Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- GoodSpeed: Ma a Samsung Galaxy S24 FE-re is megérkezett az Android 15-ön alapuló One UI 7.0
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
senzaj
senior tag
válasz
molnarpeter #80500 üzenetére
Kíváncsi leszek, köszi!
-
Declare
őstag
válasz
Szada85 #80497 üzenetére
Nem is azert irom persze, csak en is a szocialista Mo.-ban nevelkedtem, amikor a szerelö kapott egy üveg paleszt a melojaert vagy, hogy még par eve is ott tartottunk, hogy bütykölt 3 napot a szerelö az auton es azt mondta, hogy 10 ezer forint, akkor huzta a szemöldöket mindenki, hogy mi kerül ezen 10 ezerbe, amikor a neten megneztem es 5 ezerert meg lehet kapni ezt az alkatreszt
....erted na szvsz mit irok.
Ha össze tudom kötni, hogy az otthoni ismerösnel szervizeltetem sokkal olcsobban, nagyobb biztonsaggal az automat, nincs kerdes
Markaszervizbe soha nem vinnem az automat....amig megtehetem, hogy ismerös kezei köze adom egy szakszervizbe...de ha ez nem lenne akkor is inkabb egy spéci szakszervizt keresnek.
(#80499) D@ny7 sokra mesz a 2-3 liter megsporolt üzemanyaggal 100km enkent az evi 5-10k km futas mellett, ha a sokszorosat otthagyod szervizben
. Ha 150 k van az autoba pl nagyon nagy esellyel kezdheted a sort egy kettöstömegü cserevel. Aztan ahogy irtam, mashoz ne kelljen nyulni.
Ez a gondolkodas mod,amiert a hasznalt dizelt akarod venni takarekoskodas szempontjabol evi 5-10k km re, ez kb olyan, mint amikor valaki elautozik +20km-t egy benzinkuthoz tankolni, mert ott 1 Ft al olcsobb a benzin....
En a helyedben vagy egy szivo vagy egy turbo benzines verdat vennek....de semmikepp nem dizelt. En ugy, hogy 30-35k-km t megyek evente gondolkoztam egy benzines auto megvetelen.
(Azt se felejsd el, hogy jo esellyel folytatodik a dizel boszorkany üldözes es ha valoban bekemenyitenek az eu orszagok es kitiltjak több helyröl a dizeleket, esetleg elkezdik növelni a dizel üzemanyag regisztracios adojat, siman eljöhet 1-2 even belül az, hogy a dragabb dizel üzemanyaggal kb el is bukod azt, amit megsporolsz a fogyasztason, illetve hirtelen kialakulhat egy komoly ertekcsökkenes is a dizel autok piacan)
De persze, ahogy irtam, neked kell merlegelni es dönteni. En csak a velemenyem tudom leirni, h a helyedben talan mit tennek, hogy gondolkodnek.
A többi a Te dolgod! Hajra!
-
D@ny7
aktív tag
válasz
Declare #80493 üzenetére
"A Belga autonak megvan az az oriasi elönye"
Ezzel nem vitatkozom, nyilván gazdagabb országokban jobban odafigyelnek ezekre.Ha megtehetném újonnan vennék egyet, és gondosan karbantartanám, olajat nem 30 hanem 10E km-ként cserélném stb. sajnos nem állok olyan jó anyagi helyzetben hogy megtehessem.
A dízel meg pont a fogyasztás miatt kell, de ha mutat nekem valaki benzinesben olyant amibe van teljesítmény, és ehhez nem kell 5-6E /fordulatig pöretni, és emellett nem eszik 12L-t 100kmen akkor már jöhet is. -
Petyyyyy
addikt
válasz
senzaj #80496 üzenetére
Nem rémlik hogy valaki írt volna róla. A Night Breaker és az Ultra Life verziókról tudok itt a topikban.
