- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kempingezés és sátrazás
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- Doky586: Helyreállítási partíció létrehozása (javítása)
- Gurulunk, WAZE?!
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #15297 üzenetére
Jó, csak ha ezt te kikötöd, akkor éppenséggel azt várod el, hogy olyan minimum memóriaszelet legyen megadva a specifikációban, amiben garantáltan nem lehet duplikált adat. Ilyen formában egy R9 Fury X 3,5 GB-os, míg egy GTX 980 Ti 1 GB-os. Szóval ez marhára nem egy egyszerű összeadós matek, mert architektúraspecifikus vezérléstől függ a duplikálás mértéke.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #15295 üzenetére
Az a baj, hogy a memóriát úgy képzelitek el, hogy biztosan vagytok benne, hogy minden csak egyszer kerül bele. Nos igen úgy is lehet csinálni, de például az NVIDIA driverei a Maxwell óta alkalmazzák azt a vezérlési sémát, hogy ugyanazokat az adatokat egy GPU-nak a memóriájába többször rakják bele, mindig másik VRAM szeletbe, hogy ne kelljen a Crossbarnak keresztbe címeznie, mert úgy csak felezett sebességű lehet az elérés. Tehát attól, hogy egy adat kétszer van a memóriában, még nem duplikált a memória. A DX12-ben a két GPU-s memóriaelérés elvben nem különbözik attól, amit az NV csinál DX11-ben egy GPU-ra. Azon lehet vitázni, hogy ilyen formában mennyi az annyi, de felesleges. Egyszerűen mindenkinél van valami egzotikus vezérlési séma, ami miatt az x GB a gyakorlatban csak x-y GB.
-
TTomax
félisten
válasz
MiklosSaS #15287 üzenetére
Nem igazán értem,miért is volt "nagyon jó döntés" ha "alig van észrevehető különbség".Főleg annak fényében hogy a FuryX drágább volt mint a Ti,sőt aios is van belőle.De ha neked elég a helyenkénti 390X teljesítmény akkor nincs azzal semmi gond,"Isteni" csere lehetett,innen egyenes az út a CFhez.
(#15290) NetTom
Soha nem lesz olyan hogy a két vga VRAM összeadódik,mindig is lesznek olyan adatok ami mindkét gpu memóriájában benne lesz,lehet szoftveresen trükközni de az az állítás dx12 alatt sem lesz igaz hogy 2X4GB=8GB....én örülnék a legjobban,24GB VRAMmal,de sajnos ez azért jóval árnyaltabb ennél....
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz
Malibutomi #15293 üzenetére
Igen, az.
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz
Malibutomi #15291 üzenetére
Lépcsőkben levette az órajelet a kártya, de @Habugi ajánlott egy programot amivel tartja simán, most rendben van...
-
válasz
MiklosSaS #15287 üzenetére
Főleg ha bejön ez a multi GPU-s téma DX12 alatt az új játékokban, mert akkor ugye kapásból 8GB ram és "dupla compute"... szóval van benne ráció.
Egyébként nekem a 980 előtt 280X volt és nekem sem volt nagy bajom vele... szóval ami a fórumokból átjön szerintem driver oldalon messze nem olyan tragikus.
De azért azt sem mondanám hogy problémamentes, NV oldalon nagyságrendileg kevesebb a probléma, főleg a játékmegjelenések körül. És ez gyakorlati tapasztalatom, nem olvastam valahol.
De még mindig az esetek jó részében nincs gond.Nekem a 390-Fury vonal a hűtés+fogyasztás miatt nem volt szimpi egyedül. Már a 280X is necces volt néha ezügyben így abszolút nem vágtam inkább bele.
Fury X-nél meg ugye a memória méret és ár-érték aránnyal voltak bajaim anno mikor mérlegeltem.Remélem a 14 nanos cuccokal végre megoldják ezt a problémakört egy jóidőre és a custom hűtős gyártók sem veszik félvállról végre az AMD kártyákat és ráteszik ugyanúgy a "túlméretezett" csöndes hűtőket, mint a GTX-ek.
Ha így lesz akkor nagyonis versenyképes termékek lesznek újra. -
#45997568
törölt tag
válasz
MiklosSaS #15287 üzenetére
Nem feltetlen, en is 1440p-ben hasznalom es elferhet meg egy, CF-el jo tapasztalataim voltak FX-Nano parossal, raadasul a kovetkezo "csucs" Radeonok majd csak jovore jonnek elso negyedevben (elvileg) HBM2-vel, szoval ha elkezd leesni az ara az FX-Nano-knak akkor erdemes lehet huzni egyet, vagy hasznaltan venni EBAY-en majd amikor elkezdik eladogatni oket a jelenlegi tulajok.
A tobbivel egyetertek.
-
MiklosSaS
nagyúr
A napokban lecseréltem az "Isteni" 980Ti kártyámat a sokak által köpködött Fury X-re. Hajtott a kiváncsiság, ki szerettem volna próbálni a piros oldalt is.
Nagyon jó döntés volt részemrõl...1440pben 1120 MHz FX vs 1400 MHz 980Ti között alig van észrevehetõ különbség játékokban ( Sniper 3, Crysis 3, BF 4/ Hardline, Borderlands, Battlefront).A 290X óta sokat javultak a driverek is, nincs döccögés/röccenések a játékban, vaj sima minden...egyelõre semmi gond. Picit zavaró power tune profilt leszámitva bátran merem ajánlani mindenkinek ezt a kártyát. Csöndes, hüvös és erõs...régóta nem volt a kezemben ilyen jó Radeon.
Nekem tetszik..lehet kipróbálok egy CF-et...de lehet picit tulzás volna 1440p -hez.
-
huskydog17
addikt
GDC 2016 technikai prezentációk:
“Developing The Northlight Engine: Lessons Learned” – Ville Timonen (Remedy Entertainment)
“Technical Introduction to the Stingray Game Engine” – Niklas Frykholm (Autodesk)
“Object Space Rendering in DirectX 12” – Dan Baker (Oxide Games)
“Optimizing the Graphics Pipeline with Compute” – Graham Wihlidal (Frostbite)
“Taming the Jaguar” – Andreas Fredriksson (Insomniac Games)
“Advanced VR Rendering Performance” – Alex Vlachos (Valve)
“Real-time BC6H Compression on GPU” – Krzysztof Narkowicz (Flying Wild Hog)
“TLDR Statistics for Game Devs. The math you need to win arguments” – Elan Ruskin (Insomniac Games)
“Temporal Reprojection Anti-Aliasing in INSIDE” –
Lasse Jon Fuglsang Pedersen (Playdead)
“Stable Specular Hightlights” – Anton S. Kaplanyan (NVIDIA)
“Fixed Point Iteration – A Simple, Efficient and Useful Solver” – Huw Bowles (Studio Gobo)
“An Introduction to SPIR-V” – Neil HenningAbu csemegézhet ezekből.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cyberkind #15283 üzenetére
Az összehasonlítást behatárolja, hogy mi létezik. Működő Pascalt még senki sem látott. Működő Polarist már igen. Legutóbb a GDC-n három napig lehetett Hitmanezni egy Polaris 10-en.
A Pascalt nehéz megfejteni, mert az OEM-ek sem kaptak még semmit. De persze áprilisban kapniuk kell valamit, különben a Computexre nem tudnak működő mobil prototípusokat vinni.
-
cyberkind
félisten
válasz
SpongyaBob #15280 üzenetére
Nézd meg az utóbbi éveket, na ezért vagyok biztos az egészben, de ha nem lenne igazam az lenne a legjobb, legalább olcsóbb lehetne az új NV széria.
Ez a táblázat a vram mennyisége miatt szar, a többi akár még hihető is lehet, aztán pár hónap és kiderül.Kijön az új széria, veri a Pascal-t, oké, végre ez is megtörtént újra, jó is lenne, de ne a 11-re kihegyezett kártyákkal vessék össze, senkit se lep meg hogy gyorsabb az Amd, pont az lenne a fura ha nem így lenne amikor jól tudjuk hogy erre készülnek ezer éve.
-
Tomdriver
őstag
válasz
#Morcosmedve #15273 üzenetére
A tesztprogram ugyanaz (FS), a driver nem, mivel 290X-et tavaly ősszel eladtam, csak az eredményeket őriztem meg, hogy legyen összehasonlítási alapom kártyacseréknél.
Persze tudom a driver is fontos, pl. a legutóbbi Crimson is hozott néhány pontot az utolsó Catalysthoz képest 390-nél, de az eredmény engem is meglepett. Valószínűleg a 8Gb vram és mellé a jóval magasabb memória órajel benchekben ennyit hoz, játékokról sajnos nincsenek mentett adataim. -
bertapet11
tag
Paragon
http://www.overclock3d.net/reviews/gpu_displays/paragon_beta_pc_performance_review/10
-
SpongyaBob
veterán
válasz
cyberkind #15272 üzenetére
Azért az elég érdekes, hogy még meg sem jelent a következő gen, de az máris elképzelhetetlen számodra, hogy (esetleg, egészen véletlenül) az AMD teljesítményben és árban egy abszolút versenyképes termékkel rukkoljon elő.
Napok óta a neten keringő kamuhalmaz képre alapozni ilyesmit, mert valakinek jó volt a fantáziája egy kicsit vicces. De most komolyan mitől vagy benne ennyire biztos?
-
cyberkind
félisten
válasz
Bratilla95 #15278 üzenetére
Igen, és ezért van NV-m mert én nem DX12-ben akartam játszani meg a jövőben ami egyszer eljön, ha majd ez a kártya kevés lesz és elterjednek a dolgok cserélek, addig a Maxwell egy DX11-re tökéletesen kihegyezett széria, tudtam mit veszek, tudtam mivel járhat ha beindul a mókuskerék de nem indult még most se, ez a pár fecske meg nem érv hogy cseréljek az újra, a TR is sokkal jobban megy a 970-en DX12-ben pedig nem ezt vártam.
-
cyberkind
félisten
válasz
Bratilla95 #15276 üzenetére
Igen, és én szerinted csak azzal a pár játékkal akarok játszani és DX12-ben amik talán idén jönnek?
Nem, én most akarok játszani és élvezni a dolgokat, ezt nem érti meg az Amd soha. -
cyberkind
félisten
válasz
Bratilla95 #15274 üzenetére
Én se írnám le ha nem a megváltás jövendölés mennek évek óta, így nem várok semmit onnan sajnos.
-
cyberkind
félisten
válasz
Bratilla95 #15271 üzenetére
De ilyen nem lesz sajnos, pedig annak a kártyának lenne nagyon értelme de több mint 1000Font csak egy kártyáért már vicc.
-
válasz
Dyingsoul #15268 üzenetére
ezért az enyém egy erősen ex has beböfögés volt az előző titánok induló áraira alapozva. a lényeg, hogy nagyobb lesza gap a titan és a ti között, ami indokolja a kettő közötti árkölönbséget is.
de ha valóban hbm2-vel jön, és azokkal a specifikációkkal, akkor én is elkérnék érte annyit az nv helyében. -
Dyingsoul
veterán
válasz
velizare #15265 üzenetére
Megmondom őszintén, reménykedtem benne, hogy más felső kategóriás kártyák is kapnak HBM2-t, úgy talán lett volna esély arra, hogy bekússzon a Titan ára 300-350k környékére, launch után nem sokkal. De így reménytelen, fél misit nem fogok adni érte főleg mikor a Volta már a küszöbön lesz, nem ér ennyit. Nagy reményekkel várom azért még mindig a pascalt, de egyre jobban csábít a piros oldal is. Ha eddig kibírtam, most már megvárom mi lesz ebből a párharcból.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
velizare #15265 üzenetére
Igen, de a megnyitás a PhysX esetében nem sokat ér. Eléggé kötött ugyanis a licenc. Mindenesetre működik és ingyen van, tehát megfontolandó alternatíva. Meg eleve számításba kell venni, hogy a Dawn engine egy Glacier 2 származék, és a Glacier 2 mindig PhysX-et használt.
-
Pár részlet arról, hogyan csinálja az AoTS az aszinkron compute-ot úgy, hogy a multi-engine-es kártyákon gyorsuljon, a nem multi-engine-eseken meg legalább ne nagyon lassuljon. Némi kompromisszummal jár, de ötletes.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
velizare #15262 üzenetére
A PhysX 3, főleg a 3.3 már nagyon jól optimalizált. Ezért is került ki belőle a GPU-s gyorsítás, mert annyira optimalizálták, hogy a CPU-s gyorsabb lett. Egy korábbi 3-as verziót tartalmazott a Witcher 3 is, és az elején a driver még elfogadta a GPU-s kódot, de lassabb volt, mint a CPU-s. Később már csak CPU-n futott a fizika.
Teljesen jó ma a PhysX és az APEX, ha a legújabb verzióról van szó. Nem sokkal kínál kevesebbet, mint a Havok. Utóbbi azoknak jó, akik nagyon bele akarnak nyúlni.
-
a gdc-n állítólag elhangzott, hogy az nvidia betolta a deus exbe a phsyxet és az apexet.
viszont a square enix elhozta az ubisoft massivetől a division kreatív igazgatóját. -
kijött a 16.3.1 elvileg még kerülték dx12 alatt a vsyncet.
-
mlinus
őstag
-
Venyera7
senior tag
A fury kaphat HBM 2 memóriát?
-
imi123
őstag
válasz
Malibutomi #15242 üzenetére
Hát remélem azért fordítanak rá elég időt.
Egy alul méretezett hűtés nagyon le tudja a teljesítményt rontani.
Hiába a kisebb csíkszélesség,azért rendesen meg lesz tömve maggal.
Igaz csak spekuláció de ha a kis Pascalban lesz 4000 mag akkor a Polarisban minimum 5000. -
imi123
őstag
válasz
Malibutomi #15238 üzenetére
Igen tudom.
Gyanítom nem ref hűtős Polaris értékelhető mennyiségben már inkább csak év végére várható.
Első körön szerintem sorban állás lesz értük. -
cyberkind
félisten
válasz
robertosz91 #15237 üzenetére
Lehet készülni kétszer annyi vrammal is, egyébként a Maxwell annak is készült, de az újaknak nem úgy kéne.
-
imi123
őstag
válasz
Malibutomi #15235 üzenetére
Hamarosan kiderül.
Első körben úgyis a ref hűtésűek jönnek.Jó esetben év végén lehet belőlük nem ref hűtős.
Addig a Polaris is kijön.Jó kis verseny lesz itt. -
#45185024
törölt tag
"Az Oculus kényelmi szempontból besorol minden játékot három kategóriába: lehet kényelmes, közepes, vagy intenzív, ami nagyon hasznos lehet azok számára, akik hajlamosak a tengeribetegségre.
A lista alapján úgy tűnik, hogy az intenzív kategóriába sorolt anyagok jellemzően gyors mozgást igénylő FPS vagy TPS játékok, a közepes kategóriába a lassabb kameramozgással működő TPS játékok kerültek, míg a kényelmes kategóriába az olyan címek, melyek jellemzően fix kameraállással működnek, esetenként nézőpont váltással."
Jól van féltem hogy Nvidiával nem lehet majd (hányás nélkül) VR-ezni , de akkor majd azzal is lehet -
válasz
Firestormhun #15209 üzenetére
Hát, ezek eléggé egy irányba mutatnak. Úgy fest, vége a mézesheteknek, és kezdődnek a dolgos, szürke hétköznapok
-
korcsi
veterán
-
wjbhbdux
veterán
zárható a topic
-
cyberkind
félisten
válasz
Crytek #15212 üzenetére
Persze, az se a Store hibája hogy csak partíciót adhatsz meg neki ahova tegye a játékot, és persze olyan nevet ad a mappának hogy qrva nehéz megtalálni a játékot, de ez csak egy a sokból, amivel nem lenne baj ha nem lenne fizetős konzolon a multijuk kb 15 éve, és egy fikarcnyit se értenének hozzá, pedig ez van mert fogalmuk sincsen milyen a jó kliens, ha nem lenne csak storeexkluzív ez meg az, még Windows-t se venne az ember, rég volt ekkora hulladék a M$.
-
Crytek
nagyúr
válasz
Malibutomi #15210 üzenetére
Most miért mondasz ilyet a store-ra?Tök király semmi baja. A fos enginebe van a 60-as lock nem a store hibája
-
válasz
Malibutomi #15210 üzenetére
frametimeot nem mértek?
-
Malibutomi
nagyúr
Gears of War teszt miutan jott hozza fix es uj driverek:
1080p 960-380
1080p FuryX-980Ti
1440p FuryX-980Ti
4k FuryX-980Ti
Tovabbra is windows store-os force 60fps nyomisag maradt persze.
-
Firestormhun
senior tag
Kering még két további GDC prezentáció is a kibertérben:
-
Az még kevesebb is, mint gondoltam - az A8-7600 egy asztali design, ráadásul 28nm-es a Skylake 14nm-ével szemben. Simán reális, hogy a GT540 feleannyit egyen.
Más. A Quantum Break bemutatjójának francia tudósításából két (lefordított) mondat:
If there is one point on which Remedy insisted it is on the difficulty of optimizing performance at the GPU with DirectX 12. To achieve equal performance obtained GPUs of DirectX 11 requires a lot of work.Hmmmmm....
-
A "nagyon" számszerűen hová fordul le?
Engem nagyon meglepne, ha 20%-nál többet jelentene sebességben - ha a 950MHz-es IGP órajelet 25%-kal csökkenti, az lesz kb. 20% sebességvesztés, ott a fogyasztás már max. 60-65%-a teljes órajelhez képest. A CPU résznek meg egy ilyen 3DMark teljesítményhez túlzottan nem kell megerőltetni magát.
A diszkrét VGA-k nem igazán jó összehasonlítási alapok, mert ez az i5 egy ULP-re designolt valami, inkább nézd össze egy Tegra X1-gyel, abban kb. egy fél GTX 750 van, és az is ilyen nagyságrendben fogyaszt.
Meg amúgy a 750Ti esetében a GPU-nak emlékeim szerint 38W a power targetje, amiből dupla sebességet hoz ki egy jelentősen régebbi gyártástechnológián.Szóval vszleg fáj egy kicsit a 15W, a pontosság kedvéért fűztem hozzá, de itt inkább csak arról van szó, hogy 10 vagy 20%-kal előzi meg az AMD-s konkurens IGP-t, nem arról, hogy a diszkrét meccsbe be tud szállni.
(#15204) Petykemano: nekem ez még mindig két szék között a földre. Az IGP továbbra is lassú, ha pedig külső VGA-ban gondolkodom (lassan végre lesz realitása talán), akkor elég egy lényegesen olcsóbb kisgép.
-
PuMbA
titán
"Hozzá kell tenni, hogy azt nem tudom, a 15W-os TDP mennyire limitált be."
Nagyon, gondold el, hogy hány 15W-os diszkrét VGA van a piacon, illetve hol kezdődnek az alsó kategóriás videókártyák fogyasztásai és még ráadásul ebből a 15W-ból a proci is lecsíp egy nagy falatot
-
Follow-up: itt egy teszt a Skylake Iris GT3e IGP-vel. Sajnos csak 3DMark van benne, ami gaming releváns, de abból az látszik, hogy egy 750Ti-nek az 50-60%-át tudja hozni, 300 dolláros MSRP mellett. Ez amúgy az AMD 7850K-jához hasonló sebesség.
Hozzá kell tenni, hogy azt nem tudom, a 15W-os TDP mennyire limitált be. -
#45185024
törölt tag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Asus GTX 1050 Ti 4GB GDDR5 128bit!!! ELKELT!!!
- MSI RTX 4090 SUPRIM LIQUID X 24GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- ASUS Radeon RX 6800 TUF GAMING OC 16GB használt videokártya számlával és garanciával eladó!
- RX 6650 XT 8GB Core Gaming 3 év Alza garancia.
- Zotac Gaming AMP Holoblack RTX 3070 8GB GDDR6 256bit!!! Beszámítok!!!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S23/Samsung Galaxy S23+/Samsung Galaxy S23 Ultra
- ASUS TUF Gaming F15 FX506 - 15.6"FHD IPS 144Hz - i5-11400H - 8GB - 512GB - RTX 3050 Ti - 1,5 év gari
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- DELL Universal Dock D6000 dokkolók, RTX Legion Pro laptopok 4 év Lenovo garanciával, licencek
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest