Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#59851) 2ozzmexy válasza Kolondrum (#59850) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Jó az is, egy régi história már, de anno az Avensisek első szelvedoje volt gyárilag valami plusz bevonattal,ami csökkentette a szelzajt, viszont az utángyártottról ezt lespórolták. Elfogadom ha ez csak urban legend, én is csak egy Toyotas fórumban olvastam... ;)

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#59852) AMD Power válasza Kolondrum (#59846) üzenetére


AMD Power
titán

:(((

tboldi Én a 14 év alatt 1x sem kellett szélvédőt cseréltetnem. Szerencsém volt meg én nem is megyek sokat. Én a 14év alatt alig vezettem le 110e km.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#59853) burgatshow válasza ViZo72 (#59849) üzenetére


burgatshow
veterán

A Vitarák és az S-Crossok gyárilag Saint-Gobain (ezer éves, francia üveggyártó cég) üveggel jönnek (legalább is az a kettő, ami a családban van biztosan). A Passatomban is Saint-Gobain üvegek voltak, de az asszony Picantoja is Saint-Gobain üveget kapott a gyári helyett (ami szerintem ebben az esetben előrelépés volt) amikor kavicstól származó A-tól A-ig terjedő repedés áldozatává vált.

Ezzel csak azt akartam mondani, hogy nem mindig a legalját keresi a gyártó.

Ha olyan gyártó által készített üveg megy bele, ami egyébként is autóipari beszállító, akkor az üveg technikai paraméterei jók lesznek. A szenzorok tanítása viszont gyártó specifikus, ott az adott gyártó írja le, hogyan kell újra feltanítani egy szélvédő csere után a szenzorokat. Nem szeretem a Speedzone-t, de ebben a témában konkrétan jó anyaguk van, érdemes megnézni.

[ Szerkesztve ]

(#59854) mefistofeles

Nem vagyok szakértő szélvédőben mert az elmúlt 20 évben nem kellett cserélnem soha (pontosabban egyszer, mikor fejre álltam az árokban, de akkor gyárit kapott, fingom nincs milyen márkát) de elég szigorúak az autoipari szabványok. Ha meg jön egy puskagolyó sebességű kavics, akkor úgy is tök mindegy, milyen márka... szerintem.....

[ Szerkesztve ]

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#59855) szabonagyur válasza mefistofeles (#59854) üzenetére


szabonagyur
félisten

Eselyesen fontosabb az, hogy jol legyen beepitve :)

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#59856) mefistofeles válasza szabonagyur (#59855) üzenetére

Az bezony igaz! :K

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#59857) Jadro


Jadro
veterán

Ignisen 3 kavicsfelverődést javíttattam. Igaz egyik sem látómezőben helyezkedett el, szépen megcsinálták. Azt hiszem 6k volt darabja. Érdemes a szélvédőcserét addig húzni, amíg lehet. S-Crosson meg majd meglátjuk. Imádkozom minden nap. :DDD

Samsung Galaxy S23 8/128 Green

(#59858) Kolondrum válasza szabonagyur (#59855) üzenetére


Kolondrum
félisten

Azzal nem lesz baj. Nekem ezek kva nagy harcok, mert ha utólag nekem fejben valami nem kerek, akkor az megy a háztól, változatotok, addig nem nyugszom.

(#59859) Tigi válasza Kolondrum (#59858) üzenetére


Tigi
őstag

Akkor te is olyan vagy mint én. :D
A 2009-ben újonnan vásárolt Swift-el kettő évig élveztük egymás társaságát, aztán megváltam tőle, már fél évesen elkezdett zörögni, mikor eladtam, akkor derült ki, hogy kormánymű hibás, na akkor fogadtam meg, hogy soha többet Suzuki.
Erre decemberben megint Suzukit vettem :D .
Remélem ezzel nem járok úgy mint a Swift-el, mert megszerettem, de ha mégis, akkor nehéz szívvel, de megválok tőle.

Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!

(#59860) ViZo72 válasza burgatshow (#59853) üzenetére


ViZo72
tag

Nem is a legalját írtam, hanem azt, hogy a legolcsóbbat fogja venni, ami még megfelel az autógyártó saját mércéje alapján.
Nyilván ezek neves gyártók, sőt a Salgglas sem ma kezdte az autóipari beszállítást:


Ezek szerint a franciák aláígértek már üveg téren is.

Amikor még az Ignisek (és ugyenezek Subaru Justy néven) készültek Esztergomban, a gyárlátogatáson láttuk, hogy Made in France címke van a kamionokról lepakolt, hengerekben érkező karosszérialemezeken...)
Úgy tűnik erős a francia kötődés a Suzukiknál.. :-)

(#59861) ViZo72 válasza ViZo72 (#59860) üzenetére


ViZo72
tag

Még egy érdekesség.
Autóipari beszállítónál dolgozik ismerősöm, fémipari cuccokat gyártanak.
(Irodában, logisztikai vonalon dolgozik, rálát a beszerzésre, rendelésekre.)

Meg nem nevezett gyártóval (de nem Suzukival) a következő beszélgetés zajlott (nem szó szerint):
- Autógyártó: Mondjatok árat, küldjetek mintarabokat...
- Beszállító: ok, elküldve.
- Autógyártó: Ár rendben, minőség nem az igazi. Nem tudtok jobbat?
- Beszállító: Nem, ilyen a technológiánk, ezt tudjuk nyújtani.
- Autógyártó: Akkor nem kell.
Eltelt kb. 2 hónap:
-Autógyártó: Mégiscsak rendelnénk tőletek...

Nem árulták el, de nyilván vagy nem találtak jobbat, vagy csak drágábban. Így aztán jó lett nekik az is ami először nem tetszett...

A legutóbbi történet az volt, hogy beszállítóként idén először árat akartak emelni, hiszen a háború miatt (is) minden költség emelkedett ami érinti az alkatrészgyártást (üzemanyag, szállítási költség, alapanyag árak, stb.)
Autógyártó reakciója: hát ezt meg hogy képzelitek? Szó se lehet róla...
Végül nagy nehezen megegyeztek aztán...

(#59862) mefistofeles válasza ViZo72 (#59861) üzenetére

Szerintem ez a tök általános ügymenet a gazdaságban.
A gyártó el akar adni minél magasabb áron, a vevő meg venni minél alacsonyabban. Aztán így vagy úgy megegyeznek.
Kivétel a prémium szegmens, ott a pénz nem számít csak a minőség és/vagy a brand.....

[ Szerkesztve ]

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#59863) Cunaja válasza mefistofeles (#59862) üzenetére


Cunaja
addikt

Nekem az Astrán egyszer kellett cserélni szélvédőt, amikor vettem egy autórádiót és a mikrofonját, ragasztották volna fel a szélvédőre. Sajnos, mikrofonnal együtt nyomták kifelé a szélvédőt is. Elengedte a ragasztó.
A termékekről annyit.
A munkám során, elég sok gyárba bejutok, olyan helyre is, ahová halandó hétköznapi ember nem. Ilyen például az egyik nagy gyártónk, ami elektromos eszközöket gyárt. Bentvagyok a gyárban és jön egy emberke egy ládával, amiben márkanevek vannak. ( nem kis márkák). Kérdezem mit csinál? Felrakom a márkaneveket a megrendelések alapján. Eddig oké minden, de mondom neki, ez mind egyforma. Igen, tökéletesen jól látod, csak a nevük és az áruk más, a név alapján. Innentől nem volt több kérdésem és innentől nem veszek semmi nagy márkás terméket az említett elektromos eszközökből. Ennyit szerettem volna előadni szélvédő ügyben. Lehet néha a nagy márka neve alatt is oem termék áll.

[ Szerkesztve ]

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#59864) blakey válasza Cunaja (#59863) üzenetére


blakey
titán

Igen, tökéletesen jól látod, csak a nevük és az áruk más, a név alapján - ez már évtizedek óta így van (majdnem minden területen), de leginkább azóta, hogy megjelentek az úgynevezett sajátmárkás termékek, ezeket ugyanúgy nagyobb/nevesebb gyártók gyártják csak másik csomagolást kapnak, semmiben nincs minőségi eltérés. 30-40 évvel ezelőtt a márkáknak "nevük" volt, manapság inkább minőséget érdemes venni és nem márkát.

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#59865) SyMbioTe válasza Cunaja (#59863) üzenetére

Röviden: ugyanezt tapasztaltam több élelmiszer gyártó üzemben is. :)
A sajat márkás legtöbbször pontosan ugyanaz, mint a sima.

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#59866) szabonagyur válasza burgatshow (#59853) üzenetére


szabonagyur
félisten

Megneztem az elobb en is, elol tenyleg ez a marka van, de hatul a sotetitett az mas, AGC automotive.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#59867) burgatshow válasza blakey (#59864) üzenetére


burgatshow
veterán

Japp, félig. Az egyiknél a 3 hiba még elmegy, a másiknál max. 1. Ez a különbség. Tehát a QA-ban van inkább a különbség.

[ Szerkesztve ]

(#59868) burgatshow válasza szabonagyur (#59866) üzenetére


burgatshow
veterán

Na, ilyen mélységig nem néztem az S-crossom. Holnap rápillantok. :)
Nem bírtam ki, megnéztem és érdekes a kép: az enyémen is az oldalsó, sötétített üvegek valóban AGC darabok, de az ugyanolyan sötétített hátsó üveg meg Saint-Gobain. Ki érti ezt…

[ Szerkesztve ]

(#59869) btotyi válasza burgatshow (#59868) üzenetére


btotyi
tag

Miután kíváncsivá tettetek megnéztem én is. Vitara, összes üveg Salglass.

(#59870) szabonagyur válasza burgatshow (#59868) üzenetére


szabonagyur
félisten

Ugye, hogy érdekes.

@Boldi: megnéztem a Hondát is, várom a tiédet ;]

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#59871) tboldi válasza szabonagyur (#59870) üzenetére


tboldi
nagyúr

Most fejből meg nem mondom, hogy mi van rajta, de a hátsó értelemszerűen különbözik. :D

A Lanciát tudom, hogy körben minden üveg Pilkington, illetve a WagonR sorban 3. elülső szélvédője is az. Meg a GM logója is rajta van, le sem tagadhatná a rokonságot az Opel Agilával. :D

(#59872) bigdigit


bigdigit
addikt

[kép] [kép]
Az normális ekkora különbség legyen a 2 első tárcsa rozsdás állapota között 20km város után? Arra gyanakszom ezért nyekken az AT Scross. Nem egyformán feszül be állóra fékezéskor a 2 oldal. Laikus vagyok.

[ Szerkesztve ]

(#59873) tboldi válasza bigdigit (#59872) üzenetére


tboldi
nagyúr

Az egyik több vizet kapott? 🤔
Mindenesetre az első fékezésnél ledörgölődik.

(#59874) bigdigit válasza tboldi (#59873) üzenetére


bigdigit
addikt

Legutóbbi víz óta mentem vele 40km pesten.

(#59875) 2ozzmexy válasza bigdigit (#59872) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Normális, a kézis Vitara is ilyen, a 8HP-s F31 is ilyen.
Állóra fékezés alatt mit értesz?

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#59876) tboldi válasza bigdigit (#59874) üzenetére


tboldi
nagyúr

De ez a kopófelület, ami érintkezik a betéttel, ez a megállást, leállítást követően órákkal-napokkal később lesz ilyen, biztosan nem emiatt nyekken. Amúgy ha nem (közel) egyformán "feszülne be" a két oldal, akkor húzna valamelyik irányba, bár az EBD valamilyen szinten korrigál.

[ Szerkesztve ]

(#59877) Cunaja


Cunaja
addikt

Sziasztok!
Jött a válasz a Waze és a Google Maps ügyfélszolgálattól.
Waze: Az ön által felvetett problémát nem tudjuk korrigálni, mert Magyarországon nincs támogatása az alkalmazásnak. Milyen mellék duma. Mi csak átvesszük a fejlesztéseket.
Google Maps: Köszönjük, hogy jelezte a hibákat ( behajtani tilos, illetve balra és jobbra kanyarodni tilos ) és segíti a Google Maps tökéletessé válását. A módosításokat elvégeztük és kérjük, ha további problémát talál, jelezze felénk. Érdemes beküldeni nekik, ha valakit a tilosba akarna navigálni.
Szóval most mehet a Google Maps tesztelése is megint. A Waze még mindig nem tudja, hogy létezik más útvonal is. Érdekes, a Sygic és a Maps egyből újra tervezi az utat és kitalálja, mit szeretnék. A Waze, ragaszkodik a felajánlott útvonalhoz.
Ennyit szerettem volna megosztani. Ja és a másik kettő offline is tud.
A Waze előnye csak annyi, sokkal jobb a felhasználó visszajelzés, mert rengetegen használják. Pl. kátyú az úton, stb ....

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#59878) ldn218 válasza bigdigit (#59872) üzenetére


ldn218
tag

Egy ellenörzés nem árt neki. Például hogy a nyereg egyformán "uszkál" nincs-e megtapadva. A betétek egyforma vastagok-e ? Anno a fordom még új volt pár ezer kilométer volt benne és a betét is félre kopott hátul, mert a csuszkák megtapadtak. Megcsináltam soha többet nem volt vele gondom. Az már akkor is igaz volt hogy azon a picike kenőanyagon is rengeteget megspórolnak a gyártók.

(#59879) tboldi válasza ldn218 (#59878) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nálunk a WagonR-t egyszer nem megfelelő pasztával szerelte össze az egyik márkaszerviz, nem bírta a hőt, kiszáradt és megszorult. SK levakartam, bekentem rendes Liqui Moly fékszerelő pasztával, és évekkel később is fasza. 🤷‍♂️

[ Szerkesztve ]

(#59880) mefistofeles válasza Cunaja (#59877) üzenetére

Nem olvastam az előzményeket, de mikor, nem ajánl fel a Waze másik útvonalat?
Nálam magasan az első számú navigáció!

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#59881) hemaka válasza Cunaja (#59877) üzenetére


hemaka
nagyúr

Waze legnagyobb baja, hogy nem tanul. 100x egy masik utvonalon jottem haza, de 101. alkalommal is az o sajat hulye utvonalat akarja ram eroltetni. 2 evvel ezelott bejelentettem, hogy ahol lakok az nem az az utca, azota se javitottak. Ahogy azt se, hogy ios-en nem irja ki, hogy a debil legvonalban irja a tavolsagot amig nem navigal, nem is ertem ki talalta ezt ki, nem sok agya volt... 🥴

(#59882) bigdigit válasza ldn218 (#59878) üzenetére


bigdigit
addikt

Mivel 1300km van még csak benne én meg nem ítélem milyenek a betétek. Viszont már 2x is éreztem induláskor mintha megtapadt volna a fék. Sőt először azt hittem a tárcsával nem stimmel valami. Olyan érzés volt finoman nyomva a féket mint amikor nem egyenes a tárcsa. De ez is rögtön reggeli első indulás még garázsból kifelé. Hozzáér a betét nem ér hozzá érzés. Lehet be kellene ugornom a szervizbe nézzék meg. Ma kivételesen kimozdulok vele a városból utána ismét ránézek.

(#59883) tboldi válasza bigdigit (#59882) üzenetére


tboldi
nagyúr

Most már értem, hogy mire gondolsz nyekkenés alatt, és megkövetem magam (#59876), de igen, összefüggésben van a kis rozsdával, összetapad a betét és a tárcsa. 100%-ig tutibiztos, hogy valami nedvesség érte/éri, akkor csinál ilyet és ilyenkor. Eső, tócsa, kerti locsoló, esetleg autómosás...
Nincs itt abszolút semmi hiba, normális jelenség minden tárcsafékes autónál.

[ Szerkesztve ]

(#59884) bigdigit válasza tboldi (#59883) üzenetére


bigdigit
addikt

Otthon garázs melóban mélygarázs. Szóval még pára sincs. Eső óta ami érte már 3 nap telt el és mint említettem 2x20km használva is volt. Na de majd kiderül.

(#59885) blakey válasza bigdigit (#59884) üzenetére


blakey
titán

Önmagában, a semmitől nem rozsdásodik, vizet kapott és hiába láttad száraznak, valahonnan még odafolyt amitől berozsdásodott, ennyi. Nem kell ezen "parázni", néhány fékezés múlva tiszta lesz. minden autón berozsdásodik ha valamilyen víz éri. Reggel autót mostam, utána már ott voltak az aranybarna foltok, mire hazaértem már tiszta volt.

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#59886) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Garam utcába várnak. Ha OEM akkor free, ha gyári akkor önrész + 8-10 nap.

Szerk: Igen A verzió lesz.

Be van jelölve vándorol a repedés. A kva kib anyjt.

[ Szerkesztve ]

(#59887) dunc válasza Kolondrum (#59886) üzenetére


dunc
nagyúr

a verzió

(#59888) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Jól nézem le kell venni az ablaktörlő lapátokat és az alatta lévő műanyag takarót is?
A lápotok helye fix vagy a csavar fogja oda és oda állítom ahová akarom?

(#59889) dunc válasza Kolondrum (#59888) üzenetére


dunc
nagyúr

Állitató fokozatosan pár millimétereként. Ha te szeded le, figyelj a menetirányra, és a végén a leeső csavarra, mert beesik a levélfogóba akkor azt is le kell bontani!

(#59890) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Többen írtak már rám, hogy a balesetem benne volt a tv-ben. Elvileg a TV2-n, akkor este dolgoztam de hiába néztem vissza nem volt benne. Rtl-en sem. Most akkor hogy?

(#59891) ldn218 válasza bigdigit (#59882) üzenetére


ldn218
tag

Megtapadni a behuzott kéziféknél szokott a betét a tárcsához de az sem egy nap alatt. Az első keréknél nem tapad meg a fék. Maga a felrozsdásodás normális jelenség viszont a lekopásának mindkét oldalt egyformán meg kell történnie.

(#59892) tboldi válasza ldn218 (#59891) üzenetére


tboldi
nagyúr

"Megtapadni a behuzott kéziféknél szokott a betét a tárcsához de az sem egy nap alatt. Az első keréknél nem tapad meg a fék."

Ó, pedig mekkorákat kattant a WagonR másnap, amikor még otthon mostuk... Szóval de, le tud az első is. ;)
Hátul ugye dobfék van, oda nehezebben jut be a víz, pláne slaggal, alacsony nyomással.

szerk.: Itt, Móváron sokáig nem volt rendes, lándzsás mosó, de amióta van, oda járunk, ~3 km alatt ki is szárad a fék.

[ Szerkesztve ]

(#59893) Kolondrum válasza tboldi (#59892) üzenetére


Kolondrum
félisten

Ignis is ilyen.

(#59894) Qtya123 válasza Kolondrum (#59890) üzenetére


Qtya123
őstag

Le kell szedni mindent. Nem éppen egy szép látványú művelet: [link]

(#59895) Kolondrum válasza Qtya123 (#59894) üzenetére


Kolondrum
félisten

Azért ez nem pontosan így megy, ez a videó kicsit ferdít.

(#59896) Qtya123 válasza Kolondrum (#59895) üzenetére


Qtya123
őstag

Miben?
Másik megoldás a dróttal kiszedés.

(#59897) Kolondrum válasza Qtya123 (#59896) üzenetére


Kolondrum
félisten

Arra gondoltam. Lehet azt is szépen csinálni.

(#59898) Qtya123 válasza Kolondrum (#59897) üzenetére


Qtya123
őstag

Igen, az jóval kultúráltabb. Nekem mondjuk azzal is sikerült kicsit megkaristolniuk a műszerfal szélét... :(((

(#59899) Kolondrum válasza Qtya123 (#59898) üzenetére


Kolondrum
félisten

Én ott állok felettük. Ez nem kérdés.

(#59900) sattak


sattak
csendes tag

Sziasztok. Egy kérdésem lenne. Egy Sport Ignácom van, féltengelycsuklót cserélnék Ha alvázszám alapján keresnek rá, belül 29 fogat ír. Viszont az alkatrészes boltokban belül mind 28 fogas . Most akkor ez hogy van? Köszönöm.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.