 l és 1 liter kell nekem. Cromax-ban is drága, mert a feltüntetett ár az már nem valós. Közel szerviz áron van már ott is. Még szerencse, hogy visszaszóltak mielőtt megrendeltem.
Vagy a "B" terv---melyik gyártótót érdemes néznem és jó legyen. Ilyenek, hogy Mannol, meg Orlen meg hasonló olcsó társaik kizárva.
Köszi ha tudtok segíteni.

A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

(#24684) 7Sony7 válasza mtade (#24681) üzenetére


7Sony7
addikt

Van forscan, nem is az a baj, hanem a 2.2 moci. Nekem 1.6 van, az neked nem jó. Tényleg, itthol can a céges 2.2 ranger. Azt megnézzem?

-

(#24685) mtade válasza 7Sony7 (#24684) üzenetére


mtade
aktív tag

Ha belefér az idődbe, meköszönném. Mikori a Ranger?
Az s-maxon akkufeszt, fordulatszámot, railnyomást és "indítózás be" jelet logoltam.
Gyújtáson csatlakoztam, elindítottam a loggolást, utána indítóztam.
Csv formátum lenne a legjobb. Mail címet küldenék privátban.
Nagyon szépen köszönöm!

[ Szerkesztve ]

Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford

(#24686) Zoli-bácsi válasza Jenne (#24683) üzenetére


Zoli-bácsi
senior tag

Miért nem jó a Mannol és társai? Szerinted mivel tud többet a Ford? Ezek szabvány szerint készülnek, kb mindegy milyen gyártó. Ha pedig ennyire "márkahű" vagy, akkor marad a gyári, amit nem nagyon kapsz meg ennél olcsóbban.

(#24687) molnarpeter válasza 7Sony7 (#24684) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ranger motorja Puma, S-Max DW12, más világ :)

(#24688) molnarpeter válasza Jenne (#24683) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Semmi baj nincs az olcsókkal sem :R

(#24689) mtade válasza molnarpeter (#24679) üzenetére


mtade
aktív tag

Köszi, felvetem a gazdának a javításos opciót is!

Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford

(#24690) 7Sony7 válasza mtade (#24685) üzenetére


7Sony7
addikt

2-3 éves, majd megnézem. Csv az androidos? Elküldöm majd, de kezeld fenntartással, mert írják, hogy nem ugyanaz a motor.

Molnarpeter: kösz, hogy írtad, ezt is figyelembe kell venni.

[ Szerkesztve ]

-

(#24691) mtade válasza 7Sony7 (#24690) üzenetére


mtade
aktív tag

A mentésnél kérdezi meg a formátumot a pc-s és az androidos is, a saját formátum (nem használom, nem emlékszem) vagy csv (excel importálható)
Köszi, de szerintem ha más a motor, úgysem lesz értelme elemezgetni.

[ Szerkesztve ]

Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford

(#24692) darvinya válasza Jenne (#24683) üzenetére


darvinya
titán

Ha DOT szabványú, akkor nem lehet más. [link]

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#24693) 7Sony7 válasza mtade (#24691) üzenetére


7Sony7
addikt

Figyu, megnéztem. Indítózás közben már 500-as fordulaton megvan a 23000kpa, és alapjáraton pedig 26000. A saját 1.6 os pedig 26000 és 32000kpa között szokott lenni. Igaz, hogy más motor, de gondolom csak hasonló értékei vannak.
Amúgy van neten keress rá a forscan fórumra, hátha van már ilyen.

-

(#24694) mtade válasza 7Sony7 (#24693) üzenetére


mtade
aktív tag

Haladó google felhasználó vagyok, nem kérek segítséget, ha találok, de most nem segített. Köszi, mindjárt megnézem az enyémet, az mit mutat.

Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford

(#24695) #27070592 válasza Jenne (#24683) üzenetére


#27070592
törölt tag

Hella

Nem vagyok bilstein-ügynök :) , de tudom javasolni, vess rá egy pillantást
Nem szokták szidni ezt a márkát, nekem is jó tapasztalataim vannak vele.

(#24696) zoger válasza Jenne (#24683) üzenetére


zoger
tag

Egy ideje a Petrányinál elég jó áron vannak a gyári alkatrészek. Én is ott vettem, talán 2300 volt a fél liter.

(#24697) molnarpeter válasza zoger (#24696) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Én meg sokalltam, mikor 650-ért kellett fél literes Glicosam fékfolyadékot venni, mert korábban volt még literes Re-cord 920-ért :DDD (nem mai történet, nem mindig én intézem)

(#24698) flymi válasza zoger (#24696) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Jó árrés van rajta. Fél liter Textart vettem nemrég egy ezresért.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#24699) Jenne válasza #27070592 (#24695) üzenetére


Jenne
senior tag

Szia!

Köszönöm. :R
Ezt a márkát eddig nem is ismertem. Ránézek erre a Bilsteinre.
Cromax-nál van ebből?

Én az Eurol-t néztem ki első körben, mivel olajból is évek óta ezt a márkát használjuk a családi autóinkban. [link]

(#24696) zoger
Az a 2300Ft/0.5 literes ár az nagyon jó ár (lenne) érte, de nekem a Petrányi kicsit messzire van (GPS adat alapján 247 Km) . A pécsi Ford-FX adta a 3904 Ft/0.5 liter árat elvitelre. Ha náluk cseréltetem akkor "csak" 3690 Ft/0.5 l és egy liter kell, plusz a munkadíj ami a 14 ezer forintos óradíjjal számolva az 50 perces munkát, ki lehet számolni és igen drágállom. Nem is járok ide.
Független szervizben, ahova járok, ott 6600 Ft az óradíj és fél órát számolnak fel rá. Ezért keresek jófajta fékfolyadékot, és én viszem. Azért lett volna a gyári Ford a jó választás, mert nem csak DOT 4 hanem Super DOT4 minősítésű.
Ez a Textar ez milyen minőség?

A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

(#24700) molnarpeter válasza Jenne (#24699) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Low viscosity fékfolyadék az ESP-s újabb autókba kell, oda sem kötelező, csak finomabban működik vele a rendszer :R

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.