Hirdetés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Építkezünk 6. rész (2024)
- Egy ház új téglaruhája
- Szárítógép szösszenet (hogy Te ne járj pórul)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Segway-Ninebot Kickscooter Max G30E II elektromos roller
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
-
LOGOUT.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teszla_
senior tag
Sziasztok!
Tegnap voltam megnézni egy Opel Signumot (3.2 V6 benzin), ami nagyon megtetszett, így le is beszéltünk egy időpontot mára a márkaszerviznél, hogy átnézzék. Volt pár baja, amire anyagilag felkészültem, hiszen nincs tökéletes használt autó, viszont volt egy eléggé riasztó dolog is. Mégpedig olaj van a hűtővízben. Erre azt mondta a szerelő, hogy 10-ből 6 esetben az olajhűtő (85-125ezer forint között láttam) cseréjével, olaj és hűtővíz cserével, tisztítással megoldható a dolog. De mi van, hogy a másik 4 esetbe tartozik az autó? Akkor mennyire kell vastagnak lennie a pénztárcának? Érdemes egyáltalán foglalkozni így az autóval? Esetleg valakinek volt hasonló tapasztalata?
És még egy kérdés. A km órában kb. 2x annyi km volt, mint a motorvezérlőben. Cserélték volna a motorvezérlőt?
zolikaDB: Még tegnap mentem vele próbakört, ott nem éreztem semmit, jól ment, nem volt vele gond. Egy Mazda MX-5-ből ülnék át, de ez az olajos hűtővíz eltántorít kicsit
[ Szerkesztve ]
-
Teszla_
senior tag
Ma beszéltem a szerelőmmel a tegnap átvizsgáltatott Signummal kapcsolatban és ő is rögtön rávágta, hogy nem szabad vele foglalkozni, mert ha a vízben olaj van, akkor az ki tudja mióta van ott és mennyire ette már meg az összes csövet, amiben egyébként csak víznek kéne lennie. Elég, ha csak egy cső eldurran menet közben és akár motort is lehet cserélni. Úgyhogy visszahívtam a kereskedőt és mondtam, hogy nem fogom megvenni.
Egyébként róla van szó, ha jól tudom pár napja linkelte is valaki. Képekről nagyon megtetszett, meg közel is van hozzám, ezért gondoltam meglesem. Hétfőn ki is próbáltam, ott nem vettem észre semmit, és élőben is szép volt. Viszont kiderült, hogy nem a kereskedésé az autó, hanem egy magánszemélyé, aki ott vette 3 éve, valamint 4-500ezer forintnyi hitel is van még rajta. Az alkalmazott mindenképpen azt akarta, hogy fizessek 10% foglalót a kereskedésnek (minek, ha nem is az ő nevükön van?), ha kell az autó és csak utána jöhet a banki hitel lezárása, stb. A főnök már engedte volna, hogy a tulajjal együtt menjünk el a bankba, hogy először lerendezzük a hitelt. Jött a mese, hogy a tulaj a cége miatt céges kisteherrel jár, az asszony meg nem éri el a pedálokat, ezért inább eladják. Meg amúgy is 3ezret mentek vele idén.
Tegnap átnézték Magocsáék az autót és az alábbi hibalista állt össze:
- 169e km az órában, 90e km a motorvezérlőben
- bal oldali ajtóhatároló kattog
- bal első lámpa matt, jobb hátsó törött
- kifúj a kipufogó és kell hozzá két rezonátor cső (tényleg elég hangos volt ez az install)
- olaj a hűtővízben, olajgombánál olajfolyás
- akkumulátor gyenge
- hátsó fékbetétek cserések
- fékolaj csere, meg nem is volt meg a kellő mennyiség
- két stabpálca előre
- két hátsó lengőkar
- két hátsó gumi farkasfogasan kopva (profilok: b.e. 3mm, j.e. 2,5mm, b.h 5mm, j.h. 3,5mm ami fura, mert 2014-es gumik voltak rajta és állítólag alig mentek az autóval)
- jobb első sárvédő javítva volt, 344 mikronAmit én még észrevettem:
- tetőkárpit elkezdett lógni pár helyen
- a féktárcsák szerintem már elég vállasok voltak, nem tudom lehetett-e volna még szabályozni
- a fekete fényezésen azért látszott, hogy gépi mosóba jártak vele, egy polírt elbírt volna
- belül az ajtó fogantyúja hámlott egy kicsit, kormány is picit már kopott, de nem voltak vészesek
- csomagtartó teleszkópok elkezdtek fáradni
- váltógomb cserés
- parkolóradar gombja nem csinált semmitSzóval ennyi volt, ezt elengedem, nézelődök tovább, hátha felbukkan egy vállalható példány, de azért célba veszem a Vectra C GTS-eket is, azok tetszenek még.
