Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
huszi.gyb
senior tag
De van egy feelingje. Jó-jó ha megy az autó motorka.
www.dongosofor.hu
DigitXT
félisten
Hinni a templomban: jövök hazafelé, messze előttem egy kocsi halad...
Kirakja az indexet jobbra, fékez. Azt hittem mindjárt bekanyarodik, mert
pont egy kereszteződés jött... Erre mit csinál a faszláma? Fél méterrel a
kereszteződésen túl megy, s OTT MEGÁLL! Én meg ugye abban voltam,
hogy mindjárt húzza be a seggét, erre mintha balra mozdult volna, nem
tudom, de az tuti, hogy valamiért nem mertem lendületből kikerülni.
Húztam mindent, és mikor megálltam a C oszlopánál, balról, nyomtam
dudát is neki. És még neki állt feljebb, ahogy láttam. Ja és nem nő volt.
Szóval hinni a templomban. Majd HA behúzta a seggét, akkor mehet a
menet. A vicc az, hogy picit sem jöttem gyorsan. Talán ez volt a mák...
(Rutinból, kicsit elbambulva vezetni meg kész életveszély, az már tuti.)
Grillo
senior tag
A1en is kell tolni. Csak nem 8ast.
Holnap, ha lesz időm, ezt a tapasztalatot hasznosítani is fogom, és betolom a szerelőhöz.
30z.Samu
félisten
"(Rutinból, kicsit elbambulva vezetni meg kész életveszély, az már tuti.)'
Igen, ezt párszor vettem észre...
Sic Parvis Magna
DigitXT
félisten
Bammeg, ezt még nem hallottam... Pedig azt írják, hogy "klasszikus",
és hát volt Daciánk: egyik héten összerakja, másik héten szétszedi.
Amúgy a Skodás nem azért lassú, mert óvatos, hanem mert: kalapos!
Nade most már köpött a maci, szóval pizsamákat fellőni, és alvás...
(Kéne egy sírvaröhögős smiley, bár az elfojtott röhögést nem tudná.)
[ Szerkesztve ]
30z.Samu
félisten
Jó reggelt! Csak nem úszom meg a szervizelést, ma is csinálta rendesen a fesztivált.
Sic Parvis Magna
Skizz
addikt
Én is ki vagyok. Tegnap este jöttem haza, közel mentem valami falhoz, és visszaverődött valami ordenáré csörgő hang. Plexi fel, mi ez? Hát nem derült ki.. .de remélem hogy csak a kulcsaim zörögtek a csomagtartó műanyagján, most még meló van, muszáj bejárnom vele. De nemsokára jön a jól megérdemelt kuplrugó/görgő/fékbetét csere.
30z.Samu
félisten
Nekem karbi pucolás kell majd + amit észrevesznek. Én úgy készülök majd, hogy kb 1 hétig oda lesz.
Sic Parvis Magna
30z.Samu
félisten
Holnap megy a motor szerelőhöz elvileg.
Sic Parvis Magna
Rent
senior tag
Nekem jovohet kedd este megy szerelohoz es szerda delelott tud vele foglalkozni. Majd meselek mi volt az enyemmel. Rakerdezek majd az elektronikus fojtasra is.
30z.Samu
félisten
Miért akarod annyira kivenni azt a fojtást?
Sic Parvis Magna
DigitXT
félisten
30z.Samu
félisten
Annyit számít, ha kiveszed?
Sic Parvis Magna
DigitXT
félisten
Persze. 500-as lesz belőle.
30z.Samu
félisten
Akkor megkeresem a Ran-ban is... Mondtam én huszi, hohy 100 felett kell az a szárny.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
Rent
senior tag
Jobb lenne 50 helyett 60 talán 70, de persze nem minden áron.
30z.Samu
félisten
Én el vagyok az 50-nel...legalább is tisztában vagyok a motor képességeivel és annak tudatában el vagyok vele. Meg hogy hány kiló vagyok, ilyesmi.
Sic Parvis Magna
30z.Samu
félisten
Hazafele úgy festett, csak én vagyok ekkora állat, hogy motorral közlekedek. Mi tagadás, Szél Kálmán nagyon le akarta szedni a fejemről a sisakot.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
DigitXT
félisten
Nem valószínű, hogy egy 4T 50-est csak az elektronika fogná vissza,
hogy ezeket a kívánt végsebességeket megfussa. (Azon kívül, hogy a
varióban is lehet áttétel csökkentő hézagoló, a motorerő is kevés.)
Az meg már a mindenáron kategória, hogy elkezdünk karbit, kiput, és
egyéb alkatrészeket, beleértve a görgőket csereberélni némi pluszért:
ami jobban megy, az a 2T 50. (Ami mégjobban, az a tuningolt 2T 50.)
Ami meg jobban megy, és nem is eszik sokkal többet, az a 4T 125.
killer1203
senior tag
sziasztok
van egy öreg mbk forte robogóm yamaha axis megfelelője talán. olyan gondom van vele hogy tegnap észrevettem hogy kiégett az első fényszóró izzó p26s foglalatos izzó megy bele, és 5w os a helyzetjelző mint ami az autókba is való.
Na kicseréltem az éget régit megnéztem megvolt olvadva a belseje beraktam egy újat, akkor vettem észre hogy a kis 5w os helyzetjelző izzó megolvasztotta a foglalat körül a műanyagot beszereltem az új izzót, kb 1 km ert mentem és megint kivolt égve, még nem szedtem szét de amúgy baromira világit az a kis 5w os izzó is, nem lehet hogy valami miatt több áramot kap mint amennyit kellene ?
Xsara 1.6 16v | Motorola Defy
DigitXT
félisten
nem lehet hogy valami miatt több áramot kap mint amennyit kellene ?
De sanszos: mérd meg a töltőfeszültséget, lehet, hogy elszállt a fesszabod.
Hosszú távon az akkura is káros, szóval mindenképpen megmérném.
huszi.gyb
senior tag
Én meg mondtam, 100 fölött ki fog nyílni. Ha zuhan lefelé a szakadékba az oldalidom alá kap a szél, és átalakítja szárnnyá.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
killer1203
senior tag
holnap ha lesz időm akkor kimérem, egyébként eddig sem volt 100% os már az akksim 15-20 s inditózás után kifeküdt, viszont ha használat után letettem a motort akkor egy hét után is pöccre indult akksival. Na most kb 2-3 napja (szerintem akkor jött elő ez a hiba is) egyáltalán nem indul akksiról, megsem tudja tekerni az öninditót lehet valahol zárlat lenne és leszivja az akksit valami ?
Xsara 1.6 16v | Motorola Defy
DigitXT
félisten
Ha folyamatosan túl volt töltve, megdögölhetett az akksi is. (Meg magától is.)
15-20 s indítózás egyébként rengeteg. Ha 2-3 mp-en belül nem indul, az gáz!
a hiba előtt még indult pöccre öninditóval
Ha viszont egyik pillanatról a másikra döglött meg, akkor az akksi is kaksi.
(Viccen kívül: cellazárlat? Volt már benne részem: kellemetlen élmény volt.)
huszi.gyb: akkor mégiscsak kell egy féklámpa a szárnyba? Én leszállítom.
Már nagy spíler vagyok 30K-s féklámpák építésében, a Ran-ra pont olyan kell!
Szerk: amúgy mekkora már ez a név most esik le! Ugyanis a Run múltideje...
[ Szerkesztve ]
killer1203
senior tag
a hiba előtt még indult pöccre öninditóval, a szivató volt szarul beállitva és akkor kellett sokig inditózni, Akkor ez valószinűleg fesszabályzó hiba lesz, remélem azért még lehet hozzá kapni
Jókérdés hétvégén ha lesz időm akkor szétkapom már, nem mai darab már, nincs is már valami jó állapotba meg már nem is akarok rá sokat költeni hátulja törve volt sajnos ezért nincs valami szép esztétikai állapotba, persze idomokat se sikerült rá találni annyira ritka és jószág
[ Szerkesztve ]
Xsara 1.6 16v | Motorola Defy
huszi.gyb
senior tag
Bazeeeeg Ez jó volt, de nagyon fight!
www.dongosofor.hu
30z.Samu
félisten
Keményebb lesz, mint K.I.T.T.
DigitXT: Durva, mi? Én először azt hittem, hogy Run..aztán leesett, hogy az Ran. Vagy a japánok írták el nagyon csúnyán anno.
Sic Parvis Magna
30z.Samu
félisten
Komolyan, ezt nem hiszem el. A srác, akihez vittem volna a motort szólt, hogy ne menjek, mert közbejött valami. Pedig még ki is vittem volna hozzá a motort, most már tényleg azon gondolkodom, hogy elviszem inkább valami szakszervízbe és inkább ott hagyom pár napra. Komolyan, ilyen nincs! Csak mire kapok időpontot, leteszem a hajam.
Sic Parvis Magna
kcsa
veterán
nyugi mindjárt itt a tél, és mindenhol lesz szabad időpont
30z.Samu
félisten
Köszi, de nekem csak egy "egyszerű" karbi pucolás kellene első körben.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
DigitXT
félisten
Ezt amúgy a leírt tünetek alapján szerelő mondta?
Mert ha karbi pucolás után is ugyanolyan marad...
30z.Samu
félisten
Igen, szerelő a srác. Ha az után is ugyanolyan marad, akkor gáz van...de most agyaltunk bátyámmal, hogy lehet, hogy a keverési arány is szar lehet. Mert ugye mondták, hogy a tankba érdemes egy kis olajat önteni a benzinhez. Lehet, hogy sokat kapott és ugye innen is kap olajat, meg onnan is és úgy lehet, hogy már szar.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
DigitXT
félisten
Ha működik (!) a különolajozás, akkor a tankba minek MÉG olaj?
Valóban elszaródhat úgy a keverék arány... De 2T-hez nem értek.
30z.Samu
félisten
Mert ha esetleg elszáll a külön olajzás, akkor az a pici olaj, ami a tankban van, megmentheti a hengerfejet és nem sül be. Mondjuk azt nem tudom, hogyan veszem észre, ha esetleg elszáll.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
DigitXT
félisten
Ennyi erővel 4T-be is tankolhatnál keveréket "elővigyázatosságból".
(Ha most vki lecsapja, hogy a Maja is 1:80-as keverékkel megy...)
30z.Samu
félisten
Most nem öntök bele olajat, az elkövetkezendő 1-2 napban kiderül hogy ez volt-e a gond.
Sic Parvis Magna
kcsa
veterán
szvsz - tényleg ne haragudj, de - ezt is túlparázod
"mi van ha..." - ha rendesen karban van tartva a járgány, akkor ezeket a rizikókat minimalizáltad, megtetted amit lehet. Csak egy dolog biztos, a halál... Ha meg nem tartod karban, akkor jogos a para, de akkor ne is használd a különolajzást, csak magadnak keverd, az biztosan annyi, amennyit beleraktál.
SZERINTEM
30z.Samu
félisten
Nem én parázom túl, többen ajánlották ezt a módszert. Magamtól ezt nem csináltam volna, mert minek, külön olajzás van. A Scarabeo-nál sem csináltam ezt anno és szerintem a Ran-nál is felhagyok ezzel.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
Grillo
senior tag
De ha para van, akkor kösd le a különolajozást, és keverd te neki.
30z.Samu
félisten
Az is egy megoldás, de előtte sem volt semmi. Csak többen ajánlották, hogy ez életmentő lehet, ha gáz van. Azt nem mondták, hogy miből veszem észre, valami nem oké. Azon kívül persze, hogy megáll a motor...
Sic Parvis Magna
szentkuti11
addikt
Azért az én motorom is tudja, hogy mikor kell beszarni
Épp a héten gondolkoztam azon, hogy írok ide egy hosszabb kommentet, amiben kifejtem a véleményem az 50 4T–ről pár hónap és 2-3000 km tapasztalat után, amik több, mint jónak bizonyultak. Nem szeretném az érdemeit elvitatni, még mindig azt gondolom, hogy ez a kisrobogók jövője, hiszen nem büdös, csendes, keveset fogyaszt, nem gyorsul rosszabbul, mint egy gyári állapotú, de fojtás nélküli 2T, csak nem 65-70-nél, hanem 55-nél ér véget, de városban ez bőven elég. Ebben a szellemben nagyon boldogan éltem a Suzuki Address V50G-mmel, már-már túl boldogan.
Szerintem sejti, hogy titkon az olasz robogók felé húz a szívem, amit tegnap úgy hálált meg, hogy az otthonomtól 13 km-re elcsattintotta a szíjat. Nyilvánvalóan minden robogóval megesik, mechanikai hiba, megöregedik a gumi, és kész. Csak ezt nehéz egy olyan emberrel megértetni, aki 23:30-kor az otthonától 13 km-re áll egy működésképtelen robogóval, ráadásul egy hónapja tettünk be 6 új görgőt, amikor megnéztük a szíj állapotát is, természetesen semmi baja nem volt. Tömegközlekedés kizárva, a taxi drága, ráadásul tőlem már loptak el motort, így nem szívesen hagytam volna ott sehol, annak ellenére sem, hogy van benne riasztó. Szóval mit tudtam csinálni? Elindultam a szopórollerrel haza. Gyenge 3 óra alatt sikerült is hazatolnom a pesti éjszakában a gépet, 2:30-ra már otthon is voltam, kíváncsi vagyok hányan néztek hülyének ezalatt a rövidke út alatt.
Szóval ez volt a tegnap estém, kíváncsi lettem volna, hogy oldom meg ezt a problémát, ha időre megyek valahova, vagy fáradtabb vagyok egy kicsit.
Két érv indokolta annak idején ennek a robogónak a megvásárlását: Az egyik, hogy ez egy fiatal, modern japán gép, ha valaminek, akkor ennek lesz a legkevesebb nyűgje, a másik pedig az olcsó alkatrész. Az olcsó alkatrész valóban igaz, csak 6500 Ft egy első egy izzó bele.
Szóval lehet, hogy jó dolog a japán robogó, de én lehetőségeimhez mérten lassan visszatérek a talján gépekhez, lehet, hogy drágább hozzájuk az alkatrész, de jobban szeretnek engem. Sőt, még az is lehet, hogy olcsóbb hozzá, 1,5 évig volt Piaggio-m, de alkatrészárakat nem tudok, csak egy gázbowdent kellett benne cserélni egyszer, de még úgy is hazajött velem.
[ Szerkesztve ]
DigitXT
félisten
Szép sztori. Én csak 4 km-t toltam a szíjszakadt Maját anno, de abban
sem volt sok köszönet. Főleg, hogy volt benne egy lépcső is a végén, LOL.
Szerk: ja, 4 év után én is csak röhögni tudok rajta. Alsó hangon 160 kg.
[ Szerkesztve ]
szentkuti11
addikt
Szép hát, pár hét múlva már én is fogok tudni őszintén röhögni rajta.
Azért a Maja gondolom nehezebb pár kilóval, mint ez az Address, szóval annak a 4km-nek is van sportértéke.
[ Szerkesztve ]
kcsa
veterán
Nice Amikor mondjuk satelissel lerobbantam meg se fordult a fejemben hogy akár egy métert is toljam, tolja a halál a ~200 kilót (motor, cuccok, doboz, miegyéb)
A japán izzós történetet én is ismerem, kolléga japánból rendelte, mert olcsóbb volt mint itthon mindenestül - bár később mintha talált volna olcsó beszerzési forrást.
szentkuti11
addikt
Én inkább megvettem Palitól, Japánból 8k lett volna postaköltséggel.
szmissz
senior tag
Elszakadt a szíj és inkább olasz robogót? Érdekes végkimenetele a dolognak! És mi van, ha olasz volt a szíj?
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
szentkuti11
addikt
Az olasz autósokról tudjuk, hogy minden elromlott alkatrészük Bosch származék.
Egyébként nem csak a szíj miatt, hanem a nagyon kicsi kerék és pálcikányi futómű, valamint a valóban nem olcsó alkatrészárak miatt.
huszi.gyb
senior tag
Szép story. Mikor vetted /hány km-rel a gépet?
Mikor cseréltél benne utoljára szíjat (kor, km).
Mielőtt olaszt vennél. Troll
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
szentkuti11
addikt
Januárban 11000-rel, most van benne 13350, olajcsere, görgőcsere volt azóta vele, meg most a szíj. Én nem cseréltem benne szíjat, 500 km-rel ezelőtt, görgőcserekor még hibátlan volt az állapota.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD