- sh4d0w: Palpatine - A Terv
- weiss: Pant* rant
- N€T0X|N: SSD cserék
- bambano: Bambanő háza tája
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
AIex
tag
válasz
troll81 #15505 üzenetére
Mondhatni a B5254T4 kistestvére, B5254T4-nél is 0w30 A5B5 volt az itteni (Mo) ajánlás (talán forróbb éghajlat övre ajánlották az 5w30-at). Mivel a P2 illetve P3-as V70-ekből létezett gyárilag benzin-gáz verzió, ahol emlékeim szerint, szintén 0w30 A5B5 volt az előírás, szerintem ez az olaj benzin-gáz üzem esetén is megfelel.
-
grizlisandor
veterán
válasz
troll81 #13905 üzenetére
5w40 VW505 01 kell bele, ezt kitárgyaltuk anno.
Diesel High Tech 5W-40 vagy Top Tec 4100 5W-40 lenne a belevaló a LM kínálatból.
-
Audience
aktív tag
válasz
troll81 #13178 üzenetére
Nem tudja senki, hogy tönkre teszi-e! De a gyártó a jóváhagyott olajjal/specifikációjú olajjal vizsgálja a motort, arra adja a garanciát. Senkinek nincs fogalma, hogyan változtatja az olaj paramétereit. Lehet, hogy egy adott paramétert javít sok mást meg leront...
Ha bevizsgálják az olajat (garis ügyintézésnél már hallottam ilyet) akkor bukhatod a garanciát.
-
grizlisandor
veterán
válasz
troll81 #11447 üzenetére
Nincs DPF így én 5w40 motorolajat használnék.
LIQUI Moly meg Motul termékekre emlékszem nálad, így azok közül szemeztem: LM Top Tec 4100 5W-40, Diesel High Tech 5W-40, MOTUL SPECIFIC 505 01 502 00 5W-40, 8100 X-CLEAN 5W-40.
Ha csak 5w30 akarsz: LM Top Tec 4600 5W-30, MOTUL 8100 X-CLEAN EFE 5W-30. -
AIex
tag
válasz
troll81 #11011 üzenetére
Nem feltétlen válasz / tanács akar lenni, valahol inkább elmélkedő,
Ha minden igaz, akkor szerintem ezek a Volvo 5 hengeres motorjai (B52XXX széria)
Volvo-nál rendre a 0W30-as olaj volt az előirányzott, nem lenne jobb benne hagyni a 0W40-es olajat nyáron is ? Ha mindenképpen 5w-s olajat raknál bele, akkor szerintem 5W40-nél nem feltétlen érdemes feljebb lépni, az 50-es csak pályázni talán túl vastag, plusz ha most fog kapni nagyobb olajhűtőt, akkor az egy plusz ismeretlen az egyenletben.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
troll81 #10738 üzenetére
Linkelt márkától létezik ahogy nézem majdnem ugyanez, ami teljesíti a GL5-öt is, de egyben GL4/75W80/M2C200-D2 tehát gyárinak is megfelel [link] GL5 miatt nagyobb nyomaték alatt is jól kellene viselkednie, összességében többet tud, de gyárihoz nagyon közel marad, szinkront nem eszi meg mint egy sima “csak” GL5 esetén, stb. De ez csak papírforma, fórumokat nézve 75W90 és Gear300 terén vannak pozitív tapasztalatok [link]
-
Asbee
veterán
válasz
troll81 #9233 üzenetére
Millers EE Nanodrive észteres olajat nagyon dícsérik nagy teljesítményű autókba. Igaz elég drága, meg nálunk most nem is nagyon kapható ahogy nézem. Abból 5w-40 is elég is lenne. Vagy az új Motul MOTUL 300V COMPETITION 5w-40. Gyári olaja 5w-30, egy ilyen komolyabb 5w-40 olaj simán elég.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
troll81 #9125 üzenetére
Mk1 AXR tudtommal nem nagyon volt DPF-es, szóval 5W40 VW505.01 minősítést teljesítő bármelyik olaj jó, márka ízlés szerint
Évjárat miatt amúgy óvatosan, ez gondolom az 1U5/motorkód/évjárat alapján mk1 Tour, nem mk2, VAG topikban múltkor mintha mk2 infót kaptál volna valakitől talán féltengely nyomatékot illetően, megnézhetem pontosan ha kell, csak most beugrott hogy volt ilyen régebben.
-
grizlisandor
veterán
válasz
troll81 #9125 üzenetére
VW505 01 tudja és amelyik olcsóbb.
Én inkább 5W40 olajat öntenék bele, Mágus2 hozzászólása alapján. -
válasz
troll81 #7079 üzenetére
Ha 5w-30-as vagy 5w-40-es olajjal megvan 1000 fordulatonként a 0,7bar (10 psi) nyomás, akkor nem kell vastagabb olaj. (2000 rpm 1,4 bar vagy 20psi és így tovább 6000rpm 4,2 bar vagy 60psi)
Mivel folyadékokat nem lehet összenyomni, így egy 0w-20-as olajtól sem kopik el a motor, mert nem érhetnek össze a fém alkatrészek, amíg a motor megy és megfelelő olajnyomás van.
Vékonyabb olaj jobb hűtést, nagyobb teljesítményt, jobb kopásálóságot, stb bízásit.
Például ugyanazon a fordulaton az olaj hőmérséklet:
15W50 oil = 5,6 bar = 135°C olaj hőmérséklet
5W20 oil = 4,5 bar= 115°C olaj hőmérséklet
A viszkozitás NEM határozza meg az olaj kopásvédő képességét. A kopásvédelmet az olaj adalékcsomagja határozza meg, amely nagy nyomású kopásgátló összetevőket tartalmaz. Ezért az 5W30 olajok sokkal jobban teljesítenek, mint vastagabb olajok a kopásvédelmi tesztelések során.
Múlt heti 0w-20 -as videon, alig tudta megmérni a kopást. -
válasz
troll81 #7075 üzenetére
Motul Sport 5 W50 Fully Synthetic Ester Engine Oil
Valvoline VR1 Racing 5W-50
Amsoil Signature Series 100% Synthetic 5W-50
Amelyikhez könnyebbe hozzájutsz.
De mindegyik 4,5-5 ezer nagyon max 6 ezer kilométerre (3-4 hónap)
30-as olajok viszkozitás módosítókkal felhúzva, az adalékok fáradásával elvékonyodnak.
Hiába a 12-es TBN 6 ezer kilométer után az is elfogy.
Új hozzászólás Aktív témák
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat (vagy elvesztettem a belépési emailcímet, 2FA-t)
- Opel topik
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Autós kamerák
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Milyen házat vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gitáros topic
- További aktív témák...
- Eladó karcmentes állapotban levő Xiaomi 14T 12/256GB / 12 hónap jótállás
- CarPlay / Android Auto adapter meglévő Android alapú fejegységhez
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 4 Slim / PS4 Pro felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest