És ugyan abból készül ugyan az. Nem lett jobb.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [lezso6:] Miért veszünk SUV-okat?
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Adrian Mole:] Friss konfig, Win 11, gyere rám
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
Minden drágul(t), ez van.
Més que un club!
DarkByte
addikt
Nincs mit csodálkozni ezen. Drágább minden nyersanyag, Forint értéke folyamatosan zuhan. Ha kell új autó, ilyen feltételekkel van. Ha már így hozta a sors inkább új autót most, mint lakást. Ingatlan piacon brutális mi történt 2016 óta, amikor vettem az enyémet (és már akkor is emelkedett előző évekhez képest), úgyhogy ilyen szempontból ez a kisebbik rossz számomra.
[ Szerkesztve ]
mefistofeles
addikt
A pénzünk lett sokkal értéktelennek......
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
Rossz világ jön. Az autó lesz a legkisebb bajunk .
Zolás
addikt
Ellenkezőleg. Rengeteg alkatrész, és a kábelek 90%-a ukrajnában készült, és onnan jött. Ezeket most drágábban állítják elő máshol. Nem mondom hogy ennyivel drágábban, de ha már emelnek, akkor a zsebükbe is beemelnek egy kis pénzt. És mivel így is le van foglalva a gyártás, mert előre rendelik az emberek az autókat, pofátlanul is emelhetnek.
(Majdnem ott vagyunk mint a vga piacon. Ha tripla áron is elviszik a gyár kapujából, miért adja olcsóbban?)
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
mefistofeles
addikt
Ne is mond....
Hálát adok az égnek, hogy ősszel megvettem a swiftem, bár még jöhet olyan világ, hogy annak használatát is korlátoznom kell. Ki tudja?
Az autó áremelkedés csak a jéghegy csúcsa. Az alapvető élelmiszerek (azon a haton kívül ugye) iparcikkek és szinte minden ára drasztikusan emelkedik. Hogy meddig arra még becslések sincsenek..... Én pl. hallottam már év végére 450 ft/euro becslést is....
[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
DarkByte
addikt
Mondjuk ha azt nézem arányaiban ez még nem is durva emelés. Tesla-nál a Model 3 +2,5m-t drágult most. [link] ~5% vs ~13% emelés.
[ Szerkesztve ]
SirKero
őstag
Itt a 11 millás Vitara [link]
Nálam biztos marad az S-Cross még jó darabig ( ha csak rám nem szakad az OTP )
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
dReFiX
senior tag
Automata kikerült a kínálatból Scross esetében.
Ámen. lehet tudni mennyi készült belőle?
[ Szerkesztve ]
Olaj + szűrő 30.110ft....
27k volt pár hete. 1.-én emeltek.
Kuter
senior tag
Hú már azt hittem a szélvédőt aluról cserélik.
Mindhalálig Nvidia! mondta egy microelectronic engineer , vagy lehet hogy én?
AMD Power
titán
Itt a hazánukban egy csavónak 5db BMW van! (Meg egy Opel Omega, Renault Espace, Volvo S80) amiről tudok. AZ 5db BMW ér kb annyit mint nekem az SX4. Állandóan szereli valamelyik roncsát.
AMD Power
titán
Ennyiért nem már nem Suzukit veszünk.
De mást sem nagyon ha így megy tovább. Kollégám a mai emelés és az automata scross kivezetés után mondott le a márkáról. Tipp, hogy mi lesz helyette? Na? Nem nehéz.
Más: Allgrip Automata Scross Manuális módban, Sport módban, Dobogókő! 14L átlag. Hát magához mértem lehet vele menni, Jól meg lett izzasztva. Bejáratást lezártnak tekintem.
[ Szerkesztve ]
csaba1203
addikt
Potenciális vásárlója a UNIX-nak....
Szerencse, hogy saját maga szereli a roncsait gondolom a YT-on észt osztó videók alapján.
Azért ennyi közül mindig van neki egy, amelyik elindul aznap.
A fent említett kollégám is bmw-t vált. Sokat van vele baj. Na meg a gyerek nem fér bele.
