Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#58901) Jadro válasza szabonagyur (#58900) üzenetére


Jadro
veterán

Nem tapasztalatot osztottam meg, én tök egyenes környéken lakom. :) Csak beugrott, hogy mondta a kereskedésben az ember.

Egyébként érdekes, hogy a start/stop rendszer sem működik elvileg amíg hideg a motor. Azt viszont nem értem, hogy mi számít hidegnek. Van hogy az utca végén már leáll a motor amikor megállok kikanyarodásnál. Pedig 500 méter alatt tuti nem melegszik be üzemmelegre.

Samsung Galaxy S23 8/128 Green

(#58902) szabonagyur válasza Jadro (#58901) üzenetére


szabonagyur
félisten

Én is, de tudod is jól melyik város, itt aztán a domb is csoda :D

Start stop megy, akkor nem megy ahogy néztem ha túl alacsony 48V, meg induláskor egyből nem áll meg, tehát kiállok a garázsból, várom bezárja magát, állok a féken és kiírja nem elérhető még.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#58903) burgatshow


burgatshow
veterán

Tobben vagytok rajta a teman azert nem valaszolok kulon.

Visszatoltes
Van amikor nem tolt vissza azonnal: legyen hideg az akku csomag vagy kell a komfort elektronikanak. Elofordul. az is lehet, hogy a start stop nem engedi. Kb. tonna parameter van ami tilthatja aktualisan.

Motorfek mindig van, ugye az ISG-t attol fuggoen kapcsolja a hajtasra ha kell es lehet tolteni. Bar automanal nem annyira erezheto a motorfek mint egy kezi valtosnal de van, az ISG csak plusz terheles. Egyebkent tiszta motorfek mellett erezheto mikor kapcsolja ra pluszban az ISG-t (visszajelzotol fuggetlen, mert nekem pl. ki van kapcsolva). ;)

Parkolas
a kezifek alapvetoen azert kene, hogy megelozze a P fokozatot (ahogy egyebkent a konyve is mondja), hogy amikor leszallsz az uzemi fekrol, akkor a holtjatekok miatt a kocsi sulya ne a valtora nehezedjen. Ezert irja is a konyv, hogy a P-bol valo kivetel nehezebb lehet, ha “befeszul”.

Az N tiltas meg alapvetoen a hulyek ellen van, hogy ne legyen perelheto a gyarto (Amerika). Nem gondolnam, hogy erdemben (mukodesben) gond lenne, de az biztos, hogy peldaul a valto reteszelese csak P-ben valosul meg, mint ahogy peldaul az elektromos kormanyzar sem zar, ha nincs P-ben (ha jol emlekszem).

[ Szerkesztve ]

(#58904) burgatshow válasza burgatshow (#58903) üzenetére


burgatshow
veterán

N tiltas: mas markaknal amit emlitettek, de pl. az altalam vezetett VW Passat se engedett semmit, csak P-ben.

(#58905) Gyöször válasza burgatshow (#58903) üzenetére


Gyöször
senior tag

Ha állsz a féken és ültök 5en a kocsiban ráhúzod a kézit és kiszáll mindenki akkor a hátulja megemelkedik az első kerék hátragurul. Ennek szerintem nem örül a lereteszelt váltó. De én manuális vagyok, nem ismerem a mikéntjét.

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#58906) Kolondrum válasza burgatshow (#58903) üzenetére


Kolondrum
félisten

Visszatöltéshez: Így van, nem mindig tölt vissza akkor sem ha azt hiszed fog. És valóban a motorfék visszatöltés közben erősebb mint nélküle, ha elengedi, azt érezni.

Parkolás: Nálam N-ben fog otthon állni. Nagyon egyszerű miért. Ha P-ben marad miután a fán áttolattam, akkor nem tud (nem feltétlenül tud) ránehezedni a fára és a befeszülés miatt kellene a kézifék. N-el meg rá tud nehezedni a fák, kézifék nem kell és ugyan úgy tud indulni majd D-ben.

Egyébként sztem az automata alatt a fék brutálisan fogyni fog. Eleve dugóban ha nem adaptívval megyek akkor fogni kell a kúszást. Illetve ha meg kell állni állóra, akkor igen határozottan kell taposni, de már a valakire rálassítás is több fékerőt kíván mint a manuálisnál. És ez mellé jön meg a kisebb mértékű "motorfék". Ha vitara nálam: 18000-el vettem, 39650-nél vállas volt az első tárcsa, hátul nulla kopás. Ebből kiindulva, valahol 20000 km felett már lesz valami váll.

Más: kíváncsi leszek hogyan viselkedik az automata és a csúszós út. Nekem teljesen normális volt hogy felfelé az eléje megkapart és belépett a hátulja, összes/ télen meg aztán végképp. Vagy mondjuk snow, lock módban miként szerpel az automatával. Sztem elviszem majd egy semleges helyre télen aztán hagy szóljon.

Olvasva a munualt én úgy látom az automata sokkal sokkal problémásabb HA nem úgy alakulnak a dolgok mint a normál használat hozza. Pl lemerül az akku, karambol miatt D-ben marad és leállt a motor, vontás, helyváltoztás nem járó motorral.
Pl Tegnap már bele szaladtam ebben. Járó motor nélkül ez helyet nem nagyon változathat még N-ben sem. Én meg az vagyok aki nem indította be azért, hogy odébb állják csak azért, hogy a bizti táblához hozzá férjek (kamera direkt táp). Majd legközelebb, már eleve nem állok be a beállóra.
DE alapvetően jó ez az automata.

[ Szerkesztve ]

(#58907) bigdigit válasza Kolondrum (#58906) üzenetére


bigdigit
addikt

Fék.
Ezért nem tudok bármilyen óvatosan is megállni a végén mindig van bólintás. Meg pirosra rágurulás esetén az istenért nem tudom kiszámítani honnan csak ráguruljak a vissza váltogatás miatt. De ha már gyorsan fog kopni nem tudom mennyire érinti a garanciát ha nem gyári fékbetét kerülne be és nem a szakszerviz cseréli. Hátha van olyan betét amivel nem nyekeregne.

(#58908) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Halott dolog a manuális mód lejtőn nálam. 1-esbe 2000 felett bőg, 2-esbe meg alig 1000-et forog és kb ugyan úgy nem fékezi 1-be meg 2-be sem úgy, hogy ne kéne rá rá fékezni. Na mindegy.

Felfelé meg a turbó üzemel és járathatom mire visszahűl.

[ Szerkesztve ]

(#58909) dethroner válasza beef (#58899) üzenetére


dethroner
veterán

Vagy tényleg át van állítva és nem l/100km hanem km/l értéket mutat.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#58910) Bossi válasza Kuter (#58897) üzenetére


Bossi
őstag

Én előző autómnál léptem a féken -> P -> majd kézifék. Lehet, hogy ha előbb kézifék és csak utána P akkor amiatt nyekken következő induláskor, hiszen D/R-ben még menne a kocsi és emiatt feszül rá a fék. Persze ez csak tipp és többen írták, hogy melegen már nem nyekken.

(#58911) bigdigit válasza Bossi (#58910) üzenetére


bigdigit
addikt

Nyekken ez még melegen is igaz akkor inkább csak megálláskor.

Az mennyire nem használ AT váltónak ha kilököm N-be dugózáskor elég sűrűn? Így végre bólintás nélkül is élhető az autó.

(#58912) Moleman válasza bigdigit (#58911) üzenetére


Moleman
addikt

Ha nagyon lassú gurulásnál lököd ki N-be az utolsó métereken, az nem árt neki.
Viszont ha 70-nél kilököd üresbe és úgy fékezel messziről a piros lámpához, az árt neki, nem kering megfelelően a váltóolaj, így nem tud visszahűlni, megég.

(#58913) dobolan válasza bigdigit (#58911) üzenetére


dobolan
senior tag

Talán csak egyszer tapasztaltam "bólintást", mikor gyorsításkor hirtelen átraktam auto módból sportba. Gondolom visszarántotta a váltót 2 fokozattal vagy nem tudom.
Dugóban annyi a dolgod, hogy nyomod a féket, ha gurulni kell, felengeded. Nem értem mi értelme az üres fokozatba pakolgatásnak.

(#58914) Bossi válasza bigdigit (#58911) üzenetére


Bossi
őstag

Hát én viszonylag ritkán raktam N-be nekem több ismerős azt mondta nem árt neki, ha D-be van 1-2 pecig még áll a lámpánál vagy dugóban. Nem tudom lehet, hogy ezt egy hozzáértő jobban tudná.

(#58915) Moleman válasza Bossi (#58914) üzenetére


Moleman
addikt

Ártani nem árt, az is természetes része a felhasználásnak. Legfeljebb a mögötted álló retinájának árt, hogy 1-2 percig telibe kapja a ledes féklámpád. :D Engem nagyon zavar, de eléggé fényérzékeny a szemem, világosban csak napszemüvegben tudok vezetni.

[ Szerkesztve ]

(#58916) bigdigit válasza dobolan (#58913) üzenetére


bigdigit
addikt

Nem gyorsításról hanem megállásról volt szó. Lehet neked fel se tűnik mert eleve sportosan vezetsz. Lámpa zöld kilő pirosra meg satu. :Y Na én a spórolós rágurulós vagyok. Swifttel észre se lehetett venni a pillanatot mikor teljesen megállt az autó. Ha kilököm N-be ezzel is lehetséges.

(#58917) Moleman válasza bigdigit (#58916) üzenetére


Moleman
addikt

Automatával is meg lehet szépen állni, ugyanúgy fel kell puhítani a végén a fékpedált, csak nem teljesen, hogy a kúszást megakadályozd. A visszaváltogatást meg majd kiismered, aztán tudsz vele tervezni.
Én is rágurulós vagyok, ha nagyon messze van a cél és nem tartok fel senkit, akkor üresben gurulok, de ha közel van a cél és jobban kell lassulni, manuálissal is visszaváltogatok, hogy kevésbé kopjon a fék.

(#58918) dobolan válasza bigdigit (#58916) üzenetére


dobolan
senior tag

Nem nevezném magam sportos vezetőnek. Ez előtt nekem is csak manuális váltós autóim voltak, kiraktam üresbe, és gurult, a végén ha fékeznem kellett, tudtam én azt finoman is végezni, nem satu.
Most az automatával annyi változott, hogy gázról leveszem a lábam, és megy a motorfék, ha a végén fékeznem kell, akkor sem satu, hogy bebólitson. Csak lazán. Mikor megállt, meg taposni kell tovább, ez ilyen. Ha dugóban csorogsz, meg sokszor a kúszó sebesség elegendő.

(#58919) bigdigit válasza dobolan (#58918) üzenetére


bigdigit
addikt

Na nekem már az is bólintásnak számít amikor a kúszóról kell megállítani.A fizikát nem lehet meg...szni. :R

(#58920) dobolan válasza bigdigit (#58919) üzenetére


dobolan
senior tag

Értem. A féket néha használod azért? :D

(#58921) Kolondrum válasza dobolan (#58920) üzenetére


Kolondrum
félisten

Mindenki máson lovagol, más a fontos neki. Nekem pl ez a jelenség nem számít.

(#58922) bigdigit válasza dobolan (#58920) üzenetére


bigdigit
addikt

Most kénytelen vagyok mert ez az autó csak menne...menne...menne... :Y

(#58923) Kolondrum válasza bigdigit (#58922) üzenetére


Kolondrum
félisten

És az nem jó? Hát végre egy autó ami menne és menne. :C

(#58924) Cunaja


Cunaja
addikt

:R Mindenkinek!
Jól döntöttem, hogy nem automatát rendeltem. Nekem amit itt leírtok, az mind fárasztó manőverezésnek számítana. Kúszok, mozgok és állok. Ja és bólintok. :Y
A finom megállást szeretem. Meg is bolondulnék naponta a Hungárián és a Könyvesen. Inkább kuplungolok és lehelet finoman állok meg.
Nagyon jó az automata, ha rendben megy minden. Kényelmi dolog, de nem nekem. A beteg lábam nem bírná, a folyamatos fék taposást.

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#58925) dobolan válasza Cunaja (#58924) üzenetére


dobolan
senior tag

Azt azért vágod remélem, hogy ez itt durván el van túlozva. Kb. dodgem mód az automata váltó, sokkal kényelmesebb és kímélőbb, mint a manuális. Városban. Amíg nem próbálod, nem fogod megtudni. A fék "taposás" meg annyi, hogy rajta hagyod a lábad a pedálon, míg állsz a lámpánál.

(#58926) Cunaja válasza dobolan (#58925) üzenetére


Cunaja
addikt

Persze, hogy vágom. ;) A taposást is képletesen írtam. Viszont nekem a térdem van elkopva és minden egyes normál testhelyzet ( rendesen tartott láb, 90°) megváltás.

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#58927) 2ozzmexy válasza Kolondrum (#58921) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

+1
BP-en autózva kezd idegesítő lenni hogy percenként kétszer rakom végig az első 4 fokozatot... ha erre vágynék árúterítő kamiont vezetnék, abban lehet gépészkedni. A cégesem ugye automata, hát nagyban javítja a felhasználói élményt, főleg ha van dugóban araszolós/követőtempomat feature... :B Elindul a sor, akkor a technika leköveti, megáll a sor, megáll a kocsi is, hozzá sem érek semmihez, csak a kormányon kell tartani a kezemet.

Én elhiszem hogy valakinek ez nyűg, de személy szerint ennyi év (és km) BP-i autózás után én sem vennék újra manuális autót, majd bólogatnak az utasok vagy lehet buszozni is. (azon meg én bólogatok, főleg ahogyan mostanság vezetnek a BKK sofőrök)

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#58928) Jadro válasza Cunaja (#58926) üzenetére


Jadro
veterán

Manuális esetben két pedált kell nyomogatni egyidejűleg folyamatosan amikor araszolsz. Mindkét lábad igénybeveszi. Az miért kímélőbb, mint ha csak az egyik lábadat kell használni?

Világ életemben manuális autóim voltak, szeretek váltani nincs vele problémám. Nálunk az automata asszony miatt jött, de szerintem sokkal kényelmesebb a közlekedés városban. Persze ebben azért benne van az is, hogy újabb technika van a hátsóm alatt, de a prímet egyértelműen a váltó viszi.

Ráadásul a féket kb semennyire nem kell taposni, tényleg finom kezeléssel is teljesen jól működik. Mondjuk én nem gáz-fék tpusú vezető vagyok, a manuálisnál is használtam sokszor a motorféket.

Samsung Galaxy S23 8/128 Green

(#58929) Cunaja válasza Jadro (#58928) üzenetére


Cunaja
addikt

Megint félre vagyok értve, Egy szóval nem írtam, hogy a manuális jobb. Sőt, rosszabb, mert több pedál van, többet kell váltani is. Viszont nekem nem jön be. Mentem Swift automatávql és nekem nem nyerte meg a tetszésemet. A taposást is megváltoztatom, fékpedálon való lábtartásnak. Persze, lehet ha S-Crosst próbáltam volna ki, akkor nem írnám amit írok. Szerintem abban azért sokkal jobb az automata comfort érzet.

[ Szerkesztve ]

A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.

(#58930) szabonagyur válasza Cunaja (#58924) üzenetére


szabonagyur
félisten

Miért ne lenne finom megállás? Automatát vezetek nagyon régóta és simán megállok normálisan, se bólintás semmi.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#58931) KubanitoS válasza Jadro (#58928) üzenetére


KubanitoS
veterán

+1

Most olvasok először olyat, hogy fájós lábú ember a manuális váltót választja, mert az jobban kíméli a lábat... :D

Nothing will stand in our way. I will finish what you started.

(#58932) Jadro válasza Cunaja (#58929) üzenetére


Jadro
veterán

Nem hitvitát akartam indítani, nem azt akartam kihozni én sem, hogy egyik jobb vagy a másik. Csak mivel említetted hogy fájós a lábad, jeleztem hogy manuális esetben bizony többet kell használni ergo az automata ebből a szempontból kímélőbb. :)

Automata fronton meg nem is okoskodok, az S-Cross az első. Még csak nem is vezettem előtte egy automata váltós autót sem. Nem vagyok mérvadó. :D

Samsung Galaxy S23 8/128 Green

(#58933) Kolondrum válasza Jadro (#58932) üzenetére


Kolondrum
félisten

+1
De elég normális a működése, baráti. Főleg ha oda is lépsz neki.

