Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#59051) bigdigit válasza Moleman (#59047) üzenetére


bigdigit
addikt

A végén az igazság. Én aztán tényleg elég fillér.. ó vagyok mennyit fogyaszt az autó. Lassú gyorsítás, kigurulás minden játszik. Szóval eleve finoman kezelek minden pedált. De ha nekem nem sikerül az AT-val finoman megállni startstop nélkül másnak se fog menni ne nyekkenjen be a végén. Vagy az illető nem tudja mi az hogy finom megállás. :R

(#59052) Kolondrum válasza szabonagyur (#59023) üzenetére


Kolondrum
félisten

Itt te nem gázzal állsz be ha egyben akarod tudni az autó oldalait.

(#59053) mefistofeles válasza Moleman (#59047) üzenetére

Szombathely hétköznap brutális tud lenni. Ráadásul pont a reggeli csúcs idején viszem a rácokat suliba, szóval naponta nyomom.

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#59054) yaneez válasza dethroner (#59045) üzenetére


yaneez
csendes tag

Lehet félreérthetően fogalmaztam.
Lényeg hogy androidos telóval csak BT és vezetékkel lehet kapcsolódni a fejegységhez, madzag nélkül nem. Almással bónuszként meg vezeték nélkül is.
Természetesen átnyálaztam a használatit, de egyelőre ez ilyen . :(

(#59055) szabonagyur válasza Kolondrum (#59052) üzenetére


szabonagyur
félisten

Attól még csak a váltóra hagyni, hogy átmenjen ezen magában értelmetlen és csak szenved vele. Hidd el állok be elég sok rossz helyre, tolatva, emelkedős félig kanyarba.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#59056) dethroner válasza yaneez (#59054) üzenetére


dethroner
veterán

Ja, a korábbi fej is ilyen. Abban nincs wifi, csak bt. És az AA használatához kell a vezeték és a bt egyszerre. Vezeték nélkül, csak bt-n csatlakozva viszont megy a telefonálás és a zenelejátszás.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#59057) simonjoe válasza Cunaja (#59038) üzenetére


simonjoe
senior tag

Azért tudod, h a x@r kezdés boldog folytatást hoz? :D Remélem és kívánom, h így legyen!! Biztos sok örömöd lesz az új autóban, és hála a vén Galádnak, nem az az általános, h mindenkinek csak baja legyen a földi autós dolgaival. ;)
Saját tapasztalataimból merítettem, több márka több típusát vásároltuk már szalonból, és próbáltuk már az ország különböző pontjain is, de az eredmény mindenhol siralmas volt.
Én azt vettem észre, és főleg az elmúlt pár év megélt dolgai után, h a márkakereskedés és szerviz is úgy viselkedik, mint ha Ők tennének szívességet, h foglalkoznak veled, hova tovább némely szerelő nem is a földön jár, sőt, még a gyárnál is magasabb rendű, többet tudó egyedként aposztrofálja magát. Hát ez szörnyű!! :W

Joe

(#59058) burgatshow válasza dethroner (#59046) üzenetére


burgatshow
veterán

És én úgy tudom hogy ezek az indulások is a hagyományos akkumulátorról történnek, nem véletlenül kell bele drága, startstop tűrő aksi.

Teljesen hagyományos akksi van benne, nem AGM típusú (amire írtad, hogy drága - és valóban az). A mezítlábas akksi a gyújtás ráadáskor kell, hogy feléledjen a teljes elektronika. A többit már intézi az ISG.

Szerk.: cserébe a nem hibrid Suzukikba viszont AGM-es akksi kell.

[ Szerkesztve ]

(#59059) Kolondrum válasza burgatshow (#59058) üzenetére


Kolondrum
félisten

Ha jól rémlik kisebb akku van ebbe mint az 1.6 vitarában volt.

(#59060) dethroner válasza burgatshow (#59058) üzenetére


dethroner
veterán

Tehát azt mondod, hogy csak a normál indítások alkalmával indít a hagyományos ólomsavas aksi, ha a startstop állította le a motort, azt az ülés alatti lítium aksi indítja be?

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#59061) mefistofeles válasza dethroner (#59060) üzenetére

Ez pontosan így van! Mi másra lenne a második aksi?
Az előző hozzászólásodhoz meg, ha pl. csak be akarsz nézni egy kereszteződésbe, akkor egyszerűen nem rakod üresbe csak benyomod a kuplungot és úgy lassítasz/fékezel. Akkor nincs start-stop.

[ Szerkesztve ]

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#59062) burgatshow válasza dethroner (#59060) üzenetére


burgatshow
veterán

Majdnem. Az első önindítózás is a lítium akksiból megy, én gyújtás alatt az elektromos rendszer “ébresztésére” gondoltam. A többi stimmel.

(#59063) dethroner válasza burgatshow (#59062) üzenetére


dethroner
veterán

Ez az infó honnan van? Mert józan paraszti eszemmel végig gondolva, nem sok értelme van. Ha egy szinte csutkára merült lítium aksival állok meg egy hideg éjszaka, akkor pár nap múlva szinte esélytelen hogy ez beinduljon.
Suzuki szervizben melózó villamosságszerelő haver mesélte, hogy bevittek egy lítium aksi hibás kocsit hozzájuk. Menni se akart, tréleren vitték be. Cserélni kellett volna, de valami elképesztő sok pénzbe került volna, így nagy kínlódások árán összedrótozták annyira, hogy működik, de folyamatosan hibajelzővel, műszakira esélytelen lesz ha nem cserélik ki a lítium aksit. Akkor mégse az indít, nem?
[link] 38. másodpercnél az látszik hogy az ólomsavas aksi indít.

[ Szerkesztve ]

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#59064) dethroner válasza mefistofeles (#59061) üzenetére


dethroner
veterán

Mi másra lenne? Hát a kis videót nem láttad még? Hajtja az indítógenerátort, ezen keresztül a motort.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#59065) bigdigit válasza mefistofeles (#59061) üzenetére


bigdigit
addikt

Kár hogy automata esetén ilyen nincs. Talán az lett volna a jó megoldás ha megállás után vár x másodpercet és ha addig nincs újra indulás akkor áll csak le a motor.

(#59066) mefistofeles válasza dethroner (#59064) üzenetére

Igazad van, az a másik funkciója de az újraindítást is ő végzi. A hagyományos aksi csak a hidegindításért és a menet közbeni elektromos cuccokert felel. Ha start-stop üzemmódban áll az autó, akkor az elektromos berendezések működtetését is az ülés alatti aksi végzi.

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#59067) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Én képzelem, de ez D-ben pirosnál kirakja magát sunyi N-be? Nem azonnal, de mintha kitenné.

(#59068) bigdigit válasza Kolondrum (#59067) üzenetére


bigdigit
addikt

Az jó lenne de miből érzed?

(#59069) burgatshow válasza mefistofeles (#59066) üzenetére


burgatshow
veterán

Köszi a videót ezt nem tudtam. Akkor a hidegindítás a rendes akksiról megy. Ma is tanultam valamit.

(#59070) mefistofeles válasza burgatshow (#59069) üzenetére

Mikor az új swiftemet vettem akkor körüljártam a témát....

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#59071) beef válasza dethroner (#59063) üzenetére


beef
őstag

Mi kerülhet elképesztően sokba egy "ceruzaelem" cseréjében?
Vagy már itt is 800V/100kWh egység van, mert akkor rohanok veszek :D

Jó, persze egy 48V/8Ah se két forint. Egyébént olyan régóta nincs is ilyen akkus rendszer forgalomban, hogy az ne legyen garanciális.

(#59072) dethroner válasza beef (#59071) üzenetére


dethroner
veterán

Nem hordta a kötelező szervizekre, ezért nem volt rá gari. De amúgy megtalálod valahol, hogy milyen aksi van az ülés alatt, mennyi az ára? Én sehol se találok róla infót.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#59073) Kolondrum válasza bigdigit (#59068) üzenetére


Kolondrum
félisten

Abból a kis mocorgásból ami néha állás közben van egy pillanatra. :))

K14D-nél a turbó 2000-3000 között működik ha jól tudom. Ha ez stimmel akkor miért érzem úgy, hogy már alatta is? A villany miatt? Illetve a rásegítés nem olyan mint ahogy a köztudatban van, legalábbis szerintem. Az tény, hogy ha oda lépek rendesen akkor rá rá segít. De amint megszűnik a gyorsítás, az az intenzív, akkor nem dolgozik, sőt akkor sem ha finoman gyorsítok ki. De a visszatöltés sem mindig megy, amit tudjuk, hogy így van és ezer oka van. A fő vonal ami mozgat a turbó működése mert én hegyre fel megyek és fel tudok mászni 1500-al is meg 2000-el is. Utóbbi esetben kimarad az 1 perces járatás az én értelmezésem szerint.
Illetve ha a könyvet jól fordítom akkor ha oda oda lépek neki és kis időre megy a turbó akkor az nem gáz járatás szempontból, a hosszúval van a baj amikor nem hűl vissza.

(#59074) mefistofeles

Tudja valaki, hogy a suzuki gyári javítófestéke ez a kiszerelés
mit is takar? úgy értem ez valamiféle stift szerűség, egyszerűen festék, vagy ecsetes a kupakja, vagy egyéb?

Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......

(#59075) szabonagyur válasza dethroner (#59072) üzenetére


szabonagyur
félisten

Nem hordta a kötelező szervizekre, ezért nem volt rá gari

Ezt érdemes lett volna az eredeti hozzászólásodba belerakni, mivel ezzel csak azt érted el, hogy majd rákeresnek az emberek és az jön ki, hogy köcsög Suzuki nem cserélt garis alkatrészt.

És sajna az ilyen félig elmesélt történetekből jönnek a félreértések és mesék, ami persze egyáltalán nem igaz.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#59076) tboldi válasza mefistofeles (#59074) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ecsetes kupakos szokott lenni.

(#59077) blakey válasza mefistofeles (#59074) üzenetére


blakey
titán

Ecsetes. (Férfi körömlakk :) )

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#59078) tboldi válasza Kolondrum (#59073) üzenetére


tboldi
nagyúr

A turbó egy mechanikus alkatrész, folyamatosan pörgeti a kipufogógáz, amíg jár a motor, nem egy ki-bekapcsoló valami. Nincs olyan, hogy ettől eddig működik, csak egy bizonyos fordulatszám alatt nincs meg a kellő töltőnyomása, és addig nem érezteti hatását. Felfelé meg szabályozva van, ha jól rémlik 1,1 barban maximalizálták.

(#59079) bigdigit válasza beef (#59071) üzenetére


bigdigit
addikt

4 és fél éve mikor vettem a GLX Swiftet mondták kb 400-ra azt a ceruza elemet és az még a nem 48v nagyobb aksi.

(#59080) yaneez válasza Kolondrum (#59073) üzenetére


yaneez
csendes tag

"K14D-nél a turbó 2000-3000 között működik ha jól tudom."

A max nyomatékot (235 Nm) adja le a motor ebben a fordulatszám tartományban. A többit meg előttem leírták. ;)

[ Szerkesztve ]

(#59081) beef válasza bigdigit (#59079) üzenetére


beef
őstag

Vicc az ára.
A nagyobbik ugye 48V/8Ah a kicsi az 12V/2Ah volt talán?
Egy E-Bike-ba egy 36V/16.7Ah ~600Wh akku 370 000 Ft.
12V/2Ah ~24Wh vs. 600Wh.

(#59082) dethroner válasza bigdigit (#59079) üzenetére


dethroner
veterán

Na akkor meg is van a magyarázat, miért nem akarta a tulaj azonnal kicseréltetni, ezt a nagyjából haszontalan alkatrészt.
Persze nekem lehet esni, hogy márpedig milyen hasznos, és ettől takarékos lesz az autó, de ilyen összeget sose fog megtakarítani.
Szerintem hasznos a gyárnak ha tud vele pár gramm co2-t csökkenteni, meg amíg működik, addig hasznos lehet a tulajnak is, de amint elromlik a hibrid rendszerben valami, nagyjából gazdaságtalan megjavítani.

szabonagyur Értem amit írsz, de nem lehet mindig minden történet esetében az összes előzményt és körülményt elmesélni. Egyrészt a sztori szempontjából nem minden lényeges, másrészt nem mindig jut az ember eszébe, hogy ugyan az egyszerű ember mit tud konspirálni belőle :DDD

[ Szerkesztve ]

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#59083) zsolt19900 válasza dethroner (#59072) üzenetére


zsolt19900
őstag

mikor mentem a kocsiért, pont állt egy az udvarukban ilyesmi hibával és 800k-t mondott a szalonvezető ill. hogy maaaaaaaaaaaaajd megjön dzsápánból és addig is karácsonyfás a műszerfala a doktornéninek :) sajnos elfelejtette úgy használni, ahogy kell.... "csak" rendelő-otthon-bolt háromszöget zárt be vele, így pár kmeren sajnos nem tudott merülni/töltődni az akku és ebbe purcant bele

Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--

(#59084) Kolondrum válasza zsolt19900 (#59083) üzenetére


Kolondrum
félisten

És hány van aki más vonalon ugyan így nem jól használja az autót. Pl a turbó.

tboldi ! :R

(#59085) zzz03


zzz03
őstag

Erre töltsék rá, vagy nem kell még ? Nincs még minimumok azt látom, csak H érdemes e vagy ráér ha minimumok lesz. :F :DDD
K14c, 2019 s-cross

[ Szerkesztve ]

(#59086) hemaka válasza Qtya123 (#59028) üzenetére


hemaka
nagyúr

Vannak "edition"-ök gyanítom, amik Clarionnal vannak.
Az én régi sportom is valami rock am Ring vagy milyen csomag volt és abban is 7" clarion érintős fejegyeség és elvileg a hangszórók is combosabbak gyárilag, meg volt matrica a C oszlopon és a szövet szőnyegek is olyan logóval vannak ellátva.

[ Szerkesztve ]

(#59087) Qtya123


Qtya123
őstag

hemaka: Köszi a választ, közben megvettük már az autót. Gondolom valami gyári cucc lehet, mert mikor bekapcsolom Suzuki feliratos autós sziluett az induló képernyő.

Egy 2014 februári S-Cross az autó. TMPS szenzorral kapcsolatban lenne is kérdésem, mert nem volt még ezzel szerelt autóm.
Megtaláltam a menüben a TPMS opciót (mondjuk az meglepett, hogy a menübe csak álló helyzetben tudok belépni).
Jelenleg comfortra van állítva, meg akartam nézni, hogy mennyi a guminyomás, de mindegyik kerék esetén csak két vonal van, nem jelez értéket. Viszont a sárga piktogram nem világít a műszerfalon.
Téli kerekek vannak rajta, nem tudom van-e bennük TMPS szenzor, a hagyományos hosszú gumi szelep van benne.

[ Szerkesztve ]

(#59088) bigdigit válasza Qtya123 (#59087) üzenetére


bigdigit
addikt

Menj vele valamennyit és rögtön utána nézd meg.

(#59089) Qtya123 válasza bigdigit (#59088) üzenetére


Qtya123
őstag

És valóban. :) Ezek szerint van benne. Akkor a nyári kerekek vásárlásánál figyelemmel kell lennem erre.
Ja és még egy kérdés. Böngészem a könyvét és azt írja, hogy 0w-20-as motorolaj kell bele. Sima 1.6 szívó, 96ezer km-el. Nem 5w-30 szokott ezekbe menni inkább?

(#59090) Kolondrum válasza Qtya123 (#59089) üzenetére


Kolondrum
félisten

Nem.

(#59091) dethroner válasza zsolt19900 (#59083) üzenetére


dethroner
veterán

De mivel nem írják sehol garanciális feltételként hogy milyen módon, hány km-t kell vele menni, így azt gondolom a vásárló annyit megy vele, amennyit akar. Eladáskor kéne tájékoztatni a vevőt, hogy a lítium aksit milyen körülmények között kell használni, különben ne vedd meg.
Ahogy pl a turbós autóknál se iratnak alá semmit a vevővel, hogy a turbó megfelelő használatáról kioktatták, hogy a vevő tudja hogy kissé odafigyelősebb ez az alkatrész. Ha meg nem mondják, nem is hiszem hogy számon kérhetik ha pl naponta több órás pályázás után egyből leállítják.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#59092) SyMbioTe válasza dethroner (#59091) üzenetére

A kezelési útmutatóban a turbóról ezek pl benne vannak. :K

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#59093) eami válasza zzz03 (#59085) üzenetére


eami
addikt

teljesen jó ez így még :K

(#59094) burgatshow válasza dethroner (#59091) üzenetére


burgatshow
veterán

A hibridre le van írva, hogy ha tartósan nem használod vagy sok a rövid táv akkor havonta 1x menj el vele legalább fél órára (7-36 - Lítiumion-akkumulátor c. fejezet).

(#59095) Kuter válasza zsolt19900 (#59083) üzenetére


Kuter
senior tag

Persze könnyű ráverni a vásárlóra hogy ő a hibás főleg hogy nő. A másik , ez a hybrid rendszer
20-40 másodper alatt feltölti az akkut ,de ennyi alatt le is meríti. Maga az akku pakk soha nem merül alá a beépített elektorinka ezt meg akadályozza kb 20% mindig benne marad kapacitásban , még ha azt is látod a műszerfalon hogy lemerült.

[ Szerkesztve ]

Mindhalálig Nvidia! mondta egy microelectronic engineer , vagy lehet hogy én?

(#59096) hemaka válasza Qtya123 (#59089) üzenetére


hemaka
nagyúr

530 a sportban lévő 1.6-ba kell, abba a 020 kell. És ne hagyd a szerelőnek, hogy okosabb legyen, mint a gyári motormérnök volt bármennyire is azt hiszi magáról... :DDD

(#59097) dethroner válasza burgatshow (#59094) üzenetére


dethroner
veterán

Jogos, tényleg benne van, bár nálam a 3-33 fejezetben írják. De ez a 30 perces közlekedés is olyan, ha nem fékezget a vezető, csak nyomja 30 percet, akkor a minimum elvárásnak eleget tett, vagy sem?

SyMbioTe És tényleg, a turbó is le van írva. Én milyen naiv voltam :B

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#59098) burgatshow válasza dethroner (#59097) üzenetére


burgatshow
veterán

Gondolom a mernokok kitalaltak. ;)

(#59099) Qtya123 válasza hemaka (#59096) üzenetére


Qtya123
őstag

Rendben, 0w-20 megy bele. Gyári olajat tervezem megvenni, ezt: [link]

Amúgy a kezelési útmutató is érdekes, mert a műszaki adatoknál a motorolajhoz 0w-20-at ír (3.9 liter), aztán ha becsukod a könyvet és a hátulját megnézed, ott a szervizinformációknál ajánlott motorolajnak felsorolja 0w-20, 5w-30, 10w-30, 10w-40. :)
Alatta meg egy logó a jobb alsó sarokban, hogy a legjobb választás a benzinmotorokhoz a 0w-20.

(#59100) zzz03 válasza eami (#59093) üzenetére


zzz03
őstag

Köszi. :R Akkor max ránézek néha és az éves szervizen jelzem, ha nem lesz drasztikus csökkenés. :DDD

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.