Hirdetés
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- Toomy: FOXPOST: régen jó volt, de már jobban jársz, ha elfelejted
- MasterDeeJay: i7 4980HQ asztali gépben (vs i7 4770)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ldave: New Game Blitz - 2025
Új hozzászólás Aktív témák
-
füles_
őstag
Nvidia GameWorks Behind Visual Corruption In Gears Of War Ultimate Edition
Nekik csak így megy,ez a két gyönyörű páros tönkreteszi a PC gaminget
-
ezmiez36
csendes tag
-
Ugyan a leírtaknak minimális köze van ahhoz, amire válaszként írtad, de ettől függetlenül érdekes

Annyi mindenképpen kiderül belőle, hogy nagyon is foglalkoznak még jópáran a DX11-gyel. Nyilván az AotS esetében senkit nem izgat, mert egyelőre sokkal inkább 3DMarkként tekint rá mindenki, mint játékként. Ill. ha a Vulcan / Mantle renderer használható lesz, akkor valóban nem fog érdekelni senkit a DX11 mód. Kiemelném, hogy "ha"

Az nVidia csőre meg egyrészt szintúgy közömbös, másrészt amit ebbe a dologba beletoltak, az bőven termelt nekik market share-t az elmúlt két évben. Hosszabbra tervezték a termelős periódusát? Tough shit, live with it.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi
#14794
üzenetére
1080p-n akkor miért jó ? 4K-n meg minden összeesik a 6 GB-s Ti kivételével...
Na nem mintha az elfogadható lenne, hogy AMD-n nem fut jól a kód és kész - ez csak egy kifogás, megoldás meg még mindig nincs rá, ha ez lesz az async játékoknál akkor még jobban elpártolnak tőlük. Ilyen szarul még DX11-ben sem sikerült "teljesíteni". Pedig tudjuk DX11 alatt mennyire "nem használták ki" ezt az architektúrát

-
#85552128
törölt tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Na most azért van pár olyan játék, ami a "DX11-ben is egészségesebben használja a CPU-t", mert a konzolon átállnak a fejlesztők a GPU-driven pipeline-ra. A PS4 és az XO is támogatja, és egyrészt ugyan kihasználható DX12/Vulkan API-ban is, másrészt elérhető DX11-ben egy-egy AMD/NV kiterjesztéssel. Az Intel mindegy, azok az IGP-k ezt a modellt amúgy is csak emulálni tudják, de ettől még kompatibilisek lesznek vele a programok, csak nem nyer vele a hardver semmit.
A GPU-driven pipeline nem csak azért terjedt el az elmúlt hónapokban, mert kedvezőbb az aktuális API-k limitációinak, illetve végeredményben a két konzolnak is, hanem azért, mert olyan optimalizálásokat is be lehet rajta vezetni, amellyel növelhető a raszterizáló hatékonysága. Sőt, a DX12/Vulkan (és konzolok) alatt ezt a compute-alapú szűrést aszinkron ütemezéssel is el lehet végezni, vagyis gyakorlatilag a számítások kvázi ingyenesé vállnak, így csak profitálsz belőle. Ilyen opcióval jön egyébként a Hitman, de tartalmazza egy ilyen koncepciót az új Frostbite is, így a Star Wars Battlefront, Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2, és ami még jön erre motorra. Ez az optimalizálás a DX12 executeindirect funkciójával a legjobb, de csak azért, hogy ne kelljen a DX11-hez AGSL-t és NVAPI-t használni. A szabvány például azért fontos, mert a Star Wars Battlefrontba például csak az AGSL van beépítve a Radeonra, vagyis az NV-nél egy emuláció fut. A Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 már tartalmazza az NVAPI-s verziót is, és ezt a Hitman is tartalmazni fogja DX11 alatt.
Az Ashes of the Singularity fejlesztői nem különösebben szeretik a gyártóspecifikus hackeket. Gondolj bele ebbe te is, és tulajdonképpen arra jutsz, hogy meg lehet érteni őket ezért. Azzal persze lehetne rugózni, hogy a DX11-es kódjuk lehetne gyorsabb is, ha bevetnék az AGSL-t és az NVAPI-t, de szerintem ez számukra olyan mindegy, amikor a felhasználónak a megjelenéskor felkínálnak majd két szabványos explicit API-t. Nincs az az ember, aki a DX11-et fogja választani, ezért olyan hihetetlenül mindegy, hogy milyen gyors az a kód. És nem csak nekik, hanem a gyártóknak is. Az NV persze lehet elég perverz ahhoz, hogy ragaszkodjon hozzá, hogy szénné optimalizáljanak rá egy DX11-es profilt, de ha megnézed a tesztoldalakat, mindenki arról ír, hogy a DX12-ben mi van. A DX11 senkit sem érdekel már. És megjegyzem függetlenül attól, hogy mi van most, azt is megértem, hogy az NV-nek bassza a csőrét, hogy beleinvesztáltak egy rakás pénzt a fast path parancsprocesszorba, az NVAPI-ba, az OpenGL kvázi átírásába a command list kiterjesztéssel, és persze ezek támogatásába, de mindeközben az AMD "dobjunk ki mindent és kezdjük elölről" lobbija győzött. És most nyilván az NV mérnökei sem hülyék, látva azt a szart, amit 20 év alatt az ipar felhalmozott simán a tiszta lap a legjobb megoldás, csak hát nem ebben fektették az erőforrásaikat, aminek már nem örülnek. -
TTomax
félisten
válasz
Malibutomi
#14785
üzenetére
Hogyne kellene már rá fejleszteni,egy kezeden meg fogod tudni számolni idén az olyan játékok számát ahol valóban dx12 lesz,és még értelme is lesz futtatni.Évekig fognak még jönni a dx11es játékok,mint ahogy a mai napig jönnek dx9esek.De szerencsére az AMD a 7970el együtt szépen leállt a driver fejlesztéssel is dx11re,ebből adódóan egy 970 megfogja a 290x-et , "paripan" van...persze,csak éppen másfélszer annyiba kerül legyártani.Az AMD nagyon elszámolta magát,évekkel,dehát más választásuk nem volt a sok nyereséges évekből ennyire tellett...
-
Crytek
nagyúr
Az Epicnek nem tetszik a Microsoft PC-s politikája
Ezekszerint nem kapnak semmi dx12-es segítséget MS-től az UE4-hez és megy a durcizás

-
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi
#14783
üzenetére
Igen pár hónapig-1évig, de nem majd két évvel (valamelyik még több) a megjelenés után, főleg nem mind. Ha ez a helyzet akkor ott korábban alapvető gondok voltak ami általánosságban a driverre vezethető vissza nem pedig egy-egy GPU-hoz köthető optimalizálásokra. A W10-es 15.200-as driverrel enyhült az overhead és elég szépen gyorsult (nem is ez a legjobb szó maradjunk annyiban, hogy stabilabb lett) minden valamennyit, de ha máshol nem is az API overhead tesztben ugyanazon a gépen látható javulás volt (játékokban is amúgy még a 260X-en is érezhető volt)
A DX12/11-es AOTS tesztből meg az jön le, hogy még mindig nem elég, még 4.4-es procival is CPU limitesek AOTS-ben, miközben az nV kártyák nem.Amúgy a 290X ugyanolyan felemás launch lett volna mint az FX ha a 780 Ti után jön ki, sőt megkockáztatom, hogy a hűtés miatt még rosszabb. Látszik is, hogy az nV tanult belőle és hamarabb kihozta a 980 Ti-t (ezzel kb. ellehetetlenítve az FX-et), azért driverek ide vagy oda, más lett volna a leányzó fekvése, ha júniusban nincs egy Ti a tesztben csak egy +350$-os TX (bár lehet akkor ez se 650$ lett volna
)...
És ha annyi ideig kéne a piacon lennie az FX/Fijiből is sokkal többet lehetne kihozni. -
Malibutomi
nagyúr
válasz
#85552128
#14780
üzenetére
"Ezzel kb. megerősítetted amit írt, azaz 2-3 évnyi szoftveres munka kellett a kártya (teljes?) potenciáljának kihasználásához."
Ami ugye igaz minden kartyara ami eddig megjelent mindket oldalon. Mindegyik gyorsult az idok folyaman.
Ne keverjuk ossze az amirol Dave beszel hogy a driver overhead visszafogja a kartyat azzal amit te itt irsz, hogy gyorsul a hardver az ujabb driverekkel.(#14781) daveoff
BF4-ben nem tudok nyilatkozni, tudom hogy te azzal sokat nyomod, igy nyilvan erosen szamit neked, en viszont pont azzal nem jatszom, igy az hidegen hagy. Jatszom egyeb jatekokat online, es ott mindig megy 99%-on a kartya. Ezert jo hogy van tobbfele, ha valamelyik nem jo az adott felhasznalasra lehet venni masikat.Ja, és közben NV jobban fogyaszt, out of box 1,4GHz-es kártyákat dobálnak ki, AMD meg leragadt 1GHz-en, és onnan is inkább lefelé boostol. Pedig Abu erről is miket áradozott, hogy mekkora találmány ez a powertune.
A fogyasztas igaz, ok kiszedtek dolgokat hogy tisztan gamer kartyat csinaljanak az AMD meg nem. Ez az o dontesuk volt es bejott, jol fogyaszto kartyakat csinaltak vele. De lathato hogy ez kenyszer volt mert beragadt a 28nm. Most ok is belepakolnak sokmindent a Pascalba ami a Maxwellbol kimaradt.
Az orajelet hagyjuk, kb olyan mintha kocsikat a fordulatszam tartomany alapjan akarnad megitelni. Amig a 1500MHz-es 970 az 1100MHZ-es 390-el van pariban, addig az a magas orajel csak egy szep szam, ami jo Pistike lelkenek. -
válasz
Malibutomi
#14779
üzenetére
Két dolog hibádzik itt:
- Az egyik, hogy továbbra sem látok normális CPU-teszteket a weben. Az i7-5960X-szel végzett VGA-tesztek kevéssé alkalmasak arra, hogy az ilyen eltéréseket kimutassák, a több CPU-t felvonultató tesztek pedig rendszeresen elkövetik azt a hibát, hogy a VGA-s tesztfutamokat használják, és boldogan kihozzák, hogy egy i3 elég egy Titan X mellé fullHD-ben. Ha a tesztek életszerűbbek lennének, jobban látszana, mekkora a különbség valójában - őszintén szólva, én sem vagyok biztos benne, hogy a PC vagy az AotS DX11 mennyire kivétel, vagy mennyire jellegzetes gyengébb CPU-k esetén, viszont az biztos, hogy nekem sikerült pár olyan über-CPU-limites tesztesetet találnom, amiről sehol nem szól a fáma.
- Ha valaki 60 FPS körüli sebességet szeretne, akkor a gyengébb VGA-val tud csökkenteni egy csomó beállítást, viszont a gyengébb CPU-teljesítmény miatt simán megakadhat lejjebb. Itt simán számíthat sokat a driver overhead - ki kéne mérni. Hmmmm... Nincs valakinek kölcsönbe egy 2GB-os 7850-e / 7870-e?
(#14777) Habugi: hidd el, más is pont arra gondol, amire én. Húszmillió dolog mellett az embernek néha van egy kis ideje leülni játszani, akkor azt nézi, mivel lehet éppen tolni, nem azt, hogy mi lesz x hónap múlva...
-
daveoff
veterán
válasz
Malibutomi
#14779
üzenetére
