Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-02 19:05:38

LOGOUT.hu

Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#14651) Satan_Claus válasza stereodead (#14650) üzenetére


Satan_Claus
senior tag

Simbin? :))

Védd az állatokat! Egyél embert.

(#14652) Jack@l válasza stereodead (#14650) üzenetére


Jack@l
veterán

A kocsi amivel mész pillangó váltós? Mert akkor ott csak elinduláshoz kell kuplung, egyébként automata.

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#14653) VegyesTamás válasza Jack@l (#14652) üzenetére


VegyesTamás
senior tag

Pontosabban félautomata nem? :)

Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli

(#14654) VegyesTamás válasza Bennedek (#14647) üzenetére


VegyesTamás
senior tag

Pontosabban mi volt az a borzalamas amit hallottál a G27-ről? Azokra a hibákra gondolsz amik rosszesetben csak 2 év múlva jönnek ki (ha tényleg új)

Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli

(#14655) gabri83


gabri83
csendes tag

off: akit érdekel van egy eladó Thrustmaster T500 rs ferrari kormánnyal :))

(#14656) kokoaliga


kokoaliga
tag

Sziasztok.
Gondolkodok egy Fanatec kormány vásárlásán elit vagy club sport pedállal.
Melyik kormány jobb?
CSR vagy a Porsche GT3?

Koko

(#14657) tikshow válasza kokoaliga (#14656) üzenetére


tikshow
addikt

A kinézeten kívül műszakilag annyi a különbség, hogy a CSR Xbox 360 kompatibilis is, míg a GT3 csak PS3 és PC.

(#14658) kokoaliga válasza tikshow (#14657) üzenetére


kokoaliga
tag

Valójában nekem PC-re kell.
Akkor ezek szerint a kinézeten kívül semmi különbség sincsen a 2 kormány között?
Illetve az ára.
A CSR 200 a Porsche 180€.

Koko

(#14659) tikshow válasza kokoaliga (#14658) üzenetére


tikshow
addikt

A CSR-en van egy analóg joytick, ez a Porchén gamepad gombok formájában jelenik meg. Állítólag ez nem túl strapabíró a CSR-en. Illetve a Porsche mellett szól, hogy teljes alcantara a borítása. Nekem Porsche van, én is vacilláltam a kettő között, de ez volt egy packba a CSR Elite pedállal, szóval ezt vettem, most már ezt az akciót megszüntették sajnos. Viszont egyáltalán nem bántam meg.

(#14660) arty válasza tikshow (#14659) üzenetére


arty
veterán

CSR-en sem analóg a kis joy, sima 4 irányú digit "pad".

"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

(#14661) kokoaliga válasza tikshow (#14659) üzenetére


kokoaliga
tag

Sok cikket olvastam a Fanatec kormányokról de egy kicsit tartok az alcantara miatt.
Félek,hogy a sok használat mellett elkopik.

Koko

(#14662) Jack@l válasza kokoaliga (#14661) üzenetére


Jack@l
veterán

Az bőr, vagy műbör, max a kis szőrök jönnek le róla. De ha egy gt vagy sportkocsiban (Porsche, Ferrari, Lambo) elég jó, sztem neked is jó lesz a szobában :)

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#14663) kokoaliga válasza Jack@l (#14662) üzenetére


kokoaliga
tag

:C

[ Szerkesztve ]

Koko

(#14664) Bennedek válasza VegyesTamás (#14654) üzenetére


Bennedek
tag

Valahol olvastam hogy elég pontatlan a G25-höz képest is. Aztán lehet ezek csak kamu információk, de azt hallottam hogy a meghajtás miatt rosszabb mint például a G25. De szívem szerint ezt venném, csak nem akarok rosszat venni.
Volt régen(nagyon régen)(2000 körül???talán???) egy Microsoft Sidewinder FFB kormányom, na hát az elég pocsék volt főleg az ffb hatásoknál, meg hát az egész elég műanyag volt. Szóval az nekem összességében kicsit csalódás volt, ezért szeretnék most valami minőségit. A g27-et sajnos még nem tudtam kipróbálni, esetleg valakinek ha lenne Vas megye közelében, vagy Győrben és megengedné hogy vessek rá pár pillantást annak nagyon örülnék.

[ Szerkesztve ]

(#14665) tikshow válasza Bennedek (#14664) üzenetére


tikshow
addikt

Szerk.: Semmi, rossz előző kommentet olvastam, bocs.

[ Szerkesztve ]

(#14666) Jack@l válasza Bennedek (#14664) üzenetére


Jack@l
veterán

Hülyeség, fejlesztették az ffb-t, a váltót, meg a kormánykereket, a maradék része gyakorlatilag ugyanaz. (volt G27-em semmi gond a pontossággal, jól mutataja hogy jópár WR is született assettoban olyan kormánnyal...)

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#14667) TannerHUN válasza Bennedek (#14664) üzenetére


TannerHUN
aktív tag

Nekem is volt anno 2000-ben egy elég ütős kormányom... Hidd el, azóta sokat fejlődött a FFB. Össze se lehet az akkori drága és a mostani drágább kormányokat hasonlítani. Ez kb olyan mint a Pentium 2-3-4 közötti különbség... Műanyag? Na és? Attól függetlenül lehet egy termék jó. Jó példa erre a DFGT. Kenterbe veri a kormányokat :)

Egyébként az akkori Microsoft kormányok egész jók voltak :) Ára is minimum 30E Ft volt. Ez alatt tényleg, csak "játszadozásra" lehetett kapni. Körülbelül ez van manapság is.

TannerHUN felhasználónak 7 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! (PH megbízhatóság)

(#14668) Jack@l válasza Bennedek (#14664) üzenetére


Jack@l
veterán

UI: G27-el nem lőssz mellé, nagyon jó kis kormány, ha megkapod jó áron, vedd meg nyugodtan.
Hasonló árban talán egy hajszállal jobb egy Fanatec Porsche GT3

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#14669) VegyesTamás válasza Bennedek (#14664) üzenetére


VegyesTamás
senior tag

Hát a holtjáték egy minimálissal nagyobb lett a fogaskerékkialakítás miatt, de így sokkal halkabbá tették a működést. Ha ezelőtt egy microsoft side....műanyag izéd volt, akkor hatalmas élményben lesz részed! :)
60k ért ne hagyd ki legrosszabb esetben eladod 65ért :D annyiért is egy hétnél tovább nem lesz nálad :D

Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli

(#14670) seawolf570 válasza kokoaliga (#14661) üzenetére


seawolf570
aktív tag

"Félek,hogy a sok használat mellett elkopik."

Attól nem kell félned. Az Alcantara egy csiszolt bőrhöz hasonló textilfajta márkaneve. Igen jó színtartóságú, a mechanikai igénybevételeknek jól ellenálló, légáteresztő, poliészter mikrószálakból álló anyag. Nem véletlenül használják négyértékű autók, bútorok kárpitozására, luxus ruházati termékek gyártására. A bőrnél sokkal strapabíróbb és nem igényel karbantartást, sokkal könnyebb, egyszerűbb tisztítani. Ahogyan Jack@l írta, ha megfelel egy Ferrariba, Porschébe vagy Lamborghinibe, akkor szerintem neked is meg fog felelni.

Persze ha zsíros, olajos netán csokis kézzel fogdosod, akkor hamar tönkremegy. :D

Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A

(#14671) m0h0senator válasza seawolf570 (#14670) üzenetére


m0h0senator
őstag

ha verseny akkor előtte nálam kézmosás. :U

An odyssey through the realm of consciousness.

(#14672) Bennedek


Bennedek
tag

Sziasztok!

Lenne még pár kérdésem, 60e-ért Fanatec GT3 RS V2-t vennétek, vagy 66e-ért Logitech G27-et? A Fanatechez milyen lehetőségek vannak pedál, illetve váltó csatlakoztatására? Egyáltalán lehet-e hozzá váltót csatlakoztatni?

Köszi,
Benedek

(#14673) Joshi válasza Bennedek (#14672) üzenetére


Joshi
titán

Ha külön pedált és váltót akarsz használni (esetleg más gyártóét) akkor az is USB csatlakozós legyen és csak annyi az egész hogy bedugod azt is az USB foglalatba. Ugye ez PC esetén nem gond viszont konzoloknál nem tudom mi a helyzet.

Most nálam is egy G25+Leo kábel van két USB foglalatba dugva.

[ Szerkesztve ]

(#14674) Bennedek válasza Joshi (#14673) üzenetére


Bennedek
tag

Úgy értettem hogy a kormányon gondolom van csatlakoztatási lehetőség mert írják hogy adnak hozzá G25/G27 pedál átalakítót. Na most ez eddig oké, de H váltóhoz gondolom nincs rajta port, ami mondjuk jó lenne, mert PS 3-hoz is szeretném használni.

(#14675) Bakitm válasza Bennedek (#14674) üzenetére


Bakitm
tag

Ha az információim helyesek, akkor lehet hozzá különálló váltó egységet kapcsolni. Egy kép róla.
Ugyan olyan csatlakozóval lehet mint a pedált, viszont az egy jó kérdés, hogy csak a saját fanatec-es váltót eszi meg vagy másikat is.

(#14676) Jack@l válasza Bakitm (#14675) üzenetére


Jack@l
veterán

Ez nem kérdés...

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#14677) Bennedek válasza Bakitm (#14675) üzenetére


Bennedek
tag

Én pedált mindenképpen tudnék magam csinálni hozzá, van otthon hozzá elég alkatrész(load cell, potik, fém,stb.). Meg egy váltót se lehet olyan nehéz összehozni. A kérdés az hogy vajon milyen jelet kajál meg? Analóg,digit,jelszintek stb.??

(#14678) m0h0senator válasza Bennedek (#14677) üzenetére


m0h0senator
őstag

Ahogy mar irtak fentebb is ha PC hez kell akkor usb-t a legegyszerubb. Nekem gt3rs van. Az egyik oldalon egy usb ami megy a gepbe a masikon a tap es 2db ps2-s csatlakozo, az egyikre a pedal van a masik meg a valtonak.

An odyssey through the realm of consciousness.

(#14679) sztamas65


sztamas65
csendes tag

Valamikor régen találkoztam egy olyan képpel, amin különböző típusú versenyautók kormányelfordulási szögei voltak feltüntetve. Ha az emlékeim nem csalnak akkor valamilyen játékból volt kiollózva.
Sajnos a google most nem volt a barátom. :(
Ha valakinek megvan és megosztja velem (velünk) nagyon boldoggá tenne! :D

(#14680) kokoaliga


kokoaliga
tag

Van a PH-n egy Fanatec hirdetés.
Potosan ezt kérdeztem,hogy nem kopik e ki az a alkantara anyag.
Hát mint a hirdetésben lehet látni sajnos kikopik 2,5 év alatt?
Azt gondoltam,hogy ennyi pénzért nem kopik ki ilyen hamar.

[ Szerkesztve ]

Koko

(#14681) Jack@l válasza kokoaliga (#14680) üzenetére


Jack@l
veterán

Úgy képezeld el, mint az új gumin a kis szőrök, itt is az "kopik" le először de alatta ott a rendes műbőr réteg. 2,5 év azért nagy idő egy kormánynál. Gondolom az se mindegy mennyire izzadós a tenyered.
Amúgymeg bármikor át tudod húzatni ha nagyon zavar...

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#14682) seawolf570 válasza kokoaliga (#14680) üzenetére


seawolf570
aktív tag

Az nem kopás, csak kifényesedett, vélhetőleg izzadós volt a delikvens keze. Az Alcantarát elég egyszerű tisztítani.

Wikipédia:

Az autókban alkalmazott belső Alcantara kárpit puha kefével, száraz kendővel vagy porszívóval tisztítható. Nagyobb szennyeződés vizes, fehér tisztítókendővel, esetleg szivaccsal távolítható el. (A fehér tisztítókendőt azért ajánlják, nehogy egy rossz színtartóságú színes kendő esetleg elszíneződést okozzon a kárpiton.) A nedves bevonatot száradás után célszerű puha kefével átsimítani.

Ha bármilyen Alcantara bevonaton – akár járműben, akár bútoron vagy ruhadarabon – nagyobb folt keletkeznék (például ráhullott ételtől), ezt lehetőleg 30 percen belül el kell távolítani, mielőtt szétterjed, vagy beszivárog a kelme belsejébe. A tisztítószert sosem szabad közvetlenül rászórni, rápermetezni a kelmére, vagy beledörzsölni, hanem egy jó nedvszívó képességű fehér törlőrongyra vagy szivacsra kell felvinni és azzal kell kezelni. Többszöri kezelés esetén a kezelések között ezt jól ki kell öblíteni.

Ha az Alcantara huzat levehető, vagy egy Alcantara ruhadarabról van szó, ez 30 °C-os vízben gépben mosható, de fehérítő szer nem alkalmazható. A dobos szárítógépben (tömblerben) történő szárítás kerülendő. Vasalása 110 °C-os vasalóval, gőzölés nélkül történhet. Száraz vegytisztítás kíméletes körülmények között végezhető.

[ Szerkesztve ]

Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A

(#14683) Bennedek


Bennedek
tag

Sziasztok!

Valakinek valamilyen infója van arról hogy a Fanatec GT3-nál(V2) a váltóról milyen jelek mennek a kormányba? Esetleg ha valaki kitudná mérni nekem annak nagyon örülnék!

Köszi előre is!

(#14684) Jack@l válasza Bennedek (#14683) üzenetére


Jack@l
veterán

Ha neten nem találod meg, gyanítom szinte esélytelen lesz innen infót szereni. Drága műszer és drága mérnök kell ahhoz...
Ha nagyon H-váltót akarsz építeni, kapj szét egy olcsó kínai gamepadot és kösd át a gombjaira a cuccost.
(Jelzem a mechanikát se lesz olyan egyszerű jóra megcsnálni, mint ahogy gondolod)

[ Szerkesztve ]

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#14685) tikshow válasza Bennedek (#14683) üzenetére


tikshow
addikt

Fanatec supportot kérdezd meg, elég kézségesek, hátha fognak segíteni.

(#14686) Bennedek válasza Jack@l (#14684) üzenetére


Bennedek
tag

Hát azt már kiderítettem hogy a pedál teljesen analóg, igazából a váltón is tudtommal nincsenek gombok, úgyhogy még az is lehet hogy az is az...(bár nem valószínű)(semmi információm nincs még róla, de valószínűsítem hogy valami egyszerű rendszer lehet mikrokapcsolókkal). Egyébként a mechanikát talán sikerül megépíteni, végül is talán nem feleslegesen tanulok mérnöknek.

A másik kérdésem, hallottam olyat h. a ClubSport pedálnál van egy ilyen rezgés ami az ABS hatását(talán?) hívatott szimulálni. Vajon ez a 6-os porton megy?http://insidesimracing.tv/forums/uploads/monthly_10_2010/post-3167-135485903644.png

Köszi! És írok a supportnak!

(#14687) tikshow válasza Bennedek (#14686) üzenetére


tikshow
addikt

Igen a hatos porton megy, mert közvetlenül a gépre kötve nem jó, de nem ABS hatást szimulál, hanem előre beállított X% fékállásnál kezd el felpörögni. Illetve ilyankor elveszti az 1024 érzékenységét, mert közvetlen a kormányra kötve csak 512 ha jól tudom.

[ Szerkesztve ]

(#14688) Bennedek válasza tikshow (#14687) üzenetére


Bennedek
tag

Aha, szóval akkor igazából ennek a "rezgetésnek" gyakorlatilag semmi haszna nincsen? Vagy azért egy jó közelítés a blokkoláshoz?

(#14689) tikshow válasza Bennedek (#14688) üzenetére


tikshow
addikt

Alapvetően tisztába kell lenni azzal, hogy minél nagyobb a sebesség, annál nagyobb fékerő szükséges ahhoz, hogy blokkoljon a kerék. Na mutass nekem a világon két olyan kanyart, ahová ugyanakkora tempóval és fékerővel esel be. Mindig lesz egy kis difi. :) És ekkor még nem kalkuláltuk bele a gumikopást / melegedést, időjárást.

[ Szerkesztve ]

(#14690) Bennedek válasza tikshow (#14689) üzenetére


Bennedek
tag

Pont erre értettem ezt a "jó" közelítést és ezért is kérdeztem hogy van-e gyakorlati haszna. Csak mert én nem sok fantáziát látok benne így.

(#14691) tikshow válasza Bennedek (#14690) üzenetére


tikshow
addikt

Hidd el én sem. :)

(#14692) Jack@l válasza Bennedek (#14686) üzenetére


Jack@l
veterán

H váltó egyes fokozataira gondoltam, hogy gombként funkcionálnak. Játékokban, meg usb-n már tuti úgy megy át a digitális jel. De a vezérlő előtt elképzelhető hogy két analóg bemeneten jön ki a dróton.
Szóval lehet van +5v, GND, meg két analog IN-ed azon a csatin a kormányhoz. (de ez csak tipp)
Én is építettem egyet, mondhatni jóra sikerült, de valahogy mégsem olyan jól mozog mint szerettem volna. Mikrokapcsolókkal oldottam meg.

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#14693) Bennedek válasza Jack@l (#14692) üzenetére


Bennedek
tag

Tudom hogy USB-n digitális jel megy, engem az érdekelt hogy konkrétan a Fanatec PS2-es portot használ a vezérlőin(pontosabban a GT3-on) és az érdekel hogy ott milyen jel megy. Érdekelne hogy te hogyan oldottad meg ide vagy privátba, esetleg képeket tudnál feltölteni?

Köszi előre is!

(#14694) Jack@l válasza Bennedek (#14693) üzenetére


Jack@l
veterán

Nekem saját vezérlőm van ami a gombokat (váltóállást) kezeli. Ezért mondtam hogy egy kibelezett usb-s gamepadra a legegyszerűbb rákötni a kapcsolókat. Nem kell feltétlen ráakaszkodni a kormányra.
Képekről sokat nem látsz, de majd lehet tötlök fel, a belsejét megtartanám tiktoknak. (elég sok ötletelés-tervezés és munka volt vele)

A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

(#14695) neko18


neko18
senior tag

Na betettem a momo pedáljait a dfp mellé, így van kuplungom. Viszont akadt egy kis gond, nem férnek el egymás mellett az asztalom alá téve. Azon gondolkodtam hogy faragok picit a momo szélességéből, szerintetek mennyit lehet? :C
Úgy kéne 3-4 centi :F

[ Szerkesztve ]

kdxsv

(#14696) seawolf570 válasza Bennedek (#14683) üzenetére


seawolf570
aktív tag

Én szétszedtem a váltót, csupán két hall szenzor van benne, semmi más. Mivel semmi más nincs benne, analóg jelet kap a kormány a váltótól, valójában az XY tengelyt "néz". A két tengely értékéből számolja ki a fokozatot. Fentiek miat az első használatnál be kell kalibrálni a kormányban. Elvileg két potméterrel meg tudod oldani. A potik megkapják az 5V-ot és az állástól függő feszültségérték alapján kalibrálod be a fokozatokat. Amit nehezebb kivitelezni, az a mechanika a potikhoz, mivel mindkét tengelynek mozognia kell egyszerre.

[ Szerkesztve ]

Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A

(#14697) Bennedek válasza seawolf570 (#14696) üzenetére


Bennedek
tag

Egyszerűbb lenne sokkal ha én is beraknék két mágnest meg két analóg hall szenzort. A gyári váltóban hogyan vannak megvalósítva a mágnesek+szenzorok elhelyezései? Ezeket a váltó beállításokat gondolom a kormányon lehet állítani, vagy megjegyzi őket, mert akkor gondolom nem lenne jó ps3-hoz is ha nem.

Köszönöm a válaszodat!

(#14698) VegyesTamás válasza Bennedek (#14697) üzenetére


VegyesTamás
senior tag

Volt a Hardveraprón egy tag aki csinált magának váltót ilyen mágneses elven, szerintem biztos tud segíteni. :)

Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli

(#14699) seawolf570 válasza Bennedek (#14697) üzenetére


seawolf570
aktív tag

Itt egy kép, így néz ki a belseje. A képen nem látszik (nem találtam olyan képet), de a nkis nyák másik felén olyan hall szenzor van, ami úgy néz ki mint egy kis potméter (aztán a fene tudja, lehet, hogy tényleg poti nem volt kedvem teljesen szétszedni). A képen a vezetékezésből nagyon jól látszik, hogy test, +5V és a két tengely értékének megfelelő feszültséggel oldották meg. Ahogyan már írtam is, nem ez a nehéz, hanem a mechanika megépítése, ami a két tengelyt egyszerre mozgatja. A váltó kalibrálást a kormányon kell végrehajtani és memorizálni. Ezt csak egyszer kell megcsinálni, kivéve ha firmware-t cserélsz, ilyenkor természetesen újból kell csinálni, vagy ha váltót cserélsz.

A kép:

[ Szerkesztve ]

Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenon ll™ X4 B50 BE , Alpenföhn Himalaya, 4 x 2G A-DATA DDR3 1600 GS v2.0, Sapphire HD 6950, Gainward GT 220 (Physx), Chieftech 550 AB-A

(#14700) Bennedek válasza seawolf570 (#14699) üzenetére


Bennedek
tag

Ahogy látom az is megoldás lenne hogy minden egyes fokozathoz építek egy mikrokapcsolót és mindig osztom a feszültséget(minden egyes mikrokapcsoló más feszültség értéket adjon). Ekkor ugyanúgy belehetne programozni mint ezt az x-y tengelyes megoldást- és még lehet hogy biztosabban is működne. Bár a hall szenzoros megoldásra is várok ötleteket, egyenlőre nem jövök rá hogy lehetne azt barkácsba megoldani egyszerűen.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.