-
Teszla_
senior tag
válasz Teszla_ #64346 üzenetére
Majd elfelejtettem, a motorvezérlő nem a gyári helyén van, hanem kb a motortér közepére lett téve, fel lett szerelve egy lemez, valamint egy ventillátor, ami közvetlenül az akksiról kapja a kakaót és egy on/off kapcsolóval ki-be kapcsolható, hogy hűtse amúgy nem kókány munka, de érdekes. Állítólag amiatt tették át, mert másfél éve random leállt az autó, ami abból fakadt, hogy túlhevült a gyári helyen a motorvezérlő, de amióta átrakták, azóta jó.
AMD Power: én is úgy érzem, hogy jól döntöttem.
[ Szerkesztve ]
-
Teszla_
senior tag
válasz zolikaDB #64353 üzenetére
Csak benzines jöhet szóba (nem feltétlenül Opel, de a Signum megtetszett). Ha gonosz lennék, azt mondanám, hogy azért, mert a dízel nem autóba való de nem ezért, hanem azért mert jellemzően városban járkálok és nem is sokat. Benzinesből meg nem éppen bő a kínálat. Ezért is nézegetem majd a C Vectrákat is, de az azért mégse Signum
Nyíregyházi vagyok egyébként, de nézem a hajdú-bihari és baz megyei autókat is. Messzebbre már neccesebb lenne menni, főleg, hogy mennyi hulladék van a piacon.
Főleg a 3.2-es motor érdekelne, a 2.0T fentebb volt részletezve, gondolom a 2.8T se különb. 2.2-re ismerősöm mondta, hogy nyűgös, viszont az 1.8-ra nem hallott panaszt. De azt meg én gondolnám gyengének. A kör bezárult, 3.2 kell -
Teszla_
senior tag
Felhívott ma a kereskedés, ahol voltam megnézni a Signumot hétfőn-kedden. Beszélt a tulajjal és állítólag belemenne egy olyanba, hogy vigyük el az autót egy márkafüggetlen kereskedésbe és kérjünk árajánlatot a javításra (ugye olaj volt a hűtővízben). Mondtam, hogy átgondolom. Korrekt, de szerintem nem érdemes vele foglalkozni, úgyis csak akkor tudna biztosat mondani egy szerelő, ha szétkapná a motort. Azt meg én biztos nem fizetném ki (motor ki, szétszed, baj megkeres, aztán motor vissza), de szerintem ő se. A végén letenné a haját, ha hengerfejes lenne és mondanának egy 500+ ezres javítást rá
-
Teszla_
senior tag
válasz zolikaDB #64419 üzenetére
Szép, szép, csak beszámítás nélkül 1,3M-ig tudok elmenni Sajnos a kereskedőknek nem kell az MX-5, magánszemély meg nem számol be. Emiatt is maradtam annál a változatnál, hogy inkább keresek kp-ra autót. Meg lehetőleg 100km-es körzetben nézelődök (Szabolcs, Hajdú, Borsod megye), Budapest már meesze van, ha oda mennék, akkor mindent egy napon el kéne intézni (megnézni, márkaszervízben átnézetni, lepapírozni, stb.), az meg nem kényelmes.
-
Teszla_
senior tag
Sziasztok!
Tulajdonosa lettem ma egy Opelnek, pontosabban egy F Astra Caravannak. 2 literes, 136 lóerős változat, 1997-es évjárat. Olyan kérdésem lenne, hogy milyen extrák voltak rendelhetők anno? Az előző tulaj elég sok mindent beletett utólag (vagy már benne volt gyárilag), de hátha van még valami és akkor én teljessé tudnám tenni Jelenleg van központi zár (nem távirányítós), elektromos tetőablak, elektromos ablak elől, elektromos és fűthető tükrök, manuális klíma, fedélzeti számítógép, tempomat, ülésmagasság állítás, 2 légzsák, hűthető kesztyűtartó, ködlámpa, vonóhorog, ABS, szervo, Gsi ülések. Annyit tudok, hogy talán fűthető ülés volt még, de nem vagyok jártas Opel témában
Előre is köszönöm. -
Teszla_
senior tag
-
Teszla_
senior tag
Na szóval, ő lett az autóm
Egyébként tényleg jó vásár volt, hiába volt drágabb az átlagnál és hiába van benne 385000km. Az egyik szerelőtől vettem onnan, ahová a másik két autót is hordjuk, nála volt már 8-9 éve. Tavaly többet költött rá, mint amennyiért vettem. A sors fintora, hogy tavaly egy ismerősömnek ajánlottam, aki nagy Opel fan, de neki nem kellett Szinte teljesen ki lett lakatolva, a jobb oldali A oszlop tetején van csak rozsda, de az azért nem lett megcsináltatva, mert ahhoz ki kellett volna venni a szélvédőt, valamint a jobb hátsó ajtó ablak mögötti "rúd" rügyezik egy picit. Le is lett fényezve, új a tetőkárpit (nekem nagyon tetszik a sötét/világos kombó), újak az első lámpák és ködlámpák, lengéscsillapítók, rugók, fékek, motor felújítva, sötétítve az ablakok, stb., stb. Még olaj/vezérlés csere se kellett, előbbiben van még 7000km, utóbbiban 20ezer. Műszaki decemberben volt. Ez tényleg a beleülsz és mész kategória. Egy szimering ereszt csak minimálisan, azt majd vezérléskor cseréljük, mert 1500ft-os alkatrészért fölöslegesnek találta bontani azt a részt, amit vezérlésnél amúgy is kellene. A tempomat tényleg nem gyári, így kuplungra nem is kapcsol ki, de fékre, gázra, gombnyomásra igen. Ami még nem gyári feature, az a pöccintésre négyet villogó index, elakadásjelző és az index+kanyarodásra világító ködlámpa, mint a mai autókon -
Teszla_
senior tag
válasz Szada85 #80242 üzenetére
Motion-ként volt hirdetve az autó. Bár van egy kis katyvasz, mert az ajtókárpitok például később jöttek, csak ebből volt olyan, ami szép és elektromos ablakos. A motor papíron 85kw, motorkódos az autó (c20ne van a forgalmiban), de a 100kw-osra lett átalakítva. Már a szerelő is így vette, nála lett nagyobb teljesítményű, de sose volt gondja a papírokkal. Nekem meg ugyanúgy megfelelt.
Nem igazán értek az Opelekhez, így nem is tudom, hogy miből lett összegyúrva a járgány, de nem hiszem, hogy füllentett volna a szerelő, végülis nem volt érdeke. De majd ha legközelebb megyek, akkor kifaggatom. Szombaton talán megyek, mert a jobb oldali napellenző bal oldali tartója eltört és fityeg, de ő rendelt hozzá gyári tartót és beszereli. Ilyen egy rendes gazda -
-
Teszla_
senior tag
Én 2016-ban vittem el a debreceni Opel szalonba átnézetni egy 3.2-es signumot. Volt jópár hibája, de a legkomolyabb az volt, hogy összefolyt az olaj a vízzel. De szerencsére nem titkolták el, hiába ott volt a kereskedő is. Nekem megérte az árát a vizsgálat.
Más: F Astra-nál lehet valamit kezdeni házilag azzal, hogy az első szélvédőre szinte semmi levegőt nem fúj a ventillátor? Ma este tiszta pára volt és 5 perc alatt egy millimétert se vitt le belőle. Odaraktam egy papírzsepit és alig mozgatta, pedig a kapcsolót arra tekertem, hogy csak az első szélvédőt fújja, közben meg az egyel lejjebb lévő szellőzőrostélyokból több levegő jött
-
Teszla_
senior tag
válasz amargo #80450 üzenetére
Off autómnál jártam úgy, hogy belealkudtam az árba a Michelin téli gumikat. Gondoltam tök jó, bár nem voltak külön felnin. Aztán mikor hazaértem, láttam, hogy az autón kétszéles felnik vannak (elöl 205/55 r16, hátul 225/50 r16 gumikkal), a téli gumik pedig mind 205/55 r16-osak voltak. Na, vettem négy felnit, felraktuk télen a gumikat, de szólt a szerelő, hogy elég kopottak. Gondoltam egy telet kibír. Decemberben mentünk egy ismerős szülinapjára, havazás, jeges út, az autó kipörgésgátlója pedig már 20km/h-nál dolgozott, mint állat. Következő héten kapott vadonat új Conti TS860 gumikat
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen egeret válasszak?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Külpolitika
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Motoros topic
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Milyen monitort vegyek?
- PlayStation 5 Pro teszt
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest