Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#58551) Cunaja válasza .Szaki. (#58550) üzenetére


Cunaja
addikt

Sajnos kap az is. Addig emelnek, amíg az autó, a kereskedésbe nem kerül.
Tegnap kérdeztem pont.
Van olyan hely, ahol a kézhezvételéig(vásárlás) emelnek.
Benne vagyok én is a cipőben. Tegnap pont ezért hívtak, hogy kívánok elállni, vagy várok tovább.

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#58552) .Szaki. válasza Cunaja (#58551) üzenetére


.Szaki.
addikt

Az érdekes, mert eddig úgy tudtam, hogy csak azok az autók drágulnak, amiknek még nincs kiadva gyártási időpont. … Kezdem úgy érezni, hogy használt autóm lesz. …

(#58553) Cunaja válasza .Szaki. (#58552) üzenetére


Cunaja
addikt

Azért kérdezd meg a kereskedőt.
Az is lehet, ahány kereskedő, annyi verzió.
Minket itthon sokkolt a 380.000 plusz. Az még jobban, hogy nincs gyártási dátum, így augusztusban már nem jön meg. A következő szállítmány meg januárban várható. Vagyis az októberi áremelésbe is bele kerülnénk.
Azért nevetséges, hogy egy Swift GLX metál fénnyel, már 6 milla. :W

[ Szerkesztve ]

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#58554) burgatshow válasza Cunaja (#58553) üzenetére


burgatshow
veterán

Az is nevetséges, hogy egy kg cukkini 1300 forint, egy kiló áfonya meg 3500... Remélem érted mire akarok kilyukadni és nem sértésnek veszed. Sajnos minden is drágult, a forint gyengült, szállítani is drágább lett, az orosz-ukrán háborúnak is vannak hatásai, az egyes alapanyagok szegényes ellátottsága vagy teljes hiánya pedig szintén nem az árcédulának kedvez.

A világbajnok bürokrácia díjunkat már nem is mondom (forgalomba helyezés, 27%-os ÁFA stb.)...

[ Szerkesztve ]

(#58555) Cunaja válasza burgatshow (#58554) üzenetére


Cunaja
addikt

Teljes mértékben igazad van, de ez nem vigasztal senkit.
Nem mondok semmit, mert nem akarok politizálni.

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#58556) mefistofeles válasza Cunaja (#58555) üzenetére

Most akkor, hogy is áll a te autód? Készülget már? Neked az ár már rögzített vagy még változik?

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#58557) Cunaja válasza mefistofeles (#58556) üzenetére


Cunaja
addikt

Nálam már más a helyzet.
Autó még legyártva sincs és az ára is változik most is, meg ameddig át nem venném, addig is.
Mivel autó nincs (GLX 08 Szürke, ásványszürke metál ) így kaptam egy másik ajánlatott.
A teszt autót foglaltam le, mert az legalább itt van. Lejár a 6-hónap és elhozom. 6-hónap vagy 6000km-ig, nem adható el.
Ez a tesztautó rendkívüli, mert nem teszteli senki. :DD
Ott áll a kereskedés elött, már január óta. Pont olyan amit mi rendeltünk.
Jelenleg alig van benne km, 500 alatt van.
Januárban is felajánlották, csak a pénzünk le van kötve májusig.
Nem új autó, de annak mondhatjuk. Ez is jobb, mint a megnem érkező új. Az ára ennek nem megy fel és még kedvezményt is kapok. Ezt az autót vezettem én egyedül tesztre, azóta se vitte el senki. :K
Valamiböl nekünk is engedni kell, mert a végén 6,5 milláért veszünk GLX Swiftet.
Szerintem azért ez is újnak mondható. Rajtunk kívül, csak a hölgyike ült benne, akinek ki van adva, hogy járjon vele és reklámozza.
Egyetlen dolog aggaszt, ha leveszik a reklám matricát, ott nehogy eltérjen a szín azután.
Ez már itt van, csak az időt várja, hogy teljen.
Amit újságíróknak adnak ki tesztautót, azt semmi pénzért nem vennénk meg.