AMD Power
titán
Van alternatíva azért. De az biztos,hogy nálam nincs az a Suzuki ami 11 milliót ér.
Gyöször
senior tag
Mondjuk nem ér 11et, de annyiért adják ..
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
csaba1203
addikt
Lassan elértük az elektromos autó árakat, ami szerintem céljuk is volt, hogy abba az irányba tereljék a kedves vásárlókat.....
tboldi
nagyúr
Amúgy a BMW is tud jót csinálni, csak nem mindig akarnak.
A Junkwagon jó példa erre, mennyi mindent kibír gyári motorbelsővel.
Ismerni kell, milyen motorkódokat szabad megvenni, és mit nem, valamint nyilván a megfelelő karbantartás is kulcsfontosságú (de minél nem?).
Chereiose
addikt
Valószínűleg igen, forintozhatunk meg háborúzhatunk továbbra is, de rohadtul mesterségesen (is) csinálják ez az egészet, szép lassan tényleg elektromost lehet venni ezeknek az árából. Bár továbbra sem alkalmas az emberek 80%-nak, főleg aki sokat utazik, de hát ez van, nyírják szépen az autóipart.
[ Szerkesztve ]
Ha már benzin meg km, mennyit mentek / hó? Nálunk a két autó kb 1800-2000km/hó.
[ Szerkesztve ]
yaneez
csendes tag
1200 - 2500 km között mozog.
Az újjal az első hónapot olyan ~ 1700 km körül sikerült hozni. 'Óccsó' a benya.
burgatshow
veterán
Covid előtt megvolt a 4000 km/hó két kocsival 1:4 arányban), azóta drasztikusan leesett olyan 1000 körülre.
[ Szerkesztve ]
AMD Power
titán
Nálunk egy autó van. Munkába csak hétvégén járok vele. Van olyan hónap,hogy csak 450-500km megy bele. Éves szinten kb 7-8000km ha megyek vele. Amikor itthon vagyok akkor pedig még a wc-re is azzal járok.
roti86
őstag
COVID előtt kb 1200-1500km/hó. Azóta kb. 100-300km/hó
Moleman
addikt
Tavaly 9+5 ezer ment a két autóba, de nagyon ingadozó, nyaraláskor pár nap alatt belemegy több ezer, aztán hónapokig áll.
Covid előtt csak 1 autó volt, mozgalmasabb években 10 ezret futott, máskor csak 4000-7000 (munkába motorral vagy néha metróval jártam).
aattilaa80
újonc
Sziasztok. Akit érdekel , leszedettem az új s-crossról a Continental EcoContact 6 gumikat. 3500km-t futottak. Eladom őket. 215/55 R17.
Szerintem a 80% elég túlzó, azért egy 300km körül hatótavú autó már elég sok mindenre elég.
Szeritnem inkább sok olyan ember lehet, aki a YT videók alatt hüledezik, hogy jajj, csak 300-400-at megy el, közben meg lehet 1 hét alatt se mennek annyit.
Hozzáteszem, teletankkal az Scross is 400-500 között megy el. Csak gyorsabb feltölteni.
Kolondrum:
Éves szinten ilyen 7-8k km nagyjából. Ugyanannyit megyünk vele kb mint eddig, csak eddig se mentünk olyan hú de sokat
[ Szerkesztve ]
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
szabonagyur
félisten
Ha talalsz kutat gyorsabb, de ha keresni kell
Amugy jogos amit irsz, 10e korul van az atlag futas itthon, eselyesen nem 10 db 1000 km-es utbol jon ossze..
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
tboldi
nagyúr
WagonR: évi 20-22000 km, oszd vissza, ha a hónapra vagy kíváncsi
Jazz: havi 1 tank, ~500 km körül szokott lenni
Ypsilon: nagyjából ua., mint a Jazz
Chereiose
addikt
Ez is igaz, én csak a szimpla utálatból indultam ki, amit a kommentekben látok folyamatosan. Nálunk a második kocsi egy kis Dacia Spring, én nagyon szeretem, olcsón lehet vele közlekedni, hosszabb utakra is mentem már vele, sose éreztem ezt a pánikot, hogy jaj most csak 150km-t tudok vele megtenni egyszerre. Más kérdés, hogy mennyi az ára az elektromosoknak, de erre írtam, hogy lassan a mezei Vitara sem lesz olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
DarkByte
addikt
Én az Scross előtt nézegettem nagyon a Spring-et. Magamnak, úgy hogy nincs család és tipikusan havi max. 400km-eket megyek (azt is impulzus szerűen, van hogy hetekig elő sincs véve), ha sikerült volna megcsípni az állami támogatással 4,5m-ért, sokkal logikusabb választás lehetett volna. De így hogy most idén nincs ilyen, és a teljes ára meg az Scross GLX-el vetekszik, inkább utóbbi. Illetve túró se tudja Spring-ből milyen várósor van mire kapnék is belőle, ha tippelnem kellene csak rosszabb a helyzet.
Remélhetőleg az Scross köv. 5-6 évben is jól tartja az árát és majd szerintem akkor cserélném el valami elektromosra. Kvázi ugródeszkának használni az Scross-t.
Még az itthoni töltést is ki kellene alakítani hozzá, jelenleg közös mérőórás a társasházban az egész garázssor, szóval tippre az is egy már szemmel láthatóbb befektetés lesz, hogy legyen egyedi mérőórám. Hátha addig más valaki kijárja ezt és ez is egyszerűsödik. És hát elektromost szerintem csak úgy szabad venni ha otthon van lehetőség tölteni. Hazaérsz, töltőre fel, el kell indulni akkor csurig tele van, nem kell gondolkodni a töltésen.
Így egyébként még azon is eltűnődtem nem-e lehetne pár napelem táblát a garázsra tenni, akármekkora teljesítményt is tud az leadni, és majd "csepp tölti" a kocsit. Az én használati szokásom mellett valószínűleg bőven ráérne 1-2 napig is töltődni.
[ Szerkesztve ]
Chereiose
addikt
Nekem még így a mostani beteg árak előtt lett rendelve, a tavalyi támogatással ami sikerült is, szóval úgy azért eléggé megérte, a maga árában, benzines sem nagyon volt elérhető ennyiért. Itthon is tudom tölteni rendesen, tehát nekem elég olcsón lehet vele járni, de itthonról feltöltve is rövid gyors töltéssel 1-2 ezer Ft-ért lejutok vele a nyugati határhoz pl., nyilván nem a leggyorsabb tempóban, viszont városban meg marha jó, kényelmes használni. Nekem majdnem 1 év volt, mire hozzám került..
Mostani árán támogatás nélkül nem kérdés, hogy az S-Cross éri meg, bár már arra se mondom annyira, 7m Ft most már egy alap is.
[ Szerkesztve ]
2ozzmexy
aktív tag
Huledeznek? Már bocs de nekem volt Trabantom...
Tankja mekkora is volt? Na ebből harapott be 8at százon szazzal országúton... mennyire is jön ki a hatotav? De nézzünk egy Pólót, 40 liter a tank eszik városban 8at, az mennyi is? Arra a 300 helyett 500ra verjük a nyalunk hogy kevés? Kíváncsi lennék egy statisztikara hogy ezeket a városi szornyecskeket hányszor tankoljak tele...
De a dizelekrol is ez a véleményem, gyakran járok benzinkútnál, de ritkán hallok olyat hogy valaki 10ezer felett fizetne...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
donbig
tag
1.4 S- Cross 2,5 éves, kemény 16.000km van benne, tehát évi kb. 6000 km. Munkába járáshoz használhatom a szuper kis Swiftet, azzal megy hozzá még évi kb. 2500km. Ezzel a Swiftel pedig részmunkaidőben letolok kb. évi 10.000-et. Szóval kb. évi 18-at hajtok a márkába.
"Ember, most jövök ki a templomból!"
Tigi
őstag
Én olyan 1800 km-t megyek havonta kb, most van benne lassan 12.000 km.
Az útvonalból adódóan most tavasszal és nyáron kb. 820 km-nél jelzi az autó, hogy tankoljak.
Az szerintem nem rossz hatótáv.
[ Szerkesztve ]
Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
Xtomi
tag
Sziasztok!
2007-es 1.3-as swift kuplungja elég fent fogott már, de ma reggel megpuhult, nem lehet sebességet váltani, valami olaj kifojt ahol a bowden másik vége van a motorban.
Meg tudnátok mondani kb. mi a hiba és mennyibe fog kerülni?
Előre is köszönöm a válaszokat.
dethroner
veterán
Citroen 9 hónapja van nálam, azóta 12 ezer km ment bele. Munkába napi 32km, ez tuti. Plusz néha egy csomó minden más.
Swift 2,5 év alatt alatt 30 ezer. Munkába napi 42 km, plusz a sok hétvégi apróságért futkosás.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
Tigi
őstag
Szia
Nem vagyok benne biztos, de ezek szerintem nem bowdenesek, hanem olajosak, lehet, hogy ez az olaj folyt el.
Azt mondtam, hogy ne fütyülj!!!
A Spring támogatással szerintem egy tök korrekt kis kocsi, semmi extra, de közlekedésre hibátlan. Támogatás nélkül más más kérdés megint.
Elektromos autók árait kevésbé tudom, hogy azok az utóbbi időben mennyire emelkedtek? A Teslát tudom, hogy ment feljebb, de a többit kevésbé.
#599882ozzmexy
Igen, erre gondoltam. Sokan rinyálnak, hogy kevés a hatótáv, stb..., aztán egy átlag benzines is 500 körül megy el. Akkor miért kevés a 400? Vagy a 300?
Kedvencem hogy "bezzeg a dízellel 1000km-t megyek".
Aki meg tényleg annyit megy vegyen dízelt, hosszú távra tényleg az a legjobb, de ez szerintem itt Mo.-n inkább a kisebbséghez tartozik, és gyanítom az ilyet kommentelők nagy része se megy annyit.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
Látom durván megoszlik a használat. Náluk a bárhová mész azt autóval kell elv él, mert innen minden gyalog horror. Hegyről le, oda fel. Ennél lejjebb véve a használatot nem nagyon tudjuk, töredékkel.
Nagy autó 20k/év, kis autó 8k/év. És van egy állandó anyósjárat ami egy nap 500 km, elektromosra még nem értünk meg (duplán mert se töltési lehetőség, se elegendő hatótáv). Mondjuk rav4 most 115-re téve tempomatot csak 6 litert kortyolt (elég keveset kellett 130-140-el előzni az mondjuk forgalomfüggő), így egy tankkal megvan a 800 kilométer (jazz is elég simán lefutja egy tankkal ezt az 500-as kört).
Qtya123
őstag
Megvolt ma az első autópályázás az S-Crossal. A tempomatot 155-re állítottam, az a valóságban 150 alatt van kicsivel.
Úgy tippeltem, hogy kb 7.5 liter lesz így a fogyasztás, de a lenullázott átlag fogyi mérő 8.5-öt mutat. A valóság majd tankoláskor kiderül. Kicsit sokallom, bár az IS ilyenkor 10.5-öt evett.
Más: 3.9 liter olaj kell ebbe az 1.6-os motorba. A szerelő beleborította a teljes 4 litert.... Így a nívón a max felett kb 1 mm-el van a szint. Szerintetek ez gond, vagy maradhat?
Évi 8000 km körül a Balenoval, a Swifttel szerintem max 2-3000 km lehet.
Més que un club!
Xtomi
tag
Bowden van benne, de azon állítani nem lehet.
Off egyébként van ez a kibaszott mindennel teli internet de soha semmit sem lehet benne megtaláni. Gondolom ez egy tipus hiba egy 170000 kmt ment autónál de google minden sz@rt kidob csak azt nem amit keresnél on
Gyöször
senior tag
>> COVID előtt kb 1200-1500km/hó. Azóta kb. 100-300km/hó :F
Detto. Idén még csak tavasszal mostam autót a só után, azóta csak a garázspor gyűlik rajta nem az úté. Nyilván 2x voltunk vele 100 kmet meg 2 bevásárlás.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.