Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#23651) sparta2 válasza darvinya (#23649) üzenetére


sparta2
tag

Az enyémet elküldtem privátban.

(#23652) lizakattila


lizakattila
senior tag

Sziasztok!

MK2-ben cseréltetett mostanában valaki kinyomó csapágyat? Valószínüleg elfost@ magát, mert folyik alul és a fékfolyadék szint is fogy. :O Gondolom érdemes akkor már kuplungszerkezetet is cserélni vele együtt (tárcsa+kinyomó szerkezet)?
Mire lehet árban számítani (Debrecen, de viszonyítási alapnak más is jó). :R

"Ha próbára akarod tenni egy ember jellemét, adj neki hatalmat." - Abraham Lincoln

(#23653) flymi


flymi
addikt
LOGOUT blog

Jövő héten (ha kijárási tilalom lesz akkor legkorábban április elején) kapok kőccsön egy polírozó gépet. A kérdésem az volna, h a művelet után mivel kezeljem le a felületet ami tartósabbá teszi az eredményt?

Vettem használt tető csomagtartót aminek nagyon örülök mert relatíve occsó volt (új árához képest).
Ezért is kérdeztem korábban hátha tud valaki ötletet adni hol tudnék majd tetőboxot élőben megnézni?
Későbbiekben vennék egyet használtan (közepes méretűt), már be is tettem pár hirdetést kedvencek közé. Thule, Menabo, G3 jöttek szembe amik tetszettek kábé ebben a sorrendben is érdekelnek. Újak horror áron vannak, felejtős.

Brigéciol, alvázvédő festék (nem rücsi), egy flakon üregvédő bezsákolva ha megjönne végre a jó idő. Veszek még hőálló féknyereg festéket és ezzel (+polír) le is tudom az esztétikát egy darabig.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#23654) gabor9991 válasza flymi (#23653) üzenetére


gabor9991
őstag

[Itt] biztosan segítenek, gondolom kerámiát nem akarsz feltenni :) így szerintem valami normális viasz elég lehet.

[ Szerkesztve ]

(#23655) darvinya válasza lizakattila (#23652) üzenetére


darvinya
titán

Cromax -ba mindent megkapsz. [link] [link] [link] [link]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#23656) molnarpeter válasza flymi (#23653) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Hőálló festéket általában rá kell égetni (van egy minimum hőfok, amit el kell érjen); többeknél bevált ilyenre sima hammerite is. Csak egy tipp, igazából a legjobb lenne egy közeli hosszú és meredek lejtőn fékkel legurulva hőmérsékletet mérni, mennyire megy fel, elég-e a hőállónak, vagy kibírja-e esetleg a sima is :) csak eszembe jutott. Sötét autón nehéz polírt kezdeni, autós topikba is érdemes lehet benézni az autóápolós mellett.

[ Szerkesztve ]

(#23657) lizakattila válasza darvinya (#23655) üzenetére


lizakattila
senior tag

Ezeket nézegettem én is, bár a szerelőm be szokott szerezni minden kedvezményes áron (nem tesz rá pluszban).
Inkább az a kérdés, hogy kb. hány munkaórát szoktak felszámolni egy cserére? Mert ahogy nézem az alkatrészek meglehetnek 60 körül+a munkadíj.

"Ha próbára akarod tenni egy ember jellemét, adj neki hatalmat." - Abraham Lincoln

(#23658) darvinya válasza molnarpeter (#23656) üzenetére


darvinya
titán

Van folyékony kerámia, ezt nem kell égetni, viszont nem olcsó és pormentes tiszta felületre kell felvinni.

flymi

Homasita -ba vettem ezt [kép] , és nagyon jó.
A kezelt felületen még a por sem marad meg, s emiatt csodálkoztam milyen por foltos az autó. :DDD
Mert nem políroztam át az egész autót.

lizakattila

Munkaidő csak szerelőn múlik, így ezt csak saccolható.
Ha ügyes egy napon belül megcsinálható, ha nem akkor 3-5 napot is szöszmötöl.
Ár, meg szintúgy szerelőként változó.

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#23659) flymi


flymi
addikt
LOGOUT blog

Kösz mindenkinek, már kutakodok a témában! :R

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#23660) gabor9991 válasza lizakattila (#23657) üzenetére


gabor9991
őstag

Focuson olyan 5-6 óra a kuplungcsere.

(#23661) diablo1984 válasza darvinya (#23658) üzenetére


diablo1984
veterán

1, 3-5nap???? Honnan kezd neki a szerelő a csomagtér ajtótól?
Ha nekilát az aki tudja a dolgát és kuplungozott már autót, akkor 3-5 óra alatt ténylegesen megvan. Annyi komplikáció lehet, ha pl a lendkereket fel kell szabályozni, de az is 1-2óra az esztergályos leterheltségétől és protekciós szinttől. Más meglepetés nem nagyon lehet egy felkészült szerelőnél.

(#23662) A Zéé válasza lizakattila (#23657) üzenetére


A Zéé
addikt

Kettőstömegűvel együtt cseréltek nekem mindent 54k munkadíjért a Cromaxban, az kb. 6 szervizóra. Kicsit több.

Just a simple Lineman...

(#23663) darvinya válasza diablo1984 (#23661) üzenetére


darvinya
titán

1 nap alatt azt értem, hogy reggel odaviszed, és délután mész érte.
Lendkerék kiengyensúlyozása, ha kell, akkor esztergályos min. 3 óra alatt tudja megcsinálni.
Ezen belül csak összekontárkodni lehet.
Ha nincs e.gép, vagy nincs közelbe e.gép, akkor ez a művelet min. 6 óra.
Viszont készletben van már lendkerék.
Arról nem is szólva, hogy lendkereket bizonyos mértékig lehet esztergálni.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#23664) lizakattila válasza A Zéé (#23662) üzenetére


lizakattila
senior tag

Ez már jobban hangzik. Én is úgy számolgatok, hogy 50-60k az alkatrész+munkadíj. Meg akkor már úgyis aktuális az olaj+szűrők cseréje, az is megcsináltatom. :O
Mindenkinek köszönöm a válaszokat! :R
(Amúgy egy 2007-es, 1.6 benzines, 100 lovas gépről van szó.)
Hívtam a szerelőm, jövő héten sajna nem dolgozik elvileg, de megpróbál segíteni.

"Ha próbára akarod tenni egy ember jellemét, adj neki hatalmat." - Abraham Lincoln

(#23665) diablo1984 válasza darvinya (#23663) üzenetére


diablo1984
veterán

benzinesnél a lendkerék nincs a készletben, dízelnél meg lendkerékkel 150e ft+ a szett....de annál úgy illik cserélni, a benzineseknél, vagy a kettőstömegű nélküli modelleknek meg ha szükséges, akkor kell is a lendkereket szabályozni, hogy egységes legyen a felfekvő felület!(nekem anno a passatomon úgy csinálták meg a kuplungozást, hogy belelapátolták a kulpungot, 2000km után elkezdett rángatni az egész induláskor, majdnem kiugrott a motor, azért, mert a lendkerék felülete kúposra volt kopva és csak a szélén fogott a tárcsa, annak a felülete meg megsült.... f@sza érzés volt, megint kifizetni a szétszedés és összerakás díját, mert egy hozzá nem értő idióta így rakta össze).
De többnyire ha az autószerelő készül kuplungozásra és számít is a lendkerék szabályozására, akkor van esztergályosa, ahol protekciósan meg tudja csinálni a lendkereket, senkinek sem üzlet, ha az aknán napokig áll az autó, elfoglalva azt a helyet ahol más autóval is lehetne haladni.....

(#23666) darvinya válasza diablo1984 (#23665) üzenetére


darvinya
titán

Kettős tömegű lendkerék, dízelhez van.
Benzineshez marad a szimpla, vagy a könnyítet sport kettős tárcsa.
Benzinesnél, akkor szokták cserélni/esztergálni a lendkereket, mikor látható kuplung tárcsa marások.
Nálad vagy annyi kopott a kuplung, hogy bemart, vagy öcsinek kellett tárcsád és kicserélte agyon martra.
Nálam is bepróbálkoztak ilyennel, s próba körnél megjegyeztem, hogy hamar pakolják vissza az eredetit.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#23667) A Zéé válasza darvinya (#23666) üzenetére


A Zéé
addikt

Az Ecoboost benzinesek közül már kivétel nélkül, mind kettőstömegűvel van emlékeim szerint.

Just a simple Lineman...

(#23668) darvinya válasza A Zéé (#23667) üzenetére


darvinya
titán

3 hengeresnél igen, de kinek kell turbós Wartburg motor?
Nekem biztosan nem.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#23669) A Zéé válasza darvinya (#23668) üzenetére


A Zéé
addikt

Nincs már olyan messze az az idő, amikor nem nagyon lesz más választás. :( Kis köbcentis turbós motor, vagy villany.

Just a simple Lineman...

(#23670) diablo1984 válasza darvinya (#23666) üzenetére


diablo1984
veterán

Kúposra volt a lendkerék felülete kopva, előfordul könnyedén egy sokat futott autónál, az én passatom meg egy visszapörgetett órájú cucc volt, motort is kellett felújítani, mert az is fossá volt kopva...... Új volt a kuplungszett, ezt a 2. szerelő is megerősítette, aki szétszedte és megcsinálta, hogy jó legyen, de addigra úgy megutáltam az 5 évig folyamatosan költést rá, hogy mire a kuplung készen lett hibátlanul, addigra eladtam a picsába. Azóta is eddig a leghosszabban nálam lévő autó is 2,5-3 évig volt, hátha most a focussal másképp lesz....
Igen, ezeknél a benzineseknél nincs kettőstömegű és elvileg a 90 loavas tdci-kben sem, he minden igaz!

(#23671) szezso15


szezso15
addikt

Sziasztok!

Van két dolog, ami nem hagy nyugodni (bocsi a sok kérdésért, de első autó és nagyon rá vagyok pörögve :B):

1, Focus MK1, 1.4 ugyebár, azonnal szerviz miután megvettem. Minden szép és jó, de mindenhol azt olvasom, hogy ezekbe a motorokba 5W-30 olaj kéne. Mondtam a szerelőmnek, ő pedig rávágta, hogy az melegen nagyon híg lesz, itthonra ő 5W-40-et tenne bele, mert hidegen ugyanolyan jó, de melegen sűrűbb marad. Ezt elhittem neki (talán hiba volt :F ), úgyhogy az került bele. Most hétfőn visszaviszem, mert az egyik féltengely-csukló haldoklik, szerintetek átcseréltessem vele, vagy jó lesz az 5W-40 is?

2, Ambiente felszereltségű az autó, láttam a csomagtérben, hogy ott van a világításnak a kis műanyag fedele, ami alatt az izzó lenne. Megpróbáltam kioperálni, de nem tudom egyszerűen kiszedni, viszont nem világít. Lehet, hogy ez a felszereltség miatt nem is működne, csak a “helye” van ott?

Köszi nagyon előre is újfent! :R

*Hajrá Loki!* i15+

(#23672) darvinya válasza A Zéé (#23669) üzenetére


darvinya
titán

Hát pont ezért nem vennék újat.
Míg Wartburg motort megkergetheted, és még akkor megy.
Addig ezeknél az új turbós csodákat, csak 1x teszed meg, s rögtön viheted generálra.

diablo1984

Hát, ha szerelő nem látja hornyokat, mert lendkerék maródásnál, nincs olyan, hogy rejtet, akkor az…
Bele lehet futni sajnos ilyen kocsiba.
Teszt vezetés alatt szeretek csúsztatott 2-3-assal indulni, mert akkor minden kuplung hiba kijönn.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#23673) DeFranco válasza szezso15 (#23671) üzenetére


DeFranco
nagyúr

5w30 való bele, ne okoskodjon. ha eszi akkor meg vagy pótolod vagy ha nagyon eszi meg kell csináltatni.

nem mellesleg specifikációt is figyelembe kellene venni nem csak a viszkozitást.

(#23674) A Zéé válasza diablo1984 (#23670) üzenetére


A Zéé
addikt

Az én 1.6 TDCI-mben már sajnos van kettőstömegű. 2009 eleji 90 LE-s, Mk2, 5. 2008 utániakban már elvileg mindben van. DPF viszont még nincs.

Ha már emlegetjük, felkerült a nyári kerék:

Ebből a szögből a legdögösebb még mindig ez az autó :)

[ Szerkesztve ]

Just a simple Lineman...

(#23675) sparta2 válasza darvinya (#23672) üzenetére


sparta2
tag

"Míg Wartburg motort megkergetheted, és még akkor megy.
Addig ezeknél az új turbós csodákat, csak 1x teszed meg, s rögtön viheted generálra."

Ezt már többször leírtad! Ez tapasztalat, vagy csak ezt gondolod? Szerinted a sok német stb. aki feltette a videómegosztóra az 1.0 - ás végsebesség tesztjét, az autópályáról lefordulva rögtön szervizbe ment motorgenerálra? Mellesleg elég sok "Wartburg" rohangál az utakon a te értelmezésed szerint és nem is mind Ford. Nyilván mind egy nagy rakás hulladék! :)

(#23676) darvinya válasza sparta2 (#23675) üzenetére


darvinya
titán

Attól hogy egy videót látsz, de utána azutániról nincs.
Vegyél egyet, és próbáld ki mit tud, és írd meg milyen volt.

Amúgy nem kell atom tudósnak lenni, hogy 130%-on üzemeltetett motor meddig bírja.

De ha, akarsz olvasni, akkor itt egy kis leírás mennyire kényesen kell összerakni ilyen motort. [link]

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#23677) szezso15 válasza DeFranco (#23673) üzenetére


szezso15
addikt

Akkor ez lesz, bár tuti ciki lesz odacsapni, hogy rosszul gondolja. :D

Egyébként az olajat egyáltalán nem eszi, a kipufogó csöve is olyan tiszta, hogy enni lehetne róla. :)

*Hajrá Loki!* i15+

(#23678) molnarpeter válasza szezso15 (#23677) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Meg kéne nézni, a konkrét olaj tudja-e a gyári előírást. Amúgy szvsz nem tragédia, egy olajcserével nem lesz semmi baja, következő alkalommal is elég lehet váltani.

(#23679) Jenne válasza szezso15 (#23671) üzenetére


Jenne
senior tag

Szia!

Ford motorolaj szabványok...! [link]

A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

(#23680) sparta2 válasza darvinya (#23676) üzenetére


sparta2
tag

Köszi a cikket, ezt még nem olvastam! Ebből is az derül ki, hogy azért mégsem azért fordultak a mérnökök a 3 henger irányába, mert be voltak piálva! A cikk írásakor sok használati tapasztalatról nem beszélhetünk, mert 2012 júliusában íródott! Egyébként sok cikket és tesztet olvastam ezzel kapcsolatban én is mert nem vagyok 3 henger párti, de tesztvezetések után az 1.6 helyett egy 1.0 EcoBoost-ot vettem. Ennek két éve.... Nyilván a távoli jövő majd választ ad, hogy helyes volt-e a döntés, vagy nem! Elég sokan hajtanak ilyen autót, akár több százezer futott kilométerrel. Esetleg Ők Írhatnának a tapasztalatokról pár szót! :)

(#23681) molnarpeter válasza sparta2 (#23680) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

200 ezernél láttam egy motorcserés Fiestát, középső henger hűtése szokott ezeknél gondot okozni - nyugis vidéki használatban, hűtőfolyadékra kellően figyelve nem nagyon problémás szerintem, pályán/városban cipőzött példányoknál van rá inkább esély, vagy aminél sokáig alacsony a hűtőfolyadék szintje. Tömény fagyállót sem érdemes használni (gondolok itt -40 és hasonlókra), a víz alapvetően jobb hűtőfolyadéknak, csak ugye korrodál és megfagy :D Van pár műanyag/cső, amit megehet a hő, de az úgyis feltűnik, mikor csökken a szint a tartályban. Néha nem árt a hűtőt is sima slaggal tisztítani, vagy mondjuk 50-100k után lekapni kicsit az elejét és az egész hűtőkazettát megszabadítani a bogaraktól, stb.

[ Szerkesztve ]

(#23682) bajnokpityu válasza sparta2 (#23680) üzenetére


bajnokpityu
félisten

ne fossál, nem 130% az.
merci 400lovas 2literes benyása is birja, hiába a brutál literteljesitmény.

mindig, amikor a mérnökök literteljesitményt növeltek, ment az aggódás, hogy széthullik, meg mittomén. aztán a 2. gyártási évben már nem nagyon volt komoly gond.
az 1.0 turbosokról is inkább azt hallani, hogy az idióta használatot nem birják, hidegen stiftelést, meg társait. az 1.6 szivó se szereti az ilyet, de tovább húzta a belét idióta tulaj esetén.
egyébként az 1.6osoknnak is van baja, ahogy az 1.6turbonak is, és a 4hengeres 1.5Tval is csomó embernek van hűtőfolyadékos gondja. egyiknek se a literteljesitmény miatt, hanem valami gyártási gond akadt.

a régi 101lovas 1.6ost se a ford tervezte, yamaha cucc, talán azért vol annyira tartós, de általában a ford saját motorjai nem éppen örökéletre készültek. de ez csak elmélkedés, csomó embernek a hirhedt motorokkal se volt soha gondja (lsd 2.5TDI, 2.2 toyo diesel, 1.8TSI, stb...)

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#23683) [HUN]Dani


[HUN]Dani
őstag

Hello. 2009-es S-max 2.2 tdci 175 le milyen típushibái vannak?

magyarsrac

(#23684) sparta2 válasza bajnokpityu (#23682) üzenetére


sparta2
tag

Nem fosok! :N
Nem vagyok motorgyilkos típus.

[ Szerkesztve ]

(#23685) molnarpeter válasza [HUN]Dani (#23683) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Vegye vigye, jó cucc :D pierburg turbó nyomásszabályzó szelep szokta feladni, ami nem egy nagy tétel, és alapvetően nem egy problémás motor. Pár dolog drágább lehet hozzá, mert ritkább a 2.0-nál, de ugyanaz a DW motorcsalád. Mondeo esetén rémlik, hogy a 2.0 powershift, de a 2.2 még hagyományos Aisin automatát kapott, S-Maxot illetően nem tudom.

(#23686) flymi válasza molnarpeter (#23681) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Ezen a hűtő átmosáson/tisztításon gondolkodtam én is bár (gyors lekopogom) nincs hűtés gondom. Csak használt, kicsit bogaras a lamellázat. Fapad rönyónál egyszer csináltam úgy 10 éve.

50-100k után lekapni kicsit az elejét -> Ez lett volna a következő kérdésem, h ez kábé olyan mint a féknyereg festés? Igazán szép és jó munkát úgy lehet elérni, ha szét/kikapod, megcsinálod és visszarakod. Láttam már vagy két tucat féknyereg felújítós videót de valahogy sosem merek nekiállni. Lehet nyári felrakásakor csak kimaszkolom, megcsiszolom, lefújom oszt jóvan. :U

Nem mondom, h egy Mustang 5.0 nem szép látvány/hangélmény és Fordosként valamint kombib*ziként kicsit szégyellem is, de egyre jobban tetszenek a "kispénzes" japó méregzsák kupék (Nissan Silvia S14, Toyota MR2, ...). Remélem egyszer sikerül majd egy ilyet tartanom hétvégi kocsinak. Ha megnézek egy ilyen autóról szóló újjáépítős videót egy darabig mindig kancsalítva nézek a juhocskára meg a pénztárcámra. :DDD

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#23687) bajnokpityu válasza [HUN]Dani (#23683) üzenetére


bajnokpityu
félisten

talán csak a traktorszerű működést szokták felróni neki. akkoriban még a 2.0 is és főleg a 2.2es eléggé darabosan tudott járni, aszongyák. EUR5el kicsit simult ez, de akkor kb meg is szünt a 2.2.
meg elég kopogós, nyüszögős a beltér, már 2-3 éveesen is. ennyi.

MP: smaxnál is aisint kapott a 2.2. hozzátenném, valahogy nem annyira golyóálló ez se, mint pl a hondákba rakott aisin.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#23688) darvinya válasza sparta2 (#23680) üzenetére


darvinya
titán

2010 óta ugyanaz a motor van.
De mint leírásból is kiderül, hogy elég egy rossz kiegyensúlyozott kettős lendkerék és máris megérzed mikor működik.
És nem beszélve a többi alkatrészről.
Nem írtam, hogy mindegyik 3 hengeres rossz, mert rodeózni Wartburg-gal, vagy Zaporozsec-cel mentem/mentünk.
De azoknál nem kellett ennyi mindennek tökéletesnek lennie. [link] [link]

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#23689) sparta2 válasza darvinya (#23688) üzenetére


sparta2
tag

Hát, ez elég jól ki van egyensúlyozva.
Azt tudod, hogy az MK4-ben teljesen új az 1.0 is, meg az 1.5 is?
Egyik link problémája sem releváns már (elvileg) és a kigyulladás nem érintette a 3 hengereseket.

[ Szerkesztve ]

(#23690) sparta2 válasza darvinya (#23688) üzenetére


sparta2
tag

A 2010 meg 2011 november. Mármint a forgalmazás ideje.

(#23691) szezso15 válasza molnarpeter (#23678) üzenetére


szezso15
addikt

Holnap megkérdezem, hogy pontosan mi is került bele, meg le is csekkolom...

(#23679) Jenne: Köszi! :R

*Hajrá Loki!* i15+

(#23692) darvinya válasza sparta2 (#23689) üzenetére


darvinya
titán

Igen, tudom, amit úgy oldottak meg újban és a régiben is, hogy valójában 2 hengerezik.
A középső hengert lekapcsolja, így nem tud túl melegedni.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#23693) sparta2 válasza darvinya (#23692) üzenetére


sparta2
tag

Az új ezres turbója pl. nem elöl, hanem a motor mögött van. Teljesen más.

(#23694) darvinya válasza sparta2 (#23693) üzenetére


darvinya
titán

Attól függetlenül még is le kell kapcsolni középső hengert.

Kettős tömegű lendkerékkel csak az gond, hogy bizonyos pont után, maga teszi tönkre a motort.
Miért?
Mert a főtengelyen van, és a főtengely csapágya folyamatosan kopik, ezáltal kettő tömegű lendkerék kiegyensúlyozása megváltozik.
Lehet új lendkereket felrakni, de már az sincs kiegyensúlyozva a bekopott főtengellyel.
Egy bizonyos mértékű bekopás után, már akkora kilengést okoz, hogy már a ritmust sem tudja tartani.
Harmonikus rezgés ellen kellene, a főtengely másik végére újabb lendkerék.

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#23695) #31600896 válasza A Zéé (#23674) üzenetére


#31600896
törölt tag

Nem ebből a szögből, mert így olyan, mintha leülne a hátulja. :DDD Hátulról jobban néz ki am.
De ezt meg ahány ember annyi nézőpont. :D

(#23696) #31600896


#31600896
törölt tag

Sziasztok!

Focus 2-nél az első dobbetét mögött van egy szivacsos anyag, gondolom valami hangszigetelő funkciója van. Az egyikből facsarni lehetett a vizet. Ki lehet szerintetek venni onnan? Az első sárvédő rohadását is nagyban befolyásolhatja szerintem.

(#23697) radi8tor válasza #31600896 (#23696) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Ha szeretnéd hallani a kerék zaját akkor kiveheted. Nem véletlenül van az ott.

⭐ Stella

(#23698) darvinya válasza #31600896 (#23696) üzenetére


darvinya
titán

Erről írtam nemrég.
Mielőtt kivennéd szerez be festéket, rozsda átalakítót, stb.
Mert miután kivette, és nem kezeled a felületet, akkor rohadás hatványozottan elindul.
Maga a víz korróziót nem okoz olyan gyorsan, mint a nedves felületű oxigénnel.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#23699) #27070592 válasza #31600896 (#23696) üzenetére


#27070592
törölt tag

Azt kellene megakadályozni (kellett volna már a tervezéskor :((( ) hogy ez a hangszigetelő szivacs kívülről vizet tudjon kapni. Csak sajnos a gyár teljesen ellenérdekelt ebben és itt nem csak a Fordról van szó.
Mert az autógyárak az új autók eladásából és alkatrészkereskedelemből élnek. Ha egy adott modellt sok éven át lehet használni gond nélkül (persze az előírt karbantartásokkal), az a gyártóknak szignifikáns bevételkiesést okoz. Viszont ha a kerékdobokból kitakaríthatatlan sós dzsuva garantált korróziót okoz, az gyorsítja az amortizációt és a modellváltást a célpiacokon.
Különben nem értek hozzá. Csak épp lakatolás előtt állnak a Focusomon a küszöbök és első hátsó sárvédők alja, az üregekben felgyűlő iszap miatt.

(#23700) darvinya válasza #27070592 (#23699) üzenetére


darvinya
titán

Készülj fel, hogy legtöbb helyen csak panelt cserével csinálják.
Amti múltkor írtam, a megtekintett 2-esnél tapasztaltam sajnos nagyobb lakatolással lehet helyrehozni, pont a hangszigetelés miatt.
Nemcsak külső küszöb rohadt, hanem egész A oszlop alja, ujjal rozsda pikkelyeket szedtem le.
Lehet az egyéni volt, de szerintem szigetelés ezt okoz, ha már levegő is bejut.
Tehát vízes iszap, levegő, és garantáltan felzabálja a fémet.

Kis Escort-om most van ilyenen, akárhogy is szerettem volna csak kis dolgot javítani, nem jött össze.
Vagy közelben panel csere, vagy messze.
Mindegy melyik választom, ugyanannyi lenne.
A hosszabb távon javítás jobb lenne, de már feladtam, s győzött a közeli.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.