290X-et nem is feltétlenül a konkurenciához mérten értettem, hanem amit én tapasztaltam vele. BF4 multiban dx11-ben gáz volt amit művelt, átlagosan talán még a 70%-os GPU kihasználtságot sem érte el egy tuningolt i7-el, az fps droppokról nem is beszélek. Én ott kezdtem el aggódni, hogy basszus, ez mi? Beraktam a 980-at, és a kihasználtság kiakadt 99%-on, stabil fps, és tök mindegy volt hogy a CPU húzva volt-e, vagy nem. Ilyen tesztet Te nem találsz a neten, és nem csupán pár fps-ről volt szó. Legutóbb, amikor néztük BF4 multiban, döbbenetes különbség van a 980Ti, és a Fury X között!
Ja, és közben NV jobban fogyaszt, out of box 1,4GHz-es kártyákat dobálnak ki, AMD meg leragadt 1GHz-en, és onnan is inkább lefelé boostol. Pedig Abu erről is miket áradozott, hogy mekkora találmány ez a powertune.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi
#14779
üzenetére
Ezzel kb. megerősítetted amit írt, azaz 2-3 évnyi szoftveres munka kellett a kártya (teljes?) potenciáljának kihasználásához.
Ugyanannyira érintettek a kisebb kártyák is, nem fogom megint linkelni az eurogameres képeket, 270X-et annyira visszafogja egy i3 mellett, hogy kb. annyit ér mintha 750 ti-t vettél volna, van, hogy még lassabb is, egy 4+ GHz-es Hashwellel megtámogatva meg rengeteget gyorsul. És pont ezért volt a Mantle esetében is a legnagyobb gyorsulás a low-end prociknál.
Felmerül a kérdés, hogy milyen porcikhoz írták ezt a drivert ? Melyik AMD proci felel meg a 4 GHz Hashwell szintnek ?
Mert ha egy i3 ami szálanként erősebb nem tudja kihajtani egy AMD proci még úgy sem fogja.Tesztekben meg hiába van szinten, ha a többségnek nem egy 4+ GHz-es Haswell/Skylake i7 proci van a gépébe hanem egy jóval olcsóbb amivel az nV drivere sokkal jobb élményt tud biztosítani.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
daveoff
#14778
üzenetére
290x reszt nem igazan ertem. Eloszor a Titan ellenfele volt, aztan mar a 780ti-nel gyorsabb, aztan a 970, mostmeg nemi tweakkel a 980 ellenfele, hova kellene meg gyorsulnia? 980ti-vel azert nem fog versenyezni. A Fury meg szerintem nemileg elbaltazott felepitesu is, es amiatt sem hasznalhato ki rendesen.
De ok a Fury egy kartya, a tobbinel akkor sem latom a hatalmas hatranyt, csak a tesztekben latszik, ahol kimerik hogy erosebb proci kell az AMD ala.
Amig meg a legtobb jatekban par fps-ben merheto a kulonbseg (vagy nincs is) addig nem latom a problemat olyan hatalmasnak.
De lassuk be 100k feletti kartyat aki vesz ritkan hasznal i3-at, a kissebb kartyak meg kevesbe erintettek.i
Jellemzoen akik legtobbszor emlegetik ezt a driver problemat, azoknal sosem fordulna elo, mert altalaban i7 konfigrol irogatnak.Szoval biztos van hatranya a drivernek, de amig ezzel egyutt is, kategoriankent kb. pariban vannak a kartyak (960-380, 970-390, 980-390x), addig ezeket az AMD csak a jovot igeri a jelenben szar kijelenteseket eleg furanak talalom.
-
daveoff
veterán
válasz
Malibutomi
#14776
üzenetére
Azért, mert a Fury-nál tetőzött a dx11-es driver overhead, vagy minek hívjátok. 7970-nél még happy volt minden, egy normális CPU-vel simán kihajtottuk a kartyát, és tartotta is a lépés a konkurenciával, talán még jobb is volt. Aztán jött a 290X, ami még elment, de már látszott, hogy valami nem ok, mert sokkal több van abban a kártyában, mint amit mi megkaptunk belőle, ha érted mire gondolok. Közben a konkurencia kezdett ellépni, mert ott még csak jele sem volt hasonló problémanak. Na Fury-nál kiburult a bili, dx11-ben képtelenség kihasználni a kártyában rejlő lehetőségeket, közben nv-nél még mindig nincs semmi jele ennek, az olló durván kinyílott. Hogy ez miért alakult így, tényleg a dx11 az oka, vagy driveres gond, vagy a gcn felépítése miatt, ezt én laikusként nem tudom megítélni. Okokat lehet keresgélni, de azzal sokra mi nem megyünk. Jönnek az új api-k, talán helyre áll a rend, de az látszik, hogy a nagy felhajtás ezért van. Aztán midenki döntse el melyik irány volt a jobb.
Habugi: Már ne is haragudj de az eszmefuttatásod nem kicsit hangzik bután az informatika világában.
Én nemrég töltöttem be a 33-at...
-
Habugi
addikt
Félreérthetően fogalmaztam, ugyan neked címeztem a postot mert Abu egy kérdésedre adott válaszára olyan fricskával reagáltál hogy "kevés a jelenidő", ezt hoztam párhuzamra azzal a jelenséggel ami itt gyakran eluralkodik.., plusz aláírásokban is gyakran de ez neked mint itteni topicgazdának nyilván nem sarad..

-
Malibutomi
nagyúr
válasz
Petykemano
#14774
üzenetére
Nem igazan latom a lemaradast a jelen jatekaiban. Egy ket kirivo kivetelen kivul (pl Project Cars) teljesen jol teljesitenek az AMD kartyak DX11 alatt is.
A Fury nem valtotta be az elozetes hypeot, de azon kivul minden szegmensben teljesen jo a teljesitmenyuk (sot ugye a lassan harom eves hawaii 390/390x tartja a lepest a 970-980-al).A driver overhead valos hatrany, de jellemzoen a nagyobb teljesitmenyu kartyak mellett nem ket magos procikat vannak a gepekben.
-
Én nem API-kkal játszom, hanem játékokkal. Igen, van már pár játék, ami DX11-ben egészségesebben használja a CPU-t, de nem ez a többség. A DX12-es játékok pedig még mindig "we are nearly there".
(#14770) Habugi: az jó, hogy igyekszel megérteni, de láthatóan nagyon félrement valami. Senki nem beszél arról, hogy a mának kell élni, meg a "ma ereje", pusztán arról van szó, hogy felhasználóként az érdekel, hogy amivel jellemzően játszani akarok (VGA igényes cuccok legnagyobb százalékban 2013 és 2016Q1 között, tehát 1-2 hónap előretekintés belefér), az mit produkál. A 3+ hónap múlva érkező játékokban nyújtott teoretikus teljesítmény az elemző feliratú sapkámban nagyon érdekes, ellenben vásárlóként lesz**om. Szerintem sokkal inkább az a probléma, hogy sokan ezt a két szempontot nem tudjátok elkülöníteni.
(btw. nekem nem hármassal kezdődik az életkorom... már nem
). -
-
-
#45185024
törölt tag
válasz
Malibutomi
#14767
üzenetére
De kellene !!! Mert az nem mindenkit érdekel hogy amd VS nvidia viták legyenek de az hogy az Új játékokban milyen motor van, mik a hátrányaik, és ezen hogy futnak a kártyák , és mit lehet rajta optimalizálni , sok embert érdekelne... minthogy a másik oldal fikázásait hallgassa az ember.
-
Habugi
addikt
Tengermély tiszteletem kinyilvánítása mellett hagyjuk már ezt a jelen/jelenidő dolgot..!

33éves leszek, anno 16-18éves korom táján kezdett még gimnáziumi osztály szinten is marha ciki lenni ez az élj a mának, azt nézd/azzal foglalkozz mi van ma mentalitás.
Baromira unom olvasni, szerintem viszonylag kevés közöttünk a napközis..
Oké értem én, az AMD ígérget és a jövőről beszélnek legtöbbször de csak GCN-nél leragadva elég ránézni az AoS tesztekre, ugye máris nem nettó saláta volt amit Abu az elmúlt ~2évben szajkózott/"ígérgetett"/előre vetített. Arról nem beszélve, tegnap be lett ide szúrva egy amúgy nevetséges M$ DX12-es promó anyag.., ha mást nem annyit simán ki lehet jelenteni hogy prioritást kapott náluk (is) a DX12, innentől pedig várhatóan elég rendesen be fog indulni a szekér, minden téren.
Értem vagy legalábbis igyekszem megérteni mindkét álláspontot de ezt a "ma ereje" és hasonló agymenéseket ne erőltessük már ennyit pls, megvan a maga diszkrét bája egy bizonyos korig bezárólag de kezd sok lenni.

-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mit mikor? DX12-ben alapvető a megoldás. DX11-ben pedig a Frostbite, az új Glacier, az új Dunia, de még a Division által használt Snowdrop is GPU-driven pipeline. Szóval a játékok szempontjából tegnap, ma, holnap.
Ha azt várod, hogy az Ashesre optimalizálnak DX11 profilt, akkor ne várd. A játék négy API-t fog támogatni a megjelenéskor. Csak tud már választani a felhasználó egyet, ami nem DX11. -
Malibutomi
nagyúr
Lehet hulyeseg de nem kellene egy API/driver/optimalizacio topic?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A DX12 csak az ultimate megoldás. A DX11-ben is vannak megoldások, mint a multidraw indirect, amit ma már egyre több játék használ. Az újak közül szinten mind. De azzal a terheléssel, ahol ez probléma ott már átmennek a fejlesztők DX12-re, mert a DX11 nem alkalmas a feladatra. Az API-t 2000 batch-re tervezték, és nagyon nem alkalmas arra, hogy 10000-15000 batch átmenjen képkockánként. Természetesen lehet rá tervezni meghajtóprofilt, mert vannak specifikus megoldások, de ha van a programnak egy DX12-es módja, akkor mi a fenének? Úgysem a DX11-es módot fogja használni a felhasználó. Vulkan opció is lesz, ha valaki nem akar Windows 10-re váltani. Az AMD-nek még Mantle mód is van, innentől kezdve mi értelme van nekik a DX11-es módba erőforrást ölni? Ki fogja azt használni a tesztelőkön kívül?
-
Ja, ja, ugyanaz, "csak". Kevés mag mellett "csak" 50%-kal "más" a teljesítmény, több mag mellett pedig "csak" 100%-kal. Említésre is alig méltó, right?

Teljesen mindegy, mit dob ki a magyarázatgyártó gép, ezen a téren trehány volt az AMD, és jópár játékban nVidiával jobb a játékélmény. Hogy erre az AMD megoldása nem a DX11 driver optimalizálása, hanem a DX12, az nekem teljesen OK - ennek viszont sajna van egy "kevés" átfutása. Tudod, egy csomóan itt még mindig ma játszunk, nem holnapután
(#14759) Laja333: azok nem FPS-ek, hanem a DX11-es path relatív teljesítménye a DX12-eshez adott CPU mellett. Gyorsabb CPU-val nagyobb a gap a DX12 javára.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ugyanazt a sormintát mutatja a GTX 980 Ti csak más teljesítménnyel. A teljesítményeltérés pedig abból jön, hogy az NVIDIA a parancsmotorjába épített bizonyos fast path-okat, hogy gyorsabban dolgozza fel az egyes parancsokat DX11-ben. A DX12-ben ezek mennek a kukába, mert az OS-hez került a vezérlés, és az nem tölti már be a parancsokat a speciális parancsutakhoz, hanem használja az alapértelmezettet.
Ott van például a multidraw indirect is, mint gyártói kiegészítés, aminél szintén nem használhatók a speciális parancsutak, és DX11 alatt is erősebb a Radeon. Ilyen motor a Far Cry Primalhoz készült Dunia, az új Hitman Glacier frissítése, az új Frostbite. Persze ezekben a motorokban eleve nincs is ezekre szükség.
Az ultimate megoldás az egész nagy problémára a DX12-be épített executeindirect. Nagyrészt emiatt vette el az MS a fő parancsmotor vezérlését a gyártóktól. Persze ezzel megöltek pár innovációs lehetőséget, de az eleve csak tördelte volna a piacot.
-
válasz
Laja333
#14752
üzenetére
Hát, ahogy Abu is mondja, meghoztak bizonyos döntéseket a motorban. Tehát korántsem arról van szó, hogy az AMD drivere CPU-használat fronton hajlamos lemenni a béka segge alá
Az pedig, hogy a GTX 980Ti egy kétmagos CPU-val annyi FPS-t hoz, mint a Fury X hatmagossal, az végképp nem releváns. Wait...(#14756) Abu85: facts beg to disagree - nekik azért szabad, ugye?

-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az aszinkron compute implementálása egyáltalán nem nehéz. Mivel a DX12 eleve multiengine API, így csak az a lényeg, hogy jó helyre töltsd a futószalagokat és jókor indítsd el. Nagyjából két napos meló egy single-engine korlátozás mellett. Persze el lehet rontani, de ettől nagyon gyorsan meg lehet csinálni. A aszinkron compute ott válik nehézzé, amikor olyat kell írnod, hogy minden architektúrán működjön valamennyire, és ne rontsa a teljesítményt túlságosan. De ezt nagyon kevesen vállalják majd be, legalábbis innen az látszik.
(#14752) Laja333: Ilyen azért lehet, mert amikor meghoztak bizonyos döntéseket a motorban, akkor a DX12-t helyezték előtérbe, így jó eséllyel a DX11-ben a szinkronizáció el van túlozva, vagy eleve nincs is jól optimalizálva. Sajnos nem lehet olyan döntéseket hozni, ami mindkét API-hoz tökéletesen igazodik.
-
#35434496
törölt tag
Mi történt 4k-ban a fury x el?


-
imi123
őstag
Ha nem működik valami akkor miért kell kiadni?
Az a baj hogy az ilyen hülye húzásokkal negatív reklámot csinálnak a DX12-nek és a Win 10-nek is.Örökérvényű Bendegúz mondás hogy "az a baj hogy nem a tehénpásztorok irányítják a világot"

Azért a pénzért amit az MS fejesei kapnak ilyen teljesítményt nyújtani... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából miben villantsanak? Ez majdnem egy évtizedes motor strukturálisan abszolút nem a DX12-höz tervezve. Az még rendben van, hogy láttunk már UE3-ban jó explicit API implementációt a Thiefben, de abban a kódban kb. 5%-nyi eredeti UE3 kód maradt meg. És nem azért, mert annyira szerették átírogatni, hanem mert át kell írni, hogy működjön. A GoW egyedül a VRAM allokációból profitál, de másra nem is koncentráltak. Nincs mit igazán kirakni az ablakba ebből a szempontból, mert csak azt fogja kérdezni a user, hogy mi a fenének kell bika hardver pár picit élesebb textúráért. Itt inkább azt lehetne mutogatni, hogy hogyan ne csináld.
Ettől függetlenül persze megoldják a problémát, mert már tesztelik a javítást, de a játék alapja ettől még túl régi marad. Így senki sem fogja mutogatni.
-
Megszületett a hardware.fr AotS tesztje. Újabb Radeon driverrel teszteltek, mint a korábban látottak - az aszinkron compute hatása itt realtíve stabilan 15% körülinek tűnik WQHD-ben. Az ingadozásban túl sok törvényszerűséget nem sikerült felfedeznem - a sokkal magasabb ALU : ROP arányú Fury X alig mutat jobb %-okat, mint a 390, és a terheltséggel sem arányosan változnak a mutatók.
-
válasz
Crytek
#14719
üzenetére
Ha azt várod a DX12-től, hogy oldja meg azokat a problémákat, amikkel 10+ éve minden AAA játék érkezik, akkor tényleg áll a futballos hasonlat. A GoW-nak az a fő gondja DX12 szempontból, hogy a két igazán érdekelt fél közül (AMD, MS) egyiknek sem volt fontos, hogy villantsa a DX12 értékeit.
(#14729) rocket: aye, és júniusig az kb. H1, valamint tényleg 2 tucatról volt szó. Tekintettel arra, hogy folyamatosan vannak listák, hogy mi jön mindjárt, szerintem júniusig felesleges verdiktet előrejelezni.
-
Laja333
őstag
válasz
m0h0senator
#14740
üzenetére
Sajnos nem csak a high-end AMD kártyák teljesítenek a konkurencia alatt...


-
válasz
m0h0senator
#14740
üzenetére
volt. gcn1.1 és 1.2re várjuk a javítást, addig nem az fps a legnagyobb probléma, hanem a stutter.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
mlinus
#14736
üzenetére
A játékélmény, illetve a játék szórakoztató faktora sajnos végképp nem az API-n múlik. Nyilván a Caffeine egy gyenge játék, amin nem fog a DX12 sem segíteni. Viszont az Ashes of the Singularity, Descent: Underground és a Squad már most többségében pozitív értékelésekkel rendelkezik. Nyilván okkal. Az Ashes of the Singularity az utóbbi évek legjobb RTS-e, a Descent: Underground egy eleve kedvelt játék remake-je (nehéz elrontani), a Squad pedig tényleg hangulatos annak ellenére, hogy a műfaj telített.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Bratilla95
#14730
üzenetére
Nagyon egyszerű. A motor, amit alatta használnak majdnem egy évtizedes. De ott van még példának a The Talos Principle Vulkan kódja. Be lehet építeni egy explicit API-t, csak ha nem fejleszted hozzá a motort, akkor nem lesz gyors. A különbség az, hogy a The Talos Principle esetében a fejlesztők elmondták, hogy ez nekik most inkább egy teszt, amit csak kiraktak, hogy más is megnézhesse. Rajtuk nincs is az a nyomás, hogy ki kell javítani, mert sosem úgy beszéltek róla, hogy ettől eladást várnak. A Microsofton rajta van a nyomás, és ezért dolgoznak a patchen.
-
rocket
nagyúr
válasz
Bratilla95
#14730
üzenetére
Felesleges abban remenykedni, hogy a Forza 6
PrologueApex sokkal jobb minosegben erkezik. -
imi123
őstag
válasz
Bratilla95
#14730
üzenetére
Én egyszerűen nem értem hogy egy ekkora cég hogy csinálhat ekkora baklövéseket.
Lehet hogy azt hiszik megengedhetik maguknak.
Ezt 1-2 cég virtuális sírkövére fel lehetett volna írni"Azt hittük mi irányítunk" -
Abu85
HÁZIGAZDA
Most számoltam össze:
Megvásárolható DX12-es játékok:
Ashes of the Singularity, Descent: Underground, Squad, Caffeine, Gears of War: Ultimate Edition
Bejelentett érkező DX12-es patchek:
F1 2015, Just Cause 3, Rise of the Tomb Raider, Survarium, The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited, ARK: Survival Evolved
Bejelentett érkező DX12-es játékok:
King of Wushu, Fable Legends, Hitman, Total War: Warhammer, Deus Ex: Mankind Divided, Forza Motorsport 6: Apex, Quantum BreakMegvásárolható Vulkan játékok:
The Talos Principle -
-
rocket
nagyúr
válasz
Bratilla95
#14726
üzenetére
GOW es Forza egy promocios termek, semmi profitot nem kell termeljen, csak arra hivatott, hogy promotlja a DX12, es a X1->PC kozti egyszerubb portolhatosagot.
Amit mutat a GOW az annyit arul el, hogy 1+evre vagyunk a valodi DX12 jatekoktol, tobbi low-level API meg megmesszebb van. -
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi
#14723
üzenetére
Ő nem alaptalanul "lázad" azon, hogy miért nem "ömlenek",hol van az több tucatnyi cím ami a Fiji launchnál 1 éven belüli intervallumban emlegetve volt, tehát júniusig itt kellene lenniük ?
Egyébként meg a Gears of War DX12-es apira lett portolva, az hogy hogyan fut az más kérdés kb. annyira releváns mint egy bétáról áradozni... De majd meglátjuk a Hitmant meg a Quantumot...
Ha az MS ennyire szarik az optimalizálásra más is így fog tenni, lesz évente 1-2 cím mondjuk Frostbite-tal ami normálisan lesz optimalizálva (de nem azért mert DX12, ők DX11-gyel is meg tudták ezt csinálni) és ennyi évközben meg várhatunk megint a driverekre.
(Btw. hol van a GOW patch / AMD driver ami a hétre volt beígérve ?) -
imi123
őstag
válasz
Malibutomi
#14723
üzenetére
De tökéletesen példázza a MS hozzá állást.
Saját rendszer.Saját API.Saját játék.Hulladék minőség..
Mit várjunk ha Ők így állnak hozzá. -
válasz
Crytek
#14719
üzenetére
ez csak a te elképzelésed, a tények mást mondanak. ha ékkőnek szánta volna az m$, akkor nem a port2pc.exe végezte volna a portolást. nyilván egy erre szakosodott, hozzáértő csapatot megfizetni más költségszint lett volna. kis pénz, kis foci. és hogy még jobb legyen, az egészre rátolták még a windoze store limitációit is.
ez egy poc, hogy jé működik, kb. azon a szinten, ahogy én néha rácsodálkozok, hogy jé, lefordult, mire nem képes egy compiler! -
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi
#14720
üzenetére
"Hamajd, majd" jön ilyen azt nem az évre kell várni, de még lehet jövőre sem...
-
Igazából mindenkinek javaslom, aki nem fociszurkolósan akarja megközelíteni a VGA-piacot.
A nagy mondások elsősorban 2016H1-re szóltak, abból még csak 2 hónap telt el. Mennyiség terén biztosan elmaradások lesznek a "forecasttól", de a minőség még kérdéses, van még pár olyan cím, ami legalább azt tudja bizonyítani, hogy az elképzelések jók, csak a tempó lassú. Én még korainak tartom az ítélkezést.
-
válasz
Crytek
#14711
üzenetére
Mindenki látta előre, akinek egy csöpp realitásérzéke van, hogy idén nem lesz dömping a DX12-es játékokból, különösen nem az olyanokból, amik komolyan újra vannak gondolva az új API lehetőségei szerint. Neked is javaslom a hype cycle nevű analitikai eszközt, nagyban segíti az ilyen hype-ok lefolyásának megértését. A DX12-vel még nem vagyunk az árok alján, de közeledünk hozzá.
-
Crytek
nagyúr
válasz
mcwolf79
#14710
üzenetére
Nem Én fröcsögtem bele a világba, hogy a DX12 istenüber
Nem ÉN koptattam az arcom, hogy idén 50 kötőjel 60 db DX12 cím lesz
Ezt meg csak úgy a farvízen jegyzem meg: Az ARK kapcsán vetődött fel ,hogy az Epic arra vár majd hogy a MS odaadja nekik a dx12-öre átírt dolgokat , hogy moccanniuk se kelljen. Nem tudom, hogy a Gears of War láttán mennyi értelme lenne
MS@ DX12 Powa ja várjunk nem is
Ez a saját pápa se tud mit kezdeni a dx12 vel akkor másoktól mit vár az ember? -
mcwolf79
veterán
-
#85552128
törölt tag
válasz
FLATRONW
#14707
üzenetére
Nekem az tetszett mikor mutatják a játékokat, mindenből van in-game jelenet is AOTS-ből meg 2x is a CGI trailerből vágnak bele pár képkockát aminek köze nincs a valós látványhoz.. Bár gondolom az in-game anyaggal ciki lenne a DX12-t promózni

A Futuremarkos Time Spy benchmark viszont elég látványosnak nézett ki, annak is jönnie kéne már "early 2016".
-
xxxxxxxxx
tag
válasz
Malibutomi
#14688
üzenetére
Igen! Azért hozzá kell tenni 1080p. Nagyobb felbontásban itt komolyabb különbségek lennének! Érdemes rákeresni, de tisztán látszik. Más játékokban is a felbontás növelésével elfogy a 970 gyorsasága. 1080ő ben viszont über- szuper!
-
#85552128
törölt tag
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Erősítő, hangfalak
- Samsung kuponkunyeráló
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Akvarisztika
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- További aktív témák...
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
- Jo Nesbo: LEOPÁRD (nem olvasott)
- Lenovo ThinkPad X1 Yoga G6 (6th Gen) - i7-1185G7, 32GB, 512GB SSD, multitouch + TOLL
- MacBook felvásárlás!! Macbook, Macbook Air, Macbook Pro
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 5 Pro, Samsung Galaxy Watch 6 Classic
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest





Mert ha egy i3 ami szálanként erősebb nem tudja kihajtani egy AMD proci még úgy sem fogja.






Az pedig, hogy a GTX 980Ti egy kétmagos CPU-val annyi FPS-t hoz, mint a Fury X hatmagossal, az végképp nem releváns. Wait...


