Az a helyzet, hogy olvasva a hozzászólásod szerintem Te nem az S-Crosst illeted kritikával, hanem magát a kategóriát. Ha megnézed a konkurens márkákat akkor amennyiért egy GL+ S-Crosst lehet venni csak nagyon fapados, vagy kisebb méretű autót lehet kapni. Nézz meg például egy Skodát vagy Volkswagent ennyi pénzért hány lóerős, milyen méretosztályú és milyen felszereltségű autót kapsz. ... Opelből is maximum Crossland-et tudsz vásárolni.
Elég alaposan körbejártam ezt pár hónapja. Nagyjából ez a lista ha B-SUV és Crossover szegmensben keresgélsz:
Citroen C3 Aircross
Citroen C4 Aircross
Dacia Duster
Ford Puma
Hyundai Kona
KIA Stonic
Mitsubishi ASX
Nissan Juke
Opel Crossland X
Renault Kaptur
SEAT Arona
Skoda Kamiq
SsangYong Tivoli
SsangYong Korando
Suzuki Vitara
Toyota Yaris Cross
Volkswagen T-Cross
Na most ezekből a típusokból sok csak úgy fér bele a keretbe, ha nem a GL+, hanem a GLX-hez is hasonlítom az árakat. Ha kicsit jobban beleásod magad, akkor arra fogsz ráeszmélni, hogy tulajdonképpen mindben lesz valami kompromisszum. Vagy kisebb lesz az S-Crossnál, vagy felszereltségben fog elmaradni a Suzukitól, vagy még az 1,4T-nél is kisebb motor lesz benne, vagy pedig a fenntartásában és a fogyasztásban kell kompromisszumot hozni, ha pl. a két sárkányos márkát vesszük, vagy pedig több pénzt fog kivenni a pénztárcádból már a vételárat figyelembe véve is (Skoda, VW pl.).
A szoftveres gondok biztos jelen vannak a Suzukinál, viszont ha megnézünk pár teszt videót, akkor ez sajnos már elég szembetűnően jelen van mindenhol máshol is, elég csak megnézni a VW Csoportos autók esetén milyen szoftveres gondok voltak. Ez persze nem mentség, ez nem azt jelenti, hogy ha az egyik márkánál sz*r a rendszer, akkor már a másiknál is normális, az lenne a normális ha minden márkánál hibátlan lenne a rendszer, hiszen voltak idők, amikor ez azért nem okozott problémát a gyártóknak. Ez csak egy sajnálatos tény.
Tehát ha összesítem a dolgokat, akkor a véleményed alapján én azt látom, hogy amiket megfogalmaztál, az ebben az árszegmensben az összes konkurensre igaz, sőt hatványozottan igaz is lehet.
Szerintem a Te kategóriád minimum az alsó-közép kategória és a C-SUV szegmens. Ide tartozik a Nissan Qashqai, Hyundai Tucson, KIA Sportage, Skoda Kodiaq, VW Tiguan.