- Gurulunk, WAZE?!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ndruu: Segíts kereshetővé tenni a PH-s arcképeket!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
zgospel
őstag
Igen, ahogy azt is írják, hogy a márkaszervizek rendszeresen 5W30-at töltenek beléjük, mert az gazdaságosabb (értsd: olcsóbb) mint a 0W20. Zárhatjuk, de te nem akarod megérteni a leírtakat
"A Toyota magyarországi importőre korábbi levelében hangsúlyozta, hogy az 1NR-FE motorral Magyarországon körülbelül 9000 darab autót értékesítettek, és csak nagyon kevés példány esetében jeleztek magas olajfogyasztást a tulajdonosok, ami visszavezethető akár nem megfelelő üzemeltetési körülményekre is. Minden egyes esetet a saját körülményeivel kell vizsgálni, általánosságokat ennyi meghibásodásból nem lehet megfogalmazni." -
zgospel
őstag
Akkor rosszul olvastad. 5W30 megengedett maximum 1 periódusig, utána vissza kell térni a 0W20ra. A folyamatos 5W30 nem megengedett. A 30as melegoldal nem jelenti automatikusan hogy jobb! Ennyi erővel legyen rögtön 50es, nem?
Aztán használat közben meg sosem melegszik be, vagy csak nehezen fogja elérni az üzemi hőfokot.
-
Tikakukac
titán
Az a sok hülye gépészmérnök, technikus és diagnoszta. Én nem értem miért nem téged kérdeztek meg, hát ilyenből készült vagy 3 írás, te meg elrendezted 2 sorban az egészet.
Lenne problémám, amit 4 villamosmérnök haverom sem nagyon tud megoldani most, ha éppen ráérsz ezt is elintézni 2 mondatban kérlek szólj
szerk.: akkor olvasd el szépen mind a 2-3 cikket, esetleg az Égésteres adást is. Mert megérteni nem sikerült ahogy nézem.
-
bul07
nagyúr
Azt írtam hogy ne járassa alapjáraton a motort, sokáig (Arra a részre reagáltam amit te írtál hogy , szoktam is itthon járatni, nem szeretek hideg autóban utazni. )
És azért ami a videóban is van hogy kenés nem megfelelő és jobban kopik
Mire gondolsz hogy nem erről írtam?
(#95693) Sanki
Én ilyet (Castrol C3)használok a Touranba és rajta van a dobozán, és régóta rajta lehet mert múlt ősszel cseréltem és az olaj amit beleraktam 2018-as gyártás és rajta van
Az LL ilyenen nincs rajta -
bul07
nagyúr
Vezess csatornáján valamelyik videóban Gajdán Miklós is elmondja ezt, hirtelen nem találtam meg lehet nem is a fő témához tartozott így végig kellene nézni sok videót
Na meg a totalcar csatornán is van egy ilyen videó
Két szokás, amivel elpusztítod az autódatVW csoportban Mágus is és másik is kitárgyalták már
-
bul07
nagyúr
Hát az öregében egy hajszányival a 80felé melegedet 23fokos melegben 20Km alatt, és már 10Km után elérte ez és nem ment tovább
Majd még teszek egy próbát ha megyek vele ha eléri a 70fok környékét akkor megállok és megfogom a termosztát utáni csőszakaszt és ha meleg akkor egyértelműen hamar nyit vagy nyitva ragadt
Mondjuk még mindig ez a jobb, jobb mintha nem nyitna ki sohaGyári termosztátot biztos nem kap, főleg hogy nem örök élet +1napra kel
Majd ma éjszaka kikeresem a gyári számát, csak megzavart hogy a linkelt kauffer oldalon a GATES márkájú nem úgy néz ki mint a többiÉn kifejezetten megtiltottam neki hogy helyben járassa sokáig, alapjáraton nincs olyan jó a kenés és jobban kopik a motor egy 14éves motornak meg hatványozottabban nincs szüksége erre
Amúgy vannak megint előjelek hogy hamarosan megint kér pénzmagot
Mikkor rakták fel a gumit feltűnt hogy a jobb hátsó féknyereg olaj sáros, tudjátok mint amikkor olajba pórt szórtok
Szerintem van egy kezdődő fékolaj szivárgás, mondtam neki hogy figyelje a kocsi alatti betont és ha lát egy cseppet akkor szerelőAmúgy még a kettő típusbetegség nem jelentkezett, remélem nem is fog
-
odorgg
addikt
Janitól kell venni. Megbízható, korrekt, és szépen dolgozik. Csomagküldés sem gond neki. 2 éve vettem 2 szettet, de még az első is rendben van. Sajnos már nem emlékszem hogy mennyi volt.
-
-
gban
veterán
Ez régről jövő tévhit / hallottam valamit valahol kategória.
A plazmákat tilos fektetve szállítani, mert olyan volt a szerkezete, meg annak a súlya, hogy fektetve a saját súlyától beroppant, de minimum károsodott a sok kis "üveg gázlámpa".
Na ebből lett átköltve hogy lapostévét csak állítva.
Aztán azóta annyira elvékonyodtak, hogy azóta akár igazzá is válhatott némely típusra. -
Declare
őstag
Nem lehet? Miert?
Mi pont siman fektetve cipeltük be a lakasba es ott feküdt a padlon 1 napot, nem mondta, hogy nem tetszik neki
mondjuk nem az autoba zötsögött az is teny
jah most latom, raadasul pont 50 es pana ez is, lehet a tesoja annak amit vettel
szoval ez birta
mod: na megint okosabb lettem
dobozban habszivacsba körbe volt burkolva, ha nem közepen nyomod, hanem a szelein, szerintem nem hajlik semerre....de nem ertek hozza
-
trassher
addikt
-
diablo1984
veterán
azért nehezebben nyomon követhető egy német rendszámos autó, ahány tulaj, annyi rendszám, ráadásul egy magyarban forgalomba helyezett kinti autó kinti rendszámát honnan tudnád meg, hogy mi volt???
(#57388) F_Gergely : azért alvázszám alapján kiadni minden rendszámot pár nemzetközi jogot sértene....
-
F_Gergely
őstag
igen, ez valóban igaz, bár azt nem értem ha van ilyen nemzetközi nyilvántartó rendszer (pl lopott kocsik, körözés satöbbi) nem hinném hogy olyan nagy dolog lenne ebben beleintegrálni a km óra állást... És igen így már működne, beírod a kocsi alvázszámát és kiadna minden adatot, gyártási év, forgalombahelyezés, korábban mely országban volt üzembehelyezve mettől meddig, km óra állás, satöbbi. Ennek lenne egy honlapja, oda belépsz, beírod és már cuccolja is ki a gép az adatokat, fizetni meg paypallel lehetne mondjuk autónként 1-3 euró.
-
Declare
őstag
Amit ember véd azt ember fel is tudja oldani....tökmind1, hogy jelszo, kütyü, barmi....barmit fel lehet oldani es be lehet csapni....ez hogy regisztraljak folyamatosan a km ora allast, ez a legjobb modszer szvsz.
(#57383) Petyyyyy azert az opel alsobb kategoriaba van pozicionalva a vw group nal...nem biztos, hogy lenne ertelme egy phaeton vagy 7 es bmw tipusu autoval elöjönni....kerdes, mennyire vinnek
. Az insignia igazabol, ami a passat kategoriaban jatszik, de azt is ugyan ugy elhanyagolta az opel, mint anno a J astrat
talan majd ez valtozik lassan
elöször az alsobb kategoriakban kell rendebetenniük magukat szvsz, aztan ha ot mar szepen helytallnak, akkor lehetne talan omegazni megint....erös szvsz
-
F_Gergely
őstag
valóban van több egység (nem csak a citroennél) de sajnos ezeket is át lehet írni, elbukni ott szoktak hogy több egység tárolja a km állást és nem irják át mindegyiket csak pl 4-5 egységből csak 2-öt.
Olyasmi megoldás kéne mint a samsung knox-nál, hogyha megpróbálják átírni kiég egy chip, és onnantól kezdve helló, ugrott a hitelesség, persze akkor gondolom meg azzal trükköznének hogy átforrasztják ezt a chipet. Sajnos mindenre mókolnak megoldást(#57383) Petyyyyy:
A gond az hogy az opelnek nincsen zászlós autója, de nem csak nekik pl franciáknak sem... Ha lenne szép példány a picon szemrebbenés nélkül cserélném a vectrát egy safrane-re -
Kroni1
veterán
A helyzet hogy valóban teljesen okés a kocsi, 60-ért most csináltattam meg rajta amit kellett! Ráadásul csak amolyan második autónak van használva, kisebb-nagyobb helyi közlekedésre a városban, meg bevásárlásokra úgyhogy nincs nyúzva sem nagyon.
