Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [callmeakos:] A bukott koncepció, amiért háromszor is fizettem.
- [Re:] Tesla ARS 9204-10 hangszóró
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
7Sony7
addikt
Köszi.
-
#31600896
törölt tag
Én próbáltam egyszer ebay-ről vásárolni, de nem értettem a Paypalhoz.
patomi
őstag
Van PP topik, minden le van írva. Összefoglaló elég jó. [link]
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
darvinya
titán
eBay-en nem csak PayPal van, lehet közvetlenül fizetni is.
De PayPal-el dupla biztosíték van.
Így Szereld könyvet hirdettem, de senkit sem kellett így maradt.
Más:
Escort-omra dec. elején vettem rá 4db Maxxis 4évszakos gumit.
Ma viszem vissza garanciáztatás céljából, mert szerelő mondta, hogy 2 db gumi hibás.
Bevizsgálják, hogy mi okozhatta.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
7Sony7
addikt
x_424: nem olyan vészes amúgy, csak ááá. még egy reg, még egy jelszó, így is annyi van már, hogy jelszókezelőt használok.
Patomi: köszi.
Darvinya: a fordon és az opelen is nexen 4évszakos van, eddig ok.
[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
Én kíváncsi vagyok, hogy gyári hibás, vagy mi történt.
Mert szerelő azt mondta, olyan mintha padkázva lenne.
De nem kívül, hanem belül.
Se nem padkáztam, se nem szántottam fel beton szegélyt.
Eddig nekem sincs gondom vele, inkább meglepő volt milyen jól tette eddig a dolgát.
Egyedül Bp-Üllő felé menet 5-ösben 100 felett elkezdett rázkodni mint a fene, de 4-esben nem, viszont itt nagyobb a fordulatszám.
Ez akartam ki vizsgáltatni, hogy váltó kuka, vagy mi.
Azóta nem mentem 100 felett, de semmi gond.
Lehet AKH-sok trehányan rakták fel a súlyokat, ez jött ki 2. 100 feletti nem túl jó útszakaszon.
PIN kódok világában élünk.
De már egyszerűbbet használok mindenhol, ujjlenyomatomat.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
7Sony7
addikt
Na mindegy, írd majd meg, mit mondott a gumis.
-
DeFranco
nagyúr
akh-val nekem nem volt jó tapasztalatom, lehet rossz a súlyozás, de lehet szálszakadás is a gumiban.
#31600896
törölt tag
Nekem meg már hétfő óta villamosságisnál van a Focusom. Még mindig nem kaptak hozzá bontott óracsoportot. Elméletileg cserés, ami 30 ezrembe kerül majd. Fordulatszámmérő is 1000-nél kiakadt leállított autónál, azt mondták ez nem orvosolható egy sima kis forrasztással, hanem csere.
darvinya
titán
És DeFranco
Meg volt AKH látogatás, azért látogatás, mert odaérve semmiről nem tudtak.
Telefonon egyeztettem előtte, persze, kint kiderült csak központottal beszélhető, garanciás ügyben teljesen mást kellene hívni. (1 negatív pont)
Garanciát csak utólag intézhető, vagy újabb garanciás emberkével egyeztetett időpontban, ahol külön független emberke mondja ki áment.(+1 negatív pont)
Oldal szerint a Maxxis gumik a Minőségi Márkákban szerepel.
De dec. 10-én vett gumik alig 3 hónap után ilyen lett.
Mint kiderült, hogy mind a 4 gumi hibás, nemcsak 2.
Külön kérnem kellett, hogy ellenőrízük le jó-e a kiegyensúlyozás.(+1 negatív pont)
Ekkor már szemmel lehetet látni, hogy a gumi tojás alakú, ezután rakták fentebb lévő gépre.
Külön teszteltek 1db gumit, nem-e a felni tojás alakú, ezért minta felnire rakták.
Eredmény ugyanaz lett.
Mivel nem akartam tovább a sz@r gumikkal közlekedni, ezért megvettem újabb 4db gumit, és bevizsgálásra otthagytam a rosszakat.
De még ennél is nekem kellett külön átvételit kicsikarni tőlük, mert hát az sem volt számukra alap.(+1 negatív pont)
Fénykép is bizonyíték, mert ezek után mire gondoljon az ember.
Fehérvári úti bolthoz képest a Soroksári úti bolt egy nagy rakás…, de erről már nem az ottaniak tehetnek.
x_424
Ha digitális km számláló, akkor nem is fogsz.
Elektronika összekódolt, így másik óra csoportot nem fog elfogadni.
Azaz lesz rajta km számlálás, mint jobbik eset.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
7Sony7
addikt
Tuti. Amúgy mi ez az AKH?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Abroncs Kereskedő Ház
7Sony7
addikt
Aha! Valami Pösti cég. Ezért nem ismerős. Köszi.
-
Earl_Muttley
aktív tag
Üdv!
Elsődlegesen Dél-Pest környékén akad valakinél olyan diag szoftver+olvasó, amivel ki lehet iratni, pontosan melyik parkradar szenzorom rossz? Mondeo MK4, Kombi, 2011.
Természetesen nem ingyen! Köszönöm!
Kiszámoltam, hogy életem nyolc évéből kilenc és felet töltöttem apa háborús történeteinek hallgatásával - Louie élete
ReFleXx
addikt
Kőbányán van elm327 + Forscanem ha az eleg.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
Earl_Muttley
aktív tag
Az a kombó pont nem barátkozott valamiért a kocsival, telefonról próbálva.
Kiszámoltam, hogy életem nyolc évéből kilenc és felet töltöttem apa háborús történeteinek hallgatásával - Louie élete
(#23267) Earl_Muttley válasza Earl_Muttley (#23264) üzenetére
Earl_Muttley
aktív tag
Megoldódott, köszönöm!
Kiszámoltam, hogy életem nyolc évéből kilenc és felet töltöttem apa háborús történeteinek hallgatásával - Louie élete
ReFleXx
addikt
laptoppal hasznalom es tokeletesen mukodik az altalad emlitett autoval
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
Salex1
senior tag
4-es Mondeo-n valamiért nem megy a parkoló szenzorom. Egyszer már volt ilyen, akkor a szerelő kiolvasta, hogy melyikkel van baj, és érintkezési problémája volt, ezt könnyen orvosoltuk.
De most, hogy megint előjött, rádugtam egy ELM327-es olvasót, de nem talál hibát. Ezt máshol/máshogy lehet kiolvasni? Hogy tundék rájönni melyik szenzor rossz?
Marhára nem értem, hogy lehet ekkora mellényúlást csinálni a programozáskor, hogy a 8-ból egy nem megy, akkor egyszerűen kikapcsolják az egészet
Leadtam a masinériát a műtőbe, kíváncsi leszek mennyire fog csúnya számokat mondani a végén a doki.
(váltóolaj, bowden, kulissza + fékfolyadék forráspont mérés kérésre )
Mondtam neki, h a bontott cuccokat ne tüntesse el, hanem tegye a csomitartóba, szeretném én is szemrevételezni.
Nagyon bízom benne, h érezhető javulást fog produkálni a cserebere különben
Kulisszának még magam is nekiálltam volna, talán 6 vagy 8 csavar az egész de sokkal nem lettem volna előrébb a bowden miatt. Meg különben is ami a szerelőnek egy óra, az nekem fél nap és nincs ennyi szabadidőm.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
darvinya
titán
Ez nem program, hanem sorosan fűzték fel.
Ez olcsóbb, mint párhuzamosan mindent egyesével vezetékezve központosítani.
flymi
Aztán nehogy gyorsan kijöjjön a doki műtét közben, hogy beteg eltávozott autót végtelepére.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Salex1
senior tag
De akkor legalább az első menni, ha a hátsó rossz (vagy fordítva), mivel azokat biztosan külön kezei, más a hangjuk.
Áh, nem halálos beteg, csak rutinműtét.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Dißnäëß
veterán
Forscan kiolvassa az autóból és megmondja, melyik a rossz. (Nálam most a jobbhátsó pl)
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
#31600896
törölt tag
Már minden szerve ki lett cserélve a kasznin kívül Csak túléli tán
darvinya
titán
Rutin műtétbe is bele lehet halni.
x_424
Akkor már új autóról beszélünk.
Más:
Amúgy most sajnálom, hogy nincs garázsom, hogy magam csináljam meg a kocsit.
Eddig 2 karosszériás+fényezőnél jártam, mindegyik csere utángyártott panellel akar dolgozni.
Miközben kis panelt kellene cserélni.
Érthetőbben az egész első sárvédőt cserélnék le, miközben csak egy ajtónál max. 30cm-es darabot kellene javítani.
Egész sárvédőt leszedni nagyobb munka, ráadásul minden leszedés újabb korrózió forrása lesz, tehát ott is el kezd rozsdásodni, ahol eddig nem.
Mivel hegesztett panelt szednek vissza, így sérül/levegő nedvesség éri az addig zárt rész.
Kérdeztem miért így akarják csinálni, válasz úgy egyszerűbb.
Persze, egyszerűbb 2m hegesztést visszafejteni (általában vésik), új panelt ráilleszteni (nem csak ráhányni), az egészet újra fényezni úgy, hogy ne üssön el többitől (minnél nagyobb a panel, annál nehezebb kivitelezni).
Így több pénzt tudnak elkérni, csak ennyit kellene mondani, nem kifogásokat gyártani és hülyének nézni, és máris bele mennék.
Mert hát 30cm-es darab levágása és felhegesztése, fényezése csak tized annyi munkába kerülne.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Dißnäëß
veterán
Szerintem ma az autószerelő szakmában nagyobb a szakember hiány, mint az informatikus között, amitől néha még a sajtó is hangos. (Mármint utóbbitól).
Aki tud szerelni, kint van, aki nem, itthon maradt. Az árak közelítenek, bármit el lehet kérni pofátlanul szerelőként, ha nem akarja az ügyfél a 2+ hetes várakozási időt, ráadásul ahány szerelőnél vagy műhelyben, szervizállomáson, akármilyen kaliberűn és méretűn járok (megfordultam jópárban nemrég), mindenhol hegyekben állnak sorban az autók, hogy legyen velük valami, vagy tele a naptár az elkövetkező 1 hónapra, de fullba.
Tehát itthon kevés jó szerelő maradt, beleértve nem csak az "olajos" szerelőket, hanem az autóelektromosokat, karosszériásokat, fényezőket, mindenkit a szakmában.
És ez a kevés úgy lehúzza az ügyfelet, mint az állat, nagyon kevés kivételtől eltekintve.
Persze nekik is vannak költségeik, szerszám, gép, kütyük nem olcsók, csak az a nem mindegy, ki veszi meg ezeket, azoknak árára hivatkozva, az itthon maradt kontár, vagy az itthon maradt vérprofi, aki ellen tudott állni pár évvel ezelőtt a németországi csábításnak és maradt a seggén. Ugye a nagy kérdés mindig.. hogy kihez vidd.. vevőkezelés .. bizalom faktor ..
2 elég gyökér autóelektromossal is volt dolgom nemrég, hozzáteszem, úriember vagyok, nem bicskával vágom a vattacukrot és a pénzt is könnyen kiszedheti belőlem bárki, nem vagyok skót.
De ami perpill itthon megy, etika, ügyfélközpontúság, szakértelem, áhhh... leves.
Inkább kiviszem Bécsbe. Ott is magyar keccsöl a műhelyben, ne legyenek illúzióink, de talán jobban ránéznek (szakmai felügyelet és támogatás egy szervizvezetőtől), talán komolyabb, minőségibb munkát várnak tőle, talán jobb pénzt kap még ennél is, mint a dráguló itthoniak, így motiváltabb, precízebben dolgozik, nem egy kotu mocsok a műhely és környéke, van vevőszolgálat vagy hasonló, aki amikor beszélsz vele, RÁD FIGYEL, nem pedig kurjant kettőt közben, hogy Bélám azt nemoda hanem amoda, meg percenként telefon csörrenés, hogy a végén egy kibaszott összetett mondatot nem tudsz elmondani neki, hogy megértse, mi a bajod.......
Na, ez most a magyar helyzetkép.
Nem tudom, öröm-e az ürömben, hogy jönnek haza kintről, bár nem tudom a pénz mellett mit látnak itt, a pörkölt szaga hívogatja őket haza, vagy a kiváló életszínvonal és jövőképe kishazánknak, ők tudják... de egyelőre ez még lassú folyamat és az IGAZÁN JÓ szakember + aki még beszélni is tud, kommunikálni ügyféllel rendesen, tisztelettel (függetlenül attól, hány gyökérrel volt dolga előttem), ritka mint a fehér holló.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
Én is így látom/érzem. Szépen, de jól összegezted. Kár.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
DeFranco
nagyúr
pontosan ezért nem merek már használt kocsit venni.
Dißnäëß
veterán
És ilyenkor jön az, hogy két kiolvasás (!!) már megtérül akkor is, ha kintről berendelem jómagam a kütyüt + egy egyéves Forscan licensz (amit vagy megújítok, vagy nem majd, de egyelőre jó használni) és magam olvasom ki, saját eszközzel + megtanulom kis utánajárás után értelmezni, mintsem időt és benzint és furikázást és dugót és bánásmódot és pénzt nem kímélve szarjak sünt/szopjak lovat (lehet választani), hogy más tegye meg ezt nekem.
Megérne egy cikket amúgy Totalcar-on, csak hát ők nagyon össze vannak nőve az "autójavítás" műfajával, nyilván nem írnának le telibe ilyet soha.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
Dißnäëß
veterán
Már én sem.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
DeFranco
nagyúr
a tc-sek burokban élnek, könnyű úgy, hogy béla az országos guru szerelemből vasárnap este is aujságíróúr autóját szereli sőt sára még ebédet is főz a kedves csapatnak, desszertnek fánk is van.
ha meg lerohadunk az öregautóval kalandvágyból délolaszba' akkor fix hogy pont arra jár sanyi pont azzal a cikkszámra stimmelő alkatrésszel amit még segít is beépíteni marcellonak amellett hogy fordít.
#31600896
törölt tag
Ugyanígy jártam már én is az első sárvédővel. Volt rajta egy cm-nyi anyaghiány azt kézzel kitéptem úgy el volt rohadva. Egyből elemcsere: mondta a karosszériás. Nagy duzzogva csak belementem, és 95 ezernél állt meg a vége. Jobb elsőt addig egyengetem, amíg még lehet, az nem volt akkor sem vészes. Most sem az még. Hátul a kerekek ívénél csúnyább, de 2-3 helyen apró felületen hólyagosodni kezd. Ezt máshova fogom vinni, aki képes visszacsiszolni ha van mit. Bosszantó, hogy a küszöb - hátsó ajtó - hátsó sárvédő háromszögében van egy 5-6 centiméternyi szabad rész, ahol mindig vastag sárréteg ül, ez a rész is az egyik oldalon rozsdás kicsit. Dobbetét beljebb van a peremtől. Újabb autóknál van ott egy gumibigyó, ami véd. Száraz idő lesz megjavíttatom elemcsere nélkül.
[ Szerkesztve ]
darvinya
titán
Teljesen igazad van.
Egyrészt, aki jó, az teli van, s hát őt is sürgetik.
Vagy csak bizonyos autókat javítgat, amiből meg van 1 hónap alatt 1 heti nyaralás valamelyik szigeten.
Elektromos részt megcsinálom magam (közel van volt szakmámhoz).
De garázs nélkül nem tudok karosszériázni (egész gyermekkoromat fényező és lakatos között telt, a szerelőre már nem jutott időm), mert szerszámot tudok kölcsön kérni/kölcsönözni.
Nem sajnálom a pénzt, csak hülyének nézést nem bírom.
Arról nem is szólva, hogy lenézik öreg autósokat.
Murányihoz nem akarok megint menni, mert öreg, s meg van nekik is a bajuk angol kocsikkal.
Szóval marad, amit meg tudok tenni, mert későbbi eredmény mindegyik verziónál ugyanaz lesz.
Új autóról csak annyit, hogy ne legyen gyártási hibás, mert attól kezdve itthon szív az ember vele, és többet lesz m.szervizben, mint használatban.
Végén, garancia ide/oda, duplán veszi meg az ember, mert itthon nincs fogalomban ilyen autók le/kicserélése.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
sparta2
tag
A hibakódok jelentését meg tudod nézni az FordEtis-ben.
darvinya
titán
…szösszenet
Kezdtem örülni, hogy megdől sztereotípia, hogy annyira rossz a helyzet ügyfél kezelésben.
Reggel hívtam egy műhelyt, akkor nem vették fel.
Nemrég visszahívott, elnézést kért az esetért.
Megköszötem, és elkezdtem sorolni javítandó dolgokat.
Ekkor jött a hidegzuhany, mert hát Ő is csak elemet akar cserélni.
Kíváncsiság furdalt, hogy miért nem csak azt a részt javítja.
Ekkor ért borzalmak csúcspontja.
Mert heges marad!
Uram isten, ez nevezi magát karosszéria lakatosnak.
Ezek után, mit végezne elem cserekor.
Pedig nem olyan bonyorult megcsinálni.
Ráadásul ma már olyan hegesztők vannak, amikkel 0.2-es alumínium is lehet forrasztani, és utána simára lehet csiszolni, hogy heg sem látható.
Nem is beszélve peremezet pót elemről, amit még könnyebb hegeszteni.
Peremező gépről sincs fogalmuk, mert valamilyen drága présgépet értenek alatta.
Pedig kéziszerszám, vagy csak esztergált 2db fém több sablon, amit akár satuba is rakható.
Anno én egyszerű vill.hegesztő pálcással hegesztettem, s ott sem maradt heg csiszolás után, és nem eset szét.
Pedig pálcást hegesztőt nem ilyenre találták ki.
Szóval marad, amit meg tudok tenni, mert későbbi eredmény mindegyik verziónál ugyanaz lesz.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Dißnäëß
veterán
Google gyorsabb, de köszi Meg kiírja a Forscan mellé angolul, azt meg értem.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
zoltan.bagi
csendes tag
Pont így vagyok én is ezzel.
Ebben megerősíti az embert továbbá amikor a már taglalt pofátlanul drága szervizelés minősége (3 esetben is előfordult, egyszer tréler lett belőle) hozza ki a következő hibát. Szakemberhiány van és a meglévők munkája is kifogásolható. Hiába szánnád rá a pénzt, időt, nem garancia a sikerre.
Emiatt inkább próbálok preventív lenni. (Prémium benzin, olajcsere 7-8 ezrenként minden szűrővel, mosás alvázzal max 2 hetente... Persze a további csereperiódusokat is betartva sőt szigorítva.)
Dißnäëß
veterán
Én csak 1x mosok alvázat, tél után, ha már várhatóan nem sóznak, mert se időkép, se egyéb nem utal majd sószükségletre. + nyilván ha már az utakról is lemosta.
Többször alvázat, pláne kéthetente, szerintem nemhogy felesleges, káros is. Ott vannak olyan helyek, ahova a nagynyomású fúvókák inkább csak évente 1x fújjanak be március körül, aztán leginkább soha többet. A kosz is konzerválja, persze nem biztos, hogy a legideálisabb dolog oxigéntől elzárásra, de hogy a kétheti sterimo szerű megfújatás alulról, ahogy sok-sok mosó alvázmosója is működik, NEM HASZNÁL, az 101. Szóval én nem tenném, csak a téli sós cucc miatt évi 1x, de amúgy kifejezetten kerülöm.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
Zoli-bácsi
senior tag
Amilyen hatékonysággal dolgoznak ezek a gépi mosókban lévő alvázmosók, nyugodtan lehet akár naponta is.
No hát akkor...
Csörög a telefon ami legszebb álmaimból ver fel, éjszakás után gondoltam szundítok kicsit.
Szerelő elkezdte bontani a kocsit és aszondja van egy kis gond. Miért is menne minden simán?!
Construct váltózár van a kocsiban (erről mondjuk teljesen meg is feledkeztem) és van ott (valahol, állítólag) három csavar aminek nincs feje és nem akarja addig kiszedni amíg rá nem bólintok. Mert ha folytatja a szétszedést akkor búcsút mondhatok a váltózárnak. Mondjuk nem egészen értem miért van útban neki a váltózár a kulisszánál, mert "sokkal" előrébb van a motortér felé a védelmi berendezés zárszerkezete.
A stiftre nem emlékszem pontosan hol reteszel pedig egyszer megnéztem, mikor a váltószoknya alatti rondán kopott műanyag burkolatot cseréltem.
Nem saját kép, de pont így áll:
Láttam már fej nélküli csavart, de mindegyiken volt valami mélyedés, nút/horony. Ha meg nem, akkor az nem csavar.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
bajnokpityu
félisten
szted miért nincs feje? mert igy működik igazán hatékonyan a váltózár.
egyébként kb 3 perc alatt eltávolitanák, csöndben.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
Akkor aszondod nem kár érte?
3 perc sok idő azért már ha azt nézzük, h pont három perccel több mintha nem lenne lezárva.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
darvinya
titán
Villany hosszabbítóknál alkaznak olyan csavart, aminek csak fej szélén van 3 vágat.
Ehhez nincs szerszám kicsavaráshoz, de ez is kicsavarható, csak tudni kell.
De ilyen csavarral még nem találkoztam autóba, max. olyannal, hogy nem volt torx csavarhoz feje és szétbarmolta, berakáshoz pedig szegecselte.
Most jutott eszembe, ha van elég hely, akkor több fejhez alkalmas pálcás csavarfejjel kihajtható.
Kb. 1500Ft-ért beszerhető, annyiért rendeltem külföldről.
Tv shop is reklámozta, igaz 5x áron.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
bajnokpityu
félisten
igen, de lehetne 6-8is..
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
Mesélj...
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Régi kulissza kint, bontott bent. Váltózár kint, a zár nyílás helyét majd el kell takarni valamivel.
Új olaj bent, ugye papír szerint 2,3 litert eszik meg ezért vettem 3 flakonnal. Kettőt elnyelt, a harmadik bontatlan maradt. Bowdent nem cserélte.
Eredmény:
Ha nem az enyém lenne és nem tudnám, h szerelőnél járt a kocsi valamint tegnap és ma is vezettem volna akkor is érezném a különbséget. A kukázott kulisszában a gömbfej van kikopva. A váltókar tetején már centis a holtjáték, ha nem több. A váltás sokkal feszesebb, de azért érezhetően nem olyan mint mondjuk egy 80 ezret futott kocsiban.
No mindegy, végül is elégedett vagyok az eredménnyel még ha járt is "némi" áldozattal (váltózár és 12e Ft szerelési díj bánta + a bontott alkatrészek amik bekerültek és ami rajtam maradt).
A motorolajat megpróbálom eladni, bowden marad tartalékba. Egy faudifej kerül annyiba a cromaxban, mint a komplett bowden a bontóból.
Ezek azok a bizonyos "fej nélküli csavarok" amiket úgy lehetett csak kivenni, h
hornyot kellett bele vágni, a váltórúdon is van kettő ilyen, gondolom a macerásabb szerelhetőség miatt vannak ilyenek ezekben a szerkezetekben:
Esetleg van valakinek tippje, h honnan kerülhet tapintásra olajos folyadék az anyós ülés előtti gumiszőnyeg középkonzol felőli szélére? Csöpögést nem látok sehol de mégis odakerült valahogy. Kézzel már elhúzkodtam azért lett ilyen a képeken.
Nem ma láttam ott először, tehát nem a szerelő csöppentette el oda ma az olajat. A képek nagyíthatóak.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
molnarpeter
nagyúr
Váltó zár akkor kint maradt? Burkolat lyuk szintén maradá vala?
Igen, miért? A váltózár a kocsin kívül van és látszik a zár helye a burkolaton.
Gondolkodom rajta érdemes-e megmenteni valahogy a szerkezetet és visszarakni/rakatni ha lehet egyáltalán. De csak okosba, occsóért. Nincs újabb 50-70k ilyesmire újonnan.
Ötlet, vélemény?
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
molnarpeter
nagyúr
Ahogy nézem, hozzáférhető - két új imbusz csavar, és a végét beszerelés után sarokcsiszolóval leköszörülni vagy lefúrni - valahogy úgy, hogy a műanyag körülötte ne kapjon belőle
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- ÚJ Független Apple iPhone 15 128GB !!! 1éV nemzetközi APPLE GARANCiA
- ÚJ bontatlan aktiválatlan Apple iPhone 15 256GB !!! 1éV nemzetközi APPLE GARANCiA
- AKCIÓ Új Bontatlan 2023 MacBook Pro 16 M2 Pro 12/19 16GB/512GB Magyar billent Azonnal Átvehető Deák.
- ÚJ Független Apple iPhone 15 Plus 128GB és 256GB Black ! 1éV nemzetközi APPLE GARANCiA
- teljesen ÚJ bontatlan Apple iPhone 15 Pro 128GB !!! 1éV nemzetközi APPLE GARANCiA