[ Szerkesztve ]

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#58558) mefistofeles válasza Cunaja (#58557) üzenetére

Szerintem azzal a tesztautóval sokkal jobban jársz, mint azzal a soha el nem készülő, senki sem tudja mennyibe kerülővel!
Mikor jár le a 6 hónap? mikor lesz a tiéd?

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#58559) Cunaja válasza mefistofeles (#58558) üzenetére


Cunaja
addikt

Januárban jött és február 12-én lett forgalomba helyezve.
Július végén megyünk be fizetni. Augusztus 12-én már a nevemen lesz. :DD

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#58560) eami válasza Cunaja (#58559) üzenetére


eami
addikt

vagy minden hétvégére kikéred tesztelni, aztán gyorsan belepattintasz 6k :DDD

(#58561) Cunaja válasza eami (#58560) üzenetére


Cunaja
addikt

Igen, csak a mi országunk kicsi. Ha lemegyek Záhonyba és vissza minden szombaton és vasárnap, akkor is kell 5 hétvége.
Június közepéig meglenne a 6K. Nyernék másfél hónapot, de buknék 6K kilométert és akkor már nem nevezhetnénk újnak. Az ára viszont kevesebb lenne, mert van benne 6K. ;]
Mivel ez bemutató tesztautó, így a csinos fiatal hölgyikét is vinnem kellene mindig magammal. Csak úgy adják oda, ha kísérő is van.
Nem tudom az asszony mit szólna, ha a Swiftben, mindig a kis hölgy ülne elöl. Lehet lenne autó, de asszony már nem. :)

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#58562) Kolondrum válasza Cunaja (#58561) üzenetére


Kolondrum
félisten

Látom neked nagy szívás ez a kisautó. Nálam fordítva volt a nagyobb márkatárs, persze kellett hozzá egy kis szerencse, meg, hogy valakinek eszébe jussak.

(#58563) Cunaja válasza Kolondrum (#58562) üzenetére


Cunaja
addikt

Azért mert GLX.
Nincs belőle sok megrendelés, így nem is foglalkoztak vele Japánban.
Volt egy kuncsaft, szintén GLX-et vár, csak gyöngyház fehérben. Közölték vele, nem jön GLX, de GL+ igen. Duzzogva, de elfogadta. Azt mondja, nem akar még 1 áremelést
Na már pedig. Ha kinézet egy autót amit szeretnék, vagy azt veszem, vagy semmit. Ha mást választók, nem olyan S szájízem.
A teszt autót se venném meg, ha 2K-nál több lenne benne.
Jeleztem is a szalonban. Mondták ne aggódjak, lehet még 500 se lesz benne. :)

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#58564) Kolondrum válasza Cunaja (#58563) üzenetére


Kolondrum
félisten

Legyen szerencséd :R

(#58565) Cunaja válasza Kolondrum (#58564) üzenetére


Cunaja
addikt

:RMajd beszámolok a fejleményekről.

[ Szerkesztve ]

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#58566) mefistofeles válasza Cunaja (#58565) üzenetére

Most már tényleg kívánom, hogy szerencsésen végződjön ez a tortúra!

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#58567) Cunaja válasza mefistofeles (#58566) üzenetére


Cunaja
addikt

Köszönöm!
Eljött az az idő, hogy nagy szám kezd lenni, ha valaki tud új autót venni egyből, mindenféle macera nélkül. Persze olyat, amit szeretne.

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#58568) Sándor -P20-


Sándor -P20-
senior tag

Üdv mindenkinek.
Egy kis ODB-II-vel kapcsolatos infót (+sztorit) osztanék meg a csatilakókkal.

Akkor jöjjön a mese:... :DDD
Tavaly nyáron volt egy kis gondom a kicsi feketével. (1.3 VVT Vagon-R+ 2004-es)
CsekEngine kacsingat rám, majd kialszik, meg rángat, meg fullad néha.... :O Kiolvastuk a kódot, pedáljeladóra hisztizett.
Pedáljeladó (fojtószelep állás érzékelő) kicserélve, köszöni szépen az a része jól van, probléma megoldva.
Naszóval a hibajelzés miatt rendeltem kínából egy ODB-II-es hibaolvasót. [link] meg is találtam az olvasó műszaki leírását, és a leírásban levő lista szerint kommunikálnia kellene a kocsival.... :D
Akkor írtam is, hogy nem működik, és van-e itt valaki aki működésre bírta.
Gondoltam mind1, buktam 500+ forintot, belefér. Még egy kínai kütyü a polcon ami max jól mutat.
Mese vége, és jöjjön az aktuális sztori... De még mindig nem ODB-II;]

Kb a nyár vége óta elkezdte kidolgozni a hűtőfolyadékot a rendszerből a kiegyenlítő tartályba.
Hűtősapka kicserél. Vízpumpa kicserél. Jelenség marad. A hűtőrendszer kihűlt állapotban is nyomáson van, hizet szépen lassan kidolgozza a kiegyenlítőbe. :F
Ideiglenes megoldásként egy tömlőt kéthetente rátoltam a kiegyenlítő kiszuszogójára, hűtősapka le, és a kidolgozott hűtőfolyadékot visszafújta a hűtőbe. Folyadék szint nem változik, csak állandóan kitolja.
Ha meg van kicsit zargatva a kicsike, akkor nagyon kitolja. :F
Én első pillanattól hengerfej tömítésre gyanakodtam, de minden értő azt mondta, hogy az kizárt. Ezekkel a motorokkal ilyesmi nem fordul elő.
Na mind1. Meguntam a dolgot, szerintem nagyon nem egészséges ez a jelenség.
Szétkaptuk a héten a motort.
Ami nagyon nem tetszett, szerintem a hengerfej csavarok némileg lazák voltak. Nem azt mondom, hogy nem voltak meghúzva, de nem úgy pattantak ki, mint ahogy az ember elvárná egy még gyári állapotú motortól.
1-es, 4-es henger mellett enyhe kokszosodás.
A blokk, és a hengerfej enyhén púpos. Ha rányomtuk az acél vonalzót az egyik oldalra, a másik oldalon elemelkedett annyira, hogy a fény átjött alatta.
Mind1, beleraktuk amit bele kell, kicseréltük benne az elfáradt tömítéseket, STB...
Összeraktuk...
Hazafelé gondoltam adok a kicsikének... Előztem egyet, kettőt... ;]
Majdnem hazaérek, amikor ez a piszok Dzsinn (CsekEngine) megint elkezd pislogni.
Alapjárat kb 1000 körül (nem megy le stabil 800-ra) és kicsit hullámzik is. Hallani alig, de a mutató kicsit billeg. Szerkezet szépen ketyeg, nincs csúnya hangja, megy is... ;]
Hívom a kollégát, hogy mi van, ki kellene olvasni, hogy mi lehet a hiszti tárgya. :F
Ő monda majd a jövő héten, akkor lesz szakértő segítség...
Ok, úgy sem tudok mit csinálni. Próbálkozzunk, hiszen van egy olvasóm a polcon....

Innen ODB-II a mese.
Olvasó rádug.
A ledek szépen villognak, látszatra az olvasó kommunikál az autóval, szépen teszi a dolgát. (mint tavaly nyáron)
Kékfog bekapcsol a telón, párosít. (Ez is megvan akárcsak tavaly nyáron.)
Elindítom a letöltött alkalmazást. Torque Lite (mint tavaly nyáron)
És lesek mint a lukinyúl.
Az alkalmazásban felül szépen elkezdi tesztelgetni az átviteli sebességet. Majd közli hogy minden OK... :Y :C :R
Akkor gyorsan egy hibakód olvasás.

P0012 - Vezérműtengely-helyzet (CMP), szívó / bal / elülső, 1. bank vezérlés túltartott
Valszeg valami szmötyi kerülhetett oda, amikor megzargattam a kicsikét... :U
Mint fentebb írtam kicsit szét lett boríva a technika.

És akkor az olvasó, ami végül is működik.
2004-es 1,3VVT motoros Wagon-R+ -on.

Ja és ami tavaly nyár óta változott az a TELÓ!!!!
Mint a képeke látszik egy Redmi Note9 amivel működésre bírtam.
Kb ennyi.

40 feletti kornak megvan az előnye és hátránya... Igaz, a betűket csak közelről látod, viszont az idiótákat már messziről észreveszed.

(#58569) Kolondrum válasza Cunaja (#58563) üzenetére


Kolondrum
félisten

Tesztautó: mentem a k14d Vitarával. Hát nem tudom de az pont az az autó amit nem kímélnek főleg mert senkié és hiába kevés a km senki nem veszi figyelembe. Pont ahol kéne kímélni ott nem fogják. De ez csak lehet képzelet. Vagy nem. Nekem az h 3km-el veszem át, egy kincs. Az úgy lesz bejáratva és használva, ahogy kell. Tiszta ügy, semmi meglepetés.

(#58570) hemaka válasza Kolondrum (#58569) üzenetére


hemaka
nagyúr

Sok baja nem lesz annyi idő alatt, meg amúgy is ott van rá a gari, ha kiesne belőle a motor.

(#58571) tboldi válasza Sándor -P20- (#58568) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nem lehet, hogy az ún. zargatások miatt van ennyi hiba? ;]

De komolyan, szintén 2004-es M13A (1.3 VVT, 93 ló) WagonR-ünk van, 211k km-rel a háta mögött semmi baja nem volt eddig motorikusan*, csak az előírt karbantartásokkal kellett foglalkozni. A nyelestengelycsapágy már hallatja magát ugyan, de 1, elismerésre méltó, hogy idáig bírta a hirhedten szar mivolta ellenére, 2, az már nem is a motor része, hanem a váltóé. :D
Persze újkora óta a miénk, nincs kétség az előéletét illetően.

*Nem motorikusan sem volt semmi komoly: fékek, lengéscsillapítók, szélvédő, üzemanyag-betöltőcső (az eredeti nem volt korrózióvédett, a cseredarab már az), balos féltengely belső gumiharangja, világításkapcsoló (khm... GM/Opel...), pótféklámpa elszakadt vezetékei, egy recsegő hangszóró, rozsdásodó vonóhorog.

OBD-téma:
- Vgate iCar 3 biztosan működik iPhone-nal és a Car Scanner nevű appal
- Delphi DS150 számítógépes interfész is pazar, még az ABS-hez vagy a légzsákokhoz is hozzáfér

(#58572) Sándor -P20- válasza tboldi (#58571) üzenetére


Sándor -P20-
senior tag

Ugyanarról az M13A motorról van szó, de ez inkább a 300K-hoz jár közelebb mint a 200-hoz.
Én is ezeknek a motoroknak az elpusztíthatatlanságáról hallottam, pont ezért próbáltam ki szinte mindent mielőtt megbontottuk.
Ez a vízkitolás jelenség tavaly nyáron kezdődött, addig max gyertyacsere miatt nyúltam a motorhoz, meg tavaly az a fránya jeladó a folytószelepen.
Úgy látszik valóban hengerfej probléma volt, a víz kitolás megszűnt.
Most ez a hibakód zavar. Mielőtt megbontottuk semmi baja nem volt.
Ment mint a rabló.. :DDD
A mostani hibajelzés is egy előzés után jött elő.
Sajnálom, de ki kell próbálni, mit tud a technika, ne élesben hagyjon cserben, főleg ha visz ki minket a világból valahol az ország másik felén... :DDD
A zargatás az erősen eseti szokott lenni, azonkívül részemről ki szokott merülni egy-egy előzésben. Nem csapatok vele, nem igazán arra való, de jó tudni, hogyha szükséges be lehet vele ugrani a forgalomba. :D
Ezen kívül leginkább asszonypajtás zargatja, kora hajnalban, és késő este vidéken. (sötét van mint a tehénben, és az utak is hagynak kívánni valót... :F ) Ráadásul minden tele van munkagépekkel, meg a róluk potyogó "ajándékokkal, meglepikkel", szal itt nem igen lehet szétcsapni a motort... :U
Az autó kb 2 évesen került hozzám, azóta megkapott mindent amit illik neki adni.
Az idén év elején kopott le róla lízing... ;] ;]
Tavaly kapott új kuplung szettet, tavaly előtt meg a fékek újultak meg. A nyereg kivételével minden cserélve lett... :DDD
A kaszni folyamatosan újulgatott idáig.
Hiába az erősen 270K+ kilométer nem múlik el nyomtalanul.

[ Szerkesztve ]

40 feletti kornak megvan az előnye és hátránya... Igaz, a betűket csak közelről látod, viszont az idiótákat már messziről észreveszed.

(#58573) AMD Power válasza mefistofeles (#58558) üzenetére


AMD Power
titán

Ezzel teljes mértékben egyetértek. Jó lesz teljesen ebben a formában! :R

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#58574) Bossi válasza Kolondrum (#58569) üzenetére


Bossi
őstag

Na ha már bejáratás... Kell, hogyan? Én hazafelé kb. 230km távolságból hozom haza autópálya vagy kértek alatt a jobb vajon?

(#58575) dethroner válasza Bossi (#58574) üzenetére


dethroner
veterán

Új autónál nagyon nem javasolt a pályázás. Változó fordulat kell neki, pályán meg beáll kb egy tempóra és azzal megy hosszan. Tudom hogy nyűgösebb hosszabb táv országúton de vállald be, mert a kocsi első kb 1000 km-e nagyban befolyásolja a későbbi minőségét :K
És kerüld a hosszú és az erős fékezést is.

[ Szerkesztve ]

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#58576) mefistofeles válasza Bossi (#58574) üzenetére

Szerintem manapság már a régi értelembe vett "bejáratásnak" semmi jelentősége nincs.
Persze ha pályán jössz haza, akkor azért első úton ne nyomd ki a gázpedált a padlón....

[ Szerkesztve ]

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#58577) Cunaja válasza dethroner (#58575) üzenetére


Cunaja
addikt

Akkor jó.
Itt Pesten, a változó fordulatszám biztos adott. Padlóig, meg biztos nem nyomják. :)
Most nyugodtabb lettem. :R
Pályát még nem is látta, nem és fogja. A fékezés már nem garantált, hosszan nem fog, esetleg hirtelen.
Szerk.
Sajnos, ez várható nálunk is.

[ Szerkesztve ]

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#58578) Cunaja válasza Cunaja (#58577) üzenetére


Cunaja
addikt

Itt a jó link.

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#58579) SyMbioTe válasza Bossi (#58574) üzenetére

Használati utasításba nézd meg szerintem mi van benne, és nagyjából aszerint járj el. :K

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#58580) mefistofeles válasza Cunaja (#58578) üzenetére

Hol nincs változó fordulatszám? (persze pálya kivételével) A fék extrém használata meg szimplán baromság.. Ha meg bele kell taposni, akkor bele kell taposni, azt a közlekedési szituáció fogja eldönteni, nem az, hogy mennyi idős az autó.
Szerintem az új autót, egyszerűen használni kell, normálisan, életszerűen.

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#58581) xmad válasza Cunaja (#58563) üzenetére


xmad
őstag

És mivel tud többet a GLX? Csak mert a mostani GL+ ban is benne van kb minden is

(#58582) xmad válasza dethroner (#58575) üzenetére


xmad
őstag

Nekem a suzukiban mikor átvettem a kocsit azt mondtàk hogy ezeket nem kell bejáratni, padon már bejárattál a gyàrban…
38.000km van benne. Semmi baja

utána vettem egy fiestát, annál viszont mondták a bejáratást…

(#58583) Cunaja válasza mefistofeles (#58580) üzenetére


Cunaja
addikt

Melóba mindig zsír új autókat kapunk. Volt amikor én hoztam ki a szalonból és amíg én kíméltem az első 30Km-ren, a kollégák, padlóig nyomták. Panaszkodtak, hogy nem megy a verda. A leírásában 2K km volt, hogy ütemesen kell vezetni, az alkatrészek megfelelő összekopása miatt.
Annál a kollégának volt az M3-as pályán aki panaszkodott, és pont 1995km volt benne, 130-as tempónál. Hívott, hogy mennyi a km. Mondtam neki, hogy vigyázzon, legyen észnél, nehogy kimenjen alóla a szekér. Azt mondta, 2000-nél, felugrott a fordulatszám és egyből gyorsult felfelé. Azután, álló helyzetből is gyorsult már.
Ennyit a bejáratásról. Abszolút nem volt kímélve. A hütöventilátor, megállás után, leállított motornál is ment még 5 percet. El lehet gondolni, hogy közlekedett vele. 3-év alatt belement a 200K, ezért lecserélték. Baja nem volt addig a motorral, se a turbóval. Pedig ez hideg motorral is lett hajtva rendesen.
Szerintem egy átlagos vezető, aki itt a fórumon átveszi az új Suzut, nem fog még a közelében sem lenni, ennek a vezetési stílusnak. Az autópályán is lehet változó fordulattszámot tartani, pláne ha a délutáni csúcsban menne haza az autó.
A mi tesztautónk sem kap ilyen durva bánásmódot, mert a környéken, nem tudom hazám lehet nappal kihúzatni, rendőr nélkül. Éjjel meg nem viszi a kishölgyike sehová.

xmad: Ami nekem kell, annyival. Most engedhetem meg, hogy autót vegyek, de drágát nem akartam. Minden más márka, ezzel a felszereléssel, sokkal drágább.
Egy dolgot említek, most nem sorolom a többit. Hátsó tárcsafék. A belvárosban, egy kiugró gyalogosnál, minden cm számít. A többi, megtekinthető a Swift oldalán.

[ Szerkesztve ]

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#58584) mefistofeles válasza Cunaja (#58583) üzenetére

Azért a céges autó nem saját vas....
Egyébként kb ugyanazt mondjuk. Lehet egyből " normális" módon használni. Nyilván az nem ideális ha az új szalonautóval úgy megy valaki mint ha egy rally szakaszt teljesítenek, de aki hülye az hülye....

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#58585) Cunaja válasza mefistofeles (#58584) üzenetére


Cunaja
addikt

Maximálisan igazad van. Mindenki vigyázz az új autóra magánemberként.
Közben, most olvastam vissza a szöveget és jó pár helyen a billentyűzet, átírta a szavakat. Bocsi. Most kapcsolom ki a funkciót. Azért gondolom érhető, hogy mit akartam írni.

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#58586) dethroner válasza mefistofeles (#58580) üzenetére


dethroner
veterán

A szerinted szó használata nem egyezik meg azzal, amit a gyártói javaslat szó takar.
Az új autót nem csak megvenni kell, hanem megfelelő módon igenis bejáratni. Még ha sok ember azt gondolja hogy a régi zsigulis idők végeztével már az új autó a szalonból kihozva a teljes mértékben használatra kész, ez nem teljesen így van. Igenis vannak alkatrészek, amiket ésszel kell bekoptatni. Ez a Suzuki kezelési útmutatóban olvasható, ami mindenki számára elérhető a honlapjukról, gondolom megfontolásra érdemes:

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#58587) xmad válasza Cunaja (#58583) üzenetére


xmad
őstag

Van erről bátmilyen mérési eredmény? Csak mert az első fékek fékeznek, a hátsóra kevés fékerő jut, annyi hogy ne törjön ki a fara.. más egyébbel tud többet? Mert én nem nagyon láttam difiit, biztosan van, csak azert kerdezem mert ezekszerint te tudod mivel tud többet.. a tárcsaféket leszámítva

(#58588) AMD Power válasza mefistofeles (#58584) üzenetére


AMD Power
titán

A céges autók 80% valóban retek. Az enyém is ugye "céges" autó volt. De mintha új lett volna amikor a 102e km megvettem. Most 10e km később is ilyen. :K

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#58589) xmad válasza Cunaja (#58583) üzenetére


xmad
őstag

Ja már látom, ledes rendszámtábla vilagitas, digitális klima, kb ennyivel tud többet a glx. Meg a tárcsafék hátul amiből nem fogsz érezni semmit.
nyílván ha ez a vàgyad ezt vedd meg, én nem akarlak lebeszélni, de ha ennyire nincs GlX akkor azert a GL+ al se jarnal rosszul tekintve hogy kb ugyanazt tudja

(#58590) tboldi válasza xmad (#58589) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nekem mondjuk a digitális klíma egyedül megérné azt a pluszt, de hát ízlések és ficamok... :))

(#58591) Cunaja válasza xmad (#58589) üzenetére


Cunaja
addikt

A kedvedért kiszedtem mindent.
A dobfék és tárcsafék különbséget, lefelé a Mátrából, Pesten, 150fék/óra igenis érezni fogom, pláne 35°C-ban.
Ha túlmelegszik a dobfék, dobhatom a kukába a fékerejét.
Vezettem már ugyanolyan típusban, hátsó dob és hátsó tárcsával. Nem ugyanolyan a megállás, ( fékezési mechanizmus ) a kettőnél. Ezért is kell nekem hátulra tárcsa. Lehet hamarabb kopik el, jobban szennyeződik, de karban lehet tartani. Melóban van féktárcsatisztító bőven.

A többit, csak a te kedvedért.
Amikor beállítom az ülésemet a lábam méretéhez, a kormány messze van. Ezért a teleszkópikusan állítható kormány, nekem nagyon kell. Egyszerűen király megoldás.
Automata klíma: Az egyenletes hőmérséklet beállítás, sokkal jobb, mint a tekergetés mindig, mert fázom, vagy melegem van.
Elektronikusan behajtható tükrök: Nálunk mindig érdemes behajtani, így ez is jó extra. Ne menjek már mindig át a másáik oldalra behajtani.
Elektromos ablak: A gyerekek és a hátsó párosodás miatt, igenis fontos a hátsó elektromos állítási lehetőség.
Kulcsnélküli motorindítás: Miért ne, ha már van ilyen. ( Talán ez nem olyan "nem lehet élni nélküle" extra )
Hátsó kapaszkodó, az utasok miatt nem rossz.
Led rendszámtábla világítás. Ez nélkül is lehetne élni, de miért ne, illetve ideértve a kimaradt extrák is, de jól mutat velük a kicsike.
Egyszer veszek autót. Így már érthető?
Amúgy GL+ sincs a mi színünkben.
Különbség SWift GL+ és GLX

[ Szerkesztve ]

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#58592) simonjoe válasza Cunaja (#58591) üzenetére


simonjoe
senior tag

"A dobfék és tárcsafék különbséget, lefelé a Mátrából, Pesten, 150fék/óra igenis érezni fogom, pláne 35°C-ban.
Ha túlmelegszik a dobfék, dobhatom a kukába a fékerejét."
Hát én ezt nem értem, h honnan veszed? :F Autóztam dobfékes autóval a Magas-Tátrában, de még az Alpokban is. Soha nem volt semmi bajom, soha nem éreztem azt, h bajban van nem lennék biztonságban miatta. Főleg, h a fékerő nagyobb mértékben az első kerekekre hat. Az tény, h határozottabb, agresszívabb a tányérosfék hátul mint a dob, és max ezt a különbséget érzheted! Vagy megmagyaráznád, h mit is fogsz érezni??

Joe

(#58593) xmad válasza simonjoe (#58592) üzenetére


xmad
őstag

semmit nem fog érezni, csak bemeséli magának :D

(#58594) xmad válasza tboldi (#58590) üzenetére


xmad
őstag

persze, én mondjuk nem szeretem. de attól még más szeretheti :)

(#58595) xmad válasza Cunaja (#58591) üzenetére


xmad
őstag

nem lebeszélni akarlak. ha neked ezek kellenek akkor vedd meg. én ezekért biztos nem fizetnék semmi pluszt mert oké a digit klimát leszámítva a többinek full semmi értelme :D nekem... mert nekem nem éri meg a plusz pénzt.. de ha neked igen akkor oké. :)

de hogy a tárcsafékből semmit nem fogsz érezni az is biztos :D nekem is volt dobfékes és tárcsás autóm... ugyanolyan, mert mint ahogy simonjoe is mondta és én is, az első fékek fékeznek és nem a hátsó.. az roppant minimális... ha neked a hátsó féked elmelegedne akkor az első már el is égett a picsába és rég nem tudsz megállni :D

[ Szerkesztve ]

(#58596) Jadro


Jadro
veterán

Automata váltós kocsi esetén hogy lehet jól használni a motorféket hosszú lejtőn? Gondolok itt pl egy hegyről lecsorgásra, ahol nem szeretnék folyamatosan a féken állni hogy ne gyorsuljak túl, hanem ki szeretném jobban használni a motorféket. (Pl az Ignisben a Mecsekről lefelé manuális váltónál beraktam kettesbe és ha kell még fékkel rásegítettem, hogy ne pörögjön túl. Meredek, kanyargós út, ahol nem nagyon kell feljeb váltani.) D-be rakva a váltót elég hamar feljebb vált. Váltsak M-be és a manuális váltóhoz hasonlóan érdemes?

Zakopane-ban pl barátom fékje túl is melegedett egy esetben, mert sokat használta folyamatosan. A fékerő szépen lecsökkent, igaz egy ősrégi Seat volt nem egy újabb autó.

Samsung Galaxy S23 8/128 Green

(#58597) Cunaja válasza simonjoe (#58592) üzenetére


Cunaja
addikt

Láttam már megégett dobféket, az nekem elég volt. Érdekes módon, az első féknek nem volt baja. A kolléga az alpokban volt vele, és kint került bajba miatta. Ennyi nekem elég, mindegy ki mit mond.
Ezzel a tárcsa vs dobfék témát lezártnak tekintem.
xmad: Valakinek tetszik a széttépet farmer, valakinek nem. Soha nem vennék széttépett farmert, mert abszólut nem tetszik.
Igazad van abban, ami neked jó, azt veszed meg. Ami nekem jó, azt veszem meg. Innen ezt a témát is lezártnak tekintem.
:R azért mindenkinek a segítséget.
Elárulom van olyan kollégám, aki azt mondja, minek neked a sok kütyü ( extra) a felét nem fogod használni.
Ez legyen az én dolgom, mert az én pénzem. Gondolom érthető volt.

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#58598) Bossi


Bossi
őstag

Köszönöm mindenkinek a választ, a keretek alatti útvonalra gondoltam én is. Most + 40 perc pont nem számít semmit, de ha a kocsinak jobb akkor persze az lesz.

(#58599) xmad válasza Cunaja (#58597) üzenetére


xmad
őstag

lesz nagyobb gondod is mint a dobfék vagy tárcsafék.. minden 1.2 -esnek jó nagy szar a kuplung lendkereke..

30 ezer km alatt 2 kuplung, 1 lendkerék és egy váltóharang csere, és még mindig nem az igazi.. a hátsó híd szilentek állandó nyekergése.. én ezek miatt meg is bántam hogy ezt vettem második autónak, ennél még a dacia se lehet gyengébb tákolmány :/ elszomorító

és ha szerencséd van nem kell bejárnod az egész országot, elég csak a felét, hogy normális szervizt találj aki foglalkozik is veled és nem csak azt mondja hogy: ez ilyen....

[ Szerkesztve ]

(#58600) Cunaja válasza xmad (#58599) üzenetére


Cunaja
addikt

Mikor vetted? 2021-es modellben lett sok minden javítva. Az olasz fórumokon, arra már nem panaszkodnak.
szerk.
xmad: #58601: Most akkor megnyugtattál. A pesti kuplungolás pont jót fog neki tenni. Van bőven szervíz, de ha kell kapcsolat is van. Szóval ez miatt nem aggódom, a hiba jelenség meg vagy jön, vagy nem.

[ Szerkesztve ]

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.