Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
- Tudástár RTX3070 16 GB VRAM-mal?
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [parandroid:] KerékPH!áros 2024 tavaszi balatoni megmozdulás
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- [Re:] [aquark:] Milyen „light” RPG-t ajánlanátok kezdőnek?
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
darvinya
titán
Nem igazán, inkább mi került bele.
Pl: Escort-ba van IB5, MTX75, stb. pedig ugyanaz évjárat.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
jeee
csendes tag
Sziasztok! Ford Fiestám (2005. évj, 1.3 benzin, BAJA motorkód, 44kW) hidegben, ~+8 fok alatt reggel első indításkor 3 hengerrel indul, és kell neki 1-1,5 perc, mire a 4. henger is elindul. Kompresszió jó, benzint kap. A baj a 2-es hengernél van, hibát is dob, 2-es hengernél szakadás. A gyertyák arrébb léptetve, majd cserélve, gyertyakábel, trafó szintén cserélve gyárira, de a probléma nem szűnt meg. Csak hideg(b)en csinálja indításkor, menet közben nem érzékelni semmit. Valakinek ötlet, hogy hol lehet a hiba?
Dißnäëß
veterán
Volt ilyenem az Opelen anno, injektor tisztítás megoldotta. Nem mindegy, hogyan porlasztja be (mekkora cseppekben, milyen a fúvás képe). Csak 1 tipp (ha hengerenkénti).
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
darvinya
titán
Indító osztó tekercset cserétetek?
Mert, ha már minden kicserélve újra (kábel, gyertya), akkor már csak az lehet hibás.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
gabor9991
őstag
"Indító osztó tekercs" -az micsoda amúgy?
DeFranco
nagyúr
engem az érdekelne, hogy hogyan csinálod. nem kell videó, természetesen ha mondod, akkor úgy van, de kíváncsi vagyok, hogy ezt milyen "technikával" teszed. hosszú kuplunggal, csúsztatva, vagy előre gázt adsz a kívánt fordulatig, esetleg más módon...
tényleg csak technikai, módszertani szempontból érdekel.
molnarpeter
nagyúr
Mi a konkrét hibakód pontosabban?
DeFranco
nagyúr
gabor9991
őstag
Semmi extra.
Felgyorsítottam és váltottam vissza 2-be majd kipróbáltam 1-be és simán lehet kapcsolni.
A váltó biztos nem ennek örül a legjobban, mert amikor a kart tolom az 1-es fokozatba behallatszik ahogy a váltó felpörög de tulajdonképpen ennyi az egész.Nem reccsent, meg nem adott semmilyen rendellenes hangot.
Gázt se adtam, kinyomott kuplung mellett a motor alapjáraton forgott közben.
[ Szerkesztve ]
DeFranco
nagyúr
értem, köszi. nálam ezt max erőszakkal lehetne elkövetni vagy esetleg pontos fordulatszám-egyeztetéssel, de már kinyomott kuplunggal is erősen ellenkezik a szerkezet az inzultus ellen.
lehet ott van szinkron az egyes fokozatban is? nem értek hozzá persze...
[ Szerkesztve ]
jeee
csendes tag
Gyújtótrafó az lett cserélve
jeee
csendes tag
P0302 -2. hengernél gyújtás hibát érzékel
-szakadt
darvinya
titán
Az amibe gyertya kábelt dugod, más néven gyújtó tekercs.
Hengerenként van egy tekercs, így nem kell szenvedni indító/gyújtó kondenzátor hibával, ami vagy feltölt vagy nem és ráadásul semmilyen infó nem szedhető ki belőle és rettentően lassú.
Ezért már rég tekercs van, legyen CFI, EFI.
jeee
Ha az is új, akkor ott mélyen bele kell nyúlni kábel kötegbe, mert lehet egérke járt benne (és halálát lelte).
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
ReFleXx
addikt
gyujtotrafoba megy a gyertyakabel es irta hogy cserelte.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
darvinya
titán
Igen, közben nekem is tudatosult, köszönöm.
S erre írtam, hogy mélyebben kell keresni a hibát.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
#27070592
törölt tag
Hello. Konkrét ötletem nincs, ha már a gyújtást gyakorlatilag kicserélted, akkor mélyebben van a gond, de érdemes minél hamarabb a végére járni, mert az ismételt háromhengerezés vagyis az el nem égetett benzin gőze előbb utóbb kinyírja a katalizátort is.
Ha már úgy is lent lesz a váltó (olaj, bowden, kulisszacsere) van még ott valami alkatrész (szimering vagy vmi) amit érdemes cserélni?
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
molnarpeter
nagyúr
Szimering (főtengely, váltó, féltengely), 1-2 tömítés ha olyan (gondolok itt a kapcsoló karokra), ha a kuplung csere alkalmával nem történt meg. Igazából a főtengely és a váltó bemenő tengelye a fontos, többit lehet máskor is, tartósak ezek.
Ok, köszi.
Emlékeim szerint lett egy szimering cserélve vásárlás után (több más alkatrész mellett), mert csordogált az olaj de este megnézem pontosan melyik.
Péntek reggel éjszakás meló után viszem műtétre, most egyeztettem a szerelővel.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-v-
addikt
előre gázt adsz a kívánt fordulatig
Az mindenképp jó amúgy, akkor is ha veszi a fokozatot, hogy ha felengeded utána a kuplungot ne szakadjon szét minden viszont ha nem veszi a fokozatot ez csak akkor segít, ha dupla kuplungolsz, mint a régi szinkronizálatlan váltóknál. Egyébként szerintem tiédben (IB5) is szinkronizált az egyes ... csak persze nem mindegy milyen, lehet gagyibb az a szinkron ott, tényleg minden autón más, van amin simán veszi van amin nagyon nem. Itt van animáció hogy műxik a szinron gyűrű [link]
Amúgy a trükk az hogy érzed nem veszi és nagy az ellenállása a váltókarnak, tartod ott aztán egy idő után sikerül neki a fordulatszám egyeztetés és megoldja aztán bemegy a fokozatba.
[ Szerkesztve ]
DeFranco
nagyúr
én nem tudok igazán jól váltani. eleve lassan váltok, tehát beesik a fordulat, rábízom a szinkrongyűrűre az egyeztetést és alapvetően az alsó fordulatszám tartományban közlekedek akár indokolt akár nem.
cserébe nem erőltetem a váltást, nem recsegtetem a hátramenetet, nem csapom össze a tárcsát kettesben (ez tipikus hiba úgy veszem észre, szinte mindenki mellett hallom hogy csattog a tárcsa kettesbe kapcsolásnál) és hidegen igyekszem normális (magasabb) tartományban tartani a fordulatot.
-v-
addikt
Persze, nem kell erőltetni a cuccokat
Pakmara
őstag
Sziasztok!
Valaki tud esetleg linket adni facelift utáni Mk 2-es focus katalógushoz (ha különálló létezik egyáltalán). Korai Mk 2-esekhez találtam de más nem nagyon.
Köszi, Pakmara
Dißnäëß
veterán
Sziasztok, olyanba futott már vki, hogy szerelési útmutató ?
Benne lámpáktól kezdve hengerfej csavar meghúzási nyomatékon át mindenig.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
Dißnäëß
veterán
Bocs, meglett.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
jeee
csendes tag
Tudom, nem is használom amíg nem látta a márkaszerviz, majd ott remélhetőleg kiderítik mi a baja.
radi8tor
MODERÁTOR
Ha van lehetőséged vidd el Gödre EssMotor-hoz. Ők azért elég jók a rejtélyes hibák felderítésében.
⭐ Stella
7Sony7
addikt
'sztán hol találtad meg?
-
_ATi_1
senior tag
Sziasztok,
MK2-es Focusban eléggé bemattultak a xenon fényszórók, valamit kezdeni szeretnék vele. Esetleg valakinek van tapasztalata utángyártott búrákkal? Mennyire "szabad" ezeket megvenni? Konkréten ezt találtam: [link] (a legolcsóbb verzió). Előre is köszönöm.
Hali
Mondjuk én mk 1.5ről tudok nyilatkozni, ott én TYC-et vettem, 4 darabot (2 lámpa, 2 ködlámpa) és teljesen megvagyok vele elégedve. Nekem mondjuk hagyományos, de olyat kellett vennem, ami motorosan állítható legyen, mert nekem a gyári olyan volt. Nekem persze nem volt olyan drága, mert az 1 pár lámpa 33k volt, a ködlámpa meg valami 18k/pár.
Jah és célszerű párban cserélni!
[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
_ATi_1
senior tag
Köszönöm a válaszod, ez biztató. Ebből is elérhető TYC, nem sokkal drágábban, akkor ezzel teszek egy próbát.
Természetesen párban lesz cserélve, egyformán "ködös" már mindkét búra és benne a projektor.
[ Szerkesztve ]
Zoli-bácsi
senior tag
Igaz off Fordon, de nekem volt TYC. Vissza is vittem olyan gyenge minőség volt.(Bárdiban is szidták az eladók, hogy sok a gond vele) Helyette DEPO lett, az viszont teljesen oké.
Miért nem políroztatod, tisztíttatod?
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Inkább felújítás szerintem is. Projektort nem árt megnézni, és búrát polírozni (vagy múltkori totalcar cikkben említettek még eggyel profibb megoldást búra megújítására).
_ATi_1
senior tag
A jelenlegi fényszóró felújítása ugyanennyibe kerülne, viszont sokkal macerásabb, postázni kell a búrákat illetve egy hétig nincs autóm. Ez is képbe jött, de ezt most nem tudom kivitelezni.
Zoli-bácsi
senior tag
Ugyanennyibe? Egy polírozás kb. 5-10ezer Ft. Én biztos nem vennék ilyen utángyártott sz@rokat a gyári helyett, ha csak annyi a baja amit leírtál.
molnarpeter
nagyúr
Autókozmetikában polír egy begurul-kigurul jellegű beavatkozás.
_ATi_1
senior tag
Polírozáson már többször túlesett, ez sajnos már nem segít. Nem is igazán a búra mattult be, hanem a projektor, ezt pedig sajnos elég költséges felújítani, 52e Ft-os ajánlatot kaptam rá. Viszont ha már ezt a megoldás választom, akkor megcsináltatnám a búrát is, ami további 32e Ft. Ez CNC-vel történő marást illetve UV lakkréteggel történő bevonat felvitelét jelenti. Tapasztalatok alapján ez a gyárival megegyező minőségű végeredményt jelent.
Dißnäëß
veterán
Gugli, de komolyan. Magam sem hittem.
Megnyugtató, hogy a gyári leírás is ugyanúgy kakaóscsiga módszerrel lazítja, majd húzza le a blokkon a csavarokat, mint ahogy a youtube-on a Novoth Tibi, ugyanúgy tesz egy kisnyomatékú alapkört rajtuk, majd 2. kör erôsebben, végül a 130°-os nyúlócsavar-nyújtás.
Pöpec.
De csak a motor PDF 800+ oldal
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
zoger
tag
Hol is van ez a leírás? Engem is érdekelne.
Dißnäëß
veterán
Mi az, Te is szerelô vagy ?
Na jó, de csak mert Ti is ingyen nekem néha, tessék, ez is ingyévót akkor.
Persze az autó típust majd állítsátok át..
(Home gomb kb.)
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
7Sony7
addikt
A kutyafülit neki, pont az én autóm nincsen benne. , na mindegy, köszi azért.
-
darvinya
titán
7Sony7
addikt
Hát... A Crown Victoria-t sehol sem találom. Csak vicc volt. C-max 2008 évj. Nincs sehol. Illetve Haynes-t találtam, de a demoban nem találtam meg amit kerestem, így nem veszem meg.
[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
Esetleg ez [link] , igaz ez nem ingyenes?
Nekem mondjuk könnyebb, mert Escort-omhoz megvan könyv, meg előző szériához.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
7Sony7
addikt
Na, ez már jónak tűnik. Honnan lehet tudni, hogy mennyire biztonságos ez az oldal? Nem rendeltem még külföldiából...
-
kcsa
veterán
Ahogy nézem, van paypal, úgy elég kicsi a kockázat.
7Sony7
addikt
Tudom, hogy muzeális vagyok, de paypallal sem vásároltam még soha. De lehet rászánom magam...
-
darvinya
titán
2017. Dec. óta rászántam magam PayPal-re, s azóta 100+ vásárlásom volt.
PayPal-hez nem szükséges bankszámla, mert feltölthető unicredit bank fiókon befizetés keresztül(3 munkanap mire felírják), PayPal fiókban lévő adataid alatti azonosítóval.
Ha utalva töltöd fel, ez olyan, mint bank fiók befizetés, de munkanapi időben indított utalást, hajnali 1 óra után pár perccel PayPal számlán van.(ezt használom már)
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
7Sony7
addikt
Kösz. Előbb-utóbb én is rászánom magam, de eddig elvoltam nélküle.
-