-
Szada85
aktív tag
válasz
Declare #80495 üzenetére
Nincs ezzel gond természetesen, német fizetés német árakat jelent (mert ugye ott is ki kell termelni a német fizut), ha olyan szerelésröl van szó, amihez esetleg spéci szerszám, spéci ismeret kell, vagy garanciális dolog miatt szükséges, akkor valószínü én is szó nélkül elviszem márkaszervizbe (remélem Munez figyel, mennyire igyekszem gyakorolni ma ezt
) is, de olyan munkáknál, ami nem igényli az ilyet, vagy akár magam is meg tudom csinálni, ott mérlegelek én is.
-
senzaj
senior tag
Sziasztok!
Elkezdett halványodni a bal első gyári xenonom, erről mi a véleményetek?
Osram Xenarc Cool Blue Intense 66240CBI-HCB 5000K D2S29k 2 db. lumenet-en.
-
Declare
őstag
válasz
Szada85 #80494 üzenetére
Nekem azAstra hatso lökösere adtak 1300 euros arajanlatot, amibe kb 1 km/h val nekitolatott egy neni a parkoloban
kertem a lovet es otthon ujrafenyeztettem olyan 40-60k ert asszem
A mit fent linkeltem storynal meg a passat szürke tükörhaz fedelet kellett cserelni, mert kivülröl semmi nem latszott, de sajna a belsejeben letörtek a müanyag pöckök....ez potom 300 euro volt. Biztosito kifizette igy igazabol ez is erdektelen, de azert akkor is durva
Pont ezert kellett most ezt az OBD kütyüt megvennem, mert lejart a TÜV (nem vettem eszre
) szoval gyorsan meg kellene csinaltatni....viszont ugye amit multkor irtam, hogy szorakozik az EGR azt még nem tudtam megoldani (nyilvan otthon csinaltatom meg...ja es amugy azota megint egyszer sem csinalta
) es a hibakod még benne van a rendszerbe....na ha a TÜV nel ezt meglatjak, akkor nyilvan nem adják meg javitas nelkül a papirt es gondolom egy 4 millio euroert ki is cserélnék nekem
.
A kütyü megjött amugy, csak azota meg tovabbra is a ceges kocsi van nalam, igy nem tudtam kiprobalni, hogy müködik e a törles
-
Szada85
aktív tag
válasz
ArthurShelby #80491 üzenetére
Az otthoni márkaszervizben a gyári kulcs beszerzése plusz tanítása 50 ezer Ft körül volt meg (de ugye itt a kimondott munkadíj nem igazán látszott, mert a programozás kb. 5 perc ha volt, ott inkább a kulcs maga volt tétel).
A másik javításnál a pontos összegre már nem emlékszem sajnos, túl nagy volt akkor rajtam a para, hogy hazajutunk-e.A másik a német márkaszervizes kaland volt, ott az OPC vezérléscseréje (szíj, görgök, ami kell), olaj+szürök cseréjével, illetve egy átnézéssel együtt kerekítve 1000€ (~300-310 ezer Ft) volt.
Plusz kaptam mellé egy árajánlatot, jobb hátsó spirálrugó feletti gumiágy szakadt volt, ezt ~300€-ért ki is cserélték volna (nem éltem vele.)
-
Declare
őstag
A Belga autonak megvan az az oriasi elönye, hogy nagy esellyel jominösegü nyugateuropaba szant gazolajt tankoltak bele es nem koklerek pepecseltek rajta, hatso udvarokban a tyukol mellett, ha szervizelni kellett.
Viszont nekem eszem agaban nem lenne venni egy ennyi idös es ennyi km t futott dizel autot evi 5-10k km re. Mint irtam ez az a km es evjarat kb amire az autogyartok tervezik az alkatreszeket, hogy lehetöleg problema nelkül müködjön minden. Az autos forumban volt mar erröl regen szo, meg en is beszelgettem az autoszerelö ismerösömmel. Az összes erzekeny dizeles alkatresz eddig van kb tervezve...persze megfelelö gondoskodassal es karbantartassal, meg jominösegü üzemanyag, olaj, alkatresz stb...ennek a többszöröset is kibirhatjak es ki is birjak...altalaban...ha szerencsed van...ha nem, akkor hopp egy magasnyomasu pumpa, hopp egy injektor vagy kettö, hopp egy dpf, hopp egy egr....es lehetne meg sorolni. Es ezek a hoppok nem 500 ft os tetelek
Egesz europa szabadulni akar a dizeltöl, Te meg egy olyan felhasznalasra, ahol még csak nem is indokolt, epp ezzel a technikaval akarod szivatni?
En atragnam a helyedben a dolgot mégegyszer
-
ArthurShelby
addikt
válasz
Szada85 #80489 üzenetére
Akkor lehet kipróbálom az Opel Interatot (jól hangzik, hogy értettek is hozzá). Majd kérek tőlük árajánlatot következő olajcserekor.
Mondjuk én a gyulainál azt láttam, hogy volt aki kb segédmunkás volt (és kb autószerelő végzettsége se lehetett, mindent megkérdezett a főnöktől hogy kell-mint kell, kell e, mit kell, hogy lehet... lehet ott is volt egy "szaki" akit komolyabb probléma esetén hívnak.
Mondjuk nálam ott elbuktak, hogy nem cseréltek helyzetjelző izzót (pedig a gép kidobta), csak járkáltak előre hátra, kérdezgették egymást (itt már biztosan eljutottak a "szakiig"). A csavar annyi volt, hogy a féklámpa átvette a helyzetjelző szerepét (ezt azért illik tudni egy opel márkaszervizben, erre mondják vizsgán hogy buktató jellegű).Egyébként anno neked mennyibe fájt a móka? Mennyire voltak (relative) drágák egy mezei autószerelőhöz képest?
MunezXBK:
Van ez így. Úgy is túl gyakran változnak a helyesírási szabályok. Én is csak Cs .Nagy Lajos örökzöldjei miatt jegyeztem meg anno:
"Az autószervizben arra figyelmeztetett a szerelő, hogy nem szabad színültig tölteni fagyállóval a kiegyenlítőtartályt." -
Szada85
aktív tag
válasz
ArthurShelby #80488 üzenetére
Emiatt is írtam, hogy szegényes a tapasztalatom márkaszervízzel, ami volt, az viszont alapvetöen pozitív.
Mindenféle reklám nélkül, inkább csak történetmesélös jelleggel, annó a G OPC-vel otthon az Opel Interatnál voltam (az ottani egyik srác volt évfolyamtársam egyetemen, ez lehet persze csorbít az érdemen, lehet "csókosnak" számítottam) gyári kulcs pótlásakor, aztán másnap indultunk volna vissza Németországba, amikor is egy lámpához gurulás végén, kuplungot kinyomva többé nem volt alapjárat, motor beindult, de le is fulladt folyamatosan, Check engine lámpa vigyorgott a szemembe közben.
Nagyon rally soförös gázpedálrugdalásos alapjárattartással el a szervízbe, kiolvasták a hibakódot, P1160 (töltönyomás szenzor) és P0170 (üzemanyag korrekció), ami innen ugye elég sokminden lehet.Pörögtek is a szemem elött a nullák csúnyán, aztán az elektromos szaki srác elöbújt, belenézett a kis Bibliájába, és máris rávágta, hogy olvasott már ilyesmit, és valószínü semmi komoly, csak van egy, kevesek által ismert hibája a LET-nek, miszerint a szívósor környékén van egy közös földpont a kábelkorbácson, ami a légtömegmérö, MAP szenzor, és még pár szenzor közös földpontja, és ez a csatlakozás hajlamos eltörni, így elégtelen lesz a földelés, és akkor jönnek párban ezek a kódok a tünettel...
Nagyjából 1 óra alatt lebontotta, amit kellett, kapott egy újraforrasztott csatlakozós földelést, és utána jó lett, soha többet nem volt vele gondom.
Szóval mázlim is volt persze, de vannak szakik, aki tényleg profik, csak egyrészt valószínü sokkal kisebb számban, plusz nem feltétlen könnyü rájuk bukkanni.Szerencsére a jobbak idövel szájhagyomány útján azért terjednek.
-
ArthurShelby
addikt
válasz
Szada85 #80483 üzenetére
"erősen 10+ éves (volt), ezért márkaszervíz összesen kétszer volt terítéken"
Igaz, hogy a márkaszerviz személytelenebb, de ez ("a szerelő is viselje szívén a kocsi sorsát") a többi autószerelőnél sem sikerült.
Most egy zafira A-val (2001-es), és a zafira tourerral (2012-es) mind a 2 megvan (régi/új kocsi).
A réginél azt mondják, hogy nem éri meg rákölteni (add el, vegyél másikat, örülj hogy megy), az újnál vagy grófnak néznek (és fizess mint a katona tiszt, mert újabb kocsid van), vagy még nem is értelek hozzá (most kezd erről a generációról anyag szivárogni).Az (az insignia fórum által agyondicsért) opel gyulainál (ami kint van a rákban, mint a többi márka szerviz) is kb csak a gyári szoftveres támogatás van meg, egyébként nem tudnak semmit és pénzlehúzda (szerintem).
-
DJosef
őstag
Udv mindenkinek!
Adott egy 2008-as 1.4 benzines Meriva (Z14XEP)
Most lett vezerles cserelve es azota minden inditatast kovetoen neha felvillan majd elalszik a Motorvezerlo elektronika/inditasgatlon hibalampa. Uzemmelegen menet kozben is neha csinalja. Otlet!?
Elore is koszonom! -
Szada85
aktív tag
válasz
ArthurShelby #80481 üzenetére
Mivel eddig mindegyik autóm erősen 10+ éves (volt), ezért márkaszervíz összesen kétszer volt terítéken, egyszer otthon gyári kulcs pótlás+programozás, és egyszer németben az OPC vezérléscsere végett.
Ezt az Opeles nem márkaszervízt is mende-mondák alapján találtam annó, bár a képhez hozzátartozik, hogy mára a srác(ok) is picit felhígult(ak), de ettől függetlenül még mindig ő(k) a legmegbízhatóbb, akit ismerek. Minden autómat ő(k) szereltek, szóval lehet a bizalmi viszony miatt is kérhetek tőlük ilyet.
Egy szakszervízben pedig gondolom mindenre normaidő van, így ott nehezebb ilyen pepecselős melót beadni nekik, de ez csak feltételezés, mivel tényleg komolyabb tapasztalatom ezen a téren. -
-
ArthurShelby
addikt
válasz
Szada85 #80480 üzenetére
"vétel után lekapatnám a kartert szerelőmmel, és szétnéznénk odabent, biztos, ami tuti"
Sajnos nekem nincs ilyen szerelőm, akivel ilyen jó a kapcsolatom. Ha ezt csinálnám (és hasonlókat csinálok) egy idegesítő hülyének néznének.Lehet az a baj, hogy én valahol azt várom el, hogy ne csak én, hanem a szerelő is viselje szívén a kocsi sorsát (hiába én fizetek mindent), csak ez valahol sajnos irreális elvárás (főleg hogy rengeteg dolguk/kocsijuk van amin dolgoznak).
-
Szada85
aktív tag
válasz
ArthurShelby #80478 üzenetére
Az én véleményem az, hogy igen, szerintem borzasztó sok bárminek, én eddig minden autómban tartottam magam a max 10 ezer Km-es periódushoz, és ezután is fogom. Ez lehet sokak szerint túlzottan gyakori, vállalom.
Ugyanakkor az is tény, hogy mind a jelenlegi autóimból a C20NE-m illetve korábbi G OPC is "húzott" motor, ergó meghálálja/hálálta a gyakori friss olajat, a mostani V6 pedig véleményem szerint szintén igényli a gyakori, és minőségi olajcserét, például a bődületes hőterhelés miatti igénybevétel miatt is.
Emiatt is írtam, hogy lehetséges, hogy sose lenne baja azzal a motorral, én -már csak a saját magam maximalizmusa miatt is- azért biztosan vétel után lekapatnám a kartert szerelőmmel, és szétnéznénk odabent, biztos, ami tuti. De nem vagyunk egyformák, én talán picit túlzottan is maximalista vagyok az ilyen dolgokban.
-
ArthurShelby
addikt
Szerintem minden kocsira figyelni/költeni kell. Ha ez megvan, akkor nem érhet meglepetés (bár lehet kivétel, ami az esetek pár %-a).
"Az eladó szerint"
Nem is lenne jó kereskedő, ha nem dicsérné"van rá egy év szavatosság"
Kb a hajadra kenheted4M-ból azért nem túl jó új autót kapni, viszont használtból már fullosat.
Egyébként mintha nagyon fölmentek volna a használt autó árak, igaz mi anno túl olcsón vettünk jót (3M+ átírás...). Lehet hogy tévedek, de mintha a zafira tourer után kicsit megnőtt volna a kereslet (vagy csak szimplán sok van az utakon)Ha sokat voltál már a helyszínen akkor a kereskedő látja, hogy megfogott (már többször nézted és még mindig érdekel), akkor már kevésbé tudsz alkudni. De lehet tévedek.
"első gumik cserére szorulnak"
Én a 4-et egybe cserélném."féyezés karcos"
Ebben az életkorban szerintem kivétel ha nem. (ettől még alkudni jó).
"szélvédőn kavicsfelverődések"
Ezt minél hamarabb célszerű javítattni külön erre szakosodott helyen (olcsóbb+minőségibb), így megúszható a szélvédő csere."olajcsere szűrővel eggyüt, és még levegőszűrő, pollenszűrő"
Nem ezt hívják olajcserének? Ez együtt kb olyan 50 körül van.Ui: Üzemanyag szűrőt mikor/milyen gyakran kell cserélni?
-
ArthurShelby
addikt
válasz
Szada85 #80455 üzenetére
Én is csak az insignia fórumról tudom amit tudok. Totalcar-on is csak a turbócső repedés miatt szidták (de pl nálunk az sosem volt, és insigniánál is csak a korai szériákra jellemző). Anno próbálkoztam insignia ricsinél, de lekoptatott, hogy a zafiránál túl sok minden más.
Eddig + tapasztalataim voltak, de nem vagyok jós, bármikor beüthet valami. Mondjuk a 280ezres olajutántöltős z16xe után ez a véleményem."legritkább periódusban cseréltek az adott autón az olajat, és azok a mocik érzékenyek erre"
A 30ezer már mindenhol késő, nem csak a cdti-nél, nem? -
D@ny7
aktív tag
válasz
Declare #80471 üzenetére
Igen 2.0 cdti zafira tourer. Belgiumból származó 145Ekm-el, 30Ekm-enkénti olacsere intervallummal ami gyári előírás és a tulaj ezt tartotta is, opel online szervízkönyv szerint valós km-el.
Az autó amit vennék évi 5-10E km-t futna. Lényegében másodikautó lenne, mivel van egy céges autóm, viszont azt magáncélra nem használhatom (ebbe évi 40E km megy bele).
És igen, km futás alapján nem lenne szükségem dízel autóra, viszont csak hosszabb távon mennék vele, nem városba. Benzines sem lenne rossz, csak azok legtöbbje nyomatékhilyányos, vagy ha teljesítménye jó lenne akkor 12L átlagfogyasztása van (vagy mégtöbb).
Hát igen 4M körül nem sok új autó van.
Ajánlották a Dacia dustert, Suzuki vitarát, opel astrát.
Ezek közül a Dacia-t alapból kizárom, az opel astra-t alacsonynak találom, a suzuki vitara talán kompromisszumképes,( bár az általam elvárt felszereltséggel inkább 4,7M) 1-3 múlva meg jöhetne egy komolyabb. -
ArthurShelby
addikt
Az előző tulajnál céges autó volt, és egy lízing cégen keresztül használta. Kb 30ezrenként lehetett a csere.
Nálunk olyan 15-20ezer, de igazából néha ránézek, hogy hány % van még vissza az olajból (kijelzi a kocsi), és olyan 20%-nál kb cserélem. Amit észrevettem, hogy nemcsak km alapján nézi az olajelhasználódottságot a kocsi.
Eddig minden tökéletes, és jól működik (kop-kop).
Városban van használva, illetve hetente egyszer egy Bp-Fehérvár oda-vissza szokott lenni. Városban próbáljuk hidegen nem nyomni neki. Eddig a motorral én teljesen elégedett vagyok, bár sosem lehet tudni mikor jön be valami.Az 1.6t a szentgotthárdi motor, a 2.0 a cdti, ami az 1.9-es tovább fejlesztése (és fiat eredetű)
-
diegho
nagyúr
válasz
Tikakukac #80473 üzenetére
Nálam nem ilyen egyszerű a helyzet. A garázs 440 hosszú, bár széles, de az udvar meg olyan szűk, hogy a Meriva éppen rá tud fordulni, talán egy 435-ös autóval még valahogy rá tudnék fordulni, de nagyobb esélytelen. Mivel az udvar szűk, bővíteni nem tudom és mivel semmilyen más háziállatunk nincs, csak nyest, de abból rengeteg, ezért az udvaron biztosan nem hagyom télen, amikor este hazajövök meleg motorral. Szóval nálam a garázs bővítés egy laza fél milliós projekt lesz, mert le kell bontani nem csak a garázst, de úgy kb 30m melléképületet, majd újra felhúzni. Jó móka lesz, vagy veszek 435 alatti autót, ami belül nagyobb, mint a Meriva.
-
Tikakukac
titán
válasz
diegho #80463 üzenetére
Az még a kisebb gond. Én nyáron tutira kikapom az ajtókat, mert ez anyámnak viszont nem okés. Hátrafele még csak-csak megoldanám egyszerűen, de így a fél garázst újra kell csinálni
Fater Ladára méretezett anno... rosszul tette. És ugye ez az autó is tükörrel sincs 2m, a mai kocsik meg behajtott tükörrel meg anélkül akkorák.
-
Declare
őstag
Nem követtem pontosan a sztorid, de ha jol gondolom egy 2.0 cdti zafira az agyalas targya?
Alapbol onnan indul, hogy minden autonak (motornak, valtonak stb) vannak tipushibai. Igen. Bele lehet tenyerelni a kaksiba, föleg egy hasznalt dizellel? Igen.
Viszont tul parazni sem feltetlen kell. Ha rakeresel a neten biztos talalsz egy csomo hibas 2.0 cdti motoros zafirat, meg insigniat.....de tudod mennyi futkos belölük összesen? A problemamentesek viszont nem irjak tele a forumot, h faja a kocsi.
Akkor vegyel dizel autot szvsz, ha legalabb egy 20k km t mesz vele evente, nem varosban tulnyomoreszt es van tartalek penzed, ha javitasra kerülne a sor. Ez nem kötelezö, de elöfordulhat, bele kell kalkulalni, mint worst case.
Ezen kivül ez a 150-180k km szerintem egy kritikus km a dizeleknel. Az elsö komolyabb javitasok es hibak gyakran esnek ebbe az intervallumba, ahogy en olvasgattam. Nem veletlen, hogy ilyen km körül rakjak lapatra a cegek is a kocsikat. Nekem pl az Astraban a valto (még az elözö tulajnak) 150k km körül esett szet....aztan nekem az egr hiba 160k km körül jött elö. Azota semmi.
4 M töl uj autot kapsz....de milyet?
egy fapad 1.0 Astrat talan. Ha az eleg, akkor vegyel azt, nem kerdes...ha nem, akkor meg kar ezen rugozni, h uj autot is kapni....uj biciklit is kapni, de olyat, hogy besza.behu
de neked nem bicikli kell...akkor meg mind1 nem?
Nem egyszerü, neked kell merlegelni!
-
-
D@ny7
aktív tag
válasz
ArthurShelby #80453 üzenetére
Ma megérkezett az állapotfelmérés, a kocsiról, pár dolog kiderült róla amit én nem is feltétlen láttam.
Lényegében: hátsó fékbetétek cserére szorulnak, féyezés karcos, szélvédőn kavicsfelverődések, első gumik cserére szorulnak, ezen felül esedékes 150E km szervíz, olajcsere szűrővel eggyüt, és még levegőszűrő, pollenszűrő.Nos ha midet megjavttatom akkor mindent egybevéve az autó kb 3,5 M lenne.
Közben megkérdeztem 3 autószerelő ismerőst is hogy mi a véleményük, főleg a motorral kapcsolatban.
A legoptimistább hogy ezekre az új dízel motorokra mindre költeni kell, és legtöbbnek van valami típushibája.
A legrosszab vélemény pedig, ha jót akarok magamnak felejtsem el.Az eladó szerint pedig nincs ezekkel semmi baj, náluk nem kellett még egy zafirában sem motort cserélni, illetve insigniában sem. Példának felhozta hogy ő is egy insigniát hajt ezzel a motorral, és neki nem volt gondja vele. (ha jól emlélszem azt is említette hogy 180E km van benne).
Rákérdeztem hogy mi van ha megveszem és 1 éven belül tönkremegy a motor, erre annyi választ kaptam hogy van rá egy év szavatosság, de szinte lehetetlen bebizonyítani hogy az konstrukciós hiba miatt ment tökre.
Egy motor felújítás 1M-től kezdődik, egy új motor bele listaáron 2.5M.Hát így tényleg elég nehéz a döntés, főleg hogy 4M-tól már új autót kap az ember igaz nem zafirát, de arra garancia van.
-
Feenyx
aktív tag
Sziasztok!
két érdekes dolgot tapasztalok az autónál (Z16XE1)
1.: Amikor gyorsítok, olyan 2900-3000-es (de csak itt) fordulatnál hirtelen egy pillanatra olykor-olykor megtorpan az autó, utána pedig gyorsít tovább. Teljesen random csinálja, mindegy hogy be van-e melegedve, vagy milyen gázadás történik. Kétszer le lett húzva a szívósor vákuumpumpája, akkor mint ha nem csinálta volna. Viszont hibakódot nem kapok rá, hogy ez az alkatrész lenne rossz (visszadugva persze). Próbáltam már bontott vákuumpumpát is, de az teljesen halott volt, jött is egyből a hibakód, és az autó is máshogy viselkedett teljesen.
Ez a jelenség szerintetek mi lehet? Találkozott már valaki ilyennel?
2.: Sebváltás után mikor mikor a gázt kezdem el nyomni vagy felengedem fékezésnél mint ha egy kicsit bólintana az autó. Persze ez nem intenzív gyorsítás/lassítás mellett, hanem szépen nyugodtan gyorsítva/lassítva. Lehet ez valamelyik motortartó bak megfáradt? Hogy lehetne ezt ellenőrizni?
Előre is köszi a segítséget!
-
Declare
őstag
válasz
diegho #80463 üzenetére
Csak elöször lesz kisebb
Javaslom az olyan nöi praktikaknak a felhasznalasat, mint a szem es a fogak összeszoritasa a kritikus pillanatban....nem lehet hülyeség, ha nök millioi alkalmazzak nap-mint nap az utakon
Velem szemben pont mult heten alkalmazta egy szöke illetö
-
Doggy dog
senior tag
Sziasztok!
Bő éve cserélve lett az ABS jeladótól jövő vezeték (bal oldal)
Nemrég elkezdte,hogy néha felvillan az ABS/ESP.
Újraindítás után általában eltűnik a hibajelzés.
Vezeték átnézve,nincs kidörzsölődve.
Itt lehet kontakt hiba?Szerelő szerint a csatlakozások olyanok már,hogy nem igazán folyhat oda be víz.Kicsi az esély a korrodálásra.
Amit mond,hogy kerékcsapágy (egyben van a jeladóval, H astra)
És ha már csere,akkor érdemes a féltengely csuklót is cserélni.
Van valami mód valamelyik kizárására?Kontakt vs kerékcsapágy.
Tudjam hol a hiba. -
diegho
nagyúr
Vélemény? átírást kellene fizetnem Meriva-ért menne 1-1-ben.
-
Zabagep
csendes tag
Megoldódott a rádió kérdés, egy SAL transmitterrel.
Szerintetek az a transmitter, vagy az autó hibája, hogy halk recsegő hangot ad ki a jobb hangszórók zenehallgatás közben?
-
Hachiko95
aktív tag
30.000Km nagyon sok, max 15 és az olajcseréket az ajánlott Motul olajjal kellene megejteni.
A filléres olajpumpa tömítés nyírja ki a motorokat, ha az nem volt cserélve egy ilyen motoron, az már elég baj.
2013-tól változtattak, azt nem tudom, hogy a motorkód is változott-e. -
Szada85
aktív tag
válasz
ArthurShelby #80453 üzenetére
Elhiszem, hogy így van, annyira mélyen nem ástam bele magam a témában, hogy konkrétan mik változtak, az olajpumpa, olajpumpa tömítés, csapágyak lettek-e módosítva az évjáratok között, röviden rákerestem csak a cdti motorra, és elég sok évjáratból volt panasz.
Emiatt is emeltem ki, hogy ez az én gondolatmenetem volt, illetve nem is beszéltem le róla, vagy, hogy ettöl rossz autó/motor páros lenne, pusztán ha én döntenék, ez is ott lenne, mint szempont, hogy a legritkább periódusban cseréltek az adott autón az olajat, és azok a mocik érzékenyek erre.
-
D@ny7
aktív tag
válasz
ArthurShelby #80453 üzenetére
Szia.
Az olajat milyen időközönként cseréled?
Az előző tulaj hogyan állt ehez a dologhoz?
Az 1.6 szentgothárdon készült vagy 2.0 fiat eredetű dolgozik benne? -
ArthurShelby
addikt
válasz
Szada85 #80445 üzenetére
Nekünk cdti motoros a zafira (így elfogult is lehetek) , és nincs vele semmi gond így 180 ezernél. És ha az insignia fórumot olvasod láthatod hogy a régebbi (2009es gyártású) 165 lóerős változatoknál szokott gond lenni (valószínűleg az kicsit túl van húzva). Későbbi 2011-es kiadásoknál már rengeteg minden módosult, a facelift-nél még több.
Ha valaki ma zafirát akar venni, akkor vagy a dízel cdti-t választja, vagy az 1.4t esetleg az 1.6t (200 lóerő) változatot. Én az 1.8 tonnához mindenképp a dízelt ajánlanám, esetleg a túlhúzott 1.6 turbót, de ott azért több félelmem lenne.
-
Teszla_
senior tag
válasz
amargo #80450 üzenetére
Off autómnál jártam úgy, hogy belealkudtam az árba a Michelin téli gumikat. Gondoltam tök jó, bár nem voltak külön felnin. Aztán mikor hazaértem, láttam, hogy az autón kétszéles felnik vannak (elöl 205/55 r16, hátul 225/50 r16 gumikkal), a téli gumik pedig mind 205/55 r16-osak voltak. Na, vettem négy felnit, felraktuk télen a gumikat, de szólt a szerelő, hogy elég kopottak. Gondoltam egy telet kibír. Decemberben mentünk egy ismerős szülinapjára, havazás, jeges út, az autó kipörgésgátlója pedig már 20km/h-nál dolgozott, mint állat. Következő héten kapott vadonat új Conti TS860 gumikat
Új hozzászólás Aktív témák
- 16TB 0 nap Seagate Exos X16 Enterprise HDD több db.
- Xiaomi 13T Pro 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo Thinkpad T14 üzleti i5-10310u 10th gen. 8-24Gb RAM 256GB-1TB SSD gar.
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 32GR93U-B - 32" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest