Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [bacsis:] Készülődés a BRSZK-ra
- [Re:] [Lalikiraly:] Gigabyte G5 MF notebook bemutató
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
zoltanz
nagyúr
Szerintem nem, mert akkor ismert lenne Audiophile körökben.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
WonderCSabo
félisten
Figyi, itt nem szerintemekről van szó. Az audiofil körökben miért lenne ismert egy sokcsatornás térhangzásra használt helypazarló kodek?
Mellesleg a DTS-HD MAnak nem véletlenül van a Master Audio a végén.
DTS-HD Master Audio and Dolby TrueHD are the only technologies that deliver compressed lossless surround sound for these new disc formats, ensuring the highest quality audio performance available in the new standards.
[ Szerkesztve ]
zoltanz
nagyúr
Azért mert ők is nézne6hallgatnak filmeket és lehet szteró anyagot is tárolni velük, helypazarló az őket nem érdekli sem a pénz.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
"Egy felvétel soha nem = a forrással ez már csak ilyen játék. Egy tömörítő algoritmus lehet lossless nem egy anyag."
Nem egészen. Amikor egy film nyersanyaga elkészül, elkészül a Master Audio is. Ez lesz a forrás. Kiadás előtt ezzel még rengeteget mókáznak, de amikor az kikerül lemezre, az minden egyes lemezen bitre pontosan ugyanaz lesz. Márpedig tömörítéssel kerül a lemezre, mert a master fel sem férne. Ha nem így lenne, értelmetlen volna a lossless megnevezés is.
Így tulajdonképpen lemez egy "felvétel".
Egyébiránt nem csupán azért terjedt egy a DTS-HD MA és a TrueHD, mert nagyvállalatok állnak mögöttük, hanem például azért is, mert FLAC-ra semmilyen támogatás (hardveres pl) nincs. MP3 meg már igen messze áll ezektől. Audiofil körök alatt nem tudom pontosan, mit értesz, én a studiókban ücsörgő hangmérnököket, akik nem feltétlen egyeznek meg a neten fórumozókkal, akik néha puszta spekulációkon képesek napokat vitázni (vagy olyan méréseken, amik szubjektívek).
[ Szerkesztve ]
WonderCSabo
félisten
Sose gondoltam volna, hogy vkivel arról fogok vitatkozni, h. a DTS-HD MA és a DD TrueHD lossless vagy sem. Nonszensz.
The other path compares the original audio to the decoded core signal and generates residuals, which are data over and above what the core contains that is needed to restore the original audio as bit-for-bit identical to the original.
stevve: Ezt próbáltam magyarázni a madárkás példámmal.
[ Szerkesztve ]
zoltanz
nagyúr
Audio CD-t mindenki lossless -nek tartja holott mesze van tőle.
#13107
Pl SA-CD vagy DVD-Audio -tól de egy agyonhallgatott ruszki LP lejátszón is jobban szól annál. Tudom mit jelent a lossless de én képletesen írom most.
[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
WonderCSabo
félisten
Már bocs de mitől? Olvasd el mégegyszer stevve hszét, mit is jelent az, h. "lossless".
[ Szerkesztve ]
"Ezt próbáltam magyarázni a madárkás példámmal."
Pontosan. A Master végső soron már egy digitális anyag, így akár azt is mondhatnánk, hogy már a szereplők hangja is veszteséges, de azért az általános - és kevésbé filozofikus - nézet, hogy a Master a forrás - Mint ahogy a videónál sem a DSM lesz az, amiről a másolatok készülnek kiadáskor, hanem a mastering után előállt DCDM. Ez utóbbi is tömörítetlen.
(#13106) zoltanz:
Bármi lehet lossless, ami az eredeti, Master anyagtól nem különbözik bitenkénti összehasonlításban. Elég extrém példa, de ha te otthon készítesz egy videóanyagot a macskák párzásáról, az is lehet master és ha pontosan, bitre megegyezően lemásolod, az is lossless, a forráshoz képest.
A lossless mindig relatív, valamihez képest veszteségmentes.
[ Szerkesztve ]
zoltanz
nagyúr
Ezt magyarázom, kéne egy teszt erről a DTS-HD vs CD AUDIO -ról. Sajnos a fejekben sokszor a lossless összekapcsolódik a CD-Audio -val ezért írtam én is így.
[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
WonderCSabo
félisten
Mit magyarázol?
DTS-HD vs CD AUDIO
Mivel a DTS-HD MA maximális bitmélysége és frekvenciája magasabb, mint a CD AUDIOjé, ezért az előbbi szólhat jobban - ha a forrás természetesen magasabbal rendelkezik, mint a CD AUDIO maximumai.
[ Szerkesztve ]
Egy igazán jó teszthez olyan szoftverek kellenének, amikhez halandó ritkán jut hozzá.
zoltanz
nagyúr
Azt ha a forrás fos akkor attól, hogy valami lossless eljárással készűlt nem jelent semmit. A nyers számok audiophile körökben nem jelentenek semmit, kérdés az igazából, hogy egy halandó meghallja -e vagy sem.
[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
WonderCSabo
félisten
Ez konkrétan elérhető. Persze tudom én, mire gondolsz.
zoltanz: Ha a forrás rossz, akkor a forrás rossz, ez van. Attól még az abból való tömörítés ugyanúgy veszteségmentes.
A nyers számok
[ Szerkesztve ]
zoltanz
nagyúr
Teljesen más algoritnus a kettő ha az egyikből kifejezhető lenne a másik abban az esetben számítanának az "üres" számok. Abból sem lehetne egyből arra következtetni, hogy meghallja egy átlagember kivéve ha minden értéke markánsan magasabb lenne.
[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
WonderCSabo
félisten
Ezt most rohadtul nem értem. Ez most erre válaszoltad?
CD AUDIO: 44.1kHz 16bit . DTS-HD MA: 192kHz 24bit. A különbséget egy átlag rendszeren nyilván nem hallani.
zoltanz
nagyúr
Írtam mit értek a nyers számok alatt.
Írtam mikor lehetne papíron összehasonlítani a két formátumot, de nem lehet.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
Az a legnagyobb baj, hogy egy SACD, ami DSD-t alkalmaz teljesen más kontextusban értelmezhető, mint egy DTS-HD MA. Ugyan mindkettő HR PCM, a DTS-HD MA eleve bitről bitre megegyezik a forrással, míg a másik nem, mivel konvertálás eredménye. De még ha ettől el is tekintünk, minimális lehet a hallható különbség közöttük a legtöbb esetben (ugyanannál a forrásnál).
A TrueHD például a DVD-A tömörítési eljárásának (MLP) egy változata, így ezek is nyilván hasonlítanak.
Egy dupla vakteszten szerintem nagyon kevesen tudnák megállapítani, melyik a jobb.
[ Szerkesztve ]
zoltanz
nagyúr
Írtam mit értek a nyers számok alatt.
Írtam mikor lehetne papíron összehasonlítani a két formátumot, de nem lehet, ha olyan lenne mint a TrueHD egy fájlban lehetne a két formátumot kódolni akkor mehetne.
stevve
Köszi így már okés, de akkor nem értem audiophile -ek miért nem díjazzák ezeket a formátumokat.
[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
WonderCSabo
félisten
Továbbra sem mit értesz a nyers szám alatt.
stevve:
Egy dupla vakteszten szerintem nagyon kevesen tudnák megállapítani, melyik a jobb.
Ehhez nagyon durva rendszer kell (több 10 milla) és valszeg még úgy sem hallja senki a különbséget.
[ Szerkesztve ]
nfsu17
veterán
Nekem VLC-vel lejátszva egy darab akadás, egy darab oda nem illő ugrás, stb nincs a felvételben, TSDoctor szerint is hibátlan a felvétel. Mondtad Te is, hogy MPC nem DTV-re való, újabb bizonyíték.
Viszont jobban megnézve valóban recés már a source is, de csak akkor feltűnő, ha a kimentett képbe belenagyítok. Mondjuk 1m-ről nézve monitoron már alig észrevehető (az encode-hoz képest). Nálad is valahogy ilyen?
zoltanz
nagyúr
Attól, hogy egy formátum (most ne ezekről beszéljünk mert ez más) ami lossy tömörítés és átlag mutatóiban jobb egy másiknál még nem biztos, hogy a füled is jobbnak találja.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
Ahogy írtam, sokan a fórumokon csak vagdalkozni vagy hisztizni tudnak. Akik igazán értenek hozzá (én nem ), azok ritkábban szólnak bele ilyen hitvitákba. Hallottam olyat, hogy mivel a DTS-HD MA filmekhez lett létrehozva, nagyon jó minőségű zenei lemezekhez alkalmatlan... ez bullshit.
WonderCSabo
félisten
Persze, h. nem, de ezt mondtuk is.
stevve: A DTS-HD MAval egy a baj, h. kurva sok helyet foglal.
[ Szerkesztve ]
zoltanz
nagyúr
Remélem akkor sok koncert/studio lemezzel rukkolnak elő a kiadók, mert bevásárolok.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
Alapvetően azért van külön kezelve a SACD, DVD-A, mert más területre való, mint a DTS-HD MA. Nem hiszem, hogy egyik rosszabb a másiknál minőségben - helytakarékosságra pedig Csabo megadta a választ.
zoltanz
nagyúr
Az Audiphile köröket nem érdekli a helytakarékosság, ennyi. DVD -ken is vannak koncert/studio lemezek szépszámmal régiek/újak erre is lesz.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
PuMbA
titán
Nemhogy kevesen, de senki sem tudja megállapítani. Ha van különbség akkor más a master vagy direkt csinálják rosszabbra a CD-s anyagokat, hogy megvegyék a DVD Audio-t meg az SACD-t.
"In the audiophile community, the sound from the SACD format is thought to be significantly better compared to older format Red Book CD recordings. However, In September 2007, the Audio Engineering Society published the results of a year-long trial in which a range of subjects including professional recording engineers were asked to discern the difference between SACD and compact disc audio (44.1 kHz/16 bit) under double blind test conditions. Out of 554 trials, there were 276 correct answers, a 49.8% success rate corresponding almost exactly to the 50% that would have been expected by chance guessing alone."
[ Szerkesztve ]
Tomate
veterán
Van egy bizonyos DTS-HD tesztlemez (zenével, filmekkel) 7.1-es DTS-HD hanggal. Mikor elindítom csak sistergést hallok. Ez azért van mert az erősítőm csak 5.1 a hang viszont 7.1? Egyéb 5.1-es DTS-HD val jól működik. (Total Media Theater) Köszi!
WonderCSabo
félisten
Az erősítőd tud DTS-HDt dekódolni? Mivel tolod ki a hangot?
Tomate
veterán
Tud. Egy Pioneer VSX520-as. 1.3-as HDMI-vel megy a hang. Filmeknél megy szuperül, de itt valamiért besistereg. Azt írja, hogy 7.1-es mindegyik. Ezért gondolom, hogy talán azért.
WonderCSabo
félisten
És próbáltad már 7.1-es más cuccal?
Bizony. Ezért is szoktam le az ilyen audiofilnek nevezett közösségekről (tisztelet a kivételeknek, ahol értenek a dologhoz, nem csak hiszti megy).
Egy sima Red Book 16 bites cuccot se nagyon lehet méregdrága felszerelés és ezer éves tapasztalat nélkül megkülönböztetni egy SACD-től, ha csak halljuk, de nem tudjuk, mi megy. Nem mondom, hogy teljesen belemagyarázás, amit mondanak a "fehér fülüek", de én sokáig tanultam zenélni, mégsem tudnám egyértelműen megmondani, most mit is hallok valójában.
WonderCSabo
félisten
Próbából most kódoltam egy két FLAC-ot DTS-HD MA-ba, és nagyjából hasonló eredmények jöttek ki:
Forrás:
FLAC, 2.0 channels, 0:04:08, 16 bits, 1102kbps, 44.1kHz
32.5MB
Encodeok:
FLAC, 2.0 channels, 0:04:08, 24 bits, 1918kbps, 48kHz
56.6MB
WAV, 2.0 channels, 0:04:08, 24 bits, 2304kbps, 48kHz
68MB
DTS Master Audio, 2.0 channels, 24 bits, 2483kbps, 48kHz
(core: DTS, 2.0 channels, 24 bits, 1509kbps, 48kHz)
73.1MB
DTS Master Audio, 2.0 channels, 24 bits, 2215kbps, 48kHz
(core: DTS, 2.0 channels, 24 bits, 768kbps, 48kHz)
65.2MB
DTS Master Audio, 2.0 channels, 24 bits, 2104kbps, 48kHz
(core: DTS, 2.0 channels, 24 bits, 255kbps, 48kHz)
61.9MB
Asszem a következtetéseket mindenki le tudja vonni. (Igen, resamplinget kellett alkalmaznom, sajnos. Aki tud 24 bites 48Khz-es lossless zenét, az szóljon)
[ Szerkesztve ]
PuMbA
titán
Ráadásul a DTS és a DTS-HD alkalmatlan zenékre, mert a mély tartományban +10dB-t kiemel a kódek. Nekem van zenei DVD-m ahol van DTS és AC3 is és az AC3 mérföldekkel jobban szól. Ha Blu-rayekre mostantól 640kbps-es 5.1 AAC-ket raknának biztos nem venné észre senki sem.
WonderCSabo: Nine Inch Nails honlapjáról lehet ingyenesen letölteni 24bites zenét.
[ Szerkesztve ]
WonderCSabo
félisten
mert a mély tartományban +10dB-t kiemel a kódek
ööö, a lossless DTS-HD is?...
Nine Inch Nails honlapjáról lehet ingyenesen letölteni 24bites zenét
zoltanz
nagyúr
Hu az jó zene.
WonderCSabo
Miért van 3 a DTS-HD Master Audio -ból? (azt látom, hogy más bitrate) Mi a különbség lassabban encode -ol?
[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
WonderCSabo
félisten
Mindegyik más bitrátás core-al. (emiatt a teljes bitráta is változott)
Hogy miért? Kíváncsi voltam, h. a core bitrátája mennyivel változtatja meg a lossless bitrátát.
Mi a különbség lassabban encode -ol?:
A különbség az, h. a core-nak más bitrátája van -> más minősége...
Szerk.: Asszem megcsinálom ebből a 4 encodeot, és feltöltöm.
[ Szerkesztve ]
zoltanz
nagyúr
Korrigálni nem lehet visszaveszed a 10dB -lt LFE csatornán, persze a minőségnek nem tesz jót akkor sem.
[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
A 16 bit vs. 24 bit nagyon költséges kódolás és hely szempontjából. Viszont mivel így sem annyira szignifikáns a különbség szerintem (24 bit vs. 24 bit, harmadik DTS a releváns, mert nem a core számít), még mindig azon az állásponton vagyok, hogy FLAC helyett indokolt döntés a gyártóktól a két elterjedt tömörített formátum használata - még ha az némi plusz helyigénnyel is jár.
WonderCSabo
félisten
A 16 bit vs. 24 bit nagyon költséges kódolás és hely szempontjából.
Ezzel tisztában vagyok. Felesleges volt 24 bitre felskáláznom. Előbb azt hittem, szükséges, mert a hülye suite egy hibát dobott (16 bit encoding is not supported) - most u.a. konfiggal jó.
(24 bit vs. 24 bit, harmadik DTS a releváns, mert nem a core számít)
Pedig nagyon is számít. Az egész DTS-HD MA szabvány nagyon fontos funkciója a visszafele kompatibilitás. Ezért van benne a kis hülye core stream. Viszont ha már ez van, akkora legacy dekódereknek nehogymár 255kbps-t adjunk... Ezért minden Blu-rayt 1509Kbps core-al kódolnak. Ezért néztem meg, h. mennyiében befolyásolja a core bitrátája az egészét. Akkor kapnánk a legjobb eredményt, ha a coret kidobnánk a kukába, és az egészet MLP-vel tömörítenénk - csak ezzel elvesztenénk a visszafele kompatibilitást.
[ Szerkesztve ]
zoltanz
nagyúr
Most esett le mit akarsz hogy sikerűlt neked 24bit -el sima DTS -t kódolni nem csak 16 bit lehet?
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
"a hülye suite egy hibát dobott"
érdekes...
"Pedig nagyon is számít."
Persze, ezt tudom, csak jelenleg az volt a cél, hogy megnézzük, a FLAC mennyivel takarékosabb a DTS-HD MA mellett - mivel azonban előbbinek nincs magja, irreleváns, rosszul értelmezhető eredményre vezet a magas bitrátájú DTS mag, mert az nyilván növeli a teljes sáv méretét.
MLP-re ott a TrueHD. Mivel a FLAC-nak nincs kompatibilitása visszafelé, nem jelent hátrányt.
"Akkor a 16 bites kódolás, FLAC-ot DTS-HD MA-ba:"
ez gyors volt
[ Szerkesztve ]
WonderCSabo
félisten
Akkor a 16 bites kódolás, FLAC-ot DTS-HD MA-ba:
Forrás:
FLAC, 2.0 channels, 0:04:08, 16 bits, 1102kbps, 44.1kHz
32.5MB
Encodeok:
FLAC, 2.0 channels, 0:04:08, 16 bits, 1150kbps, 48kHz
33.9MB
WAV, 2.0 channels, 0:04:08, 16 bits, 1536kbps, 48kHz
45.3MB
DTS Master Audio, 2.0 channels, 16 bits, 1828kbps, 48kHz
(core: DTS, 2.0 channels, 16 bits, 1509kbps, 48kHz)
54MB
DTS Master Audio, 2.0 channels, 16 bits, 1446kbps, 48kHz
(core: DTS, 2.0 channels, 16 bits, 768kbps, 48kHz)
42.7MB
DTS Master Audio, 2.0 channels, 16 bits, 1328kbps, 48kHz
(core: DTS, 2.0 channels, 16 bits, 255kbps, 48kHz)
39.2MB
WonderCSabo
félisten
MLP-re ott a TrueHD.
Ami ugyancsak nem létezhet az embedded AC3 stream nélkül. Mellesleg tudtommal a TrueHD vmiért még nagyobb bitrátát szokott kívánni, mint a DTS-HD.
zoltanz
nagyúr
"DTS Master Audio, 2.0 channels, 24 bits, 2104kbps, 48kHz
(core: DTS, 2.0 channels, 24 bits, 255kbps, 48kHz)
61.9MB"
Erre gondulok a DTS nem csak 16 bit lehet? Sztem tökmindegy mert így az erölködő nem ismeri fel a DTS-t...
[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
WonderCSabo
félisten
Mellesleg e nélkül is 24 bit-et tud a DTS Digital Sorround, csak a DVDken mindig 16 bittel fogsz találkozni.
[ Szerkesztve ]
Tomate
veterán
Nemigazán...
Nem hiszem, hogy attól lenne a sistergés, hogy nem 7.1-es rendszeren hallgatod...
WonderCSabo
félisten
Még a 16 bites szám előtt átkódoltam a Nine Inch Nails Discipline c. számát 96/24 DTS-HDba mind a 3féle bitrátás core-al. Ha vkit érdekel, feltöltöm a FLAC forrást, és a DTS-HD encodeot.
zoltanz
nagyúr
Mondjuk sztem ez a vari sem szólhat rosszúl: (mármint ha ilyen a forrás is)
core: DTS, 2.0 channels, 24 bits, 1509kbps, 48kHz
A Blu-ray lemezeken milyen DTS core szokott lenni?
[ Szerkesztve ]
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
Téma tudnivalók
● A topicban tilos a warez mindennemű formája!
Ennek értelmében nemkívánatos témák:
- filmek, sorozatok torrent- és egyéb letöltőoldalakon való fellelhetősége
- ki, mit, hogyan, mikor, milyen minőségben warezolt magának
- a különféle release-ek, illetve az azokat készítők munkásságának kitárgyalása
- másolási és egyéb védelmek kikerülése, rip-készítés, letöltött tartalmak konvertálgatása, szerkesztése