Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
troll81
addikt
Nem racse... Nem csapom én sem ám az smax nak teljesen jó nagyon ritkán tankolok bele mást.
Racse autó hajtok egy st mk2 vagy rs-t az rs összkerek mindenképpen. Meg most ezekből olcsóbban lehet jót venni és később ha vigyázzol rá sokkal többet fog érni nem kell v8 elég a sor 5 ha meg V8 akkor volvo s80.
Ha haza jutok az enyém is kap egy optimalizast mindenképp 100 as benyara. Meg kis okositast hogy kevesebb legyen a fogyi.
Sys85
veterán
Így,hogy beesett az üzemanyagok ára,szerintem nem érvágás prémiumot tankolni.
Én előtte is azt raktam 1.6tdci 115lovas econetic fókába.Nyugodt,de nem nagypapás stílusban vezetve (90% városon kívül) 4,2literre jött ki a fogyasztásom (fedélzeti szerint csak 4,0L),így simán megkapja a prémium gázolajat,nem sajnálom tőle.
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
darvinya
titán
Itthon viszont nagyon nem egységes a kútak, sajnos.
Utóbbi pár hétben tapasztaltam, hogy még azonos márka alatt sincs egységes minőség kútjaikon.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Hello amigos. Nem tudom jártam e ebben a csoportban. Nekem 2005-ös Mondeom van, de annyira lusta, én meg szeretek vezetni és cserélném le még idén.
Nézegettem sokféle autót, jártam más topikokban, ültem be sor hatos BMW-be, de valahogy sosem találtam meg amit keresek. Viszont a Focus ST225 nagyon tetszik, de nincs tapasztalatom. Van valakinek? Tudna írni pár sort?
Vissza kell vinnem pár kazettát.
darvinya
titán
Kérdés, hogy milyen Mondeo, és az mitől lett gyenge.
Másik, hogy mit vársz új autótól.
Egyéni sport autót, amit igazából magának rak össze az ember.
Nekem tetszet említet autó, mikor kipróbáltam, de ha már sportos autó, akkor lehetne javítani rajta.
Mert érződik az általános gyári sport érzés.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
troll81
addikt
mk2 st focus uj szoftver 270 ps 450NM kb 12 14 liter ha szeretsz vezetni 18.
nehez jót nem lerugott agyonbaszott darabot talalni már,ha ven elkérik az árát.
itt jobb a drágábbat keresni hátha nincs le élve.
Nem lett gyenge, mindig is az volt Jobb állapotban mint mikor vettem, a motorját 3 éve felújíttattam. De 125le az 125le, bekapcsolt klímával meg két utassal már előzni se merek autópályán.
Nincsenek nagy igényeim, nem akarok tuningolni, sem éjjeli versenyekre járni, a fejemben úgy él a dolog, hogy egy alap ST-vel meg lehet indulni ahogy kell, 100-nál bele lehet menni egy előzésbe, és 130-nál nem forog 4000-et ordítva.
Vissza kell vinnem pár kazettát.
kcsa
veterán
Az a kemény, hogy az 1.8-as MK3 nem is annyira lusta. Nekem is volt, ezért merem állítani De ja, a klíma eléggé megfogja, ebben speciel teljesen egyetértek.
Ebben nálam a legalja a gömbölyű Swift volt, a típus kedvelői szerint remekül fogyaszt, és nagyon jól megy klímával is. Szerintem meg sárnehéz, aránylag sokat fogyaszt és klímát ki kell kapcsolni emelkedők előtt
troll81
addikt
ha bejön a mondeo keress 2.5t belőle van kombi és sedan is.megindul és jól fogyaszt
darvinya
titán
Jó, ahhoz kasznihoz inkább a v6-os motor a jó (nemrég hirdettek FB-n).
De váltó függő, hogy 130 felett csak 3000 legyen.
ST nem rossz 220LE -vel, de sokban már csak 170 van, mert leharcolt.
Ennyi már 1.6 16v Vt -ben is van.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
darvinya
titán
Komoly, hogy Kuga -ból lesz ST.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Hahun jelenleg 1db 2.5T van Mondeoból
(#24508) kcsa
Én is nagyon szeretem, kényelmes és nem recseg, nem ropog.
(#24510) darvinya
Még nem próbáltam olyat, viszont turbós autót igen. 2.5T valahogy szimpatikusabb, modernebbnek és időtállóbbak tűnik. Az én autóm sajnos csak 5 sebességes.
Amiben 170 van az már nem leharcolt, hanem sima szívóbenzin
Vissza kell vinnem pár kazettát.
kcsa
veterán
Az biztos, hogy sose lesz olyan hátbarúgós, mint egy turbós. Ez ilyen
troll81
addikt
Kugabol van 2.5 t is.... Mar rég.
Plazmacucci ne otthon keresd mobile. de ott majd talasz párat sőt jó áron is szoktak lenni szerintem.
Menyit fektetnel be autóra?
[ Szerkesztve ]
Kb két és felet a kocsira. Plusz átírás, stb.
Vissza kell vinnem pár kazettát.
darvinya
titán
Turbóval csak 1 gondom van, hogy azt jobban kell gondozni, mint a motort.
Pillanatok alatt megdöglik és akkor rosszabb lesz az autó, mint a sima szívó.
troll81
Én csak most találkoztam vele.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
diablo1984
veterán
Pillanatok alatt megdöglik és akkor rosszabb lesz az autó, mint a sima szívó
jó esetben megdöglik és megáll az autó, rosszabb esetben viszi magával a motort is, de ha a turbó kanyec, akkor ezek a modern autók nem mennek már sehová, sem szívóként, sem sehogy!
darvinya
titán
Ezt már fel sem vázoltam.
Legtöbb turbós autót turbó miatt adnak el, mert közel egész erőforrás csere.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
troll81
addikt
itt nézelődj [link] ( kb 4- 600 eu a trailer haza ugy a legolcsobb haza vinni.) sok jó darab van
darvinya nekem mindenképp tetszene de a család miatt s max lett.nagyon furge a 2.5 motorral a kuga élmény foleg az awd
[ Szerkesztve ]
(#24520) molnarpeter válasza Plazmacucci (#24504) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Jó konstrukció a motor, de mivel egy kategóriával feljebbről jött és kicsi a példányszám, nyilván kész pár drágító tényező a fenntartásban (pl kettőstömegű rémlik). Ha elég a 3 ajtó, vagy sedan is megfelel, a C30/S40 párosra is rá lehet nézni, elvégre onnan származik az erőforrás.
[ Szerkesztve ]
troll81
addikt
épp ma tárgyalok egy v 50 2.5 t ről
[ Szerkesztve ]
Real_Necro
veterán
Mit jelent, hogy pillanatok alatt megdöglik?
Egyébként ha már mondeo, nekem MKIV-nél a 163LE elegendő, nincs bajom a gyorsulással sem, pedig csak 2.0.
Azzal inkább van gondom, hogy az MKV "csak" 150LE... mennyire lehet lomhább? (vagy van 179LE verzió is gyárilag?)
[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
(#24523) molnarpeter válasza Real_Necro (#24522) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Zeperfs tud ilyesmi összehasonlításokat pl, ha van fent megfelelő adat. Egyéb esetben chip
(#24524) Plazmacucci válasza molnarpeter (#24520) üzenetére
(#24525) Real_Necro válasza molnarpeter (#24523) üzenetére
Real_Necro
veterán
MKV-nél már nem csak egy pipa feljebb rakni?
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
ReFleXx
addikt
MK5nel is egyszeru 150LE-sbol 180LE-st csinalni ha nem adblues
[ Szerkesztve ]
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
darvinya
titán
Turbó 10-20.000 pörög, s illik 5000km-ként olajat cserélni.
Ha már LE.
Itt egy érdekes táblázat.(tudom régi, meg 1.4, de mai napig ugyanez van használva, némi kiegészítéssel)
Mi érdekes, hogy WeberV2-es sokkal nyomatékosabb.
Ugyanezért gyengébb MK V-ös.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
kcsa
veterán
Azért gyengébb az MkV Mondeo mert már nem karbis hanem befecskendezős? Vagy mi itt a mondanivaló?
1.4-re visszatérve (ahogy a topik egy ideje erről szól...): Tessék észrevenni, hogy más a kettő környezetvédelmi besorolása, a befecskendezős katalizátoros, stb. stb.
Ideje lenne elengedni a 40 éves technikát, mint hivatkozási alap.
darvinya
titán
Ha csak számadatot nézek.
Karbis 9.5 sűrítésű, míg befecskendezéses csak 8.5.
Ez már óriási különbséget okoz, miközben környezetvédelemi szempontból semmit sem hoz.
Katalizátor ide, vagy oda.
Mitől lenne elavult, mikor mai napig ugyanazt a blokkot használják, csak ráaggatva kütyükkel.
Jó, van más gyár által gyártott motor, aminek ugyanúgy 40 éves az alapja.
Mondinak is az a baja, hogy alacsonyabb sűrítesű, emiatt nincs meg LE.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
kcsa
veterán
Melyik újonnan kapható járműben van CVH blokk?
darvinya
titán
Mi az új szerinted, hanem cvh -s hengerfejes?
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Real_Necro
veterán
Itt most a normál olajcserére gondolsz?
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
darvinya
titán
Mivel turbó motorból kapja a kenést.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
gabor9991
őstag
A turbó fordulatszámát nyugodtan megszorozhatod még tízzel.
Ötezrenként meg igazi pénzkidobás az olajcsere.
troll81
addikt
8 és 10 ezer közt ledobjuk... Általában nem pemzkidobas próbáljuk az élet tartamot kitolni. Én a szivo benyavalnis max 10k után dobom. És mindig liqui moly megy mind2 be.
kcsa
veterán
Mit jelent nálad a "CVH hengerfej"?
[ Szerkesztve ]
darvinya
titán
CVH (Compound Valve angle Hemispherical combustion chamber)
A CVH motor elnevezését a hengerfejben található égéstér alakjáról kapta. Ennek a kialakításnak köszönhetően a szelepek (és a szívó-, illetve kipufogócsatornák) egymással szemben helyezhetők el, így jobb áramlási viszonyok érhetők el, mint az egymás mellett elhelyezett szelepek esetén. A gyújtógyetya a két szelep között, az égéstér közepén kapott helyet. [link]
gabor9991
Nekem mindegy hogyan gyilkolod le a turbót.
De én min. 5000km után cserélném olajat.
Amatőr ralis ismerős, minden futam után cseréli, pedig ha belegondolva nem használja 1000km sem.
Hacsak terhelés szempontból nézve ugyanannyit kap, mintha 5000km-t ment vele.
Rövidtávú utak, pedig még jobban gyilkolja a turbó, a sok 0-ról való felpörgés miatt.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
darvinya
titán
Most Eneos -t kap öreg Escort, hiába ott eredeti Ford, de az már nem igazán jó hozzá.
Próbáltam lefényképezni milyen a szűrő, de nem sikerült.
Amit múltkor írtam, azon felül perem rozsdás.
Ilyet sem láttam még, de biztosan 10+ éves lehet.
Majd kiszerelés után lövök képek(ha nem felejtem el, mert tank kiszereléskor is akartam).
kcsa
Röviden, Hemi.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
troll81
addikt
6 liter olaj 37,50 € mann filter 9,54 € olajleengedő csavar 2,04 € ez szerintem elég jó ár,főleg h a motornak is jobb a kis focus 395 k nál nem eszi pl de az első 2 csere total olaj volt soha többet. azota csak a Liqui Moly 5W-30 SPECIAL TEC F - FORD WSS-M2C 913-D mind 2 autó és bevált
kcsa
veterán
De ez nagyon nem Ford találmány, pláne nem az 1980-as évek újdonsága. CVH-nak nem az ilyen kialakítású hengerfejjel rendelkező motorokat, hanem egy konkrét motorcsaládot szokás nevezni, így ilyenformán nincs jelenleg olyan új jármű, ami CVH motort tartalmaz.
Értem én, nagyon király az 1.4-es Escort, de ne ezt tekintsük már az origonak...
A Zéé
addikt
ez az eszi-nem eszi dolog annyi mindentől függ szerintem. Nekem a dízel Fiesta 320k km-el nem ette (illetve nem fogyott el 1 liter belőle 2 csere közt), pedig 20k km-enként cseréltettem az olajat, és gyári Fordot kapott mindig. Főnököm 2.0 Mk5 Modeoja meg 130k km-el minimum 1x kér rátöltést, pedig ő is hordja a gyári intervallumokban cserére.
Just a simple Lineman...
troll81
addikt
Jelenleg én nézem mid2 autót általában 10 k a max amit megy 1 olajjal. Ez alatt soha nem kell utántölteni. Ha kellene barmannyit is nem lenne a háznál tovább egyik sem.
darvinya
titán
Jó, hogy írtad, elfedkeztem legalább tömítést venni, de most csavarral együtt rendeltem.
kcsa
Pedig egyértelmű a link, és amit idéztem.
Lehet kevered DOHC jelöléssel.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
gabor9991
őstag
A 10 ezer az mégse 5
Tizezrenkent én is le szoktam cserélni ha van rá lehetőség.
troll81
addikt
a focusban 10 k 1.8 2002 evj az smax 2.5 t most éppen 6500 km körül van cserélve
de az épitett motor 5000km olajcsrével lesz
[ Szerkesztve ]
darvinya
titán
Csak egy kis eszmefuttatás:
Motor részecskéit is megkapja a turbó apró csapágyai.
De ha van külön szűrője a turbónak, akkor az olyan finomságunak kell legyen, hogy apró csapágy törmeléke nem jusson vissza, viszont a motor törmeléke hamar eltömítené.
Mivel turbó olajozás nemcsak kenés a célja, hanem hűtés is, emiatt rajta áthaladó olaj gyorsabban öregszik.
Ha 100.000+ a fordulatszámon megy, akkor meg 100x jobban elhasználódik motor üzemhez képest.
60.000 a motorolaj csere, akkor annak 10-e 6000km.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
kcsa
veterán
DOHC mint motorcsalád?
darvinya
titán
Igaz, OHC, D csak dupla szó rövidítés.
A korszerű személygépkocsi vezérművek manapság szinte kivétel nélkül OHC elrendezésűek, a 4 szelepes hengerfejeknél leggyakrabban kettős vezérműtengellyel (DOHC). [link]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Egy új sárvédő mondjuk ~10-15k és a festése 30-50k, bontott színazonos 18-25k. Nem lenne egyszerűbb szénszálas elemmel helyettesíteni ami a büdös életbe soha nem fog elrohadni és ráadásul könnyebb is?!
Nem tudom mibe fájhatna egy elem, de sorozatgyártásban szerintem vinnék mint a cukrot már ha legális felszerelni és használni kishazánkban közúton. Csak elkalandoztam ma megint a karosszéria vonalon...
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
patomi
őstag
Egy acél sárvédő legyártása 15mp, míg a prés lenyomja. Szénszálast meg lehet kézzel pacsmagolni. Szerintem jó drága lenne. Plusz festés(mindkét esetben). Vagy maradna natúr?
Én Festettem a lököst, nagyon nehéz szépen összehozni az átmenetet, főként nekem full amatőrnek
Szal szerintem jobb elemet telibe festeni. Festők is ezért szeretik és nyilván drágább is.
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)