Könyv egyébként 960km-t ír kímélem címen.

(#58934) tboldi válasza KubanitoS (#58931) üzenetére


tboldi
nagyúr

Mondjuk nekem a gyógytornász mondta, hogy jó a kuplungolás, legalább azzal is tornáztatom a bal lábam*, ennek megfelelően mankózva is manuális autóval jártam rehabra. :D

*Ha valaki még nem ismerné a történetet, önhibámon kívüli motorbaleset, nyílt combcsont és nyílt bokatörés.

(#58935) yaneez válasza Kolondrum (#58933) üzenetére


yaneez
csendes tag

Furi lesz holnaptól kímélő üzemmódban autózni egy ideig és "küzdeni" a friss karcos manuális váltóval. Megmutatom majd neki a Bükköt azért hogy legyen változatos fordulatszám meg sűrűn kelljen kapcsolgatni... :)
Meg mi is kirándulunk és eszünk egy jót valahol.

[ Szerkesztve ]

(#58936) eami válasza yaneez (#58935) üzenetére


eami
addikt

jöhet 1-2 tipp a bükki kirándulós / eszek egy jót vonalon... nyáron ha haza látogatunk lehet jó lenne a gyerekekkel bükközni egyet (főleg autós érdekelne amúgy, mert kullancs fóbiám alakult ki :| ).

[ Szerkesztve ]

(#58937) Kolondrum válasza yaneez (#58935) üzenetére


Kolondrum
félisten

Én néha oda oda hatok neki, hogy forogjin vagy manuálisba hajtom. Közel 600km-nél tartok. Alapvetően arra törekszem, hogy ne 1200-on ketyegjen.

(#58938) yaneez válasza Kolondrum (#58937) üzenetére


yaneez
csendes tag

Kell is, nehogy ellustuljon, de azért módjával. :) Elvileg ezeket már nem kell bejáratni, de meghálálja ha nem tolod ki a szemét egyből. Nem hiába írja a manual azt amit. ;)

eami
Nos ugye Lillafüred adja magát, ott van több étterem is (rákereshetsz), talán a Tókert nekem a legszimpatikusabb. Onnan rálátsz a tóra + sok zöld és kóborolhattok a Palota szálló környékén is, ugye ott a vízesés, barlang, meg kisvasút stb és a kaja is rendben van. Ha szeretitek a halat kicsit feljebb ott van a pisztráng telep. Frissen fogják ki és sütik a halat, isteni. Nagy kedvenc még Bánkúton a Fehér Sas Panzió, ott mindig jókat ettünk. Az út egy részét is felújították már, de még mindig vannak rázós részek. A titkos favorit az a Jávorkúti Étterem és Panzió. Nagyon olcsó és amíg oda eljutsz az nagyon hangulatos. Bár az út minősége az hagy némi kívánnivalót maga után.

És akkor ott van még Szilvásvárad... :)
Nem feltétlenűl kell barangolnod a zöldben egyik helyen sem ha nem szeretnél. Autót lerakod a parkolóban és beülsz kajálni.

[ Szerkesztve ]

(#58939) hemaka válasza tboldi (#58934) üzenetére


hemaka
nagyúr

Bátor ember, aki ebben az országban motorra ül ilyen közlekedési morál és útminőség mellett... :DDD

(#58940) tboldi válasza hemaka (#58939) üzenetére


tboldi
nagyúr

És ha elárulom, hogy a mankó elhagyása után levizsgáztam korlátlan A-ra is? :DDD

(#58941) Siriusb válasza tboldi (#58940) üzenetére


Siriusb
veterán

Szerintem ne tegyél fel olyan kérdést, amire nem akarod hallani a választ. ;] Inkább maradjunk mindnyájan barátok! :DDD

(#58942) Gyöször válasza hemaka (#58939) üzenetére


Gyöször
senior tag

Nem szabad autók közt műúton motorozni, mindig offroad, és akkor a közlekedési morált kizárod, az útminőség meg van, hogy jobb mint egy szőnyegbombázott aszfalton. De ha nem, nem lepődsz meg semmin, mert úgyis terepre vágytál :-)

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#58943) gooool


gooool
őstag

Sziasztok!

Haveromnak vettünk egy 2004-es Ignist. M13A motor, hozzá tartozó ismert váltóval.
Na most a váltó teljesen szépen működik, mindaddig, amíg be nem tolod 5-ösbe, mert ott elkezd ilyen régi Ikarus-os hangot hallatni, kvázi mint egy kompresszor. Ahogy melegszik be, úgy a hangerő csökken, de a jelenség megmarad. Váltóolajat cseréltünk, a hiba maradt. Minden más tekintetben a váltó teszi a dolgát.
Megkérdezett egy szerelőt a srác, az telefonban megszakértette, hogy ez váltócsere, rá sem nézett, meg sem hallgatta, így nem igazán bíznám rá a vasat a helyében.
Nézegette a bontott váltókat, nem egy nagy összeg, de ugye ki tudja nem-e ugyanilyen szar az is. :DDD
Ez a klasszik nyelestengely csapágy hiba vagy valami teljesen más állhat a háttérben?

Hátha valamelyikőtök már futott bele ebbe. :)

Köszönöm a segítséget! :R

Üdv, Balázs

(#58944) tboldi válasza gooool (#58943) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nyelestengelycsapágy bármelyik fokozatban és üresben is hallatszódik, és csak felengedett kuplunggal.

Amúgy keressétek fel a Suzuminn-t! :)

[ Szerkesztve ]

(#58945) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Megbukott az N nálam a beállón. Nem veszi le a gyújtást.... Csak P-ből leállítva.

(#58946) Jadro válasza gooool (#58943) üzenetére


Jadro
veterán

A nyelestengely csapágy hangja pont a kisebb fokozatokban hangosabb és ahogy haladsz felfelé, halkul. Nekem 4-es illetve 5-ös fokozatban nem is hallatszott még, csak az első három fokozatban.

Samsung Galaxy S23 8/128 Green

(#58947) szabonagyur válasza Kolondrum (#58945) üzenetére


szabonagyur
félisten

P-ben hagyva sem lesz baja.

Több automata váltós autónk van/volt szülőknél is, Zemplénben is van domb és álltak ott nem keveset, egyiknek sem ettől lett baja.

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

(#58948) tboldi válasza Jadro (#58946) üzenetére


tboldi
nagyúr

Minden fokozatban ugyanúgy hangos, csak a sebességgel növekvő menetzaj elnyomja. :)
Mivel a váltó bemenő tengelyén van, mindig terhelés alatt van és állandóan forog, amikor nincs benyomva a kuplungpedál.

[ Szerkesztve ]

(#58949) Jadro válasza tboldi (#58948) üzenetére


Jadro
veterán

Ignisben? Milyen menetzaj? ;]

Én a terhelés változására tippeltem, hogy amiatt nem olyan hangos a felsőbb fokozatokban.

Samsung Galaxy S23 8/128 Green

(#58950) 2ozzmexy válasza gooool (#58943) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Első körben érdemes lenne egy specialistát meglátogatni, mert előfordulhat hogy csak annak az egy fogaskeréknek a csapágya gatya, de ezt megbontás nélkül még a magasságos Atyaúristen sem mondja meg neked füllre. Vannak olyan cégek akik váltófelújításra specializálódtak, szétszedik, kicserélik ami vacak és újra összerakják. Elhiszem hogy cseréltetek olajat benne, de lehet hogy ti voltatok az elsők az elmúlt lassan 2 évtizedben (egy csere olajscsere nem pótolja az elmúlt 18 év elmulasztott karbantartásait...), szóval a kenés nem létéből fakadó kopás is elindít irreverzibilis folyamatokat egy váltóban.
Nem bontott váltó a megoldás, hanem egy jó szakember aki nem az elsőt szedi szét...
Amennyiben igazam van még pár ezer km és elkezdi a többi fokozatban is ugyanezt a hangot. Hogy klasszikust idézzek: "van aki váltóolajat cserél 60ezrenként és van aki váltót 150ezrenként..."

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.