Kicsit most jobb a kedvem, mert nem akartam megválni tőle, érzelmileg is kötödtem hozzá, (drága nagyapámtól kaptam még)..
-
F_Gergely
őstag
tessék, parancsolj.
[link]34 ezer + 6 ezer a szállítás.
(#57336) Declare:
Motorfékkel belassulsz, utána már állóra tudod fékezni az autót.
Nyilván 90-nél nem rakom 1-esbe, de mondjuk 90-nél fék, kuplung vissza 4 kuplung vissza 3, közben pedig folyamatosan fékezek. Távolságtól függ ha hirtelen ugrik elém valami, vagy valaki akkor persze satu, nincsen idő váltogatni, csak kuplungra lépek hogy ne fulladjon le másik lábbal meg fék telibe.
De pl munkahelyemnél van egy rész ahol a villamossínen mész, na az ha havas ott is könnyű csúszni, motorfékkel szépen be lehet lassítani az autót csúszás nélkül. -
F_Gergely
őstag
Az nem mindegy hogy 14.2-14.4-et tölt vagy pedig 13.4-et mert egy 10V különbség, érted? nekem ez a bajom!
Ha totál leterheled akkor sem mehet 13,8 alá."max kicsit lassabban tolti vissza a generator az elhasznalt energiat" Na pontosan erről van szó, hogy lassabban tölti vissza, mivel dízel és városban használom nem 100 km-t megyek egy huzamba. És az elektromos cuccok fogyasztanak, és ezeket minél előbb kell visszatöltse. Ha autópályáznék nem érdekelne mert visszatölti.
felújítani nem fogom, mert nem látom értelmét, a vezetékezést átnézem, max kicserélem a sarukat de ha úgyse változik kap egy új generátort, nem felújítottat, hanem zsír újat. Németországból szállítással 120A-es megvan 40-ből.
Zárószóként:
az hogy egy normál generátornál a töltés mondjuk 13,8-14,0 semmi bajom nem lenne, HA az nem egy vadi új felújított lenne. De az amin mindent (elvileg) kicseréltek, annak igenis 14,4-et kell töltenie. Mert új.
Nem egy öreg használt cuccról van szó hanem egy újról, ami nem tölthet 13,8 alatt mert az nekem nem elfogadható.Ha minden új akkor töltsön 14,4-et, terhelten meg nem eshet a fesz 13,8 alá, főleg nem egy olyan autónál ami tele van elektromos fogyasztókkal.(#57324) Declare:
ha fékezel és mellé motorféket használsz gyorsabban megállsz, szerintem... Én havon hiába fékeztem bekapcoslt az abs és csúszott tovább az autó. Motorfék mellé fékezve nem csúszott az autó nem dolgozott az abs és jóval rövidebb féktávon megtudtam állni. -
F_Gergely
őstag
Telefonról kicsit nehézkes másolni de csak egy példa:
"...Töltésünknek terhelt vagy terheletlen állapotban 13,8-14.4V között kell maradnia. Ha kevesebbet mérünk, akkor az aksi lassú, de biztos elöregedésére (szulfátosodás) számíthatunk."
de itt egy videó is [link]
Egy benzines autónak nem kell nagy indítóáram, ellenben egy dizelnek igen. De mondom nem vitatkozom, te igy gondolom én meg úgy. Ennyi. Pont. Tényleg hagyjuk egymást.
Motorfékkel meg gyorsabban megállsz havon, tudom mert tapasztaltam, ugyanis ha elkezdesz a fékre lépni dolgozik az abs és csúszol tovább. Ellenben ha fékezel és mellé használsz motorféket hamarébb megállsz. De ha lesz hó nagyon szivesen csinálok veled féktesztet hozod a saját kocsid, és felgyorsulunk mondjuk 30-ram és megnézzük ki áll meg elöbb. Motorfék+fék a leghatásosabb, ABS-el csúszól tovább a fenébe. Lehet hogy szerinted nem igy van de kb 10 emberből 8 szerint igen, 1 nem tudja nem is érdekli 1 meg azt mondja mint te. Bár rajtad kivül nem tudok olyat aki télen ne használna motorféket.
-
F_Gergely
őstag
Nezd mas velemenyen vagyunk, te cserelned a hibatlan vezermulancot mert mi van ha elszakad (amugy is egy osregi es szar megoldas a lancos motor - ugye). Szerinted hulyeseg a motorfek,telen nem allsz meg vele elobb mint a gyoker abs-el.
En elfogadom hogy neked mi a velemenyed, te meg fogadd el nekem mi a velemenyem.
Az en reszemrol nem.elfogadhato ha a toltes fesz 14,4rol leugrik 13,7re mert ekkorat nem eshet. En tudom.milyen volt, es tudom milyennek kene lennie.
Inkabb orulj hogy a tied hobatlan. -
F_Gergely
őstag
Ezek tenyek, kicsit ugy erzem.olyanon vitatkozunk te azt kerdezed tolem honnan tudom hogy a viz forraspontja 100 celsius fok...
Nezd te gondolj amit szeretnel, a tenyeket es a valosagot meg hagyjuk ram. De nyugodtan kezdj el olvasni a temaban, vagy kerdezz meg autovillamossagist. -
F_Gergely
őstag
A generator folyamatosan tolt, a toltesi fesz pedig 14 volt, ez a tartomany 14,0 es 14,4 kozott van. Terheletlenul 14,4 voltot tolt a generator terheles alatt pedig nem eshet a fesz 14 volt ala. A generator tobbet termel mint 14 volt ezt szabalyozza le a feszultsegszabalyzo (ha tonkremegy a feszszabalyzo akkor szokott tolteni 15-16 voltot mivel nincs ami leszabalyozza).
Nem keverek semmit, maximum te vagy tisztaban a generator es az auto elektromos rendszerenek a mulodesevel. -
F_Gergely
őstag
Ez a feszszabalyzo dolga... most arra nem terek ki hogy van intelligens toltes is mert a vectraban meg nincs.
Nem.14,4et felkapcsolt fogyasztokkal sem eshet a fesz 14v ala. Ezt hivatott szabalyozni a feszultsegszabalyzo (mivel a generator tobbet termel mint 14v) ami folyamatosan 14v feszultseget tart terhelestol fuggetlenul.
(#57285) vebbful:
Az ugy kemenyDe nyilvan te sem full fogyasztokkal kozlekedsz, meg elvileg benzinesnel ugy van hogy ha porgeted a motort ugy no a fesz 1500-2000es fordulaton elvileg ami neked 12,8v az is feljebb kene hogy menjen.
-
trassher
addikt
Beszéltem kasztnissal, azt mondta 80-100 között nyugodtan mondhatok a fazonnak. Én sem szívesen mennék bele ilyesmibe de ha nem akar betétlapot tölteni és a pénzt is sokallja akkor van tanú, irány a rendőrség. Felemeltem a csomagtér szőnyeget, ott a lemez ép mindkét oldalon. A lökhárítóba nem ért bele az autó orra csak a csomagtérajtóba.
-
Fkris
őstag
Igazából nem most lenne a vásárlás, csak ugye az ára jött be.
Jövő tavasszal venném a tütüt, 6 kilo körül, plusz átírás meg a többi, összeségében kb 750k.
Itthon egy '06 twinport gastra van, ismerem az autót, jó vezetni.
Ezért egy 2000 körüli, 3 ajtós 1.4 et nézek, vagy a másik befutó egy -bár halkan merem mondani- 6gen civic.
Elég ritka viszont a 3 ajtós az 5 höz képest, ezért nehezebb, de 5ajtosat nem igazán vennék, max ha nagyon patika.
Összeségében kb ennyi, köszönöm a segítséget!
-
gban
veterán
Vagy átfutott egy macska, bármi.
És azt is letagadhatja hogy nem indexelt.
Még kamera felvétel ellenében is - pont tönkrement a hátsó izzó...
Egy nem tagadható: a károkozó nem tudott megállni.
Nekem is nagy az igazságérzetem, de inkább a tutira mennék, és nem kevernék bele semmit.
Ilyen alapon ha a doki mindent tagad, még én fékeztem indokolatlanul (bár ilyen ismét nincs a kreszben, egy időre visszakerült mint szabálysértés de rájöttek, fölösleges,kidumálja mindenki). -
gban
veterán
Lényegében igazad van, ő (a "doktorúr") csak szabálytalan volt, de a balesetért közvetlen módon nem vonható felelősségre.
És annak sincs sok értelme hogy belevonják, mert csak egy huzavonát kezdenének vele, a biztosító egyből hárítana, rendőrségi határozat ellenére is (aki hallott már biztosítós ügykezelést, az tudja miről beszélek). -
Markizmark
addikt
Bizony ám, saját típusra rákerestem (15 éves típus), 132000 a csere anyagára, plusz munka. Ismerős szétvert motorja (törött vezérműtengely, 2 szelep, szétvert csapágy) szereléssel együtt 150 volt.
Szóval ez a fogyasztói társadalmas elméleted, hogy az illuminati azt akarja elhitetni veled, hogy a lánc csere nem szükséges, mert kell nekik a pénzed, az hülyeség.
-
F_Gergely
őstag
Ertsd mar meg lancot nem cserelunk
A szijjasnal van hogy vasarlas utan vezerlescsere. Nade azta mugy is 60 vagy nem tudom hany ezer km utan cserelni kell. Lancosnal nem, amig nincs hangja (ha hangja van megnyult a lanc, vagy kopott a fogaskerek) nem kell hozzanyulni, pont ezert talaltak ki a lancos motorokat
Lancos motorok karbantartasmentesek, nem kell a vezerleshez hozzanyulni. Persze van gyarto es azon belul szeria hiba ahol a lanc gyorsabban elkopik, de nagyon jellegzetes semmihez nem hasonlo hangja van a megnyult/kopott lancos vezerlesnek, es ez allando hang, nem csak neha neha. -
Markizmark
addikt
Gyakorlatilag soha nem lehetsz biztos egy használt autó előéletében, még akkor sem ha addig a kilométerig van vezetve a gyári szervizkönyv. Ismerünk olyan eseteket amikor csak beírták a cserélt alkatrészt de valójában hozzá sem nyúltak. Olvastam ilyet, hallottam is és közeli körömben is előfordult.
Szóval ilyen alapon mindig cserélni kéne a láncos vezérlést. Egyedül a nem megfelelő viszkozitású olaj vagy a későn cserélt olaj tehet kárt a láncban, főleg amiatt, mert nem megfelelően működik olyankor a feszítő.
-
diablo1984
veterán
Előfordul, de nincs csereperiódusa előírva ha csörög akkor cserès. Mindegy milyen az előèlete, èn láncos motoron nem cserèlnèk vezèrlèst, ha nem csörög. Ha időben megkapja a bele való jó minősègű olajat, akkor a lánc kitart örök èletig. A yarisom is láncos, 275ezer km van benne, mèg eredeti lánccal, kutya baja...
-
F_Gergely
őstag
A lancnak pont az a lenyege hogy gondozasmentes es nem kell cserelni. Neki van az autoban 317 ezer km. Ha gyarilag rossz lenne a lanc mar reg elszakadt volna.
Persze ettol meg igazad van abban cserelni lehet. Mindent lehet, de akkor mindenki cserelje a lancot a kocsin hisz mivan ha elszakad. En pont azert veszek lancos autot mert nem kell hozzanyulni. -
Markizmark
addikt
Olyan sincs, hogy a jo allapotu szij csak ugy elszakad.
Nem is azt írtam...
KÜLSŐRE jó állapotút írtam. Ugyanis az nem látszik, ha belül a szálak szakadtak.
De továbbra is hirdesd azt a hülyeséget, -csak hogy a saját stílusodban írjak neked- hogy láncot kell cserélni. Minden szaki és minden gyártó hangsúlyozza, hogy nem kell cserélgetni, de te csak erőlködsz valami szíjas berögződés miatt. Elárulom neked, hogy a szíj is tud szakadni idő előtt, ha hibás, csak annyira mint a lánc.
Igen, tudunk olyan esetről amikor szakadt a lánc, gari időn belül, nem a 200ezredik km után. Ha a lánc hibás, az kiütközik jóval előbb. Sokkal drágább egy lánc csere, mint egy szíj csere és pont azért mert nem számít előírt szerviznek.
De nekem aztán tökmindegy ki mire költ súlyos pénzeket, egy lánc nem 18ezer forint, mint egy jobb szíj. Plusz akkor már lánccal együtt cserélni kell lánckerekeket és feszítőket, hogy újként összejáródjanak. Ott tartunk, hogy 100ezer.
-
Markizmark
addikt
Azért egy ilyennek vannak figyelmeztető jelei doszta.
Ha annyira kopott a hajtókarcsapágy akkor elengedi az olajnyomást, alapjáraton pislákolhat a lámpás, plusz kopog mint a rossebb és a kopogás a fordulattal erősödik.
Kell azért menni ilyen zajos motorral elég sokat, hogy ez így kikandikáljon.Csak úgy egyik pillanatról a másikra nem történik ilyen.
(#56838) AMD Power Márpedig én ezután is vinni fogom a cuccot, ha valami miatt mégis szerelőhöz kell fordulnom. De ilyen 1000-ből 1-szer van.
-
AMD Power
titán
Tesóméban is már bőven 500e + van.
Megkaptam az aktuális kedvezményes kis listámat. Jelenleg ezekből tudok választani.
első féktárcsa/db
QWP 6200-40%
TRW 8380-40%
delphi 8550-40%
bosch 8217-40%
brembo 8295-40%
starline 5047-40%
roadhouse 5066-40%
ferodo 6478-40%
textar 9653-40%
hans pries 5914-38%
zimmermann 8245-40%első fékbetét/garn.
TRW 11306-40%
bosch 9767-40%
delphi 10013-40%
brembo 12281-40%
roadhouse 16091-40%
LPR 8887-40%
meyle 9350-40%
zimmermann 13748-40%
fakt 6980-40%- Hátsó lengéscsillapító /db
sachs 17983-40%
monroe 11575-40%
kayaba 10530-40%
mapco 15850-40%A lengéscsillapitó szerintem nem kérdéses. Monroe. De a többivel bajban vagyok.
-
diablo1984
veterán
igen pontosan ezt mondom. fateromnak van egy amit 12évvel ezelőtt hollandból hoztak be, akkor már 192ezer km volt benne 6 évesen, azóta mivel 2. autónak van használva ment bele 50 ezer km. ez biztos, de kivülről a kutya/macska rommá karmolta, belül fater kissé lelakta, múlt évben hívtam fel rá a figyelmét, hogy behozatal óta nem volt a vezérlés cserélve és olajat sem 4-5 évente kell..... erre az volt a válasza, hogy még nem jött el a km-e....
persze megvolt a vezérlés csere, olaj+szűrők cseréja, az adagolóból is szivárgott a gázolaj, összvissz 120ba fájt, egy szerelő megcsinálta neki(egy vagyonért).motorikusan príma, de lomha(anyám 1200-nál vált, már rángat a kocsi sem rakja vissza...besítok), a bal első ablak beesik(arra is azt mondják, hogy 2 éve volt a szerkezet cserélve, nem b@szódhatott el), a digitklíma kattog, (valszeg egyik bowdenje megszorult, és a műanyag fogaskereket bedarálta), szíjfeszítő sír mint állat(ehhez már megvették a görgőt, a csomagtartóban pihen). ami még cuki, hogy üléshuzat van az üléseken(első-hátsó szett), azon meg trikó huzat, hátul meg pléd, valamint a gyári méretpontos szövet szőnyegen a gumiszőnyeg a kocsiban..... komolyan behalok rajtuk! de ilyen a még eredeti passat!
-
diablo1984
veterán
jah, fehér! de még mindig f@szántos állapotú! a motorvezérlő javítás óta minden rendben?
nekem meg kiderült, hogy azért indult szarul a dízelem, mert az önindító indítózás közben zárlatot csinált(tengelye tengely irányban 4mm-ert lógott), ezért ugrált a fordulatszám mérő is. azóta pöcc-röff, besz@rás, hogy mennyivel jobb, ha tizedmásodperc alatt indul a vas, még az indítómotornak is pörgősebb hangja van!
-
BigBlackDog
veterán
De, akkor beírom ide is. Szóval a jelenlegi helyzet, elváráshalmaz az alábbi lenne.
- Biztonságos legyen a jószág.
- Kiszámítható legyen a fenntartása, jöhet dízel is akár. Oké, igényli a szerelőt, szervizt, megértem, de évi szinten örülnék, ha az elromló dolgok miatti javítási költségek ~200-250e Huf alatt maradnának. Ez mennyire irreális elvárás?
- Csendes utastér, 130-as tempónál ne 4000-es fordulaton üvöltsön a motor a rövid váltó miatt.
- Két személy részére lenne, szóval nem szükséges nagy dög, biztonság miatt nézegetek a nagyobb méretkategóriákban is
- Keret legyen ~1,5 milla Huf + kezdeti szerelések, átírás
- 8-10 éves kor legfeljebb.
- Klíma mindenképpen kellene.
(- nem számottevő, de néhány apróságnak örülnék, pl. tempomat, sötétített-hővédő üvegek, középső kartámasz, elektromos ablak)Szóval ezekből kiindulva egyelőre a H Astránál tartok.
-
Petyyyyy
addikt
Azért ezek sem olyan összegek, amit ne tudna elverni másra az ember fia.
F_Gergely - Leginkább csak optikai "tuning" célzattal. Ahogy írtam korábban, még a 17" papucsokkal is néha úgy tűnik, hogy a hátsó tengelyen virslik vannak, mert akkora a kerékjárat, hogy szinte elveszik alatta a felni. De ha ez ilyen befektetésekkel jár, akkor lehet leteszek az ötletről.
-
diablo1984
veterán
ha csak kocsikázni kell, nem versenyezni, akkor akár az is megfelelő lehet kis fogyasztása van, egyszerű mint egy faék! a 60 lovas f astrához képest ergonómiailag előre lépés csak, de akkor is! szerintem a többi motor(1,4 és 1,6) szíjasok, legalábbis ez rémlik....
amúgy ha az 1.0-ás 3 hengeres suzukit el lehetett adni abban az időben, akkor ott a g astra 1,2-es istencsászár volt ahhoz képest(persze a suzukihoz képest esztétikailag is más kategória volt....)
-
Petyyyyy
addikt
Valószínű saját ügyetlenség miatt nem találtam semmi használható infót a szerviz 4+ programról személyre szabottan. Beregeltem, láttam mi a gyári felszereltségem megy, hogy éjfeketének hívják a fényezésem, de ennyi. Pár részlet - pl. szerviztörténet - csak személyes látogatás után lesz látható.
Lehet egyik nap el is látogatok majd valamelyik szalonba.F_Gergely - Mindenképp megvárlak vele, addig úgysem zuhannak be a forintok a kintlévőségekből. Gondolom akkor a hidrotőke szerviznél is inkább a munkadíj az, ami megtolja a ceruzát.
-
M_o_g_y_i
őstag
Mondjuk ez a kép nem SKF-ről készült szerintem, csak egy általános fotó az azonos motorokhoz való pumpákról.
Ha jól láttam eddig, akkor az SKF kék lapátos, ez mondjuk lényegtelen.
Azt a papíros dolgot mondjuk nem tudtam hová tenni, csak egy olyan dolog, ami így laikusként elriasztott, de a vélemények SKF-ről meg szintén jók voltak, ezért lett volna az a másik.
HEPU-ról is hallottam rosszat, azt meg szintén nem értem, hogy az egyik vezető pumpagyártó termékéről hogy mondhatja azt az a boltos (akitől lett volna az alkatrész első körben), hogy "10-ből 9 sz@r volt.
Egy HEPU???Na ne má...
-
M_o_g_y_i
őstag
Az lehet nem, képben volt az is a HEPU mellett.
Arról csak annyi negatívumot olvastam, hogy kívül a porvédő egy sima papírlap, nem pl. szimmering.
De a fene se tudja, kellene egy rossz, és szétszedni, megnézni ténylegesen milyen.
Mert úgy ánblokk amúgy tuti az SKF is, ha valamiért nem lett volna HEPU, akkor jó eséllyel most SKF lenne.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gurulunk, WAZE?!
- Google Chromecast topic
- Formula-1
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Tőzsde és gazdaság
- ARC Raiders - Új előzetesen a hamarosan induló tech teszt
- Milyen videókártyát?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- További aktív témák...
- Motorola E40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felváráslás!! Samsung Galaxy S22/Samsung Galaxy S22+/Samsung Galaxy S22 Ultra
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 4790K / 16GB DDR3 / RX 5700XT 8GB / 512GB SSD
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 G3 - i5-1245U I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I NBD Gari!
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel